lnagzame ziekmaker roken....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:57 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Het is bij de bepaling van maatschappelijke kosten altijd lastig in te schatten wat iets werkelijk kost, zeker bij langzame ziekmakers als alcohol en tabak.
[..]
Men krijgt anders geen gevarentoeslag voor kroegwerk...
[..]
Ben ik helemaal met je eens, wat mij betreft hadden ze gewoon voor goede afzuiging moeten gaan, en niet voor zo'n draak van een verbod.
[..]
Zoals gezegd, vet eten en alcohol zijn bewezen schadelijk. Verder zijn grote oorzaken van de door jou genoemede kwalen roken, te weinig beweging, te veel mensen op een kleine plek, stress.
[..]
Er gaan toch ook proefballonnetjes op voor een vettax? Vetzucht is een probleem dat steeds meer onderkent wordt en op "waarde" geschat.
[..]
Prima, waarom niet?
[..]
Om maatschappelijke onrust te voorkomen...
Die oplossing is welbewust gesaboteerd door een overheid die geen duidelijke eisen stelde, een overheid die geen zekerheid bood en een overheid die onderhandelde met de KHN alsof "de horeca" 1 bedrijf is waar je via de KHN afspraken mee kon maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:05 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Wat mij betreft verplicht je kroegen tot een goede afzuiging, of een bepaalde luchtkwaliteit die gehaald moet worden, en de kroegbaas bekijkt maar hoe hij dat regelt. Dat is veel effectiever en is dat rare verbod niet nodig. Maar blijkbaar werkte een dergelijke oplossing niet...
Ze kijken wel uit, anders verdwijnt er nog meer gezelligheid uit de kroeg. Dikke mensen zijn immers toch altijd dikke lol om erbij te hebbenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:46 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
en doen ze wat aan die dikkerds, nee want die zijn zielig en moet je lief voor zijn
dat is echt iets wat dikkerds zelf in de wereld hebben gebracht.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze kijken wel uit, anders verdwijnt er nog meer gezelligheid uit de kroeg. Dikke mensen zijn immers toch altijd dikke lol om erbij te hebben![]()
Als die verdwijnen zitten er straks alleen nog maar zuurpruimen in de kroeg. Ik noem geen namen, maar de vaste posters weten over wie ik spreek
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:58 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
dat is echt iets wat dikkerds zelf in de wereld hebben gebracht.
als je naareen mooie tent gaat dan staan de dikkerds ergens in een hoek te drinken omdat ze te dik zijn om langer dan 3 minuten actief te zijn en omdat ze nooit hebben leren dansen.
ff gezellig sporten met een dikkerd?
gezellig uit eten...een dikkerd ramt zich vol met voer, geen gezelligheid aan.
nee een dikkerd moet je als decoratie nemen, gewoon op de bank zetten met een zak chips en cola.
dikke mensen zijn net honden, ze zijn wel schattig maar je kunt er verder niks mee, en als je ze teveel vrijheid geeft dan gaat het fout
Ik heb in een kroeg, zeker in een drukke kroeg, wel last van sigaretterook.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen last van als jij een sigaret rookt (als je dat zou doen natuurlijk)
Tja, ik heb straks al gezegd dat ik voor een vettaks ben op ongezonde producten. Als een partij dat in zijn programma heeft staan, krijgt ie mijn stem.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:46 schreef thestoryofus2009 het volgende:
en doen ze wat aan die dikkerds, nee want die zijn zielig en moet je lief voor zijn
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:16 schreef MikeyMo het volgende:
even een tussentijdse update; er was uitstel aangevraagd, deze is afgewezen
Ik heb wel eens een onderzoek gezien waaruit bleek dat de klachten optraden ongeacht of de zendmast aan of uit stond. Oftewel: er was een verband, maar dat werd niet door de straling van de zendmast veroorzaakt, maar door het simpele feit dat die zendmast er as (oftwel: psychisch).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:47 schreef Ericjuh het volgende:
Er zijn idd verhalen dat mensen hoofdpijn hebben bij een zendmast, maar er is nooit bewezen dat dit een verband met elkaar hebben. Ik heb ook wel eens hoofdpijn. Er is al jaren bekend dat roken kanker kan veroorzaken en hart en vaatziekte.
Weet je wat de gemiddelde roker wil: helemaal niets. Wat ons betreft is een rookverbod overbodig, evenals een vettaks of meer accijns op alcohol. De enige reden dat het dikke mensen voorbeeld wordt aangehaald is om aan te tonen dat roken niet de enige schadelijke gewoonte is.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, ik heb straks al gezegd dat ik voor een vettaks ben op ongezonde producten. Als een partij dat in zijn programma heeft staan, krijgt ie mijn stem.
Maar ik geloof dat de meeste rokers ook niet voor een vettaks zijn. Want ze willen én in de kroeg kunnen roken en zuipen én daarna, niet te duur, een shoarmabroodje of patatje met kunnen kopen. En met een vettaks wordt dat toch wel wat duurder.
Alcohol is overigens ook een dikmaker. Dat moet dan, volgens jou, ook flink duurder worden?
Ik heb geen last van de vraatzucht van anderen! Wel van de rookverslaving van anderen als er in mijn omgeving gerookt wordt.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je wat de gemiddelde roker wil: helemaal niets. Wat ons betreft is een rookverbod overbodig, evenals een vettaks of meer accijns op alcohol. De enige reden dat het dikke mensen voorbeeld wordt aangehaald is om aan te tonen dat roken niet de enige schadelijke gewoonte is.
Ik pleit voor leven en laten leven in grote mate, maar zoiets gaat er bij de niet-roker weer niet in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |