http://livefooty.doctor-serv.com/quote:Op zondag 8 februari 2009 11:06 schreef annoh het volgende:
Vorig jaar heb ik via de six nations cup kennis gemaakt met rugby, waarmee die sport meteen in mijn top 3 leukste kijk-sporten is gekomen. Dit jaar heb ik echter geen tv, én geen vrienden die het met mij in de kroeg willen kijken (ik heb wel vrienden, maar niemand is ook maar een beetje geïnteresseerd in rugby). Weet iemand een plek waar het online te kijken is?
Zoek een rugbyclub bij je in de buurt (ga op rugby), bij elke club is er wel een mogelijkheid om te kijkenquote:Op zondag 8 februari 2009 11:06 schreef annoh het volgende:
Vorig jaar heb ik via de six nations cup kennis gemaakt met rugby, waarmee die sport meteen in mijn top 3 leukste kijk-sporten is gekomen. Dit jaar heb ik echter geen tv, én geen vrienden die het met mij in de kroeg willen kijken (ik heb wel vrienden, maar niemand is ook maar een beetje geïnteresseerd in rugby). Weet iemand een plek waar het online te kijken is?
En dan heb je het over iemand die op z'n achttiende is begonnen met rugby ...quote:Op zondag 8 februari 2009 11:29 schreef Carria het volgende:
Leuk weetje: John Hayes speelde vandaag zijn 90ste cap voor Ierland. Als 'ie de hele Six Nations doorspeeld, heeft hij meegespeeld in de laatste vijftig wedstrijden die Ierland gespeeld heeft. Hij heeft dan ook méér Six Nations wedstrijden gespeeld dan wie dan ook. En het Hayes huishouden heeft in totaal al meer dan 150 caps voor Ierland: Hayes' vrouw speelt rugby voor het Ierse dames team!
Ja, en er min of meer toevallig is ingeroldquote:Op zondag 8 februari 2009 14:16 schreef knnth het volgende:
[..]
En dan heb je het over iemand die op z'n achttiende is begonnen met rugby ...
Haha favoriete kijk-sport zei ik héquote:Op zondag 8 februari 2009 13:07 schreef Daanno86 het volgende:
[..]
Zoek een rugbyclub bij je in de buurt (ga op rugby), bij elke club is er wel een mogelijkheid om te kijken.
Zag er niet lekker uit, en een andere Schot zat er ook niet lekker bij.quote:
Ik had hetzelfde probleem toen ik nog in Nederland woonde, en de Heineken Cup wilde zien. Als meisje ga je toch niet zo gauw in je eentje in de kroeg zitten.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:01 schreef annoh het volgende:
[..]
Haha favoriete kijk-sport zei ik hé
Ik ben een meisje, en te schijterig voor zo'n sport.
Er zitten hier vrij veel engelse/ierse pubs in de buurt, dus ik kan wel gaan kijken, maar om nou daar in mn eentje tussen de toeristen te gaan zitten...
Wales - Ierland is de allerlaatste wedstrijd van deze Six Nations (op 21 maart). Zou mooi zijn als dat ook de 'finale' zou worden.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:41 schreef Keepvogel het volgende:
* Keepvogel: Six Nations liefhebber meldt zich
Jammer dat Schotland al tijden weinig in kan brengen, maar toch het blijft mijn fav. team.
Dit jaar denk ik dat Wales of Ierland een goede kans maakt; helemaal na die wedstrijd van gisteren tegen Frankrijk.
Zoiets vergeet je toch niet? Dit staat al maanden in mijn agenda en alles moet ervoor wijken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:20 schreef FloggingMolly het volgende:
TVP zodat ik er komend weekend aan denk om te kijken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n diehard rugby fan ben ik niet hoor, maar zoiets als the six nations vind ik dan wel weer leuk om te kijken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:39 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Zoiets vergeet je toch niet? Dit staat al maanden in mijn agenda en alles moet ervoor wijken.
Dat hoop ik ook echt.quote:
Stream? Heb je geen BBC1? Snel!!!! Naar jeTV!!!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:49 schreef annoh het volgende:
Jeej, de stream werkt, en ik zit op tijd klaar! Mag ik eventueel hier domme vragen stellen over het spel?
Dat 'duwen' (scrum inderdaad) is bij een overtreding. Dat 'op een lijn staan' (lineout) is wanneer de bal aan de zijkant het veld uitgaat.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:15 schreef annoh het volgende:
Ik heb geen tv! Maar de stream (van bbc1) werkt prima, dus dat is geen probleem.
Ik vind het zo tof dat je de scheids kan horen! Ik wou dat ze wat dingen uit het rugby ook bij voetbal gebruikten, bijvoorbeeld overleg met mensen die achter de schermen zitten, en situaties kunnen terugspoelen.
Ik had wel een vraag al, wat is het verschil tussen dat ze met z'n allen tegen elkaar staan te duwen (scrum?) en dat ze op een rij staan en de bal moeten proberen te vangen? Heeft dat de maken met de plek waar de overtreding wordt gemaakt?
Frankrijk valt tot dusver erg tegen dus.quote:
Een scrum wordt gegeven bij lichte overtredingen (bal naar voren spelen, bal dood drukken).quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:42 schreef annoh het volgende:
Dat verschil tussen scrum en ingooi, zag ik vlak voordat ik het antwoord las ook zelf, is best logisch ook. Maar wat is dan het verschil tussen een scrum en een penalty? En als ze te vaak in de fout gaan bij de scrum wordt het een free kick voor de tegenstander toch?
En is het schieten van zo'n rugbybal moeilijk? Want soms schieten ze m echt finaal de verkeerde kant op, maar die penalty net ging loepzuiver tussen de palen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |