quote:Op zondag 1 februari 2009 21:42 schreef Greys het volgende:
Ik had al meer dan eens gemeld dat ik enorme fan van het Songfestival ben he?
Dat ik daar een heel jaar naar uitkijk?
Nou, om deze perfecte dag compleet te maken... ben ik het Songfestival vanavond VERGETEN!
Ik kan er nog steeds niet over uit!![]()
Gewoon helemaal straal vergeten! Doordat ik het zo druk had met mijn zelfmedelijden! En mijn favo homo zong ook nog allemaal oude songfestivalnummers tussendoor. God dammit!
quote:Op zondag 1 februari 2009 21:42 schreef Greys het volgende:
Ik had al meer dan eens gemeld dat ik enorme fan van het Songfestival ben he?
Dat ik daar een heel jaar naar uitkijk?
Nou, om deze perfecte dag compleet te maken... ben ik het Songfestival vanavond VERGETEN!
Ik kan er nog steeds niet over uit!![]()
Gewoon helemaal straal vergeten! Doordat ik het zo druk had met mijn zelfmedelijden! En mijn favo homo zong ook nog allemaal oude songfestivalnummers tussendoor. God dammit!
Mijn kinderen.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:51 schreef sigme het volgende:
Maar Tinkepink, jij wou toch ook een beetje deze kant op? Wat weerhoudt je om klein te beginnen?
Je hebt het hier tegen degene die ooit de songfestivalquiz op Fok won he?!quote:Op zondag 1 februari 2009 21:52 schreef Greys het volgende:
Ja maar Liejannuh, ik vind het sowiesó enig, al is het nog zo slecht en fout!
Het SONGFESTIVAL! Leuker entertainment is er niet bijna!![]()
Ik hoop op Uitzending Gemist morgen inderdaad.
Potver
Ja, maar dat vind ik niet zo wat. Duur, en weinig oogst.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je kunt bij de WUR van die paddestoelenbuidels kopen - heel erg leuk!
Deze bedoel ik!
( vreeken )quote:VOORBEREIDINGEN: Stammetjes van minimaal 20 cm dik worden in lengten van ongeveer 50 cm gezaagd. Laat de stammetjes enkele weken "versterven", niet langer om infectie van concurrerende schimmels voor te zijn. Controleer de vochtigheid door het zaagsel samen te knijpen; het zaagsel mag na het samenknijpen niet uiteenvallen. Is het hout te droog, dan gedurende enige dagen besproeien of 24 uur dompelen in water.
HET ENTEN: Spiraalsgewijs gaten boren met een diameter van 12 mm en 5 cm diep. Stammen met een diameter tot 30 cm kunnen toe met 8 pluggen, dikkere stammen moeten wat ruimer worden geënt. De broedpluggen strak inslaan.
NA HET ENTEN: De stammen kunnen nu op een beschaduwde plaats, liggend worden opgestapeld. Breng op de houtstapel een 15 cm dikke laag organisch materiaal aan (gras, stro of bladeren). Zorg dat deze laag goed vochtig is alvorens de stapel met plastic af te dekken. Prik met een potlood 4 gaten per m² om een goede uitwisseling van zuurstof en koolzuurgas mogelijk te maken. Controleer zo nu en dan of het hout vochtig genoeg blijft, zoniet: bevochtigen. Na ongeveer 6 maanden moeten de stammen goed doorgroeid zijn. Het witte mycelium (schimmeldraden) moet aan beide uiteinden te zien zijn. Is dit het geval, dan kunnen ze op een zo vochtige en schaduwrijke plaats als mogelijk in de tuin worden gezet. Graaf hiertoe kuiltjes van 15 cm diep en plaats hierin de stammen. De grond er omheen stevig aandrukken. Zorg dat de stammen minimaal 30 cm van elkaar komen te staan. De enige verzorging van nu af aan is het voorkomen van uitdroging. Bovendien komt verhoging van de luchtvochtigheid de vruchtvorming ten goede.
DE OOGST: Bij het oogsten dient u de paddestoelen zo dicht mogelijk bij het hout af te snijden. Restanten van paddestoelen steeds verwijderen. Zacht hout (b.v. populier of berk) zal 3-4 jaar oogst geven, terwijl harder hout (b.v. eik of beuk) na het eerste jaar 6-7 seizoenen paddestoelen zal leveren.
Kwak eerlijk zullen we alles delen dat weet je héquote:Op zondag 1 februari 2009 22:00 schreef kwakveense het volgende:
ik heb red vines, jelly beans en hersheys chocolade. en feloranje fanta
En niet aan de kant van je werk beginnen, maar aan de kant van het huishouden?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn kinderen.
Het feit dat ik nog niet genoeg verdien.
Angst dat het fout gaat?
Of misschien toch gemakzucht.
Nah, het belangrijkste is geloof ik toch dat ik met mijn huidige werkzaamheden te weinig verdien om op deze manier te kunnen leven. Aan de andere kant probeert mijn man me er al tijden van te overtuigen om snel mijn ISTQB te halen en me laten certificeren als projectmanager, maar iets houdt me tegen.... Ik weet het niet.
quote:Op zondag 1 februari 2009 22:00 schreef kwakveense het volgende:
ik heb red vines, jelly beans en hersheys chocolade. en feloranje fanta (wel zero) ik voelde me ect heel erg the gilmore girls toen ik mn mandje volgooide...
maandag begin ik met werken hier en is t uit met de zelfmeelij en het rare ge-eet... boterhammetjes met kipfilet it is! (die hebben ze hier ook in de supermarkt - goedkoper dan zelf maken met de prijzen voor vers vlees hier, en nog lekker gekruid ook)
Springer! WF Hermans! Couperus! Niet echt obscuur, maar goed.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:02 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb trouwens een nieuw projectje: in een zo kort mogelijke periode alle boeken van een bepaalde schrijver lezen, maar ik mag de boeken alleen tweedehands kopen én niet meer dan gemiddeld ¤ 2,50 per boek betalen (laatste een hele stapel ingekocht voor ¤ 0,25 per stuk)
Ben nu bezig met alle Leon de Winter. Jan Wolkers heb ik al helemaal "uit". Heeft iemand nog een idee voor een andere schrijver waarvan veel tweedehands boeken te vinden zijn maar waarvan de boeken ook nog leesbaar zijn? Ik zit te denken aan Reve, Mulisch, Marnix Gijssen, Tessa de Loo, Zwagerman... Daarvan heb ik al het nodige in de kast staan (en nog wel meer ook). Zijn er nog leuke obscure auteurs waar ik nu even niet aan denk?
Oh, dat heb ik allemaal alquote:Op zondag 1 februari 2009 22:03 schreef sigme het volgende:
[..]
En niet aan de kant van je werk beginnen, maar aan de kant van het huishouden?
Moestuintje, kruidentuin, kan dat niet?
Hier nog eentje.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:03 schreef Laureline het volgende:
Je moet wel uitkijken niet al te chemisch weer terug te komen Kwak! En het water loopt me in de mond bij die opsomming van Jelly Beans, chocola en Fanta. Mis alleen nog wat Twister Fries. God, ik ben echt nog 6 jaar.
Springer heb ik nog nooit gelezen (geloof ik, even naar de boekenkast zoquote:Op zondag 1 februari 2009 22:06 schreef Laureline het volgende:
[..]
Springer! WF Hermans! Couperus! Niet echt obscuur, maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |