abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65844028
quote:
Op zondag 8 februari 2009 11:06 schreef annoh het volgende:
Vorig jaar heb ik via de six nations cup kennis gemaakt met rugby, waarmee die sport meteen in mijn top 3 leukste kijk-sporten is gekomen. Dit jaar heb ik echter geen tv, én geen vrienden die het met mij in de kroeg willen kijken (ik heb wel vrienden, maar niemand is ook maar een beetje geïnteresseerd in rugby ). Weet iemand een plek waar het online te kijken is?
http://livefooty.doctor-serv.com/

Hier heb ik ook wel eens succes gehad.
pi_65844112
Prachtige partij rugby van Ierland - Frankrijk trouwens. Beide teams speelden echt supergoed. Van Ierlands kant een beetje jammer dat Tomás O'Leary de bal maar bleef trappen, ipv aan te spelen naar de backs waardoor die in de eerste helft eigenlijk te weinig kansen hebben gekregen. O'Driscoll vertelde in het post-match interview dat ze O'Leary tijdens de rust inderdaad instructie hebben gegeven niet meer te trappen. Dit had gewoon gelijk goed moeten gaan! Ik ben geen O'Leary fan, althans niet als scrumhalf. Hij is wel erg sterk in de tackles, maar Peter Stringer heeft een veel beter tactisch en organisatorisch vermogen, en zou wat mij betreft ook terug moeten komen als startende nummer 9.

Hoe dan ook: echt een top wedstrijd. Voor het eerst in lange tijd die Fransen weer eens verslagen, en de sfeer zat er dan ook goed in in de pub, tot in de kleine uurtjes

Leuk weetje: John Hayes speelde vandaag zijn 90ste cap voor Ierland. Als 'ie de hele Six Nations doorspeeld, heeft hij meegespeeld in de laatste vijftig wedstrijden die Ierland gespeeld heeft. Hij heeft dan ook méér Six Nations wedstrijden gespeeld dan wie dan ook. En het Hayes huishouden heeft in totaal al meer dan 150 caps voor Ierland: Hayes' vrouw speelt rugby voor het Ierse dames team!
pi_65844600
quote:
Op zondag 8 februari 2009 11:06 schreef annoh het volgende:
Vorig jaar heb ik via de six nations cup kennis gemaakt met rugby, waarmee die sport meteen in mijn top 3 leukste kijk-sporten is gekomen. Dit jaar heb ik echter geen tv, én geen vrienden die het met mij in de kroeg willen kijken (ik heb wel vrienden, maar niemand is ook maar een beetje geïnteresseerd in rugby ). Weet iemand een plek waar het online te kijken is?
Zoek een rugbyclub bij je in de buurt (ga op rugby), bij elke club is er wel een mogelijkheid om te kijken .
pi_65847178
quote:
Op zondag 8 februari 2009 11:29 schreef Carria het volgende:
Leuk weetje: John Hayes speelde vandaag zijn 90ste cap voor Ierland. Als 'ie de hele Six Nations doorspeeld, heeft hij meegespeeld in de laatste vijftig wedstrijden die Ierland gespeeld heeft. Hij heeft dan ook méér Six Nations wedstrijden gespeeld dan wie dan ook. En het Hayes huishouden heeft in totaal al meer dan 150 caps voor Ierland: Hayes' vrouw speelt rugby voor het Ierse dames team!
En dan heb je het over iemand die op z'n achttiende is begonnen met rugby ...
pi_65847222
quote:
Op zondag 8 februari 2009 14:16 schreef knnth het volgende:

[..]

En dan heb je het over iemand die op z'n achttiende is begonnen met rugby ...
Ja, en er min of meer toevallig is ingerold

The Bull
  zondag 8 februari 2009 @ 14:26:43 #57
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_65847653
Helemaal eens met Nielsch: Italië heeft enorm geblunderd met Bergamasco als scrum-half. In de rust werd hij gewisseld en het liep gelijk een stuk beter. Hopen dat Italië hiervan heeft geleerd.
Ierland-Frankrijk was een genot om naar te kijken. Heerlijk dat Ierland wist te winnen om zo de Fransozen te laten zien dat zij een moeilijk toernooi voor de boeg hebben.

Ik ben benieuwd naar de wedstrijd van zometeen. Ik verwacht wel dat Wales zal winnen maar ik hoop echt dat Schotland meer een vuist kan maken dan vorig jaar. Toen waren zij wel bedroevend slecht hoewel ze ook een hoop pech hadden. I'm rooting for Scotland
  zondag 8 februari 2009 @ 15:01:50 #58
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_65848980
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:07 schreef Daanno86 het volgende:

[..]

Zoek een rugbyclub bij je in de buurt (ga op rugby), bij elke club is er wel een mogelijkheid om te kijken .
Haha favoriete kijk-sport zei ik hé
Ik ben een meisje, en te schijterig voor zo'n sport.

Er zitten hier vrij veel engelse/ierse pubs in de buurt, dus ik kan wel gaan kijken, maar om nou daar in mn eentje tussen de toeristen te gaan zitten...
I'm just a girl in the world.
pi_65849301
Doe ik ook wel 'ns hoor (met de autumn tests en heineken cup en dat soort wedstrijden), en genoeg andere mensen die ik alleen zie kijken.

6N is in m'n vriendenkring inmiddels zo populair dat we op topdagen met z'n 15-en zitten te kijken
pi_65852724
Brak die dude nou zijn nek?
pi_65852872
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:29 schreef SNArky het volgende:
Brak die dude nou zijn nek?
Zag er niet lekker uit, en een andere Schot zat er ook niet lekker bij.

(Als rugbyers niet meteen opstaan, dan doet het echt au. Het is geen voetbal.)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 8 februari 2009 @ 16:51:36 #62
65997 Oldbie
pi_65853522
Schotland zelfde als vorig jaar: komen steeds 30cm tekort voor een try. Jammer.
  zondag 8 februari 2009 @ 17:41:55 #63
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_65855155
* Keepvogel: Six Nations liefhebber meldt zich

Jammer dat Schotland al tijden weinig in kan brengen, maar toch het blijft mijn fav. team.
Dit jaar denk ik dat Wales of Ierland een goede kans maakt; helemaal na die wedstrijd van gisteren tegen Frankrijk.

We zullen zien, maar nu eerst even kijken of de Schotten het nog spannend kunnen maken deze laatste minuten.
pi_65856575
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:01 schreef annoh het volgende:

[..]

Haha favoriete kijk-sport zei ik hé
Ik ben een meisje, en te schijterig voor zo'n sport.

Er zitten hier vrij veel engelse/ierse pubs in de buurt, dus ik kan wel gaan kijken, maar om nou daar in mn eentje tussen de toeristen te gaan zitten...
Ik had hetzelfde probleem toen ik nog in Nederland woonde, en de Heineken Cup wilde zien. Als meisje ga je toch niet zo gauw in je eentje in de kroeg zitten.

Kun je echt niemand meeslepen? Dat deed ik ook, vrienden die geen interesse hadden in rugby, maar wel in een gezellig avondje pub. Sommige begonnen rugby na een poosje ook leuk te vinden.
pi_65856969
Schotland heeft echt 70 minuten staan slapen en ging toen pas rugbyen. Too little too late, zoals de Engelsen ook wel zeggen. Jammer, want zo werd het nooit echt een boeiende boeiende wedstrijd.

Aan de andere kant, als Schotland die try vlak voor rust wel had kunnen drukken en twee minuten later niet die domme penalty hadden weggegeven, had de tweede helft er wellicht heel anders uitgezien. Maar ja, als...

Ik ben trouwens best wel fan van Lee Halfpenny van Wales.
PWBF
pi_65857088
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:41 schreef Keepvogel het volgende:
* Keepvogel: Six Nations liefhebber meldt zich

Jammer dat Schotland al tijden weinig in kan brengen, maar toch het blijft mijn fav. team.
Dit jaar denk ik dat Wales of Ierland een goede kans maakt; helemaal na die wedstrijd van gisteren tegen Frankrijk.

Wales - Ierland is de allerlaatste wedstrijd van deze Six Nations (op 21 maart). Zou mooi zijn als dat ook de 'finale' zou worden.

Ik ga in maart een weekje naar Dublin met m'n vriendin. Helaas ben ik ten tijde van die wedstrijd alweer 2 dagen in Utreg.
PWBF
pi_65969617
TVP zodat ik er komend weekend aan denk om te kijken!
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:39:33 #68
65997 Oldbie
pi_65970399
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:20 schreef FloggingMolly het volgende:
TVP zodat ik er komend weekend aan denk om te kijken!
Zoiets vergeet je toch niet? Dit staat al maanden in mijn agenda en alles moet ervoor wijken.
pi_65971069
Hahaha, klinkt bekend. Diepte/hoogtepunt was al toen ik na het vieren van Ierlands overwinning (10 Guinness ) zondag gewoon weer aan de Guinness zat om Wales en Schotland aan het werk te zien.

Zaterdag weer
pi_65977373
Eigenlijk begint het vrijdag al: Ireland A v Scotland A in de RDS. We zouden er heen gaan maar m'n schoonmoeder is die avond in Dublin dus we moeten met haar op stap
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65991539
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:39 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Zoiets vergeet je toch niet? Dit staat al maanden in mijn agenda en alles moet ervoor wijken.
Zo'n diehard rugby fan ben ik niet hoor, maar zoiets als the six nations vind ik dan wel weer leuk om te kijken.
pi_66027771
Wales tegen Engeland is voor mij toch wel de topper van dit weekend! Ik ben benieuwd! Hoop natuurlijk op een overwinning van Engeland, maar afgaande op vorige week en de autumn tests heeft Wales toch echt de betere papieren. Ach ja, als het tenminste maar spannend wordt.
PWBF
pi_66048088
Lees net dat Shane Williams er definitief niet bij is vandaag vanwege een blessure. Slechts nieuws voor Wales, goed nieuws voor Engeland.

Persoonlijk wens ik overigens niemand blessures toe. Zeker Williams niet, omdat hij me een sympathieke kerel lijkt en een geweldige winger is!
PWBF
pi_66048114
Even een liedje van de Stereophonics om in de stemming te komen voor de kraker van vanmiddag:

PWBF
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:24:27 #75
65997 Oldbie
pi_66054371
Hopelijk geeft Schotland goed partij
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:48:20 #77
65997 Oldbie
pi_66054424
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:46 schreef knnth het volgende:
Dat hoop ik ook echt.
Ik heb best sympathie voor Schotland maar ik zie het niet zomaar gebeuren. Heel vorig jaar, en vorig week, wisten zij te stranden op 3 meter voor de try line
  zaterdag 14 februari 2009 @ 15:49:50 #78
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_66056114
Jeej, de stream werkt, en ik zit op tijd klaar! Mag ik eventueel hier domme vragen stellen over het spel?
  zaterdag 14 februari 2009 @ 15:51:42 #79
65997 Oldbie
pi_66056153
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 15:49 schreef annoh het volgende:
Jeej, de stream werkt, en ik zit op tijd klaar! Mag ik eventueel hier domme vragen stellen over het spel?
Stream? Heb je geen BBC1? Snel!!!! Naar jeTV!!!
Geen probleem met domme vragen. Van mij alleen antwoord tijdens rust en na de wedstrijd
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 15:55:25 #80
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66056252
Vraag maar raak, niet dat ik er altijd verstand van heb maar ken toch wel redelijk wat termen etc .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 14 februari 2009 @ 16:15:51 #81
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_66056730
Ik heb geen tv! Maar de stream (van bbc1) werkt prima, dus dat is geen probleem.
Ik vind het zo tof dat je de scheids kan horen! Ik wou dat ze wat dingen uit het rugby ook bij voetbal gebruikten, bijvoorbeeld overleg met mensen die achter de schermen zitten, en situaties kunnen terugspoelen.

Ik had wel een vraag al, wat is het verschil tussen dat ze met z'n allen tegen elkaar staan te duwen (scrum?) en dat ze op een rij staan en de bal moeten proberen te vangen? Heeft dat de maken met de plek waar de overtreding wordt gemaakt?
pi_66056771
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:15 schreef annoh het volgende:
Ik heb geen tv! Maar de stream (van bbc1) werkt prima, dus dat is geen probleem.
Ik vind het zo tof dat je de scheids kan horen! Ik wou dat ze wat dingen uit het rugby ook bij voetbal gebruikten, bijvoorbeeld overleg met mensen die achter de schermen zitten, en situaties kunnen terugspoelen.

Ik had wel een vraag al, wat is het verschil tussen dat ze met z'n allen tegen elkaar staan te duwen (scrum?) en dat ze op een rij staan en de bal moeten proberen te vangen? Heeft dat de maken met de plek waar de overtreding wordt gemaakt?
Dat 'duwen' (scrum inderdaad) is bij een overtreding. Dat 'op een lijn staan' (lineout) is wanneer de bal aan de zijkant het veld uitgaat.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_66056789
Er zijn andere situaties waar een scrum voorkomt maar een scrum wordt gegeven als de bal naar voren wordt gegooid, al dan niet expres (je mag alleen de bal gooien naar iemand die achter je staat).

Line out (als ze op een rij staan en de bal gooien) is als de bal buiten het veld is gegaan; de bal wordt op deze manier weer in het veld gebracht.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 16:31:44 #84
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_66057126
ahh ok! Thanks
pi_66057250
En vraag maar door, als je nog wat wilt weten

Ik heb hier een scheidsrechter in huis
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 16:39:12 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66057328
3-3 tegen rust aan.
pi_66057378
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:39 schreef borisz het volgende:
3-3 tegen rust aan.
Frankrijk valt tot dusver erg tegen dus.
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  zaterdag 14 februari 2009 @ 16:42:16 #88
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_66057388
Dat verschil tussen scrum en ingooi, zag ik vlak voordat ik het antwoord las ook zelf, is best logisch ook. Maar wat is dan het verschil tussen een scrum en een penalty? En als ze te vaak in de fout gaan bij de scrum wordt het een free kick voor de tegenstander toch?

En is het schieten van zo'n rugbybal moeilijk? Want soms schieten ze m echt finaal de verkeerde kant op, maar die penalty net ging loepzuiver tussen de palen.
pi_66057483
Een scrum wordt gegeven voor een specifieke overtreding, als de bal naar voren wordt gegooid. Een scrum wordt ook in bepaalde andere situaties gegeven, oa als de bal rondom de tryline wordt opgehouden en het spel dus stil komt te liggen.

Bij andere overtredingen kan de scheidsrechter een penalty geven, en dan kun je kiezen om een scrum te nemen. Je kunt ook de bal tussen de palen proberen te trappen, of proberen hem zo dicht mogelijk tegen de tryline uit het veld te schoppen; in geval van een penalty mag jij namelijk de lineout nemen.

En het schoppen van een rugbybal vind ik persoonlijk vrijwel onmogelijk, maar ik ben dan ook een drama als ik wat dan ook moet schoppen.
pi_66057572
Respect voor de Schotten trouwens, ze spelen aanvallend rugby.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 16:51:45 #91
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_66057603
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:46 schreef knnth het volgende:
tot nog toe!
Vooral het begin; wat een verandering trouwens met de match tegen Wales.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 17:28:06 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66058601
Try Schotland

19-13 voor de Fransen inmiddels
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 17:32:31 #93
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66058744
Jammer Frankrijk knalt nog een penalty tussen de palen, 22-13 met nog 6 minuten. Dat gaat krap worden.
pi_66059361
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:42 schreef annoh het volgende:
Dat verschil tussen scrum en ingooi, zag ik vlak voordat ik het antwoord las ook zelf, is best logisch ook. Maar wat is dan het verschil tussen een scrum en een penalty? En als ze te vaak in de fout gaan bij de scrum wordt het een free kick voor de tegenstander toch?

En is het schieten van zo'n rugbybal moeilijk? Want soms schieten ze m echt finaal de verkeerde kant op, maar die penalty net ging loepzuiver tussen de palen.
Een scrum wordt gegeven bij lichte overtredingen (bal naar voren spelen, bal dood drukken).

Een penalty wordt gegeven bij "zwaardere" overtredingen (bal niet loslaten na getackeld te zijn, niet wegrollen na een tackle door de tackelaar, buitenspel).
PWBF
pi_66059413
Wat maakten de Schotten ongelooflijk veel fouten en wat geven ze veel domme penalties weg zeg! Het viel me tijdens de end-of-year tests ook al op. Als ze dat eens niet zouden doen, dan zouden ze misschien nog een keer wat winnen.
PWBF
pi_66059632
Hopelijk maken Wales en Engeland er een spannende wedstrijd van zo!
PWBF
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 18:31:18 #97
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66060618
Wales - England begonnen
pi_66061918
Leuk tot nu toe
  zaterdag 14 februari 2009 @ 19:16:33 #99
65997 Oldbie
pi_66061998
Engeland doet het verdedigend erg goed.
Wie weet kunnen zij het nog winnen vanavond.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 19:20:27 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_66062118
9-8 halverwege voor Wales.
pi_66062458
Wales naar 17-8 al snel in de tweede helft.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:11:49 #102
65997 Oldbie
pi_66063979
Er zat meer in voor Engeland. Ze speelden in ieder geval weer aardig op niveau.
Geeft hoop voor de rest van het toernooi.

Nu maar weer wachten tot morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')