Dat hoop ik ook echt.quote:
Stream? Heb je geen BBC1? Snel!!!! Naar jeTV!!!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:49 schreef annoh het volgende:
Jeej, de stream werkt, en ik zit op tijd klaar! Mag ik eventueel hier domme vragen stellen over het spel?
Dat 'duwen' (scrum inderdaad) is bij een overtreding. Dat 'op een lijn staan' (lineout) is wanneer de bal aan de zijkant het veld uitgaat.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:15 schreef annoh het volgende:
Ik heb geen tv! Maar de stream (van bbc1) werkt prima, dus dat is geen probleem.
Ik vind het zo tof dat je de scheids kan horen! Ik wou dat ze wat dingen uit het rugby ook bij voetbal gebruikten, bijvoorbeeld overleg met mensen die achter de schermen zitten, en situaties kunnen terugspoelen.
Ik had wel een vraag al, wat is het verschil tussen dat ze met z'n allen tegen elkaar staan te duwen (scrum?) en dat ze op een rij staan en de bal moeten proberen te vangen? Heeft dat de maken met de plek waar de overtreding wordt gemaakt?
Frankrijk valt tot dusver erg tegen dus.quote:
Een scrum wordt gegeven bij lichte overtredingen (bal naar voren spelen, bal dood drukken).quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:42 schreef annoh het volgende:
Dat verschil tussen scrum en ingooi, zag ik vlak voordat ik het antwoord las ook zelf, is best logisch ook. Maar wat is dan het verschil tussen een scrum en een penalty? En als ze te vaak in de fout gaan bij de scrum wordt het een free kick voor de tegenstander toch?
En is het schieten van zo'n rugbybal moeilijk? Want soms schieten ze m echt finaal de verkeerde kant op, maar die penalty net ging loepzuiver tussen de palen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |