ook al was er geen hamas, was er ook geen steek veranderd. Voor hamas waren de slachtingen door de Israeli en de intifada ertegen ook al.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
leg jij me maar eens uit wat Hamas gewonnen heeft door na 2005 door te gaan met aanvallen op Israël.
ik heb nog geen kant gekozenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:21 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
aha een moderator....wiens kant zou die nou kiezen....
ja dat zal incl. de laatste oorlog zijn denk ikquote:ach ja volgens officiele berichten is het idd 6 duizend palestijnen tegen duizend israeli
niet dan?quote:vind het alleen gruwelijk dat er zoiets beweerd wordt van 'zolang ze tegen Israel blijven vechten raken ze iig zeker weten alleen maar land kwijt' en de laatste 1500 doden hebben ze ook allemaal aan zichzelf te danken enz enz enz brrrrr
wat een barbaren.
Geloof me, intifada of niet, de Israelische regering zou zowiezo toch met een smoes komen om te bombarderen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:27 schreef sp3c het volgende:
wat hebben ze gewonnen met die tweede entifadah?
ze zijn er alleen maar op achteruit gegaan voor zover ik kan nagaan en het wordt idd met de dag slechter
dan ben je gewoon dom als je door blijft gaan
Ik geloof je nietquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:33 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Geloof me, intifada of niet, de Israelische regering zou zowiezo toch met een smoes komen om te bombarderen.
Ik heb de docu ook gezien, en ik was best wel geschokt!quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:23 schreef Verluste het volgende:
Ok..docu over Hamas gezien.
De verzetsbeweging Hamas is een gevolg van wat Israël allemaal heeft aangericht. Ik vind het niet goed dat Hamas zich aan het ontpoppen is als een totalitaire beweging gebaseerd op de Islam die Gaza steeds meer met een ijzeren vuist aan het regeren is. Dat is heel erg immoreel en daarmee behartig je de belangen totaal niet van de Palestijnen op de Gazastrook.
Beter een corrupte Fatah in de regering die de belangen van de Palestijnen niet voldoende toekomt op de Gazastrook dan een totalitair, isolerend Hamas die wel de directe behoefte van de Gazanen voedt met op het oog op orde en gerechtvaardigd gewapend verzet tegen de bezetter.
Een corrupt Fatah is toch beter op de lange termijn denk ik voor de Gazanen.
Als er eenmaal een machtig leger is, dienen alle andere landen hun leger op te geven?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan ben je gewoon dom als je door blijft gaan
nou je zou kunnen proberen dat machtige leger niet aan te vallen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als er eenmaal een machtig leger is, dienen alle andere landen hun leger op te geven?
Want dat is dan op eenzelfde manier 'dom'...
er is hier geen sprake van 1 kant die op de andere afkomt, ze komen allebei op elkaar af en dat is van de kant van de zwakkere kerel nogal dom ... laat hem 3- naar huis gaan en zijn 3meter grote broer halen ofzoquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:33 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Geloof me, intifada of niet, de Israelische regering zou zowiezo toch met een smoes komen om te bombarderen.
Als er iemand van 2,5 meter en bewapend op je afkomt die toch al de intentie heeft om je te vermoorden kun je 2 dingen doen.
1- knielen en met gebogen hoofd wachten tot hij je afmaakt.
2- Ook al is hij sterker je met man en macht ertegen verzetten.
Intifada is te snappen.
Wat als dat machtige leger nu heel je land afgesloten heeft? Gewoon blijven wachten totdat je bij wijze van leven begraven wordt?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou je zou kunnen proberen dat machtige leger niet aan te vallen?
of zelf een machtiger leger bouwen
maar botweg door blijven gaan simpelweg omdat je nog mensen overhebt vind ik nogal dom
scheelt wel doden en gewondenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat als dat machtige leger nu heel je land afgesloten heeft? Gewoon blijven wachten totdat je bij wijze van leven begraven wordt?
Zogenaamd ala Gandhi geweldloos protesteren zoals hier eens geopperd? (Daar heeft Tibet trouwens ook niet veel aan; China gaat namelijk gewoon vrolijk door.)
.. aan de Israëlische zijde. Tibetanen worden nog steeds zonder pardon neergeknald, ook al zijn ze geweldloos.quote:
Wil je hiermee zeggen dat Fatah de raketten richting Israel afvuurd?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:48 schreef Yildiz het volgende:
Vergeet ook niet dat de Hamas door Israël is 'opgericht'.
En nu wil men dat de Hamas weggaat, zodat de zogenaamd gematigde concurrent (Al-Fatah?) terugkomt.
Wie schiet de laatste tijd raketten? Wie heeft belang bij het niet langer bestaan van de Hamas?
Precies, die tweede partij. Wie krijgt de schuld? De eerste.
Ja, dat stond vandaag gewoon in het nieuws.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat Fatah de raketten richting Israel afvuurd?
Fatah. Stond in het nieuws, gisteren en vandaag.quote:Nou dan heb je mis, de Fatah beweging heeft geen enkele betekenis meer in Gaza.
Als ze worden afgeschoten zijn ze op naam van de Islamitic Jihad, een groepering die maling heeft aan Hamas, maar ook niet wordt tegen gewerkt door Hamas.
nou ze hoeven niet als Ghandi met hun armen over elkaar op straat te gaan zitten natuurlijkquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
.. aan de Israëlische zijde. Tibetanen worden nog steeds zonder pardon neergeknald, ook al zijn ze geweldloos.
Ik heb niet de illusie dat als heel de Gaza uit Gandhi's zou bestaan, Israël niets meer met dat land gaat doen. Dan laat het namelijk gewoon, zoals eerder, die doorgedraaide kolonisten zijn gang gaan. Onder bescherming van het leger, dat dan weer wel. Voor het geval dat, enzo.
Waarom zitten er dan nog in allerlei gebieden illegale kolonisten, die ook nog eens beschermd worden door het leger, als die kolonisten het nodig vinden om eigendommen van anderen te vernielen? Waarom worden kolonisten juist niet streng aangepakt door het Israëlische leger? Waarom biedt Israël niet aan om die kolonisten te bestraffen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou ze hoeven niet als Ghandi met hun armen over elkaar op straat te gaan zitten natuurlijk
als ze hun acties enkel nog tot defensief beperken dan is het voor Israel al snel niet te verkopen dat ze er nog Israelische militairen naar toe sturen
Ja, het beschuldigen van groepen lijkt inderdaad niet uit de wereld gewerkt te kunnen worden.quote:als die doorgedraaide kolonisten worden neergeschoten terwijl ze op Palestijnen staan te schieten zal de roep op wraak een stuk kleiner zijn dan wanneer een Palestijn zich in een schoolbus opblaast
Heb je daar een bron voor?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat stond vandaag gewoon in het nieuws.
[..]
Fatah. Stond in het nieuws, gisteren en vandaag.
Fatah zelf is het niet met je eens.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:02 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat Fatah de raketten richting Israel afvuurd?
Nou dan heb je mis, de Fatah beweging heeft geen enkele betekenis meer in Gaza.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:15 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Volgens de docu van gisteravond, is de rol van Fatah totaal (met hardehand is) uitgespeeld in Gaza.
Of dat dan uiteindelijk Fatah is of een afsplitsing ervan doet er niet toe.quote:29/01/09[..]
De gewapende tak van Fatah heeft de actie opgeëist. bron
Goed zo, je hebt plaatjes kunnen vinden.quote:
Statistieken he. Het laat zien dat sinds de terugtrekking uit Gaza door Israel sinds 2005 veel verbeterd was. Totdat Hamas tot een coup besluit. Het laat wederom zien dat Hamas een vloek voor de Palestijnen is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Goed zo, je hebt plaatjes kunnen vinden.
En nu?
Wat vind jij van 20 tot 50% werkeloosheid?
Iets met correlatie en causaal verband.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:21 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik was trouwens eigenlijk op zoek naar BNP getallen uit de jaren tachtig, van voor de eerste intifada. Daarin kun je duidelijk zien dat elke intifada de palestijnen van de regen verder in de drup heeft geholpen.
Een halve coup aangezien ze eerst de verkiezingen gewonnen hadden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Statistieken he. Het laat zien dat sinds de terugtrekking uit Gaza door Israel sinds 2005 veel verbeterd was. Totdat Hamas tot een coup besluit. Het laat wederom zien dat Hamas een vloek voor de Palestijnen is.
probeer je nu te zeggen dat ze de geweldloze of iig defensieve aanpak al is hebben geprobeerd?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom zitten er dan nog in allerlei gebieden illegale kolonisten, die ook nog eens beschermd worden door het leger, als die kolonisten het nodig vinden om eigendommen van anderen te vernielen? Waarom worden kolonisten juist niet streng aangepakt door het Israëlische leger? Waarom biedt Israël niet aan om die kolonisten te bestraffen?
Een hele enkele keer worden ze met geweld uit hun gejatte huizen gehaald, wordt er een grote camera opgezet zodat het het wereldnieuws ingeslingerd kan worden, maar dat is het dan wel.
Het 'koloniseren' tegengaan lijkt geen hoge prioriteit te zijn.
want dan gaat Israel harder 'terugslaan' ofzo??quote:[..]
Ja, het beschuldigen van groepen lijkt inderdaad niet uit de wereld gewerkt te kunnen worden.
Als de Gaza niets zou doen, en 'defensief' zou zijn, zou het uitgeroeid worden.
Nee joh, economische sancties hebben bij alle landen alleen maar tot gevolg dat het er beter gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Een halve coup aangezien ze eerst de verkiezingen gewonnen hadden.
En wat betreft die economische ineenstorting, zou de isolatie van Gaza, het bevriezen van alle tegoeden en het afsluiten van de grens wellicht ook meespelen denk je?
Die lijkt me bij voorbaat al kansloos inderdaad, gezien ie echt nergens ter wereld werkt. Ook in China niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
probeer je nu te zeggen dat ze de geweldloze of iig defensieve aanpak al is hebben geprobeerd?
Ik denk dat het de eerdere bewoners wel kan schelen. Politiek gezien zou het hoge prioriteit moeten hebben, want ik acht illegale kolonisatie als één van de oorzaken van die gigantische puinhoop.quote:die kolonisten zitten er nog omdat het in Israel gewoon geen prioriteit heeft, niemand kan het wat schelen en politiek gezien is het niet verstandig om er wat tegen te gaan doen
Zie illegale kolonisatie.quote:[..]
want dan gaat Israel harder 'terugslaan' ofzo??
ik snap hem niet
Thanksquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]
Of dat dan uiteindelijk Fatah is of een afsplitsing ervan doet er niet toe.
Hamas kreeg weer de schuld.
Dus jij durft met droge ogen te beweren dat een gewelddadige opstand geen invloed heeft op je welvaart?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Iets met correlatie en causaal verband.
Misschien dat je ook een relatie kunt leggen tussen het aantal aanwezige kikkers en het BNP.
Na die propaganda-oorlog na het beschieten van dat VN-gebouw, waar eerst volgens Israël Hamas-strijders in zaten die zich achter burgers verborgen...quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:29 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Thanks![]()
Ik dacht dat de rol van Fatah wel uitgespeeld was, maar volgens jouw bron is dat dus niet het geval.
Het is gewoon een wespenest daar, wat moet je geloven, ik weet het niet meer.
Toon inderdaad eerst maar een verband aan, want wat je nu probeert te beweren, valt amper overeind te houden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus jij durft met droge ogen te beweren dat een gewelddadige opstand geen invloed heeft op je welvaart?
het nederzettingenbeleid is een gevolg van de hele gigantische puinhoopquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk dat het de eerdere bewoners wel kan schelen. Politiek gezien zou het hoge prioriteit moeten hebben, want ik acht illegale kolonisatie als één van de oorzaken van die gigantische puinhoop.
dat zeg ik dan ook niet of wel?quote:Zolang die illegale kolonisatie doorgaat, kun je niet serieus van Israël zeggen dat ze er vrede willen.
Er zijn aanbiedingen genoeg van de Palestijnen geweest. Kort geleden heeft Hamas bijvoorbeeld opnieuw een tien jarig bestand aangeboden. En al eerder zijn er eenzijdige wapenstilstanden geweest.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
probeer je nu te zeggen dat ze de geweldloze of iig defensieve aanpak al is hebben geprobeerd?
tering he.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus jij durft met droge ogen te beweren dat een gewelddadige opstand geen invloed heeft op je welvaart?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |