Zeker! En er wordt een kaars gebrand!quote:Op maandag 23 februari 2009 23:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gaan jullie voor ons duimen dat hij morgen naar huis mag?
Dito. Ik denk dat ze hem maar beter kunnen houden tot na de operatie, is ook minder verwarrend voor Kim...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vraag me af of hij ooit nog thuiskomt onderhand.
Natuurlijk wel! De nadruk ligt voor het ziekenhuis op de stabiliteit van Tyler. Hij heeft er niets aan als het na een week, 2 weken weer niet gaat en weer terug moet toch?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vraag me af of hij ooit nog thuiskomt onderhand.
Dan kan je je er ook op instellen, nu hoop je steeds dat hij naar huis mag en als dat dan ook nog eens per dag verschilt wordt je daar inderdaad niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dito. Ik denk dat ze hem maar beter kunnen houden tot na de operatie, is ook minder verwarrend voor Kim...
Jezus.. Dit schiet zo natuurlijk ook niet op he..quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:00 schreef Djeez het volgende:
Het ziet er niet naar uit dar hij ooit nog thuiskomt. Ingrid belde net, de vergoeding voor voeding en benodigdheden (toch zo'n 600-700 euro) is nog lang niet rond. Degene die erover gaat bij Unive en Tyler in behandeling heeft, is gisteren voor twee weken vertrokken op wintersport. En iemand anders kan het niet overnemen. Bedankt Unive, slechtste verzekeraars van Nederland!
Volgens Ingrid wil mw nu de directeur opbellen om te kijken of hij wat kan doen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:04 schreef bixister het volgende:
wat raar dat het daar vanaf hangt, djeez. hopelijk kan iemand anders er toch even naar kijken. misschien helpt het als iemand van het ziekenhuis even met Univé belt?
Nou, dat dus.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:17 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, wat raar zeg. Dat iemand op vakantie gaat kan natuurlijk, maar dan zorg je toch dat iemand anders de boel kan waarnemen?
dat zou balen zijnquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoor net van een vriendin dat voeding vaak niet wordt vergoed en fantomalt ook niet.
Het hangt van zoveel af, welke zorgverzekeraar, welk aanvullend pakket, en dan nog de aangepaste voorwaarden bij collectieve aanvullende verzekeringen etc etc. Dus kijk aub niet te veel naar hoe en wat anderen wel/niet krijgen, dat zegt helemaal niks over wat jullie wel/niet krijgen. Welk pakket hebben jullie bij univé als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb er alle vertrouwen in dat we het redden. Alleen het geld baart me heel veel zorgen nu. Bij iedereen wordt het vergoed, geen probleem. Bnnen max 2 weken geregeld en bij ons niet.Terwijl we niks vreemds doen.
Ja blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:14 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is dat voor achterlijk gedoe dat ze een baby liever in het ziekenhuis houden zolang de verzekering niet rond is voor de spullen die hij thuis nodig heeft?? Ze betalen dus liever een verrekte duur ziekenhuisbed, dan voeding.
Ze hebben bij Univé vast een controlerend medicus in huis die over allerlei aanvragen met betrekking tot vergoeding gaat. Zie eens achter die naam te komen en die vent/vrouw te spreken te krijgen??
Naja, je ziet zo een scenario als volgt voor je, kleine tyler komt thuis, spoelspul en voeding zou er moeten zijn, maar net niet omdat univé de vergoeding niet rond heeft, meer info wil of collectief op wintersport zijn. En volgens mij is er niet genoeg financiėle buffer bij de ouders om het allemaal even voor te schieten, dus dan zouden ze weer terug moeten naar het ziekenhuis. Daar heeft niemand voordeel bij lijkt me?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:14 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is dat voor achterlijk gedoe dat ze een baby liever in het ziekenhuis houden zolang de verzekering niet rond is voor de spullen die hij thuis nodig heeft?? Ze betalen dus liever een verrekte duur ziekenhuisbed, dan voeding.
Ze hebben bij Univé vast een controlerend medicus in huis die over allerlei aanvragen met betrekking tot vergoeding gaat. Zie eens achter die naam te komen en die vent/vrouw te spreken te krijgen??
Dat is natuurlijk onzin, ze houden Tyler heus niet voor eeuwig omdat jullie iets niet kunnen betalen zelf en de verzekering dwars ligtquote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:00 schreef Djeez het volgende:
Het ziet er niet naar uit dar hij ooit nog thuiskomt.
EN dat kost het bed wat Tyler momenteel bezet zo ongeveer per dag. Zijn ze gek bij Univé ofzo? Hebben ze nog nooit gehoord van uitzonderingen op de regels en coulancevergoedingen en dergelijke? Daar hebben ze gewoon een potje voor als het goed is, en ik spreek uit ervaring, heb heel wat jaren bij een zorgverzekeraar gewerkt.quote:Ingrid belde net, de vergoeding voor voeding en benodigdheden (toch zo'n 600-700 euro) is nog lang niet rond.
En daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Op je strepen staan!!!quote:Degene die erover gaat bij Unive en Tyler in behandeling heeft, is gisteren voor twee weken vertrokken op wintersport. En iemand anders kan het niet overnemen. Bedankt Unive, slechtste verzekeraars van Nederland!
Heb je helemaal gelijk in, echter geldt ook hier "Men vangt meer vliegen met honing dan met azijn". Maw, mij lijkt het schreeuwen/boze brieven sturen etc iets voor nadat je hebt wat je wilt, nl het spul voor tyler, vergoed en wel...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:24 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, ze houden Tyler heus niet voor eeuwig omdat jullie iets niet kunnen betalen zelf en de verzekering dwars ligt
[..]
EN dat kost het bed wat Tyler momenteel bezet zo ongeveer per dag. Zijn ze gek bij Univé ofzo? Hebben ze nog nooit gehoord van uitzonderingen op de regels en coulancevergoedingen en dergelijke? Daar hebben ze gewoon een potje voor als het goed is, en ik spreek uit ervaring, heb heel wat jaren bij een zorgverzekeraar gewerkt.
[..]
En daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Op je strepen staan!!!
Je kunt ook op je strepen staan in zeer nette en vriendelijke bewoordingen hoor. Althans, ik wel.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, echter geldt ook hier "Men vangt meer vliegen met honing dan met azijn". Maw, mij lijkt het schreeuwen/boze brieven sturen etc iets voor nadat je hebt wat je wilt, nl het spul voor tyler, vergoed en wel...
Dank je!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Ingrid, de fantomalt werd/wordt hier wel vergoed, maar een blik fantomalt kost "maar" 4 euro ik snap in jullie geval dat al wat meer is. en gebruik hier 4 blikken de maand ongeveer. Als de arts dit voorschrijft dan zou dit echter ook gewoon vergoed worden.
De pepti wordt gewoon vergoed als het op artsvoorschrift is, wat wel geval is dat je in de meeste gevallen de voeding de eerste periode zelf moet voorschieten maar dit acheraf wordt terugbetaald.
Is het misschien een optie om het GKB een gesprek aante vragen met spoed en kijken wat hun kunnen doen? dat zij het zolang betalen in de wetenschap dat ze het terugbetaald krijgen.
Het lijkt me stug dat ze het helemaal niet gaan vergoeden, arwen is nl. 3 nu en krijgt nog steeds de neocate advanced vergoed, en dat is in gebruik ongeveer 1000 de maand, dat kan geen mens zomaar even zelf betalen. Ik snap dat jullie het zo voelen, toen wij dat gedonder hadden met die vergoedingen ( en straks met de verlenging ook wel weer gezeur zal komen ( eind maart) ) voelde ik dat idem zo, ik zou echt eens naar een kantoor gaan ipv telefonisch, ga daar maar eens je verdriet en zorgen uiten, vaak wordt er eerder gereageerd op zulke dingen dan als via de telefoon.
succes iig
De contactpersoon in kwestie is op wintersport als ik het goed heb, dus wat schieten ze daar mee op? Ik vrees dat tenzij je een cameraploeg en springende pieter storms oid bij je hebt je niet veel verder komt dan de receptie.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:48 schreef Vicky het volgende:
geen afspraak maken Ingrid, gewoon gaan!
er zal toch iemand zijn die ze op z'n minst te woord kunnen staan.. en nee hoor, als je aan de receptie zegt dat je graag met iemand wil spreken kan er heus wel iemand naar beneden komen. heeft ook bij zorgverzekeraar gewerktquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De contactpersoon in kwestie is op wintersport als ik het goed heb, dus wat schieten ze daar mee op? Ik vrees dat tenzij je een cameraploeg en springende pieter storms oid bij je hebt je niet veel verder komt dan de receptie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |