1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Sat 7th Feb 09 15:00 England v Italy Twickenham Sat 7th Feb 09 17:00 Ireland v France Croke Park Sun 8th Feb 09 15:00 Scotland v Wales Murrayfield Round 2 Sat 14th Feb 09 16:00 France v Scotland Stade de France Sat 14th Feb 09 17:30 Wales v England Millennium Stadium Sun 15th Feb 09 15:30 Italy v Ireland Stadio Flaminio Round 3 Fri 27th Feb 09 21:00 France v Wales Stade de France Sat 28th Feb 09 15:00 Scotland v Italy Murrayfield Sat 28th Feb 09 17:30 Ireland v England Croke Park Round 4 Sat 14th Mar 09 16:00 Italy v Wales Stadio Flaminio Sat 14th Mar 09 17:00 Scotland v Ireland Murrayfield Sun 15th Mar 09 15:00 England v France Twickenham Round 5 Sat 21st Mar 09 14:15 Italy v France Stadio Flaminio Sat 21st Mar 09 15:30 England v Scotland Twickenham Sat 21st Mar 09 17:30 Wales v Ireland Millennium Stadium |
Even een vraagje aan jou danquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:59 schreef Carria het volgende:
Six Nations!
Woon in Dublin en getrouwd met een rugbyfanaat, dus ik ben ook voor Ierland![]()
Overigens zijn de condities hier op het moment ook zodanig dat het me niet zou verbazen als ze het moeten uit- of afstellen.
Ik hoop het niet, want er is een kleine kans dat ik zaterdag naar de wedstrijd in Croke Park kan
Volgens mij is Croke Park op de matchday zelf wel uitverkocht (alleen tegen Italie misschien niet).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:40 schreef Breach het volgende:
[..]
Even een vraagje aan jou dan
Hoe groot is nou de kans dat als ik een keer een reisje naar Dublin boek dat ik bij zo een wedstrijd op de dag(of paar dagen ervoor) van de wedstrijd, nog een kaartje kan kopen?
Tuurlijk nietquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:41 schreef knnth het volgende:
Is het stom als ik zeg dat ik al een beetje gespannen ben?
Vrijwel nul.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:40 schreef Breach het volgende:
[..]
Even een vraagje aan jou dan
Hoe groot is nou de kans dat als ik een keer een reisje naar Dublin boek dat ik bij zo een wedstrijd op de dag(of paar dagen ervoor) van de wedstrijd, nog een kaartje kan kopen?
allesquote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:07 schreef Wackyduck het volgende:
Ik neem aan dat de BBC een flink aantal wedstrijden uitzendt...
Morgen van 14:30 tot 20:00quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:07 schreef Wackyduck het volgende:
Ik neem aan dat de BBC een flink aantal wedstrijden uitzendt...
En nu ook nummer 2.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:11 schreef borisz het volgende:
De eerste try voor Engeland staat op het bord.
Tegen Italie kan je de conversie's missen zonder dat het gevolgen heeftquote:
Tsja...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:27 schreef borisz het volgende:
[..]
Tegen Italie kan je de conversie's missen zonder dat het gevolgen heeft.
Die verhalen doen al veel langer de ronde. Ik zou het absoluut niet erg vinden maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:48 schreef Carria het volgende:
Ik meen gehoord te hebben dat ze zeer waarschijnlijk met de Tri Nations mee gaan doen in de nabije toekomst.
Hier hetzelfde verhaal. Heb het wel aanstaan maar het kan me niet genoeg boeien om actief te blijven kijken. Engeland speelt inspiratieloos, en Italië maakt veel te veel fouten.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:05 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Die verhalen doen al veel langer de ronde. Ik zou het absoluut niet erg vinden maar ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
Italië is bedroevend slecht vandaag. Bergamasco staat totaal niet op zijn plek en dat werpt een schaduw op de hele wedstrijd: totaal geen spanning en geen boeiende pot (verdomme, ze zijn bezig en ik zit achter de PC).
Hopen dat het vanavond met Ierland-Frankrijk leuker wordt!!
Ik duim met je meequote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:09 schreef Carria het volgende:
[..]
Hier hetzelfde verhaal. Heb het wel aanstaan maar het kan me niet genoeg boeien om actief te blijven kijken. Engeland speelt inspiratieloos, en Italië maakt veel te veel fouten.
Ik ga nu naar de pub![]()
De sfeer zat er in Dublin gister al goed in, nu nog duimen dat Ierland eindelijk die Fransen weer eens kan verslaan.
www.myp2p.eu en www.atdhe.net zijn sites waar je mogelijke streams kan vindenquote:Op zondag 8 februari 2009 11:06 schreef annoh het volgende:
Vorig jaar heb ik via de six nations cup kennis gemaakt met rugby, waarmee die sport meteen in mijn top 3 leukste kijk-sporten is gekomen. Dit jaar heb ik echter geen tv, én geen vrienden die het met mij in de kroeg willen kijken (ik heb wel vrienden, maar niemand is ook maar een beetje geïnteresseerd in rugby). Weet iemand een plek waar het online te kijken is?
http://livefooty.doctor-serv.com/quote:Op zondag 8 februari 2009 11:06 schreef annoh het volgende:
Vorig jaar heb ik via de six nations cup kennis gemaakt met rugby, waarmee die sport meteen in mijn top 3 leukste kijk-sporten is gekomen. Dit jaar heb ik echter geen tv, én geen vrienden die het met mij in de kroeg willen kijken (ik heb wel vrienden, maar niemand is ook maar een beetje geïnteresseerd in rugby). Weet iemand een plek waar het online te kijken is?
Zoek een rugbyclub bij je in de buurt (ga op rugby), bij elke club is er wel een mogelijkheid om te kijkenquote:Op zondag 8 februari 2009 11:06 schreef annoh het volgende:
En dan heb je het over iemand die op z'n achttiende is begonnen met rugby ...quote:Op zondag 8 februari 2009 11:29 schreef Carria het volgende:
Leuk weetje: John Hayes speelde vandaag zijn 90ste cap voor Ierland. Als 'ie de hele Six Nations doorspeeld, heeft hij meegespeeld in de laatste vijftig wedstrijden die Ierland gespeeld heeft. Hij heeft dan ook méér Six Nations wedstrijden gespeeld dan wie dan ook. En het Hayes huishouden heeft in totaal al meer dan 150 caps voor Ierland: Hayes' vrouw speelt rugby voor het Ierse dames team!
Ja, en er min of meer toevallig is ingeroldquote:Op zondag 8 februari 2009 14:16 schreef knnth het volgende:
[..]
En dan heb je het over iemand die op z'n achttiende is begonnen met rugby ...
Haha favoriete kijk-sport zei ik héquote:Op zondag 8 februari 2009 13:07 schreef Daanno86 het volgende:
[..]
Zoek een rugbyclub bij je in de buurt (ga op rugby), bij elke club is er wel een mogelijkheid om te kijken.
Zag er niet lekker uit, en een andere Schot zat er ook niet lekker bij.quote:
Ik had hetzelfde probleem toen ik nog in Nederland woonde, en de Heineken Cup wilde zien. Als meisje ga je toch niet zo gauw in je eentje in de kroeg zitten.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:01 schreef annoh het volgende:
[..]
Haha favoriete kijk-sport zei ik hé
Ik ben een meisje, en te schijterig voor zo'n sport.
Er zitten hier vrij veel engelse/ierse pubs in de buurt, dus ik kan wel gaan kijken, maar om nou daar in mn eentje tussen de toeristen te gaan zitten...
Wales - Ierland is de allerlaatste wedstrijd van deze Six Nations (op 21 maart). Zou mooi zijn als dat ook de 'finale' zou worden.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:41 schreef Keepvogel het volgende:
* Keepvogel: Six Nations liefhebber meldt zich
Jammer dat Schotland al tijden weinig in kan brengen, maar toch het blijft mijn fav. team.
Dit jaar denk ik dat Wales of Ierland een goede kans maakt; helemaal na die wedstrijd van gisteren tegen Frankrijk.
Zoiets vergeet je toch niet? Dit staat al maanden in mijn agenda en alles moet ervoor wijken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:20 schreef FloggingMolly het volgende:
TVP zodat ik er komend weekend aan denk om te kijken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n diehard rugby fan ben ik niet hoor, maar zoiets als the six nations vind ik dan wel weer leuk om te kijken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:39 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Zoiets vergeet je toch niet? Dit staat al maanden in mijn agenda en alles moet ervoor wijken.
Dat hoop ik ook echt.quote:
Stream? Heb je geen BBC1? Snel!!!! Naar jeTV!!!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:49 schreef annoh het volgende:
Jeej, de stream werkt, en ik zit op tijd klaar! Mag ik eventueel hier domme vragen stellen over het spel?
Dat 'duwen' (scrum inderdaad) is bij een overtreding. Dat 'op een lijn staan' (lineout) is wanneer de bal aan de zijkant het veld uitgaat.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:15 schreef annoh het volgende:
Ik heb geen tv! Maar de stream (van bbc1) werkt prima, dus dat is geen probleem.
Ik vind het zo tof dat je de scheids kan horen! Ik wou dat ze wat dingen uit het rugby ook bij voetbal gebruikten, bijvoorbeeld overleg met mensen die achter de schermen zitten, en situaties kunnen terugspoelen.
Ik had wel een vraag al, wat is het verschil tussen dat ze met z'n allen tegen elkaar staan te duwen (scrum?) en dat ze op een rij staan en de bal moeten proberen te vangen? Heeft dat de maken met de plek waar de overtreding wordt gemaakt?
Frankrijk valt tot dusver erg tegen dus.quote:
Een scrum wordt gegeven bij lichte overtredingen (bal naar voren spelen, bal dood drukken).quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:42 schreef annoh het volgende:
Dat verschil tussen scrum en ingooi, zag ik vlak voordat ik het antwoord las ook zelf, is best logisch ook. Maar wat is dan het verschil tussen een scrum en een penalty? En als ze te vaak in de fout gaan bij de scrum wordt het een free kick voor de tegenstander toch?
En is het schieten van zo'n rugbybal moeilijk? Want soms schieten ze m echt finaal de verkeerde kant op, maar die penalty net ging loepzuiver tussen de palen.
Watnou geen rugby??quote:Op zondag 15 februari 2009 18:32 schreef knnth het volgende:
Hmmm. In ieder geval aan het puntensaldo gewerkt.
En ik zie liever ook Stringer, maar ben dan ook totaal geen fan van O'Leary. Wel goeie break van hem.
En nu een weekend eens niet drinken rugby kijken
Ook in the Northern Hemisphere gaat het gewoon door hoorquote:Op zondag 15 februari 2009 18:36 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Watnou geen rugby??
Super14!! Southern hemisphere!!
Bron: http://www.irishrugby.ie/300_285.phpquote:From 1874 to 1879 there were two Unions. The Irish Football Union had jurisdiction over Clubs in Leinster, Munster and parts of Ulster; the Northern Football Union of Ireland controlled the Belfast area. When the first International was played against England in February 1875, the teams were twenty a side and the Irish team included 12 players from Leinster and eight from Ulster. The first fifteen a side match was in 1877 and the first Munster players were chosen in 1879.
In 1879 the two Unions agreed to amalgamate on the following terms:A Union to be known as the Irish Rugby Football Union was to be formed for the whole country.
(ii) Branches were to be formed in Leinster, Munster and Ulster.
(iii) The Union was to be run by a Council of eighteen, made up of six from each province.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:20 schreef B0770 het volgende:
Niet vergeten he, straks is het Frankrijk - Wales.
Goeie tip na André van Duin zap ikquote:
Voor jou is goed en ik gun het Ierland helemaal......ik gun het Frankrijk niet!! Daarom kut uitslag.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 01:45 schreef knnth het volgende:
[..]
Yup
[..]
Nope. Ierland de enige ploeg zonder puntverlies
* knnth is blij
Dat vergoed veelquote:Op zaterdag 28 februari 2009 02:08 schreef knnth het volgende:
Dat ben ik op zich met je eens. Ik had dan ook een enorm moreel dilemma na afloop. Gelukkig was er bier
Laat maar...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:35 schreef Nielsch het volgende:
't Valt me op dat Engeland echt veel minder penalties weggeeft dan in voorgaande wedstrijden. Doen ze goed!
quote:
10 x geel deze six nationsquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:29 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Weinig discipline in het engelse team trouwens.
Op zaterdag 14 maart ga ik naar Dublin. Helaas stappen we net in het vliegtuig wanneer Schotland - Ierland begint. De wedstrijd volgen in de pub zal dus wel niet lukken, maar heb je een goede tip waar we na afloop de overwinning (mee) kunnen vieren?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:21 schreef Carria het volgende:
Ierland!
Die ref, welke wedstrijd volgde hij. O'Driscoll kreeg twee keer een shouldercheck, zonder enige consequentie. Dat is een gele kaart normaal gesproken. En dan heb ik het nog niet over alle andere overtredingen.
Ierland heeft terecht gewonnen, en de sfeer in Dublin zat er ook goed in! Ierland-Engeland heeft toch een hele bijzondere lading , en al helemaal als het in Croke Park gespeeld wordt. Vergeet dat Ireland's Call, het Amhrán na bhFiann is het echte volkslied, en de tranen stonden in de ogen van iedereen in het land.
Sorry, beetje late reactiequote:Op zondag 1 maart 2009 12:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op zaterdag 14 maart ga ik naar Dublin. Helaas stappen we net in het vliegtuig wanneer Schotland - Ierland begint. De wedstrijd volgen in de pub zal dus wel niet lukken, maar heb je een goede tip waar we na afloop de overwinning (mee) kunnen vieren?
Daar ben ik het van harte mee eensquote:Op zondag 8 maart 2009 12:52 schreef Nielsch het volgende:
Als er trouwens een speler is die ik het winnen van de Six Nations in het algemeen en de Grand Slam in het bijzonder met al mijn hart gun, dan is het wel Brian O'Driscoll.
Jammer. Ik had graag een 54-3 ofzo gezien.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:54 schreef Ambrosius het volgende:
Weinig scores in de tweede helft. Het wordt uiteindelijk 34-10 voor Engeland.
Een beetje optimistischer mag heus wel hoor. Heb je Wales afgelopen weekend gezien tegen Italië? Dat was ook niet best.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:27 schreef knnth het volgende:
http://www.scrum.com/sixnations/rugby/story/93695.html
Wat een lul is Gatland ook
Dat ontslag van honderd jaar geleden: be a man and get over it
Heb wel zin in zaterdag, zie Ierland echt niet zomaar winnen. Kans op championship 60%, kans op grand slam 30% ...
Mwah volgens mij was het wel een try hij had z'n hand nog steeds op de bal.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:11 schreef Nielsch het volgende:
Een try? Dat was volgens mij ECHT GEEN TRY! Wellicht keek de video referee naar andere beelden dan ik?
Hmm, volgens mij niet. Maar achquote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Mwah volgens mij was het wel een try hij had z'n hand nog steeds op de bal.
en dat was wel heel erg terecht: held up.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij niet. Maar ach
Volgende video-referee moment... geen try
Ze luisteren naar jequote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:23 schreef borisz het volgende:
Hup Ierland, snel een score op het bord krijgen in de tweede helft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:49 schreef knnth het volgende:
JAAAAAAAAAAAA
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA
JAAAAAAAaaaaaaaa
JAAAAAAAAAAAAAAaaa
JA!!!!!!!
OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMGknnth is toevallig een Ier?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hou je ook van Ierse muziek ?quote:Op zondag 22 maart 2009 00:09 schreef knnth het volgende:
Nee, eigenlijk niet
Maar wel al bijna 10 jaar fanatiek supporter ... God knows why.
Ik heb zelf wel een bepaalde affiniteit met Ierland (hoewel ik niet Iers van afkomst ben ofzo).quote:Op zondag 22 maart 2009 00:09 schreef knnth het volgende:
Nee, eigenlijk niet
Maar wel al bijna 10 jaar fanatiek supporter ... God knows why.
Die nummer 21 van Ierland stond daar ook wel heel erg verkeerd, toen die penalty werd gegeven.quote:Op zondag 22 maart 2009 00:01 schreef knnth het volgende:
omg ik kan het gewoon NOG niet geloven
die penalty van jones was gewoon ... anderhalve meter short ofzo ...
WAUW
In 2007 ja. Tot twee keer toe werd Ierland toen in de laatste minuut verslagen door Frankrijk. Eerst in de directe wedstrijd tussen de twee landen op Croke Park. Later in de laatste speelronde van het toernooi, toen Frankrijk in de laatste actie van de wedstrijd een try drukte tegen Schotland en daardoor op doelsaldo de Six Nations won van Ierland.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:30 schreef Leatherface het volgende:
Ierland was er de laatste jaren al een aantal keer dicht bij, maar toen glipte het door de vingers.
Was dat twee jaar geleden, dat Frankrijk in zowat de laatste seconde nog een try scoorde in de beslissende partij?
Maar goed, nu is het dus wel kassa.
(Niet vergeten bij de tijden een uurtje er bij op te tellenquote:Six Nations 2010
Week 1
Saturday 6th February - 14:30 - Ireland v Italy 17:00 - England v Wales
Sunday 7th February 15:00 - Scotland v France
Week 2
Saturday 13th February - 14:00 - Wales v Scotland, 16:30 (17:30 local) - France v Ireland
Sunday 14th February - 14.30 (15:30 local) - Italy v England
Week 3
20/21 February - Rest Weekend
Week 4
Friday 26th February - 20:00 - Wales v France
Saturday 27th February - 13:30 (14:30 local) - Italy v Scotland 16:00 - England v Ireland
Week 5
6/7 March - Rest Weekend
Week 6
Saturday 13th March - 14:30 - Ireland v Wales 17:00 - Scotland v England
Sunday 14th March - 14:30 (15.30 local) - France v Italy
Week 7
Saturday 20th March - 14:30 - Wales v Italy 17:00 - Ireland v Scotland 19:45 (20:45 local) - France v England
Laten we eerst maar even kijken naar The British & Irish Lions tour:quote:Op donderdag 2 april 2009 21:38 schreef B0770 het volgende:
Noteer maar vast in de agenda:
[..]
(Niet vergeten bij de tijden een uurtje er bij op te tellen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |