abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65832501
Ex-CU-politica Lont wordt niet vervolgd
06-02-2009 11:35 | Binnenlandredactie

Lont wordt niet vervolgd om haar uitspraken over homoseksuelen.

http://www.refdag.nl/arti(...)t+niet+vervolgd.html

AMSTERDAM – Voormalig CU-deelraadslid Lont uit Amsterdam wordt niet vervolgd voor haar uitlatingen over homoseksuelen. Dat bevestigde een woordvoerder van het Amsterdamse openbaar ministerie vrijdagmorgen.

Lont pleitte er in een conceptmotie voor het congres van de ChristenUnie in november 2007 voor praktiserende homoseksuelen geen bestuurlijke functies in de partij te laten uitoefenen. Ook schreef ze in een stuk in het ND dat homoseksualiteit een door God gehate zonde is die de geestelijke dood verdient. Onder meer de VVD-fractie in de deelraad van Amsterdam-Zuid-Oost deed aangifte.

Lonts uitlatingen zijn niet strafbaar, onder meer omdat ze gedaan zijn vanuit haar christelijke geloofsovertuiging, aldus het OM. Hij verwijst naar de vrijspraken onder meer in de zaak tegen voormalig RPF-voorman Van Dijke, die homoseksuelen met dieven vergeleek. Ook de zaak tegen de VVD in Amsterdam-Zuid-Oost is van tafel. Lont deed aangifte tegen de fractie omdat ze zei te zijn bedreigd.

Dus als je iets zegt vanuit je geloofsovertuiging mag je alles zeggen?
pi_65832660
En terecht dat ze niet vervolgd wordt! Heeft ze immers niet het allerbeste voor met de homoseksuele medemens dat ze zich kan indenken, en dat is de hemelse redding. Homo's moet juist kwaad zijn op christenen die vinden dat homoseksualiteit een grove zonde is maar er niets van zeggen.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 18:47:29 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65832700
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dus als je iets zegt vanuit je geloofsovertuiging mag je alles zeggen?
Dat is de ene kant.
De andere kant is dat de rest vanwege godslastering ook nog eens gelovigen niet mag beledigen.

En kaalkopjes zeiken maar over dhimmi's, maar tweederangs burger zijn ten opzichte van christenen vinden ze best
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65832749
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:47 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat is de ene kant.
De andere kant is dat de rest vanwege godslastering ook nog eens gelovigen niet mag beledigen.

En kaalkopjes zeiken maar over dhimmi's, maar tweederangs burger zijn ten opzichte van christenen vinden ze best
Ik vind ieder geloof kut, ze moeten het zelf weten maar val mij er niet mee lastig en dat gebeurt dus duidelijk wel.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 18:58:49 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65832840
Ik heb de overtuiging dat gelovigen achterlijke mongolen zijn die onwaardig zijn om te mogen stemmen en kinderen te krijgen.

Mag ik nu niet vervolgt worden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65832947
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb de overtuiging dat gelovigen achterlijke mongolen zijn die onwaardig zijn om te mogen stemmen en kinderen te krijgen.

Mag ik nu niet vervolgd worden?
Je held Stalin is er ook redelijk mee weggekomen.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:17:19 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65833094
Zonde dat het OM wederom de makkelijke weg kiest (zoals ze bij Wilders ook al probeerden). Ik denk dat het belangrijk is om dit soort zaken ten minste te laten toetsen door een rechter. Zwakke keuze
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:19:01 #8
pi_65833120
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:05 schreef buachaille het volgende:

[..]

Je held Stalin is er ook redelijk mee weggekomen.
Met die belegen Atheïsten mop scoor je zelf in de bijbelbelt niet meer.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_65833184
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Met die belegen Atheïsten mop scoor je zelf in de bijbelbelt niet meer.
Waarbij opgemerkt mag worden dat die josti-opmerking waarop ik reageerde ook niet als bijster intelligent gekenmerkt kan worden
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:27:16 #10
pi_65833245
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:23 schreef buachaille het volgende:

[..]

Waarbij opgemerkt mag worden dat die josti-opmerking waarop ik reageerde ook niet als bijster intelligent gekenmerkt kan worden
Maar ik mag er niet voor vervolgt worden, het is nou eenmaal mijn overtuiging en die zijn blijkbaar heilig in dit land.
pi_65833484
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Maar ik mag er niet voor vervolgd worden, het is nou eenmaal mijn overtuiging en die zijn blijkbaar heilig in dit land.
De TS nog eens herlezen hebbende waarin Lont zeker de homoseksuelen niet verkettert (ze wilde ze niet uit de partij zetten o.i.d.) vind ik dat ze een zeer genuanceerde opmerking heeft gemaakt, en het OM is het daar gelukkig mee eens. Ze verafschuwt de zonde en niet de mensen erachter!

[ Bericht 0% gewijzigd door buachaille op 07-02-2009 21:45:41 ]
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:49:02 #12
pi_65833582
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:40 schreef buachaille het volgende:

[..]

De TS nog eens herlezen hebbende waarin Lont zeker de homoseksuelen niet verkettert (ze wilde ze niet uit de partij zetten o.i.d.) vind ik dat ze een zeer genuanceerde opmerking heeft gemaakt, en het OM is het daar gelukkig mee eens. Ze verafschuwd de zonde en niet de mensen erachter!
Ik haat gelovigen mensen ook niet maar het zijn wel achterlijke debielen die beter niet kunnen stemmen en kinderen krijgen. Een uiterst genuanceerde mening. Ik wil ze niet dood hebben of opsluiten, ze mogen ieder beroep uitoefenen waar ze maar zin in hebben. toch?
pi_65833681
dus als je een religie verzint waarin alle andere gelovigen minderwaardig zijn, vrouwen aan het aanrecht horen, homosexuelen inferieur zijn en ziekelijk, niet-blanken gevaarlijk voor de genepool...dan mag dat
pi_65833736
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:40 schreef buachaille het volgende:

[..]

De TS nog eens herlezen hebbende waarin Lont zeker de homoseksuelen niet verkettert (ze wilde ze niet uit de partij zetten o.i.d.) vind ik dat ze een zeer genuanceerde opmerking heeft gemaakt, en het OM is het daar gelukkig mee eens. Ze verafschuwd de zonde en niet de mensen erachter!
Okay, dus als ik een bedrijf heb en ik neem geen gelovigen aan dan moet dit ook mogen?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:01:38 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65833782
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ik mag er niet voor vervolgt worden, het is nou eenmaal mijn overtuiging en die zijn blijkbaar heilig in dit land.
Alleen als je niet zelf over die overtuiging hebt nagedacht en een of ander oud boek nablaat, denk ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65833849
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Okay, dus als ik een bedrijf heb en ik neem geen gelovigen aan dan moet dit ook mogen?
Tsja, waarom niet als jij denkt dat het beter is voor je bedrijfsvoering. Als jij solliciteert bij een islamitische slagerij dan kom je ook niet binnen als je je voorhuidje nog hebt.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:04:34 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_65833854
Wacht even, das die DOORGESCHOTEN HOER waar we het over hebben.
Bekeerd of niet, half de wereld heeft er in gespoten dus veel goed kan er niet meer uit komen.
pi_65833957
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:04 schreef buachaille het volgende:

[..]

Tsja, waarom niet als jij denkt dat het beter is voor je bedrijfsvoering. Als jij solliciteert bij een islamitische slagerij dan kom je ook niet binnen als je je voorhuidje nog hebt.
De praktijk wijst toch echt anders uit.
Het is gewoon zo dat gelovigen altijd net iets meer mogen zeggen en dat is een beetje jammer.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:14:37 #19
pi_65834086
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:04 schreef buachaille het volgende:

[..]

Religieus fascisme is leuk!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 21:12:17 #20
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_65835154
Zo hoort het! Het Boek is belangrijker dan een paar viespeuken. Advies aan mevrouw Lont, begin een eigen politieke beweging, die afvalligen van CU en CDA verdienen mijn stem niet.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 7 februari 2009 @ 21:22:54 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65835302
Uiteraard vind ik dat het deze gevallen vrouw vrij moet staan om haar abjecte, geretardeerde mening te uiten, maar wat mij hogelijk stoort is dat de motivatie hetgeen is dat Mevr. Hopjes reeds vet heeft gemaakt:
quote:
Lonts uitlatingen zijn niet strafbaar, onder meer omdat ze gedaan zijn vanuit haar christelijke geloofsovertuiging, aldus het OM.
Daarbij implicerende dat als een ander hetzelfde had gezegd, maar bijvoorbeeld uit zijn of haar homofobe overtuiging, het allicht onvoldoende grond zou zijn om vrijwaring van vervolging te rechtvaardigen. Of, wanneer je anti-Koran uitspraken doet vanwege je verdraaide wereldbeeld en anti-moslim-overtuiging, ook dan loop je het gevaar vervolgd te worden, maar indien je je beroept op een stapel geschriften waarvan de relevante paragrafen uit de bronstijd stammen, dan opeens kun je ermee wegkomen.

Dit is zo uitermate belachelijk en in- en inkrom dat het een godgeklaagde schande is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_65835470
Het is inmiddels duidelijk dat een ongelovige een smerige hond is met minder rechten.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 21:40:52 #23
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65835690
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:22 schreef Iblis het volgende:
Uiteraard vind ik dat het deze gevallen vrouw vrij moet staan om haar abjecte, geretardeerde mening te uiten, maar wat mij hogelijk stoort is dat de motivatie hetgeen is dat Mevr. Hopjes reeds vet heeft gemaakt:
[..]

Daarbij implicerende dat als een ander hetzelfde had gezegd, maar bijvoorbeeld uit zijn of haar homofobe overtuiging, het allicht onvoldoende grond zou zijn om vrijwaring van vervolging te rechtvaardigen. Of, wanneer je anti-Koran uitspraken doet vanwege je verdraaide wereldbeeld en anti-moslim-overtuiging, ook dan loop je het gevaar vervolgd te worden, maar indien je je beroept op een stapel geschriften waarvan de relevante paragrafen uit de bronstijd stammen, dan opeens kun je ermee wegkomen.

Dit is zo uitermate belachelijk en in- en inkrom dat het een godgeklaagde schande is.
Het standpunt dat wordt ingenomen is dat uitspraken minder snel strafbaar zijn, wanneer dat gebeurt op basis van een maatschappij-visie. In deze zaak is die visie toevallig een christelijke, maar dat betekent nog niet dat religie wordt voorgetrokken boven andere maatschappij-visies. De reden dat het OM Wilders niet wilde vervolgen was bijvoorbeeld ook (mede) om die reden.
pi_65835763
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:30 schreef Specularium het volgende:
Het is inmiddels duidelijk dat een ongelovige een smerige hond is met minder rechten.
In tegenstelling tot de reactie van Iblis die dan weer opzettelijk een bord voor zijn kop heeft geplaatst zolang hij maar negatief kan doen over het christendom is deze reactie zo betreurenswaardig dom dat ik er wel op moet reageren. Lees je de TS wel eens vraag je je af? Het gaat hier niet om ongelovigen maar om gelovigen met homoseksuele neigingen (er schijnen zelfs gelovige homo's op kaderfuncties te zitten bij de CU). Als er een overspelig persoon of prostituee een kaderfunctie had gehad dan had Lont er ook wat van gezegd naar ik mag aannemen! (jaja, ik ken het verleden van Lont)
pi_65835879
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:44 schreef buachaille het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de reactie van Iblis die dan weer opzettelijk een bord voor zijn kop heeft geplaatst zolang hij maar negatief kan doen over het christendom is deze reactie zo betreurenswaardig dom dat ik er wel op moet reageren. Lees je de TS wel eens vraag je je af? Het gaat hier niet om ongelovigen maar om gelovigen met homoseksuele neigingen (er schijnen zelfs gelovige homo's op kaderfuncties te zitten bij de CU). Als er een overspelig persoon of prostituee een kaderfunctie had gehad dan had Lont er ook wat van gezegd naar ik mag aannemen! (jaja, ik ken het verleden van Lont)
Het gaat er om dat er met 2 maten wordt gemeten, als ik het zonder geloofsovertuiging zeg is het vrijwel
direct strafbaar.

En homo's bij de CU zijn er, maar ze mogen niet praktiserend bezig zijn, dus dat gaat ook nergens over.
Dat is meer voor de vorm.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 21:51:05 #26
pi_65835892
quote:

[..]

Als een ongelovige een dergelijke uitspraak had gedaan was ie opgeknoopt. Het is meten met 2 maten.
pi_65836045
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Als een ongelovige een dergelijke uitspraak had gedaan was ie opgeknoopt. Het is meten met 2 maten.
Een ongelovige kán een dergelijke uitspraak niet doen omdat hij zich nergens aan hoeft te houden. Doet een beetje aan de oranjevrijstaat denken.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:08:30 #28
pi_65836227
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Een ongelovige kán een dergelijke uitspraak niet doen omdat hij zich nergens aan hoeft te houden. Doet een beetje aan de oranjevrijstaat denken.
Natuurlijk kan ik zo'n uitspraak doen. "Homo's zijn onzedelijke mensen, ze verpesten de moraal van een beschaafde samenleving en ik wens ze een leeg en zinloos bestaan toe."
pi_65836314
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Absoluut. De grondwettelijke vrijheid van meningsuiting geldt alleen volledig voor de gelovige, via de vrijheid van godsdienst. Dat eerste artikel is echter uitgehold voor de óngelovige; de vrijheid van godsdienst weegt kennelijk zwaarder dan de vrijheid van meningsuiting.
Een héle enge ontwikkeling.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:14:47 #30
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65836386
quote:
In tegenstelling tot de reactie van Iblis die dan weer opzettelijk een bord voor zijn kop heeft geplaatst zolang hij maar negatief kan doen over het christendom
Ik weet niet of het je opviel, maar ik deed negatief over de mijns inziens achterlijke en verwerpelijke uitspraak van mevrouw Lont. Niet over het Christendom in het algemeen. Vanuit Lonts standpunt en opvattingen begrijp ik haar de motivatie van haar uitspraken ook, maar dat doet er niets aan af dat ik vind dat de Nederlandse wet met twee maten meet.
quote:
is deze reactie zo betreurenswaardig dom dat ik er wel op moet reageren. Lees je de TS wel eens vraag je je af? Het gaat hier niet om ongelovigen maar om gelovigen met homoseksuele neigingen (er schijnen zelfs gelovige homo's op kaderfuncties te zitten bij de CU). Als er een overspelig persoon of prostituee een kaderfunctie had gehad dan had Lont er ook wat van gezegd naar ik mag aannemen! (jaja, ik ken het verleden van Lont)
Het bezwaar is ook niet dat ze er wat van zegt, het bezwaar is ook niet dat haar uitspraken schandelijk discriminerend zijn, daar heb ik vanuit mijn gezichtspunt op vrijheid van meningsuiting niets op tegen: ik vind alleen dat als iemand zich voor zijn uitspraken op een overtuiging kan beroepen, dat het in dat geval niet uit moet maken wát die overtuiging is.

Of een uitspraak is strafbaar, ongeacht op welke levensovertuiging je die baseert, of een uitspraak is niet strafbaar. Je kunt m.i. niet zeggen: "jij mag dit wel zeggen op grond van jouw overtuiging, want die is Christelijk", maar anderzijds "jij mag dit niet zeggen, want jij baseert het op een niet-theïstische overtuiging".

Dat is intens en intens krom.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Natuurlijk kan hij dit wel doen, neem het extreemste geval, hij beroept zich op de wetgeving van de Sovjet Unie, (niet dat dit met het Christendom te vergelijken is, maar voor het idee), en vanwege zijn geloof dat de SU een heilstaat was en Stalin een held, vindt hij homoseksualiteit schandelijk en smerig en verboden moet zijn.

Helaas is sovjet-communisme geen geloof, dus je wordt nog steeds keihard vervolgd.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')