quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:59 schreef Nemain het volgende:
[..]
Die heb ik ook meegenomen uit de bieb, ben benieuwd..
En ik heb net in een middagje dit uitgelezen:
[ afbeelding ]
Tja, het was precies wat ik ervan had verwacht: drie keer niks. Maar goed, kan ik in ieder geval zeggen dat ik hem heb gelezen.
Na 'To Kill a Mockingbird' wordt het:
[ afbeelding ]
2 keer achter elkaar dat ik een nieuw topic maakquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:01 schreef robbolo het volgende:
Nu al weer een tijdje bezig met:
[ afbeelding ]
Bevalt erg goed
Is dat een psychologische thriller?quote:
Yep.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Is dat een psychologische thriller?
Erg leuk boek, alleen zo snel klaar.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ben nu bezig in The Curious Incident of the Dog in the Night Time van Mark Haddon. Erg vermakelijk en het leest makkelijk weg. Bovendien voel ik me heel slim want ben nu al bij hoofdstuk 157
Ontzettend gaaf boek vond ik dat.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ben nu bezig in The Curious Incident of the Dog in the Night Time van Mark Haddon. Erg vermakelijk en het leest makkelijk weg. Bovendien voel ik me heel slim want ben nu al bij hoofdstuk 157
Jaaa, ook gelezen. Geweldig boek. Heb daarna ook 'Een Akkefietje' (a spot of bother) gelezen, is ook briljant.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
quote:Omschrijving boek
Twee echtparen gaan een avond uit eten in een restaurant. Ze praten over alledaagse dingen, dingen waar mensen tijdens etentjes over praten: werk, de laatste films, vakantieplannen. Maar ondertussen vermijden ze waar ze het eigenlijk over moeten hebben: hun kinderen.
De twee vijftienjarige zoons van beide echtparen, Michel en Rick, hebben samen iets uitgehaald wat hun toekomst kan verwoesten. Tot dusver zijn alleen vage beelden van de twee in Opsporing verzocht vertoond en zit het onderzoek naar hun identiteit vast. Maar hoe lang nog? Wat de situatie nog ingewikkelder maakt is dat de vader van Rick de beoogde nieuwe minister-president van Nederland is.
Het diner is de weergaloze en ambitieuze nieuwe roman van Herman Koch, waarin de vraag centraal staat in hoeverre je als ouder verantwoordelijk bent voor de daden van je eigen kind. In soepel proza schotelt Koch de lezer een bloedstollend verhaal voor dat zich binnen de tijdsspanne van een avond voltrekt. Een roman met de tragiek van de film Festen - heel menselijk en onafwendbaar op het noodlot afstevenend.
Vorige week gekocht, nog niet aan begonnen, ben benieuwdquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:30 schreef Lov1 het volgende:
Gisteren uitgelezen, leuk boek, heb me zeker vermaakt!
[ afbeelding ]
Hoe is Mockingbird?quote:Op maandag 16 februari 2009 15:05 schreef Copycat het volgende:
Oh ja, naast To Kill a Mockingbird, lees ik ook op gezette tijden in Allen Carr's Stoppen met roken.
Ja, het is zover.
quote:
Dank! Ik zal het nodig hebben.quote:En succes!
Denk eraan en blijf het tegen jezelf zeggen: Na twee weken is het ergste voorbij.quote:
Uit de info op bol.com maak ik op dat er twee Nederlandse titels zijn: De schapen van Glennkill (2005) en Daar buiten loopt een schaap (2008)quote:Op maandag 16 februari 2009 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zag trouwens dat three bags full ook naar het nederlands vertaald is maar het had een kut titel ben het even kwijt.
Hij deed het niet voor me, die Allen!!quote:Op maandag 16 februari 2009 15:05 schreef Copycat het volgende:
Oh ja, naast To Kill a Mockingbird, lees ik ook op gezette tijden in Allen Carr's Stoppen met roken.
Ja, het is zover.
Heb de film hiervan gezien. Moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk was van de film.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:36 schreef FloggingMolly het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met:
[ afbeelding ]
Heerlijk boek!
Met als nadeel dat ik alles daarna dus minder vond.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:47 schreef Jabberwocky het volgende:
Door dat boek ben ik ook aan Murakami verslingerd geraakt
het was de goedkoopstequote:
Ja? Ik zit altijd te giechelen als ik hem lees en zo vaak giechel ik niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:40 schreef Nemain het volgende:
*schop*
Ik doe er twee in één keer:
[ afbeelding ]
Veel seks, mwah.
en
[ afbeelding ]
Ik word altijd zo depressief van Grunberg, op een of andere manier.
En? Wat vind je ervan? Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:30 schreef Lov1 het volgende:
En daarom vandaag begonnen in
[ afbeelding ]
Ik vond juist dat boek een beetje vervelend. Toch was de wil er wel om het boek uit te lezen, maar ik weet niet meer waarom.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:57 schreef wallofdolls het volgende:
Deze lees ik nu:
[ afbeelding ]
Beiden erg vermakelijk. Hermans ga ik zeker meer van lezen. Die beste muziekverhalen zijn stuk voor stuk geniaal, of het nou om die over de missisippi-blues of over Justin Timberlake gaat.
Ja ok, ik heb fragmenten van Au Pair en Onder Professoren gelezen en die waren beter, maar toch vind ik dit erg goedquote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En? Wat vind je ervan? Ik ben benieuwd!
[..]
Ik vond juist dat boek een beetje vervelend. Toch was de wil er wel om het boek uit te lezen, maar ik weet niet meer waarom.
Een heilige van de horlogerie is pas écht vervelend. Niet aanraken dat boek, luidt mijn advies!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:20 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja ok, ik heb fragmenten van Au Pair en Onder Professoren gelezen en die waren beter, maar toch vind ik dit erg goed
Hoe doe je dat, fragmenten lezen?? Sla je dan een boek open en lees je er dan een passage uit?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:20 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja ok, ik heb fragmenten van Au Pair en Onder Professoren gelezen en die waren beter, maar toch vind ik dit erg goed
Yeah, gewoon in de winkel staan lezen. De Slegte. En als je dan niks te doen hebt in de trein en zoquote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:31 schreef conleche het volgende:
[..]
Hoe doe je dat, fragmenten lezen?? Sla je dan een boek open en lees je er dan een passage uit?
Ik vond Au Pair trouwens een vreemd boek. Ik vond dat hij zich niet heel best heeft verplaatst in de psyche van een 19 jarig meisje. Maar soit, helemaal oninteressant was het ook niet, want ik heb het meer dan 1x gelezen.
Is dat een dubbeluitgave?quote:
Oh ja, nu zie ik die verraderlijk kleine lettertjes ook.quote:
Geweldig boek vond ik dat! Evenals Life of Pi en Curious Incident of a Dog in the Nighttime, eerder in dit topic genoemd.quote:
Stephanie Meyer? Zij schrijft toch van die Angel♥Buffy-achtige boekjes gericht op tienermeisjes?quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:35 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Schrijfstijl is vreselijk, hoofdpersoon is bloedirritant, en toch leest het als een trein
Ja, over vampiers enzoquote:Op woensdag 18 februari 2009 09:49 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Stephanie Meyer? Zij schrijft toch van die Angel♥Buffy-achtige boekjes gericht op tienermeisjes?
Het leek me wel geinig, heb de boeken heel goedkoop in Engeland gekocht. Mijn excuses als ik even geen hoogstaande literatuur leesquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:10 schreef blue_funk het volgende:
[..]
En dat lees jij voor je plezier?![]()
Mja, ieder z'n ding...
Hmmm, misschien probeer ik ze ook wel een keer als ik een verstand-op-0-moment heb... Kan nooit slechter zijn dan Esther Verhoef en al die andere zogenaamde literaire thriller schrijfsters... toch?quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het leek me wel geinig, heb de boeken heel goedkoop in Engeland gekocht. Mijn excuses als ik even geen hoogstaande literatuur lees.
Het is wel heel erg verstand op nulquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:12 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Hmmm, misschien probeer ik ze ook wel een keer als ik een verstand-op-0-moment heb... Kan nooit slechter zijn dan Esther Verhoef en al die andere zogenaamde literaire thriller schrijfsters... toch?
Hoe doe je dat? Normaal gesproken heb ik geen probleem met Grunberg's boeken, maar op de een of andere manier zijn alle vervelende gevoelens die ik de laatste tijd heb ervaren, geassocieerd met 'Onze Oom'. Oké, niet echt professioneelquote:[b]
wordt niet altijd depressief van grunberg, hij schrijft wel een beetje zo idd. maar dit is wel een heeeeel erg triest verhaal![]()
bij grunberg meestal ongeveer op de helft een influp moment, dat ik er geen zin meer in heb, maar dat heb ik deze keer niet. t is bijna uit.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:32 schreef Nijnkonijn87 het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Normaal gesproken heb ik geen probleem met Grunberg's boeken, maar op de een of andere manier zijn alle vervelende gevoelens die ik de laatste tijd heb ervaren, geassocieerd met 'Onze Oom'. Oké, niet echt professioneel. Het gaat nog even duren voordat ik dit boek uitlees. Ik hoop maar dat de rest van het boek het lezen waard is want tot nu toe kom ik er niet doorheen.
Ik ben gisteren begonnen in 'Northern Lights' van Philip Pullman. Heerlijk, fantastisch boek!
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:41 schreef pinquit het volgende:
[..]waarom? vind je het zo slecht of zo depressief?
het hele boek blijft iig een beetje op hetzelfde niveau van triestheid. maar toch. ik heb wel dat ik alles wil weten enzo.
en ik begrijp je vraag niet geloof ik
hehe, bedankt voor je tip. Nu maar hopen dat ik er geen nachtmerries van krijgquote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:49 schreef pinquit het volgende:
ah ok, ik snap je. mja misschien helpt het dat ik alleen voor het slapen gaan leesen er de dag niet mee in ga
ofzo. geen idee.
Dat was als kind een van mijn lievelingsboeken!!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:14 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
De meester van de zwarte molen. Lekker als tussendoortje.
Laatst vroeg iemand wat ik van "het kaartenhuis" van Danielewsky (ofzo) vond. Ik vond het een heel mooi bijzonder boek, het lezen was echt een belevenis en het is onvergelijkbaar. Maar denk dat het je wel moet liggen.
Die werd vroeger in de klas voorgelezen en toen vond ik 'm creepy!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:14 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
De meester van de zwarte molen. Lekker als tussendoortje.
Laatst vroeg iemand wat ik van "het kaartenhuis" van Danielewsky (ofzo) vond. Ik vond het een heel mooi bijzonder boek, het lezen was echt een belevenis en het is onvergelijkbaar. Maar denk dat het je wel moet liggen.
Grappig dat je dat zegt, ik vond het boek juist vele malen beter. De film kon mij qua sfeer niet grijpen tot aan het laatste kwartier, waar het boek dat veel langer kon.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:30 schreef oh-oh het volgende:
Donderdagavond in een keer gelezen:
[ afbeelding ]
Vond het niet echt geweldig tot aan het einde.
Dat kwam echt hard aan.
Zojuist de film gekeken en ik moet zeggen, echt een zeldzaam gevalletje waarbij ik de film veel en veel beter vond dan het boek.
Ik heb op het einde nog net geen kreet geslaakt , maar wel mn ogen uit mn kop gejankt.
Nu ga ik beginnen aan:
[ afbeelding ]
En sinds gisteren heb ik :
[ afbeelding ]
Leuk voor tussendoor!
Ik wilde het boek al heel lang lezen en had het snel gekocht omdat ik wist dat ik vrijdag de film zou krijgen, dus donderdag even gelezen, ik vond het echt een tegenvaller helaas.quote:Op zondag 22 februari 2009 10:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, ik vond het boek juist vele malen beter. De film kon mij qua sfeer niet grijpen tot aan het laatste kwartier, waar het boek dat veel langer kon..
Ik heb alleen het boek gelezen en vond 'm erg mooi!quote:Op zondag 22 februari 2009 13:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik wilde het boek al heel lang lezen en had het snel gekocht omdat ik wist dat ik vrijdag de film zou krijgen, dus donderdag even gelezen, ik vond het echt een tegenvaller helaas.
Maar de film vond ik echt top, terwijl ik daar na het lezen van het boek niet eer echt hoge verwachtingen van had!
Ben nu ongeveer halverwege... en vind het maar saai. Snap niet dat iedereen hier zo van weg is. Misschien dat het later nog beter wordt...quote:
Als dit boek zo saai blijft tot het einde, begin ik niet eens aan dat andere boek... Pfff...quote:Op maandag 23 februari 2009 09:27 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik vond Saffran Foer ook echt vreselijk overrated, beide boeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |