Volgens mij is dat deze film..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:14 schreef Verluste het volgende:
23.30 goede docu over hamas op de publieke omroep. Tip voor de mensen die niks over Hamas weten.
Ah oke.. Deze film heb ik al een paar keer gezien, dus dan weet ik dat ik niet hoef te kijken vanavond.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:21 schreef Verluste het volgende:
[..]
yup, zie ik liever op een hendig TV scherm
Raad jij hem aan?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ah oke.. Deze film heb ik al een paar keer gezien, dus dan weet ik dat ik niet hoef te kijken vanavond.
Ja, is opzich wel de moeite waard om naar te kijken.quote:
quote:Novum/AP in Trouw gisteren: “Een Israëlische luchtaanval op een auto in het zuiden van Gaza heeft aan een radicale Palestijn het leven gekost. Een tweede inzittende en twee omstanders raakten gewond.”
Waarom de uitdrukking “radicale Palestijn”?
Omdat elke vorm van (gewapend) verzet tegen de Israëlische terreur voor “radicaal” versleten moet worden, of met de varianten: extreme, extremistisch, terroristische, islamistische, fundamentalistische, etc. Dit in tegenstelling tot de Israëlische regering en het leger, dat nooit “radicaal” of “extreem” etcetera genoemd wordt, maar daarintegen altijd ‘reageert’ of ‘vergeldingsacties’ uitvoert, ter ‘zelfverdediging’. Het doel van dit creatief taalgebruik is duidelijk niet om de lezer te informeren, maar om in deze de Israëlische raketaanval vanuit een onbemand vliegtuig te legitimeren - en is het dus pure propaganda. Er is ook geen enkele andere binnenlandse of buitenlandse bron te vinden die in deze zaak spreekt van “een radicale Palestijn”, dus is het helemaal zelf verzonnen.
Wanneer bijvoorbeeld Hamas in Israël een auto met een Israëlische oorlogsmisdadiger zou bombarderen, zou men dan ook spreken van ‘een radicale Israëlier’? Nee natuurlijk niet. Want dat past niet in de pro-Israël berichtgeving die de mainstream media ons traditioneel voorschotelt. Want daarin bestaal geen radicale Israeliërs, en al helemaal geen Israëlische oorlogsmisdadigers
quote:Hamas, the untold story
Rodrigo Vazquez heeft ongekende toegang weten te krijgen tot alle aspecten van de Hamas. De film plaats de situatie van de Hamas op de Gazastrook in de context van de afgelopen twintig jaar en geeft hierdoor een genuanceerde achtergrond aan de recente conflictsituatie in dit gebied.
Op 9 december 1987 richtte een groep Palestijnse studenten de islamitische verzetsbeweging ‘Hamas’ op. Hun droom was het stichten van een islamitisch Palestina.
Ruim 20 jaar later houden zij nog steeds vast aan deze droom, die zij gedeeltelijk hebben gerealiseerd. De nieuwe islamitische staat is alleen gevestigd in het kleine afgesloten en door oorlog beschadigde Gaza-gebied en op dit kleine stukje grond wonen nu ongeveer 1,5 miljoen mensen.
Nadat Hamas democratisch was gekozen, werd het door de Westerse mogendheden afgewezen en niet erkend. Hamas ging in een burgeroorlog de strijd aan met Fateh, de meer gematigde Palestijnse beweging en zegevierde op de Gazastrook. Maar functioneren als een democratische regering op de Gazastrook is iets anders dan een gewapende verzetsbeweging.
Bovendien behield Fateh de financiële controle over Gaza. De beelden van deze eerste maanden van Hamas in Gaza maken veel duidelijk over de laatste uitbarsting van oorlogsgeweld in Gaza.
Nou ik denk dat er wezelijk een verschil is tussen op je donder krijgen, en op je de donder krijgen als zo'n 5 weken geleden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Krijgt die burgerbevolking niet anyway constant op haar donder, zelfs al gedragen ze zich netjes onderworpen ?
Ik bedoel maar, er zijn er hier weinigen die weten wat Al Naqba is en wat het betekend voor de Palestijnen.
Dat is op zich niet verbazend, het gebeurd wel vaker dat hetgeen er in het ene werelddeel een onuitwisbare indruk heeft achter gelaten in een ander werelddeel volkomen nietszeggend is .. maar wat hier dus frappant is, is dat de in Israël opgegroeide Jood het niet weet, dat stukje wordt blijkbaar overgeslagen in het onderwijs daar.
En om dan maar een stuk discussie te herhalen : het is niet uit de hemel komen vallen dat de bevolking voor Hamas koos ipv Fatah, zelfs afspraken met de Amerikanen werden niet nagekomen en de grenzen van 67 waren verder weg dan ooit ..
Kijk bvb eens naar de youtube-filmpies gemaakt in Hebron, dat valt dan onder de PA .. behalve die ene wijk, 30.000 inwoners als ik het goed herinner, waarin 600 settlers onder bescherming van de IDF de Palestijnse bewoners weg treiteren .. het is dat Bet S'lem (of hoe ze heten) mobieltjes met camera's heeft uitgedeeld daar, om dat aan de kaak te stellen, het is dat youtube bestaat, anders zouden dit soort dingen in de vergetelheid verdwijnen ..
Kijk eens naar die overvloed van filmpies die je kan vinden op youtube, en zelfs al neem je die allemaal met een gigantische schep zout, dan blijft er nog genoeg frustratie over om dit conflict aan de gang te houden
Ben ik met je eens, maar ik zou als verzetsman, toch niet graag de dood van zo'n 20 a 30 burgers op mijn geweten hebben.quote:Ik denk dat dat sterk afhangt van de mate waarin zo'n bezetter ingrijpt in je dagelijkse routine .. hoe groter de ingreep hoe groter de onrust
Ja dag...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:11 schreef moussie het volgende:
[..]
En wie zegt dat die raketten bij Hamas vandaan komen ? Er zijn er meer groeperingen, waar Hamas weinig/geen zeggenschap over heeft, en dan helemaal nu, nu hun politie aan flarden is geschoten ..
lees je eens in over de PIJ, de Palestijnse afdeling van de Islamitische Jihad, dat zijn de lui die veruit de meeste aanslagen plegen, dat zijn de ware gevaarlijke gekken
Hamas heeft geeneens zeggenschap over financiën in de Gazastrook omdat Fatah dat niet wilt geven. Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat Hamas ook niet de controle heeft over andere groeperingen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:01 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ja dag...![]()
Hamas claimed dat het Gaza in handen heeft en bestuurd, dan hebben ze er ook voor te zorgen dat , als ze dat niet willen, er geen raketten meer richting Israel gaan.
Dat is simpelweg hun verantwoording!
Bij 1 of 2 raketten, kan je nog twijfelen, maar deze week zijn er weer een stuk of 10 richting Israel geschoten.
Je moet toegeven, daar moet Hamas van af weten, zo groot is het niet.
Nou, vet !quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:34 schreef Verluste het volgende:
19:50 Turkish soccer player plants Palestinia flag on pitch at central Turkey match (Reuters)
Vet
Politiek is Sportquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou, vet !
Had je tijdens de OS moeten doen, met een vlag van Tibet gaan lopen...
Politiek en Sport...
Dat was wel raar om te zien eigenlijk, aangezien in dat team (Sivasspor) ook een Israelier (Pini Balili) speelt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:34 schreef Verluste het volgende:
19:50 Turkish soccer player plants Palestinia flag on pitch at central Turkey match (Reuters)
Vet
Dat Is ook precies waar uitvoerders van vergeldingsaanvallen op hopen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:54 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar ik zou als verzetsman, toch niet graag de dood van zo'n 20 a 30 burgers op mijn geweten hebben.![]()
Maar dat is mijn persoonlijke mening
Dan nog is het Hamas zijn probleem, en zeker niet van Israel.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Verluste het volgende:
[..]
Hamas heeft geeneens zeggenschap over financiën in de Gazastrook omdat Fatah dat niet wilt geven. Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat Hamas ook niet de controle heeft over andere groeperingen.
Het is ook Israël zijn probleem. En misschien is het wel het probleem van Hamas niet, Hamas valt dan niet te beschuldigen. Met andere woorden: Hamas kan best achter die splintergroeperingen zitten.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:06 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dan nog is het Hamas zijn probleem, en zeker niet van Israel.
Hamas wil zelf de vredesonderhandelingen voeren ( zie de Arabische top een paar weken geleden) dan moet je ook de verantwoordelijkheid nemen.
De rol van de Fatah beweging is immers uitgespeeld door de zuivering van Hamas.
Als er dan toch splinter groeperingen actief blijven, is dat toch echt Hamas zijn probleem.
Het zou leuk, maar vooral interessant zijn als je hierover wat meer uitweidt.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Laat ik er nou voor geleerd hebben
En nee. je hoeft de kogels niet af te rekenen, maar als je veel meer geweld inzet dan nodig voor het beoogde militaire doel kan dat disproportioneel zijn. Israel noemt het zelf zo en dan is het een oorlogsmisdaad. .
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:34 schreef Verluste het volgende:
Vet
quote:Hamas: Israel offered to let in 75% of Gaza aid in exchange for Shalit
A Hamas official said Tuesday that Israel has offered to allow in 75 percent of the goods it currently bans from entering the Gaza Strip in exchange for the release of abducted Israel Defense Forces soldier Gilad Shalit, according to the Palestinian Ma'an News Agency.
The remaining 25 percent are goods Israel says could be used to make weapons.
Salah al-Bardawil, a leading Hamas member in the Palestinian parliament, told the Palestinian Ma'an News Agency that his movement would be ready for a prisoner exchange with Israel starting Thursday.
He added that Hamas would, as part of a cease-fire, agree to stop firing projectiles into Israel, and said Hamas had asked for Egypt's help in convincing other factions to show restraint.
"We have no objection to a cease-fire in exchange for lifting the siege and opening crossing points," Ma'an quoted Bardawil as saying. "We don't oppose addressing the Shalit case in tandem with cease-fire negotiations, but we asked for explanations about the nature of the material Israel won't let in."
De V.N. en vooral de UNRWA hebben voor mij nog meer geloofwaardigheid verloren.quote:UN backtracks on claim that deadly IDF strike hit Gaza school
The United Nations has reversed its stance on one of the most contentious and bloody incidents of the recent Israel Defense Forces operation in Gaza, saying that an IDF mortar strike that killed 43 people on January 6 did not hit one of the United Nations Relief and Works Agency schools after all.
It seems that the UN has been under pressure to put the record straight after doubts arose that the school had actually been targeted. Maxwell Gaylord, the UN humanitarian coordinator in Jerusalem, said Monday that the IDF mortar shells fell in the street near the compound, and not on the compound itself.
Gaylord said that the UN "would like to clarify that the shelling and all of the fatalities took place outside and not inside the school."
UNRWA, an agency whose sole purpose is to work with Palestinian refugees, said in response Tuesday that it had maintained from the day of attack that the wounded were outside of the school compound. UNRWA said that the source of the mistake in recent weeks had originated with a separate branch of the United Nations.
Waarom enkel omdat ze de waarheid en de Palestijnen ondersteunen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
De V.N. en vooral de UNRWA hebben voor mij nog meer geloofwaardigheid verloren.
Omdat de V.N. en vooral de UNRWA de suggestie hebben gewekt, of in elk geval het beeld levendig gehouden, dat een V.N. school zou zijn gebombardeerd waarbij 40 personen omkwamen.quote:
Dringt het nou echt niet tot je botte kop door dat die 2 dingen NIET te vergelijken zijn?quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
Palestijnen : Een volk zonder steun. een volk waarin de tweede maal fout wordt gemaakt.
de enige die je dat kwalijk moet nemen is Israel niet instanties als VN en UNWRA.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat de V.N. en vooral de UNRWA de suggestie hebben gewekt, of in elk geval het beeld levendig gehouden, dat een V.N. school zou zijn gebombardeerd waarbij 40 personen omkwamen.
Dat beeld voedde de virulente haat tegen Joden en andere antisemitische gevoelens over de hele wereld.
Ik neem hun dat kwalijk.
De methoden zijn wel vergelijkbaar, absoluut wel.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dringt het nou echt niet tot je botte kop door dat die 2 dingen NIET te vergelijken zijn?
Dubbelgeneukte gristus nog aan toe.
Absoluut niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:39 schreef Meki het volgende:
[..]
De methoden zijn wel vergelijkbaar, absoluut wel.
Waarom niet, overtuig me maar.quote:
Ja hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
De V.N. en vooral de UNRWA hebben voor mij nog meer geloofwaardigheid verloren.
Zelfs de versleten oude antisemitisme wordt er weer bij gesleept. Alles om maar te kunnen beschuldigen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat de V.N. en vooral de UNRWA de suggestie hebben gewekt, of in elk geval het beeld levendig gehouden, dat een V.N. school zou zijn gebombardeerd waarbij 40 personen omkwamen.
Dat beeld voedde de virulente haat tegen Joden en andere antisemitische gevoelens over de hele wereld.
Ik neem hun dat kwalijk.
Ja.quote:
Ik haal er niets bij, maar dat kon simpelweg worden waargenomen bij de diverse pro-Hamas betogingen, zelfs in Amsterdam. Dat ging geenszins enkel over steun voor de Palestijnen, maar daar konden de usual suspects hun virulente haat weer voor even uit het systeem gooien.quote:Zelfs de versleten oude antisemitisme wordt er weer bij gesleept. Alles om maar te kunnen beschuldigen.
Nog een reden om de doodschop terug in te voeren in het voetbal.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:01 schreef Meki het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ISTANBUL - De Turkse profvoetballer Ibrahim Dagasan heeft dinsdagmiddag enkele tellen na het bekerduel Sivasspor - Galatasaray midden op het veld een Palestijnse vlag geplant als protest tegen het Israëlische offensief in Gaza.
Het moment van het politieke statement van de Turkse profvoetballer was opmerkelijk, de steun voor de Palestijnen niet. Turkije steunt Palestina massaal.
Dagasan plaatste de vlag op de middenstip kort nadat zijn club Sivasspor in de kwartfinale van het Turkse bekertoernooi na penalty's had gewonnen van Galatasaray. Na zijn daad schreeuwden toeschouwers anti-Israël-leuzen. De voetballer reageerde op zijn beurt weer met een vinger voor zijn mond als gebaar dat iedereen stil moest zijn.
Een ander opmerkelijk feit is ook dat één van Dagasan-teamgenoten de Israëlische spits Pini Balili is.
Het verschil ?!quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:07 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
Palestijnen : Een volk zonder steun. een volk waarin de tweede maal fout wordt gemaakt.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 02:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja hoor.
Omdat Israels barbarij in Gaza, ondanks het bannen van journalisten, zo zichtbaar was dat ontkennen onmogelijk is, houdt pro-Israel zich bezig met muggenziften. Letterneuken over of er op die en die datum de slachtoffers nu naast of in dat en dat gebouw vielen en dat soort details die niet of nauwelijks van belang zijn voor het geheel.
Die indruk maak je tenminste. Net zoals het schreeuwen van Peres door Erdogan als indicatie beoordeeld werd is dit imo ook een indicatie, nml. eentje van een zwakke zaak. Een afleidingsmanoeuvre.
Terwijl de beelden van fosforbommen dagelijk te zien waren en het internet overspoeld is geworden door foto's van de vernietiging en de slachtoffers is het desperaat zoeken naar iets om anderen van te beschuldigen.
Zoals:
[..]
Zelfs de versleten oude antisemitisme wordt er weer bij gesleept. Alles om maar te kunnen beschuldigen.
quote:Het Joods Sinai Centrum in Amstelveen is beschoten. De twee kogelinslagen werden ontdekt door een onderhoudsmonteur.
De reden van de beschieting en de daders zijn nog onbekend. Het centrum is een joodse instelling voor geestelijke gezondheidszorg waar mensen met een verstandelijke handicap worden begeleid. De kogels zijn in het veiligheidsglas blijven steken, meldt De Telegraaf.
Ik woon er vlakbij. Door dit soort acties kan ik mij iig beter inleven bij de mensen in Sderot en Ashkelon.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:02 schreef DtchDopey het volgende:
[..]
Mooi he Meki, die haat? Zo'n actie zal je ongetwijfeld wel weer begrijpelijk vinden!
Woonde jij maar op de Gazastrook, dan pas kun jeje inleven in de andere partij.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:13 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik woon er vlakbij. Door dit soort acties kan ik mij iig beter inleven bij de mensen in Sderot en Ashkelon.
Kan ik me voorstellen, maar het NRC heeft nog een extra alinea... aan dit stuk tekst. Dus naast het feit dat de VN foute informatie heeft verstrekt en het dus niet zowas dat er een school is platgegooid staat er ook dit:quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik neem hun dat kwalijk.
Israel komt dus ook eerst met foute informatie (al dan niet opzettelijk) en probeert dat recht te breien met namen en videobeelden (die notabene uit 2007 komen??? ) Uiteindelijk het "schieten van nabij de school" klinkt dan ongeloofwaardig omdat ze zichzelf tegenspreken, al zal dat wel het dichtst bij de waarheid liggen.quote:UNRWA zegt dat er verwarring is ontstaan over de precieze gebeurtenissen van 6 januari. VN-organisatie OCHA heeft volgens de UNRWA-woordvoerder na de aanval het bericht verspreid dat de 43 doden in de school vielen, niet daarbuiten. Aanvankelijk zei OCHA dat Israëlische granaten dichtbij de school waren geland, later stelde de VN-organisatie dat de mortiergranaten op de school waren geland. Gunness: „UNRWA heeft zoiets nooit gezegd, er valt voor ons dus niets te herroepen. Er bevonden zich geen Hamas-strijders in de school, de 43 doden vielen buiten de school.”
Over de details van de aanval bestond vanaf het begin onduidelijkheid, omdat ook het Israëlische leger verschillende versies presenteerde. Aanvankelijk zei een Israëlische woordvoerder dat zich in de school strijders van Hamas hadden verscholen, die de vluchtelingen „op cynische wijze” als menselijk schild gebruikten en op het Israëlische leger schoten.
Het leger gaf zelfs twee namen vrij van de omgekomen Hamas-militanten. Er werden videobeelden verspreid, die echter uit 2007 bleken te stammen. UNRWA ontkende dat zich Hamas-strijders in de school bevonden en zei dat de VN door de Israëlische beschuldiging ten onrechte verdacht werden gemaakt. Daarop trok het leger die versie in en meldde dat er van nabij de school was geschoten.
Wat wil je nou? ALs je een beetje zou lezen hier in plaats van in je eigen gelijk rond te wentelen zou je allang weten dat ik mij prima inleef in Gaza en de hele gang van zaken vreselijk vindt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:18 schreef Verluste het volgende:
[..]
Woonde jij maar op de Gazastrook, dan pas kun jeje inleven in de andere partij.
Je denkt er weer allemaal dingen bijquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat wil je nou? ALs je een beetje zou lezen hier in plaats van in je eigen gelijk rond te wentelen zou je allang weten dat ik mij prima inleef in Gaza en de hele gang van zaken vreselijk vindt.
Ik zou bijna denken dat jij staat te juichen bij de beschieting van een joodse GGZ. Net goed, hoor ik je denken
En wat doe jij dan? Meteen mij in Gaza willen zetten. Of heb je ook iets zinnigs over deze aanslag in Nederland te melden, Anne?quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:28 schreef Verluste het volgende:
[..]
Je denkt er weer allemaal dingen bij
quote:'Hamas steelt hulppakketten'
GAZA-STAD - De Palestijnse Hamasbeweging heeft honderden voedselpakketten en duizenden dekens gestolen. De spullen waren bestemd voor de noodlijdende bevolking in de Gazastrook, stelde VN-hulporganisatie Unrwa woensdag.
Politieagenten hebben circa 3500 dekens en ruim vierhonderd voedselpakketten uit een opslagplaats in Gaza weggehaald. Dit gebeurde nadat Unrwa eerder had geweigerd hulppakketten te overhandigen aan het door Hamas gerunde ministerie van Sociale Zaken.
,,De politie brak in de opslagplaats in en nam de producten met geweld in beslag'', stond in een verklaring van de hulporganisatie. De goederen waren bestemd voor vijfhonderd families. Unrwa heeft Hamas verzocht de spullen onmiddellijk te retourneren.
Israël sloot de Gazastrook in juni 2007 vrijwel af van de buitenwereld, waardoor er nog grotere tekorten aan onder meer eten en drinken ontstonden. De situatie is verder verslechterd door de 22 dagen durende aanval van Israël op het smalle kustgebied, die op 18 januari eindigde.
weegt niet op tegen het beschieten en bombarderen van VN'ers zoals Israel doet..quote:
Oog om oog, tand om tand hè. Rightquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:50 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
weegt niet op tegen het beschieten en bombarderen van VN'ers zoals Israel doet..
Nou ik vind de weegschaal zwaar uit evenwichtquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:55 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Oog om oog, tand om tand hè.
Dat gaat daar toch ook helemaal niet om. Dit laat wel zien wat voor figuren dat Hamas nou zijn en hoe goed ze het voor hebben met hun eigen volk. Het zou me niks verbazen als ze die spullen gaan verkopen om er zelf rijker van te worden of wapens van te kopen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:50 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
weegt niet op tegen het beschieten en bombarderen van VN'ers zoals Israel doet..
Alsof die israeli's het daar om doen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:00 schreef Mdk het volgende:
[..]
Dat gaat daar toch ook helemaal niet om. Dit laat wel zien wat voor figuren dat Hamas nou zijn en hoe goed ze het voor hebben met hun eigen volk. Het zou me niks verbazen als ze die spullen gaan verkopen om er zelf rijker van te worden of wapens van te kopen.
Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt, dat is duidelijk. Als er geen raketten waren afgeschoten de afgelopen 8 jaar had Israel nu Gaza niet gebombardeerd. Als Hamas (en Fatah) vanaf 2005 de Gaza hadden opgebouwd tot een normaal land was Gaza nu een vredig gebied geweest. Dan hadden ze de rechterflank van de Israelische politiek het ongelijk gegeven, toen die zeiden dat Gaza zou uitgroeien tot één grote militaire basis.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:16 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Alsof het die israeli's daar om doen.
Als hamas er niet was geweest hadden ze ook de burgerbevolking kapotgebombardeerd en beschoten, een kind kan zelfs zien dat de hamas als excuus wordt gebruikt.
Toen hamas niet aan de macht was, was het moordapparaat ook al in volle gang. Het gaat ze om het doden that's it.
hahahahahahaha de Gaza opbouwen tot een normaal 'land', geef ze gewoon 50% van Palestina terug dan kunnen we pas spreken van een 'land'.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:19 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt, dat is duidelijk. Als er geen raketten waren afgeschoten de afgelopen 8 jaar had Israel nu Gaza niet gebombardeerd. Als Hamas (en Fatah) vanaf 2005 de Gaza hadden opgebouwd tot een normaal land was Gaza nu een vredig gebied geweest. Dan hadden ze de rechterflank van de Israelische politiek het ongelijk gegeven, toen die zeiden dat Gaza zou uitgroeien tot één grote militaire basis.
Een normaal 'land'. Kom op.... En dan nog van anderen zeggen dat ze geen flauw idee hebben waar ze het over hebben.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:19 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt, dat is duidelijk. Als er geen raketten waren afgeschoten de afgelopen 8 jaar had Israel nu Gaza niet gebombardeerd. Als Hamas (en Fatah) vanaf 2005 de Gaza hadden opgebouwd tot een normaal land was Gaza nu een vredig gebied geweest. Dan hadden ze de rechterflank van de Israelische politiek het ongelijk gegeven, toen die zeiden dat Gaza zou uitgroeien tot één grote militaire basis.
Ik link naar het complete verhaal, dus dat ik in de post een verkorte versie van het artikel plaats hoeft jou niet te weerhouden het complete artikel tot jou te nemen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, maar het NRC heeft nog een extra alinea... aan dit stuk tekst. Dus naast het feit dat de VN foute informatie heeft verstrekt en het dus niet zowas dat er een school is platgegooid staat er ook dit:
[..]
Israel komt dus ook eerst met foute informatie (al dan niet opzettelijk) en probeert dat recht te breien met namen en videobeelden (die notabene uit 2007 komen??? ) Uiteindelijk het "schieten van nabij de school" klinkt dan ongeloofwaardig omdat ze zichzelf tegenspreken, al zal dat wel het dichtst bij de waarheid liggen.
Wees integer en vertel mij welke partij bewust een beeld heeft gecreëerd of in stand gehouden?quote:News of the tragedy travelled fast, with aid workers and medical staff quoted as saying the incident happened at the school, the UNRWA facility where people had sought refuge.
Soon it was presented that people in the school compound had been killed. Before long, there was worldwide outrage.
Sensing a public-relations nightmare, Israeli spokespeople quickly asserted that their forces had only returned fire from gunmen inside the school. (They even named two militants.) It was a statement from which they would later retreat, saying there were gunmen in the vicinity of the school.[ eigen toevoeging: Israël werd op dat moment door de V.N. laakbaar geacht, dat zij ondanks de kennis over de coördinaten van locatie immune gebouwen van de V.N., waarover zij beschikte, deze toch in gevaar had gebracht. The Israeli Army was given the coordinates of all United Nations schools and other facilities in Gaza, Gunness said, and they were "all very clearly marked."]
No witnesses said they saw any gunmen. (If people had seen anyone firing a mortar from the middle of the street outside the school, they likely would not have continued to mill around.)
John Ging, UNRWA's operations director in Gaza, acknowledged in an interview this week that all three Israeli mortar shells landed outside the school and that "no one was killed in the school."
"I told the Israelis that none of the shells landed in the school," he said.
Why would he do that?
"Because they had told everyone they had returned fire from gunmen in the school. That wasn't true."
Mr. Ging blames the Israelis for the confusion over where the victims were killed. "They even came out with a video that purported to show gunmen in the schoolyard. But we had seen it before," he said, "in 2007."
The Israelis are the ones, he said, who got everyone thinking the deaths occurred inside the school.
"Look at my statements," he said. "I never said anyone was killed in the school. Our officials never made any such allegation."
Speaking from Shifa Hospital in Gaza City as the bodies were being brought in that night, an emotional Mr. Ging did say: "Those in the school were all families seeking refuge. ... There's nowhere safe in Gaza."
And in its daily bulletin, the World Health Organization reported: "On 6 January, 42 people were killed following an attack on a UNRWA school ..."
The UN's Office for the Co-ordination of Humanitarian Affairs got the location right, for a short while. Its daily bulletin cited "early reports" that "three artillery shells landed outside the UNRWA Jabalia Prep. C Girls School ..." However, its more comprehensive weekly report, published three days later, stated that "Israeli shelling directly hit two UNRWA schools ..." including the one at issue.
Such official wording helps explain the widespread news reports of the deaths in the school, but not why the UN agencies allowed the misconception to linger.
"I know no one was killed in the school," Mr. Ging said. "But 41 innocent people were killed in the street outside the school. Many of those people had taken refuge in the school and wandered out onto the street.
"The state of Israel still has to answer for that. What did they know and what care did they take?" Bron
http://www.nytimes.com/2009/01/06/world/middleeast/06scene.html?_r=1&emquote:A young witness from Jabaliya, Ibrahim Amen, 16, said a man had come to the mosque Tuesday and asked for volunteers to pile sand around the camp "to help protect the fighters." Ibrahim went to help with his brother, Iyad, 20, who was wounded by the Israeli mortar fire.
Ibrahim said that a commander of the military wing of Hamas, Abu Khaled Abu Asker, was in the area at the time and had been killed on the spot.
zolang ze tegen Israel blijven vechten raken ze iig zeker weten alleen maar land kwijtquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:24 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hahahahahahaha de Gaza opbouwen tot een normaal 'land', geef ze gewoon 50% van Palestina terug dan kunnen we pas spreken van een 'land'.
tienduizenden?quote:Bovendien de bombardementen en beschietingen van israel op burgers duren meer dan de 8 jaar en daar hebben die paar katusha vuurpijlen op zandvlaktes die de laatste 8 jaar aan zeker 18(!) mensen het leven hebben gekost geen verandering in gebracht en het weegt zeker niet op tegen de tienduizenden doden aan Palestijnse kant.
Beetje kromme redeneringen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang ze tegen Israel blijven vechten raken ze iig zeker weten alleen maar land kwijt
[..]
tienduizenden?
de teller staat voor zover ik weet rond de 5000 Palestijnen en 1000 Israeli's sinds de start van de tweede entifadah
want?quote:
Plus dat internet "held" Verluste haat PM'tjes stuurt naar eerbiedwaardige Fok!-gebruikersquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:27 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik zou bijna denken dat jij staat te juichen bij de beschieting van een joodse GGZ. Net goed, hoor ik je denken. En ondertussen koketteren met een foto van Anna Frank![]()
leg jij me maar eens uit wat Hamas gewonnen heeft door na 2005 door te gaan met aanvallen op Israël.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:38 schreef Verluste het volgende:
[..]
Een normaal 'land'. Kom op.... En dan nog van anderen zeggen dat ze geen flauw idee hebben waar ze het over hebben.
Verdiep je eens in de materie, het zou het topic ten goede komen.
Om maar eens voor mijn beurt te spreken: hamas heeft gewonnen dat hun aartsvijanden, het joodse volk en de joodse religie, steeds openlijker aangevallen en gediscrimineerd worden in de hele wereld. Het bruine gevaar zeg maar (maar dan in een andere 'kleur').quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:28 schreef PhysicsRules het volgende:
leg jij me maar eens uit wat Hamas gewonnen heeft door na 2005 door te gaan met aanvallen op Israël.
aha een moderator....wiens kant zou die nou kiezen....quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang ze tegen Israel blijven vechten raken ze iig zeker weten alleen maar land kwijt
[..]
tienduizenden?
de teller staat voor zover ik weet rond de 5000 Palestijnen en 1000 Israeli's sinds de start van de tweede entifadah
ook al was er geen hamas, was er ook geen steek veranderd. Voor hamas waren de slachtingen door de Israeli en de intifada ertegen ook al.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
leg jij me maar eens uit wat Hamas gewonnen heeft door na 2005 door te gaan met aanvallen op Israël.
ik heb nog geen kant gekozenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:21 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
aha een moderator....wiens kant zou die nou kiezen....
ja dat zal incl. de laatste oorlog zijn denk ikquote:ach ja volgens officiele berichten is het idd 6 duizend palestijnen tegen duizend israeli
niet dan?quote:vind het alleen gruwelijk dat er zoiets beweerd wordt van 'zolang ze tegen Israel blijven vechten raken ze iig zeker weten alleen maar land kwijt' en de laatste 1500 doden hebben ze ook allemaal aan zichzelf te danken enz enz enz brrrrr
wat een barbaren.
Geloof me, intifada of niet, de Israelische regering zou zowiezo toch met een smoes komen om te bombarderen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:27 schreef sp3c het volgende:
wat hebben ze gewonnen met die tweede entifadah?
ze zijn er alleen maar op achteruit gegaan voor zover ik kan nagaan en het wordt idd met de dag slechter
dan ben je gewoon dom als je door blijft gaan
Ik geloof je nietquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:33 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Geloof me, intifada of niet, de Israelische regering zou zowiezo toch met een smoes komen om te bombarderen.
Ik heb de docu ook gezien, en ik was best wel geschokt!quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:23 schreef Verluste het volgende:
Ok..docu over Hamas gezien.
De verzetsbeweging Hamas is een gevolg van wat Israël allemaal heeft aangericht. Ik vind het niet goed dat Hamas zich aan het ontpoppen is als een totalitaire beweging gebaseerd op de Islam die Gaza steeds meer met een ijzeren vuist aan het regeren is. Dat is heel erg immoreel en daarmee behartig je de belangen totaal niet van de Palestijnen op de Gazastrook.
Beter een corrupte Fatah in de regering die de belangen van de Palestijnen niet voldoende toekomt op de Gazastrook dan een totalitair, isolerend Hamas die wel de directe behoefte van de Gazanen voedt met op het oog op orde en gerechtvaardigd gewapend verzet tegen de bezetter.
Een corrupt Fatah is toch beter op de lange termijn denk ik voor de Gazanen.
Als er eenmaal een machtig leger is, dienen alle andere landen hun leger op te geven?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan ben je gewoon dom als je door blijft gaan
nou je zou kunnen proberen dat machtige leger niet aan te vallen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als er eenmaal een machtig leger is, dienen alle andere landen hun leger op te geven?
Want dat is dan op eenzelfde manier 'dom'...
er is hier geen sprake van 1 kant die op de andere afkomt, ze komen allebei op elkaar af en dat is van de kant van de zwakkere kerel nogal dom ... laat hem 3- naar huis gaan en zijn 3meter grote broer halen ofzoquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:33 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Geloof me, intifada of niet, de Israelische regering zou zowiezo toch met een smoes komen om te bombarderen.
Als er iemand van 2,5 meter en bewapend op je afkomt die toch al de intentie heeft om je te vermoorden kun je 2 dingen doen.
1- knielen en met gebogen hoofd wachten tot hij je afmaakt.
2- Ook al is hij sterker je met man en macht ertegen verzetten.
Intifada is te snappen.
Wat als dat machtige leger nu heel je land afgesloten heeft? Gewoon blijven wachten totdat je bij wijze van leven begraven wordt?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou je zou kunnen proberen dat machtige leger niet aan te vallen?
of zelf een machtiger leger bouwen
maar botweg door blijven gaan simpelweg omdat je nog mensen overhebt vind ik nogal dom
scheelt wel doden en gewondenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat als dat machtige leger nu heel je land afgesloten heeft? Gewoon blijven wachten totdat je bij wijze van leven begraven wordt?
Zogenaamd ala Gandhi geweldloos protesteren zoals hier eens geopperd? (Daar heeft Tibet trouwens ook niet veel aan; China gaat namelijk gewoon vrolijk door.)
.. aan de Israëlische zijde. Tibetanen worden nog steeds zonder pardon neergeknald, ook al zijn ze geweldloos.quote:
Wil je hiermee zeggen dat Fatah de raketten richting Israel afvuurd?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:48 schreef Yildiz het volgende:
Vergeet ook niet dat de Hamas door Israël is 'opgericht'.
En nu wil men dat de Hamas weggaat, zodat de zogenaamd gematigde concurrent (Al-Fatah?) terugkomt.
Wie schiet de laatste tijd raketten? Wie heeft belang bij het niet langer bestaan van de Hamas?
Precies, die tweede partij. Wie krijgt de schuld? De eerste.
Ja, dat stond vandaag gewoon in het nieuws.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat Fatah de raketten richting Israel afvuurd?
Fatah. Stond in het nieuws, gisteren en vandaag.quote:Nou dan heb je mis, de Fatah beweging heeft geen enkele betekenis meer in Gaza.
Als ze worden afgeschoten zijn ze op naam van de Islamitic Jihad, een groepering die maling heeft aan Hamas, maar ook niet wordt tegen gewerkt door Hamas.
nou ze hoeven niet als Ghandi met hun armen over elkaar op straat te gaan zitten natuurlijkquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
.. aan de Israëlische zijde. Tibetanen worden nog steeds zonder pardon neergeknald, ook al zijn ze geweldloos.
Ik heb niet de illusie dat als heel de Gaza uit Gandhi's zou bestaan, Israël niets meer met dat land gaat doen. Dan laat het namelijk gewoon, zoals eerder, die doorgedraaide kolonisten zijn gang gaan. Onder bescherming van het leger, dat dan weer wel. Voor het geval dat, enzo.
Waarom zitten er dan nog in allerlei gebieden illegale kolonisten, die ook nog eens beschermd worden door het leger, als die kolonisten het nodig vinden om eigendommen van anderen te vernielen? Waarom worden kolonisten juist niet streng aangepakt door het Israëlische leger? Waarom biedt Israël niet aan om die kolonisten te bestraffen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ze hoeven niet als Ghandi met hun armen over elkaar op straat te gaan zitten natuurlijk
als ze hun acties enkel nog tot defensief beperken dan is het voor Israel al snel niet te verkopen dat ze er nog Israelische militairen naar toe sturen
Ja, het beschuldigen van groepen lijkt inderdaad niet uit de wereld gewerkt te kunnen worden.quote:als die doorgedraaide kolonisten worden neergeschoten terwijl ze op Palestijnen staan te schieten zal de roep op wraak een stuk kleiner zijn dan wanneer een Palestijn zich in een schoolbus opblaast
Heb je daar een bron voor?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat stond vandaag gewoon in het nieuws.
[..]
Fatah. Stond in het nieuws, gisteren en vandaag.
Fatah zelf is het niet met je eens.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat Fatah de raketten richting Israel afvuurd?
Nou dan heb je mis, de Fatah beweging heeft geen enkele betekenis meer in Gaza.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:15 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Volgens de docu van gisteravond, is de rol van Fatah totaal (met hardehand is) uitgespeeld in Gaza.
Of dat dan uiteindelijk Fatah is of een afsplitsing ervan doet er niet toe.quote:29/01/09[..]
De gewapende tak van Fatah heeft de actie opgeëist. bron
Goed zo, je hebt plaatjes kunnen vinden.quote:
Statistieken he. Het laat zien dat sinds de terugtrekking uit Gaza door Israel sinds 2005 veel verbeterd was. Totdat Hamas tot een coup besluit. Het laat wederom zien dat Hamas een vloek voor de Palestijnen is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Goed zo, je hebt plaatjes kunnen vinden.
En nu?
Wat vind jij van 20 tot 50% werkeloosheid?
Iets met correlatie en causaal verband.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:21 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik was trouwens eigenlijk op zoek naar BNP getallen uit de jaren tachtig, van voor de eerste intifada. Daarin kun je duidelijk zien dat elke intifada de palestijnen van de regen verder in de drup heeft geholpen.
Een halve coup aangezien ze eerst de verkiezingen gewonnen hadden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Statistieken he. Het laat zien dat sinds de terugtrekking uit Gaza door Israel sinds 2005 veel verbeterd was. Totdat Hamas tot een coup besluit. Het laat wederom zien dat Hamas een vloek voor de Palestijnen is.
probeer je nu te zeggen dat ze de geweldloze of iig defensieve aanpak al is hebben geprobeerd?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom zitten er dan nog in allerlei gebieden illegale kolonisten, die ook nog eens beschermd worden door het leger, als die kolonisten het nodig vinden om eigendommen van anderen te vernielen? Waarom worden kolonisten juist niet streng aangepakt door het Israëlische leger? Waarom biedt Israël niet aan om die kolonisten te bestraffen?
Een hele enkele keer worden ze met geweld uit hun gejatte huizen gehaald, wordt er een grote camera opgezet zodat het het wereldnieuws ingeslingerd kan worden, maar dat is het dan wel.
Het 'koloniseren' tegengaan lijkt geen hoge prioriteit te zijn.
want dan gaat Israel harder 'terugslaan' ofzo??quote:[..]
Ja, het beschuldigen van groepen lijkt inderdaad niet uit de wereld gewerkt te kunnen worden.
Als de Gaza niets zou doen, en 'defensief' zou zijn, zou het uitgeroeid worden.
Nee joh, economische sancties hebben bij alle landen alleen maar tot gevolg dat het er beter gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Een halve coup aangezien ze eerst de verkiezingen gewonnen hadden.
En wat betreft die economische ineenstorting, zou de isolatie van Gaza, het bevriezen van alle tegoeden en het afsluiten van de grens wellicht ook meespelen denk je?
Die lijkt me bij voorbaat al kansloos inderdaad, gezien ie echt nergens ter wereld werkt. Ook in China niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
probeer je nu te zeggen dat ze de geweldloze of iig defensieve aanpak al is hebben geprobeerd?
Ik denk dat het de eerdere bewoners wel kan schelen. Politiek gezien zou het hoge prioriteit moeten hebben, want ik acht illegale kolonisatie als één van de oorzaken van die gigantische puinhoop.quote:die kolonisten zitten er nog omdat het in Israel gewoon geen prioriteit heeft, niemand kan het wat schelen en politiek gezien is het niet verstandig om er wat tegen te gaan doen
Zie illegale kolonisatie.quote:[..]
want dan gaat Israel harder 'terugslaan' ofzo??
ik snap hem niet
Thanksquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]
Of dat dan uiteindelijk Fatah is of een afsplitsing ervan doet er niet toe.
Hamas kreeg weer de schuld.
Dus jij durft met droge ogen te beweren dat een gewelddadige opstand geen invloed heeft op je welvaart?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Iets met correlatie en causaal verband.
Misschien dat je ook een relatie kunt leggen tussen het aantal aanwezige kikkers en het BNP.
Na die propaganda-oorlog na het beschieten van dat VN-gebouw, waar eerst volgens Israël Hamas-strijders in zaten die zich achter burgers verborgen...quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:29 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Thanks![]()
Ik dacht dat de rol van Fatah wel uitgespeeld was, maar volgens jouw bron is dat dus niet het geval.
Het is gewoon een wespenest daar, wat moet je geloven, ik weet het niet meer.
Toon inderdaad eerst maar een verband aan, want wat je nu probeert te beweren, valt amper overeind te houden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus jij durft met droge ogen te beweren dat een gewelddadige opstand geen invloed heeft op je welvaart?
het nederzettingenbeleid is een gevolg van de hele gigantische puinhoopquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk dat het de eerdere bewoners wel kan schelen. Politiek gezien zou het hoge prioriteit moeten hebben, want ik acht illegale kolonisatie als één van de oorzaken van die gigantische puinhoop.
dat zeg ik dan ook niet of wel?quote:Zolang die illegale kolonisatie doorgaat, kun je niet serieus van Israël zeggen dat ze er vrede willen.
Er zijn aanbiedingen genoeg van de Palestijnen geweest. Kort geleden heeft Hamas bijvoorbeeld opnieuw een tien jarig bestand aangeboden. En al eerder zijn er eenzijdige wapenstilstanden geweest.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
probeer je nu te zeggen dat ze de geweldloze of iig defensieve aanpak al is hebben geprobeerd?
tering he.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus jij durft met droge ogen te beweren dat een gewelddadige opstand geen invloed heeft op je welvaart?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |