abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70000875
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:54 schreef Mdk het volgende:

[..]

Ja, net alsof dat het enige is waarbij dat gebeurd. Ik vergelijk het altijd met een klein kind; je moet een duidelijk lijn stellen, doe je dat niet en blijf je ze verwennen dan blijven ze doorzeuren en doorgaan tot alles naar hun hand gezet is. Lukt dat niet dan gaan ze dwars zitten.
Dwars zitten als in gebruik maken van je rechten?
pi_70000877
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Simpel:
- religie is niets meer dan welke andere overtuiging of mening ook
- als moslims blijkbaar te vet worden en niet willen sporten, dan is dat hun eigen keuze

Klaar.
Man, wees eens pragmatisch. Ik zeg nergens dat religie 'meer is dan welke andere overtuiging of mening dan ook', maar waarom niet de hoofddoeken toelaten in sportscholen om zo de volksgezondheid aanzienlijk te verbeteren?

Waarom reageert men hier zo verkrampt op de woorden van de minister? Het lijkt erop dat veel Nederlanders dusdanig weinig vertrouwen hebben in hun eigen cultuur dat zelfs kleinigheden als deze ze in de verdediging doen schieten. Spijtig.
Sum es est, sumus estis sunt
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:57:14 #203
8875 Mdk
Smart-ass
pi_70000898
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Theoretisch van willen, in de praktijk van niet kunnen.
Praktijk van niet kunnen? Dat ding zit toch niet aan hun hoofd vast gegroeid?
Dan is het ook nog steeds de theorie van niet kunnen, aangezien als ze het willen het heel makkelijk is om dat hoofddoekje af te doen.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_70000906
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die wet is juist helemaal niks, dat is het punt. "Vrijheid van godsdienst". Ja, nou en. Dat betekent dat die moslims gewoon moslims mogen zijn, hun religie is niet verboden. Het geeft ze geen speciale ontheffingen van regels.
Discriminatie op basis van godsdienst is verboden. Ook als het indirect is. Zie AWGB. Zo is de wet op dit moment in Nederland.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:58:02 #205
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70000914
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Denk meer dwars zitten als in 'kijken hoe ver je kan gaan' voordat er een punt gezet wordt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:58:13 #206
8875 Mdk
Smart-ass
pi_70000916
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dwars zitten in de breedste zin van hoe je het op wilt vatten.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 13:58:57 #207
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70000924
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Discriminatie op basis van godsdienst is verboden. Ook als het indirect is. Zie AWGB. Zo is de wet op dit moment in Nederland.
Zoals al gezegd, ze is niet op basis van religie geweigerd. Ook niet indirect. Met het hoofddoekje af is ze nog steeds een moslim en welkom. Dat hoofddoekje is een eigen keuze en het is ook haar keuze om die op te houden. Daarmee sluit ze zichzelf uit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70000951
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:58 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Denk meer dwars zitten als in 'kijken hoe ver je kan gaan' voordat er een punt gezet wordt.
Die punt kan gezet worden door de wetgever of door de rechter.
pi_70000955
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zoals al gezegd, ze is niet op basis van religie geweigerd. Ook niet indirect. Met het hoofddoekje af is ze nog steeds een moslim en welkom. Dat hoofddoekje is een eigen keuze en het is ook haar keuze om die op te houden. Daarmee sluit ze zichzelf uit.
http://www.cgb.nl/opinion.php?id=453056972
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:01:45 #210
46149 __Saviour__
pi_70000969
quote:

Dit wordt heel herhalend. Het CGB is niks. 0.0. Niets. Waardeloos. Hun uitspraken zijn van geen betekenis.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70000970
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:57 schreef Mdk het volgende:

[..]

Praktijk van niet kunnen? Dat ding zit toch niet aan hun hoofd vast gegroeid?
Dan is het ook nog steeds de theorie van niet kunnen, aangezien als ze het willen het heel makkelijk is om dat hoofddoekje af te doen.
Leevancleef heeft het zojuist al verwoordt. Theoretisch zit het inderdaad niet aan je hoofd vast gegroeid en kan het af, de praktijk laat ons zien dat het ondanks dat niet gebeurt.
pi_70000979
Ik vind het argument van de bourkini een geldig argument wat ook nu van toepassing is. Ik zie vaak genoeg mensen met petjes of een bandana op sporten. Zogenaamd stoer.

Nou dan kan een hoofddoek ook lijkt me.

Of het slim is om met een hoofddoek op een sportschool rond te gaan huppelen is een tweede. Ik detecteer een hoop PVV stemmers onder de anabolen slikkers.
pi_70001014
Beetje jammer dat Van der Laan ook niet snapt wat de grondwet is. Het is een beetje in de mode om te doen alsof de grondwet een middel is voor de overheid om burgers verplichtingen op te leggen.

Dat is de omgekeerde wereld. De grondwet schept echter verplichtingen voor de overhied en geeft rechten aan de burger tegenover de overheid. Zo lang de overheid geen fitnesscentra uitbaat staat die hier dus volledig buiten. Tot ze het toelaten van hoofddoekjes gaan verplichten aan fitnessuitbaters. Die hebben ook godsdienstvrijheid en dus ook de vrijheid om religieuze symbolen in hun pand te verbieden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:04:02 #214
46149 __Saviour__
pi_70001017
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Leevancleef heeft het zojuist al verwoordt. Theoretisch zit het inderdaad niet aan je hoofd vast gegroeid en kan het af, de praktijk laat ons zien dat het ondanks dat niet gebeurt.
Het is een keuze dus en de moslim zorgt dus zelf voor de uitsluiting.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70001023
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dit wordt heel herhalend. Het CGB is niks. 0.0. Niets. Waardeloos. Hun uitspraken zijn van geen betekenis.
quote:
Hoofdstuk 2. De commissie gelijke behandeling

Artikel 11
1. Er is een Commissie gelijke behandeling, hierna te noemen: de Commissie.
Nogmaals, de CGB ontleent haar bestaansrecht aan de wet. Het is geen vrijwillige stichting oid.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:05:42 #216
46149 __Saviour__
pi_70001050
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals, de CGB ontleent haar bestaansrecht aan de wet. Het is geen vrijwillige stichting oid.
Wettelijk bestaansrecht is totaal anders dan wettelijke macht. Feit blijft dat de zogenaamde "uitspraken" van die commissie NIKS betekenen. De sportschool kan ze negeren zonder welke gevolgen dan ook.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70001052
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Beetje jammer dat Van der Laan ook niet snapt wat de grondwet is. Het is een beetje in de mode om te doen alsof de grondwet een middel is voor de overheid om burgers verplichtingen op te leggen.

Dat is de omgekeerde wereld. De grondwet schept echter verplichtingen voor de overhied en geeft rechten aan de burger tegenover de overheid. Zo lang de overheid geen fitnesscentra uitbaat staat die hier dus volledig buiten. Tot ze het toelaten van hoofddoekjes gaan verplichten aan fitnessuitbaters. Die hebben ook godsdienstvrijheid en dus ook de vrijheid om religieuze symbolen in hun pand te verbieden.
Beetje jammer dat jij niet snapt wat de Algemene wet gelijke behandeling is.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:06:36 #218
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_70001066
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:45 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat er uiteindelijk toe leidt dat vrouwen met een hoofddoek daar niet kunnen sporten, terwijl de huisregels niet zijn opgesteld om vrouwen van een bepaalde religie uit te sluiten. Praktijk is dat het daar wel toe leidt, wat een indirect ongerechtvaardigd onderscheid oplevert, waar de AWGB ook tegen is opgesteld.
De huisregels sluiten die lui niet uit. Ze zijn immers welkom als zij zich aan de regels houden. En als zo'n vrouw haar hoofddoek afdoet is ze ineens niet minder gelovig.

Pleiten voor apartheid, bah!
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
pi_70001075
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wettelijk bestaansrecht is totaal anders dan wettelijke macht. Feit blijft dat de zogenaamde "uitspraken" van die commissie NIKS betekenen. De sportschool kan ze negeren zonder welke gevolgen dan ook.
Dat bestaansrecht geeft haar uitspraken wel een bepaalde autoriteit mee.
quote:
WAT HEEFT U ER AAN
Als u zich ongelijk behandeld voelt, kan dat een gevoel van onmacht en onrechtvaardigheid geven. Door de CGB om een oordeel te vragen, kunt u wat doén met dat gevoel. Degene door wie u zich ongelijk behandeld voelt moet zich dan immers richting de CGB verantwoorden.

Doordat een oordeel van de CGB ‘juridisch niet bindend’ is, kan de CGB een partij die zich schuldig heeft gemaakt aan ongelijke behandeling niet dwingen om haar oordeel op te volgen. In de praktijk wordt het oordeel van de CGB echter geaccepteerd en nageleefd, zij het soms na enige druk vanuit de CGB.

Mocht het oordeel onverhoopt niet worden opgevolgd, dan kunt u altijd nog een rechtzaak aanspannen en hierbij het oordeel van de CGB gebruiken. Een rechter is verplicht om het oordeel van de CGB mee te laten wegen in het vonnis, als dezelfde situatie wordt voorgelegd.
pi_70001089
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:06 schreef sumerian het volgende:

Pleiten voor apartheid, bah!
Het is inderdaad bah als bepaalde vrouwen daardoor uitgesloten worden. Daarom zijn er wettelijk regels gesteld omtrent kwesties als deze.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:08:57 #221
46149 __Saviour__
pi_70001102
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]
Nog steeds geeft dat de commissie geen enkele betekenis. Hun mening is geen wet. Een rechter, die daadwerkelijk volwaardig is opgeleid om correct de wet te handhaven, zal inzien dat die commissie totaal ongelijk heeft in deze zaak
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70001128
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nog steeds geeft dat de commissie geen enkele betekenis. Hun mening is geen wet. Een rechter, die daadwerkelijk volwaardig is opgeleid om correct de wet te handhaven, zal inzien dat die commissie totaal ongelijk heeft in deze zaak
Waarom denk je dat jouw interpretatie (als leek) van de wet boven de interpretatie van de CGB staat?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:11:02 #223
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_70001145
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:08 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het is inderdaad bah als bepaalde vrouwen daardoor uitgesloten worden. Daarom zijn er wettelijk regels gesteld omtrent kwesties als deze.
Zij sluiten zichzelf uit. Ze zijn namelijk gewoon welkom.
Crush antifa.
pi_70001163
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:11 schreef sumerian het volgende:

[..]

Zij sluiten zichzelf uit. Ze zijn namelijk gewoon welkom.
Ik heb hier al op gereageerd, lees maar even terug.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:14:07 #225
46149 __Saviour__
pi_70001205
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat jouw interpretatie (als leek) van de wet boven de interpretatie van de CGB staat?
De rechter handhaaft zijn eigen interpretatie. De mening van het CGB is maar die van een clubje van burgers. De rechter zal er naar kijken, maar hecht er echt niet speciaal belang aan boven andere de mening van de andere partij in de zaak. Het is absoluut niet zo dat de CGB-mening leidend is voor een rechtszaak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:14:31 #226
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_70001215
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dan begrijp je er nog steeds niets van.

Hulde!
Crush antifa.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:14:45 #227
46149 __Saviour__
pi_70001221
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat is een welles-nietes spelletje waar je toch nooit overeenstemming over bereikt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70001250
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:05 schreef Meh7 het volgende:
Beetje jammer dat jij niet snapt wat de Algemene wet gelijke behandeling is.
Dat is een andere wet dan de grondwet. De laatste jaren mogen politici graag roepen dat "we ons allemaal aan de grondwet moeten houden". Dat is volkomen van de pot gerukt gelul van mensen die hun eigen positie niet snappen. De overheid moet zich aan de grondwet houden, en burgers kunnen er rechten aan ontlenen tegenover de overheid.

Godsdienstvrijheid slaat ook op een atheistische levensbeschouwing. Dat betekent dat ik het recht heb tegenover de overheid om in die levensbeschouwing gelijk beoordeeld te worden door de overheid als een gelovige. Een bijbelclubje mag religieus geinspireerde kledingvoorschriften opleggen. Ik mag atheistisch geinspireerde kledingvoorschriften opleggen. Als ik nonnen, priesters, kruisdragers en heilsoldaten uit mijn kroeg wil weren dan is dat in wezen hetzelfde als een religieus kledingvoorschrift.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70001258
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:14 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De rechter handhaaft zijn eigen interpretatie. De mening van het CGB is maar die van een clubje van burgers. De rechter zal er naar kijken, maar hecht er echt niet speciaal belang aan boven andere de mening van de andere partij in de zaak. Het is absoluut niet zo dat de CGB-mening leidend is voor een rechtszaak.
Clubje burgers?

http://www.cgb.nl/people.php

Bijna allemaal "mr's" (afgestudeerde juristen), hier zitten (oud) rechters, (oud) advocaten, (oud) kamerleden tussen. Nogmaals, waarom denk jij dat jouw interpretatie als leek, een betere interpretatie is dan die van de CGB?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:17:25 #230
188345 Py
op zich
pi_70001271
Hier op de sportschool mag je niet sporten in een t-shirt zonder mouwen. En bij de tennisvereniging mag je niet in je spijkerbroek op de baan staan.
pi_70001301
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:17 schreef Py het volgende:
Hier op de sportschool mag je niet sporten in een t-shirt zonder mouwen. En bij de tennisvereniging mag je niet in je spijkerbroek op de baan staan.
Wacht maar tot een moslim/moslima gaat protesteren, dan mag het wel.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:21:37 #232
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70001354
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Waarmee de CGB haar doel voorbij schiet.

Sportschool: 'Wij hebben kledingvoorschriften, en een hoofddoek kan niet'
Moslima: 'Ja maar van mijn geloof moet het'
Sportschool: 'Ja dat zal, maar wij staan geen hoofdeksels toe'
Moslima:' Ik eis gelijke behandeling, en stap daarvoor naar het CGB'
Sportschool: 'U wordt ook gelijk behandeld, geen hoofddeksels dus'
CGB:' Onder het mom van religie moet er voor moslima's onderscheid gemaakt worden'
Sportschool: 'Ja maar, ja maar, dan is er toch geen gelijke behandeling meer?'
DeviantArt
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:22:09 #233
46149 __Saviour__
pi_70001363
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:16 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Clubje burgers?

Bijna allemaal "mr's" (afgestudeerde juristen), hier zitten (oud) rechters, (oud) advocaten, (oud) kamerleden tussen. Nogmaals, waarom denk jij dat jouw interpretatie als leek, een betere interpretatie is dan die van de CGB?
Ze oefenen hun functie daar uit zonder enige daadwerkelijke wettelijke macht. Vandaar 'burgers'. Hun mening is niks meer waard dan die van de tegenpartij in een eventuele daadwerkelijke rechtszaak. De rechter heeft geen verplichting om hun mening een zwaardere weging toe te schrijven.
Interpretaties zijn juist maar net dat wat het woord impliceert. Het is een opvatting van de wet geleid door de eigen mening en overtuiging. En dat CGB is erg links georienteeerd. Dat heeft hen beïnvloed bij het komen tot de "uitspraak".
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:22:26 #234
188345 Py
op zich
pi_70001369
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:18 schreef qonmann het volgende:

[..]

Wacht maar tot een moslim/moslima gaat protesteren, dan mag het wel.
Ja dat is het probleem met aparte wetsartikelen voor gelovigen. Die beroepen zich dan op hun religie om normale regels die voor ieder mens gelden, te kunnen omzeilen.
Straks komt er één die vindt dat hij het recht heeft om door rood te rijden omdat hij meer op zijn god vertrouwt bij het oversteken van het kruispunt dan op een schakelkastje.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:23:35 #235
46149 __Saviour__
pi_70001388
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:17 schreef Py het volgende:
En dat zijn hele normale regels. Tot je blijkbaar ineens religie aangrijpt om eronderuit te willen komen. Dat is echt de pure belachelijkheid waar het hier dus om gaat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70001391
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:21 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Waarmee de CGB haar doel voorbij schiet.

Sportschool: 'Wij hebben kledingvoorschriften, en een hoofddoek kan niet'
Moslima: 'Ja maar van mijn geloof moet het'
Sportschool: 'Ja dat zal, maar wij staan geen hoofdeksels toe'
Moslima:' Ik eis gelijke behandeling, en stap daarvoor naar het CGB'
Sportschool: 'U wordt ook gelijk behandeld, geen hoofddeksels dus'
CGB:' Onder het mom van religie moet er voor moslima's onderscheid gemaakt worden'
Sportschool: 'Ja maar, ja maar, dan is er toch geen gelijke behandeling meer?'
Ook hier heb ik op gereageerd. Gelijke behandeling slaat dus op gelijke toegang. Een willekeurig persoon kan zijn petje af doen en gaan trainen, bij moslima's leidt dit er toe dat ze daar niet kunnen sporten. Daardoor is het ook een indirect onderscheid.
pi_70001404
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ze oefenen hun functie daar uit zonder enige daadwerkelijke wettelijke macht. Vandaar 'burgers'. Hun mening is niks meer waard dan die van de tegenpartij in een eventuele daadwerkelijke rechtszaak. De rechter heeft geen verplichting om hun mening een zwaardere weging toe te schrijven.
Interpretaties zijn juist maar net dat wat het woord impliceert. Het is een opvatting van de wet geleid door de eigen mening en overtuiging. En dat CGB is erg links georienteeerd. Dat heeft hen beïnvloed bij het komen tot de "uitspraak".
Het zijn geen "gewone" burgers, maar mensen met verstand van zaken. Verder vroeg ik jou waarom jouw interpretatie (over wel of geen indirect onderscheid) boven hun interpretatie gaat, maar daar reageer je niet op.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:26:51 #238
46149 __Saviour__
pi_70001438
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ook hier heb ik op gereageerd. Gelijke behandeling slaat dus op gelijke toegang. Een willekeurig persoon kan zijn petje af doen en gaan trainen, bij moslima's leidt dit er toe dat ze daar niet kunnen sporten. Daardoor is het ook een indirect onderscheid.
Dat is jouw foutieve interpretatie van gelijke behandeling. Het gaat niet om de toegang tot de sportschool. Iedereen is welkom, hou je gewoon aan de huisregels. Een sportschool is GEEN openbaar terrein. Als je er wilt komen, bevindt je je in een pand met een eigenaar en die mag regels stellen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70001464
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is jouw foutieve interpretatie van gelijke behandeling. Het gaat niet om de toegang tot de sportschool. Iedereen is welkom, hou je gewoon aan de huisregels. Een sportschool is GEEN openbaar terrein. Als je er wilt komen, bevindt je je in een pand met een eigenaar en die mag regels stellen
Waar baseer je jouw interpretatie op? Welke uitspraak van welke rechter? Welke autoriteit op gebied van gelijke behandeling ondersteund jouw visie? Welke auteur die gespecialiseerd is op dit gebied, schrijft wat jij nu verwoordt?

Of ben je gewoon maar iets aan het roepen zonder enige kennis van zaken?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:28:52 #240
188345 Py
op zich
pi_70001468
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En dat zijn hele normale regels. Tot je blijkbaar ineens religie aangrijpt om eronderuit te willen komen. Dat is echt de pure belachelijkheid waar het hier dus om gaat.
Ja dat is dus de werkelijke ongelijkheid.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:29:31 #241
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_70001482
quote:

[..]

Waarom zouden zij niet kunnen sporten zonder hoofddoek? Zit haar accu er soms onder ofzo?
Moslima's willen aparte regeltjes hebben. Apartheid dus.
Crush antifa.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:29:46 #242
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70001486
quote:

[..]

Waarmee je dus benadrukt dat er voor moslima's een uitzondering gemaakt moet worden, omdat 'ze anders niet kunnen sporten'. Als Jan met de pet weigert zijn pet af te doen dan komt hij er ook niet in. Zie niet echt welk onderscheid er gemaakt wordt. Kledingvoorschriften zijn kledingvoorschriften.
DeviantArt
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:30:25 #243
188345 Py
op zich
pi_70001500
quote:

[..]

Jonge, als ik daar in mijn duikpak aankom heb ik ook een probleem. Die moslima is niets meer of minder dan een ander.
pi_70001509
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:29 schreef Hukkie het volgende:

[..]
Kledingvoorschriften zijn kledingvoorschriften.
Tot ze in strijd komen met de wet.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:31:17 #245
46149 __Saviour__
pi_70001517
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:24 schreef Meh7 het volgende:
Het zijn geen "gewone" burgers, maar mensen met verstand van zaken.

Burgers zonder wettelijke macht en met een erg linkse oriëntatie, wat terugkomt in hun niksbetekende uitspraken.
quote:
Verder vroeg ik jou waarom jouw interpretatie (over wel of geen indirect onderscheid) boven hun interpretatie gaat, maar daar reageer je niet op.
Omdat dat irrelevant is. Mijn mening staat nergens boven of onder, het is gewoon mijn mening. Maar jij dicht de mening (en het is niets meer dan dat) van het CGB blijkbaar een enorme waarde toe. Wat nergens op slaat, want die commissie kan niks en is niks. De rechter hecht echt geen speciale hogere waarde aan CGB-"uitspraken".
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:31:59 #246
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70001527
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:30 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jep, maar de wet zegt daar niet zoveel over, het gaat hier niet over discriminatie oid.
DeviantArt
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:32:27 #247
46149 __Saviour__
pi_70001531
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:30 schreef Meh7 het volgende:

[..]

En dat zijn ze dus niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:34:08 #248
188345 Py
op zich
pi_70001558
quote:

[..]

Een willekeurig persoon kan zijn petje af doen en gaan trainen, bij moslima's leidt dit er toe dat ze daar niet kunnen sporten.
Echt, de kolder van deze zin
pi_70001591
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:36 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Bestaat al, dan is het een besloten vereniging. Een moslima is een betalende klant en heeft net zo veel recht om de sportschool in te gaan als ik.

[ afbeelding ]
Ik denk niet dat veel sportschoolondernemers iets hebben tegen Moslims vanwege hun geloof, maar meer omdat allerlei gewaden een probleem vormen voor het veilig gebruik van de toestellen. En die ene idioot die geen Moslims in zijn tent wil omdat hij ze vind stinken die mag lekker in zijn eigen sop gaar koken, hij schermt zijn onderneming voor een belangrijk deel van de markt af.
pi_70001616
Uit een uitspraak van een rechtbank:

LJN: BC3697, Rechtbank 's-Gravenhage , AWB 06-4333
Datum uitspraak: 20-08-2007
Datum publicatie: 13-03-2008
quote:
Vervolgens ligt de vraag voor of sprake is van indirect onderscheid naar godsdienst. Er is sprake van indirect onderscheid vanwege godsdienst indien een op het eerste gezicht neutraal criterium personen met een bepaalde geloofsovertuiging, in casu het moslimgeloof, in overwegende mate treft. Verweerders standpunt roept bij eiseres, wanneer zij zich wil conformeren daaraan - anders dan bij andere personen die omwille van andere dan religieuze redenen de traditionele kleding willen dragen - gewetensconflicten op. Het door verweerder gehuldigde standpunt treft dan ook in overwegende mate personen die dezelfde geloofsovertuiging aanhangen als eiseres en vanuit die overtuiging de traditionele kleding dragen. Het standpunt van verweerder levert naar het oordeel van de rechtbank dan ook een indirect onderscheid op naar godsdienst.
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BC3697&u_ljn=BC3697

Alsjeblieft, Saviour.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:44:06 #251
46149 __Saviour__
pi_70001713
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BC3697&u_ljn=BC3697

Alsjeblieft, Saviour.
Totaal andere zaak. Moslim werd gevraagd bij sollicitaties de religieuze kleding aan te passen. Dat kan natuurlijk niet worden geeist. Aan huisregels voldoen omtrent kleding is iets totaal anders. Dat is gewoon een regel die dan voor iedereen geldt. Huisregels mogen gesteld worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70001741
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:44 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Totaal andere zaak. Moslim werd gevraagd bij sollicitaties de religieuze kleding aan te passen. Dat kan natuurlijk niet worden geeist. Aan huisregels voldoen omtrent kleding is iets totaal anders. Dat is gewoon een regel die dan voor iedereen geldt. Huisregels mogen gesteld worden.

Waarom meng je je in een juridische discussie als je er niets over weet?
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:46:31 #253
46149 __Saviour__
pi_70001755
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:45 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom meng je je in een juridische discussie als je er niets over weet?
Ach, maar weer opnieuw die tactiek dus.
Het is gewoon een totaal andere zaak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70001795
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Vermakelijk inderdaad, je ziet iedere keer hetzelfde patroon terug komen bij dit soort lieden, SCH heeft er ook altijd een handje van.
pi_70001798
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is gewoon een totaal andere zaak.
Niet als het gaat om wat onder "indirect onderscheid" valt. Ik heb ook alleen maar dat stukje gequote en niet de uiteindelijke uitspraak van de rechter.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:49:16 #256
188345 Py
op zich
pi_70001801
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Alsjeblieft, Saviour.
Uit dezelfde uitspraak, 1 alinea verder dan de quote hierboven:
quote:
Er kunnen zich, door verweerder aan te dragen, feiten en omstandigheden voordoen die het maken van een indirect onderscheid rechtvaardigen. Of dit in een concreet geval ook zo is dient te worden nagegaan aan de hand van een beoordeling van het doel van het onderscheid en het middel ter bereiking van dit doel. Het doel dat wordt beoogd dient legitiem te zijn, in de zin van voldoende zwaarwegend en niet-discriminerend, en het middel dat wordt gehanteerd moet passend en noodzakelijk zijn. Een middel is passend indien het geschikt is om het beoogde doel te bereiken, en noodzakelijk indien hetzelfde doel niet kan worden bereikt met een ander middel dat minder onderscheid makend is en het middel in evenredige verhouding staat tot het doel. Pas als aan al deze voorwaarden is voldaan, is het indirecte onderscheid wettelijk geoorloofd.
Het indirecte onderscheid als gevolg van een algemene regel is niet per definitie onrechtvaardig.
Bovendien gaat het in deze zaak om een moslima die een leertraject inging om aan een baan te komen en haar werd op voorhand medegedeeld dat ze iets aan haar kleding moest doen. Totaal ander geval als deze sportschool case.
pi_70001841
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:49 schreef Py het volgende:

[..]

Uit dezelfde uitspraak, 1 alinea verder dan de quote hierboven:
[..]

Het indirecte onderscheid als gevolg van een algemene regel is niet per definitie onrectvaardig.
Bovendien gaat het in deze zaak om een moslima die een leertraject inging om aan een baan te komen en haar werd op voorhand medegedeeld dat ze iets aan haar kleding moest doen. Totaal ander geval als deze sportschool case.
Nee inderdaad, dat is het verschil tussen direct en indirect onderscheid. Direct onderscheid mag niet. Indirect onderscheid alleen als het gaat om een indirect ongerechtvaardigd onderscheid. De discussie tussen mij en Saviour ging er echter over of het weigeren van hoofddoeken onder een indirect onderscheid valt, wat dat betreft zijn we er nu uit.

Edit: http://www.cgb.nl/opinion.php?id=453056972 hier wordt het ook in verwoordt.

(dit gaat wel over een sportschool)
quote:
Samenvatting oordeel
Een vrouw draagt op grond van haar godsdienstige overtuiging een hoofddoek. Een sportschool heeft haar - met beroep op zijn huisregel - niet toegestaan een hoofddoek te dragen tijdens het trainen.
De sportschool heeft jegens de vrouw indirect onderscheid op grond van godsdienst gemaakt. De sportschool heeft de Commissie niet kunnen overtuigen dat het middel, te weten het algehele verbod op het dragen van hoofdbedekkingen in de trainingsruimte, noodzakelijk is voor het behouden van een goede sfeer en het tegengaan van ordeverstoring. De Commissie ziet genoeg mogelijkheden, en heeft die ter zitting met de sportschool besproken, om de huisregel nauwkeuriger aan te laten sluiten bij de groep waar die daadwerkelijk voor bedoeld is, zonder personen uit te sluiten die uit godsdienstige overwegingen een hoofdbedekking dragen. Daarom acht de Commissie het middel niet noodzakelijk om het doel te bereiken en het onderscheid naar godsdienst dat hiervan het gevolg is niet objectief gerechtvaardigd.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:55:29 #258
188345 Py
op zich
pi_70001914
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee inderdaad, dat is het verschil tussen direct en indirect onderscheid. Direct onderscheid mag niet. Indirect onderscheid alleen als het gaat om een indirect ongerechtvaardigd onderscheid. De discussie tussen mij en Saviour ging er echter over of het weigeren van hoofddoeken onder een indirect onderscheid valt, wat dat betreft zijn we er nu uit.
Nee, als het middel tot onderscheid niet opweegt tegen het gevolg: indirecte discriminatie.
En dan kun je er dus niet uit zijn. Want nu is vastgesteld dat het kleidingvoorschrift indirecte discriminatie veroorzaakt, maar nog niet of dat terecht of onterecht is.
pi_70001937
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:55 schreef Py het volgende:

[..]

Nee, als het middel tot onderscheid niet opweegt tegen het gevolg: indirecte discriminatie.
En dan kun je er dus niet uit zijn. Want nu is vastgesteld dat het kleidingvoorschrift indirecte discriminatie veroorzaakt, maar nog niet of dat terecht of onterecht is.
Dit gaat wel over een sportschool:

quote:
Samenvatting oordeel
Een vrouw draagt op grond van haar godsdienstige overtuiging een hoofddoek. Een sportschool heeft haar - met beroep op zijn huisregel - niet toegestaan een hoofddoek te dragen tijdens het trainen.
De sportschool heeft jegens de vrouw indirect onderscheid op grond van godsdienst gemaakt. De sportschool heeft de Commissie niet kunnen overtuigen dat het middel, te weten het algehele verbod op het dragen van hoofdbedekkingen in de trainingsruimte, noodzakelijk is voor het behouden van een goede sfeer en het tegengaan van ordeverstoring. De Commissie ziet genoeg mogelijkheden, en heeft die ter zitting met de sportschool besproken, om de huisregel nauwkeuriger aan te laten sluiten bij de groep waar die daadwerkelijk voor bedoeld is, zonder personen uit te sluiten die uit godsdienstige overwegingen een hoofdbedekking dragen. Daarom acht de Commissie het middel niet noodzakelijk om het doel te bereiken en het onderscheid naar godsdienst dat hiervan het gevolg is niet objectief gerechtvaardigd.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 14:58:27 #260
46149 __Saviour__
pi_70001973
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Niet als het gaat om wat onder "indirect onderscheid" valt. Ik heb ook alleen maar dat stukje gequote en niet de uiteindelijke uitspraak van de rechter.
Onderscheid in een totaal andere situatie. En de situatie is natuurlijk zeer relevant. Je kunt niet zomaar een geisoleerd deel van de ene zaak aanhalen om in een andere te gebruiken.
In je voorbeeld ging het om verlaging van een uitkering omdat de vrouw in traditionele kleding solliciteert (smerig trucje trouwens) en logischerwijs geweigerd wordt Maar in het normale openbare leven kun je nu eenmaal niet van iemand eisen bepaalde kleding (niet) te dragen. Het besluit tot verlaging van de uitkering kwam dus voort uit die kleding volgens de rechter.
Maar een sportschool is niet openbaar. Het is een privepand, het is een bedrijf. Je hebt geen absoluut recht om er te komen. Wil je er naar toe, dan kunnen (en mogen!) en huisregels zijn. Daar heb je je dan aan te houden. Kleding kan een eis zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 13 juni 2009 @ 14:58:45 #261
188345 Py
op zich
pi_70001978
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:56 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit gaat wel over een sportschool:

[..]
Ja dat is weer van de cgb. En geen gerechtelijke uitspraak.
pi_70001996
Saviour, ik ga niet meer op jou reageren. Py heeft tenminste nog de moeite gedaan om de zaak door te kijken, als hij reageert ga ik er wel inhoudelijk op in.
pi_70002038
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:58 schreef Py het volgende:

[..]

Ja dat is weer van de cgb. En geen gerechtelijke uitspraak.
Dat klopt, maar ik heb al laten zien dat de CGB geen clubje leken is. Wat voor reden is er om aan te nemen dat de CGB helemaal verkeerd is in deze?

Je kan ook proberen uit te leggen om welke redenen het wel gerechtvaardigd is. Een grote hoofddoek die heel erg los hangt, kan een gevaar opleveren bij het gebruik van fitness apparatuur, maar een strakke hoofddoek zal minder problematisch zijn. Vooralsnog is het enige onderbouwde van mijn kant gekomen.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 15:01:24 #264
46149 __Saviour__
pi_70002039
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:59 schreef Meh7 het volgende:
Saviour, ik ga niet meer op jou reageren. Py heeft tenminste nog de moeite gedaan om de zaak door te kijken, als hij reageert ga ik er wel inhoudelijk op in.
Jammer dat je je toevlucht weer zoekt tot die slappe tactiek. Een duidelijk teken dat je geen werkelijk verweer hebt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70002110
De oplossing is een hoofddoekje welke in 4 delen uit mekaar valt mocht er grote druk op komen te staan, dus bv als het ergens achter blijft hangen, op die manier voorkom je een onthoofdig.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:07:28 #266
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_70002155
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:04 schreef WammesWaggel het volgende:
De oplossing is een hoofddoekje welke in 4 delen uit mekaar valt mocht er grote druk op komen te staan, dus bv als het ergens achter blijft hangen, op die manier voorkom je een onthoofdig.
De oplossing is geen hoofddoek dragen en de regels respecteren. Maar ze willen zo graag apart behandeld worden....
Crush antifa.
pi_70002166
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:07 schreef sumerian het volgende:

[..]

De oplossing is geen hoofddoek dragen en de regels respecteren. Maar ze willen zo graag apart behandeld worden....
Respecteer jij dan ook even de Nederlandse wet?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:08:16 #268
188345 Py
op zich
pi_70002169
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik heb al laten zien dat de CGB geen clubje leken is. Wat voor reden is er om aan te nemen dat de CGB helemaal verkeerd is in deze?

Je kan ook proberen uit te leggen om welke redenen het wel gerechtvaardigd is. Een grote hoofddoek die heel erg los hangt, kan een gevaar opleveren bij het gebruik van fitness apparatuur, maar een strakke hoofddoek zal minder problematisch zijn. Vooralsnog is het enige onderbouwde van mijn kant gekomen.
Tuurlijk geef jij diegene gelijk die jouw mening onderschrijven.
Ik vind het gezeik om niets. Door in sportkledij tussen de mannen in de sportschool te gaan staan overtreed ze tig andere geboden van Allah. Dan kan dat regeltje van die hoofddoek ook wel genegeerd worden. Maar nee, dan worden ze opeens principieel.
Dit heeft niets met een kledingstuk te maken. Maar alles met moslimpropaganda.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:09:31 #269
188345 Py
op zich
pi_70002197
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jammer dat je je toevlucht weer zoekt tot die slappe tactiek. Een duidelijk teken dat je geen werkelijk verweer hebt.
Ach zoiets zegt meer over degene die het zegt dan over degene waarover die het zegt.
pi_70002213
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:08 schreef Py het volgende:

[..]

Tuurlijk geef jij diegene gelijk die jouw mening onderschrijven.
Ik heb het Saviour gevraagd, ik vraag het jou ook:
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:28 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waar baseer je jouw interpretatie op? Welke uitspraak van welke rechter? Welke autoriteit op gebied van gelijke behandeling ondersteund jouw visie? Welke auteur die gespecialiseerd is op dit gebied, schrijft wat jij nu verwoordt?
Ik heb een halve uitspraak van de rechter en een heel oordeel van de CGB mee. Waar baseer jij je op?
quote:
Ik vind het gezeik om niets. Door in sportkledij tussen de mannen in de sportschool te gaan staan overtreed ze tig andere geboden van Allah. Dan kan dat regeltje van die hoofddoek ook wel genegeerd worden. Maar nee, dan worden ze opeens principieel.
Dit heeft niets met een kledingstuk te maken. Maar alles met moslimpropaganda.
Dat is een andere discussie.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:10:32 #271
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_70002222
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:08 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Respecteer jij dan ook even de Nederlandse wet?
Dat doe ik ook. Zoiets heet goed fatsoen.
Crush antifa.
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 15:11:45 #272
46149 __Saviour__
pi_70002241
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:07 schreef sumerian het volgende:

[..]

Tja, zie daar de walgelijkheid van veel gelovigen. Ze menen op basis van religie echt overal boven te staan. Ze willen zogenaamd 'gelijk behandeld' worden maar juist dat zou voor ongelijkheid zorgen. Jammer dat ze dat zelf niet inzien. Religie belemmert hun vermogen om gewoon even rationeel en logisch na te denken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 15:13:00 #273
46149 __Saviour__
pi_70002265
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:10 schreef Meh7 het volgende:
Ik heb een halve uitspraak van de rechter en een heel oordeel van de CGB mee. Waar baseer jij je op?
Een rechterlijke uitspraak in totaal andere omstandigheden en een "uitspraak" van een clubje zonder betekenis. Ja, geweldig hoor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:16:12 #274
188345 Py
op zich
pi_70002335
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik heb het Saviour gevraagd, ik vraag het jou ook:
[..]

Ik heb een halve uitspraak en een heel oordeel van de CGB mee. Waar baseer jij je op?
[..]
Dus dat jij 2 stukkies tekst hebt gevonden wil zeggen dat jouw mening beter is dan die van een ander?
quote:
Dat is een andere discussie.
Nee, dat is het onderwerp van dit topic
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:16:15 #275
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_70002337
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:11 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Tja, zie daar de walgelijkheid van veel gelovigen. Ze menen op basis van religie echt overal boven te staan. Ze willen zogenaamd 'gelijk behandeld' worden maar juist dat zou voor ongelijkheid zorgen. Jammer dat ze dat zelf niet inzien. Religie belemmert hun vermogen om gewoon even rationeel en logisch na te denken
Daar gaat het die lui uiteindelijk ook om. Het zoveel mogelijk dwarszitten van normale mensen en het ontwrichten van de samenleving.
Misselijkmakend gewoon. En sommige lui hier juichen het nog toe ook.
Crush antifa.
pi_70002366
Kom net terug van de sportschool. Slippers zijn net als hoofdbedekking ook verboden. Ik eis het religieuze recht op het dragen van teenslippers!
pi_70002408
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:11 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Tja de moslims doen er alles aan zich niet aan te passen, ze beroepen zich altijd wel ergens op.
..Onaangepaste mensen.
En er zijn altijd andere "moslims" die dat gedrag nog verdedigen ook, dat is het meest trieste..
pi_70002418
Samenvatting:

De Algemene wet gelijke behandeling stelt regels omtrent gelijke behandeling:
quote:
Van de AWGB: §
Artikel 1
1. In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
a. onderscheid: direct en indirect onderscheid, alsmede de opdracht daartoe;
b. direct onderscheid: onderscheid tussen personen op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, nationaliteit, hetero- of homoseksuele gerichtheid of burgerlijke staat;
c. indirect onderscheid: onderscheid op grond van andere hoedanigheden of gedragingen dan die bedoeld in onderdeel b, dat direct onderscheid tot gevolg heeft.
Een rechter constateert dat het weigeren van een hoofddoek onder indirect onderscheid valt:

quote:
Vervolgens ligt de vraag voor of sprake is van indirect onderscheid naar godsdienst. Er is sprake van indirect onderscheid vanwege godsdienst indien een op het eerste gezicht neutraal criterium personen met een bepaalde geloofsovertuiging, in casu het moslimgeloof, in overwegende mate treft. Verweerders standpunt roept bij eiseres, wanneer zij zich wil conformeren daaraan - anders dan bij andere personen die omwille van andere dan religieuze redenen de traditionele kleding willen dragen - gewetensconflicten op. Het door verweerder gehuldigde standpunt treft dan ook in overwegende mate personen die dezelfde geloofsovertuiging aanhangen als eiseres en vanuit die overtuiging de traditionele kleding dragen. Het standpunt van verweerder levert naar het oordeel van de rechtbank dan ook een indirect onderscheid op naar godsdienst.

De CGB oordeelt dat het weigeren van een hoofddoek in een sportschool onder indirect ongerechtvaardigd onderscheid valt:
quote:
Samenvatting oordeel

De CGB is een wettelijk orgaan. De commissieleden zijn allemaal juristen. Er zitten universitaire docenten tussen, (oud) advocaten zijn geen uitzondering, (oude) rechters en (oud) kamerleden.

De CGB is een gerespecteerd orgaan:
quote:
Als u zich ongelijk behandeld voelt, kan dat een gevoel van onmacht en onrechtvaardigheid geven. Door de CGB om een oordeel te vragen, kunt u wat doén met dat gevoel. Degene door wie u zich ongelijk behandeld voelt moet zich dan immers richting de CGB verantwoorden.

Doordat een oordeel van de CGB ‘juridisch niet bindend’ is, kan de CGB een partij die zich schuldig heeft gemaakt aan ongelijke behandeling niet dwingen om haar oordeel op te volgen. In de praktijk wordt het oordeel van de CGB echter geaccepteerd en nageleefd, zij het soms na enige druk vanuit de CGB.

Mocht het oordeel onverhoopt niet worden opgevolgd, dan kunt u altijd nog een rechtzaak aanspannen en hierbij het oordeel van de CGB gebruiken. Een rechter is verplicht om het oordeel van de CGB mee te laten wegen in het vonnis, als dezelfde situatie wordt voorgelegd.
pi_70002449
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:16 schreef Py het volgende:

[..]

Dus dat jij 2 stukkies tekst hebt gevonden wil zeggen dat jouw mening beter is dan die van een ander?
[..]

Nee, dat is het onderwerp van dit topic
Ik post tenminste met een onderbouwing. Dat zie ik mijn tegenstanders niet doen.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:23:40 #280
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_70002468
Hele lappen kleding in een zwembad lijkt me niet zo hygienisch.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 15:27:06 #281
46149 __Saviour__
pi_70002541
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:20 schreef Meh7 het volgende:
Een rechter constateert dat het weigeren van een hoofddoek onder indirect onderscheid valt:

In een totaal andere zaak ja. Bij de sportschool weigert de moslim in een privepand gewoon om aan huisregels te voldoen. Religie geeft je geen vrijbrief om het maar te negeren. Ook niet via wet gelijke behandeling of vrijheid van godsdienst.
quote:
De CGB oordeelt dat het weigeren van een hoofddoek in een sportschool onder indirect ongerechtvaardigd onderscheid valt:
De CGB is een wettelijk orgaan. De commissieleden zijn allemaal juristen. Er zitten universitaire docenten tussen, (oud) advocaten zijn geen uitzondering, (oude) rechters en (oud) kamerleden.

De CGB is een gerespecteerd orgaan:
[..]
En hun "uitspraken" hebben de exacte waarde van 0.0. Het is te begrijpen dat je graag mag gooien met dat CGB omdat het jouw standpunt steunt hoor. Maar het betekent allemaal niks.

Waarom toch jouw drang om die vrouw zo te verdedigen. Alleen maar vanuit het oogpunt van de gedeelde religie?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70002552
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik post tenminste met een onderbouwing. Dat zie ik mijn tegenstanders niet doen.
.ja gaat er blind vanuit dat alles wat een moslim/moislina/marokkaan doet welgedaan is.
In elk topic..
Je discrimineert

Nog nooit iets anders van jou gezien....
pi_70002577
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:27 schreef qonmann het volgende:

[..]

.ja gaat er blind vanuit dat alles wat een moslim/moislina/marokkaan doet welgedaan is.
In elk topic..
Je discrimineert

Nog nooit iets anders van jou gezien....
Nee, dat is jouw visie, alleen vind jij het tegenovergestelde natuurlijk.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:29:58 #284
188345 Py
op zich
pi_70002597
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je knoopt allerlei verschillende dingen aan elkaar die soms nauwelijks relevant zijn. Ik vind het een zwakke onderbouwing.
pi_70002607
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, dat is jouw visie, alleen vind jij het tegenovergestelde natuurlijk.
Ik verdedig niet alles wat een blanke/christen doet, daar zit het verschil
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 15:32:10 #286
46149 __Saviour__
pi_70002651
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:30 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dat is wel opvallend hier altijd. Moslims die altijd maar de moslims verdedigen in zulke zaken. Nooit wat anders gezien.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70002654
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:29 schreef Py het volgende:

[..]

Je knoopt allerlei verschillende dingen aan elkaar die soms nauwelijks relevant zijn. Ik vind het een zwakke onderbouwing.
Dat vind jij. Ten tweede heb jij 0,0 onderbouwing, net zoals Saviour.
pi_70002672
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:30 schreef qonmann het volgende:

[..]

Nee, jij vindt alles wat een Marokkaan/moslim doet altijd fout.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:34:56 #289
188345 Py
op zich
pi_70002711
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik heb genoeg argumentatie gegeven. Ik heb ook stukkies tekst aangedragen hoor
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 15:35:23 #290
46149 __Saviour__
pi_70002721
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jouw 'onderbouwingen' zijn irrelevant. Een totaal andere rechtszaak en het in jouw ogen o zo geweldige (maar eigenlijk waardeloze) CGB
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 15:36:11 #291
46149 __Saviour__
pi_70002730
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:33 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, jij vindt alles wat een Marokkaan/moslim doet altijd fout.
En jij zult juist altijd hun kant kiezen, uit naam van je geloof. Dat belemmert je in rationeel denken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70002745
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:36 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En jij zult juist altijd hun kant kiezen, uit naam van je geloof. Dat belemmert je in rationeel denken.
Gast, ik ben de enige die rationeel bezig is en met onderbouwing (gebaseerd op het recht) post.
pi_70002761
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:35 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jouw 'onderbouwingen' zijn irrelevant. Een totaal andere rechtszaak en het in jouw ogen o zo geweldige (maar eigenlijk waardeloze) CGB
Jij vindt mijn onderbouwingen irrelevant. Zelf heb je 0.0 onderbouwing.
pi_70002768
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:34 schreef Py het volgende:

[..]

Ik heb genoeg argumentatie gegeven. Ik heb ook stukkies tekst aangedragen hoor
WaaR?
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 15:37:51 #295
46149 __Saviour__
pi_70002773
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Gast, ik ben de enige die rationeel bezig is en met onderbouwing (gebaseerd op het recht) post.
Irrelevante onderbouwing ja.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_70002775
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Irrelevante onderbouwing ja.
Waar blijft jouw onderbouwing?
pi_70002785
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:28 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Of ben je gewoon maar iets aan het roepen zonder enige kennis van zaken?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:38:41 #298
188345 Py
op zich
pi_70002789
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Iedereen is gek behalve ik
  Donald Duck held zaterdag 13 juni 2009 @ 15:39:25 #299
46149 __Saviour__
pi_70002802
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:38 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waar blijft jouw onderbouwing?
Ik heb al vaak genoeg gezegd hoe ik vind dat er prima voldaan is voldaan aan de wet gelijke behandeling en dat ze niet geweigerd werd op basis van religie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:39:50 #300
188345 Py
op zich
pi_70002814
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

WaaR?
Ga je zeggen dat je dat gemist hebt? Was je te druk met jezelf zo rationeel vinden zeker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')