Ik heb geen andere nationaliteit dan de Nederlandse, woon wel in het buitenland. Als ik dan mijn paspoort niet verleng voor 10 jaar verlies ik dan alsnog mijn Nederlandse nationaliteit?quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je een andere nationaliteit hebt naast de Nederlandse, dan kun je als je 10 jaar lang je paspoort niet verlengd de Nederlandse nationaliteit kwijtraken, tenzij je een "verklaring van Nederlanderschap" aanvraagt middels het consulaat. Ben je alleen Nederlander, dan raak je die nationaliteit nooit kwijt natuurlijk.
Als je dus een jaartje of twee te laat bent ofzo omdat je er toevallig achter kwam dat ie al in 2007 verliep, dan kun je dus zonder enkel probleem je paspoort verlengen.
Dat is wel wat ikm eruit lees.quote:Op woensdag 4 februari 2009 04:37 schreef breaky het volgende:
Om even maartena uit het vorige topic te quoten:
[..]
Ik heb geen andere nationaliteit dan de Nederlandse, woon wel in het buitenland. Als ik dan mijn paspoort niet verleng voor 10 jaar verlies ik dan alsnog mijn Nederlandse nationaliteit?
Ik kan pas na 10 jaar een Laotiaanse ID kaart gaan aanvragen...maar dan heb ik volgens mij nog steeds niet de Laotiaanse nationaliteit (Alleen handig voor in Laos trouwens)quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat is wel wat ikm eruit lees.
Handig dat je 10 jaar lang kan vergeten te verlengen in geval van meerdere nationaliteiten.
Nee. Je kunt nooit de Nederlandse nationaliteit verliezen als je daardoor staatsloos wordt. Het is alleen van belang even op te letten als je twee nationaliteiten hebt zoals ik.quote:Op woensdag 4 februari 2009 04:37 schreef breaky het volgende:
Ik heb geen andere nationaliteit dan de Nederlandse, woon wel in het buitenland. Als ik dan mijn paspoort niet verleng voor 10 jaar verlies ik dan alsnog mijn Nederlandse nationaliteit?
Dat doe je al jaren toch? Wordt het niet eens tijd voor een verblijfsvergunning? Is dat echt ZO moeilijk te regelen in Argentinië, of heb je daar andere redenen voor?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:27 schreef flipsen het volgende:
Aangezien ik nog gewoon toerist ben en iedere 3 maanden even de grens overwip, kan ik mijn paspoort maar beter niet laten verlopen
Of een familie noodgeval. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als ik te horen krijg dat mijn vader overlijdt, en ik niet naar de begrafenis kan 3 dagen later omdat mijn paspoort verlopen is.....quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:56 schreef breaky het volgende:
Paspoort niet verlengen is zoiezo niet handig voor mij: Stel je hebt een enorme zin in zuurkool stampot met verse rookworst, dan duurt het nog wel een tijdje voor dat je dan weer in Nederland bent.![]()
Tis nog even goedkoper om het niet te doenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat doe je al jaren toch? Wordt het niet eens tijd voor een verblijfsvergunning? Is dat echt ZO moeilijk te regelen in Argentinië, of heb je daar andere redenen voor?
Ze staken omdat de crisis de schuld van Sarkozy is. Zoiets.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:01 schreef Fogel het volgende:
Wie is er nu weer aan het staken daar, en waarom?
Krijg je nooit vragen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:27 schreef flipsen het volgende:
Aangezien ik nog gewoon toerist ben en iedere 3 maanden even de grens overwip, kan ik mijn paspoort maar beter niet laten verlopen
Nope, heb het zelf wel eens aan die lui bij de grens gevraagd (uiteraard nadat ik mijn stempeltje weer hadquote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:33 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Krijg je nooit vragen?
Hier in India werkt die truuk echt niet.
Over exen gesproken. Ik heb ook een keer een staking voor de kiezen gehad terwijl ik het net uit had gemaakt met m'n vriend. Ik zat al in het vliegtuig naar A'dam toen we te horen kregen dat we een tussenstop in Parijs zouden maken en vandaar niet verder konden vanwege stakend personeel daar....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:19 schreef breaky het volgende:
Ja ik weet nog goed dat ik in Parijs was met een ex van mij...terug naar Nederland met de trein kon niet...want ze staakten!![]()
Daar ging mijn kans om eens een keer met de Thalys/TGV te kunnen rijden!![]()
Dan maar in een krappe Eurolines bus...![]()
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 02:43 schreef maartena het volgende:
Volgens mij moet je als je een cursus staken wil, inderdaad naar Frankrijk gaan....
Ja precies, die dus.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:44 schreef maartena het volgende:
Ja, ik stond en keer drie uur stil in de auto ergens tussen Lille en Parijs..... omdat de truckers weer eens boos waren op de regering voor een en ander, en de hoge diesel prijzen natuurlijk..... Hoppa, snelweg blokkeren dan maar.
Het komt ook wel eens voor dat het halve vliegverkeer in Europa ontregeld is omdat de vluchtbegeleiders in alle grote Franse steden aan het staken zijn enzo.....
The more things change, the more things stay the same.....
Tja....dit is mischien net zoiets als de Zweedse kok bij de muppet show. Iedereen vond die harstikke grappig behalve de Zweden zelf!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:14 schreef Fogel het volgende:
Een Noorse interpretatie van een Nederlands lied.
Zien er wel tof uit, maar ik ken ze niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:59 schreef Fogel het volgende:
Voor de mensen in gebieden met sneeuw: hebben jullie deze al getest? http://www.snobootz.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |