abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 20:01:53 #81
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65891162
Toch maar weer even meelezen, blijft leuk dat gedrein.
Life is what you make it.
pi_65892097
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:54 schreef Pinball het volgende:

[..]

Misschien moet je pedofilie ook gedogen.
Volgens jouw redenatie is sex met kinderen de vrije keuze van een pedofiel, en is geen enkel kind verplicht om met een pedofiel mee te gaan.
En aangezien jij nog nooit een onderzoek hebt gezien dat het tegendeel bewijst is het dus ook onschadelijk voor kinderen.

Wetten zijn er niet om jou te pesten, maar om anderen te beschermen tegen jou. Misschien helpt het als je het een keer van die kant bekijkt.
Wat een vergelijking weer....

in het kwadraat.
pi_65892403
quote:

[..]

Volgens jouw redenatie is sex met kinderen de vrije keuze van een pedofiel, en is geen enkel kind verplicht om met een pedofiel mee te gaan.
En aangezien jij nog nooit een onderzoek hebt gezien dat het tegendeel bewijst is het dus ook onschadelijk voor kinderen.

Wetten zijn er niet om jou te pesten, maar om anderen te beschermen tegen jou. Misschien helpt het als je het een keer van die kant bekijkt.
En dan zeggen ze dat het rokersfront met exorbitante voorbeelden op de proppen komt.
pi_65892408
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Roken is niet verboden.
Alleen mag het niet overal.
Alcohol is niet verboden.
Alleen mag het niet overal.
Openbare dronkenschap is in elk geval wel verboden.
Rijden met drank op ook.
Leuk lijstje zeg.
pi_65892679
Inderdaad, sex met kinderen is bijna hetzelfde als een peuk roken in de kroeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 februari 2009 @ 20:54:23 #86
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65893149
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
Een zekere analogie in de argumentatie kan toch moeilijk ontzegd worden.
Life is what you make it.
  maandag 9 februari 2009 @ 20:56:27 #87
242 Pinball
Electric Monk
pi_65893239
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
Gelukkig niet.
Maar die vergelijking toont prima aan hoe hypocriet de rokers zijn.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 9 februari 2009 @ 20:59:47 #88
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65893375
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:54 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ware het niet dat een kroegganger zelf kan beslissen of ie ergens naar binnen gaat, terwijl een klein kind nogal makkelijk te verleiden is met een snoepje.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65893588
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:56 schreef Pinball het volgende:

[..]

Gelukkig niet.
Maar die vergelijking toont prima aan hoe hypocriet de rokers zijn.
Leg uit
  maandag 9 februari 2009 @ 21:18:11 #90
242 Pinball
Electric Monk
pi_65894091
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leg uit
Dat wetten die anderen beschermen prima zijn als ze voor anderen (pedofielen, moordenaars en tasjesrovers) gelden, maar 'ondemocratisch', fascistisch' en 'onrealistisch' als de roker zelf een keer de lul is.

En de motivatie van de rokers is precies wat ik hierboven zei: vrijheid en recht op genot, onegacht of anderen daaronder lijden.

Dat dus. En dat is zo hypocriet als het maar zijn kan.
En dan mag je hobby een stuk minder erg zijn dan die van een pedofiel, feitelijk ben je geen haar beter want je denk alleen aan jezelf en je eigen genot.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_65894501
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:54 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Oh nu wel, Halcon sabelde me nog niet zo lang geleden neer voor exact eenzelfde soort vergelijking.
Hij vond dat je altijd maar moet doen wat de regering zegt, en ik vroeg hem of hij dat ook zou doen als de regering per wet stelt dat hij zijn beste vriend dood moet maken. Dat was dan weer niet te vergelijken en daarmee ongeldig als argument.
pi_65894803
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:18 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat wetten die anderen beschermen prima zijn als ze voor anderen (pedofielen, moordenaars en tasjesrovers) gelden, maar 'ondemocratisch', fascistisch' en 'onrealistisch' als de roker zelf een keer de lul is.

En de motivatie van de rokers is precies wat ik hierboven zei: vrijheid en recht op genot, onegacht of anderen daaronder lijden.

Dat dus. En dat is zo hypocriet als het maar zijn kan.
En dan mag je hobby een stuk minder erg zijn dan die van een pedofiel, feitelijk ben je geen haar beter want je denk alleen aan jezelf en je eigen genot.
Zit wel een kern van waarheid in. Maar door dergelijke vergelijkingen te maken kun je iedereen wel egoistisch noemen. Auto's vernielen de wereld met hun uitlaatgassen. Je denkt alleen maar aan jezelf als je auto rijdt, je kunt immers ook met het openbaar vervoer gaan.
pi_65895561
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:29 schreef MikeyMo het volgende:
Door die houding zitten ze nu in een lastig parket; dat hele rookverbod, dat zou er ook nooit komen
In Groningen gaan de asbakken niet meer terug per kroeg, maar per straat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65896760
quote:
FOK!kers: Rookverbod is bullshit

Meer dan de helft van de FOK!kers vindt het rookverbod in de horeca maar bullshit en vindt dat tegen het café dat onlangs voor de rechter moest verschijnen een te zware straf is geëist. Bijna dertien procent vindt die straf overigens precies goed.

Een kleine 37 procent is het wel eens met het rookverbod en vindt dat het betreffende café juist harder gestraft had moeten worden. In totaal stemden er meer dan 4500 mensen op de poll.
oeioeioei
  maandag 9 februari 2009 @ 22:30:06 #95
242 Pinball
Electric Monk
pi_65897184
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zit wel een kern van waarheid in. Maar door dergelijke vergelijkingen te maken kun je iedereen wel egoistisch noemen. Auto's vernielen de wereld met hun uitlaatgassen. Je denkt alleen maar aan jezelf als je auto rijdt, je kunt immers ook met het openbaar vervoer gaan.
Dat klopt. En ook op dat gebied zijn er dus overheidsmaatregelen die onze vrijheid beperken, of onze keuzevrijheid kunstmatig veranderen. Regels mbt. parkeren, maximale snelheid en uitlaatgassen, wegenbelasting, accijns op benzine. Regels waar iedereen een hekel aan heeft, maar waar toch iedereen zich aan moet houden.

Het meest vreemd is nog wel de verplichting om gordels te dragen. Afgezien van de hulpdiensten die dan een wat minder bloederig tafereel aantreffen heeft niemand er last van als je geen gordel draagt, en tóch moet het.
En ook daar hebben sommige mensen van de 'vorige generatie' het heel lang volgehouden om tegen te stribbelen, maar ondertussen rijdt iedereen gewoon met gordels aan, en vindt niemand het meer vreemd.
Kinderen van tegenwoordig vinden het zelfs heel normaal om ook achterin gordels te dragen.

Dat is voortschrijdend inzicht en gewenning denk ik, en ik geloof dat dat met het rookverbod ook gaat gebeuren.
  maandag 9 februari 2009 @ 22:37:46 #96
242 Pinball
Electric Monk
pi_65897544
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:21 schreef Vito_Rozzo het volgende:

[..]

oeioeioei
De gemiddelde bezoeker op de frontpage mag pas over 4 jaar stemmen en is niet in staat om een paar simpele spellingsregels te onthouden.

Ik denk niet dat Klink zich zorgen hoeft te maken.
pi_65897921
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:37 schreef Pinball het volgende:

[..]

De gemiddelde bezoeker op de frontpage mag pas over 4 jaar stemmen en is niet in staat om een paar simpele spellingsregels te onthouden.

Ik denk niet dat Klink zich zorgen hoeft te maken.
mooi, de jeugd is de toekomst al die 14 jarige rokertjes van tegenwoordig
pi_65898105
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:30 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat klopt. En ook op dat gebied zijn er dus overheidsmaatregelen die onze vrijheid beperken, of onze keuzevrijheid kunstmatig veranderen. Regels mbt. parkeren, maximale snelheid en uitlaatgassen, wegenbelasting, accijns op benzine. Regels waar iedereen een hekel aan heeft, maar waar toch iedereen zich aan moet houden.

Het meest vreemd is nog wel de verplichting om gordels te dragen. Afgezien van de hulpdiensten die dan een wat minder bloederig tafereel aantreffen heeft niemand er last van als je geen gordel draagt, en tóch moet het.
En ook daar hebben sommige mensen van de 'vorige generatie' het heel lang volgehouden om tegen te stribbelen, maar ondertussen rijdt iedereen gewoon met gordels aan, en vindt niemand het meer vreemd.
Kinderen van tegenwoordig vinden het zelfs heel normaal om ook achterin gordels te dragen.

Dat is voortschrijdend inzicht en gewenning denk ik, en ik geloof dat dat met het rookverbod ook gaat gebeuren.
Als de overheid echt zo overtuigd is van de schadelijkheid van roken dan zouden ze het gewoon in zn geheel moeten verbieden. Althans, uit jouw verhaal krijg ik de indruk dat de overheid ons wil beschermen, daar zijn gordels immers voor bedoeld. Als ze consequent zijn dan moeten ook sigaretten in de ban.

Als jij zonder gordel rijdt en je verongelukt heel erg groot. Als je rookt dan wordt de kans op een ziekte weliswaar vergroot, maar het is geen zekerheid.

Verder, ik snap je verhaal en je argumenten snijden ergens wel hout. Ik zie het nut van een rookvrije horeca ook wel in, alleen laat dan ook ruimte voor rookkroegen. Dat is niet meer dan eerlijk ten opzichte van je eigen burgers.
  maandag 9 februari 2009 @ 23:10:30 #99
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65898815
De gevolgens van een totaalverbod van de een op de andere dag zijn niet zo fijn. Ten eerste zit je naast de weerstand onder de burgers ook met 3 miljoen junks opgescheept die van de een op de andere dag cold turkey moeten afkicken. Er zijn mensen die ff wat kriebels hebben, er zijn ook mensen die helemaal flippen en wekenlang niet te genieten zijn. Verboden of niet, verslaving kweekt vraag, dus er zal een levendige illegale handel ontstaan, helemaal als het in de buurlanden niet verboden is. Het percentage alcohol verslaafden is relatief laag, maar toch zorgde de drooglegging voor een enorme illegale handel.

Overigens denk ik wel dat er uiteindelijk gewoon een algeheel verbod zal komen, maar niet voordat eerst stelselmatig op steeds meer plekjes een rookverbod wordt ingesteld totdat het nergens meer mag, ook zullen denk ik de distributiepunten langzaam verschralen. Morgen mag de supermarkt het niet meer verkopen, overmorgen de kroeg niet en uiteindelijk alleen op een speciaal gecertificeerd punt.

Dat klinkt onwaarschijnlijk? Dat was het rookverbod in de horeca 4 jaar geleden ook en rookvrije werkplekken 9 jaar geleden zelfs. Wie had ooit kunnen denken dat je je asbak niet meer op je bureautje zou hebben maar dat je met -10 buiten moet gaan staan?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:14:05 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65900553
quote:

[..]

Dan doe je een willoos slachtoffer iets aan, dat is met roken in een rookkroeg niet zo
quote:
Niemand heef last van mij als ik rook in een rookkroeg waar gasten en medewerkers vrijwillig komen om zelf ook te roken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')