abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65727071
quote:
Samen naar de top

Roda JC en Fortuna Sittard houden met ingang van het nieuwe seizoen op te bestaan als zelfstandige voetbalclub. Ze vormen samen een nieuwe topclub met een Limburgse identiteit.

De club gaat spelen in het Parkstad Limburg Stadion.

In en bij het Sittardse stadion zal de zogenaamde talentontwikkeling worden ondergebracht. Niet alleen zal de jeugdopleiding hier een plaats krijgen, ook wil de provincie Limburg een centrum voor sportontwikkeling en -vernieuwing uit de grond stampen.

Dit staat in de rapportage die de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg in opdracht van beide clubs en de provincie maakte. De stuurgroep is ervan overtuigd dat het Limburgse bedrijfsleven in zal stappen in de nieuwe fusieclub. Beide clubs apart lukt het niet hun begroting op te schroeven naar een niveau dat perspectief biedt voor de toekomst. De besturen van beide fusiepartners ondersteunen het advies van de stuurgroep. De Stichting Administratiekantoor Roda JC en de Stichting Stichting Roda JC beraden zich op hun standpunt.

De stuurgroep stelt dat uit onderzoek is gebleken dat Fortuna Sittard structureel geld tekort zal blijven komen en dat ook Roda JC binnen niet al te lange termijn tegen zijn financiële grenzen aan zal lopen.

De directeuren Hans Erkens van Fortuna en Huub Narinx van Roda JC brachten gistermorgen de medewerkers, spelers en technische staf van hun clubs op de hoogte.

Toen het nieuws om tien uur naar buiten kwam, regende het reacties. Op de supporterssites regeerden ongeloof en woede. Bij het Roda-stadion leverde een aantal supporters zijn seizoenkaart in. ’s Avonds verzamelden zich zowel in Kerkrade als Sittard tientallen supporters.

Een Rodafan werd opgepakt met een zelfgemaakt projectiel.

In Kerkrade werd een vriendschappelijk duel tussen jeugdteams van Roda JC en Borussia Mönchengladbach gestaakt, toen enkele tientallen supporters in sportpark Kaalheide het veld opgingen. De politie haalde hen van het veld.

Bron: Pravda
quote:
‘Fusie steek in de rug’
WOEDE Fans overvallen door nieuws

Patrick van Tilburg, woordvoerder van deWest Side Ultra’s, vindt het ‘belachelijk’ dat de fans niet op de hoogte zijn gebracht over de naderende fusie. „Dat is namelijk wel zo afgesproken met Roda. Verder hebben wij nog geen plan en gedegen onderzoek gezien en is er, naar onze informatie, nog geen onze informatie, nog geen enkele toezegging van een sponsor. Daar zijn wij zeker niet blij mee.

Er zullen absoluut zeker nog acties volgen, want wij willen onze club niet zonder slag of stoot ten onder laten gaan.”

Richard Koenen, voorzitter van de supportersvereniging van Fortuna Sittard, zegt de bekendmaking van de aanstaande fusie bekendmaking van de aanstaande fusie te voelen ‘als een steek in de rug’. „Het ene moment ben je nog bezig met een feest over het eventueel behalen van een periodetitel, terwijl je als het ware een minuut later hoort dat je gaat fuseren met je aartsvijand.

Dat is voor ons een klap in het gezicht.Wij gaan ons nu beraden over welke stappen we hier tegen nog kunnen nemen.”

Bart Urlings, woordvoerder van Roda’s supportersvereniging Fanproject, is teleurgesteld over de aanstaande fusie. „Er is volgens ons een prestigeproject gestart, dat nu koste wat kost doorgang moet vinden.

Wij snappen totaal niet waar dit goed voor is.”

Wil Meijers, mede-initiatiefnemer Wil Meijers, mede-initiatiefnemer van de stichting Trots Op Fortuna (TOF), snapt de ‘verschrikkelijke haast’ van beide clubbesturen niet.

Hij zegt nog hoop te hebben de fusie te kunnen tegenhouden. „Naar mijn gevoel krijgen we de begroting van Fortuna binnen nu en twee maanden nog sluitend. hebben op dit moment namelijk We hebben op dit moment namelijk al 280.000 euro van de donateurs in kas. Het is daarnaast voor ons gemakkelijker dan bij Roda JC om, zeker gezien het aantal bedrijven in ons achterland, nieuwe sponsors te vinden.We zijn echt nog niet verloren.”

quote:Stichting nog steeds verdeeld
quote:
STANDPUNT Als stemmen staken, beslist preses

VOETBAL – De druk op de Stichting Roda JC is na het bekend worden van de fusieplannen groter geworden.

Het hoogste orgaan kan het samengaan namelijk blokkeren. Daarmee voorkomt ze dat Roda opgaat in een andere vereniging. Maar de leden beseffen tegelijkertijd dat een veto het einde van de club kan betekenen.

De fanatieke supporters eisen al geruime tijd dat de Stichting zich onvoorwaardelijk tegen een fusie uitspreekt, omdat ze dat volgens de statuten verplicht is. Aan de andere kant mag ze het voortbestaan van de Kerkraadse club niet in gevaar brengen. Ook dat staat zwart op wit. De leden werden maandagavond door een afvaardiging van de Stuurgroep, de Raad van Commissarissen en de directie van Roda op de hoogte gebracht van de precaire financiële situatie waarin de club zich bevindt. Het was niet voldoende om een ja-woord te krijgen.

Voorzitter Hubert Vankan wil namens de Stichting meer garanties voor de toekomst op papier hebben. „Bovendien vragen wij ons af of het écht zo is dat Roda zelf niet meer kan voortbestaan”, aldus Vankan. „We kunnen alleen een weloverwogen besluit nemen als we zo goed mogelijk zijn geïnformeerd.”

Duidelijk is dat de zes leden niet op één lijn zitten. „Alle leden van de Stichting hebben een geelzwart hart”, geeft Vankan aan. „Maar dat hart kan voor iedereen verschillend kloppen. De een ziet bij voorkeur een club die in de subtop speelt, een ander is tevreden met veel minder.

De vraag is welk scenario acceptabel is voor elk lid van de Stichting.

Daarover zullen we het de komende tijd moeten hebben.”

Het kan zijn dat de Stichting met een unanieme beslissing naar buiten treedt, maar gezien de verschillende standpunten is het zeker niet uitgesloten dat een stemming noodzakelijk is. En als ook die geen uitsluitsel geeft en de stemmen staken? „Dan beslist de voorzitter”, aldus Vankan. „Maar ik zal er alles aan doen om dat te voorkomen.”

quote:
quote:‘Dit is ‘t meest klote scenario’
REPORTAGE Een reconstructie van een hectische dag

Werknemers van Roda JC en Fortuna Sittard werden gisteren op de hoogte gebracht van het bericht dat hun clubs vanaf komend seizoen onder één vlag gaan spelen. Een reconstructie van een hectische dag.

Het is dinsdag rond de klok van tien uur als Fortuna- directeur Hans Erkens op het trainingscomplex het personeel van zijn club, waaronder de scouts, hoofd jeugdopleidingen Fred van Barneveld, Frans Körver en clubicoonWilly Dullens, inlicht over de aanstaande fusie met Roda JC.

Fred van Barneveld geeft na afloop aan ‘dit een hele tijd te hebben zien aankomen’. „Maar toch heb ik steeds de hoop gehad op een andere oplossing.” Erkens zelf noemt de fusie ‘het meest klote scenario’.

Toch ziet hij geen andere mogelijkheid dan samengaan met de Kerkraadse buren. „Sportief gaat het nu ongelofelijk goed, maar als je realist bent moet je constateren dat het economisch gezien een moeilijk verhaal wordt.We zitten op dit moment als Fortuna in een situatie waarin we van bagger iets moeten maken.”

Ook de personeelsleden van Roda krijgen het verzoek zich om 10.00 uur te verzamelen op sportpark Kaalheide. Een paar supporters, die altijd aanwezig zijn, kijken toe hoe de auto’s de parkeerplaats van het trainingscomplex oprijden. Voor de rest lijkt het een dag als alle andere.

Algemeen directeur Huub Narinx licht de aanwezigen in over de stand van zaken. De meeste vragen gaan over de gevolgen voor het personeel.

De selectie heeft zich op dat moment verzameld in het Parkstad Limburg Stadion, waar de afsluitende training voor het duel tegen AZ wordt afgewerkt. De staf en spelers willen zich concentreren op de wedstrijd van vandaag en hebben geen behoefte te reageren op de fusieplannen.

Hoewel de deuren van het stadion hermetisch zijn afgesloten, lukt het enkele supporters het stadion binnen te dringen. In alle rust verwijderen ze de spandoeken op deWest-tribune, de verzamelplaats van de fanatieke fans. Voor hen hoeft het niet meer. Als ze worden opgemerkt, krijgen ze het verzoek te vertrekken. Dat doen ze.

Even na half twee brengt Hans Erkens in Sittard spelers en technische staf van Fortuna op de hoogte over het samengaan met Roda. De selectie luistert gelaten naar de boodschap van hun directeur. Volgens aanvoerder Zarko Grabovac komen uit de spelersgroep vragen als ‘wat gaat er met ons contract gebeuren?’ en ‘kunnen we de periodetitel nog wel halen?’. „Dit is het einde van Fortuna, denk ik”, sombert Grabovac. „Je moet er zeker rekening mee houden dat er spelers gaan afvallen en op zoek moeten naar een andere club. Ik ga er wel vanuit dat we het seizoen kunnen afmaken.”

Spelers en technische staf van de Sittardse club besluiten dat er niet meer getraind zal worden. Trainer Roger Reijners kiest er voor om koffie te gaan drinken met zijn spelers.

Pers mag daar niet bij zijn, zegt hij. „Laat ons alsjeblieft alleen, dat lijkt me het verstandigste.”

Inmiddels heeft zich bij de ingang van de kleedkamers een twintigtal fans van Fortuna verzameld. Een van hen hangt een spandoek met daarop een afbeelding van een middelvinger en de letters FCL (FC Limburg) op. Even lijkt de boel te escaleren, als een fan zich toegang weet te verschaffen tot het clubgebouw.

Een beveiliger weet de man echter tot bedaren te brengen en schakelt de politie in, die kort daarna met twee patrouilles arriveert.

Al vrij snel keert de rust terug.

‘s Avonds verzamelen fans zich in Sittard en Kerkrade, maar tot ongeregeldheden komt het niet.

quote:
quote:Structureel tekort zonder transfers

Roda JC kampt jaarlijks met een tekort als geen grote transfers worden gedaan. De laatste klapper was de verkoop van Arouna Koné aan PSV in 2005. Externe geldschieters springen bij om de grootste gaten te dichten, maar voor de toekomst biedt deze werkwijze geen perspectief.

Dit seizoen bedraagt het tekort door tegenvallende inkomsten en hogere kosten ruim drie miljoen euro, al zou dit bedrag inmiddels zijn opgelopen tot bijna vijf miljoen.

Roda wil hier niet op ingaan.

De club liet vorig jaar een businessplan opstellen door het bedrijf IBC. De conclusie was dat de begroting in het gunstigste geval met een groeimarge van 10 procent per jaar binnen vijf jaar kan groeien tot 18 miljoen.

Dan wordt wel uitgegaan van een huidige inkomstenpost van 12 miljoen, maar die ligt op dit moment in de buurt van de 10 miljoen.

Arie de Zeeuw van de Stuurgroep Topvoetbal Limburg kent het IBC-rapport. „We zijn ervan overtuigd dat de genoemde bedragen niet haalbaar zijn voor een zelfstandig Roda.”

quote:
quote:Fortuna heeft geen andere keus
FINANCIËN Geen geld voor nog een seizoen

Het geld is op. Om van Fortuna een gezonde club in de eerste divisie te maken, is 10 miljoen euro nodig, zegt het bestuur. Dat geld is er niet in deWestelijke Mijnstreek en dus rest de trots van Sittard niks anders dan te fuseren met Roda JC.

Met kunst en vliegwerk kan Fortuna dit seizoen uitvoetballen. Externe geldschieters hebben ervoor gezorgd dat lopende verplichtingen tot en met 1 juni betaald worden. Dat lijkt heel wat, maar daarmee is de Sittardse club er nog lang niet.

Er zijn vier crediteuren die samen iets meer dan een miljoen euro tegoed hebben. Met alle schuldeisers zijn afspraken gemaakt om tot een oplossing te komen die voor alle partijen aanvaardbaar is.

Op de eerste plaats is er het achterstallig salaris van oud-speler Joos van Barneveld, die nog 420.000 euro tegoed heeft. Daarnaast zijn daar de Belastingdienst en Fitland –van die laatste partij huurt Fortuna de trainingsaccommodatie- die nog geld krijgen. Met beide partijen is afgesproken om de schulden voorlopig tot 1 juni van dit jaar te parkeren.

De vierde en laatste schuldeiser isWesterhout Groep, de verhuurder van het stadion. Grootste probleem met deWesterhout Groep is dat het bedrijf zelf ook in zwaar financieel weer verkeert. Het zou zo maar kunnen dat de gemaakte afspraken niks meer waard zijn op het moment dat deWesterhout Groep failliet wordt verklaard. Toch is Fortuna nog lang niet gered als de vier schuldeisers worden afbetaald. De club genereert te weinig inkomsten om de kosten te kunnen dekken. Ondanks alle inspanningen van de commerciële afdeling om meer sponsors aan te trekken. Ondanks alle pogingen van het bestuur om in de kosten te snijden.

Het gat tussen inkomsten en uitgaven is simpelweg te groot.

Het is niet voor het eerst dat Fortuna de laatste jaren in de problemen komt. Sinds de degradatie naar de eerste divisie in 2002 heeft de club het financieel moeilijk. Alleen dankzij de financiële steun van de bestuurders Sjra Philippen en Jo Aubelshausen heeft de club het weten uit te zingen. Daar wilde het bestuur dit seizoen vanaf en dus hebben ze in alle openheid een niet-sluitende begroting bij de KNVB ingediend. Die transparantie was vooral bedoeld als een signaal richting achterban dat het zo niet langer kon. Fortuna kon het hoofd niet meer op eigen kracht boven water houden. Als de regio niet wilde dat de club verloren ging, was dit het moment om op te staan. Het leverde niks concreets op, met uitzondering van de stichting Trots op Fortuna (TOF). Supporters, sympathisanten en sponsors hebben inmiddels ruim 260.000 euro in een steunfonds gestoken om de club te redden.

Maar dat is bij lange na niet genoeg om Fortuna van de ondergang te behoeden.

Volgens het bestuur is er een bedrag van 10 miljoen euro nodig om de club op de rails te krijgen. De helft van dat bedrag moet worden ingezet om schulden af te lossen (Philippen en Abelshausen hebben 4 miljoen aan achtergestelde leningen open staan die ooit afgelost moeten worden door Fortuna). De andere helft is het kapitaal dat gebruikt kan worden om de club op te bouwen.

Dan hoeven er trouwens nog geen sportieve wonderen verwacht te worden.Want met de injectie van 10 miljoen euro denkt de club dat Fortuna jaarlijks mee kan strijden in het linkerrijtje. Van de eerste divisie.

Zonder geld houdt de club op te bestaan.Want, zo verzuchtte een bestuurder begin deze week: „Het doet pijn, maar het kan zo niet verder.”

quote:
quote:KNVB hoopt op mooi plan in Limburg

„De bond hoopt dat de clubs er - met de steun van spelers, fans en andere betrokkenen - in slagen een mooi plan te maken.” Dat zei directeur betaald voetbal Henk Kesler over de aanstaande fusie tussen Fortuna en Roda. „we hebben het onderzoek naar een mogelijke fusie altijd toegejuicht.”

quote:
quote:‘Overlopen’ was geen probleem
CONCURRENTEN Sentiment speelde geen rol bij transfers van Fortuna naar Roda of andersom

Op sportief gebied zijn Fortuna en Roda JC altijd elkaars concurrenten geweest.

Het was niet gebruikelijk om in het Zuid-Limburgse van club te wisselen. Het (transfer)verkeer tussen Sittard/Geleen en Kerkrade is dan ook nooit erg druk geweest.

In de loop der jaren heeft een aantal spelers de kleuren van beide clubs verdedigd. Onder hen drie doelmannen: Jacques Wings, Bram Gildeman en Ruud Hesp. Maar ook veldspelers als Leo Ehlen, Peter van de Ven,Wilbert Suvrijn, René Hofman,Willy Brasse, Hans Zuidersma en Huub Smeets stapten over.

Dat leidde wel eens tot scheve gezichten bij de supporters, maar daar bleef het vervolgens ook bij. „Er was rivaliteit, maar op gezonde basis”, herinnert oud-international Wilbert Suvrijn (46 jaar) zich. Hij stapte na vijf seizoenen Fortuna als echte Zittesje jong over naar Kerkrade. „Natuurlijk maakte wel eens iemand een opmerking, maar dat was niet schokkend”, aldus Suvrijn.

Zelf heeft hij vooraf ook geen minuut stilgestaan bij de sentimenten die leefden tussen Sittard en Kerkrade. „Ik heb alleen gehandeld uit sportief oogpunt. Na vijf jaar Fortuna was ik gewoon toe aan iets anders.

Zelfs geld heeft nauwelijks een rol gespeeld, want financieel was het echt niet zo’n erg grote vooruitgang. Ik vond het verfrissend om te veranderen. Echt, ik heb bij beide clubs een hele leuke tijd gehad.” Suvrijn is momenteel niet meer actief in de voetbalwereld.

Hij besteedt nu veel tijd aan zijn 13-dochter Jade, die als tennisster tot de top van Frankrijk behoort in haar leeftijdscategorie. „Ik heb de berichten uit Sittard en Kerkrade vanaf een afstand gevolgd, kan dus ook niet beoordelen of dat een goede stap is of niet.”

René Hofman, met zijn 47 jaar een tijdgenoot van Suvrijn, maakte de overstap in omgekeerde richting.

Hij ging na tien jaar Roda in 1992 naar Fortuna. „En ondanks dat ik bij Fortuna twee jaar onder contract gestaan heb, ben ik in mijn hart altijd een Roda-speler gebleven.

Mijn overgang had een heel andere reden. Ik wilde een statement maken, ook voor de andere Kerkraadse jongens bij Roda. Het was een principe-kwestie. Als je zag wat mensen als Mario Been verdienden in vergelijking met de spelers uit de eigen streek (Senden, Trost, Hanssen, red.). Dat was gewoon schandalig!”

Last heeft hij er nooit van gehad.

Hofman kon met een gerust hart over de straat. In Sittard, maar ook in Heerlen en Kerkrade. „Wij zijn, als een soort club-iconen, altijd heel geliefd gebleven in Kerkrade.

We konden gewoon niets verkeerd doen in de ogen van de fans. De mensen zijn me altijd als Roda-speler blijven beschouwen. En als die problemen er niet waren geweest, had ik misschien nog wel vijf jaar langer in Kerkrade gespeeld”, aldus de man die nu, als trainer van Almania, weer minstens drie keer in de week richting Sittard rijdt.

Daar, op het veld van de Broeksittardse club, komt hij nog een oud-gediende tegen, die in beide kampen actief is geweest. Leo Ehlen, inmiddels 56 jaar oud, is namelijk kantine-baas bij de Sittardse derdeklasser. De verdediger stapte na een jaar Fortuna over naar de rivaal uit Kerkrade. Sentimenten?

Daar heeft Ehlen in die tijd nooit bij stil gestaan. „Ik was 22 jaar, wilde zo hoog mogelijk spelen. Roda speelde eredivisie, Fortuna niet. Bovendien kon ik er meer verdienen.

Ik heb geen moment hoeven nadenken, ook al was ik geboren en getogen Sittardenaar. De kans deed zich voor en die heb ik gepakt. PSV heeft me in die tijd ook gepolst.

Maar die wilden dat ik in Eindhoven in een pleeggezin zou gaan wonen.

Dat heb ik meteen afgekapt.”

René Hofman zegt wel begrip te kunnen opbrengen voor de fusie vanuit Sittards oogpunt. „De club staat er financieel niet goed voor.

Hoe het met Roda gesteld is, weet ik niet precies. Maar ik hoop wel dat ze dat stadion overeind houden, want het zou toch wel een grote kapitaalvernietiging zijn als ze ergens anders een nieuw stadion gaan bouwen.”

Leo Ehlen ziet geen enkel heil in een FC Limburg. ‘Onzin’ noemt hij het besluit. „Ze gaan in Brabant toch ook niet praten over een FC Brabant. Ik zie er geen enkel voordeel in, snap niet waarom dat nodig is. Ik kom niet meer zo vaak bij Fortuna. Dat stadion is ook niet zo geweldig, een kouwe betonnen bak. Ze hadden beter in de Baandert kunnen blijven. Daar was veel meer sfeer. Nu ligt dat daar in een kale vlakte. Hoe vaak hebben ze niet beloofd dat daar verandering in zou komen, maar er is nog steeds niets gebeurd.” De grote verliezer in de ogen van Ehlen is Fortuna, of beter gezegd de spelers van de club. „Want zegt nu zelf”, redeneert Ehlen, „er loopt in Sittard toch niemand die ze in de eredivisie kunnen gebruiken. Die jongens kunnen de komende maanden alleen nog maar hun stinkende best doen om straks elders onderdak te vinden.” In zijn landcafé in het Duitse Millen -net over de grens bij Sittard- wil de bikkelaar van weleer wel nog even een lans breken voor Joos van Barneveld, die het in Fortuna- kringen verbruid heeft omdat hij eist dat de club aan zijn financiële verplichtingen voldoet. Ehlen: „Grote flauwekul. Dat moeten ze die mannen maar verwijten die destijds het contract hebben aangeboden.

Joos heeft volkomen gelijk, contract is contract. Als clubs van je af willen, proberen ze zelf ook onder contracten uit te komen.”

quote:
quote:Roda bekert op 5 maart
KWARTFINALE Tegen FC Volendam

De KNVB heeft het kwartfinaleduel om de beker tussen Roda JC en FC Volendam vastgesteld op donderdag 5 maart. Het duel in Kerkrade begint om 20.00 uur. Op dezelfde dag spelen ook eredivisiekoploper AZ en NAC tegen elkaar in Alkmaar (20.45).

pi_65727178
Ik ben wel benieuwd naar die 'Limburgse' identiteit.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_65727200
frisse tegenzin.
pi_65727239
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:21 schreef Maravilla het volgende:
frisse tegenzin.
je snapt em niet.
pi_65727460
Spelers Roda JC zijn trouwens niet transfervrij, want die liggen vast onder de naam van de stichting en niet de club, dus dat zijn dan weer andere regels.
pi_65727917
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:22 schreef MaxPower het volgende:

[..]

je snapt em niet.
ik ook niet
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_65727951
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:22 schreef MaxPower het volgende:

[..]

je snapt em niet.
een Belgisch mopje?
pi_65728674
FC Limburg is de enige overlevingskans voor die nep Hollanders.
Paul is mijn papa, Tong80 mijn Opa.
pi_65728872
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 @ 08:46 schreef iehlaak het volgende:
Lieverd, zowel Roda als Fortuna zijn 'stadsfusies'.
Júist, dát is toch ook het probleem, NU gaat het om een streekfusie.. dat jij als fcl-aanhanger dat niet inziet zegt meer over jou dan over mij..
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:17:15 #11
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_65729002
quote:
Maravilla - woensdag 4 februari 2009 @ 12:21
frisse tegenzin.
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:45 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

ik ook niet

Zucht.......
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:23:39 #12
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65729245
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:06 schreef jimmyrodgers het volgende:
Ben ik blij dat ik geen Huillander ben.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 februari 2009 @ 13:38:38 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65729777
ik zie er weinig in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65730459
ik ben nog steeds gruwlijk benieuwd naar de nieuwe club
pi_65730461
quote:
Aha. Hier ben je. We misten je gedrag al in KLB.
U MAD?
pi_65730523
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:56 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Aha. Hier ben je. We misten je gedrag al in KLB.
Wel beter opletten he, voor je het weet ben je 'm kwijt
pi_65730843
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:46 schreef ASroma het volgende:
oeh eng verandering, liever niet hoor

nee maar serieus waarom zo moeilijk doen met fusies etc, clubs die niet rendabel zijn vloeien vanzelf wel af.
Doe eens fuseren met Lazio dan.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_65730955
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:13 schreef NoMercy285 het volgende:

[..]

Júist, dát is toch ook het probleem, NU gaat het om een streekfusie.. dat jij als fcl-aanhanger dat niet inziet zegt meer over jou dan over mij..
Ik leg het nog een keer uit:

Fortuna = Sittard & Geleen.
Roda = Kerkrade & Heerlen

Sittard in Geleen zijn verschillende gemeenten
Kerkrade en Heerlen zijn verschillende gemeenten

Overigens zie ik weinig heil in FCL, maar dat snapte je uiteraard al.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_65731083
Telegraaf:
quote:
1+1=2. Met die rekensom komt de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg tot de conclusie dat een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard noodzakelijk is om tot een sterke Limburgse subtopper in de eredivisie te komen. De rekensom van fusies in het betaalde voetbal tot dusver heeft een andere uitkomst: 1+1=¾. Hoe vaak zijn bijvoorbeeld ADO Den Haag en FC Utrecht als fusieclubs niet gered met zakken gemeenschapsgeld? De fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard is slechts een excuus om op korte termijn een zak met overheidsgeld binnen te slepen.

Zowel Roda JC als Fortuna Sittard stevent af op een fiks tekort en heeft per direct een nijpend liquiditeitsprobleem. Met de huidige economische crisis zou zo'n aanbeveling natuurlijk altijd moeten luiden: vijf jaar in de ijskast met die fusie. Maatschappelijk is er bij het bedrijfsleven natuurlijk geen enkel draagvlak om miljoenen vrij te maken voor een dergelijke fusie. Medio december liet de Limburgse multinational DSM weten 1000 banen te schrappen. Uit die hoek hoeft heus geen extra financiële injectie verwacht te worden richting FC Limburg.

Het extraatje moet dus komen van de gemeentes en de provincie, de provincie Limburg, niet toevallig één van de initiatiefnemers voor de Stuurgroep Topvoetbal Limburg. In de rapportage van de stuurgroep - onder meer met voetbaltrainer Sef Vergoossen, bedrijvendokter Peter Vogelzang en marketinggoeroe Frank Van den Wall Bake - wordt voornamelijk uitgegaan van de aanname: een fusie levert een groter verzorgingsgebied met meer potentieel en mogelijkheden tot groei op.

Op papier geen speld tussen te krijgen, maar in de praktijk een dooddoener vanjewelste. Alle garanties voor bovenstaand scenario ontbreken en achteraf zal de achtergrond om te fuseren (Limburgse topclub) niet meer dan een luchtkasteel zijn. Structureel zal de fusieclub los van de heersende emoties bij de huidige Roda JC- en Fortuna Sittard-aanhangers te weinig extra fans naar FC Limburg lokken en te weinig extra inkomsten uit het bedrijfsleven opleveren.

Het bewijs van die stelling is de afgelopen jaren in Kerkrade geleverd, waar suikeroom Nol Hendriks zijn club Roda JC jaren in zijn eentje op subtopniveau hield zonder dat het veel extra geldschieters en supporters opleverde. Zelfs niet na de verhuizing naar het prachtige Parkstad Limburg Stadion.

FC Limburg is daarom voorbestemd een politiek speeltje voor Limburgse politici te worden. Eén troost: politici zullen de club nooit de nek omdraaien want daarmee zouden ze hun eigen lot op het warme politieke pluche bezegelen. En ze hoeven daarvoor niet zelf de buidel te trekken, maar laten er gewoon de Limburgse gemeenschap voor opdraaien.
pi_65731103
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:05 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Doe eens fuseren met Lazio dan.
U MAD?
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:12:29 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65731106
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:46 schreef ASroma het volgende:
oeh eng verandering, liever niet hoor

nee maar serieus waarom zo moeilijk doen met fusies etc, clubs die niet rendabel zijn vloeien vanzelf wel af.
Helemaal niet, dat is het probleem. Als de KNVB nu eindelijk eens degradatieregelingen en topklasses in gaat voeren, zijn zulke fusies inderdaad niet nodig. Nu kan het niet anders, vanuit Fortuna-kant bekeken. In een gezond voetballand konden ze twee klasses degraderen en gezond terugkeren. En ja, dat rijmt.
pi_65731133
Ben beniewd hoeveel volk er nog komt kijken na deze fusie.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:13:24 #23
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65731153
Ze moeten overigens snel van de naam FC Limburg af, die is ondertussen zo besmet...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 4 februari 2009 @ 14:15:32 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65731257
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:13 schreef pfaf het volgende:
Ze moeten overigens snel van de naam FC Limburg af, die is ondertussen zo besmet...
FRC

Fortuna Roda Combinatie
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:26:18 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:27:09 #26
206623 Timmie1983
The name is Smith, Agent Smith
pi_65731718
quote:
Zoveel dommigheid , en dat in één zin, hulde

"Never underestimate the predictability of stupidity"
- Vinnie Jones als Bullet Tooth Tony in de film Snatch.
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:53:59 #27
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_65732748
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]

FRC

Fortuna Roda Combinatie
Het is natuurlijk onbestaanbaar dat de naam van Fortuna voor die van Roda komt.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_65733469
Broederliefde Limburgia FC
pi_65733813
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:53 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk onbestaanbaar dat de naam van Fortuna voor die van Roda komt.
Roda FC, in het PLS en het geel/zwart is mijn hoogste bod.
pi_65734924
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:27 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Roda FC
Roda Fortuna Combinatie?
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:19:26 #31
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_65735569
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:27 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Roda JC, in het PLS en het geel/zwart is mijn hoogste bod.
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:29:01 #32
238905 murpheh
The Autumn Effect
pi_65735891
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:12 schreef venomsnake het volgende:
Ben beniewd hoeveel volk er nog komt kijken na deze fusie.
Van Sittard waarschijnlijk geen ene hond... Beetje naar Kerkrade rijden om in het roda stadion naar een fusie club te kijken

En dan kunnen ze mooi het stadion in 3 delen opsplitsen; fortuna deel, roda deel & uitvak ook al zegk net dat van fortuna niks komt, maar goed x]
The truth is that we all try to hide. | Last.fm
pi_65736014
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:58 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Roda Fortuna Combinatie?
Die naam stelde ik in het bedenk een naam topic ook al voor. Lijkt me de best mogelijke combinatie, die het meest recht doet aan de grootste club van de twee.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_65737065
quote:
Condoleancesite voor Roda en Fortuna

KERKRADE - Fans van Roda JC en Fortuna Sittard hebben een condoleanceregister geopend voor hun club. Dinsdag werd bekend dat volgens de Stuurgroep Topvoetbal Limburg het samengaan van de twee formaties noodzakelijk is om te kunnen overleven.

De besturen van Roda JC en Fortuna Sittard omarmden de aanstaande fusie. Bij de aanhang leidde dit tot heftige reacties.

Op de website van condoleanceregister hebben al honderden mensen een reactie geplaatst op het bericht dat de twee clubs zijn ’overleden’. ,,Mijn eerste liefde, dood, verkwanseld door een directeur die geen enkele poging gedaan heeft om ons zelfstandig te laten leven. Maar één missie: zakken vullen en een mooie functie krijgen binnen nieuw Roda. Bedankt,’’ schrijft een boze fan van Fortuna.

Ook een aanhanger van Roda JC uit zijn woede: ,,Roda JC, bedankt voor 35 jaar mooie herinneringen, helaas moet ik afscheid van je nemen, ik word er toe gedwongen door een bestuur dat je van achter heeft vermoord, heb er geen woorden voor, hoe durven ze nog naar ons Roda-logo te kijken als ze de oprijlaan naar het geweldig Roda Parkstad Stadion oprijden. Ik zal voor altijd met trots aan je blijven denken.’’

(ANP)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:44:18 #35
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65738528
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:32 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Die naam stelde ik in het bedenk een naam topic ook al voor. Lijkt me de best mogelijke combinatie, die het meest recht doet aan de grootste club van de twee.
Alleen zijn beide clubs gelijkwaardig in de onderhandelingen. Hoe absurd kan het zijn...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_65739317
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:44 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Alleen zijn beide clubs gelijkwaardig in de onderhandelingen. Hoe absurd kan het zijn...
Nee hoor. Reken maar dat Fortuna er nauwelijks iets aan overhoudt. Paar jaar een stadion voor de jeugd en dan verkopen ze die rommel. Misschien nog een F'je in de naam. Dat is ook echt max.
Nogmaals, als Roda het goed speelt dan draaien we nu Fortuna de nek om en MVV over een paar jaar ook.

Om twee strontvliegen in een klap te slaan heb ik wel een letter in de naam over.
pi_65774111
quote:
Stichting Roda JC stemt in met fusie

KERKRADE - Ook de Stichting Roda JC is voorstander van de oprichting van een FC Limburg. Binnen het zes leden tellende gezelschap zijn alleen voorzitter Hubert Vankan en lid Larry Gulpen tegen een samengaan met Fortuna Sittard. Dit melden bronnen rond de stichting.

Het standpunt van de stichting is van eminent belang, omdat zij de licentie van Roda JC om profvoetbal te spelen in beheer heeft. Ondernemer Vankan en ING Kerkrade-directeur Gulpen zullen zich bij een fusie neer moeten leggen, omdat zij binnen hun college een minderheid vormen. Alleen als één van de andere leden, Huub Arets, Henk van Wersch, Jos Muller of Ben Hendriks, zijn mening herziet kan de stichting een fusie tegenhouden. Dan geeft namelijk de stem van preses Vankan de doorslag. Arets en Van Wersch hebben een verleden als Roda JC-bestuurder. Zij waren jaren geleden lid van het bestuur.

Begin deze week openbaarde de Stuurgroep Topvoetbal Limburg, een college waarin Kuijer tot zijn aftreden ook zitting had, dat een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard noodzakelijk is om het eredivisievoetbal in de regio levend te houden. De directies en de raden van commissarissen van beide clubs conformeerden zich al direct aan de conclusies van de stuurgroep.
Bron: Telegraaf
| Joa17 | vs Kryptonite |
pi_65774735
quote:
'Begroting FC Limburg middenmoot Eredivisie'
De begroting van de nakende fusieclub FC Limburg zal zo'n vijftien miljoen euro bedragen in het eerste jaar. Daarmee nestelt de club zich qua budget in de middenmoot van de Eredivisie.

Volgens L1 brengt Roda JC pakweg 10,5 miljoen euro in en is Fortuna Sittard goed voor anderhalf miljoen euro. De overige drie miljoen worden in het debuutjaar ingebracht door het bedrijfsleven en de overheid. Daarna moet de begroting groeien naar twintig miljoen.

De Limburgse gouverneur Frissen sprak eerder de wens uit het 'Heerenveen van het Zuiden' te willen worden. Dat streven is nog ver weg met de beoogde begroting, waarmee FC Limburg zich in de middenmooit van de Eredivisie zal bevinden.
Met een budget dat nauwelijks groter is dan het huidige Roda-budget moet deze geweldige nieuwe fusieclub de top gaan bestormen . Wat een onzin, en die 20 miljoen is niet eens onderbouwd ...
pi_65774803
Volgens mij gaat het niks worden dat FC Limburg .
pi_65774915
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:19 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij gaat het niks worden dat FC Limburg .
Dat weet ik wel bijna zeker, maar dat betekent helaas niet dat het niet doorgaat...
pi_65774995
Ze hebben niet eens een fatsoenlijk businessplan...........

Wat een amateurs, nu al.

Oprotten met die club in ons Limburg
U MAD?
pi_65775108
Eerst fuseren, en dan pas nadenken hoe we het gaan rondbreien. Dát is de juiste volgorde!
pi_65775897
Heb al dagen niet de kracht om te reageren in dit topic.

Maar vandaag is toch maar weer gebleken wat voor grote farce het is, iets wat ik al paar dagen wist, maar toch niemand zou willen geloven.
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:13:55 #44
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_65778560
Voor mij staat nu wel vast dat het al lang in de planning lag om het nu te doen en dat blijkt uit het feit dat de contracten van de Fortunaspelers, waar men van af moet, vrijwel allemaal aflopen. Dat kan geen toeval zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 februari 2009 @ 22:14:11 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65783286
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:31 schreef MaxPower het volgende:
Eerst fuseren, en dan pas nadenken hoe we het gaan rondbreien. Dát is de juiste volgorde!
dat zei ik in eht vorige topic al, je kan gewoonweg niet goed fuseren in een paar maanden. Een beetje contract onderhandeling met de hoofdsponsor kan al met gemak een half jaar in beslag nemen. Laat staan dingen als de administratie en dergelijke in elkaar schuiven. En leuk meer omzet maar ze moeten ook ineens 2 stadions onderhouden? Je verkoopt nu ook niet ff je trainingscomplex enzo. Wie draait er op voor de afvloeieingskosten van de mensen die eruit moeten? Hoe worden de schulden herschikt? Daarbij zijn beide begrotingen nu al niet sluitend en dan moet de som der delen een grote begroting gaan draaien
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:23:23 #46
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65783637
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]
Je verkoopt nu ook niet ff je trainingscomplex enzo. Wie draait er op voor de afvloeieingskosten van de mensen die eruit moeten?
Kaalheide is van de gemeente Kerkrade, Roda is huurder (geen hoofdhuurder meer, dat is de atletiekvereniging tegenwoordig).
quote:
Hoe worden de schulden herschikt?
Voor Frissen is dat simpel: Belastinggeld...
quote:
Daarbij zijn beide begrotingen nu al niet sluitend en dan moet de som der delen een grote begroting gaan draaien
Roda's begroting kon sluitend zijn voor dit seizoen, maar dat kwam Kuijer niet zo goed is. Wat is het toch ook maar een arme kloot die Serve, iedereen die terecht op hem afgeeft...
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 februari 2009 @ 22:33:52 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65783998
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:23 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Kaalheide is van de gemeente Kerkrade, Roda is huurder (geen hoofdhuurder meer, dat is de atletiekvereniging tegenwoordig).
[..]
dan zijn er nog 2 nog lang niet afgeschreven stadions waar op volgens beide een schuld rust....
quote:
Voor Frissen is dat simpel: Belastinggeld...
[..]
Gelderse tafrelen
quote:
Roda's begroting kon sluitend zijn voor dit seizoen, maar dat kwam Kuijer niet zo goed is. Wat is het toch ook maar een arme kloot die Serve, iedereen die terecht op hem afgeeft...

kortom belachelijke fusie!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_65789798
Vijftien miljoen, wat een farce.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:23:24 #49
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65792023
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef iehlaak het volgende:
Vijftien miljoen, wat een farce.
En een prijsloze club maar als grote voorbeeld houden
Planning:
-
pi_65792211
quote:
Fusieclub is schuldenvrij

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM, vrijdag
De gemeentes Kerkrade en Sittard en de provincie Limburg hebben de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg laten weten financieel garant te willen staan voor de sanering van beide clubs als het inderdaad tot een fusie komt. Zodoende zou de nieuwe fusieclub schuldenvrij en gezond van start kunnen gaan aan het seizoen 2009-2010. Er moet worden gesaneerd omdat zowel Roda JC als Fortuna Sittard op een ernstig financieel tekort afstevent dit seizoen.

De bedoeling van alle betrokken partijen is dat het nieuwe FC Limburg volgend seizoen start met een begroting van 15 miljoen euro. Nu komen beide clubs bij elkaar opgeteld tot een begroting van 12,1 miljoen euro. Het is onduidelijk of de overheidsorganen (gemeenten en provincie) ook garant zullen staan voor de eerste begroting van 15 miljoen euro als mocht blijken dat de fusieclub dit bedrag niet zelfstandig op kan brengen.

Na de start wil de nieuwe fusieclub de begroting in vijf jaar tijd opkrikken tot twintig miljoen euro per jaar. Volgens de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg een reële doelstelling.
pi_65792922
WAT?

De gemeente Sittard stopt geld in deze waardeloze club, terwijl ze al jaren te beroerd zijn om Fortuna ook maar op enige wijze te helpen? Wat een schande. Ze profileren zich als topsportstad, draaien Fortuna de nek om en gaan een club uit Kerkrade sponsoren, wat een beleid .
pi_65793104
Ze hadden Fortuna gewoon lekker kapot moeten laten gaan, komt toch geen hond.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_65793212
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:59 schreef raptorix het volgende:
Ze hadden Fortuna gewoon lekker kapot moeten laten gaan, komt toch geen hond.
Onder welke steen leef jij?
Afgelopen vrijdag nog 7.000 toeschouwers. Lijkt me toch redelijk verdienstelijk na alle ellende die de afgelopen zeven jaar is gebeurd.

Dat de gemeente nu opeens zou opstaan om garant te staan is echt belachelijk. Daar ga ik ook eens wat onderzoek voor verrichten, want die beslissing is nog niet genomen lijkt mij.
pi_65793263
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:29 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

FF shoppen aan het einde van de seizoen dus:
  • vd Sar
  • Vidic
  • Terry
  • Ballack
  • Ribery
  • Robben
  • Messi
  • Ibrahimovic

Overheid geeft een rondje.
  • "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
    pi_65793347
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:02 schreef Evertje het volgende:

[..]

Onder welke steen leef jij?
    Afgelopen vrijdag nog 7.000 toeschouwers. Lijkt me toch redelijk verdienstelijk na alle ellende die de afgelopen zeven jaar is gebeurd.

Dat de gemeente nu opeens zou opstaan om garant te staan is echt belachelijk. Daar ga ik ook eens wat onderzoek voor verrichten, want die beslissing is nog niet genomen lijkt mij.
    Misschien omdat het nu ff belangrijk was? Neem de opening van het seizoen: toeschouwers 2494
    Lijkt me iets objectiever
    pi_65793529
    Ik heb de bezoekersaantallen even opgezocht voor je:

2494
    3247
    2647
    2314
    2808
    2494
    2125
    1980
    1853
    1419
    3142
    6741

Kom je op gemiddeld: 2772, zeg nou eerlijk daar kan een profclub toch niet op teren?
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:13:46 #57
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_65793566
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien omdat het nu ff belangrijk was? Neem de opening van het seizoen: toeschouwers 2494
    Het gemiddelde van dit seizoen (zonder de 7000) is ongeveer 2400, maar als dat als arrgument gebruikt wordt zijn er nog 8 clubs die kunnen wieberen (mogen ze van mij ook wel overigens)...
    pi_65793586
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:12 schreef raptorix het volgende:
    Ik heb de bezoekersaantallen even opgezocht voor je:

2494
    3247
    2647
    2314
    2808
    2494
    2125
    1980
    1853
    1419
    3142
    6741

Kom je op gemiddeld: 2772, zeg nou eerlijk daar kan een profclub toch niet op teren?
    Je houdt niet veel Jupiler League-ploegen over als je dat als vereiste stelt....
    pi_65793612
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar dan zie je wel welke potentie de club heeft, mochten de supporters weer wat meer vertrouwen krijgen in de club. De resultaten en het beleid. Die supporters zijn de afgelopen zeven jaar zwaar beledigd en ik kon ze niet eens meer kwalijk nemen dat sommigen nog wegbleven.

En sowieso, met die toeschouwersaantal van 2494 staan er nog altijd een heleboel clubs onder Fortuna, hebben die dan ook geen recht te bestaan?
    pi_65793715
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:14 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Je houdt niet veel Jupiler League-ploegen over als je dat als vereiste stelt....
    En dat is dus het hele manko, er zijn teveel ploegen, kortom het zou voor iedereen beter zijn als er dus teams samen gaan, zeker in Limburg zitten erg veel ploegen op een klein gebied, fuseren is heel normaal in de voetbalwereld, kortom ik zie niet in waarom fortuna en roda niet samen zouden kunnen gaan.
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:25:05 #61
    232678 John.Milton
    Vanity is my favorite sin
    pi_65793863
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:15 schreef Evertje het volgende:

[..]

Maar dan zie je wel welke potentie de club heeft, mochten de supporters weer wat meer vertrouwen krijgen in de club. De resultaten en het beleid. Die supporters zijn de afgelopen zeven jaar zwaar beledigd en ik kon ze niet eens meer kwalijk nemen dat sommigen nog wegbleven.

En sowieso, met die toeschouwersaantal van 2494 staan er nog altijd een heleboel clubs onder Fortuna, hebben die dan ook geen recht te bestaan?
    Misschien hebben die clubs de financiën wat beter op orde. Dat is een erg belangrijke factor geweest, vroeg of laat was die fusie er toch wel gekomen. Fortuna was financieel niet meer levensvatbaar volgens velen.
    pi_65793914
    Lijstje van fusieclubs: AZ,Roda,Utrecht, Den Bosch, Dordrecht,Fortuna Sittard,Telstar, kortom wat is er mis mee?
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:28:18 #63
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_65793977
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:26 schreef raptorix het volgende:
    Lijstje van fusieclubs: AZ,Roda,Utrecht, Den Bosch, Dordrecht,Fortuna Sittard,Telstar, kortom wat is er mis mee?
    Twente staat er nu 2e mee.
    pi_65794008
    Als de eerste divisie open van onderen was geweest, dan hadden we dit probleem helemaal niet gehad. De KNVB creëert haar eigen problemen.
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:29:47 #65
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65794028
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:26 schreef raptorix het volgende:
    Laten we alles samengooien idd, goed voor de competitie. Hebben we binnenkort nog 8 BVO's in Nederland.

Gezien het feit dat de Nederlandse clubs Europees niet bijzonder veel laten zien moeten we mogelijk ook eens gaan denken aan een FC Randstad, een stadion van 120.000 en we bestormen de Europese top met een budgetjevan 45.000...
    Planning:
    -
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:30:49 #66
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65794080
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Twente staat er nu 2e mee.
    En die waren een paar jaar terug toch niet echt positief in het nieuws rondom haar financiële situatie.
    Planning:
    -
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:31:26 #67
    232678 John.Milton
    pi_65794105
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:29 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Laten we alles samengooien idd, goed voor de competitie. Hebben we binnenkort nog 8 BVO's in Nederland.

Gezien het feit dat de Nederlandse clubs Europees niet bijzonder veel laten zien moeten we mogelijk ook eens gaan denken aan een FC Randstad, een stadion van 120.000 en we bestormen de Europese top met een budgetjevan 45.000...
    Het merendeel van die clubs weet zich op dit moment financieel nog aardig te redden.
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:29 schreef iehlaak het volgende:
    Als de eerste divisie open van onderen was geweest, dan hadden we dit probleem helemaal niet gehad. De KNVB creëert haar eigen problemen.
    Met de degradatie uit de eerste divisie zijn er ook weer problemen die optreden bij amateurclubs die de slag naar het professionele voetbal niet kunnen maken.
    pi_65794112
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:29 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Als redelijk fanatiek supporter van AZ had ik begin jaren 90 graag gezien dat telstar, haarlem en AZ hadden gefuseerd.
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:32:19 #69
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_65794145
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

En dat is dus het hele manko, er zijn teveel ploegen, kortom het zou voor iedereen beter zijn als er dus teams samen gaan, zeker in Limburg zitten erg veel ploegen op een klein gebied, fuseren is heel normaal in de voetbalwereld, kortom ik zie niet in waarom fortuna en roda niet samen zouden kunnen gaan.
    Je eerste en tweede deel hebben duidelijk met elkaar te maken. Fortuna en Roda moeten fuseren, omdat de Nederlandse profvoetbalstructuur ziek is. De Eerste Divisie is de onaantrekkelijkste competitie ter wereld, door het gebrek aan degradatiemogelijkheden. Sinds Heracles gepromoveerd is kijk af en toe wie de bovenste vijf zijn en dat is het dan. De periode's compenseren iets, maar het blijft behelpen. Een club die strijd tegen degradatie zal meer toeschouwers en aandacht krijgen van een club die onderin staat en in december al weer bezig is met het nieuwe seizoen.
    Gelukkig komt er nu een fatsoenlijke structuur met degradatie van en naar de Eerste Divisie. Daarom snap ik de timing van de fusie ook niet. Als over twee jaar een ‘Tweede Divisie’ is ingevoerd zou Fortuna daar terecht kunnen komen als ze de boel nog niet op orde hebben.
    pi_65794154
    Overigens vind ik de fusie tussen Roda en Fortuna maar merkwaardig, men had beter kunnen kijken naar de fusie tussen een MVV en Fortuna.
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:33:11 #71
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_65794171
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:29 schreef iehlaak het volgende:
    Dat dus. Daarom zou ik het helemaal niet vreemd vinden dat de KNVB Fortuna even aan het infuus houdt tot de Eerste Divisie gezond gemaakt is.
      vrijdag 6 februari 2009 @ 11:33:57 #72
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_65794201
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:32 schreef raptorix het volgende:
    Overigens vind ik de fusie tussen Roda en Fortuna maar merkwaardig, men had beter kunnen kijken naar de fusie tussen een MVV en Fortuna.
    MVV wil dat – terecht – niet. Fusies moeten vanuit de clubs komen, niet van bovenaf opgelegd worden...
    pi_65794866
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:33 schreef pfaf het volgende:

[..]

MVV wil dat – terecht – niet. Fusies moeten vanuit de clubs komen, niet van bovenaf opgelegd worden...
    Eensch, maar clubs moeten ook niet in leven worden gehouden door er geld van belastingbetalers in te steken.
      vrijdag 6 februari 2009 @ 12:01:44 #74
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_65795094
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Eensch, maar clubs moeten ook niet in leven worden gehouden door er geld van belastingbetalers in te steken.
    Helemaal eens. Maar zoals eerder gezegd is dat de schuld van de KNVB. Om een proflicentie te krijgen moet je je scheef betalen, als je 'm dan eenmaal hebt geef je 'm ook niet zomaar weg. Ik weet zeker dat als er gewoon een degradatieregeling voor de Eerste Divisie bestond, Fortuna vanwege financieel wanbeleid één of twee divisies omlaag was gezet om daar de boel weer op orde te krijgen. Als je als club nu de broek even niet op kunt houden ben je meteen voor altijd uit het voetbal, dat kan een gemeente ook niet zomaar laten gebeuren..
      vrijdag 6 februari 2009 @ 12:05:15 #75
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65795205
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 11:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is wel de manier waarop FC Limburg gaat leven.
    Planning:
    -
    pi_65796341
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 12:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

Helemaal eens. Maar zoals eerder gezegd is dat de schuld van de KNVB. Om een proflicentie te krijgen moet je je scheef betalen, als je 'm dan eenmaal hebt geef je 'm ook niet zomaar weg. Ik weet zeker dat als er gewoon een degradatieregeling voor de Eerste Divisie bestond, Fortuna vanwege financieel wanbeleid één of twee divisies omlaag was gezet om daar de boel weer op orde te krijgen. Als je als club nu de broek even niet op kunt houden ben je meteen voor altijd uit het voetbal, dat kan een gemeente ook niet zomaar laten gebeuren..
    Je hoeft niks te betalen, je moet alleen sluitende begroting kunnen aantonen, en geloof me in Nederland is men stukken minder streng als bijvoorbeeld in Duitland.
      vrijdag 6 februari 2009 @ 12:45:25 #77
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_65796513
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 12:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hoeft niks te betalen, je moet alleen sluitende begroting kunnen aantonen, en geloof me in Nederland is men stukken minder streng als bijvoorbeeld in Duitland.
    Voor een proflicentie moet je diep in de buidel tasten hoor, om nog maar te zwijgen over andere eisen. (kampioen worden in de hoofdklasse meen ik)
    Verder lees ik regelmatig dat de licentie-eisen in Nederland juist erg streng zijn.
    En ten derde: wat gebeurd er in Duitsland als je niet aan de eisen kan voldoen?....
    pi_65796645
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 12:45 schreef pfaf het volgende:

[..]

Voor een proflicentie moet je diep in de buidel tasten hoor, om nog maar te zwijgen over andere eisen. (kampioen worden in de hoofdklasse meen ik)
    Verder lees ik regelmatig dat de licentie-eisen in Nederland juist erg streng zijn.
    En ten derde: wat gebeurd er in Duitsland als je niet aan de eisen kan voldoen?....
    Proflicenties zijn geld waard, maar het is niet zo dat je die even van de KNVB koopt.
    In Duitsland krijg je al heel snel punten in mindering als je begroting niet in orde is, in Nederland is dat pas vorig jaar ingevoerd.
      vrijdag 6 februari 2009 @ 12:55:12 #79
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_65796802
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 12:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Proflicenties zijn geld waard, maar het is niet zo dat je die even van de KNVB koopt.
    In Duitsland krijg je al heel snel punten in mindering als je begroting niet in orde is, in Nederland is dat pas vorig jaar ingevoerd.
    Volgens mij is dat eerste wel het geval hoor. Onder andere dan, zoals ik zei moet je ook kampioen worden.
    Maar volgens mij snap je mijn punt totaal niet. Als je niet kunt degraderen uit en promoveren naar de Eerste Divisie is een proflicentie essentieel. Ben je 'm eenmaal kwijt krijg je 'm namelijk niet zomaar terug. In Duitsland kan je als straf twee klasses terug gezet worden en als de financien weer op orde zijn terug promoveren naar bijvoorbeeld de 2. Bundesliga. Omdat Nederland zo'n ziek systeem heeft zijn gemeentes haast wel genoodzaakt bij te springen.
    pi_65797435
    Het probleem met degraderen is dat de divisies er onder geen profs zijn, kortom clubs hebben geen enkele zekerheid, stel je voor dat je als club een stadion van 15 miljoen neerzit en je vervolgens degradeerd, hoe dan verder?
    pi_65797891
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 13:14 schreef raptorix het volgende:
    Het probleem met degraderen is dat de divisies er onder geen profs zijn, kortom clubs hebben geen enkele zekerheid, stel je voor dat je als club een stadion van 15 miljoen neerzit en je vervolgens degradeerd, hoe dan verder?
    Nee, 5 jaar achter elkaar als 20e eindigen in de eerste divisie is goed voor de inkomsten.
      vrijdag 6 februari 2009 @ 13:36:17 #82
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_65798132
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 13:14 schreef raptorix het volgende:
    Dat probeer ik je nu al 10 posts duidelijk te maken! En gelukkig gaat dat nu veranderen. Daarom zou het niet erg zijn om Fortuna hoogstnoodzakelijk wat geld voor te schieten om ze levend te houden tot de Tweede Divisie er is...
    pi_65798230
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 13:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat probeer ik je nu al 10 posts duidelijk te maken! En gelukkig gaat dat nu veranderen. Daarom zou het niet erg zijn om Fortuna hoogstnoodzakelijk wat geld voor te schieten om ze levend te houden tot de Tweede Divisie er is...
    Ah ok, tjah in de meeste andere landen gaat het wat makkelijker omdat daar amateurs en profs daar geleidelijker in elkaar overlopen, gelukkig dat de KNVB met die topleague wat aan gaat doen.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 6 februari 2009 @ 16:35:56 #84
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_65804713
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 10:29 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
    kan de provincie Brabant en de gemeente Eindhoven ook niet de schulden van PSV overnemen als we fusren met EVV Eindhoven?
    DeLuna vindt me dik ;(
      zaterdag 7 februari 2009 @ 13:29:08 #85
    231633 Xummon
    of toch niet?
    pi_65827281
    quote:
    07 February 2009

Trots op Fortuna heeft naar aanleiding van de krantenberichten vragen gesteld over de mogelijke financiele steun van de provincie en de Gemeente Sittard-Geleen aan de doorstart van Roda Jc (fusie van RFC). Er zijn zowel vragen gesteld aan de provinciale staten als wel aan de gehele politiek van Sittard-Geleen. Deze vragen/brief kunt u HIER
    Inmiddels heeft dit geleid tot een bevestiging van zowel Groen Links als GOB dat er door het college geen toezeggingen zijn gedaan. Pieter Meekels blijkt echter wel contact te hebben gehad met de " doorstarters van Roda Jc" en mogelijk dat hij de deur open heeft laten staan voor de uitspraken van de stuurgroep (?).

Enfin. Het college lijkt voor het moment niet van plan de doorstart van Roda Jc te willen financieren. Dit is echter nog niet hetzelfde als dat wij tevreden zijn met de antwoorden op onze gestelde vragen. Wij zullen het college er dan ook op blijven aanspreken dat we graag antwoord zouden willen krijgen op onze zorgvuldig gekozen vraagstelling.

Vandaag konden we in de limburgse media inmiddels wel het eerste effect van onze acties terug zien. Zie onderstaande de tekst:

KERKRADE – Kerkrade wil zowel het huidige Roda JC alsmede de toekomstige fusieclub financieel steunen. De provincie Limburg en de gemeente Sittard-Geleen voelen er daarentegen niets voor
    financieel betrokken te raken bij de club die ontstaat na de fusie tussen Roda JC en Fortuna. Hoeveel geld Kerkrade in de nieuw te vormen club wil steken, is nog niet bekend. Het college heeft tijdens een besloten vergadering de fractievoorzitters in de raad laten weten dat als er concrete voorstellen komen de raad daarover wordt ingelicht.

„Wie trots is op de voetbalclub, zal ook samen met anderen moeten nadenken hoe je die het beste kunt laten functioneren,” laat burgemeester Jos Som weten. ,,Samen met het bedrijfsleven zijn we bezig om betaald voetbal te behouden. We zijn al genoeg kwijtgeraakt in Kerkrade,” zegt Som.

Achter de schermen wordt volgens ingewijden gewerkt aan het voorstel de gemeente Kerkrade voor een groter deel dan nu het geval is eigenaar te laten worden van het Parkstad Limburg Stadion. In ruil daarvoor zou de fusieclub een financiële injectie van zo’n drie miljoen euro tegemoet kunnen zien.

Mocht dit ‘opgelaten ballonnetje uitgroeien tot een serieus voorstel’, dan komt het voorstel uiteraard terug in de gemeenteraad, belooft het college.

Op de korte termijn wil de gemeente bij Roda JC enkele financiële knelpunten oplossen, zegt Som. Concreet doelt hij op het treffen van een regeling met de voetbalclub die een betalingsachterstand heeft van OZB-belastingafdrachten van in totaal zeven ton.

Verder had Roda vorig jaar oktober al een bedrag van enkele tonnen aan de gemeente Kerkrade
    moeten terugbetalen voor de aanleg van de kunstgrasvelden bij het sportpark Kaalheide.

Terwijl Kerkrade de fusieclub wel steunt, piekert de provincie er niet over met geld over de brug te komen, zegt een woordvoerder. Wel is de provincie bereid het centrum voor talentontwikkeling dat in Sittard moet komen mede te financieren. Om hoeveel geld het gaat, is niet bekend.

Bron: TOF, de Limburger en Fortunahome.com
    lijkt erop dat FC Limburg (alweer) een lelijk eendje gaat worden
    Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
      zaterdag 7 februari 2009 @ 20:36:36 #86
    238905 murpheh
    The Autumn Effect
    pi_65834497
    Sparta thuis, altijd lastig Laat dat roda maar lekker degraderen en dan veel plezier met de fusieclub in de 1e divisie...

Wat natuurlijk nog mooier zou zijn is dat fortuna de periode pakt en in de playoffs tegen roda komt
      zaterdag 7 februari 2009 @ 21:29:22 #87
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65835452
    FCL is onderweg naar Veendam...

Heb uit betrouwbare bron (mag ik ook eens ) trouwens vernomen dat men hoopt dat FCL kan beginnen met een begroting van 10 miljoen, het luchtkasteel komt steeds dicht bij omvallen!
    Planning:
    -
      zaterdag 7 februari 2009 @ 23:04:11 #88
    231633 Xummon
    of toch niet?
    pi_65837474
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 21:29 schreef DarkShine het volgende:
    FCL is onderweg naar Veendam...

Heb uit betrouwbare bron (mag ik ook eens ) trouwens vernomen dat men hoopt dat FCL kan beginnen met een begroting van 10 miljoen, het luchtkasteel komt steeds dicht bij omvallen!
    en een week geleden hadden ze nog 20 miljoen, gaat lekker zo
    Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
      zondag 8 februari 2009 @ 01:17:03 #89
    232678 John.Milton
    pi_65840348
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 23:04 schreef Xummon het volgende:

[..]

en een week geleden hadden ze nog 20 miljoen, gaat lekker zo
    Die bedragen waren begroot nog voor de impact van de financiele crisis duidelijk was. Het is dus beetje zwak om die 20 miljoen er steeds bij te gaan halen, want dat is gewoon onrealistisch op dit moment. Je moet erop rekenen dat 30-40% van dat bedrag niet meer te realiseren is door de crisis. Daar hebben meer clubs last van.

Een begroting tussen de 10-15 is daarom wel realistisch, maar natuurlijk wel afhankelijk van de competitie waar de club volgend jaar mag gaan spelen.
      zondag 8 februari 2009 @ 09:58:08 #90
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_65843097
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 01:17 schreef John.Milton het volgende:
    Het is dus beetje zwak om die 20 miljoen er steeds bij te gaan halen,
    Het is niet zwak, het toont aan dat er geen basis voor een fusie is.
    pi_65843346
    Wie moet er doorgaan wanneer Fortuna en Roda elkaar treffen in de halve finale vd playoffs? Moeten ze maar snel gaan beslissen.
    U MAD?
      zondag 8 februari 2009 @ 10:33:51 #92
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65843448
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 01:17 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Die bedragen waren begroot nog voor de impact van de financiele crisis duidelijk was. Het is dus beetje zwak om die 20 miljoen er steeds bij te gaan halen, want dat is gewoon onrealistisch op dit moment. Je moet erop rekenen dat 30-40% van dat bedrag niet meer te realiseren is door de crisis. Daar hebben meer clubs last van.

Een begroting tussen de 10-15 is daarom wel realistisch, maar natuurlijk wel afhankelijk van de competitie waar de club volgend jaar mag gaan spelen.
    Wat is er zwak aan? Bij de presentatie van het 'onderzoek' schreeuwde men nog van de toren dat het om een club met een budget van minstens 30 miljoen zou gaan.
    Planning:
    -
      zondag 8 februari 2009 @ 10:34:41 #93
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65843458
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 10:25 schreef de_boswachter het volgende:
    Wie moet er doorgaan wanneer Fortuna en Roda elkaar treffen in de halve finale vd playoffs? Moeten ze maar snel gaan beslissen.
    Degene die de finale verliest.
    Planning:
    -
      zondag 8 februari 2009 @ 11:59:34 #94
    232678 John.Milton
    pi_65844482
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 09:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het is niet zwak, het toont aan dat er geen basis voor een fusie is.
    Natuurlijk is er op veel gebieden geen basis voor de fusie. De zwakke financiele positie van Fortuna heeft alles gewoon in een stroomversnelling gebracht. Roda wordt daar de dupe van, als je het heel simplistisch zo stelt.
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 10:33 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Wat is er zwak aan? Bij de presentatie van het 'onderzoek' schreeuwde men nog van de toren dat het om een club met een budget van minstens 30 miljoen zou gaan.
    De gevolgen van de kredietcrisis zijn lastig in kaart te brengen en blijven zich nog ontwikkelen. Wanneer is dat onderzoek uitgevoerd dan en is dat ergens raadpleegbaar?
      zondag 8 februari 2009 @ 13:31:11 #95
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65845424
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 11:59 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Natuurlijk is er op veel gebieden geen basis voor de fusie. De zwakke financiele positie van Fortuna heeft alles gewoon in een stroomversnelling gebracht. Roda wordt daar de dupe van, als je het heel simplistisch zo stelt.
    [..]

De gevolgen van de kredietcrisis zijn lastig in kaart te brengen en blijven zich nog ontwikkelen. Wanneer is dat onderzoek uitgevoerd dan en is dat ergens raadpleegbaar?
    Het wassen neus onderzoek van de stuurgroep is niet te raadplegen en/of in te zien. Verder wenst de stuurgroep uitdrukkelijk niet te communiceren.
    Planning:
    -
    pi_65848868
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 11:59 schreef John.Milton het volgende:
    Hoezo? We kunnen Fortuna toch ook gewoon de nek omdraaien?
      zondag 8 februari 2009 @ 19:07:15 #97
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_65857649
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 14:59 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Hoezo? We kunnen Fortuna toch ook gewoon de nek omdraaien?
    Dat heeft Fortuna, net zoals Roda zelf, al bij zichzelf gedaan.

Uithuilen en opnieuw beginnen. Anders ga je maar elke zondag naar d'r Hailoes kijken.
    Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
    Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
    pi_65871919
    Waren er nog Fortunezen aanwezig tegen Sparta?
    pi_65872002
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 09:09 schreef MaxPower het volgende:
    Niets gezien of gehoord.
      maandag 9 februari 2009 @ 09:16:58 #100
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65872065
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 09:09 schreef MaxPower het volgende:
    Die zijn 'verdwaald' geraakt, stonden ineens bij Hans Erkens aan de deur.
    Planning:
    -
    pi_65983477
    Van Fortuna Online gehaald:
    quote:
    Zoektocht naar topvoetbal in Limburg eindigt in … Schinnen

Week 07 - 2009

Net als velen werd de redactie van Fortuna Online vorige week dinsdag onaangenaam verrast door de aankondiging dat Fortuna zou gaan fuseren met de erfvijand uit Kerkrade. Wij vonden echter wel dat emoties een objectief oordeel over de noodzaak van die fusie niet in de weg mochten staan. Dus gingen we op zoek naar de informatie op basis waarvan de Stuurgroep Topvoetbal in Zuid-Limburg tot zijn voor ons zo huiveringwekkende conclusie was gekomen. Bovendien waren wij nieuwsgierig naar de wijze waarop de Stuurgroep die informatie aan de besturen van beide clubs had gepresenteerd.

Daarom stuurden wij nog dezelfde dag de volgende mail aan de projectmanager van de stuurgroep:

Geachte heer X

Uit een bericht op de website van uw werkgever heb ik begrepen dat u verantwoordelijk bent voor het projectmanagement van de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg. In een persbericht van de stuurgroep van 2 februari is sprake van respectievelijk een presentatie aan de besturen van Roda JC en Fortuna Sittard en een potentieelanalyse door het bureau Hypercube. Hierbij verzoek ik u om mij zowel de presentatie als de potentieelanalyse toe te zenden. Aangezien de stuurgroep er volgens een persbericht van 15 december 2008 naar streeft om zoveel mogelijk openheid te geven over de voortgang van haar onderzoeken en bevindingen, neem ik aan dat u graag aan mijn verzoek wilt voldoen.

Bij voorbaat dank voor de moeite,

Met vriendelijke groet,

Peter Meijers
    redacteur Fortuna Online

Na enige dagen wachten en een telefoontje met de secretaresse ontvingen wij van de projectmanager, tevens hoofd van het cluster Ondernemerschap & Innovatie van de provincie Limburg, het volgende antwoord:

Geachte heer Meijers,

Dank voor uw verzoek voor informatie. Ik moet u doorverwijzen naar de Stuurgroep aangezien wij niet in de positie zijn enige informatie te verstrekken. De Stuurgroep is ondergebracht in een Stichting Topvoetbal in Limburg. Als zodanig is zij verantwoordelijk voor haar eigen communicatie.

Graag verwijs ik u daarom naar Arie de Zeeuw, die als woordvoerder van de Stuurgroep optreedt. Zijn mailadres is .@...

Met vriendelijke groet,

X
    Provincie Limburg

Die mail maakte ons nieuwsgierig. Wij wisten niet beter dan dat de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg functioneerde in opdracht van Fortuna Sittard en Roda JC. Zo stond het immers in het persbericht dat op 17 november op de website van de provincie is geplaatst. En via een filmpje op diezelfde website hadden we uit de mond van gouverneur L.J.P.M. Frissen ook nog begrepen dat de provincie de stuurgroep bijstond met fiscaliteiten en faciliteiten. (Wij kunnen iedereen overigens aanraden dat filmpje even te bekijken. Onze gouverneur legt ons daarin namelijk helder en duidelijk uit wat de bedoeling van de stuurgroep is.
    Ga naar: Homepage Gouverneur Frissen en scroll rechts bij de filmpjes naar beneden naar ‘Onderzoek topvoetbal in Limburg’. (En als u nog even tijd heeft, kijk dan meteen ook even naar de onvergetelijke Kerstboodschap van onze gouverneur.)

In november hadden we dus nog te maken met een stuurgroep die in opdracht van Fortuna en Roda en ondersteund door de provincie de voorwaarden voor topvoetbal in Limburg zou onderzoeken. Maar nu blijkt er ineens een Stichting Topvoetbal in Limburg te bestaan. Wat moesten we daar nu weer van denken? Wij wendden ons tot woordvoerder Arie de Zeeuw:

Geachte heer De Zeeuw,

Van de heer X, projectmanager van de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg, heb ik begrepen dat ik mij tot u kan wenden met verzoeken omtrent informatie over de stuurgroep. Daarom verzoek ik u bij deze mij de presentaties van 2 februari jl. van de stuurgroep aan de besturen van Fortuna en Roda en de potentieelanalyse door bureau Hypercube toe te zenden. Van de heer X heb ik daarnaast begrepen dat de Stuurgroep is ondergebracht in een eigen stichting. Kunt u mij de naam en het KvK-nummer van deze stichting doen toekomen en mij tevens uitleggen met welke reden deze stichting is opgericht?

Gezien uw persbericht van 15 december jl., waarin u verklaart zoveel mogelijkheid openheid over de voortgang van de onderzoeken en de bevindingen van de stuurgroep te willen betrachten, ga ik ervan uit dat u graag aan mijn verzoek om informatie wilt voldoen.

Met vriendelijke groet,

Peter Meijers
    redacteur Fortuna Online

Met die openheid blijkt het helaas allemaal een beetje tegen te vallen. Arie de Zeeuw heeft tot nu toe nog niet de moeite genomen om op onze mail te reageren. Laat staan dat hij ons de gevraagde informatie heeft doen toekomen.

Dus gingen we zelf maar op onderzoek uit. Hoe zit het nu met die stichting? We gingen op zoek in het Handelsregister. Op de Limburglaan 10 in Maastricht, oftewel het Gouvernement, staat geen Stichting Topvoetbal ingeschreven. Dus probeerden we het maar eens met de trefwoorden ‘voetbal’ en ‘limburg’.

Deze keer hadden we wel raak. In het handelsregister is op 2 januari 2009 onder KvK-nummer 14108692 de Stichting Top Voetbal in Limburg ingeschreven. De oprichtingsakte van de stichting dateert van 22 december 2008, dezelfde dag dat de grote Macher Servé Kuijer opstapte als voorzitter van Roda.

De activiteit van de Stichting?

“Het stimuleren, bevorderen en ontwikkelen van schaalvergroting binnen de voetbalsport in de provincie Limburg teneinde een situatie te creëren, waardoor tussen op enig moment bestaande zelfstandige voetbalorganisaties – ongeacht de juridische structuur en het niveau waarop de voetbalsport wordt bedreven – gestreefd wordt naar samenwerking of samengaan van die voetbalorganisaties, zodat overheden, bedrijfsleven en supporters verzekerd zijn van een stabiele en financieel gezonde beoefening van de voetbalsport door voetbalorganisaties in de provincie Limburg.”

Dat is een doelstelling die heel wat verder gaat dan de oorspronkelijke doelstelling van de stuurgroep: “De stuurgroep onderzoekt alle aspecten voor topvoetbal in Limburg op grond van diepgaande onderzoeken naar draagvlak en marktmogelijkheden.”
    In een persbericht van 15 december spreekt de stuurgroep nog de verwachting uit dat een definitieve richting aan het einde van het eerste kwartaal van 2009 gegeven kan worden. Van de oprichting van een stichting ter stimulering van schaalvergroting binnen de voetbalsport is geen sprake, laat staan van een stichting die zich in principe richt op het streven naar samenwerking of samengaan tussen op enig moment bestaande voetbalorganisaties. Een week later is die stichting een feit. Het grote publiek weet van niets, de besturen van MVV en VVV, die volgens die stichting zouden moeten streven naar samenwerking of samengaan met andere voetbalclubs, voor zover wij weten, ook niet.

In zijn persbericht van 15 december heeft de Stuurgroep ook het volgende opgeschreven: “De Stuurgroep streeft ernaar om waar mogelijk zoveel mogelijk openheid te geven over de voortgang van haar onderzoeken en bevindingen.” Van die openheid blijkt in de praktijk helemaal niets. Verslagen en onderzoeken zijn niet openbaar, de stuurgroep overvalt supporters en sponsoren op strategisch gekozen momenten met voor de buitenwacht niet verifieerbare conclusies en iets onbeduidends als de oprichting van een stichting, waaronder de stuurgroep wordt ondergebracht, is niet de moeite van het vermelden waard.

Aan wie doet deze werkwijze ons denken? Juist ja, aan onze geliefde directeur Hans Erkens. En waar staat de statutaire zetel van de Stichting Top Voetbal in Limburg? Juist ja, in Schinnen. Inderdaad, toeval bestaat niet. Een stichting waarvan niemand het bestaan vermoedt, waarvan de activiteit voetbalclubs raakt zonder dat deze clubs daarvan weten en waarvan onduidelijk is wat er financieel in omgaat, kent maar één thuishaven: het huis van Erkens.

PM

PS: De identiteit van de projectmanager die ons via email te woord stond, is vanwege privacy redenen vervangen door een X. Zijn naam doet er verder niet toe.

donderdag 12 februari 2009 @ 13:22:21 #102
    238905 murpheh
    The Autumn Effect
    pi_65983665
    Erkens
    pi_65983774
    Fortuna Online is goed bezig. Ongelofelijk wat een achterbakse politieke spelletjes.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 februari 2009 @ 13:43:01 #104
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_65984450
    goed bezig, ik tip het even bij FOK!sport!
    DeLuna vindt me dik ;(
      donderdag 12 februari 2009 @ 14:04:22 #105
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65985214
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 13:25 schreef MaxPower het volgende:
    Ongelofelijk wat een achterbakse politieke spelletjes.
    Dat roepen we al langer, echter de media zwijgt de tegenstanders dood. De lokale media (L1, Limburgs Dagblad enz) laten enkel voorstanders aan het woord.
    Planning:
    -
    pi_65985293
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 14:04 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dat roepen we al langer, echter de media zwijgt de tegenstanders dood. De lokale media (L1, Limburgs Dagblad enz) laten enkel voorstanders aan het woord.
    idd vanavond ook weer op l1 in de aftrap van eijndhoven
      donderdag 12 februari 2009 @ 15:00:01 #107
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65986967
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 14:07 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

idd vanavond ook weer op l1 in de aftrap van eijndhoven
    En wederom niemand daar die iets van tegengas wilt en/of durft te geven...
    Planning:
    -
      donderdag 12 februari 2009 @ 19:30:23 #108
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_65996754
    De (in het bijzonder de Limburgse) media ontpoppen zich inderdaad massaal tot kritiekloze propagandamachines.
    pi_66002350
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 19:30 schreef Plato1980 het volgende:
    De (in het bijzonder de Limburgse) media ontpoppen zich inderdaad massaal tot kritiekloze propagandamachines.
    Heerlijke toch, die publieke omroep? Zorgen voor zo een heerlijk pluriform mediaaanbod.

Daar moet je dan belasting voor betalen.
      donderdag 12 februari 2009 @ 21:48:02 #110
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_66002481
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 21:44 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Heerlijke toch, die publieke omroep? Zorgen voor zo een heerlijk pluriform mediaaanbod.

Daar moet je dan belasting voor betalen.
    Ik moet zeggen dat L1 die afschuwelijke kerel die tegenwoordig voorzitter van Roda is wel kritisch ondervroeg. De presentator had zich in ieder geval in de materie verdiept.
      vrijdag 13 februari 2009 @ 08:40:37 #111
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_66010308
    quote:
    Verzorgingsgebied Roda JC vergelijkbaar met Twente

Roda JC en Fortuna Sittard hebben er alles aan gedaan, meer zit er niet in. Dat concludeerde Arie de Zeeuw en zijn quasi-objectieve stuurgroep. Op basis van de gegevens die wij in handen kregen is dit klinklare onzin. Sterker nog: daaruit blijkt dat Roda's voormalige commercieel directeur Marcel Michiels er helemaal niets van heeft gebakken. Daar waar FC Twente met minstens zoveel concurrentie, eveneens met 'de kont naar Duitsland' erin slaagt liefs 5 (!) keer zoveel opbrengsten te genereren uit een vergelijkbaar gebied, daar faalde Roda JC de afgelopen jaren hopeloos. Voor Frank van den Wall Bake geen enkele reden om dan maar eens naar een Stand Alone-variant te kijken. 'Jullie hebben er de afgelopen jaren ook niks van gebakken', aldus deze arrogante, enge man.

De regio Zuid-Limburg bestaat uit 610.191 inwoners. Er zijn 27.350 bedrijven gevestigd. Indien we de regio Midden-Limburg erbij trekken dan zijn dat nog eens 233.949 inwoners extra, plus12.920 bedrijven. Kijken we naar pak 'm beet de regio Twente dan telt die regio 619.359 inwoners en 30.770 bedrijven. Roda JC maakt, met PSV en VVV in de buurt, uiteraard nooit aanspraak op het gehele gebied Midden-Limburg, maar we mogen toch spreken van een vergelijkbaar verzorgingsgebied als dat van FC Twente, zeker gezien het feit dat ook zij grenzen aan Duitsland en tevens aan de verzorgingsgebieden van De Graafschap, Go Ahead Eagles en FC Zwolle.

De gehele provincie Groningen bestaat uit 572.684 inwoners en telt 26.990 bedrijven. Dit is in beide gevallen minder dan alleen al Zuid-Limburg. De provincie Friesland telt iets meer inwoners en ook iets meer bedrijven, maar is qua oppervlakte (en dus ook qua reistijd) vele malen groter dan het dichtbevolkte Zuid-Limburg (na de Randstad het dichtst bevolkte gebied van Nederland).

De stuurgroep werkt met schillen. Uit het gebied van 5 km afstand van het stadion kun je een x-percentage bezoekers verwachten. In de volgende schil weer een x-percentage etcetera. Met andere woorden: in deze opvatting zit Roda JC in een uitermate lastige regio. Uit Duitsland hoeven we weinig te verwachten per slot van rekening. Maar geldt hetzelfde niet voor FC Twente dat misschien nog wel dichter bij Duitsland ligt dan wij? Daarbij komen de supporters van FC Groningen ook niet uit Duitsland, laat staan uit de Waddenzee. En wat te denken van NAC en Willem II die te maken hebben met België? En ligt Nijmegen niet ook vlakbij de grens? Kortom: deze aanname van de stuurgroep houdt maar ten dele stand.

Gaan we vervolgens kijken naar wat 2 clubs met een vergelijkbaar verzorgingsgebied halen uit hun gebied, dan is dat toch even slikken. De Vrienden van FC Twente brengen een slordige 3 miljoen Euro in het laatje. Die van Roda JC nog geen ¤ 250.000,-. De Businessclub van FC Twente zet jaarlijks ¤ 6.750.000,- om, Roda JC 'doet' ¤ 1.750.000,-. Dan de Sky-boxen. Deze zorgen bij FC Twente jaarlijks voor ¤ 7.000.000,- inkomsten, bij Roda JC net iets meer dan ¤ 1.000.000,-. Bij FC Twente brengt het verhuren van de bestuursloge alleen al meer op (¤ 1.500.000,-). Deze inkomstenbron is bij Roda JC in het geheel niet ontwikkeld.

Wij weten niet wat de stuurgroep allemaal gezopen, gesnoven of gespoten had bij het opstellen van haar conclusie dat Roda JC 'er alles aan had gedaan', maar wij trekken de voorzichtige conclusie dat men dit niet al te zorgvuldig heeft gedaan. Wij kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat men er gewoon 'maar een draai aan gegeven heeft'.

De constatering dat Roda JC last heeft van de aanwezigheid van Fortuna Sittard en MVV gaat ook niet op. Fortuna Sittard eindigde afgelopen seizoenen als 16e, 15e, 20e, 19e (van de 19), 19e en 15e in de 1e divisie. Met alle respect, maar als je er in die perode van ruim 6 jaar niet in slaagt om de regio Geleen-Sittard en het gebied erboven in te palmen, in ieder geval op sponsorgebied, dan klopt er iets niet. FC Twente had in diezelfde periode bijvoorbeeld last van een buitengewoon ambitieus Heracles Almelo, dat kampioen werd in de 1e divisie en inmiddels alweer voor het 4e seizoen op rij acteert in de Eredivisie, en tevens een vol stadion trekt.

Hoe staat het dan met het onderzoek naar de Stand Alone-variant, die de stuurgroep heeft uitgewerkt maar waaruit bleek dat Roda JC zelfstandig geen voortbestaan zou kunnen leiden? Volgens dhr. Schlösser, lid van de Raad van Commissarissen van Roda JC en opsteller van het IBC aanvalsplan, weigerde de stuurgroep hier onderzoek naar te doen. Dhr. Frank van den Wall Bake was van mening dat Roda JC hier '8 jaar de tijd voor had gehad en toen is ook niks van de grond gekomen'. Indien Roda JC van mening was dat er een Stand Alone-variant uitgewerkt moest worden 'dan moesten zij dat zelf maar doen'. Aardige gast, die Van den Wall Bake. Kortom: de Stand Alone-variant is helemaal niet uitgewerkt. Dit blijkt ook uit de activiteitomschrijving van 'de Stichting Topvoetbal in Limburg', overigens ingeschreven op het thuisadres van dhr. Erkens:

Het stimuleren, bevorderen en ontwikkelen van schaalvergroting binnen de voetbalsport in de provincie Limburg teneinde een situatie te creëren, waardoor tussen op enig moment bestaande zelfstandige voetbalorganisaties - ongeacht de juridische structuur en het niveau waarop de voetbalsport wordt bedreven - gestreefd wordt naar samenwerking of samengaan van die voetbalorganisaties, zodat overheden, bedrijfsleven en supporters verzekerd zijn van een stabiele en financieel gezonde beoefening van de voetbalsport door voetbalorganisaties in de provincie Limburg.

Dan kan dhr. Vergoossen, voorzitter van deze edele Stichting, mooi beweren dat men vanaf een 0-punt is begonnen met 'onderzoeken', maar daar is overduidelijk geen sprake van. Opvallend detail: deze Stichting, waarin ook dhr. Olaf van Eijndhoven zitting nam, werd opgericht op 22 december 2008. Dit is een dag voordat dhr. Kuijer opstapte 'als gevolg van ernstige bedreigingen'. Vreemd, aangezien diens opvolger, Olaf van Eijndhoven, reeds een dag eerder zitting nam in deze Stichting.

Geen Stand Alone-onderzoek dus. Reden te meer voor de Stichting Roda JC om dan ook maar vooral tegen de fusie te stemmen. Hoe kan men anders kiezen?

Nou, met dát scenario heeft de stuurgroep wel rekening gehouden. Men zal de Stichting Roda JC gaan voorhouden dat er geen draagvlak is voor een Roda JC Stand Alone. Roda JC zal failliet gaan indien men 'nee' zegt tegen een fusie. Hoe dit mogelijk is is een compleet raadsel. Een club met elke 14 dagen 14.000 toeschouwers op de tribune en een verzorgingsgebied vergelijkbaar met dat van iedere andere subtopper heeft geen draagvlak? Een groter bewijs van wanbeleid en eigen falen is wat ons betreft onmogelijk te geven..

Bron: Fanproject '98 & West Side Ultras
    Planning:
    -
      vrijdag 13 februari 2009 @ 08:41:34 #112
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_66010321
    quote:
    Gemeente Kerkrade wolf in schaapskleren?

Vandaag kregen wij eindelijke de bevesting dat er aanstaande woensdag 18 februari 2008 in de raadsvergadering van Kerkrade gesproken gaat worden over de financiele situatie bij Roda JC. Normaal gesproken kunnen u en ik de complete raads-agenda vinden in de Zuid-Limburger en ligt deze ter inzage op het gemeentehuis. Echter omtrent de fusie-perikelen is heden ten dage niks meer normaal. Er lijkt bewust voor gekozen te zijn om dit later op de agenda te zetten om slapende honden niet wakker te maken. Gelukkig zitten er ook op het gemeentehuis in Kerkrade echte RJC'ers die ons van informatie voorzien.

Aanstaande woensdag zal de gemeente praten over de zeer slechte liquiditeit van Roda JC (het geld wat je cash op de plank hebt liggen om lopende rekeningen te betalen). Allereerst een positief bericht, de raad is voornemens om 3 miljoen euro accuut in Roda JC te steken dit zodat Roda JC het lopende seizoen uit kan zingen. In ruil hiervoor krijgt de gemeente een groter aandeel in het stadion. Het totale aandelenpakket van de gemeente in het stadion stijgt naar +/- 51%.

Uit principe zijn wij tegen het gebruik van overheidsgelden voor voetbalclubs, wij willen dan ook absoluut geen 2de Vitesse worden. Er is echter geen sprake van een gift in deze maar een grotere participatie in het Parkstad Limburg Stadion tegen marktconforme prijzen.

Bovenstaand lijkt dan ook een positieve ontwikkeling voor het behoud van onze club echter op de achtergrond speelt iets anders mee. Onze bron weet ons namelijk ook te melden dat er aanstaande dinsdag 17 februari (en dus voor de raadsvergadering) een overleg staat gepland tussen de gemeente Kerkrade , Gemeente Sittard en de provincie (Lees Frissen). Hier zal naar alle waarschijnlijkheid gesproken worden over de financiering van de nieuwe club. Men gaat er namelijk nu al vanuit dat de komende jaren de eigen gestelde eis van 15 miljoen euro als begroting niet gehaald gaat worden. Het bedrag waarover gesproken zal worden is om en nabij de 10 miljoen euro uitgesmeerd over diverse jaren.

Wat is nu het probleem? De gemeente houdt Roda JC dit seizoen overeind met de wetenschap dat ze niet failliet gaan en het ze 3 miljoen kost. Gaat Roda wel failliet dan kost het de gemeente 14 miljoen (garantstelling stadion 2006). Op de achtergrond weet men echter dat er vanuit de provincie waarschijnlijk gelden ' onderweg' zijn om volgend jaar met een nieuwe club te beginnen. De gemeente denkt dan ook aan slechts 2 zaken.

1. het moet zo weinig mogelijk kosten.
    2. profvoetbal moet behouden blijven in Kerkrade. In welke kleuren dat gebeurt of onder welke naam zal 'ze' worst wezen.

Is er dus sprake van een dubbele agenda bij de gemeente Kerkrade? Het heeft er wel alle schijn van, want men ' investeert' 3 miljoen euro en bespaart zo 11 miljoen en maakt ook nog eens de weg vrij voor een schone start in 2009 voor de nieuwe club.

Dus komende woensdag worden we waarschijnlijk blij gemaakt met hetgeen uiteindelijk het paard van Troje blijkt te zijn.

Bron: Fanproject '98 & West Side Ultras
    Planning:
    -
    pi_66039333
    Corrupt zooitje daar, sterkte met de strijd iig...
    Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
      maandag 16 februari 2009 @ 17:08:31 #114
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_66125571
    Planning:
    -
      dinsdag 17 februari 2009 @ 15:24:08 #115
    46383 Tiemie
    sowieso wel!
      dinsdag 17 februari 2009 @ 15:32:49 #116
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_66161850
    quote:
    Hoe geloofwaardig zou dat bericht zijn, zou het echt zuiver toeval zijn dat dit juist op dit moment naar buiten komt?
      dinsdag 17 februari 2009 @ 15:53:19 #117
    154193 TheYoung1
    pi_66162624
    We zijn bedrogen en worden nog steeds belogen. Ik durf ondertussen wel een wedje te maken, dat er al een vast plan klaar ligt dat ook door gevoerd gaat worden.
    Ik geloof verder helemaal niets meer wat er nu nog allemaal naar buiten gebracht wordt. Mijn hele beleving en gevoel van betrokkenheid is verdwenen. Word kotsmisselijk van al die verhalen/geruchten/onhaalbare plannen en achterbaks gedoe.

Ik hoop nu ook van ganser harte, dat Roda en Fortuna elkaar tegen gaan komen in de na-cometitie.
    Patat, dat is het!!
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 februari 2009 @ 15:59:29 #118
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_66162891
    De gemeente Kerkrade krijgt wel een vorstelijke positie in de fusie onderhandelingen. Gaat er überhaupt nog wel iets van Fortuna overblijven in de fusie?
    DeLuna vindt me dik ;(
      dinsdag 17 februari 2009 @ 16:33:47 #119
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_66164311
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 15:53 schreef TheYoung1 het volgende:
    Ik hoop nu ook van ganser harte, dat Roda en Fortuna elkaar tegen gaan komen in de na-cometitie.
    De boel nog eens ouderwets afbreken bedoel je?
    Planning:
    -
      dinsdag 17 februari 2009 @ 16:54:54 #120
    154193 TheYoung1
    pi_66165184
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 16:33 schreef DarkShine het volgende:

[..]

De boel nog eens ouderwets afbreken bedoel je?
    Nou nee, dat nou weer niet. Meer in de zin van hoe de zaken er nu voor staan.
    Stel je voor dat Roda zich dan via die na-competitie terug op het hoogste niveau speelt. Wat moet er dan gebeuren?
    Leuker nog, stel je voor ze komen allebeide in de ere-divisie terecht? Zoveel specualtieve scenario's te bedenken. En we krijgen nu al geen duidelijkheid.

En het PLS afbreken? NO WAY. Is een blijft in mijn ogen het op 1 ná ( ) mooiste stadion van Nederland. En dat stuk beton in Sittard/Geleen is niet af te breken zonder zwaar materiaal, dusss.....
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 17 februari 2009 @ 17:00:58 #121
    154193 TheYoung1
    pi_66165450
    Haaahaaaa, valt me nou ook nog in hè. Je zou het bijna vergeten met alle gedoe, en er mss ook niet meer in geloven...
    Maar wat als we de beker winnen, of de finale iig spelen en daar door europees halen?

Patat, dat is het!!
    pi_66166089
    quote:
    Goed hé? Maandje geleden haal je nog drie dure jongens. Of ben ik nu een aluhoedje?
    pi_66190898
    quote:
    Auto Fortunadirecteur beschadigd, supporters doen inzameling

SITTARD - Onbekenden hebben dinsdagavond opnieuw vernielingen gepleegd aan de auto van directeur Hans Erkens van voetbalclub Fortuna Sittard. Dat liet de politie woensdag weten.

De politie onderzoekt de zaak, maar geeft geen verdere informatie. In november werd ook al een ruit van de auto van Erkens vernield, na het bekend worden van een onderzoek naar een fusie tussen Roda JC en Fortuna.

Veel fans van beide clubs zijn daar mordicus tegen, maar de fusie lijkt nu dichterbij dan ooit.

Inzamelen

Ondertussen zijn supporters massaal geld aan het inzamelen om Fortuna overeind te houden. De stichting Trots Op Fortuna heeft in inmiddels van honderden donateurs 405.000 euro toegezegd gekregen.

"Je hebt 2,2 tot 2,5 miljoen euro nodig om in de subtop van de Jupiler League te spelen. De snelheid waarmee we dit bedrag hebben verzameld, is een sein dat er meer mogelijk is", zegt voorzitter Wil Meijers in de Telegraaf.
    AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
    George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
    pi_66275992
    Fortuna zou zo goed als zeker nog 3 jaar overeind kunnen blijven door nieuwe sponsors
    Dat is wat ik gister hoorde
      vrijdag 20 februari 2009 @ 14:18:26 #125
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_66276761
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 14:00 schreef the_legend_killer het volgende:
    Fortuna zou zo goed als zeker nog 3 jaar overeind kunnen blijven door nieuwe sponsors
    Dat is wat ik gister hoorde
    Gezien de enorme schuldenlast en de krimpende economie vraag ik me af hoe realistisch dat is.
    pi_66277221
    quote:
    Burgemeester Kerkrade: 'Fusie stuk verder weg'
    Datum: 20-feb-2009 12:46

Een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard is volgens de burgemeester van Kerkrade, Jos Som, een stuk verder weg. Dit zei de burgemeester vrijdag tegenover de Limburgse omroep L1. De fusie is volgens Som ver weg, omdat de gemeente Sittard-Geleen geen geld meer wil steken in de fusie.

Fortuna Sitard blijft door het besluit van de gemeente Sittard met een schuld zitten. Sponsors, provincies en de gemeente Kerkrade hebben al gezegd geen geld te willen steken in de sanering van deze schulden. Roda JC kampt ook met schulden. De gemeente Kerkrade wilde wel een miljoen euro aan de club beschikbaar stellen, maar niet de beoogde drie miljoen euro die de club nodig heeft. Roda JC-directeur Huub Narinx is hiermee niet gelukkig. Som zegt in het programma 'De Aftrap' op L1 dat Roda JC wel een toontje lager mag zingen en dankbaar moet zijn dat de club nog steeds leeft. (TS)
    pi_66277314
    Leuke plottwist.
    pi_66277505
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 14:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Gezien de enorme schuldenlast en de krimpende economie vraag ik me af hoe realistisch dat is.
    Leer eens de feiten.
    Fortuna heeft 1.2 kortlopende schuld,dat is het enige wat op dit moment telt. De rest zijn achtergestelde leningen en hoeven dus niet direct betaald te worden.

TOF heeft een realistische meerjaren begroting opgesteld van 2.2 miljoen, niks onrealistisch aan.
      vrijdag 20 februari 2009 @ 14:56:23 #129
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_66278476
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 14:37 schreef Evertje het volgende:

[..]

Leer eens de feiten.
    Fortuna heeft 1.2 kortlopende schuld,dat is het enige wat op dit moment telt. De rest zijn achtergestelde leningen en hoeven dus niet direct betaald te worden.

TOF heeft een realistische meerjaren begroting opgesteld van 2.2 miljoen, niks onrealistisch aan.
    In Sittard vallen al jarenlang lijken uit de kast.
      vrijdag 20 februari 2009 @ 14:58:30 #130
    126146 Garudo
    Kaizo Konpaku
    pi_66278579
    Fortuna wil dus niet meer meedoen.
    Narinx wil meer geld van de Gemeente.

Gaat lekker in Limburg
      vrijdag 20 februari 2009 @ 15:08:20 #131
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_66279055
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 14:56 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

In Sittard vallen al jarenlang lijken uit de kast.
    Dat zal dankzij Kuijer en zijn holmaatjes hier ook nog wel gaan gebeuren als we zelfstandig (hopelijk) kunnen doorgaan.
    Planning:
    -
    pi_66279120
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 14:32 schreef MaxPower het volgende:
    Leuke plottwist.
    Inderdaad .
    pi_66283117
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 14:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Achter de schermen hebben ze nieuwe sponsors en met dat geld heb je al minimaal 3 jaar
    pi_66437902
    quote:
    Schuld Fortuna brengt fusie in gevaar

door Rob Sporken. woensdag 25 februari 2009 | 02:45 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 25 februari 2009 | 10:09

SITTARD/KERKRADE - De miljoenenschuld van Fortuna Sittard kan de geplande fusie tussen de noodlijdende Sittardse eerstedivisieclub en Roda JC in gevaar brengen. Als Fortuna Sittard er niet in slaagt de schuld van tussen de 13 en de 14 miljoen euro te saneren dan lijkt de oprichting van een nieuwe betaald voetbalorganisatie verder weg dan ooit.

Diverse bronnen binnen en rond de twee clubs hebben dit bevestigd. Vertegenwoordigers van de gemeenten Sittard-Geleen en Kerkrade hebben achter gesloten deuren gesproken met commissaris van de koningin Leon Frissen. Bij dit gesprek was ook Peter Vogelzang van de stuurgroep aanwezig die de weg voor een fusie tussen Roda en Fortuna moet plaveien.

Een van de onderwerpen van gesprek was de problematische schuldenpositie van Fortuna. Volgens ingewijden is duidelijk geworden dat de miljoenenschuld als een molensteen om de nek hangt van de nog op te richten fusieclub. De schuld moet worden weggewerkt, voordat er gefuseerd kan worden. Alle partijen beseffen dat het bijna onmogelijk is sponsors en investeerders voor de nieuwe club te benaderen als een groot deel van het geld dat zij toezeggen nodig is om oude schulden af te lossen.

Een belangrijk deel van de schuld van Fortuna kan worden weggewerkt als het stadion is afgebouwd en in de omgeving detailhandel een plek vindt. De opbrengst hiervan, naar verwachting ongeveer acht miljoen euro, wordt gebruikt om lang lopende schulden af te lossen. Voor de resterende vijf miljoen is volgens diverse ingewijden nog geen oplossing in zicht.

Zowel de gemeente Sittard-Geleen als de provincie Limburg heeft al laten weten geen cent te zullen bijdragen aan de noodzakelijke schuldsanering.

Woordvoerder Arie de Zeeuw, van de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg bevestigt dat de miljoenenschuld van Fortuna een probleem is, maar hij ontkent dat dat schier onoverbrugbaar is. " Het is duidelijk dat we iets aan die schulden moeten doen. In het businessplan dat wordt uitgewerkt zijn we op zoek naar oplossingen hiervoor. Daar hebben we tijd en ruimte voor nodig."
      woensdag 25 februari 2009 @ 13:15:03 #135
    154193 TheYoung1
    pi_66442675
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 16:50 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Achter de schermen hebben ze nieuwe sponsors en met dat geld heb je al minimaal 3 jaar
    En nu staat de partij Leefbaar Heerlen ook op en wil Roda financieël gaan helpen.
    Patat, dat is het!!
      woensdag 25 februari 2009 @ 13:32:45 #136
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_66443399
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 13:15 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

En nu staat de partij Leefbaar Heerlen ook op en wil Roda financieël gaan helpen.
    En een fusieclub willen ze niet helpen.
    Planning:
    -
      woensdag 25 februari 2009 @ 13:34:26 #137
    154193 TheYoung1
    pi_66443469
    quote:
    Leefbaren: Heerlens geld voor Roda JC

Leefbaar Heerlen vindt dat de gemeente Heerlen uit oogpunt van solidariteit Roda JC moet ondersteunen. LH-fractievoorzitter Rein Hummel is van mening dat niet uitsluitend Kerkrade mag opdraaien voor de problemen van de voetbalvereniging.
    Heerlen
    Door Marcel de Veen

In een reactie zegt het gemeentebestuur van Heerlen dat het zich op dit moment niet wil bemoeien met de kwakkelende eredivisionist. Eerst moet duidelijk worden wat de problemen precies zijn en wat de club daar zelf aan denkt te doen, vindt het college.

Hummel herinnert er aan dat Heerlen een financieel belang heeft in de Holding Roda Kerkrade NV. Heerlen gaf in 1999 in Parkstad-verband een bijdrage van 300.000 gulden in ruil voor de naamgeving ‘Parkstad Limburg Stadion’ aan de voetbaltempel van Roda JC. De club speelt daar sinds augustus 2000.
    Hummel is van mening dat de gemeente Heerlen, als aandeelhouder, mede aanspreekbaar is voor het reilen en zeilen van Roda JC als voetbalorganisatie. Dat geldt voor de LH-leider overigens voor geheel Parkstad Limburg. Hij vindt dan ook dat het samenwerkingsverband serieus moet bekijken of er een bijdrage kan worden geleverd om de actuele financiële situatie te verbeteren.

De problemen bij de ‘Trots van het Zuiden’ zijn groot. Niet alleen in sportief opzicht. De gemeenteraad van Kerkrade wendde vorige week een dreigend faillissement af door een miljoen euro steun toe te kennen; er zit onder voorwaarden een bedrag van nog eens twee miljoen in de pijpleiding. De club moet dan wel op korte termijn openheid geven over het financieel handelen.
    Van de site van de Limburger/Limburgs dagblad.
    Patat, dat is het!!
    pi_66444022
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 11:17 schreef BliksemSchigt het volgende:

Als Fortuna Sittard er niet in slaagt de schuld van tussen de 13 en de 14 miljoen euro te saneren dan lijkt de oprichting van een nieuwe betaald voetbalorganisatie verder weg dan ooit.
    Pardon? Is die schuld zo hoog?
      woensdag 25 februari 2009 @ 14:03:09 #139
    126146 Garudo
    Kaizo Konpaku
    pi_66444622
    Het is een lekkere soap daar. Geen fusie, wel fusie, weer geen fusie, Roda in schulden, Fortuna in schulden, wel fusie, geen fusie, etc, etc.

Je zou toch als supporter doodziek worden als dit gebeurd?
      woensdag 25 februari 2009 @ 14:08:37 #140
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_66444843
    "De problemen zijn groot", Nol wou afgelopen winterstop te hulp schieten. Wou het bestuur niet...

Bron, Nol zelf.
    Planning:
    -
    pi_66557198
    fsc gaat lekker samen met krc genk
    Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
    Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
      zaterdag 28 februari 2009 @ 22:28:21 #142
    154193 TheYoung1
    pi_66566752
    Wat een heerlijke pot voetbal was dat!! 2 ploegen die er helemaal voor gingen! Zo hoort voetbal gespeelt te worden
    Patat, dat is het!!
      zaterdag 28 februari 2009 @ 23:24:40 #143
    154193 TheYoung1
    pi_66568663
    En nu iedereenhet gezien heeft, hoop k echt dat dat onsportief geval van een hadouir verbannen wordt!!
    Wat is het ook een vreselijk onaangenaam persoontje. Al nooit het publiek komen bedanken zoals de rest van de spelers, maar nu ook nog eenkeer zoiets flikken...
    Patat, dat is het!!
    pi_66638763
    gaan we weer...
    quote:
    De Limburger:

EXCLUSIEF!

Deze krant brengt dinsdag exclusief nieuws over de fusieperikelen tussen Fortuna Sittard en Roda JC. Verslaggevers spraken maandag met Arie de Zeeuw (Stuurgroep Topvoetbal Limburg), Huub Narinx (directeur Roda JC) en Hans Erkens (directeur Fortuna Sittard).
    pi_66654110
    quote:
    Geen fusie Roda en Fortuna als steun overheid uitblijft
    Door Sander Berends
    Dinsdag, 03 maart 2009, 10:52

De fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard is onmogelijk zonder de steun van de Limburgse provincie en de betrokken gemeenten. De overheidsinstanties zullen hun medewerking moeten verlenen om de schuldenlijst van de twee profclubs weg te werken. Want een basis, waarin de nieuwe club op nul kan beginnen, is cruciaal om het samengaan van de twee clubs doorgang te laten plaatsvinden.

Dat stellen Arie de Zeeuw (Stuurgroep Topvoetbal Limburg), Huub Narinx (directeur Roda JC) en Hans Erkens (directeur Fortuna Sittard) in Dagblad De Limburger. Aan het einde van dit seizoen bedraagt de totale schuld van Fortuna 13,5 miljoen euro. Roda JC sluit de lopende competitie af met een negatief vermogen van 3,8 miljoen. Beide clubs staan dus samen voor 17,3 miljoen in het rood.

Op papier is ruim 11 miljoen hiervan weggewerkt, volgens een berekening van de provinciale krant: de afbouw van het Sittardse stadion zou rond de 8 miljoen opleveren, terwijl de gemeente Kerkrade overweegt voor 3 miljoen aandelen in het Parkstad Limburg Stadion te kopen. De stuurgroep en directies van beide clubs doen voor het wegwerken van de resterende 6,3 miljoen een beroep op de schuldeisers. "Op dit moment worden allerlei creatieve plannen bedacht", meldt een bron tegenover de krant. Maar de meewerkende rol van de provincie en gemeenten is hierbij cruciaal.

Over twee weken komt de stuurgroep met een businessplan. De provincie, tot nog toe alleen bereid tot een faciliterende rol, wil pas reageren als het businessplan er ligt. De gemeente Sittard-Geleen heeft steeds gesteld geen geld meer in profvoetbalclubs te willen steken.
    pi_66655917
    Vanavond trouwens een item bij Eenvandaag over de fusie.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 maart 2009 @ 16:44:26 #147
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_66657244
    ze gaan nu het afbouwen van het hele gedoe rond het stadion van Fortuna al meerekenen? Daar wachten ze zelf al jaren op en heeft ze juist in grote problemen gebracht Bovendien zal het afschrijven van het stadion nog een enorm negatief resultaat brengen op de rekening van Fortuna volgens mij
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_66686415
    Heeft niet veel met FC Limburg te maken dit bericht, maar ik moest ermee lachen en het geeft toch de relaties tussen bijv. Kerkrade en Maastricht aan:
    quote:
    Blunder bij versturen oproepen vaccinatie
    De GGD Zuid Limburg stuurt 13.000 meisjes een nieuwe uitnodiging voor de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker. In de eerdere brief werd meisjes uit de regio Maastricht gevraagd zich te melden bij het Roda-stadion in Kerkrade. En meisjes uit Parkstad zouden bij De Geusselt in Maastricht moeten zijn. Daarover kwamen honderden klachten binnen.
    U MAD?
    pi_66687597
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 12:46 schreef de_boswachter het volgende:
    Heeft niet veel met FC Limburg te maken dit bericht,
    Helemaal niks eigenlijk...
    pi_66701990
    quote:
    Snel meer duidelijkheid Topvoetbal Limburg
    KERKRADE - De Stuurgroep Topvoetbal in Limburg wil nog deze maand een businessplan presenteren en voorstellen doen voor schuldsanering. De Stuurgroep adviseerde een fusie van Roda JC en Fortuna Sittard na een uitgebreide analyse van de huidige situatie en van het potentieel van deze clubs. Beide besturen sloten zich daarbij aan. De Stichting Roda JC beraadt zich nog op haar standpunt.

Zowel Roda als Fortuna staat er financieel slecht voor en kan volgens 'STL' niet op een gezonde manier zelfstandig doorgaan met betaald voetbal. Daarvoor is het 'verzorgingsgebied' te klein en de onderlinge concurrentie op de sponsormarkt te groot. Fortuna Sittard sluit naar verwachting het seizoen af met een exploitatietekort van 1,6 miljoen. De twee jaren daarvoor kenden een vergelijkbaar tekort. Het negatief eigen vermogen aan het eind van de competitie wordt geschat op 5,3 miljoen.

Roda vergaat het niet veel beter. De teruglopende inkomsten door de tegenvallende prestaties verergeren de situatie. Ook in Kerkrade, de beoogde speelstad van de Limburgse fusieclub, zijn de liquiditeitsproblemen acuut. De club stevent af op een tekort van 4,6 miljoen. In het verleden kwam dikwijls compensatie uit de verkoop van spelers maar die geldstroom is nu ook opgedroogd.

Op de korte termijn doen beide clubs er alles aan het seizoen zo waardig mogelijk te voltooien en de verplichtingen aan schuldeisers en medewerkers na te komen. Daarvoor wordt overleg gevoerd met onder meer overheid en bedrijfsleven. Voor de toekomst heeft de Stuurgroep een fusieclub voor ogen die met een sluitende begroting in de eredivisie meedoet om de plaatsen 6 tot 12. Het plan daarvoor wordt eind maart aangeboden.
    pi_67092469
    quote:
    Limburgse fusieclub vindt geen grote sponsor

De nieuwe fusieclub in Zuid-Limburg is er niet in geslaagd een grote sponsor te vinden. Dat bevestigt woordvoerder Arie de Zeeuw van de stuurgroep Topvoetbal in Limburg aan L1. Door het ontbreken van een grote sponsor gaat de nieuwe fusieclub volgend jaar werken met een van de laagste begrotingen in de Eredivisie. De stuurgroep legt op dit moment de laatste hand aan het Businessplan, dat later deze week gepresenteerd gaat worden. Op basis van dat plan moeten twee Roda-stichtingen hun fiat geven voor de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard.

Komende week overlegt de Stuurgroep nog met de gemeentes Kerkrade en Sittard-Geleen en de Provincie Limburg. De overheid moet een substantiele bijdrage leveren in de sanering van de schulden van Fortuna Sittard en Roda JC.
    pi_67093423
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 08:51 schreef sjimz het volgende:

[..]
    Whehehe. Goed nieuws dus.
    Trouwens hoe kan die fusieclub nog van de grond komen voor volgend seizoen ?

Juni begint voorbereiding nieuwe seizoen. Dat zijn vanaf nu precies 4 maanden om een organisatie die richting top wil in te richten. Dat is nog nooit iemand gelukt, dus nu ook niet.

M.a.w. de fusie gaat niet door
    U MAD?
    pi_67093553
    Fortuna is toch ook door ToF gered en gaat zelf door?
    pi_67093603
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 09:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Fortuna is toch ook door ToF gered en gaat zelf door?
    Neuh, is nog niks zeker hoor.
    Hebben plan gepresenteerd, maar dat is gebaseerd op iets zonder dat ze inzicht hebben gehad in de huidige schuldenlast van Fortuna.
    U MAD?
      maandag 16 maart 2009 @ 09:55:33 #155
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67093831
    Een plan met een begroting van 11 miljoen. Topbvoetbal zeg ik je!
    Planning:
    -
    pi_67093922
    Kan je Roda beter laten bestaan...
    pi_67093969
    Hahaha dus na de fusie is de begroting lager dan die van Roda zelfstandig?
      maandag 16 maart 2009 @ 10:03:40 #158
    37950 JAM
    Sic transit gloria mundi.
    pi_67094050
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 08:51 schreef sjimz het volgende:

Limburgse fusieclub vindt geen grote sponsor

De nieuwe fusieclub in Zuid-Limburg is er niet in geslaagd een grote sponsor te vinden. Dat bevestigt woordvoerder Arie de Zeeuw van de stuurgroep Topvoetbal in Limburg aan L1. Door het ontbreken van een grote sponsor gaat de nieuwe fusieclub volgend jaar werken met een van de laagste begrotingen in de Eredivisie. De stuurgroep legt op dit moment de laatste hand aan het Businessplan, dat later deze week gepresenteerd gaat worden. Op basis van dat plan moeten twee Roda-stichtingen hun fiat geven voor de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard.

Komende week overlegt de Stuurgroep nog met de gemeentes Kerkrade en Sittard-Geleen en de Provincie Limburg. De overheid moet een substantiele bijdrage leveren in de sanering van de schulden van Fortuna Sittard en Roda JC.
    Ook nog maar de vraag.
    "The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
      maandag 16 maart 2009 @ 10:23:40 #159
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67094578
    De enige topvoetbal begroting is degene als Roda degradeert, met 8 miljoen spelen in de Jupiler
    Planning:
    -
      maandag 16 maart 2009 @ 10:27:36 #160
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_67094680
    Begint steeds meer op een miskraam te lijken dat FC Limburg. Jammer, want ik zie vooralsnog niet waarom Roda en Fortuna het zelfstandig wel gaan redden, het wordt alleen maar minder lijkt het.
    pi_67094731
    Waterdicht plannetje is dit geweest.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_67095002
    Mooi dit, en dan nog met dat businessplan komen.. Hoe durven ze het zo nog door te willen zetten
    Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
      maandag 16 maart 2009 @ 10:54:58 #163
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67095400
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 10:27 schreef Prosac het volgende:
    Begint steeds meer op een miskraam te lijken dat FC Limburg.
    Dat roepen we al vanaf het begin. Arie de Zeeuw riep echter dat wij maar stoeptegels zijn en dat de sponsoren massaal in de rij stonden...
    Planning:
    -
    pi_67097461
    Wat een flop .
      maandag 16 maart 2009 @ 12:23:01 #165
    232678 John.Milton
    pi_67098063
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 10:54 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dat roepen we al vanaf het begin. Arie de Zeeuw riep echter dat wij maar stoeptegels zijn en dat de sponsoren massaal in de rij stonden...
    Je vergeet voor het gemak even de kredietcrisis en de economische crisis. Alle clubs hebben daar op dit moment mee te maken, echter is het voor Roda en Fortuna nu stukken zichtbaarder omdat ze samen willen gaan.

Ze hadden het in mijn ogen wel wat beter aan mogen pakken Nu hebben ze waardeloze plannen gemaakt.
      maandag 16 maart 2009 @ 12:28:25 #166
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67098191
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 12:23 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak even de kredietcrisis en de economische crisis. Alle clubs hebben daar op dit moment mee te maken, echter is het voor Roda en Fortuna nu stukken zichtbaarder omdat ze samen willen gaan.

Ze hadden het in mijn ogen wel wat beter aan mogen pakken Nu hebben ze waardeloze plannen gemaakt.
    Ik vergeet niks, het zijn letterlijk de woorden van de "Stuurgroep".

Men riep in het begin dat het om een club met een budget van 30 miljoen ging. Al snel werd die 25 miljoen wat even later weer 20 miljoen werd. Niet veel later kwamen er geluiden dat de stuurgroep de begroting niet rond kreeg en dat deze rond de 15 miljoen uitkwam.

Nu het plan gepresenteerd is blijkt het om 11 miljoen te gaan waarbij de eerste 2 jaar 3 miljoen schuld word gemaakt. M.a.w. de begroting is 9,5 miljoen.
    Planning:
    -
      maandag 16 maart 2009 @ 12:28:46 #167
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_67098204
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 10:00 schreef MaxPower het volgende:
    Hahaha dus na de fusie is de begroting lager dan die van Roda zelfstandig?
      maandag 16 maart 2009 @ 13:21:32 #168
    154193 TheYoung1
    pi_67099541
    Ze hebben het ook steeds over de gemeente Sittard-Geleen. Ik dacht dat Born daar ook bij hoorde?
    Patat, dat is het!!
    pi_67099568
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 13:21 schreef TheYoung1 het volgende:
    Ze hebben het ook steeds over de gemeente Sittard-Geleen. Ik dacht dat Born daar ook bij hoorde?
    Officieel wel ja, maar er wordt altijd Sittard-Geleen gezegd. Beter laten ze Geleen ook weg .
      maandag 16 maart 2009 @ 13:23:38 #170
    232678 John.Milton
    pi_67099608
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 12:28 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ik vergeet niks, het zijn letterlijk de woorden van de "Stuurgroep".

Men riep in het begin dat het om een club met een budget van 30 miljoen ging. Al snel werd die 25 miljoen wat even later weer 20 miljoen werd. Niet veel later kwamen er geluiden dat de stuurgroep de begroting niet rond kreeg en dat deze rond de 15 miljoen uitkwam.

Nu het plan gepresenteerd is blijkt het om 11 miljoen te gaan waarbij de eerste 2 jaar 3 miljoen schuld word gemaakt. M.a.w. de begroting is 9,5 miljoen.
    Ik ben me ervan bewust dat die "stuurgroep" die woorden in de mond genomen heeft. Die hele stuurgroep heeft er volgens mij niet zoveel van begrepen . Ik ben altijd nog benieuwd of die plannen er ooit doorheen gaan komen of dat er naar anderen oplossingen gezocht wordt.
      maandag 16 maart 2009 @ 13:31:21 #171
    126146 Garudo
    Kaizo Konpaku
    pi_67099823
    FC Limburg is gestorven voordat het al geboren is.
      maandag 16 maart 2009 @ 13:33:29 #172
    154193 TheYoung1
    pi_67099892
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 13:31 schreef Garudo het volgende:
    FC Limburg is gestorven voordat het al geboren is.
    Iets wat niet geboren is, kan niet sterven hè...
    Maar ik begrijp wat je zeggen wil
    Patat, dat is het!!
      maandag 16 maart 2009 @ 13:40:52 #173
    46383 Tiemie
    sowieso wel!
    pi_67100109
    fail
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 maart 2009 @ 13:42:44 #174
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67100154
    Zoals DS en consorten hier al maanden riepen, er zijn geen bedrijven die interesse hebben Oftewel er wordt door de hoge heren al maanden tegen beter weten in aan een dood paard getrokken
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_67100343
    Als ik topvoetbal wil zien ga ik wel naar Monchengladbach, Leverkusen, Duisburg, Koln, Aachen, Dortmund of whatever.
    Allemaal teams die 1000x maal interessanter zijn als een FC Limburg, en voor de Limburgers makkelijk te bereiken zijn (afhankelijk van regio).

Ik zou als ondernemer ook geen euro steken in een mislukking.
    U MAD?
      maandag 16 maart 2009 @ 13:53:17 #176
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67100445
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 13:49 schreef de_boswachter het volgende:
    Als ik topvoetbal wil zien ga ik wel naar Monchengladbach, Leverkusen, Duisburg, Koln, Aachen, Dortmund of whatever.
    Dit vind ik best een opmerkelijke opmerking. Doet je eigen regio je zo weinig, dat je liever een pokke-eind reist dan een club uit je eigen gemeente te supporteren?
    pi_67100510
    Een pokke-eind? Ze kunnen daar op de fiets naar Aachen en Gladbach.
      maandag 16 maart 2009 @ 13:55:42 #178
    126146 Garudo
    Kaizo Konpaku
    pi_67100526
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 13:33 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Iets wat niet geboren is, kan niet sterven hè...
    Maar ik begrijp wat je zeggen wil
    Laten we dan zeggen dat FC Limburg geboren is om te sterven.
      maandag 16 maart 2009 @ 13:56:49 #179
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67100555
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 13:55 schreef MaxPower het volgende:
    Een pokke-eind? Ze kunnen daar op de fiets naar Aachen en Gladbach.
    Aachen speelt 2. Bundesliga. En al die andere clubs zijn net zo makkelijk te bereiken van uit de rest van het land, daar hoor ik echter nooit zulke geluiden.
      maandag 16 maart 2009 @ 14:02:00 #180
    154193 TheYoung1
    pi_67100691
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 13:55 schreef Garudo het volgende:

[..]

Laten we dan zeggen dat FC Limburg geboren is om te sterven.
    En zou het geboren worden, dan wordt het een geestelijk gehandicapt kindje met mongoliede trekjes
    Patat, dat is het!!
    pi_67100728
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 13:56 schreef pfaf het volgende:

[..]

Aachen speelt 2. Bundesliga. En al die andere clubs zijn net zo makkelijk te bereiken van uit de rest van het land, daar hoor ik echter nooit zulke geluiden.
    In de rest van het land liggen ook geen fusieplannen. Als Groningen en Heerenveen zouden fuseren zou ik ook liever naar Werder Bremen gaan.
      maandag 16 maart 2009 @ 14:04:35 #182
    126146 Garudo
    Kaizo Konpaku
    pi_67100760
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:02 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

En zou het geboren worden, dan wordt het een geestelijk gehandicapt kindje met mongoliede trekjes
    De ultieme supporter van FC Limburg zou dus zijn:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 16 maart 2009 @ 14:06:13 #183
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67100816
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:03 schreef MaxPower het volgende:

[..]

In de rest van het land liggen ook geen fusieplannen. Als Groningen en Heerenveen zouden fuseren zou ik ook liever naar Werder Bremen gaan.
    Dus liever een nieuwe club kiezen om te supporteren dan een nieuwe club kiezen om te supporteren?
      maandag 16 maart 2009 @ 14:07:07 #184
    46383 Tiemie
    sowieso wel!
    pi_67100843
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:04 schreef Garudo het volgende:

[..]

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Beetje respect voor je mede-fokkers.
    pi_67100863
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:06 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dus liever een nieuwe club kiezen om te supporteren dan een nieuwe club kiezen om te supporteren?
    Ja.
      maandag 16 maart 2009 @ 14:11:55 #186
    154193 TheYoung1
    pi_67100987
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:04 schreef Garudo het volgende:

[..]

SPOILER

En @ maxpower: wacht maar eens af tot het je drijgt te overkomen (of is het "dreigt"...)
    Patat, dat is het!!
      maandag 16 maart 2009 @ 14:12:47 #187
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_67101021
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:03 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Als Groningen en Heerenveen zouden fuseren zou ik ook liever naar Werder Bremen gaan.
    Je kunt je alvast aanmelden voor het prachtige groen/wit.
    http://www.werderbruders.nl
    pi_67101162
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:11 schreef TheYoung1 het volgende:

En @ maxpower: wacht maar eens af tot het je drijgt te overkomen (of is het "dreigt"...)
    Waarom? Zou dat wat aan mijn mening veranderen?
    pi_67101180
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:12 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Je kunt je alvast aanmelden voor het prachtige groen/wit.
    http://www.werderbruders.nl
    Ben er maandje geleden geweest, was leuk.
      maandag 16 maart 2009 @ 14:18:27 #190
    154193 TheYoung1
    pi_67101217
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:16 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Waarom? Zou dat wat aan mijn mening veranderen?
    Ja.
    Anders mis jij ook dat stukje clubliefde wat je nu pretendeerd wel te hebben.
    Patat, dat is het!!
    pi_67101388
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:18 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Ja.
    Anders mis jij ook dat stukje clubliefde wat je nu pretendeerd wel te hebben.
    Volgens mij interpreteer je mijn posts niet goed. Ik zou never nooit een fusieclub steunen. Maar om een potje voetbal te zien zou ik dan eerder naar Duitsland gaan dan naar een nieuwe club. Dat betekent niet dat ik opeens die-hard Werder Bremen supporter ben..
      maandag 16 maart 2009 @ 14:35:25 #192
    154193 TheYoung1
    pi_67101687
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:24 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Volgens mij interpreteer je mijn posts niet goed. Ik zou never nooit een fusieclub steunen. Maar om een potje voetbal te zien zou ik dan eerder naar Duitsland gaan dan naar een nieuwe club. Dat betekent niet dat ik opeens die-hard Werder Bremen supporter ben..

Dan interpreteer ik het mss verkeerd, maar ik dacht aanje user-icon te zien, dat je wel een Heerenveen-fan bent.
    In hoevere verschilt dan weer per persoon. Ik persoonlijk ben Roda-fan, ik kan me niet voorstellen naar een fusie-club te blijven gaan, terwijl ik al het betere deel van de laatste 30 jaar Roda trouw ben gebleven.

Ik ga ook wel eens ergens anders kijken, en bij Aken of Schalke is het echt geweldig qua entourage en sfeer. Maar ik zou er ook nooit fan van kunnen worden.

Het vrschil zit 'm wss in dat stukje van wel of niet die-hard fan te zijn. Ik neem je ook niets kwalijk hoor, ik beleef het gewoon anders dan jij.
    Patat, dat is het!!
    pi_67101752
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:35 schreef TheYoung1 het volgende:
    Dan interpreteer ik het mss verkeerd, maar ik dacht aanje user-icon te zien, dat je wel een Heerenveen-fan bent.
    Klopt.
    quote:
    In hoevere verschilt dan weer per persoon. Ik persoonlijk ben Roda-fan, ik kan me niet voorstellen naar een fusie-club te blijven gaan, terwijl ik al het betere deel van de laatste 30 jaar Roda trouw ben gebleven.
    Ja, volgens mij zeg ik hetzelfde.
    pi_67101952
    Wat is afstand nog tegenwoordig?
    Voor een topclub kun je ook naar PSV, Standaard Luik, Schalke 04. Allemaal nog geen 45 minuten rijden.

Maar goed, belachelijk plan natuurlijk. Elk jaar drie miljoen euro schuld opbouwen, hoe verkoop je zoiets bij de KNVB? En wanneer krijgt de RvC van Fortuna zijn geld terug, een van de reden waarom ze toch met de fusieclub instemmen.

Kortom, een mooi luchtkasteel. Hopelijk doet die stichting Roda waar ze ervoor zitten en kiezen ze voor het stand alone roda verhaal.
      maandag 16 maart 2009 @ 14:48:59 #195
    154193 TheYoung1
    pi_67102091
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:43 schreef Evertje het volgende:
    Wat is afstand nog tegenwoordig?
    Voor een topclub kun je ook naar PSV, Standaard Luik, Schalke 04. Allemaal nog geen 45 minuten rijden.

Maar goed, belachelijk plan natuurlijk. Elk jaar drie miljoen euro schuld opbouwen, hoe verkoop je zoiets bij de KNVB? En wanneer krijgt de RvC van Fortuna zijn geld terug, een van de reden waarom ze toch met de fusieclub instemmen.

Kortom, een mooi luchtkasteel. Hopelijk doet die stichting Roda waar ze ervoor zitten en kiezen ze voor het stand alone roda verhaal.
    Het gaat zich niet om afstand om voetbal te kunnen zien. Wat dat betreft hebben we hier in Limburg een veel grotere keuze dan ergens anders in Nl.
    Als die fusie wel door zou gaan, gaan 2 fan-groepen verloren. Die kunnen niet meer naar "hun" cluppie gaan kijken.
    Dat is waar het om gaat, uiteindelijk.
    Patat, dat is het!!
      maandag 16 maart 2009 @ 14:51:16 #196
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_67102156
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:17 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ben er maandje geleden geweest, was leuk.
    .

Zeker tegen AC Milan?
    pi_67102202
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:51 schreef venomsnake het volgende:

[..]

.

Zeker tegen AC Milan?
    Nope, gewoon bundesliga, tegen Mönchengladbach. (Bradley scoorde nog )
      maandag 16 maart 2009 @ 14:58:57 #198
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67102403
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:48 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Het gaat zich niet om afstand om voetbal te kunnen zien. Wat dat betreft hebben we hier in Limburg een veel grotere keuze dan ergens anders in Nl.
    Hoezo? In de Randstad stikt het van de clubs, Brabant idem dito.
    pi_67102417
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 13:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dit vind ik best een opmerkelijke opmerking. Doet je eigen regio je zo weinig, dat je liever een pokke-eind reist dan een club uit je eigen gemeente te supporteren?
    1: Ik bezoek per jaar tig wedstrijden van zowel Mvv als PSV uit en thuis.
    2: Daarnaast bezoek ik jaarlijks ong. 12 wedstrijden van Borussia Monchengladbach.

Het verschil in voetbal, supporters, randzaken etc. in Nederland vergeleken met Duitsland is dusdanig groot dat ik momenteel liever 25 minuten (zover woon ik als Limburger van het stadion van BMG af !!!!) reis dan 25 minuten naar Maastricht of Eindhoven.
    De sfeer, de voetballers. Alles is gewoon beter in Duitsland. Ik heb zaterdagmiddagen gehad waar ik tot 20:00 's avonds (wedstrijd eindigt om 17:15 in Duitsland) met supporters van Mainz en Hamburger SV heb gelult bij een bierstand bij het stadion van BMG. Heerlijk, dat is voetbal ! Lekker met supporters onderling een pot bier en een bratwurst eten.

En ook al zou er topvoetbal in Limburg komen..... dit kan nooit in Nederland. Dan reis ik liever over de grens voor mijn wekelijkse dosis voetbal.
    En sowieso: Ik heb niks met Kerkrade. Want Kerkrade = Fc Limburg. Fc Limburg is een grote versie van Roda.
    En zo voelen veel Limburgers het. Dat hele plan is gebaseerd op lucht. Want denk je nou werkelijk dat er mensen uit Maastricht of Sittard ooit een stap in Kerkrade gaan zetten vanwege het topvoetbal ?
    Het is moeilijk uit te leggen, maar wat men op papier schrijft ziet er rooskleuriger uit dan dat het ooit zal zijn.
    Neem het nou van mij aan als raslimburger. En dan ben ik ook nog eens midden-limburg, dus heb vrij weinig te maken met sjengen, moffen en fortunezen.
    U MAD?
      maandag 16 maart 2009 @ 15:01:58 #200
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67102504
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:59 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

1: Ik bezoek per jaar tig wedstrijden van zowel Mvv als PSV uit en thuis.
    2: Daarnaast bezoek ik jaarlijks ong. 12 wedstrijden van Borussia Monchengladbach.

Het verschil in voetbal, supporters, randzaken etc. Nederland vergeleken met Duitsland is dusdanig groot dat ik momenteel liever 25 minuten (zover woon ik als Limburg van het stadion van BMG af !!!!) reis dan 25 minuten naar Maastricht of Eindhoven.
    De sfeer, de voetballers. Alles is gewoon beter in Duitsland. Ik heb zaterdagmiddagen gehad waar ik tot 20:00 's avonds (wedstrijd eindigt om 17:15 in Duitsland) met supporters van Mainz en Hamburger SV heb gelult bij een bierstand bij het stadion van BMG. Heerlijk, dat is voetbal !

En ook al zou er topvoetbal in Limburg komen..... dit kan nooit in Nederland. Dan reis ik liever over de grens voor mijn wekelijkse dosis voetbal.
    En sowieso: Ik heb niks met Kerkrade. Want Kerkrade = Fc Limburg. Fc Limburg is een grote versie van Roda.
    Ja ok, dan heb je het puur over voetbal kijken, niet over supporteren. Dan is het logischer. En dat de Bundesliga top is weet ik ook wel, een vriend van me heeft een seizoenkaart van BVB en Schalke heb ik ook wel eens bezocht.
    pi_67102555
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ja ok, dan heb je het puur over voetbal kijken, niet over supporteren. Dan is het logischer. En dat de Bundesliga top is weet ik ook wel, een vriend van me heeft een seizoenkaart van BVB en Schalke heb ik ook wel eens bezocht.
    ja wat wil je me dan duidelijk maken ? Waarom ik geen club uit de regio zou steunen of wat ?
    U MAD?
      maandag 16 maart 2009 @ 15:07:54 #202
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67102707
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

ja wat wil je me dan duidelijk maken ? Waarom ik geen club uit de regio zou steunen of wat ?
    Ik vond het vreemd dat je wel een nieuwe club wil kiezen om te supporteren in het buitenland, maar geen in je eigen gemeente. Maar dat is dus niet aan de orde.
    pi_67102817
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:07 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik vond het vreemd dat je wel een nieuwe club wil kiezen om te supporteren in het buitenland, maar geen in je eigen gemeente. Maar dat is dus niet aan de orde.
    Nee. Ik woon niet in een gemeente met topvoetbal. Ik woon precies tussen Venlo en Sittard in, maar supporter Mvv al sinds mijn 10e.
    Echter doordat mijn broer fanatiek PSV supporter is ben ik de laatste jaren ook vaak te vinden in uitwedstrijden bij PSV, en ben ik eigenlijk zo voor 2 verenigingen in Nederland.

Echter woon ik nog het dichtste bij Monchengladbach en bezoek ik sinds 4 jaar vaak de wedstrijden van de plaatselijke, waardoor mijn hart steeds meer naar BMG neigt.
    - Makkelijk bereikbaar
    - Makkelijk kaartjes verkrijgbaar
    - Topsportklimaat (hoezo kan dat 25 KM van de Limburgse grens wel, en in Limburg niet trouwens ?!?)

etc. etc.
    U MAD?
    pi_67103096
    Snap trouwens nog altijd niet hoe je voor twee verenigingen kunt zijn.
    Voor mij is er maar 1 club, en dat is Fortuna. Aan die passie zal nooit een andere club kunnen komen, nog niet op 1%.
    pi_67103152
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:19 schreef Evertje het volgende:
    Voor mij is er maar 1 club, en dat is Fortuna. Aan die passie zal nooit een andere club kunnen komen, nog niet op 1%.
    Gelukkig zijn mensen niet allemaal hetzelfde.
    Dan zouden wij mannen allemaal geilen op 1 vrouw in de wereld en kwamen miljoenen vrouwen er met een vibrator vanaf.

Ik volg en support alledrie de clubs. Niks mis mee i.m.o.
    U MAD?
    pi_67103219
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:19 schreef Evertje het volgende:
    Ach, als PSV'er kom ik ook regelmatig bij Fortuna. Er is voor mij ook maar een club, maar wat maakt het uit om eens een andere club te bezoeken (geen rivaal dan...). Ik ga er puur voor de lol heen, al hoop ik natuurlijk wel altijd dat ze winnen. Nog nooit bij een andere club dan Fortuna geweest?
    pi_67103293
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:23 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Ach, als PSV'er kom ik ook regelmatig bij Fortuna. Er is voor mij ook maar een club, maar wat maakt het uit om eens een andere club te bezoeken (geen rivaal dan...). Ik ga er puur voor de lol heen, al hoop ik natuurlijk wel altijd dat ze winnen. Nog nooit bij een andere club dan Fortuna geweest?
    Precies.
    Als ik nu voor Mvv en Roda was geweest of PSV en AJAX dan was dat idd wel geweest. Maar dit zijn 3 van elkaar los staande verenigingen.
    U MAD?
      maandag 16 maart 2009 @ 15:27:39 #208
    154193 TheYoung1
    pi_67103336
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:21 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Gelukkig zijn mensen niet allemaal hetzelfde.
    Dan zouden wij mannen allemaal geilen op 1 vrouw in de wereld en kwamen miljoenen vrouwen er met een vibrator vanaf.

Ik volg en support alledrie de clubs. Niks mis mee i.m.o.
    Is ook niks mis mee, alleen beleven wij het anders dan jij.
    Is dat zo moeilijk te begrijpen dan?

Voetbal is een blijft leuk, vooral om er bij te zijn. Maar voor het gross in deze topics gaat het om de liefde voor 1 club die men al sinds tijden trouw is. En dat stukje zou verdwijnen.

Dat je jij het dan niet kan voorstellen om maar voor 1 club te zijn, en niet hetzelfde hart en gevoel bij een fusie-club of een andere club waar je wel eens gaat kijken, te hebben zegt genoeg.

Maar we dwalen af.
    Patat, dat is het!!
    pi_67103658
    En, ik ga ook wel eens naar andere clubs kijken. Maar daar heb ik gewoon niet dezelfde beleving en passie bij als ik op de tribune zit. Ik ben bijvoorbeeld blij als Racing Genk scoort, maar opspringen doe ik niet, een beschaafd applausje volgt er dan.
    pi_67103688
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:37 schreef Evertje het volgende:
    En, ik ga ook wel eens naar andere clubs kijken. Maar daar heb ik gewoon niet dezelfde beleving en passie bij als ik op de tribune zit. Ik ben bijvoorbeeld blij als Racing Genk scoort, maar opspringen doe ik niet, een beschaafd applausje volgt er dan.
    Oke, hetzelfde dus .
    pi_67103802
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:27 schreef TheYoung1 het volgende:
    Dat je jij het dan niet kan voorstellen om maar voor 1 club te zijn, en niet hetzelfde hart en gevoel bij een fusie-club of een andere club waar je wel eens gaat kijken, te hebben zegt genoeg.
    Waar heb ik bovenstaand gezegd ?
    U MAD?
      maandag 16 maart 2009 @ 16:11:45 #212
    154193 TheYoung1
    pi_67104656
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 15:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Waar heb ik bovenstaand gezegd ?

Ergens tussen dat je niet gezegt hebt dat je het wel bent, en wel hebt laten weten dat je naar verschillende clubs gaat.
    Patat, dat is het!!
    pi_67105391
    oh.
    U MAD?
      maandag 16 maart 2009 @ 16:39:55 #214
    154193 TheYoung1
    pi_67105626
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 16:33 schreef de_boswachter het volgende:
    oh.

Nice come-back...

Ga nu maar weer terug naar ONZ/KLB.
    Patat, dat is het!!
      maandag 16 maart 2009 @ 18:01:50 #215
    141379 postmortum
    Knuffelpool
    pi_67108244
    ik hou van voetbal ik bezoek regelmatig FSC ( heb ik een seizoenskaart van en ben TOF-lid , omdat Sittard mijn stad is) , Racing Genk ( Gewoon voor de sfeer , niet voor het voetbal) en PSV ( voor het Topvoetbal).

Wat de fusie betreft ik zal NOOIT naar Kerkrade gaan om te gaan kijken!

Ik wil eigen jongens zien en niet van die geimporteerde aapjes!
      maandag 16 maart 2009 @ 18:45:04 #216
    154193 TheYoung1
    pi_67109761
    Post!!! Ouwe rukker!! Still alive
    Patat, dat is het!!
      maandag 16 maart 2009 @ 18:51:21 #217
    141379 postmortum
    Knuffelpool
    pi_67109995
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 18:45 schreef TheYoung1 het volgende:
    Post!!! Ouwe rukker!! Still alive
    ja maar moet fsc toch ff redden he
    pi_67111184
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 16:39 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Nice come-back...

Ga nu maar weer terug naar ONZ/KLB.
    Aha. Dit is dus je manier van communiceren. Volgens mij post ik niks verkeerds in dit topic, maar kom jij met argumenten die nergens door mij genoemd zijn.
    Je valt al vrij snel door de mand qua intelligentie met je vreemde aannames.

Edit: Oh ik zie het al. Woonplaats Heerlen. Ik moet iets verkeerds hebben gezegd over Roda gok ik zo
    U MAD?
      maandag 16 maart 2009 @ 19:40:58 #219
    154193 TheYoung1
    pi_67112126
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 18:51 schreef postmortum het volgende:

[..]

ja maar moet fsc toch ff redden he
    Ik hoop voor je, net zoals mijn postkes hier en daar, dat dat wel een bijdrage aan de redding van ons ieder cluppie mag zijn ja
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 17 maart 2009 @ 17:30:51 #220
    154193 TheYoung1
    pi_67142598
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 19:21 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Aha. Dit is dus je manier van communiceren. Volgens mij post ik niks verkeerds in dit topic, maar kom jij met argumenten die nergens door mij genoemd zijn.
    Je valt al vrij snel door de mand qua intelligentie met je vreemde aannames.

Edit: Oh ik zie het al. Woonplaats Heerlen. Ik moet iets verkeerds hebben gezegd over Roda gok ik zo
    Sufkut...
    Gelukkig was mn val door de mand ene met een zachte landing. Jij lag er immers al
    Patat, dat is het!!
    pi_67144133
    niks bekend geworden zeker vandaag? dacht dat ze vandaag richting gemeenteraden en provincie gingen?
      dinsdag 17 maart 2009 @ 18:43:59 #222
    154193 TheYoung1
    pi_67144609
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 18:26 schreef Biertjuhhhh het volgende:
    niks bekend geworden zeker vandaag? dacht dat ze vandaag richting gemeenteraden en provincie gingen?
    Zal zoals meestal wel in de avonduren plaatsvinden...Ff het nieuws in de gaten blijven houden vanaaf
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 17 maart 2009 @ 18:45:49 #223
    141379 postmortum
    Knuffelpool
    pi_67144671
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 18:43 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Zal zoals meestal wel in de avonduren plaatsvinden...Ff het nieuws in de gaten blijven houden vanaaf
    sittard - gellen vind een bvo niet nodig in de stad en willen geen geld geven aan fsc .

lees tussen de regels door dat de fusieclub geld gaat krijgen
      dinsdag 17 maart 2009 @ 18:48:57 #224
    154193 TheYoung1
    pi_67144768
    Er komt geen fusie post!!
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 17 maart 2009 @ 18:50:51 #225
    141379 postmortum
    Knuffelpool
    pi_67144829
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 18:48 schreef TheYoung1 het volgende:
    nee hoezo niet?
    pi_67144997
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 18:48 schreef TheYoung1 het volgende:
    Bron ?
    U MAD?
      dinsdag 17 maart 2009 @ 18:58:52 #227
    154193 TheYoung1
    pi_67145079
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 18:50 schreef postmortum het volgende:

[..]

nee hoezo niet?
    Veel te veel weerstand en lege bedrijfsplannen. Geen geld en geen sponsors.
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 17 maart 2009 @ 18:59:48 #228
    154193 TheYoung1
    pi_67145107
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 18:55 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Bron ?
    Mn rechter duim....
    Patat, dat is het!!
    pi_67173853
    quote:
    Gesprek Limburg in stroomversnelling woensdag 18 mrt 2009 00:40uur
    Na een moeizaam begin zijn de besprekingen tussen de Stuurgroep Topvoetbal Limburg en de provincie Limburg, de gemeente Kerkrade en gemeente Sittard-Geleen in een stroomversnelling gekomen.

Het draait allemaal om de sanering van de schuld van zeker zo'n 12 miljoen euro om met Fortuna Sittard en Roda JC een doorstart te maken komende zomer in de vorm van een fusieclub FC Limburg. Alle partijen willen dat zo'n fusieclub met een schone lei kan beginnen.

De signalen zijn dat het saneringsproces goed op de rit staat en vandaag buigen alle partijen zich over het businessplan voor het toekomstig FC Limburg.Iets wat geen zin zou hebben als partijen niet dichtbij een akkoord zijn over de schuldsanering van miljoenen euro's van Fortuna Sittard en Roda JC.
      woensdag 18 maart 2009 @ 16:52:06 #230
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67175176
    Volgens mij heb ik binnenkort zeer veel vrije tijd, al hoop ik toch echt van niet!
    Planning:
    -
      woensdag 18 maart 2009 @ 17:14:28 #231
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67175747
    Sporting Limburg geheel in het zwart
    Planning:
    -
    pi_67176049
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 16:52 schreef DarkShine het volgende:
    Volgens mij heb ik binnenkort zeer veel vrije tijd, al hoop ik toch echt van niet!
    idd... volgens mij is het ondanks alle onzin zo goed als zeker dat het doorgaat
    pi_67176117
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 17:14 schreef DarkShine het volgende:
    Sporting Limburg geheel in het zwart
    Past wel bij een begroting van 11 miljoen.
      woensdag 18 maart 2009 @ 17:41:52 #234
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67176371
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 17:30 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Past wel bij een begroting van 118[ miljoen.
    Drie miljoen gebakken lucht , om de begroting wat hoger te houden.
    Planning:
    -
    pi_67251208
    quote:
    Kans op fusie Roda JC en Fortuna toegenomen
    20 maart 2009

De Stichting Administratiekantoor Roda JC (STAK) geeft naar alle waarschijnlijkheid snel groen licht voor een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard tot FC Limburg. Vrijdag kreeg de STAK een toelichting op het businessplan van de stuurgroep die de mogelijkheden op een fusie onderzoekt. STAK omschrijft deze als 'een positieve bijdrage om de Limburgse identiteit te versterken'. Alleen een formeel verzoek van de Raad van Commissarissen ligt haar goedkeuring voor de fusie nog in de weg.

De andere partij die een fusie kan dwarsbomen, de Stichting Roda JC, is minder enthousiast over de ontvouwde plannen en weigert dan ook akkoord te gaan. Deze stichting zal niet eerder haar jawoord geven voordat aan alle voorwaarden is voldaan, zo laat voorzitter Jos Muller weten in De Limburger.

"Wij willen zoveel mogelijk zekerheid dat een fusievariant een duidelijke meerwaarde heeft ten opzichte van een stand-alone versie van Roda", legt de preses het standpunt van zijn partij uit. "Dat is nu nog niet het geval. De toelichting die we vandaag (vrijdag, red.) hebben gekregen biedt wat ons betreft nog steeds te weinig zekerheid over de voorwaarden die aan een fusie zijn gesteld. En we geven geen goedkeuring aan een fusie onder voorwaarden."

"Volgens de stuurgroep en de Raad van Commissarissen zijn de vooruitzichten met betrekking tot een aantal onzekere factoren goed. Dan heb je het onder andere over de schuldsanering, de rol van provincie en gemeenten, en de steun vanuit het bedrijfsleven. Maar wij willen meer inzicht in bepaalde posten. Het is wat ons betreft geen rapport waar geen speld tussen te krijgen is", besluit Muller.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 maart 2009 @ 20:57:51 #236
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67251410
    Dat wordt weer een crediteurenakkoord voor de schulden
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_67258156
    quote:
    Bron: FortunaHome.com

FSC failliet verklaren om Roda schuldenvrij aan nieuw seizoen te laten beginnen.

De fusie tussen Fortuna Sittard en Roda JC leek lange tijd spaak te lopen op een belachelijk lage begroting (6-14 miljoen), de tegenstand van sponsoren, supporters en het gebrek aan daadkracht.

Elke supporter is echter spreekwoordelijk in zijn reet geneukt door de heren Abelshausen, Philippen en Erkens. Jij ook: jarenlang, week in, week uit! Laten we Cox, onze burgervader niet vergeten. Deze laatste gaat met zijn gemeente gevolg, Roda FC met 400.000 euro per jaar sponsoren om zijn miljoenen van de Provincie voor 'topsport' binnen te halen.

Fortuna Sittard wordt op het einde van het seizoen failliet verklaard zodat de 'fusieclub' schuldenvrij kan aanvangen aan een nieuw seizoen. De reden dat STAK van Roda spreekt over "omdat Roda zo de positie in Limburg kan verbeteren (L1)".

Roda JC speelt volgend jaar schuldenvrij (gemeente Kerkrade, Heerlen en Provincie) in hun eigen stadion met de naam Roda en met onze jeugdopleiding in Sittard welke Cox en de kornuiten van Groen Links (Jan Muitjens) sponsoren met 400.000 euro gemeenschapsgeld per jaar.

Fortuna Sittard verdwijnt definitief van de aardbodem.

Jo Abelshausen en Sjra Philippen kunnen naar verwachting een lucratief contract tegemoet zien (vanuit de Provincie) zodat ze hun miljoenen 'plots' kunnen terugverdienen.

Betaald voetbal in de Westelijke Mijnstreek is over en uit! Verraden door ons eigen bestuur. Abelshausen, Philippen en Erkens gaan de boeken in als moordenaars van Fortuna Sittard.

Onze verwachting is dat 24 maart 2009 de 'fusie' (lees Roda doorstart) officieel wordt bekrachtigd. Wat resteert is een stadion waar 12.500 supporters in kunnen en waar tweewekelijks ongeveer 150 mensen zullen gaan kijken naar Jong Roda FC.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 maart 2009 @ 23:59:03 #238
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67258712
    DeLuna vindt me dik ;(
      zaterdag 21 maart 2009 @ 10:13:37 #239
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67263388
    Dat zou een heel vies spelletje zijn. Als het waar is dan zou de naam Roda behouden blijven, maar toch denk ik niet dat ik nog naar die club zal gaan kijken.
    pi_67264363
    Ik zeg het je Ze doeken 1 club op
    Roda gaat verder als Roda Limburg en alles blijft hetzelfde
      zaterdag 21 maart 2009 @ 11:41:20 #241
    126146 Garudo
    Kaizo Konpaku
    pi_67264959
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 11:11 schreef the_legend_killer het volgende:
    Ik zeg het je Ze doeken 1 club op
    Roda gaat verder als Roda Limburg en alles blijft hetzelfde
    Zou een heel vies spelletje zijn. Hoop dat de Fortuna Supporters het hier niet bij laten.
    pi_67265670
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 11:41 schreef Garudo het volgende:

[..]

Zou een heel vies spelletje zijn. Hoop dat de Fortuna Supporters het hier niet bij laten.
    Fortuna heeft niet veel te zeggen.
    De KNVB wil zo snel mogelijk clubs gaan opdoeken en daar is Fortuna de dupe van.

FC Eindhoven hetzelfde verhaal
      zondag 22 maart 2009 @ 11:55:00 #243
    141379 postmortum
    Knuffelpool
    pi_67288753
    21/03 Dirty Friday: STAK voorgelogen en bedrogen door Roda

Het eindspel van de fusie is begonnen. De belangen worden met de dag groter. Financieel, politiek, maatschappelijk en vooral natuurlijk ook sportief gaan er de komende week grote winnaars en... grote verliezers komen. Het eindspel is dan ook ongemeen fel, hard, geslepen en zelfs verder... heel veel verder.....Lees en huiver!!!

Het is Vrijdagochtend, 20 maart. De Raad van Commissarissen van Roda Jc, inclusief de als stuurgroeplid opererende Olaf van Eindhoven, informeren de stichting Roda Jc en het STAK over het Roda Fortuna businessplan. De vergadering begint met vragen over de gebrekkige financiering en de vage onderbouwing van wezenlijke peilers onder het business plan. Dit zint Olaf van Eindhoven in zijn geheel niet. Hij besluit tot een schorsing van de vergadering en tot het inzetten van zijn allerlaatste troef.

Olaf van Eindhoven neemt namelijk de leden van STAK apart en informeert hen in het geheim dat Fortuna Sittard bij monde van Jo Abelhausen eens is met het failliet laten verklaren van Fortuna Sittard. Door het aanvragen van een faillissement zijn er twee grote problemen voor Roda Jc opgelost. Ten eerste komt de grote schuldenlast van Fortuna Sittard niet mee naar Kerkrade en ten tweede zorgt een technisch faillissement ervoor dat het Roda cultuurgoed maximaal kan blijven bestaan.

Deze uiterst precaire informatie doet de ervaren leden van STAK besluiten om bij het vervolgen van de vergadering de volgende conclusie in de media te brengen: “STAK zegt dat Roda haar positie in Limburg moet versterken. Een fusie is volgens die stichting een goed middel. 'Wij zullen een fusiebesluit daarom niet tegen houden “ .

Het bericht belandt vervolgens snel in de media en dus ook in Sittard. Niet lang erna is ook bekend dat de fusiegroep het faillissement van Fortuna Sittard heeft ingebracht om de zwakke businesscase van Fc limburg te kunnen onderbouwen. Fortunahome is verbouwereerd. Niet alleen omdat STAK de fusie niet meer tegenhoudt, maar met name door het verraad dat Jo Abelhausen & co hebben gepleegd. Zo mag je het toch wel noemen als je je eigen club failliet laat gaan terwijl er wel degelijk een doorstart alternatief is!

We zijn ziedend van woede, maar ook verstijft van schrik. Als dit waar is kunnen wij er als supporters, Fortunahome en ook als TOF niets meer aan doen! Sterker nog, zelfs een uitspraak van de gemeente Sittard-Geleen, Stak of stichting Roda jc doet er dan niet meer toe! Ok, de schuldeisers van Fortuna kunnen en zullen uiteraard meteen een rechtszaak gaan aanspannen tegen het bestuur, maar dat zijn niet de processen die we nodig hebben om gezond aan de nieuwe competitie te kunnen beginnen.

Het verraad doet pijn en menig supporter is woedend. De politie besluit dan ook Erkens en Sjra te adviseren niet naar het stadion te komen. Jo had al eerder besloten niet te komen. De wedstrijd verloopt in een mineur stemming en de trouwe aanhang kan het niet opbrengen om na zoveel verraad de club oprecht te supporten. De zelf gemaakt vlaggen “Jo en Sjra zijn Tof” doen zelfs, met dit inzicht, pijn. Uit respect laten we de doeken echter wel hangen.

Na de wedstrijd vindt er druk overleg plaats tussen de supporters. Er wordt rond 23.00 contact opgenomen met Jo Abelhausen en hier horen we voor het eerst een andere versie van het verhaal. Jo Abelhausen geeft aan dat dit scenario wel besproken is in de stuurgroep, maar dat hij er geen toestemming voor heeft gegeven. Hij geeft aan “ hoogst verbaasd” te zijn en zweert “ een faillissement nooit te tekenen!”.

Daar zit je dan als gewone supporter om 24.00 op vrijdagnacht. De topman van Roda Jc die met een specifiek scenario in het geheim STAK overhaalt “niet tegen te zijn” en wat door de Fortuna topman hevig ontkend wordt. Wie bedriegt nu wie???? Wie liegt ons nu voor??

De soap gaat op Zaterdagochtend verder. Er wordt immers keihard door of Olaf van Eindhoven of door Jo Abelhausen (of door beide) gelogen. Keihard en zonder enige integriteit naar de eigen achterban, de burgers van Limburg en de lokale,- en provinciale politiek. We besluiten zelf een onderzoek te doen naar de waarheid en komen tot een nog schandaligere conclusie. De Raad van Commissarissen van Roda Jc met voorop Olaf van Eindhoven hebben doelbewust dit scenario aan het STAK overlegd om hen mee te krijgen. Deze professionals, alhoewel je daar nu wel een vraagteken achter mag zetten!, lieten zich overbluffen en gebruiken. Volgens onze bronnen in Kerkrade en volgens onze eigen SV bronnen heeft Jo Abelhausen op zaterdagochtend hevig verontwaardigd contact gezocht met Roda Jc om hen glashard de waarheid te vertellen. De waarheid daarbij is (naar zijn zeggen) dat hij niet akkoord gaat met een overname en/of faillissement. Naast een emotionele reden zit daar ook zijn eigenbelang bij (hij wil zijn deel van de schuld ook terugkrijgen, anders hoeft Fc limburg niet) en een juridische. Fortunahome kan zich namelijk niet voorstellen dat de schuldeisende partijen zoals bouwconsortiums, vastgoed ontwikkelaars, sofware bedrijven, logistieke en facilitaire dienstverleners niet per direct een claim aan de broek van de directie van Fortuna Sittard zal gaan hangen. Een faillissement zou immers betekenen dat deze Sittardse schuldeisers niets krijgen terwijl bij de fusie of het Plan TOF men wel geld gaat terugkrijgen.

En dat is nu de status. Roda JC wil perse de fusie er doorheen duwen en schuwt het brute geweld daar niet voor. Men beliegt niet alleen STAK, men beliegt niet alleen haar eigen fusiepartner, maar men beliegt ook de tienduizenden fans en de honderdduizenden Limburgers die met hun belastinggeld indirect dit plan moeten financieren. Een schande die wat ons betreft, indien mogelijk, strafrechtelijk uitgezocht mag gaan worden.

Goed. Hoe nu verder? De datum van 1 april hangt keihard boven het eindspel. Indien onze (huidige) informatie klopt gaat de fusie stuurgroep aanstaande maandag, gesteund door burgemeester Cox, alsnog een laatste poging wagen om een schuldsanering van Fortuna Sittard ten gunste van de fusie er door de Raad heen te krijgen. Of dit reëel is valt nog te bezien. De raad is breed tegen elke vorm van schuldsanering en officieel is as maandag alleen een “ informatie-sessie” waarbij geen besluitvorming op de agenda staat. Maar wie garandeert de burger in Zuid-Limburg dat ook hier niet bedrogen, geïntimideerd en gelogen wordt?

Verder verwachten wij dat STAK haar eerdere standpunt herziet, omdat het simpelweg gebaseerd is op verkeerde en voorgelogen informatie. De herziening kan uiteraard alleen maar luiden : “tegen de fusie”. Daarnaast kan de integriteit van de leden van STAK ook ter discussie komen te staan, want professionals die zich zo makkelijk laten meenemen verdienen niet in een dergelijke positie te mogen verkeren. Maar dit is verder niet een Sittards probleem.

Wij vinden dat het maar eens over moet zijn met de FC limburg soap. Niemand wil de papieren mijntijger, er is geen draagkracht onder supporters, geen draagkracht onder grote sponsoren, geen draagkracht onder de middenstand en er ligt dan ook een businessplan met veel ambities en weinig onderbouwing. Het hele fusieplan heeft de beide clubs veel tijd en geld gekost. Beide teams zijn significant sportief -en dus ook financieel- slechter gaan presteren nadat de aankondiging heeft plaatsgevonden en last, but zeker not least, de bestuurders die voorstander van Fc limburg zijn blijken niet integer en leugenachtig te zijn. Een schande voor het echte Limburg!!!

bron: Fortunahome.com
      zondag 22 maart 2009 @ 12:17:42 #244
    141379 postmortum
    Knuffelpool
    pi_67289308
    Stuurgroep erkent de list: Fortuna moet failliet!
    22 March 2009

Fortunahome bracht het nieuws al op zaterdag naar buiten. Hans Erkens heeft samen met Olaf van Eindhoven voorgesteld om Fortuna failliet te laten gaan om zo Roda Jc een betere doorstart te geven. Mede door dit artikel op Fortunahome.com heeft vandaag (zondag) de stuurgroep moeten erkennen en bekennen dat dit inderdaad gebeurt is. Op l1 valt dan ook het volgende te lezen:

"De Stuurgroep Topvoetbal stelt voor om Fortuna Sittard failliet te laten gaan als de schulden niet door de overheid worden betaald. De Stuurgroep presenteerde die optie in gesprekken met de Stichting Administratiekantoor Roda JC, zo meldden diverse bronnen. Fortuna heeft een schuld van 5,3 miljoen euro.

Maandagavond overlegt de gemeente Sittard-Geleen over de financiele situatie bij Fortuna. Een aantal activa van Fortuna zou in de nieuwe constructie ondergebracht worden bij de nieuwe fusieclub, het overblijvende deel wordt failliet verklaard. De Stichting Administratiekantoor Roda JC stemde in met de fusie op basis van de toezeggingen van de Stuurgroep. Als laatste moet nu ook de Stichting Roda JC nog akkoord gaan met het fusievoorstel.".

Dit heeft dus NIETS met een fusie te maken, maar is een ordinaire en behoorlijk onbeschofte streek van een aantal bestuurders om hun prestigeproject er koste wat kost doorheen te krijgen. Dit prestigeproject zou overigens Sporting Limburg moeten gaan heten en de clubkleur wordt Italië-blauw. Reserve (uit) kleur is geel. Alternatieven waren Rofort United (echt waar!) en RFC Limburg (ging niet door omdat domeinnaam niet kon worden gereserveerd).

Goed. Iedereen kan nu zien hoe het spel gespeeld wordt en het woord is nu aan Jo Abelhausen en Sjra Phillipen. Zij hebben altijd beweerd de club wel in een fusietraject te moeten brengen omdat ze graag de werkgelegenheid wilden behouden en de schuldeisers wilden afbetalen. Daar is nu dus geen sprake van. Beide heren kunnen dus niets anders doen dan met TOF de doorstart van Fortuna bespreken om zo de maximale werkgelegenheid in Sittard-Geleen te behouden en om de schuldeisers de beste kans te geven nog iets van hun geld terug te laten zien. en oh ja... om ook HUN en ONZE club gewoon te laten bestaan.

Jo en Sjra zijn TOF..!...?

Bron: L1 en Fortunahome.com
    pi_67290042
    Vieze spelletjes worden er gespeeld !

Rofort United
      zondag 22 maart 2009 @ 14:20:55 #246
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_67292989
    De beste oplossing:
    - Fortuna failliet verklaren
    - Roda speelt volgend seizoen in het geel-zwart gewoon onder de naam Roda. Of Roda Parkstad, omdat Heerlen ook meedoet.
    - Alle zakkenvullers worden ontslagen en vervangen door lange-termijn-denkers.
      zondag 22 maart 2009 @ 16:17:23 #247
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67296834
    Wat een zootje.. Ik dacht dat in de AlveSoap een smerig spelletje werd gespeeld, rondom dit fusie-gedrocht weet men echter ook van wanten /
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      zondag 22 maart 2009 @ 16:36:16 #248
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67297480
    Sporting Limburg vind ik overigens niet heel slecht. Duizendmaal beter dan FC Limburg.
      zondag 22 maart 2009 @ 17:46:18 #249
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67299437
    De geruchten gaan hier rond dat de fusieclub volledig in het zwart gaat spelen...
    Planning:
    -
      zondag 22 maart 2009 @ 18:38:19 #250
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_67300862
    The All-Blacks. Net als Nieuw Zeeland.
      zondag 22 maart 2009 @ 18:41:00 #251
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67300948
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 18:38 schreef Ixnay het volgende:
    The All-Blacks. Net als Nieuw Zeeland.
    Ik vind Zwarthemden dan een toepasselijkere bijnaam!
      zondag 22 maart 2009 @ 20:03:06 #252
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_67303455
    En het past goed bij het (steenkool) mijnverleden van de regio. Dat is dan het enige wat de clubs met de kleur zwart hebben.
    pi_67304137
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 12:45 schreef Rucebo het volgende:
    Vieze spelletjes worden er gespeeld !

Rofort United
    En dan in zwart/wit spelen:
    pi_67310446
    quote:
    Fortunahome.com onthulde dit weekend de misselijk makende list van Hans Erkens en Olaf van Eindhoven om Fortuna Sittard in het geniep technisch failliet te verklaren om zodoende de doorstart van Roda jc/ Sporting Limburg te realiseren. Mede door het publiceren van deze list en bedrog dienden Jo en Sjra kleur te bekennen en dat deden ze: de kleur was groen-geel! Ook Olaf en Stak moesten kleur bekennen. Het was een mix van bleek-wit en schaam-rood.

Maar daarmee zijn we er nog niet. De stuurgroep en de provincie hebben nog een smerig(er) politiek spelletje voorhanden! Fortunahome.com kan, na checks bij diverse bronnen, jullie op voorhand dan ook het 2e vuile spel van de stuurgroep onthullen. Lees..en huiver: "De sportzone-gate"

Voor de mensen die minder bekend zijn met de lokale politiek zullen wij eerst wat achtergrond met u delen. De provincie en de stad Sittard-Geleen hebben Sittard-Geleen uitgeroepen tot het centrum van "topsport talenten organisatie". Het fysieke centrum van deze (virtuele netwerk) organisatie heet in gewone taal de sportzone en zal rondom het Fortuna Sittard stadion komen te liggen. Het idee hierachter is om talentontwikkeling en topsport te verbinden met onderwijs, bedrijfsleven, zorg, huisvesting, overheid en dus sport.

De Sportzone komt echter maar moeilijk van de grond. Het Fontysbestuur koos bijvoorbeeld onlangs voor Eindhoven als meest aantrekkelijke locatie voor Fontys Sporthogeschool. Om toch nog iets over te houden heeft men wel onlangs vele tonnen belastinggeld in het Fusie-Tophandbal gestoken. Idealiter hoort natuurlijk ook topvoetbal op deze locatie. Dat kan en zal niemand ontkennen. Maar vanwege het mismanagement van Fortuna Sittard heeft de politiek in het verleden moeten besluiten geen geld meer aan een "lekkende kraan" te besteden. Wel zou men, passende in de doelstellingen van een sportzone en talenten-ontwikkeling, graag de voetbaljeugd van Fortuna Sittard of Fc limburg op de sportzone willen hebben. Goed, tot zover de algemene achtergrond informatie.

De sportzone staat dus nog in de kinderschoenen. Er dient flink geinvesteerd te worden in een fysieke infrastructuur zoals gebouwen, wegen, trainingsfaciliteiten en accomodaties. Daar de sportzone een onderdeel is van het provinciale beleidsplan is de provincie ook bereid subsidies te geven in de ontwikkeling ervan. De beschikbare subsidiepot voor de Sportzone is uiteraard flexibel, maar zou naar vernomen enkele miljoenen (kunnen) bevatten.

ok. Hoe zit het dan nu met die "list en bedrog truc" ? De schuld van Fortuna Sittard dient door iemand betaald te worden. Dit betekent letterlijk dat er (1) het benodigde geld dient te zijn en (2) er een verantwoordelijke partij publiekelijk genoemd dient te worden.

Laten we beginnen bij (1) het geld. De gemeente Sittard-Geleen heeft niet veel geld en zal dit in principe niet willen uitgeven aan een vreemde club in Kerkrade. Dus de kans dat men uit eigen kas geld gaat geven is vrijwel nihil. Maar wat als het gaat om virtueel geld? Geld dat je nog in de toekomst moet gaan krijgen en waarvan de hoogte nog niet bekend is? Meer concreet: de subsidie door de provincie op de sportzone!

Dit is het " virtuele" geld dat men wil gaan inzetten om de schulden te gaan financieren. Laten we het proberen te verduidelijken: "Stel dat de feitelijke subsidiebehoefte van de sportzone 2 miljoen euro is en wethouder Guyt er 6 miljoen gaat vragen (en krijgen). De niet nodige 4 miljoen zullen dan nooit gebruikt worden voor de feitelijke opbouw van de sportzone, maar voor de opbouw van Fc limburg! Een veel te ruime interpretatie van de subsidie regelingen en die ons inziens ook strafbaar is. Men reserveert dus toekomstig Sittard's subsidiegeld voor de schuldsanering (de bedragen zijn daarbij voorbeelden).

Het probleem voor de stuurgroep en pro-fc limburg genoten zit hem dus niet zo zeer in het geld (men sluist limburgs belastinggeld via het misbruiken van een subsidie regeling naar het prestigeproject), maar het zit hem ons inziens eerder in de (2) " openbare verantwoordelijke partij".

Het liefste zou men hebben dat Sittard-Geleen openlijk gaat zeggen dat zij de schulden zullen saneren. (met het geld van de sportzone subsidie) Daarmee blijft de "facilitatie-rol" van de provincie ogenschijnlijk overeind en kunnen de politieke partijen in Kerkrade met "een gerust hart" nog eens 2 miljoen (bovenop de 3 miljoen) aan de fusieclub geven. Maar ja. De gemeente in Sittard-Geleen kan zowel om emotionele, historische, inhoudelijke en politieke redenen nooit openlijk zeggen dat ze de schulden zullen gaan saneren. Zelfs niet als zij het geld gratis gaan krijgen van de provincie!

Dat is dus het probleem dat opgelost dient te worden. Fortunahome weet niet hoe men dit in de komende week gaat doen. Het kan zijn dat men het via de achterkamertjes probeert te regelen (de burgemeesters hebben namelijk hier al met elkaar over gesproken) en men het onderwerp zal doodzwijgen. De limburgse pers kennende zal men hier namelijk geen kritische vragen over gaan stellen.

Een ander scenario is dat men het technisch gaat ver-anonimiseren. Er komen financiele constructies met namen waarbij het woord "loopplankfinanciering" nog begrijpelijk klinkt. Een ander scenario is dat de provincie openlijk gaat bekennen geen faciliterende rol te spelen, maar een inhoudelijke. Men wordt bijvoorbeeld shirtsponsor of aandeelhouder en op basis daarvan gaan zij limburgs belastinggeld aan de doorstart van Roda Jc geven. Men gebruikt dan hiervoor uiteraard het geld dat men (technisch) gereserveerd heeft voor de Sittardse sportzone!

Goed. Blijft nog een vraag over. Waarom zou de Sittardse politiek uberhaupt meedoen? Waarom gewoon het onderwerp niet weglachen? Waarom het risico lopen op een politieke of zelfs strafrechtelijke rel? Het antwoord is simpel. De stuurgroep heeft het college bedreigd. Indien men in Sittard-Geleen niet meewerkt zal de talenten-ontwikkeling niet in Sittard (de sportzone) gaan plaatsvinden maar in Kerkrade. En dit is niet alleen erg pijnlijk voor de wethouder van Sport, niet alleen pijnlijk voor een lege sportzone, niet alleen pijnlijk voor een groot voetbalstadion dat nooit gebruikt zal worden, maar het ligt ook gevoelig bij alle andere politieke partijen en bij de Raad van Commissarissen van Fortuna.

De raad moet morgen dus kiezen. Meegaan in het misselijkmakende financieel en uiterst dubieus spelletje van de provincie of het open en consequent spelen met het risico dat men ook geen talenten ontwikkeling in de stad gaat krijgen? Burgemeester Cox gaf al de eerste voorzet over wat we kunnen verwachten en verbood alle openheid en transparantie. De deuren moeten maandagavond op slot, zodat de buitenwereld niet kan zien welke spelletjes er gespeeld gaan worden. Nog meer gekronkel, besluiteloosheid, leugens en achterkamertjes gedoe kan Fc limburg en de politiek echter toch niet meer hebben? Voor alle zekerheid geven wij de bestuurders alvast aan dat wij de zaak uiterst zorgvulduig zullen volgen en we juridisch klaar zijn om onmiddelijk bij de minst of geringste fraude de zaak openbaar en aanhangig te maken!

Voor ons als fans en burgers van Sittard is de keuze echter makkelijk. Ga met TOF in zee en je hebt niet alleen een talenten-ontwikkeling, maar ook een BVO binnen de stadsgrenzen die de burgers entertainment kan geven en de stad de zo noodzakelijke naamsbekendheid. !
    Bron: Fortunahome.com
    Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
    O-H-I-O; Buckeyes
      zondag 22 maart 2009 @ 23:28:53 #255
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67310580
    Beter gaan ze het "Lokomotiv Limburg" noemen, past wel bij de manier hoe ze het tot stand willen brengen!
    Planning:
    -
      maandag 23 maart 2009 @ 11:45:06 #256
    126146 Garudo
    Kaizo Konpaku
    pi_67318984
    Weet niet of het elders al gepost is, maar dit is hoe ze willen dat de shirt eruit komt te zien:
      maandag 23 maart 2009 @ 11:57:21 #257
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67319407
    Er word trouwens onderzocht of de provincie niet als shirtsponsor kan optreden (tsja, ze moeten het budget toch omhoog krikken met belastingeld)...
    Planning:
    -
      maandag 23 maart 2009 @ 12:47:13 #258
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67321039
    Lelijk shirtje zeg

De naam Sporting Limburg vind ik trouwens wel wat hebben. In ieder geval beter dan Roda For Limburg
    AFC AJAX
    pi_67321488
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 11:45 schreef Garudo het volgende:
    Weet niet of het elders al gepost is, maar dit is hoe ze willen dat de shirt eruit komt te zien:
    [ afbeelding ]
    Zelfs de leeuw lijkt op RKC

RKC 2.
    U MAD?
      maandag 23 maart 2009 @ 13:09:15 #260
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_67321689
    Nou zeg, een leeuw! Dat is na-aperij van RKC! En geel-blauw-wit is uiteraard geheel onlogisch. Om nog maar te zwijgen over de verticale strepen, die ook ieder jaar op de tenues van RKC staan.
      maandag 23 maart 2009 @ 13:10:05 #261
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_67321712
    Dat shirt ...... .
    pi_67321784
    Sporting Limburg
    pi_67321857
    Sporting Locomotiv AC FC Real Limburg United , vind ik persoonlijk een betere naam.
    U MAD?
    pi_67321890

Gezien de vlag van Limburg vrij logische kleuren toch? Vind het ook niet echt lelijk. Geel zwart vind ik persoonlijk veel lelijker.

het moest immers Heerenveen van het zuiden worden, en die hebben ook een provincievlag als shirt.
    pi_67321929
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 13:15 schreef MaxPower het volgende:
    [ afbeelding ]

Gezien de vlag van Limburg vrij logische kleuren toch? Vind het ook niet echt lelijk. Geel zwart vind ik persoonlijk veel lelijker.

het moest immers Heerenveen van het zuiden worden, en die hebben ook een provincievlag als shirt.
    Ja tuurlijk logisch, maar kom op zeg: Geef een groep 2 van een basisschool de opdracht om een mooit shirt voor FC AC REAL SPORTING LIMBURG UNITED te bedenken en er komen mooiere cq/ betere creaties uit.
    U MAD?
      maandag 23 maart 2009 @ 17:51:22 #266
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_67331127
    Op z'n minst hadden ze iets minder (en dus bredere) banen kunnen kiezen. Dit doet gewoon pijn aan je ogen
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      maandag 23 maart 2009 @ 21:13:43 #267
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_67337863
    Vanaf volgend seizoen wordt het Allemania Aachen!
    pi_67340845
    quote:
    Fortuna blijft 2,3 miljoen schuldig

SITTARD-GELEEN - Of Fortuna nu gaat fuseren met Roda JC danwel alleen verder gaat, de club blijft voor 2,3 miljoen euro bij de gemeente Sittard-Geleen in het krijt staan. Dat heeft het college van burgemeester en wethouders (B&W) maandagavond duidelijk gemaakt tijdens een besloten gemeenteraadsvergadering over de perikelen rond Fortuna Sittard.

Die vordering staat uit omdat de gemeente jaren geleden een bankgarantie afgaf voor de noodlijdende club en de banken die garantie hebben aangesproken. ,,Dat geld moet terug'' zei verantwoordelijk wethouder Ruud Guyt kort en bondig.
      maandag 23 maart 2009 @ 23:54:44 #269
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67344054
    http://www.opinieplus.nl/Pages/cpResultaat_FCLimburg.aspx

Het onderzoek van de Stuurgroep Tobvoetbal Limburg
    Planning:
    -
      dinsdag 24 maart 2009 @ 00:09:02 #270
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67344393
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 22:30 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
    Goede zaak.
    pi_67346157
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 21:13 schreef Ixnay het volgende:
    Vanaf volgend seizoen wordt het Allemania Aachen!
    Misschien moet je de naam van je nieuwe club leren spellen.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 maart 2009 @ 13:06:26 #272
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67354493
    Heeft er iemand de recente jaarcijfer van Roda en Fortuna? Want de tekorten van aankomend seizoen moeten bij een fusie opgelost worden vanuit het eigen vermogen wat een briljante basis voor een fusie
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_67354886
    Welk eigen vermogen?

Zelfs de grootste fusievoorstanders moeten nou toch wel argwaan krijgen?
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 maart 2009 @ 13:45:23 #274
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67355963
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:17 schreef MaxPower het volgende:
    Welk eigen vermogen?
    vandaar mijn vraag
    DeLuna vindt me dik ;(
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:04:52 #275
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_67363000
    precies, het is allemaal lachwekkend geworden maar tóch willen de initiatiefnemers het er nog doorheen drukken via allerlei vage constructies. Een combinatie van grootheidswaanzin en voorkomen van gezichtsverlies, al is de afgang van de stuurgroep natuurlijk al enorm groot.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 maart 2009 @ 18:26:08 #276
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_67365338
    Even voor de volledigheid, of ik het goed op mijn netvlies heb;

De fusie was nodig zodat er club kon staan met een hogere begroting, denk 20 miljoen wat als solide basis moest gaan dienen voor een vaste plek in de subtop en meegaan met clubs als Groningen, Twente en Heerenveen.......
    Maar nu komt er een club met dezelfde begroting als Roda afgelopen seizoen en hetzelfde tekort.........
    DeLuna vindt me dik ;(
      dinsdag 24 maart 2009 @ 18:37:01 #277
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_67365650
    dat is correct. Het gaat dus werkelijk nergens meer over. Afgelopen weekend waren er zelfs geluiden dat als de schulden van fortuna niet gesaneerd worden, men fortuna dan maar failliet laat gaan en de FUSIEclub er dan toch zou komen.... Feitelijk geen fusie dus. Het slaat he-le-maal nergens meer op.

Kijk als ze nu 25 miljoen bij elkaar gehaald hadden, dan was ik nog steeds tegen als rjc-fan maar dan had je weinig om tegenin te gaan. Maar voor de stuurgroep is alles voldoende om een nieuwe club op te richten, als roda en fortuna maar verdwijnen. Eerst was het 30 miljoen, daarna 25, toen 20, toen 15 en nu zelfs maar 11 en 3 miljoen per seizoen steun van de provincie. Koste wat het kost moet hun speeltje er komen
      dinsdag 24 maart 2009 @ 18:53:23 #278
    46383 Tiemie
    sowieso wel!
    pi_67366148
    Nu de naam en clubkleuren nog hetzelfde laten en iedereen is weer happy.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:21:00 #279
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_67367084
    Als je "Limburg" en "voetbal" zegt, dan zeg je Roda.
    Het enige dat we voorstelden zijn we kwijt. Ik hoop dat die nieuwe club snel failliet gaat.

Echt waardeloos dit. Ik heb er lang vertrouwen in gehad dat het gewoon bij een vergissing zou blijven, maar nu lijkt het me definitief.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:09:42 #280
    220262 HowardHughes
    Never make a decision, ...
    pi_67368786
    Ik volg ook maar de helft hoor. Maar ze gaan dus voetballen in het stadion van Roda, van alle Fortuna spelers (op 1 of 2 na) loop het contract komende zomer af en de schuld van Fortuna aan de gemeente blijft staan en komt dus op naam van de nieuwe club. Klopt dat?

Want dan hebben we het dus gewoon over Roda, maar dan met een nieuwe naam, een nieuw shirt, een paar nieuwe spelers die niets toeveoegen en extra schulden.
    I'm not a paranoid deranged millionaire. Damnit, I'm a billionaire.
    Howard Hughes Medical Institute
    Howard R. Hughes College of Engineering
    The Howard Hughes Corporation
    pi_67370829
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:09 schreef HowardHughes het volgende:
    Ik volg ook maar de helft hoor. Maar ze gaan dus voetballen in het stadion van Roda, van alle Fortuna spelers (op 1 of 2 na) loop het contract komende zomer af en de schuld van Fortuna aan de gemeente blijft staan en komt dus op naam van de nieuwe club. Klopt dat?

Want dan hebben we het dus gewoon over Roda, maar dan met een nieuwe naam, een nieuw shirt, een paar nieuwe spelers die niets toeveoegen en extra schulden.
    Trek er voor het gemak ook nog maar flink wat supporters en sponsoren van af. Want die willen niets met Sporting Limburg te maken hebben.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:06:22 #282
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67370923
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:04 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Trek er voor het gemak ook nog maar flink wat supporters en sponsoren van af. Want die willen niets met Sporting Limburg te maken hebben.
    En dan toch stug doorzetten .
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:14:27 #283
    220262 HowardHughes
    Never make a decision, ...
    pi_67371233
    Nou, dat is dus compleet kut.
    I'm not a paranoid deranged millionaire. Damnit, I'm a billionaire.
    Howard Hughes Medical Institute
    Howard R. Hughes College of Engineering
    The Howard Hughes Corporation
    pi_67371355
    Wat een soap
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:41:37 #285
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_67372285
    Mea culpa, mea culpa, mea maxi culpa

In eerdere topics (toen de 1e plannen op tafel kwamen) was ik nog vol lof over de fusie.De plannen leken goed met een goede (financiële) basis. Hiervoor wil ik graag mijn excuses aanbieden aan de Die-hard Roda en Fortuna supporters.

Echter naar verloop van tijd blijkt het geld en dus de basis minder en minder te worden. Tel daarbij ook de firma list en bedrog bij (Eijndhoven en Co.)
    Ik moet nu toch gaan toegeven dat er op deze manier beter geen fusie kan komen.
    Net efkes anges
    pi_67373005
    Laat ik ook de hand in eigen boezem steken.

Roda FC in het geel-zwart in het PLS en een begroting met 25 miljoen: yes, please.
    Sporting Limburg in het geel-wit-blauw-rood in het PLS en een begroting met 8 miljoen: no, thanks.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:43:58 #287
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67375075
    De Graafschap en Ado thuis waren 5 goals voor en 2 overwinningen. Ik heb 0x gejuicht, ik kan het gewoonweg niet meer opbrengen... Blaas die fusie toch aub af!

You are my Roda;
    My Only Roda;
    You make me happy;
    When skies are grey;
    You never notice;
    How much I love you;
    Please don't take my Roda away, Please don't take my Roda away, Please don't take my Roda away...
    Planning:
    -
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:52:24 #288
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67375450
    Volgens de geruchten weigert Huub Narinx trouwens een fusie overeenkomst de tekenen. Zonder een handtekening van Roda's algemeen directeur zal er geen fusie komen.
    Planning:
    -
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:57:19 #289
    126146 Garudo
    Kaizo Konpaku
    pi_67375661
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:52 schreef DarkShine het volgende:
    Volgens de geruchten weigert Huub Narinx trouwens een fusie overeenkomst de tekenen. Zonder een handtekening van Roda's algemeen directeur zal er geen fusie komen.
    En waarom zou hij weigeren te tekenen? Wat is de reden?
    Ik volg het niet zo als de Roda/Fortuna Supporters, maar ben wel benieuwd wat er gaande is.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:04:32 #290
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_67375963
    Nog minder dan een jaar geleden, finale KNVB beker tegen Feyenoord. Weten jullie nog?
    Niemand had het toen nog over een FC Limburg of een Sporting Limburg. Die ideeën waren er ooit, maar zijn nooit doorgezet omdat iedereen het te belachelijk voor woorden vond.

En dan gaat het eens (eindelijk) 1 seizoen iets minder en dan moet die club nu ineens zo snel mogelijk afgemaakt worden voordat de straks weer in de subtop meedoen.
    Het perfecte moment voor de KNVB om toe te slaan en het is ze mooi gelukt.

Gelukkig heb ik er vertrouwen in dat zowel supporters uit Kerkrade, Sittard, Heerlen of whatever weg zullen blijven op een paar enkelingen na.
    Zie het voor je, de openingswedstrijd van een nieuwe club in een bijna leeg PLS.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:06:27 #291
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_67376045
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:52 schreef DarkShine het volgende:
    Waarom zou hij dat doen?
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:32:17 #292
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67377105
    Zeg mij het, dan zeg ik het jullie. Zou het zijn omdat hij nu doorheeft dat het enkel een prestigeproject is, of blijft hij liever nog even in deze goedbetaalde functie doorrommelen?

Ik denk het laatste...
    Planning:
    -
      woensdag 25 maart 2009 @ 00:35:36 #293
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_67379447
    Als hij maar niet tekent dan vind ik het goed.
      woensdag 25 maart 2009 @ 01:11:11 #294
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_67380207
    Snap niet waarom de fusie nog doorgaat. Beter proberen ze het in een tijd wanneer niet elk bedrijf geraakt wordt door de economische malaise.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_67390862
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 01:11 schreef TC03 het volgende:
    Snap niet waarom de fusie nog doorgaat. Beter proberen ze het in een tijd wanneer niet elk bedrijf geraakt wordt door de economische malaise.
    de timing is ook al niet het sterkste punt van ze idd.

Maar stel Narinx zou dat niet tekenen, dan wordt ie gewoon door de rvc ontslagen en stellen ze iemand aan die wel tekent. Simpel
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:33:38 #296
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_67392791
    Staat nu ook op de FP site.

Narinx heeft een gesprek gehad met de advocaat van beide SV's waarin hij bevestigd dat hij het document niet wilt tekenen.
    Planning:
    -
    pi_67395069
    even voor de volledigheid voor de andere fokkers: Algemeen directeur ziet hoop obstakels op fusiepad

hopelijk heeft dit tot gevolg dat de stekker eruit getrokken wordt. Maar Narinx moet hoe dan ook opstappen, er is wanbeleid gevoerd en hij is hiervoor, samen met kuijer, eindverantwoordelijk voor.

Maar ik zie het eerlijk gezegd eerder als even snel zijn eigen straatje schoonvegen voordat ie de zak krijgt van de gemeente. Een kat in t nauw maakt rare sprongen!
    pi_67397403
    Yihaa

Optyfen met die fusie

Hopelijk mag hij nog een paar maandjes aanblijven idd. Als ze hem nu eruit knikkeren dan heb ik opeens alle vertrouwen in die stichtingen van jullie.
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:17:15 #299
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_67405901
    Hij gaat wel met de stuurgroep en RvC aan tafel zitten om de fusie te bespreken.
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:23:53 #300
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67406176
    En ik maar denken dat het definitief was. Persoonlijk vind ik het wel een leuk idee, zo'n FC LImburg, maar ik snap natuurlijk hoe dat voor de Roda en Fortuna fans helemaal niet het geval is.
    AFC AJAX
    pi_67421052
    Dicht!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')