Op zich best een interessante gedachte. Het is niet een woord dat je echt vaak gebruikt of zo, en hier komt het al twee keer voorbij.quote:Zelfs als je je erop hebt kunnen voorbereiden is het een beetje een cultuurshock.
lijkt me juist het eerste woord dat je gebruikt als je in een land als jordanië aankomt. zeker als iemand anders het woord al gebruikt heeft, dan neem je het sneller over.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:03 schreef DaMart het volgende:
Op MSN vertelde iemand net nog een interessante theorie die naar Jon verwijst.
In de aflevering heeft hij het na aankomst in Jordanië over een cultuurshock. En welk woord gebruikt de mol in zijn dagboek:
[..]
Op zich best een interessante gedachte. Het is niet een woord dat je echt vaak gebruikt of zo, en hier komt het al twee keer voorbij.
cultuurschok of cultureshock lijkt me dan logischer eerlijk gezegdquote:Op zondag 8 februari 2009 17:25 schreef qxp het volgende:
[..]
lijkt me juist het eerste woord dat je gebruikt als je in een land als jordanië aankomt. zeker als iemand anders het woord al gebruikt heeft, dan neem je het sneller over.
ach ja, je kunt het taalverloedering noemen.quote:Op zondag 8 februari 2009 18:51 schreef Muck het volgende:
[..]
cultuurschok of cultureshock lijkt me dan logischer eerlijk gezegd
óf helemaal Engels, óf helemaal Nederlands
ik denk dat de meeste mensen gokken. Ik wel tenminste, het enige argument dat ik kan aanvoeren is dat ze minder kien lijken.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:56 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Wat is trouwens de muzikale hint en waar lijkt deze naar te verwijzen. Ik zie dat Jon en Sebastiaan het meest genoemd worden als afvaller en ik heb op dit moment Sebastiaan als afvaller, maar een echte reden heb ik niet. Waarom wordt er niet over gediscussieerd?
noord ierland wel hoor.quote:En dat vliegtuigverhaal.. De kandidaten doen altijd alsof ze direct naar huis gaan (ze vinden het jammer dat ze het gebied moeten verlaten), maar aan de andere kant vraag ik me af of het wel zo gemakkelijk is om binnen een dag ofzo een vliegticket te regelen voor een afgevallen kandidaat. Ze kunnen natuurlijk wel al vantevoren één reserveren, maar kunnen ze ook een dag vantevoren pas de naam etc. doorgeven... tja..
Mooi !quote:Op zondag 8 februari 2009 16:49 schreef Leandra het volgende:
Ik heb de Wiki even aangepast, dus de plaatjes van Froukje en Paula doen het in het volgende topic ook weer
quote:Op zondag 8 februari 2009 16:49 schreef Leandra het volgende:
Ik heb de Wiki even aangepast, dus de plaatjes van Froukje en Paula doen het in het volgende topic ook weer
ik kan mij niet voorstellen dat de WIDM redactie eerst uitzoekt wat "Mol" in het arabisch is en op basis daarvan op zoek gaat naar kandidaten...quote:Op maandag 9 februari 2009 12:03 schreef avonne het volgende:
met een beetje googlen kom je wel een woordenboek tegen
[ afbeelding ]
link
Trouwens, een "lark" is een leeuweRIK
hoezo niet? Een t-shirt met "paradise" kan iedereen toch aantrekken?quote:Op maandag 9 februari 2009 16:05 schreef cptmarco het volgende:
[..]
ik kan mij niet voorstellen dat de WIDM redactie eerst uitzoekt wat "Mol" in het arabisch is en op basis daarvan op zoek gaat naar kandidaten...
Ik vind het een prachtige aanvulling op "mijn" theorie, Avonnequote:Op maandag 9 februari 2009 12:03 schreef avonne het volgende:
met een beetje googlen kom je wel een woordenboek tegen
[ afbeelding ]
link
Trouwens, een "lark" is een leeuweRIK
ware het niet dat er met "mole" misschien moedervlek wordt bedoeldquote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:32 schreef Reese het volgende:
[..]
Ik vind het een prachtige aanvulling op "mijn" theorie, Avonne
Ook bij Rick en Hans laten ze het antwoord niet zien. Dennis is de enige die nee antwoordt, maar er wordt in de eerste aflevering gezegd dat er 2 mensen nee hebben geantwoord op de vraag. De 2e is dus niet bekend.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:52 schreef Litton-Lane het volgende:
Ik zit nog even de eerste afdeling te downloaden. Ik ben ze aan het verzamelen omdat ik dacht dat ze de hele editie in Noord Ierland zouden blijven (jammer, maar het verhuizen veranderd het spel ook weer).
Bij iedereen laten ze het antwoord op: "wil je de mol zijn?" zien. Maar bij Anniek niet. (als ik het goed zag). Daarna geeft ze als enige een aparte bevestigende reactie op de schermen bij het kiezen van de mol. Het rare is dan dat ze "raar" kijkt als Rick voor de laptop zat.
Maar Rick maakt ook nog wel een goede kans in mijn ogen...
btw: Viviënne
Nou, volgens mij kun je wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat Anniek dat was hoor.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:21 schreef massy het volgende:
De 2e is dus niet bekend.
Ja volgens mij ook. Anniek zei dus dat ze 500 euro had verdiend, en de mensen die "ja" hadden gezegd konden dat niet weten, want tegen de ja-zeggers is alleen verteld dat ze 500 uit de pot hadden gehaald.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou, volgens mij kun je wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat Anniek dat was hoor.
Rick heeft de pot nuquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:47 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Gaat sebastiaan er niet gewoon uit? Never gime me your money lijkt me op zijn lijf geschreven al penningmeester/geldverliezer.
Als je weet dat de ja-zeggers ¤ 500 verdienen, is het niet zo moeilijk te beredeneren (of gokken) dat de nee-zeggers juist ¤ 500 verliezen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:07 schreef Irving het volgende:
Ja volgens mij ook. Anniek zei dus dat ze 500 euro had verdiend, en de mensen die "ja" hadden gezegd konden dat niet weten, want tegen de ja-zeggers is alleen verteld dat ze 500 uit de pot hadden gehaald.
Of hij heeft het in de tas van Froukje gestopt "om te zien wat de reacties zijn"quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:15 schreef broer het volgende:
[..]
Maar Sebastiaan heeft het 'gestolen' geld nog ergens in een holle kies.
Wilde Viv niet graag de pot hebben?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:47 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Gaat sebastiaan er niet gewoon uit? Never gime me your money lijkt me op zijn lijf geschreven al penningmeester/geldverliezer.
Volgens mij bedoel je Anniekquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:08 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Wilde Viv niet graag de pot hebben?
Wss al vaker genoemd,maar de producers hebben gezegd dat de Mol nooit een rood scherm zal krijgen.Het zou vreemd/nasty zijn als ze van deze regel af zouden gaan...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet het ondertussen echt niet meer, lastig seizoen hoor... ik twijfel tussen Anniek en Rik nu... vooralsnog ga ik maar voor Anniek maar het is eigenlijk nergens op gebaseerd... ze kunnen het allemaal zijn op Vivienne en Dennis na die veel geld binnenharken...
Ik blijf het een fantastische urban myth vinden, dat 'de Mol krijgt nooit een rood scherm'.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:31 schreef MrManiak het volgende:
Wss al vaker genoemd,maar de producers hebben gezegd dat de Mol nooit een rood scherm zal krijgen.Het zou vreemd/nasty zijn als ze van deze regel af zouden gaan...
Ja, want het is allemaal zo verwarrend dat je het ook wel door elkaar kan kijken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 02:30 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Is het leuk/de moeite om de vorige afleveringen allemaal nog terug te kijken?
In (volgens mij) afl. 3 maakt Paula toch een opmerking in de trand van dat de mol wel een rood scherm kan krijgen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:31 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Wss al vaker genoemd,maar de producers hebben gezegd dat de Mol nooit een rood scherm zal krijgen.Het zou vreemd/nasty zijn als ze van deze regel af zouden gaan...
http://community.avro.nl/forums/t/16657.aspxquote:Op woensdag 11 februari 2009 01:53 schreef broer het volgende:
[..]
Ik blijf het een fantastische urban myth vinden, dat 'de Mol krijgt nooit een rood scherm'.
Tegen wie hebben ze dat gezegd en waarom zouden ze niet gewoon de vrijheid nemen om het nu eens anders te doen, volgens jou?
Nouja, het klopt wat er in die openingspost daar gezegd wordt. Er is ooit een Mol in 1 van de Australische series die een rood scherm heeft gekregen, dus het kan wel. Maar aan de andere kant, door Pieter Jan Hagens is bevestigd op een fandag dat dit niet kan, in hele duidelijke taal: "De Mol krijgt nooit! een rood scherm". Mocht Anniek de Mol zijn, dan is het geen wonder dat velen het fout hebben en is het heel flauw dat dit dan gezegd is, dus daarom ga ik ervan uit dat Anniek het niet is -.-quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:40 schreef MrManiak het volgende:
[..]
http://community.avro.nl/forums/t/16657.aspx
De mol gaat nooit uit het spel. Als Anniek de mol is dan klopt dat want toen zij een rood scherm kreeg had ze de vrijstelling.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:31 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Door de producers plus PJH is dus gezegd dat de mol nooit een rood scherm krijgt en nooit het spel verlaat toen dat werd gevraagdquote:Op woensdag 11 februari 2009 12:30 schreef massy het volgende:
[..]
De mol gaat nooit uit het spel. Als Anniek de mol is dan klopt dat want toen zij een rood scherm kreeg had ze de vrijstelling.
Hoewel ik van mening ben dat Rick de mol is snap ik helemaal dat je je niets aantrekt van het er 'te dik boven op liggen'. Sowieso was alleen Froukje iemand die heel onopvallend deed, niets fout deed, maar ook niets binnen haalde, maar voor de rest ligt het bij allemaal er wel redelijk dicht bovenop. Behalve bij Viv, die doet het redelijk netjes, maar iets te netjes voor een mol (een mol gaat zelf nooit zoveel geld binnenhalen). En als de mol altijd heel onopvallend is in zijn gedrag is dat ook weer opvallend (volg je hem nog?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:26 schreef Roycoooooo het volgende:
Heb dr weer zin in!
Zit toch op Sebas, alhoewel sommige dingen er TE dik bovenop liggen (bijv. het geld verliezen uit de pot!)....
Hoe vaak gaat die discussie nog gevoerd worden?quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:28 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Door de producers plus PJH is dus gezegd dat de mol nooit een rood scherm krijgt en nooit het spel verlaat toen dat werd gevraagd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |