abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65902963
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:30 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat klopt. En ook op dat gebied zijn er dus overheidsmaatregelen die onze vrijheid beperken, of onze keuzevrijheid kunstmatig veranderen. Regels mbt. parkeren, maximale snelheid en uitlaatgassen, wegenbelasting, accijns op benzine. Regels waar iedereen een hekel aan heeft, maar waar toch iedereen zich aan moet houden.

Het meest vreemd is nog wel de verplichting om gordels te dragen. Afgezien van de hulpdiensten die dan een wat minder bloederig tafereel aantreffen heeft niemand er last van als je geen gordel draagt, en tóch moet het.
En ook daar hebben sommige mensen van de 'vorige generatie' het heel lang volgehouden om tegen te stribbelen, maar ondertussen rijdt iedereen gewoon met gordels aan, en vindt niemand het meer vreemd.
Kinderen van tegenwoordig vinden het zelfs heel normaal om ook achterin gordels te dragen.

Dat is voortschrijdend inzicht en gewenning denk ik, en ik geloof dat dat met het rookverbod ook gaat gebeuren.
Inderdaad, ik heb me ook altijd in mijn keuzevrijheid betuttelend beperkt gevoeld m.b.t de kwestie van de autogordels. Vandaar dat ik ook pertinent tégen een algeheel rookverbod ben. Het moet je eigen keuze zijn om jezelf in een riskantere situatie te brengen, met daarbij wel de restrictie dat je daar mee anderen niet in gevaar brengt of belast. Vandaar ook dat ik wel voor een rookverbod op de werkplek ben.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_65902984
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als de overheid echt zo overtuigd is van de schadelijkheid van roken dan zouden ze het gewoon in zn geheel moeten verbieden. Althans, uit jouw verhaal krijg ik de indruk dat de overheid ons wil beschermen, daar zijn gordels immers voor bedoeld. Als ze consequent zijn dan moeten ook sigaretten in de ban.

Aub geen totaalverbod, want dan zie ik de betuttelende bui al hangen.....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 10 februari 2009 @ 07:22:15 #103
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65902991
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 07:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb me ook altijd in mijn keuzevrijheid betuttelend beperkt gevoeld m.b.t de kwestie van de autogordels. Vandaar dat ik ook pertinent tégen een algeheel rookverbod ben. Het moet je eigen keuze zijn om jezelf in een riskantere situatie te brengen, met daarbij wel de restrictie dat je daar mee anderen niet in gevaar brengt of belast. Vandaar ook dat ik wel voor een rookverbod op de werkplek ben.
in de horeca zijn dan ook tal van werkplekken te vinden.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 10 februari 2009 @ 07:33:01 #104
3542 Gia
User under construction
pi_65903054
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:10 schreef MikeyMo het volgende:
ook zullen denk ik de distributiepunten langzaam verschralen. Morgen mag de supermarkt het niet meer verkopen, overmorgen de kroeg niet en uiteindelijk alleen op een speciaal gecertificeerd punt.

Net als in Frankrijk, alleen in tabakswinkels.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 07:35:48 #105
3542 Gia
User under construction
pi_65903066
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 07:22 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

in de horeca zijn dan ook tal van werkplekken te vinden.
Hij heeft het dan ook alleen over een algeheel rookverbod en niet over het rookverbod in de horeca.
Ik ben ook niet voor een algeheel rookverbod. Leven en laten leven, sterven en laten sterven.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:32:39 #106
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65903442
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 07:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij heeft het dan ook alleen over een algeheel rookverbod en niet over het rookverbod in de horeca.
Ik ben ook niet voor een algeheel rookverbod. Leven en laten leven, sterven en laten sterven.
Ik ben in princioe ook niet voor een algeheel gebod, al zou ik niet tegenstribbelen als ze het willen invoeren. Lijkt me een enorm grappig gezicht om al die piepels cold turkey te zien afkicken
[..]
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:53:40 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65903694
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik ben in princioe ook niet voor een algeheel gebod, al zou ik niet tegenstribbelen als ze het willen invoeren. Lijkt me een enorm grappig gezicht om al die piepels cold turkey te zien afkicken
Het lijkt mij erg grappig om iedereen te zien stuiptrekken als alles verboden is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:49:09 #108
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65906310
quote:
Column: Doorroken

Zondagmiddag was ik in het café. Ik ga niet zeggen welk café het was, waar het zich bevond, en ook van mijn beschrijvingen zullen controlerende ambtenaren niet wijzer worden. Het was een rookcafé, een Gronings rookcafé. Elders werden misschien beslissingen genomen, hier werd er gerookt, doorgerookt, de asbakken gingen niet van tafel.

Zelf ben ik een roker die zich steeds meer voor zijn verslaving begint te schamen. In mijn ogen is het rookverbod een van de meest verstandige beslissingen die het kabinet de laatste tijd genomen heeft. Roken is niet leuk voor niet-rokers, jouw vrijheid houdt op bij die van de ander, zo eenvoudig was het; ik was iemand geworden die van oude praatjes houdt.

Op de bar stond een televisie en een decoder. Daarop was de wedstrijd Feyenoord-FC Groningen te zien. Het begon goed, stormachtig, enthousiast. In Groningen is veel verzet tegen het rookverbod, onze voetballers laten zich ook niet graag iets zeggen. Achter de bar stond een zwangere vrouw te roken.

Mijn eerste sigaret smaakte prima, er zat een heerlijke rooksmaak aan, de tweede ging ook nog wel, aan het einde van de eerste helft – Feyenoord had net een rode kaart gekregen – hing een dikke, gore nevel in het café; af en toe hoorde je iemand venijnig hoesten. Een meisje van een jaar of tien zat met vijftig euro van vader achter de gokkast. Toen drie citroenen in het scherm verschenen, riep ze: ‘Papa, wat moet ik doen?’

‘Gókk’n!’

De tweede helft viel tegen, er werd niet gescoord. Mensen verlieten het café, iemand zette de deur open om wat frisse lucht toe te laten. Aan de stamtafel bespraken we de behoudzucht van de trainer, het vernuft van Garcia, de mooiste speler van de ploeg, en het geluk – zo plotseling als dat soms op kon raken.

We pakten er een Dagblad van het Noorden bij. Op de voorpagina stond een verslag van de rechtszaak die het Groningse café De Kachel twee dagen eerder had verloren – er mag daar niet langer worden gerookt. Op de begeleidende foto trokken de eigenaren met een groep sympathisanten in optocht naar de rechtbank. Voorop liep Rita Verdonk. Het Dagblad: ‘De Nederlandse gezelligheid gaat ten onder, onze typische verdraagzaamheid’.
[..]
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:04:58 #109
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_65906694
Gister als gezelschap roker nog een donatie gedaan aan Cafe de Kachel.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:09:10 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65906801
quote:
http://www.cafekachel.nl/

Mochten er mensen zijn die ons financieel zouden willen steunen dan kunt u storten op rekeningnummer 92.98.99.652 ter name van Sannes mochten wij de boete van 1200 euro krijgen, krijgen wij deze boete niet zullen wij het geld storten op rekening van kika.
en op TV verkondigen dat alles betaald wordt door stichting KHO en alle leden daarvan...
[..]
pi_65907315
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 07:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aub geen totaalverbod, want dan zie ik de betuttelende bui al hangen.....
Dat ben ik helemaal met je eens. De reden dat ik een totaalverbod aanhaalde was wegens de imo huichelachtige handelswijze van de overheid. Als roken echt zon dodelijk was, dan schaf je het af en dan in je geen accijnzen.

Maar als het aan mij ligt wordt er gewoon doorgerookt in een rookkroeg. Zie daar het probleem absoluut niet van in. Als de vaste posters in dit topic representatief zijn voor de NL bevolking dan lijken twee typen kroegen mij geen probleem. Dan gaan Papier, weltschmerz, ikzelf en andere rokers in een rookkroeg zitten. GIa, MM, Pinball en co. kunnen dan naar een rookvrije kroeg. Prima

Helaas komen we Refregmental ook nog eens tegen in de rookkroeg want die loopt blindelings achter zn vrienden aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:28:25 #112
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65907395
quote:
Meer bedrijven failliet

DEN HAAG (AFN) - Het aantal bedrijfsfaillissementen is in 2008 met bijna 7 procent gestegen. Vooral in de laatste twee maanden van het jaar, toen de financiële crisis hard toesloeg, gingen veel meer ondernemingen failliet. Dit blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag publiceerde.

In totaal gingen 3824 bedrijven en instellingen kopje onder tegen 3589 in 2007. Vooral in het goederenvervoer werden veel meer faillissementen uitgesproken, 47 procent meer dan een jaar eerder. In de financiële sector, waar de crisis begon, steeg het aantal faillissementen met 2 procent. Opvallend was dat in de horecabranche, geplaagd door het rookverbod, juist minder zaken failliet gingen dan in 2007.

Het CBS had sinds 2004 geen stijging van het aantal bedrijfsfaillissementen meer waargenomen. Toch is het niveau van de jaren 2003/2004 (ruim 5200 faillissementen) nog ver weg. Diverse partijen, waaronder incassobureau Graydon en kredietverzekeraar Euler Hermes hebben wel gewaarschuwd dat dit jaar het aantal faillissementen hard gaat toenemen. Graydon ging in december zelfs uit van een toename van 40 tot 50 procent.

Onder invloed van aanpassingen in de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen, die 1 januari vorig jaar ingingen en mensen met problematische schulden helpen, is het aantal persoonlijke faillissementen met 31 procent gedaald. Daardoor nam het totale aantal uitgesproken faillissementen van bedrijven én personen af van 7952 naar 6821. Het ’topjaar’ was 2005 met ruim tienduizend faillissementen.
tot zover het geneuzel over dat het zo slecht gaat in de horeca sinds het rookverbod
[..]
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2009 @ 11:33:00 #113
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65907526
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:28 schreef MikeyMo het volgende:
tot zover het geneuzel over dat het zo slecht gaat in de horeca sinds het rookverbod
Ja, ze verzinnen het. Eigenlijk gaat het fantastisch en zitten de kroegen bom en bomvol!
Carpe Libertatem
pi_65907617
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ja gek he. Allereerst is het rookverbod pas in juli ingegaan, toen was de zomer nog in volle gang. Tot eind september kon men zonder moeite een terras pakken.

Daarnaast is het toch algemeen bekend dat veel kroegjes de asbak hebben laten staan
pi_65907674
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, ze verzinnen het. Eigenlijk gaat het fantastisch en zitten de kroegen bom en bomvol!
In Groningen zit het de laatste tijd in veel kroegen en clubs weer behoorlijk vol maar dat komt dan ook omdat er juist steeds meer het roken weer toelaten.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:46:28 #116
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65907916
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

ach het gros van de barmannen en vrouwen die je hoort klagen roken zelf ook. Die zijn zuur dat ze niet meer achter hun bar mogen roken...
[..]
pi_65908513
Geef maar toe MM, dat berichtje van CBS is gewoon dikke stierenschijt
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:11:03 #118
pi_65908656
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:46 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ach het gros van de barmannen en vrouwen die je hoort klagen roken zelf ook. Die zijn zuur dat ze niet meer achter hun bar mogen roken...
Logisch als er geen personeel is dat beschermd dient te worden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2009 @ 12:25:13 #119
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65909078
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Logisch als er geen personeel is dat beschermd dient te worden.
En ze dus zelf naar buiten moeten en de kassa achterlaten.
Carpe Libertatem
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:38:45 #120
pi_65909430
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En ze dus zelf naar buiten moeten en de kassa achterlaten.
Alleen maar om de bobo's van KHN te vrijwaren van 'valse concurrentie'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')