Ik had het over het meest verslavend.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
Most dangerous drugs
Research recently published in the medical journal The Lancet rates the most dangerous drugs (starting with the worst) as follows:
1. Heroin
2. Cocaine
3. Barbiturates
4. Street methadone
5. Alcohol
6. Ketamine
7. Benzodiazepines
8. Amphetamine
9. Tobacco
10. Buprenorphine
11. Cannabis
12. Solvents
13. 4-MTA
14. LSD
15. Methylphenidate
16. Anabolic steroids
17. GHB
18. Ecstasy
19. Alkyl nitrates
20. Khat
10 biertjes is dan ook geen matig drinken. Een vergelijking die nergens op slaat.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, wat staat daar? Matig gebruik. Een roker die 10 sigaretten per dag rookt is gezonder dan iemand
die 10 biertjes per dag drinkt.
quote:Op maandag 9 februari 2009 15:34 schreef Gia het volgende:
Jij mag dan, wmb, gerust onder mijn neus hasj roken. Vind ik namelijk wel lekker ruiken en daar ga ik niet van hoesten.
3 glazen rode wijn zou gezond zijn voor je bloedvaten. Goh, komt dat een hoop mensen even mooi uit. En wat doet het met je lever?quote:Op maandag 9 februari 2009 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
10 biertjes is dan ook geen matig drinken. Een vergelijking die nergens op slaat.
Matig drinken is een glaasje of 3 per dag, gemiddeld.
Matig roken, tja, wat vind jij daar onder vallen?
En is dat dan naar jouw mening net zo gezond als matig drinken?
Hoho, wiet kan je rustig puur roken, wordt met hash al lastiger, kan je beter warme chocomelk van makenquote:Op maandag 9 februari 2009 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet of je het weet, maar een joint wordt voor 80 procent gevuld met tabak. En daar hoest jij dus niet van......
Je had het over de gevolgen van een verslaving, en matig drinken valt daar dus niet onder.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
10 biertjes is dan ook geen matig drinken. Een vergelijking die nergens op slaat.
Matig drinken is een glaasje of 3 per dag, gemiddeld.
Matig roken, tja, wat vind jij daar onder vallen?
En is dat dan naar jouw mening net zo gezond als matig drinken?
ah dus een sigaar roker doet het niet omdat hij het lekker vind maar alleeen maar om zn omgeving te pesten !?quote:Tenzij je niet inhaleert, natuurlijk, maar dan rook je echt alleen maar om je omgeving te pesten.
Of cakejes.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:55 schreef Casos het volgende:
[..]
Hoho, wiet kan je rustig puur roken, wordt met hash al lastiger, kan je beter warme chocomelk van maken.
Ja, tuurlijk, maar als we het over joints hebben dan zit er gewoon tabak bijquote:Op maandag 9 februari 2009 15:55 schreef Casos het volgende:
[..]
Hoho, wiet kan je rustig puur roken, wordt met hash al lastiger, kan je beter warme chocomelk van maken.
Best een interessante optie voor wie eigenlijk wil stoppen.quote:Tenzij je niet inhaleert, natuurlijk, maar dan rook je echt alleen maar om je omgeving te pesten.
Zoveel werk joh. Beker chocomel, beetje hash erin, klontje roomboter voor wat extra vet (daar moet de THC zich aan hechten), opwarmen en achteroverslaan. Een 45 minuten later krijg je een heerlijke droge bekquote:
Dat klopt ja, denk dat wel meer dan 80% gewoon met tabak rookt.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, maar als we het over joints hebben dan zit er gewoon tabak bijJ
Test jezelf, tabak:quote:Jaarlijks overlijden nog 2230 mensen aan door alcohol veroorzaakte kankers, overlijden 225 mensen doior alcoholgebruik in het verkeer en nog 80 mensen vallen dronken van de trap (prive-ongevallen (bron: alcoholnota min vws).
quote:jaarlijks overlijden er zo'n 29 000 mensen in Nederland aan de gevolgen van roken.
Thanks voor de tipquote:Op maandag 9 februari 2009 16:01 schreef Casos het volgende:
[..]
Zoveel werk joh. Beker chocomel, beetje hash erin, klontje roomboter voor wat extra vet (daar moet de THC zich aan hechten), opwarmen en achteroverslaan. Een 45 minuten later krijg je een heerlijke droge bek.
Of gewoon wietboter voor op de boterham. Haha, sinds ik geen tabak meer rook, ben ik daar erg creatief in geworden.
Ja natuurlijk, dat is de makkelijkste en meest goedkope vorm.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:01 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat klopt ja, denk dat wel meer dan 80% gewoon met tabak rookt.
Ik had het dus over een pure joint. Zit er tabak bij, dan heb ik daar uiteraard wel last van.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet of je het weet, maar een joint wordt voor 80 procent gevuld met tabak. En daar hoest jij dus niet van......
Er sterven nog altijd meer mensen door het stevig roken, dan door het stevig drinken.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je had het over de gevolgen van een verslaving, en matig drinken valt daar dus niet onder.
ah dus als jij het lekker vind dan kan het wel.....komt de aap toch weer uit de mouquote:Ik vind de geur van hasj lekker ruiken, de geur van tabak niet.
Wiet wel. Anyway, ik heb het over de geur ervan.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:06 schreef merlin693 het volgende:
Hasj draai je niet als een pure joint...je loopt weer als een kip zonder kop te kakelen
ze komen vanzelf een keer aan de beurtquote:Op maandag 9 februari 2009 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die paar kroegjes die in het nieuws zijn wellicht. Van alle andere kroegen merk ik helemaal niets dat ze de strijd opgeven.
En de secundaire gevolgen? Mensen doodrijden, mishandeling (al dan niet binnen het gezin), dat soort zaken?quote:Op maandag 9 februari 2009 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Er sterven nog altijd meer mensen door het stevig roken, dan door het stevig drinken.
Welnee.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:08 schreef MikeyMo het volgende:
ze komen vanzelf een keer aan de beurt
Vet stoer, alcohol is procentueel gevaarlijker dan roken volgens dat statestiekje.quote:
Roken is niet verboden.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
Vet stoer, alcohol is procentueel gevaarlijker dan roken volgens dat statestiekje.
Kijk maar uit, straks krijgen ze plannen.
Drinken ist nicht gut voor deine gezondheid! Afschaffen!
Dat word overal gedoogd, kunnen we het roken in de kroeg ook wel gedogen.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:33 schreef Gia het volgende:
Openbare dronkenschap is in elk geval wel verboden.
Je mag op straat niet drinken en in de kroeg niet roken. Leg je er nou gewoon bij neer.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat word overal gedoogd, kunnen we het roken in de kroeg ook wel gedogen.
Oh ja, jij gaat nooit uit, hé?quote:
Misschien moet je pedofilie ook gedogen.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat word overal gedoogd, kunnen we het roken in de kroeg ook wel gedogen.
Wat een vergelijking weer....quote:Op maandag 9 februari 2009 19:54 schreef Pinball het volgende:
[..]
Misschien moet je pedofilie ook gedogen.![]()
Volgens jouw redenatie is sex met kinderen de vrije keuze van een pedofiel, en is geen enkel kind verplicht om met een pedofiel mee te gaan.
En aangezien jij nog nooit een onderzoek hebt gezien dat het tegendeel bewijst is het dus ook onschadelijk voor kinderen.
Wetten zijn er niet om jou te pesten, maar om anderen te beschermen tegen jou. Misschien helpt het als je het een keer van die kant bekijkt.
En dan zeggen ze dat het rokersfront met exorbitante voorbeelden op de proppen komt.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:54 schreef Pinball het volgende:
[..]
Volgens jouw redenatie is sex met kinderen de vrije keuze van een pedofiel, en is geen enkel kind verplicht om met een pedofiel mee te gaan.
En aangezien jij nog nooit een onderzoek hebt gezien dat het tegendeel bewijst is het dus ook onschadelijk voor kinderen.
Wetten zijn er niet om jou te pesten, maar om anderen te beschermen tegen jou. Misschien helpt het als je het een keer van die kant bekijkt.
Leuk lijstje zeg.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Roken is niet verboden.
Alleen mag het niet overal.
Alcohol is niet verboden.
Alleen mag het niet overal.
Openbare dronkenschap is in elk geval wel verboden.
Rijden met drank op ook.
Een zekere analogie in de argumentatie kan toch moeilijk ontzegd worden.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
Inderdaad, sex met kinderen is bijna hetzelfde als een peuk roken in de kroeg.
Gelukkig niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
Inderdaad, sex met kinderen is bijna hetzelfde als een peuk roken in de kroeg.
Ware het niet dat een kroegganger zelf kan beslissen of ie ergens naar binnen gaat, terwijl een klein kind nogal makkelijk te verleiden is met een snoepje.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Een zekere analogie in de argumentatie kan toch moeilijk ontzegd worden.
Leg uitquote:Op maandag 9 februari 2009 20:56 schreef Pinball het volgende:
[..]
Gelukkig niet.
Maar die vergelijking toont prima aan hoe hypocriet de rokers zijn.
Dat wetten die anderen beschermen prima zijn als ze voor anderen (pedofielen, moordenaars en tasjesrovers) gelden, maar 'ondemocratisch', fascistisch' en 'onrealistisch' als de roker zelf een keer de lul is.quote:
Oh nu wel, Halcon sabelde me nog niet zo lang geleden neer voor exact eenzelfde soort vergelijking.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Een zekere analogie in de argumentatie kan toch moeilijk ontzegd worden.
Zit wel een kern van waarheid in. Maar door dergelijke vergelijkingen te maken kun je iedereen wel egoistisch noemen. Auto's vernielen de wereld met hun uitlaatgassen. Je denkt alleen maar aan jezelf als je auto rijdt, je kunt immers ook met het openbaar vervoer gaan.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:18 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat wetten die anderen beschermen prima zijn als ze voor anderen (pedofielen, moordenaars en tasjesrovers) gelden, maar 'ondemocratisch', fascistisch' en 'onrealistisch' als de roker zelf een keer de lul is.
En de motivatie van de rokers is precies wat ik hierboven zei: vrijheid en recht op genot, onegacht of anderen daaronder lijden.
Dat dus. En dat is zo hypocriet als het maar zijn kan.
En dan mag je hobby een stuk minder erg zijn dan die van een pedofiel, feitelijk ben je geen haar beter want je denk alleen aan jezelf en je eigen genot.
In Groningen gaan de asbakken niet meer terug per kroeg, maar per straat.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:29 schreef MikeyMo het volgende:
Door die houding zitten ze nu in een lastig parket; dat hele rookverbod, dat zou er ook nooit komen
oeioeioeiquote:FOK!kers: Rookverbod is bullshit
Meer dan de helft van de FOK!kers vindt het rookverbod in de horeca maar bullshit en vindt dat tegen het café dat onlangs voor de rechter moest verschijnen een te zware straf is geëist. Bijna dertien procent vindt die straf overigens precies goed.
Een kleine 37 procent is het wel eens met het rookverbod en vindt dat het betreffende café juist harder gestraft had moeten worden. In totaal stemden er meer dan 4500 mensen op de poll.
Dat klopt. En ook op dat gebied zijn er dus overheidsmaatregelen die onze vrijheid beperken, of onze keuzevrijheid kunstmatig veranderen. Regels mbt. parkeren, maximale snelheid en uitlaatgassen, wegenbelasting, accijns op benzine. Regels waar iedereen een hekel aan heeft, maar waar toch iedereen zich aan moet houden.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zit wel een kern van waarheid in. Maar door dergelijke vergelijkingen te maken kun je iedereen wel egoistisch noemen. Auto's vernielen de wereld met hun uitlaatgassen. Je denkt alleen maar aan jezelf als je auto rijdt, je kunt immers ook met het openbaar vervoer gaan.
De gemiddelde bezoeker op de frontpage mag pas over 4 jaar stemmen en is niet in staat om een paar simpele spellingsregels te onthouden.quote:
mooi, de jeugd is de toekomstquote:Op maandag 9 februari 2009 22:37 schreef Pinball het volgende:
[..]
De gemiddelde bezoeker op de frontpage mag pas over 4 jaar stemmen en is niet in staat om een paar simpele spellingsregels te onthouden.
Ik denk niet dat Klink zich zorgen hoeft te maken.
Als de overheid echt zo overtuigd is van de schadelijkheid van roken dan zouden ze het gewoon in zn geheel moeten verbieden. Althans, uit jouw verhaal krijg ik de indruk dat de overheid ons wil beschermen, daar zijn gordels immers voor bedoeld. Als ze consequent zijn dan moeten ook sigaretten in de ban.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:30 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat klopt. En ook op dat gebied zijn er dus overheidsmaatregelen die onze vrijheid beperken, of onze keuzevrijheid kunstmatig veranderen. Regels mbt. parkeren, maximale snelheid en uitlaatgassen, wegenbelasting, accijns op benzine. Regels waar iedereen een hekel aan heeft, maar waar toch iedereen zich aan moet houden.
Het meest vreemd is nog wel de verplichting om gordels te dragen. Afgezien van de hulpdiensten die dan een wat minder bloederig tafereel aantreffen heeft niemand er last van als je geen gordel draagt, en tóch moet het.
En ook daar hebben sommige mensen van de 'vorige generatie' het heel lang volgehouden om tegen te stribbelen, maar ondertussen rijdt iedereen gewoon met gordels aan, en vindt niemand het meer vreemd.
Kinderen van tegenwoordig vinden het zelfs heel normaal om ook achterin gordels te dragen.
Dat is voortschrijdend inzicht en gewenning denk ik, en ik geloof dat dat met het rookverbod ook gaat gebeuren.
Dan doe je een willoos slachtoffer iets aan, dat is met roken in een rookkroeg niet zoquote:Op maandag 9 februari 2009 19:54 schreef Pinball het volgende:
[..]
Niemand heef last van mij als ik rook in een rookkroeg waar gasten en medewerkers vrijwillig komen om zelf ook te roken.quote:Wetten zijn er niet om jou te pesten, maar om anderen te beschermen tegen jou. Misschien helpt het als je het een keer van die kant bekijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |