Op zich best een interessante gedachte. Het is niet een woord dat je echt vaak gebruikt of zo, en hier komt het al twee keer voorbij.quote:Zelfs als je je erop hebt kunnen voorbereiden is het een beetje een cultuurshock.
lijkt me juist het eerste woord dat je gebruikt als je in een land als jordanië aankomt. zeker als iemand anders het woord al gebruikt heeft, dan neem je het sneller over.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:03 schreef DaMart het volgende:
Op MSN vertelde iemand net nog een interessante theorie die naar Jon verwijst.
In de aflevering heeft hij het na aankomst in Jordanië over een cultuurshock. En welk woord gebruikt de mol in zijn dagboek:
[..]
Op zich best een interessante gedachte. Het is niet een woord dat je echt vaak gebruikt of zo, en hier komt het al twee keer voorbij.
cultuurschok of cultureshock lijkt me dan logischer eerlijk gezegdquote:Op zondag 8 februari 2009 17:25 schreef qxp het volgende:
[..]
lijkt me juist het eerste woord dat je gebruikt als je in een land als jordanië aankomt. zeker als iemand anders het woord al gebruikt heeft, dan neem je het sneller over.
ach ja, je kunt het taalverloedering noemen.quote:Op zondag 8 februari 2009 18:51 schreef Muck het volgende:
[..]
cultuurschok of cultureshock lijkt me dan logischer eerlijk gezegd
óf helemaal Engels, óf helemaal Nederlands
ik denk dat de meeste mensen gokken. Ik wel tenminste, het enige argument dat ik kan aanvoeren is dat ze minder kien lijken.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:56 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Wat is trouwens de muzikale hint en waar lijkt deze naar te verwijzen. Ik zie dat Jon en Sebastiaan het meest genoemd worden als afvaller en ik heb op dit moment Sebastiaan als afvaller, maar een echte reden heb ik niet. Waarom wordt er niet over gediscussieerd?
noord ierland wel hoor.quote:En dat vliegtuigverhaal.. De kandidaten doen altijd alsof ze direct naar huis gaan (ze vinden het jammer dat ze het gebied moeten verlaten), maar aan de andere kant vraag ik me af of het wel zo gemakkelijk is om binnen een dag ofzo een vliegticket te regelen voor een afgevallen kandidaat. Ze kunnen natuurlijk wel al vantevoren één reserveren, maar kunnen ze ook een dag vantevoren pas de naam etc. doorgeven... tja..
Mooi !quote:Op zondag 8 februari 2009 16:49 schreef Leandra het volgende:
Ik heb de Wiki even aangepast, dus de plaatjes van Froukje en Paula doen het in het volgende topic ook weer
quote:Op zondag 8 februari 2009 16:49 schreef Leandra het volgende:
Ik heb de Wiki even aangepast, dus de plaatjes van Froukje en Paula doen het in het volgende topic ook weer
ik kan mij niet voorstellen dat de WIDM redactie eerst uitzoekt wat "Mol" in het arabisch is en op basis daarvan op zoek gaat naar kandidaten...quote:Op maandag 9 februari 2009 12:03 schreef avonne het volgende:
met een beetje googlen kom je wel een woordenboek tegen
[ afbeelding ]
link
Trouwens, een "lark" is een leeuweRIK
hoezo niet? Een t-shirt met "paradise" kan iedereen toch aantrekken?quote:Op maandag 9 februari 2009 16:05 schreef cptmarco het volgende:
[..]
ik kan mij niet voorstellen dat de WIDM redactie eerst uitzoekt wat "Mol" in het arabisch is en op basis daarvan op zoek gaat naar kandidaten...
Ik vind het een prachtige aanvulling op "mijn" theorie, Avonnequote:Op maandag 9 februari 2009 12:03 schreef avonne het volgende:
met een beetje googlen kom je wel een woordenboek tegen
[ afbeelding ]
link
Trouwens, een "lark" is een leeuweRIK
ware het niet dat er met "mole" misschien moedervlek wordt bedoeldquote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:32 schreef Reese het volgende:
[..]
Ik vind het een prachtige aanvulling op "mijn" theorie, Avonne
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |