abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 09:52:09 #1
18653 crew  D.
pi_65557215
Vorige deeltjes:

deel 1
deel 2

De OP uit deel 1
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 11:39 schreef Nuongirl het volgende:
Waar denk je aan bij stamboomonderzoek ? Had mij deze vraag een jaar of 7 geleden gesteld dan had ik het volgende gezegd : Oude mannen die met pensioen zijn en tijd te veel hebben, stoffige archieven etc.

Wake up !! Want dat was misschien in de jaren 60 zo, maar nu allang niet meer. Steeds meer vrouwen en jonge mensen zijn geinteresseerd in hun afkomst, en vooral met het medium internet is er veel te vinden. Typ bijvoorbeeld eens op google je achternaam in en verbaas je wat je allemaal ziet.

Dit topic is voor iedereen bedoeld, van de beginnende stambomer tot de al gevorderde die al in 1500 is aangekomen. Hieronder wat meer informatie voor als je na het lezen van mijn boeiende tekst aan de slag wil

Deze termen moet je kennen !

* GENEALOGIE (of stamboom)
Alle dragers van eenzelfde achternaam die van één stamvader afstammen, in de mannelijke lijn.
Voorbeeldje van een genealogie

* PARENTEEL
Uitgaande van een ouderpaar worden alle nakomelingen gezocht. Voorbeeld van een parenteel

* KWARTIERSTAAT
Beginnend bij één persoon (de proband) zoekt men alle voorouderparen van die persoon, zowel in de mannelijke als in de vrouwelijke lijn. De personen worden genummerd; de proband nr 1, zijn/haar vader nr.2, de moeder nr. 3, grootvader van vaderskant nr. 4, grootmoeder nr.5, grootouders van moeders kant nr. 6 en 7, overgrootouders nrs. 8 t/m 15, enzovoort. Ter controle: Met uitzondering van de proband hebben mannen een even en vrouwen een oneven nummer. Voorbeeld van een kwartierstaat

* STAMREEKS
De directe naamreeks van vader op zoon (géén zijtakken). Voorbeeld van een stamreeks

Vroeger schreef men alles op, maar in het computertijdperk (en gemak dient de mens ) zijn er verschillende genealogieprogramma`s waar je uit kunt kiezen om je gegevens in te voeren. Hieronder wat meer informatie over drie stamboomprogramma`s. Voor nog meer keuze klik hier.

- Aldfaer is een gratis programma. Goede duidelijke uitleg en in het Nederlands. Tevens is er een gebruikersgroep waar je met al je vragen terecht kan.

- Gensdata Pro is het genealogieprogramma van de Nederlandse Genealogische vereniging. (NGV) Het programma is niet gratis, maar is wel erg duidelijk en heeft ook een eigen gebruikersgroep waar je met je vragen terecht kunt.

-Hazadata is net als de andere twee een Nederlands programma. Duidelijke uitleg, ook een eigen gebruikersgroep en is niet gratis, maar je kunt via een testversie kijken of het wat voor je is.

O ja een tip, vergeet niet om regelmatig je gegevens te back-uppen. Als je computer crasht ben je anders de pineut en ben je al je gegevens kwijt. En dat is niet fijn, kan ik uit eigen ervaring zeggen

!! Een belangrijke tip !!

Via het internet kun je veel gegevens vinden en elke dag komen er ook nieuwe gegevens bij. Maar het invoeren van gegevens blijft mensenwerk en kan dus fouten bevatten. Probeer dus altijd gegevens die je via het internet hebt gevonden te controleren in het desbetreffende archief.
en mijn aanvullende tip uit de OP van deel 2
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:16 schreef D. het volgende:

ter aanvulling wil ik nog ff www.genlias.nl noemen

In deze database zijn vele aktes van de burgerlijke stand van begin 19e eeuw tot ongeveer halverwege de vorige eeuw te vinden.
Mocht iemand een leuke OP willen maken, of een samenvatting van alle tips uit de afgelopen 2 topics, leef je uit
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 09:56:28 #2
18653 crew  D.
pi_65557333
Gisteren met nummer 6148 mijn 2e 'BN'er toegevoegd:

Edwin Smulders
geboren op 24-08-1968 in Eindhoven
zoon van Petrus Laurentius Cornelis Smulders en Johanna Wilhelmina Alberdina Swinkels
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 januari 2009 @ 11:13:42 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65559972
Ik heb de genealogie Bronts gevonden, voorouders van mijn vrouw. Veel gegevens. Moet nog verwerkt worden. Verder staat genealogie op dit moment hier een beetje stil.
Ik ben nog altijd op zoek naar de opening met betrekking tot de familie (Bosch) Morison
Verder de voorouders van Cornelis Buijs en Leijsje Smith
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_65560187
Het is soms mooi om te zien hoe lang families het volhouden om hun kind naar de opa te vernoemen. In mijn stamboom wisselen een aantal keer achter elkaar de namen "Harm" en "Egbert" elkaar af.

Ook is het soms triest om te zien hoeveel baby's er in NL stierven.
pi_65560452
tvp, toch maar eens gaan beginnen
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 14:06:57 #6
18653 crew  D.
pi_65565907
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het is soms mooi om te zien hoe lang families het volhouden om hun kind naar de opa te vernoemen. In mijn stamboom wisselen een aantal keer achter elkaar de namen "Harm" en "Egbert" elkaar af.

Ook is het soms triest om te zien hoeveel baby's er in NL stierven.
Da's idd zo

Ook veel 'grappige' familiesituaties

Zo heb ik net iemand toegevoegd die op z'n 65ste hertrouwd met een 21 jarige dame.
De reden heeft vast te maken met het feit dat ze 4 maanden later al hun eerste kindje verwachten
pi_65565991
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:06 schreef D. het volgende:

[..]

Da's idd zo

Ook veel 'grappige' familiesituaties

Zo heb ik net iemand toegevoegd die op z'n 65ste hertrouwd met een 21 jarige dame.
De reden heeft vast te maken met het feit dat ze 4 maanden later al hun eerste kindje verwachten
In welke tijd was dat?

Een moeder kreeg trouwens drie kinderen achter elkaar. Eerste twee stierven als baby. Ze heetten allemaal "Edje" of zo.
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 14:25:57 #8
18653 crew  D.
pi_65566728
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:08 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

In welke tijd was dat?
Huwelijk vond plaats in 1895
pi_65616394
Hebben jullie ook de indruk dat het toevoegen van nieuwe informatie aan internet-bronnen zoals Genlias de laatste tijd een beetje stokt?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator zondag 1 februari 2009 @ 22:11:12 #10
18653 crew  D.
pi_65638688
quote:
Op zondag 1 februari 2009 10:14 schreef Sicstus het volgende:
Hebben jullie ook de indruk dat het toevoegen van nieuwe informatie aan internet-bronnen zoals Genlias de laatste tijd een beetje stokt?
Ik heb er al jaren niet mee gewerkt omdat ik nu enkel aan het overtypen ben.
Kan het niet zo zijn dat er geen nieuwe info is om up te daten?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2009 @ 22:12:37 #11
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65638734
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:11 schreef D. het volgende:

[..]

Ik heb er al jaren niet mee gewerkt omdat ik nu enkel aan het overtypen ben.
Kan het niet zo zijn dat er geen nieuwe info is om up te daten?
Nope, het is niet dat ze klaar zijn ofzo
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 4 februari 2009 @ 21:50:46 #12
18653 crew  D.
pi_65747305
nummer 7000

Johanna Swinkels
dochter van Gerardus Joannes Franciscus Swinkels en Henrica Andreas Maes.
Zij is gedoopt op 15-11-1785 in Lieshout. Johanna is overleden op 31-03-1867, 81 jaar oud.
  Moderator woensdag 4 februari 2009 @ 21:52:35 #13
18653 crew  D.
pi_65747381
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nope, het is niet dat ze klaar zijn ofzo
Misschien moet iemand ze even wakker schudden.
pi_65801529
Was dat andere topic al vol? Vandaar dat ik 'n niet kon vinden

Heb een aantal neef/nicht huwelijken. Blijft apart om bij hun grootouders aan te komen en te zien dan je van twee van die kinderen daarvan afstamt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_65801550
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:06 schreef D. het volgende:

[..]

Da's idd zo

Ook veel 'grappige' familiesituaties

Zo heb ik net iemand toegevoegd die op z'n 65ste hertrouwd met een 21 jarige dame.
De reden heeft vast te maken met het feit dat ze 4 maanden later al hun eerste kindje verwachten
De oude snoepert!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator vrijdag 6 februari 2009 @ 23:26:46 #16
18653 crew  D.
pi_65818813
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:06 schreef Natalie het volgende:


Heb een aantal neef/nicht huwelijken. Blijft apart om bij hun grootouders aan te komen en te zien dan je van twee van die kinderen daarvan afstamt.
Die heb ik volgens mijn niet gezien, of ben er onbewust aan voorbij gegaan.

Heb wel een aantal huwelijken waar meerdere kinderen van het ene gezin met meeerdere kinderen uit een ander gezin trouwden, en een aantal mensen die na de dood van hun partner met diens broer of zus trouwden, en huwelijken waar idd een familielink te vinden is, maar dan één of enkele stapjes verder weg dan een directe neef of nicht.
pi_65843099
Ja, dat zie ik ook vaker gebeuren: dat mensen na de dood van hun partner met diens broer of zus trouwen. Volgens mij was dat ook redelijk gebruikelijk om te doen. Ging je vrouw dood en had ze nog een vrijgezelle zus, dan trouwde je daarmee. Kon zij voor de kids van haar zus zorgen.

De neef/nicht huwelijk vielen mij eerst ook niet echt op. Je gaat er gewoon niet van uit. Op een gegeven moment vond ik echter een naam die ik al in mijn gegevens had staat. En gekoppeld aan de goede ouders. Geboortejaar klopte, plaats klopte.
Het blijft maf
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 februari 2009 @ 13:18:47 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65844918
Ik ben neef/nicht huwelijken zovaak tegen gekomen dat ik daar niet meer van op kijk. Mijn overgrootouders Moll waren ook neef en nicht, en een zus van mijn overgrootmoeder trouwde met een andere neef. Komt voornamelijk voor (bij mijn dan) in herenboerenfamilies. In een bepaald gebied zijn een paar families die zo'n beetje al het land bezitten. Ik heb in de omgeving Hellum/Schildwolde de families Geertsema, Bronts en Vinckers. En in de Avezathen Versteegh, Heuff, v. Rijnberk, v. Brummelen, v. Ste(e)nis en v. Meeteren. Dat is allemaal weer met elkaar getrouwd en kent heel heel veel neef/nicht huwelijken, dan wel achterneef/achternicht huwelijken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_65848454
Logisch gezien zijn neef-nicht huwelijken natuurlijk ook onvermijdelijk.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_65854714
Uiteindelijk zijn we dat allemaal wel ergens van elkaar, bedoel je?
Waar
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_66236280
Als er familie uit Noord-Holland komt is deze site ook de moeite waard met gezinsreconstructies
http://geneapedete.net
of voor landelijk een site met veel originele DTB's uit alle provincies gefotografeerd door vrijwilligers.
http://www.den-braber.nl/vpnd/statuspagina.html
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 14:18:56 #22
18653 crew  D.
pi_67611812
#8000

Anna van de Gevel
dochter van Jan Peters van de Gevel (burgemeester van Eindhoven) en Digna Dielis (Dingna) Swinckels.
Zij is gedoopt op 03-02-1671 in Eindhoven.
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 22:16:43 #23
18653 crew  D.
pi_67659731
Heb er sinds gisteren 418 erbij....en ben klaar met typen
pi_67665595
Ik ga ook weer eens aan de slag. Heeft even stil gestaan (lees: paar maanden) omdat... ja, geen idee eigenlijk. Andere dingen te doen
Wil me meer gaan verdiepen op de zussen van een voorouder. In ieder geval één is in Amsterdam gaan wonen, dus dat wordt een thuiswedstrijd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_67665597
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 14:00 schreef Duintje het volgende:
Als er familie uit Noord-Holland komt is deze site ook de moeite waard met gezinsreconstructies
http://geneapedete.net
of voor landelijk een site met veel originele DTB's uit alle provincies gefotografeerd door vrijwilligers.
http://www.den-braber.nl/vpnd/statuspagina.html
Van papier naar digitaal.
Ja, dat is wel een must idd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_70396151
Ik ga binnenkort ook weer aan de slag. Had het eerder willen doen, maar archief Tresoar heeft per abuis mijn bestelde (kopie) aktes verstuurd naar mijn oude adres. Had netjes mijn huidige adres vermeld, maar kennelijk ben je via naam of email gekoppeld en hebben ze verzuimd om te kijken of alles nog correct was.
Anyway, daarom lagen mijn aktes dus een uur bij me vandaan en had ik geen tijd (ivm vakantie) om ze daar op te halen. Gelukkig heb ik een lieve buurvrouw de ze naar me heeft doorgestuurd via de reguliere post.
Dus als het goed is liggen ze intussen op me te wachten.

Ben benieuwd, bij thuiskomst!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_71178127
En Natalie, kon je nog wat met de aktes?

Nu ik zomervakantie heb ben ik ook weer volop bezig met het uitpluizen van mijn stamboom.
Jammer dat dit een erg rustig topic is...
pi_71179233
Jazeker, Nienna
Toen ik terugkwam van vakantie lagen ze tussen de enorme berg post op me te wachten. Heb nu wat geboorte-, en overlijdensplaatsen en tijden erbij. Miste er nog twee uit een gezin (had alleen de gemeentes, data en namen) en heb ging me steeds meer ergeren. Hahaha!

Straks nog een update voor de website layout-wise en daarna gooi ik nieuwe versie van de bewuste stamboom online. Weer lekker aan de slag

Binnenkort nog even naar het stadsarchief in Amsterdam. Kwam er onlangs achter dat ik mogelijkerwijs mijn ouders ergens 200 jaar geleden aan elkaar kan koppelen via een huwelijk. Dat moet natuurlijk even tot de bodem toe uitgezocht worden

Welke familienamen (en regio) ben je aan het uitzoeken, Nienna?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_71181119
Op dit moment de volgende 4 familienamen:

De Vries (Groningen)
Appeldoorn (Groningen)
Boers (Assen/Smilde)
Meints (Groningen)

En op het moment ben ik met Appeldoorn bezig.

Fijn dat de aktes waardevol bleken, en dat andere puzzelstukje klinkt ook interessant haha.
pi_71184077
Mijn vaders familie komt ook uit Groningen
Heb zelfs twee Appeldoorns in m'n eigen gegevens staan:
Jan Philppus Appeldoorn en zijn vrouw Hillechien Hendrikus Vos
En hun dochter Margaretha Debora Appeldoorn en echtgenoot Klaas Jans Holtman.
Allen uit Sappemeer
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_71184712
Die heb ik er niet in staan, mijn Appeldoorns komen meer uit de buurt van Slochteren.
pi_71189603
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:38 schreef -Nienna- het volgende:
Die heb ik er niet in staan, mijn Appeldoorns komen meer uit de buurt van Slochteren.
Uiteindelijk komen ze allemaal wel ergens bij elkaar

In Slochteren heb ik vooral veel mensen van de familie Blaauw, trouwens.
Maar ben daar verder niet mee bezig. Momenteel concentreer ik me vooral op de familie Dijkstra (Friesland, Noord-Holland) en Reinhart/Runhart (Overijssel, Drenthe, Noord-Holland)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_71191327
Als ik daar wat van tegen kom, dan zal ik aan je denken
pi_71193995
Zou ik leuk vinden
Als ik meer van jouw familienamen tegenkom dan zal ik hetzelfde doen
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 juli 2009 @ 21:11:41 #35
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_71194222
Appeldoorn heb ik een aantal van:
Hendrik Appeldoorn x Geesje de Groot, zoon: Jacob Appeldoorn (b. 1942, Eelde)
Menge Appeldoorn x Ida Lakens, dochter: Bouwke Appeldoorn (b. ca. 1873 Onstwedde)
Decemer Appeldoorn x Margarita Vrijdagh, dochter: Albarta Appeldoorn, (d. 1727 Harderwijk)
En Diderik Appeldoorn (b. ca. 1871 Scharmer) x Jantje Hamminga
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_71205590
Dat is misschien wel interessant Tara...
Mijn oma, een Appeldoorn is in 1928 geboren in Eelde.
Ik zal haar er eens naar vragen.
pi_73361721
Wie heeft er wel eens onderzoek gedaan naar families afkomstig uit Indonesië?
Ga daar binnenkort namelijk eens goed mee starten en tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik dacht er iig aan om bij 't SIFA te beginnen, maar wellicht zijn er ook andere archieven waarbij veel informatie te krijgen is. (Ja, ik weet dat de Mormonen ook veel heb etc)

"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 13:40:55 #38
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_73389758
Natalie, pak de 4 delen van ene Bloys nogwat van Treslong erbij
En de Indische Navorscher
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_73389969
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Natalie, pak de 4 delen van ene Bloys nogwat van Treslong erbij
En de Indische Navorscher
Het zegt me helemaal niets, Tara
Waar kan ik die vinden?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 14:45:37 #40
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_73391306
De UB van Groningen heeft ze sowieso
En de boeken van P.C. Bloys van Treslong Prins
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_73396173
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De UB van Groningen heeft ze sowieso
En de boeken van P.C. Bloys van Treslong Prins
Kom niet meer zo vaak in Groningen sinds ik ben verhuisd, maar zal er naar op zoek gaan hier in het westen. Daar zullen ze ze ongetwijfeld ook wel hebben staan Bedankt!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  † In Memoriam † maandag 5 oktober 2009 @ 17:14:01 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73396308
Een voorvader, weduwnaar met zoon, van mij is getrouwd met een weduwe met dochter. Zijn zoon is weer getrouwd met die dochter. Hoezo niet een gevalletje van erfenis verzekeren!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_73397872
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
Een voorvader, weduwnaar met zoon, van mij is getrouwd met een weduwe met dochter. Zijn zoon is weer getrouwd met die dochter. Hoezo niet een gevalletje van erfenis verzekeren!
Komt wel een mooie familieconnectie uit op die manier
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_73521731
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:11 schreef Natalie het volgende:
Wie heeft er wel eens onderzoek gedaan naar families afkomstig uit Indonesië?
Ga daar binnenkort namelijk eens goed mee starten en tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik dacht er iig aan om bij 't SIFA te beginnen, maar wellicht zijn er ook andere archieven waarbij veel informatie te krijgen is. (Ja, ik weet dat de Mormonen ook veel heb etc)


Ambtenaren 1
ambtenaren 2
http://www.roosjeroos.nl/zoekhulp/
CBG op kantoor studiezaal 2 en nationaal archief
CBG-online .. oost-Indische bronnen, zoeken rechtsboven homepage
http://indisch4ever.web-l(...)r/Indischspeuren.htm
http://indolinks.hyves.nl/forum/3465189/ySBN/Familie/
http://www.igv.nl/
http://members.upc.nl/rvandenbroeke/genpages.htm
http://www.sifa.nl/
DVD IGV
DVD Regeringsalmanakken
http://www.stamboomforum.nl/
http://www.semarang.nl/search-board.html
http://www.sifa.nl/forum1.html
http://www.onzeplek.nl/forum/forum_topics.asp?FID=30

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 09-10-2009 15:26:06 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:33:04 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73805024
Dag, ik wil graag de familiewapens van mijn beide kanten ontleden, maar hoe?
pi_73806089
Ga 's naar het Centraal Bureau voor Genealogie (CBG) in Den Haag
Die hebben een grote collectie familiewapens.
Linkje naar de site
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 15:24:13 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73806840
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:01 schreef Natalie het volgende:
Ga 's naar het Centraal Bureau voor Genealogie (CBG) in Den Haag
Die hebben een grote collectie familiewapens.
Linkje naar de site
Achternaam alleen is geen indicatie of het wel het juiste wapen is.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_73817361
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Achternaam alleen is geen indicatie of het wel het juiste wapen is.
Duh
Daarom adviseer ik ook om erheen te gaan.
Aan de site alleen heb je niets, maar daar kan ie wel kijken welke collecties er zijn.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:55:26 #49
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73992996
Als ik weer in Nederland ben zal ik er eens heen gaan.

Op beide wapen staat natuurlijk het nodige afgebeeld, weet iemand een site waar de betekenis van de meest gebruikte afbeeldingen in wapens te lezen valt?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:41:57 #50
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_73994414
Een site niet. Er hebben wel talloze artikelen gestaan hierover in oude Gens Nostra's
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  † In Memoriam † zaterdag 24 oktober 2009 @ 04:01:05 #51
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74007799
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:55 schreef Erasmo het volgende:
Als ik weer in Nederland ben zal ik er eens heen gaan.

Op beide wapen staat natuurlijk het nodige afgebeeld, weet iemand een site waar de betekenis van de meest gebruikte afbeeldingen in wapens te lezen valt?
Neem gewoon een goed heraldisch vademecum in boekvorm en je komt een heel eind. Kijk maar eens op deze site als je geïnteresseerd bent in familiewapens: http://194.171.109.12/page/462/heraldiek. Daar staat er eentje (die ik zelf niet gelezen heb). Zelf heb ik ooit bij een tweedehands boekenwinkel voor een habbekrats deze gekocht: http://www.bol.com/nl/p/b(...)002923462/index.html en ik vind het een duidelijk en uitgebreid boek.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_74084438
Hoe en waar is een test te verkrijgen, waarmee je kunt weten welke haplo groepen, en daarma je "afkomsten" kunt bepalen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 oktober 2009 @ 18:02:24 #53
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74084870
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:49 schreef Burakius het volgende:
Hoe en waar is een test te verkrijgen, waarmee je kunt weten welke haplo groepen, en daarma je "afkomsten" kunt bepalen.
Dat heeft weinig met genealogie te maken, meer met medische wetenschap.
(even verder gezocht, genografie)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_74084911
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat heeft weinig met genealogie te maken, meer met medische wetenschap.
Ja oke, maar weet je nou iets erover.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 oktober 2009 @ 18:06:26 #55
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74084980
Nee, helemaal niets. Ik snap ook niet dat je het hier vraagt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:18:32 #56
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_74092219
In hoeverre is privacy bescheming van toepassing op genealogie. Wat mag wel en wat mag niet? Er schijnt zelfs gedreigt te zijn met een advocaat. Maarja. Men dreigt al snel.
De "gewone"gegevens stonden online, naam, geb en overl datums, gehuwd met en de kinderen.
Ik zou graag zien dat die website weer online kwam. Overigens is ie niet van mij. Wel belangrijk voor mij.

Al iets gevonden bij het CBG
http://194.171.109.12/page/380/downloaden

Genealogie en privacy, Genealogie 4 (1998) 95-96 - Rob van Drie
http://194.171.109.12/download/dl_gen_04_1998_95-96

Genealogie en bescherming persoonsgegevens, Genealogie 8 (2002) 76-77 - Rob van Drie

http://194.171.109.12/download/dl_gen_08_2002_76-77

[ Bericht 23% gewijzigd door Fockker op 26-10-2009 21:24:36 ]
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 22:33:53 #57
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74094879
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:49 schreef Burakius het volgende:
Hoe en waar is een test te verkrijgen, waarmee je kunt weten welke haplo groepen, en daarma je "afkomsten" kunt bepalen.
er is op de site van de national geographic channel zo'n test te bestellen.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_74095659
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:33 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

er is op de site van de national geographic channel zo'n test te bestellen.
Er stond ergens op een andere site dat die niet goed schijnt te zijn, omdat ze op te weinig "markers" testen. Ik weet nu niet precies wat dat is. En hoe moet ik mijn uitslagen interpreteren, of wordt dat voor me gedaan?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:32:58 #59
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_74098855
Tvp ik wil hier ook aan beginnen ga het allemaal ff doorlezen.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:44:34 #60
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_74099118
Ooeeh ik heb dat proggrama gedownload wel leuk dat het gratis is, bovendien is de eerste stap gemaakt =) ik heb inmiddels mijn Opa gevonden dus vanaf hier kan er verder gewerkt worden.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_75159049
Met mijn familie gebruiken we Geni.com om de familieboom bij de houden, waardoor ik erachter ben gekomen dat mijn oma's achternaam doorloopt tot 1470, uit Keulen ongeveer (zijn achterkleinkinderen tenminste). Ook andere familielijnen zijn helemaal uitgezocht, wat natuurlijk wel leuk is. Ik ben van plan om binnenkort zelf te beginnen met een stamboom, wat makkelijk moet zijn, omdat ik de meeste informatie al heb. Maar dan wil ik vooral kijken waar ze woonden en hoe ze door het land getrokken zijn. Ook lijkt het me leuk om gewoon achter geboortedata en sterftedata te komen (zijn meestal wel bekend) en huwelijksdata. En natuurlijk de kinderen van de voorouders. Heb ik wat te doen in de komende vakantie in ieder geval.

Dat is van mijn moeders kant. Van mijn vaders kant heb ik alleen de mannen tot 1600 op een rijtje staan (hoe verder je teruggaat, hoe meer ze allemaal Jan heten), en daarvan wil ik de vrouwen en kinderen ook uitzoeken.
  maandag 8 februari 2010 @ 16:31:55 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77772763
Zo, dit topic maar even weer schoppen. Na het overlijden van mijn grootmoeder heb ik een flinke doos met oude foto's in handen gekregen. Nieuwsgierig om te weten wie er precies op staan, is hier het genealogie-virus weer aangewakkerd . Want hoe zat het allemaal ook alweer?

Nu weer zoeken naar een goed programma waar ik mee kan werken, Family Tree Maker is inmiddels namelijk vast al verder dan versie 10, en aldfaer vind ik nog altijd niet fijn werken .

Tips zijn welkom! (ook mbt wat te doen met de oude foto's, en dan vooral foto's van mensen waarvan niemand in de familie weet wie het zijn).
KuikenGuppy
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 februari 2010 @ 17:05:01 #63
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_77774343
Ik gebruik al jaren PAF, simpel, vraagt weinig CPU en geniaal voor invoeren van data.
Aldfaer is leuk om de toepassingen, maar werkt qua invoeren data heel erg irritant.
Wat betreft oude foto's, staat er niets achterop de foto's of in albums erbij? Probeer ze te sorteren, mensen die vaker op foto's staan. Trouwfoto's met de hele familie erop en dergelijke kunnen enorm helpen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:08:32 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77774504
Oh jawel, er zijn genoeg foto's waar dingen achterop staan, maar er blijven een paar mensen 'niet te herleiden'. Er zijn bijvoorbeeld veel foto's met een bepaald meisje... Het zou de meid geweest kunnen zijn, of een kraamverzorgster, buurvrouw, vriendin... maar de mensen die het weten, zijn helaas niet meer in leven.

Waar kan ik PAF vinden?
KuikenGuppy
pi_77853940
Een tip om alle mogelijke sites te vinden van je familie.
Als je namelijk je familienaam intikt in google krijg je waarschijnlijk ook atletiekuitslagen van 1 of 2 jaar geleden. Daar schiet je niet veel mee op. Verder zijn er veel termen die aan stamboomonderzoek gerelateerd zijn, zoals stamboom, parenteel of kwartierstaat. Echter wanneer je je naam met de voornaam Geertruida intikt krijg je alles in een keer. Bij iedere stamboom ouder dan 100 jaar komt wel een Geertuida voor.
Ook heb ik het huis van Oranje in Aldfaer gezet en ben ik bezig met ook de andere koningshuizen eraan te koppelen. Het is echt één grote inteelt! Zover ik de gegevens heb stamt Willem Alexander op meer dan 2000 manieren van Karel de Grote af, maar waarschijnlijk nog op veel meer manieren. Ik las ergens dat koning Juan Carlos op 600 miljoen verschillende manieren van Charlemagne afstamt. Bovendien schijnt men te beweren dat iedere blanke West-Europeaan een nazaat van hem is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 februari 2010 @ 18:42:20 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77854170
Alle koningshuizen? Heb je tijd over ofzo? .
KuikenGuppy
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 18:49:22 #67
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77854453
Adel is inteelt ja! Sommige families hadden zelf hun eigen afwijking gekweekt! De Habsburgers hadden hun eigen kaakafwijking: Habsburger (Unter) Lippe. De onderkaak was veel groter en/of verder naar voren geplaatst dan normaal. Menig Habsburger was niet eens in staat vast voedsel te eten.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_77854565
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
Adel is inteelt ja! Sommige families hadden zelf hun eigen afwijking gekweekt! De Habsburgers hadden hun eigen kaakafwijking: Habsburger (Unter) Lippe. De onderkaak was veel groter en/of verder naar voren geplaatst dan normaal. Menig Habsburger was niet eens in staat vast voedsel te eten.
Vandaar ook hap-sburger
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 februari 2010 @ 19:52:23 #69
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_77856895
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Een tip om alle mogelijke sites te vinden van je familie.
Als je namelijk je familienaam intikt in google krijg je waarschijnlijk ook atletiekuitslagen van 1 of 2 jaar geleden. Daar schiet je niet veel mee op. Verder zijn er veel termen die aan stamboomonderzoek gerelateerd zijn, zoals stamboom, parenteel of kwartierstaat. Echter wanneer je je naam met de voornaam Geertruida intikt krijg je alles in een keer. Bij iedere stamboom ouder dan 100 jaar komt wel een Geertuida voor.
Ook heb ik het huis van Oranje in Aldfaer gezet en ben ik bezig met ook de andere koningshuizen eraan te koppelen. Het is echt één grote inteelt! Zover ik de gegevens heb stamt Willem Alexander op meer dan 2000 manieren van Karel de Grote af, maar waarschijnlijk nog op veel meer manieren. Ik las ergens dat koning Juan Carlos op 600 miljoen verschillende manieren van Charlemagne afstamt. Bovendien schijnt men te beweren dat iedere blanke West-Europeaan een nazaat van hem is.
Stop maar met die adellijke huizen en koningshuizen. Ik heb dat bestand, je kan beter die uit gaan breiden dan zelf beginnen. Goed voor 36.260 namen
Ik zal er een gedcom van maken en ergens online gooien

PAF is te vinden op familysearch.com
http://www.familysearch.o(...)ePAFRegistration.asp
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 februari 2010 @ 20:04:13 #70
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_77857383
En zoals beloofd:
http://rapidshare.com/files/348794764/vorsten.ged.html

Van Karel de Grote totaan de huidige prinsjes en prinsesjes, inclusief: Windsor, Bourbon, Oranje-Nassau, Saksen-Coburg-Gotha, Romanov, Habsburg, Capet, Grimaldi, Bonaparte, Bernadotte, Hannover, etc. etc.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_78244348
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:06 schreef D. het volgende:

[..]

Da's idd zo

Ook veel 'grappige' familiesituaties
Let vooral even op de data

Arnoldus trouwt Joanna, zij sterft op 20 mei 1698. Hij hertrouwt met wederom een Joanna op 10 september 1698 en hun eerste dochter wordt geboren op 16 december 1698.

Dus of eerste kind is 2 maanden te vroeg geboren. Of hij was al met zn tweede vrouw aan het aanpappen toen ie zn eerste nog niet eens kwijt was.

Af en toe zou een tijdmachine best cool zijn
pi_78303221
werken deze programmas ook met foto's?
alleen platte tekst is zo niets zeggends
misschien een goed voorbeeld op internet ergens??
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 februari 2010 @ 14:30:16 #73
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_78303714
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:17 schreef MrNiles het volgende:
werken deze programmas ook met foto's?
alleen platte tekst is zo niets zeggends
misschien een goed voorbeeld op internet ergens??
In zowel PAF als Aldfaer kun je foto's toevoegen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_78309787
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:27 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Let vooral even op de data

Arnoldus trouwt Joanna, zij sterft op 20 mei 1698. Hij hertrouwt met wederom een Joanna op 10 september 1698 en hun eerste dochter wordt geboren op 16 december 1698.

Dus of eerste kind is 2 maanden te vroeg geboren. Of hij was al met zn tweede vrouw aan het aanpappen toen ie zn eerste nog niet eens kwijt was.

Af en toe zou een tijdmachine best cool zijn
Of deze:

Mijn oud-bet-overgrootvader A trouwt met een oudere vrouw B, krijgt dochter C. Dochter C trouwt met D. Vrouw B overlijdt. Oud-bet-overgrootvader A hertrouwt met een oudere zus van D (dus een schoonzus van zijn dochter).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_78322908
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:06 schreef D. het volgende:

[..]

Da's idd zo

Ook veel 'grappige' familiesituaties

Zo heb ik net iemand toegevoegd die op z'n 65ste hertrouwd met een 21 jarige dame.
De reden heeft vast te maken met het feit dat ze 4 maanden later al hun eerste kindje verwachten
Heb er trouwens ook zo een.

78-jarige trouwt met 38-jarige en ook vier maanden later: een dochter!
Oude gast was directeur van een of andere fabriek....dat doet het natuurlijk altijd goed
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 15:15:12 #76
18653 crew  D.
pi_79532733
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dochter C trouwt met D.




Iemand trouwens een idee voor zoekmogelijkheden bij onze oosterburen?
pi_79538733
Google even op archiv deutschland

http://www.archivschule.de/content/33.html bijvoorbeeld en dan archiv portale. Kan je in verschillende gebieden zoeken.
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 18:30:16 #78
18653 crew  D.
pi_79539936
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:50 schreef Jill-RMC het volgende:
Google even op archiv deutschland

http://www.archivschule.de/content/33.html bijvoorbeeld en dan archiv portale. Kan je in verschillende gebieden zoeken.
Bedankt!

even kijken of ik er met mijn Duits wijs uit kan komen
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:40:01 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_79548329
Psst... translate.google.com .
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 07:58:58 #80
18653 crew  D.
pi_79557529
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:40 schreef Burdie het volgende:
Psst... translate.google.com .
Oja, good thinking
pi_79571724
Zoek ik een stamboom op internet, vind ik er eentje met 1165 familieleden.
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 15:25:32 #82
18653 crew  D.
pi_79572085
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:15 schreef Keesflap het volgende:
Zoek ik een stamboom op internet, vind ik er eentje met 1165 familieleden.
Wel familieleden van jou? Of van elkaar?
pi_79572314
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:25 schreef D. het volgende:

[..]

Wel familieleden van jou? Of van elkaar?
Allemaal familie van mij. De stamboon begint met een enkel echtpaar rond 1700 en volgt zo een complete generatie of 12.
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 15:34:23 #84
18653 crew  D.
pi_79572394
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:31 schreef Keesflap het volgende:

[..]

Allemaal familie van mij. De stamboon begint met een enkel echtpaar rond 1700 en volgt zo een complete generatie of 12.
Nou, dan kun je weer ff vooruit, met typen


Er vanuit gaande dat je ze allemaal in een programma gaat overnemen
pi_79650869
-spam, voor advertentiemogelijkheden kan je mailen met adverteren@fok.nl-

[ Bericht 96% gewijzigd door remlof op 27-03-2010 19:32:53 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 17:05:34 #86
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_80810408
Aan 1 kant van de familie kom ik niet verder dan de opa van mijn opa, iemand tips?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_80812995
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:05 schreef Dagoduck het volgende:
Aan 1 kant van de familie kom ik niet verder dan de opa van mijn opa, iemand tips?
ja .. tip 1.... volledige naam, data, plaatsen, beroep, echtgenoot noemen..
zo kan niemand een gerichte tip geven toch ?
ken je stamboomforum ?
http://www.stamboomforum.nl/
pi_80817185
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:05 schreef Dagoduck het volgende:
Aan 1 kant van de familie kom ik niet verder dan de opa van mijn opa, iemand tips?
www.google.nl
  woensdag 28 april 2010 @ 21:59:23 #89
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_80822296
Hij vindt echt nergens een resultaat..

edit: Misschien als ik een site van een andere familie van der Heide zoek dat het dezelfde familie is

[ Bericht 73% gewijzigd door Dagoduck op 28-04-2010 22:07:01 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_80822612
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:59 schreef Dagoduck het volgende:
Hij vindt echt nergens een resultaat..
Gooi eens een naam in de groep.

Of ga zelf eens pluizen in archieven. Stad van geboorte van je opa of stad van trouwen. Daar de akte van opzoeken, daarop staan weer de namen van de ouders en zo verder proberen te komen.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:10:04 #91
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_80822781
Mijn opa heette: Jan van der Heide
Zijn vader Pieter van der Heide
en zijn vader Arend van der Heide (geb. 03-01-1865)(ovl.23-10-1953)getrouwd met Hendrikje Huisman (geb.07-12-1864)(ovl.15-04-1953)

Pieter (piet) van der Heide is geboren 17-04-1895 in Enkhuizen, mijn opa jan in Andijk.

edit: hij staat hier ook bij:
http://www.schiltmeijer.n(...)aats%20Enkhuizen.htm

met nog een rijtje:
quote:
Heide v d Arend 03-01-1865 23-10-1953 2017 Huisman Hendrikje
Heide v d Joh. 08-11-1906 16-05-1970 0133 Sterk Gerritje
Heide v d Johanna 11-01-1901 06-04-1998 2017
Heide v d Marijtje 25-05-1901 11-04-1998 0722 Franx Gerrit
Heide van der Adriana 22-06-1922 11-04-2006 0356 Willems
Heide van der Cornelia 07-12-1906 28-09-1988 1890 Jong de Age Sipkes
Heide van der Dirk 23-07-1892 25-12-1962 1858 Visser Dieuwke
Heide van der Dirk 21-04-1930 19-09-1996 0476
Heide van der Henny 19-04-1933 25-05-2007 1418 Keesman
Heide van der Jan 09-06-1933 13-07-2006 0320
Heide van der Jansje 07-12-1910 25-06-1998 0103 Overdijk Pieter
Heide van der Marijtje 25-10-1855 14-09-1945 1007 Roo de P.
Heide van der Meinoutje 05-08-1905 19-01-1995 0912 Graaff de Harme
Heide van der Paulus 30-03-1895 30-11-1963 1785 Blom Dieuwertje
Heide van der Pieter 21-01-1862 27-07-1951 0467 Dok van Cornelia
Heide van der Roelof 17-06-1907 17-06-1980 0554 Leek van der Theodora
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_80825023
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:10 schreef Dagoduck het volgende:
Arend van der Heide (geb. 03-01-1865)(ovl.23-10-1953)getrouwd met Hendrikje Huisman (geb.07-12-1864)(ovl.15-04-1953)


met deze gegevens kun je een persoonskaart aanvragen: www.cbg.nl

Genlias gezien ?

Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 39
Gemeente: Enkhuizen
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 5
Datum: 16-02-1893
Bruidegom Arend van der Heide
Leeftijd: 28
Geboorteplaats: Enkhuizen
Bruid Hendrikje Huisman
Leeftijd: 28
Geboorteplaats: Enkhuizen
Vader bruidegom Gerrit van der Heide
Moeder bruidegom Grietje Eggen
Vader bruid Pieter Huisman
Moeder bruid Antje van der Leek
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep vader bg.: visser; beroep vader bd.: arbeider

-----------

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=199&xtr=7167768&vgr=2


-----------------------
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 39
Gemeente: Enkhuizen
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 52
Datum: 03-11-1853
Bruidegom Gerrit van der Heide
Leeftijd: 23
Geboorteplaats: Enkhuizen
Bruid Grietje Eggen
Geboortedatum: 01-04-1829
Geboorteplaats: Krommenie
Vader bruidegom Paulus van der Heide
Moeder bruidegom Neeltje Swiers
Vader bruid Pieter Eggen
Moeder bruid Marijtje Venlet
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep vader bd.: timmerman

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=0&xtr=7165992&vgr=1

[ Bericht 35% gewijzigd door Bluesdude op 28-04-2010 22:54:45 ]
pi_80825317
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:10 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn opa heette: Jan van der Heide
Zijn vader Pieter van der Heide
en zijn vader Arend van der Heide (geb. 03-01-1865)(ovl.23-10-1953)getrouwd met Hendrikje Huisman (geb.07-12-1864)(ovl.15-04-1953)

Pieter (piet) van der Heide is geboren 17-04-1895 in Enkhuizen, mijn opa jan in Andijk.

edit: hij staat hier ook bij:
http://www.schiltmeijer.n(...)aats%20Enkhuizen.htm

met nog een rijtje:
[..]
Asjeblieft:

Gerrit van der Heide, de vader van de opa van je opa
quote:
Detail resultaat: (Bruidegom)

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 39
Gemeente: Enkhuizen
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 5
Datum: 16-02-1893
Bruidegom Arend van der Heide
Leeftijd: 28
Geboorteplaats: Enkhuizen
Bruid Hendrikje Huisman
Leeftijd: 28
Geboorteplaats: Enkhuizen
Vader bruidegom Gerrit van der Heide
Moeder bruidegom Grietje Eggen
Vader bruid Pieter Huisman
Moeder bruid Antje van der Leek
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep vader bg.: visser; beroep vader bd.: arbeider
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=5&xtr=7167768&vgr=1

Genlias is je vriend
pi_80825345
Je was me voor Bluesdude
pi_80825490
Heb je uberhaupt wel gezocht....2 minuten verder.

Papa van Gerrit ook gevonden:
quote:
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 39
Gemeente: Enkhuizen
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 52
Datum: 03-11-1853
Bruidegom Gerrit van der Heide
Leeftijd: 23
Geboorteplaats: Enkhuizen
Bruid Grietje Eggen
Geboortedatum: 01-04-1829
Geboorteplaats: Krommenie
Vader bruidegom Paulus van der Heide
Moeder bruidegom Neeltje Swiers
Vader bruid Pieter Eggen
Moeder bruid Marijtje Venlet
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep vader bd.: timmerman
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=47&xtr=7165992&vgr=1


Bluesdude...kap eens met mij voor zijn
  woensdag 28 april 2010 @ 22:58:27 #96
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_80825576
Vandaar dat die broer van pieter ook gerrit heet Ik faal.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_80825756
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:58 schreef Dagoduck het volgende:
Vandaar dat die broer van pieter ook gerrit heet Ik faal.
Ik denk dat je op Genlias aardig op weg komt met broers en zussen van de genoemde namen opsporen. Leken er ook best veel uit Friesland of die richting op te komen, dus misschien dat je daar ook nog een link kan vinden?
pi_80825803
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:54 schreef Jill-RMC het volgende:
Je was me voor Bluesdude
okeee morgen revanche ? best of 3 ?

quote:
DIEUWERTJE ROOKER, geb. Enkhuizen 19-2-1835 des middags ten
twaalf uren, de volgende dag aangegeven door de vader met als
getuigen Paulus van der Heide, oud 42 jaar, visscher en Pieter
Buisman, oud 63 jaar, dagloner, beiden wonende in de
Princestraat te Enkhuizen
http://members.chello.nl/c.reus/documents/Vis.txt

Paulus dus geboren 1792 ong...wonende in de Princestraat?

-------------
ook een dochter van Paulus .... en Paulus word hier Arendszoon genoemd
---------
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 39
Gemeente: Enkhuizen
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 28
Datum: 21-07-1850
Bruidegom Gosem Bijl
Leeftijd: 22
Geboorteplaats: Enkhuizen
Bruid Meinoutje Paulus
Leeftijd: 26
Geboorteplaats: Enkhuizen
Vader bruidegom Cornelis Bijl
Moeder bruidegom Trijntje Kuiper
Vader bruid Paulus Arendsz
Moeder bruid Neeltje Zwiers
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep bruid: dienstbode; beroep moeder bg.: visventster; bruid en vader van de bruid bijgenaamd van der Heide

---------------

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=0&xtr=7165839&vgr=6


-------------
ouders Zwier: http://www.lazeut.com/genweb/swier/fam00447.htm

[ Bericht 17% gewijzigd door Bluesdude op 28-04-2010 23:10:34 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 23:10:02 #99
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_80826065
Dan heb ik nog een mooie voor jullie:
Mijn moeder heet: Gordinou de Gouberville nu zit ik daarmee al tot in 1673 ong. Genaamd Isaac
kunnen jullie verder komen?

Isaac(k) gordinou de gouberville getrouwd met Roelofken VinckenBerghs (of vinkenbergs) oid..
Na de vakantie maar eens verder zoeken..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 28 april 2010 @ 23:16:06 #100
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_80826371
Die Gerrit van der Heide is dus 2x getrouwd
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_80826661
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:10 schreef Dagoduck het volgende:
Dan heb ik nog een mooie voor jullie:
Mijn moeder heet: Gordinou de Gouberville nu zit ik daarmee al tot in 1673 ong. Genaamd Isaac
kunnen jullie verder komen?

Isaac(k) gordinou de gouberville getrouwd met Roelofken VinckenBerghs (of vinkenbergs) oid..
Na de vakantie maar eens verder zoeken..
Zitten we met die twee in het huidige België? Denk trouwens dat je eind 1600 aan kerkregisters bent gebonden.

Ik had de mazzel dat ze van het kleine gehucht waar mn familie een paar generaties verbleef de kerkregisters online stonden. Maar ben nu eind 1500 beland en twee gehuchten verderop....geen bestaande registers meer. Heel handig.
  woensdag 28 april 2010 @ 23:27:23 #102
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_80826916
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:21 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Zitten we met die twee in het huidige België? Denk trouwens dat je eind 1600 aan kerkregisters bent gebonden.

Ik had de mazzel dat ze van het kleine gehucht waar mn familie een paar generaties verbleef de kerkregisters online stonden. Maar ben nu eind 1500 beland en twee gehuchten verderop....geen bestaande registers meer. Heel handig.
Geen idee of het in het huidige belgië is/was, zijn zoon is gedoopt in Zutphen dus ik denk het niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_80827165
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 39
Gemeente: Enkhuizen
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 2
Datum: 22-01-1815
Bruidegom Paulus Arentsz
Leeftijd: 29
Geboorteplaats: Enkhuizen
Bruid Neeltje Zwier
Leeftijd: 27
Geboorteplaats: Enkhuizen
Vader bruidegom Arent Paulus
Moeder bruidegom Aaltje Nitters
Vader bruid Gerrit Zwier
Moeder bruid Meinoutje Blom
Nadere informatie beroep bg.: visser


http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=0&xtr=7164409&vgr=1
  woensdag 28 april 2010 @ 23:35:37 #104
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_80827258
quote:
Op woensdag 28 april 2010 23:33 schreef Bluesdude het volgende:
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 39
Gemeente: Enkhuizen
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 2
Datum: 22-01-1815
Bruidegom Paulus Arentsz
Leeftijd: 29
Geboorteplaats: Enkhuizen
Bruid Neeltje Zwier
Leeftijd: 27
Geboorteplaats: Enkhuizen
Vader bruidegom Arent Paulus
Moeder bruidegom Aaltje Nitters
Vader bruid Gerrit Zwier
Moeder bruid Meinoutje Blom
Nadere informatie beroep bg.: visser


http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=0&xtr=7164409&vgr=1
Is Arendtz nou zijn achternaam? want zijn vader heet precies andersom?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 28 april 2010 @ 23:46:11 #105
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_80827663
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_80827750
Dit zijn patroniemen
de vader van Arent Paulus heette...... Paulus
vermoedelijk zul je de vaste achternaam van der Heiden niet veel tegenkomen bij je familie te Enkhuizen voor 1800 ..

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 29-04-2010 00:35:10 ]
  donderdag 29 april 2010 @ 00:04:45 #107
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_80828253
Dus dan namen ze gewoon vadersnaam als soort achternaam..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_80923988
Dat kan zeker
Maar het is niet gezegd dat het altijd zo is. Mbt de ouders van de bruidegom: wellicht zijn zei overleden voor in 1811 de Burgerlijke Stand (en de verplichting tot het kiezen van een achternaam) uit de grond werd gestampt, en dus hebben zij 'slechts' een patroniem.

Dat er bij de bruidegom geen achternaam bij staat is idd opvallend. 'Arentsz' staat voor 'Arentszoon'. Gewoon een patroniem. Maar goed, in die tijd wat het allemaal ook nog vrij nieuw. Dikke kans dat zijn kids wel netjes 'Van der Heiden' heten. (En hij zelf ook bij z'n overlijden).
Liej
  zondag 16 mei 2010 @ 14:31:32 #109
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81488770
Ik ben nog ff verder gegaan in die van der Heide, nu kwam ik hier:
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=6&xtr=9796291&vgr=4

en daar staat onderaan:
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 87
Gemeente: Nieuwer-Amstel
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 66
Datum: 17-06-1886
Bruidegom Guillaume Benjamin Veltman
Leeftijd: 46
Geboorteplaats: Amsterdam
Bruid Geertruida van der Heide
Leeftijd: 26
Geboorteplaats: Enkhuizen
Vader bruidegom Guillaume Benjamin Veltman
Moeder bruidegom Johanna Cornelia Schotel
Vader bruid Gerrit van der Heide
Moeder bruid Grietje Eggen
Nadere informatie beroep bg.: rijksambtenaar; beroep vader bd.: schipper; weduwnaar van Lammertje Kouwenhoven

Wie is nou weduwnaar van lammertje kouwenhoven dan?

Zo ook bij deze: http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=7&xtr=15405371&vgr=4
Wie is nou die weduwnaar van heijmering? die vader of pieter?

[ Bericht 11% gewijzigd door Dagoduck op 16-05-2010 14:41:16 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 mei 2010 @ 15:15:41 #110
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_81490466
De nadere informatie slaat altijd op de bruid danwel bruidegom. In dit geval op de bruidegom (Guillaume Benjamin Veltman jr.)

Trouwens, dat soort linkjes naar Genlias werken nooit
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 16 mei 2010 @ 15:34:59 #111
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81491121
bij mij doet ie het wel
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 16 mei 2010 @ 16:24:42 #112
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81492974
Ik heb er nu een gevonden die in dezelfde plaats woonde maar ik kom er ff niet uit
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_81498624
quote:
Op zondag 16 mei 2010 @ 16:24 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb er nu een gevonden die in dezelfde plaats woonde maar ik kom er ff niet uit
Wat is het probleem?
Liej
  zondag 16 mei 2010 @ 19:37:42 #114
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81501307
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:40 schreef Leigh het volgende:

[..]

Wat is het probleem?
Ik heb nu aardig wat familie erbij gevonden maar nu vond ik ook een Paulus van der Heide (geboren ong. 1843!)met een vader: Arend Paulusz van der Heide ook uit Enkhuizen

Nu heet de oudste in mijn familie Arents Paulus, en zijn zoon Paulus Arendz van der Heide
Nu zat ik dus te denken dat die die Arend Paulusz van der Heide uit enkhuizen de zoon zou kunnen zijn van Paulus Arendz van der Heide uit Enkuizen, ik heb er alleen geen bewijs van ..

Arent Paulus
zn:
Paulus Arendz. vd. Heide (geb. 1785 Enkhuizen)
dr. Meinoutje Paulus vd H(geboren 1824 Enkhuizen)
zn. Gerrit vd Heide(geboren 1830 Enkhuizen)


Stel Arend P vd. H was 19 toen paulus(1843) geboren werd dan zou hij mooi in het rijtje van meinoutje en gerrit passen.

Maar ik kan nergens vinden wie de ouders van Arend Paulusz. van der Heide waren (een Paulus voor sure ja)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_81525334
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:37 schreef Dagoduck het volgende:

Maar ik kan nergens vinden wie de ouders van Arend Paulusz. van der Heide waren (een Paulus voor sure ja)

Paulus van der Heide, geb ong 1843, zoon van
Elisabeth Slok en Arend Paulusz van der Heide, geb ong 1817 zoon van
Neeltje Zwier en Paulus Arendsz


Inventarisnr: 39
Gemeente: Enkhuizen
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 41
Datum: 26-11-1868
Bruidegom Paulus van der Heide
Leeftijd: 25
Geboorteplaats: Enkhuizen
Bruid Aaltje Huisman
Leeftijd: 26
Geboorteplaats: Enkhuizen
Vader bruidegom Arend Paulusz van der Heide
Moeder bruidegom Elisabeth Slok
Vader bruid Johannes Huisman
Moeder bruid Reinoutje Meinderts
Nadere informatie beroep bg.: visser; weduwe van Pieter Roozendaal
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=17&xtr=7166655&vgr=5


Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 39
Gemeente: Enkhuizen
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 5
Datum: 03-04-1842
Bruidegom Arend Paulusz
Leeftijd: 25
Geboorteplaats: Enkhuizen
Bruid Elisabeth Slok
Leeftijd: 21
Geboorteplaats: Enkhuizen
Vader bruidegom Paulus Arendsz
Moeder bruidegom Neeltje Zwier
Vader bruid Ouker Slok
Moeder bruid Lubbertje Kramer
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep bruid: werkster; beroep vader bg.: visser; familienaam bruidegom Van der Heide
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=15&xtr=7165516&vgr=2

Wil je verder terug zoeken in Enkhuizen dan moet je hulp vragen:
http://www.stamboomforum.nl/

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 17-05-2010 10:30:06 ]
  maandag 17 mei 2010 @ 14:59:12 #116
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81535295
Thanx , dat is al wat ik dacht ik kon het alleen nergens vinden
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:43:35 #117
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81586006
Detail resultaat: (Bruidegom)

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 8
Gemeente: Andijk
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 2
Datum: 10-01-1890
Bruidegom Jan Baas
Leeftijd: 22
Geboorteplaats: Andijk
Bruid Marijtje Bakker
Leeftijd: 21
Geboorteplaats: Enkhuizen
Vader bruidegom Jan Baas
Moeder bruidegom Marijtje Bakker

Vader bruid Pieter Bakker
Moeder bruid Grietje Bruijn
Nadere informatie beroep bg.: landbouwer; beroep vader bd.: landbouwer; voogd van de bruidegom Outjert Baas; toeziend voogd van de bruidegom Jacob Noseman

Dus hij trouwt met zijn moeder en dan krijg hij met haar zichzelf als kind?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 18 mei 2010 @ 17:49:18 #118
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81586230
Kan iemand voor mij vinden of Pieter Baas (getrouwd met Marijtje de Jong), een zoon is van Jakob Baas?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_81594265
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:43 schreef Dagoduck het volgende:
Detail resultaat: (Bruidegom)

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 8
Gemeente: Andijk
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 2
Datum: 10-01-1890
Bruidegom Jan Baas
Leeftijd: 22
Geboorteplaats: Andijk
Bruid Marijtje Bakker
Leeftijd: 21
Geboorteplaats: Enkhuizen
Vader bruidegom Jan Baas
Moeder bruidegom Marijtje Bakker

Vader bruid Pieter Bakker
Moeder bruid Grietje Bruijn
Nadere informatie beroep bg.: landbouwer; beroep vader bd.: landbouwer; voogd van de bruidegom Outjert Baas; toeziend voogd van de bruidegom Jacob Noseman

Dus hij trouwt met zijn moeder en dan krijg hij met haar zichzelf als kind?
Je moet ook wel een beetje zelf op onderzoek uit gaan, hoor

Het lijkt inderdaad vreemd om twee keer dezelfde namen te zien. Maar 't zou kunnen. 'Jan' kan heel goed een familienaam zijn, waarom de bruidegom dezelfde naam draagt als zijn vader (en mogelijk heet zijn opa ook zo). Qua bruid: zoals je ziet is haar vader ook een Bakker. Wellicht zijn de ouders van bruid en bruidegom familie van elkaar, waardoor je - ivm vernoemingen - veel dezelfde namen tegenkomt.
Ga op onderzoek uit, zou ik zeggen!
Liej
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:54:03 #120
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81598845
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:42 schreef Leigh het volgende:

[..]

Je moet ook wel een beetje zelf op onderzoek uit gaan, hoor

Het lijkt inderdaad vreemd om twee keer dezelfde namen te zien. Maar 't zou kunnen. 'Jan' kan heel goed een familienaam zijn, waarom de bruidegom dezelfde naam draagt als zijn vader (en mogelijk heet zijn opa ook zo). Qua bruid: zoals je ziet is haar vader ook een Bakker. Wellicht zijn de ouders van bruid en bruidegom familie van elkaar, waardoor je - ivm vernoemingen - veel dezelfde namen tegenkomt.
Ga op onderzoek uit, zou ik zeggen!
Ik heb zelf al heel wat gevonden maar ik kom bij sommige namen niet verder, nu heb ik van die paulus arendz vd h een dochter gevonden: meinoutje en dat ze getrouwd was met gosem bijl en waarsch geboren in 1824 maar verder loopt het dood, nu heb ik wel een gosem bijl gevonden wat een zoon zou kunnen zijn qua data ook uit Enkhuizen maar, ik kan niets vinden
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:09:52 #121
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81732242
Ah er is ook al een genealogie topic
Ik dacht dat niet echt nodig was vanwege het bestaan van het StamboomForum
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:40:07 #122
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81736058
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:09 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Ah er is ook al een genealogie topic
Ik dacht dat niet echt nodig was vanwege het bestaan van het StamboomForum
Dan kan heel FOK! wel weg want voor alles heb je oook wel een ander forum, voor onz heb je onzin.com etc..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:52:56 #123
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81736871
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:40 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dan kan heel FOK! wel weg want voor alles heb je oook wel een ander forum, voor onz heb je onzin.com etc..

Oke je hebt een punt. Ik stel me beschikbaar voor vragen
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:07:01 #124
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81737713
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:52 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Oke je hebt een punt. Ik stel me beschikbaar voor vragen
Wie waren de ouders van Dirk Meinderts?

http://www.stamboomforum.nl/extern.php?url=http://www3.telus.net/verster/deboer/kwgdbVd.htm
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_81737962
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wie waren de ouders van Dirk Meinderts?

http://www.stamboomforum.nl/extern.php?url=http://www3.telus.net/verster/deboer/kwgdbVd.htm
Nou, als dit voor de invoering van de burgerlijke stand was, dan heette zijn vader Meindert
Liej
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:33:44 #126
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81739300
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:10 schreef Leigh het volgende:

[..]

Nou, als dit voor de invoering van de burgerlijke stand was, dan heette zijn vader Meindert
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:24:54 #127
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81742021
Niet eerlijk! Gelijk de eerste vraag een in Friesland Die zijn het moeilijkst!
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:10 schreef Leigh het volgende:

[..]

Nou, als dit voor de invoering van de burgerlijke stand was, dan heette zijn vader Meindert
Hoeft niet persé.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:31:51 #128
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81742445
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:24 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Niet eerlijk! Gelijk de eerste vraag een in Friesland Die zijn het moeilijkst!
[..]

Hoeft niet persé.
Kan wél.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:34:15 #129
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81742583
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:31 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Kan wél.
Ja het kan. Maar het hoeft niet persé
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:49:23 #130
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81743405
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:34 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Ja het kan. Maar het hoeft niet persé
Máár hét zóú événtúéél wél kúnnén!!!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 21 mei 2010 @ 22:57:14 #131
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81743784
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:49 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Máár hét zóú événtúéél wél kúnnén!!!
Dát zóú hét zékér.
Met Friese genealogie weet je het maar nooit.

(Ik heb één tak lopen naar Friesland, dat uitzoeken was voor mij met m'n roots in Brabant en Vlaanderen een ramp )
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:11:25 #132
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81744414
Ik heb 4 grote takken:

van der Heide (Heb ik voor grootste gedeelte klaar (7 generaties, niet heel groot)
Gordinou de Gouberville (Basis is er, gaat terug tot 1650 generatie 11, moet nog heel was dochters,zonen, vrouwen en broers en zussen toevoegen.)
Keizer (Heb er al een stamboom van, 1 man had 2 vrouwen, bij allebij de vrouwen had hij vijf kinderen (10 dus) al die kinderen hebben ook weer 10 kinderen, en die kinderen hebben gemiddeld weer 3 kinderen en verder is het een stamboom uit 1987 dus die kinderen hadden dan nog niet zoveel kinderen.)
Dirksen, (voor het grootste gedeelte nog invoeren)

En dan zijn er nog allemaal zijtakjes sommige zoals bij die keizer, kwam ik een tak tegen die was heeeeeel groot
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:15:51 #133
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81744612
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:11 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb 4 grote takken:

van der Heide (Heb ik voor grootste gedeelte klaar (7 generaties, niet heel groot)
Gordinou de Gouberville (Basis is er, gaat terug tot 1650 generatie 11, moet nog heel was dochters,zonen, vrouwen en broers en zussen toevoegen.)
Keizer (Heb er al een stamboom van, 1 man had 2 vrouwen, bij allebij de vrouwen had hij vijf kinderen (10 dus) al die kinderen hebben ook weer 10 kinderen, en die kinderen hebben gemiddeld weer 3 kinderen en verder is het een stamboom uit 1987 dus die kinderen hadden dan nog niet zoveel kinderen.)
Dirksen, (voor het grootste gedeelte nog invoeren)

En dan zijn er nog allemaal zijtakjes sommige zoals bij die keizer, kwam ik een tak tegen die was heeeeeel groot
Haha ja da's nog een flinke Ik heb dat ook gehad. Ik doe gewoon lekker m'n eigen kwartierstaat en ik maak een overzicht van m'n eigen achternaam (uit België dus dat zoekt ook al heel moeilijk )
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_81745552
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:15 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

ik maak een overzicht van m'n eigen achternaam (uit België dus dat zoekt ook al heel moeilijk )
Dat dus....vooral als je in de ellende van kerkregisters komt. Zestig verschillende schrijfwijzes van de naam, dertig kleine dorpjes naast elkaar die allemaal weer een eigen kerkregister hebben en uiteraard is het allemaal familie, mixen ze en matchen lekker en noemen ze de kids allemaal hetzelfde

Af en toe zou een tijdmachine zo handig zijn. Ff naar 1600, zeg Arnoldus waar's je pa? Heb ff zn naam nodig.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 23:35:11 #135
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81745651
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:33 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Dat dus....vooral als je in de ellende van kerkregisters komt. Zestig verschillende schrijfwijzes van de naam, dertig kleine dorpjes naast elkaar die allemaal weer een eigen kerkregister hebben en uiteraard is het allemaal familie, mixen ze en matchen lekker en noemen ze de kids allemaal hetzelfde

Af en toe zou een tijdmachine zo handig zijn. Ff naar 1600, zeg Arnoldus waar's je pa? Heb ff zn naam nodig.
Ja klopt Wat dat betreft heb je inderdaad meer geluk in de Randstad of Gelderland ofzo En die zijn tenminste ook meestal fatsoenlijk via internet in te zien
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zaterdag 22 mei 2010 @ 23:05:37 #136
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81775541
Huwelijkstoestemming is dat gewoon de huwlijksdatum?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_81775621
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:05 schreef Dagoduck het volgende:
Huwelijkstoestemming is dat gewoon de huwlijksdatum?
Of ondertrouw?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 23:12:33 #138
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81775770
Het kan betekenen dat je in het huelijk mag treden (van je ouders) of het kan betekenen dat je tot huwelijk toestemming hebt gegeven door als man of vrouw ja te zeggen, dus wat is het nou?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 23 mei 2010 @ 00:52:49 #139
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81779123
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:12 schreef Dagoduck het volgende:
Het kan betekenen dat je in het huelijk mag treden (van je ouders) of het kan betekenen dat je tot huwelijk toestemming hebt gegeven door als man of vrouw ja te zeggen, dus wat is het nou?
Ondertrouw
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 23 mei 2010 @ 09:31:58 #140
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81782706
Oké.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 23 mei 2010 @ 11:22:34 #141
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81784661
Wat ik ook wel grappig vind zijn die teksten op van die sites zoals:

according to huwelijksbijlagen

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 23 mei 2010 @ 11:27:36 #142
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81784773
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:22 schreef Dagoduck het volgende:
Wat ik ook wel grappig vind zijn die teksten op van die sites zoals:

according to huwelijksbijlagen


Welke site is da?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 23 mei 2010 @ 13:28:15 #143
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81788273
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:27 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Welke site is da?
http://www3.telus.net/verster/deboer/kwgdbVd.htm

3e regel rechts.

en in de 4e regel: They were lidmaten
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 23 mei 2010 @ 16:02:20 #144
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81792719
''left with attestatie for Kubaard''

Haha mensen die zulke pagina's naar het Engels vertalen
Staat professioneel?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 23 mei 2010 @ 16:19:46 #145
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81793172
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:02 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
''left with attestatie for Kubaard''

Haha mensen die zulke pagina's naar het Engels vertalen
Staat professioneel?
Het komt gewoon in het engels uit aldfaer rollen denk ik...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 23 mei 2010 @ 16:37:13 #146
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81793700
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:19 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het komt gewoon in het engels uit aldfaer rollen denk ik...
Wel flink aangepast hoor..
Worden als ''however'' enzo genereerd Aldfaer niet.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 23 mei 2010 @ 21:30:22 #147
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81805127
Ik heb vandaag zoveel toegevoegd ik ben de weg kwijt Al die frieze namen

Ik had nog nevernooit van Hemelumer Oldephaert gehoord bestaat niet eens meer..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_81831135
quote:
Op zondag 23 mei 2010 @ 21:30 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb vandaag zoveel toegevoegd ik ben de weg kwijt Al die frieze namen

Ik had nog nevernooit van Hemelumer Oldephaert gehoord bestaat niet eens meer..
Nog familie in regio Dokkum?
Liej
  maandag 24 mei 2010 @ 22:09:29 #149
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81849519
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:58 schreef Leigh het volgende:

[..]

Nog familie in regio Dokkum?
Nee, meer in de hoek, Wons, hindeloopen, wymbritseradeel
Alleen heb ik 1 stel dat getrouwd is in Ferwerderadeel, meer komt er niet in de buurt.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 24 mei 2010 @ 22:31:24 #150
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81850849
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:09 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Nee, meer in de hoek, Wons, hindeloopen, wymbritseradeel
Alleen heb ik 1 stel dat getrouwd is in Ferwerderadeel, meer komt er niet in de buurt.


Wat een plaatsnamen daaro
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 24 mei 2010 @ 22:39:54 #151
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81851261
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:31 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Wat een plaatsnamen daaro
Wons maakt deel uit van Wonseradeel, piaam kwamen er ook nog een paar vandaan.. en lollum..
En kubaard __!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 24 mei 2010 @ 22:45:32 #152
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81851550
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:39 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wons maakt deel uit van Wonseradeel, piaam kwamen er ook nog een paar vandaan.. en lollum..
En kubaard __!
Kubaard
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 24 mei 2010 @ 22:48:41 #153
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81851727
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:45 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Kubaard
ligt in de gemeente littenseradeel

Dat ligt valkbij Wommels, Tzum, en tritzum en spannum
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 24 mei 2010 @ 22:50:59 #154
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81851835
Bij mij wonen Friezen in de buurt. Die heten Zeeuwen
Maar eh.. wordt het niet eens tijd voor een nieuwe OP?
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:52 schreef D. het volgende:

Mocht iemand een leuke OP willen maken, of een samenvatting van alle tips uit de afgelopen 2 topics, leef je uit
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 24 mei 2010 @ 23:04:40 #155
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81852558
Ik kijk morgen misschien wel ff wat ik kan doen..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 27 mei 2010 @ 14:35:57 #156
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81970347
Nieuwe opgave:

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=2&xtr=7165839&vgr=1
(Ik weet niet of die link het bij jullie doet, anders ff in genlias zoeken op Gosem Bijl in Noord-Holland en dan 1850)

Alle verdere informatie over Meinoutje Paulus (van der Heide) is welkom, geboren ong. 1824, ouders paulus en neeltje, die informatie heb ik als.. getrouwd met Gosem Bijl in 1850, zoon van Cornelis en Trijntje..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:05:16 #157
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81971598
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:35 schreef Dagoduck het volgende:
Nieuwe opgave:

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=2&xtr=7165839&vgr=1
(Ik weet niet of die link het bij jullie doet, anders ff in genlias zoeken op Gosem Bijl in Noord-Holland en dan 1850)

Alle verdere informatie over Meinoutje Paulus (van der Heide) is welkom, geboren ong. 1824, ouders paulus en neeltje, die informatie heb ik als.. getrouwd met Gosem Bijl in 1850, zoon van Cornelis en Trijntje..

Chewbacca: ik zal es even zoeken.
Chewbacca vindt een handige post op StamboomForum, hij zal de informatie wel even overtikken.
Als Chewbacca bijna klaar is, blijkt de poster van het bericht op StamboomForum Dagoduck te zijn
quote:
Ik heb even lopen zoeken, en dat handschrift is behoorlijk moeilijk te lezen
Ik kan wel helpen En ik zal nog wel ff doorzoeken over Meinoutje Paulus
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:07:52 #158
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81974334
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:05 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Chewbacca: ik zal es even zoeken.
Chewbacca vindt een handige post op StamboomForum, hij zal de informatie wel even overtikken.
Als Chewbacca bijna klaar is, blijkt de poster van het bericht op StamboomForum Dagoduck te zijn
[..]

Ik kan wel helpen En ik zal nog wel ff doorzoeken over Meinoutje Paulus
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:15:10 #159
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81974650
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef Dagoduck het volgende:

[..]


Stuur het handschrift maar
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:21:35 #160
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81974912
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:15 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Stuur het handschrift maar
Ik bedoelde het handschrift van de aktes van al die jaren die op die site staan van den-braber oid.. staat in dat topic
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:17:59 #161
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81977333
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik bedoelde het handschrift van de aktes van al die jaren die op die site staan van den-braber oid.. staat in dat topic
Oew ja ik zie het..
Ook allemaal verschillende doopboeken van allerlei gemeentens enzo
Hier in Brabant is er meestal maar één
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:48:20 #162
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81978527
ArchiefAlkmaar.nl staan van heel Noord-Holland allerlij aktes enzo, das vet handig
En ze hebben hier in de kop van Nord-Holland ook een project dat heet grafstenenproject, en dan staan van allerlij steden op zo'n site wie op welk kerkhof ligt en de geboorte en overlijdensdata

http://www.schiltmeijer.n(...)aats%20Enkhuizen.htm

bijv.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_81981183
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 @ 17:48 schreef Dagoduck het volgende:
ArchiefAlkmaar.nl staan van heel Noord-Holland allerlij aktes enzo, das vet handig
En ze hebben hier in de kop van Nord-Holland ook een project dat heet grafstenenproject, en dan staan van allerlij steden op zo'n site wie op welk kerkhof ligt en de geboorte en overlijdensdata

http://www.schiltmeijer.n(...)aats%20Enkhuizen.htm

bijv.
www.graftombe.nl doet dat ook, van heel Nederland
Liej
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:48:18 #164
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_81986661
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:58 schreef Leigh het volgende:

[..]

www.graftombe.nl doet dat ook, van heel Nederland
Klopt maar die van enkhuizen en Den Helder staan er niet in?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:37:15 #165
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81991151
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:48 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Klopt maar die van enkhuizen en Den Helder staan er niet in?
Volgens mij ook een site op vrijwilligersbasis..
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 mei 2010 @ 07:30:55 #166
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82007778
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:37 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Volgens mij ook een site op vrijwilligersbasis..
Absoluut, het is een initiatief van een aantal Groningers, vandaar dat die provincie zo goed als kompleet is, alsmede Drenthe en Friesland. Daarna begon pas de interesse vanuit de rest van Nederland
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:20:26 #167
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82033894
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 07:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Absoluut, het is een initiatief van een aantal Groningers, vandaar dat die provincie zo goed als kompleet is, alsmede Drenthe en Friesland. Daarna begon pas de interesse vanuit de rest van Nederland
Ja, want van mijn ''onderzoeksregio'' is er zo goed als niks bruikbaars bij..
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82034874
Misschien ook wel interessant de Koninklijke Bieb heeft nu een project 400 jaar kranten. Hebben ze een hele zooi regionale oude kranten online gegooid. Makkelijke zoektoegangen ook, ze zijn ook te downloaden én er staan vaak ook geboortes, huwelijken en overlijdens in vermeld.

kranten.kb.nl
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:56:52 #169
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82035424
Cool

http://kranten.kb.nl/view/article/id/ddd:010012875:mpeg21:p010:a0152

Geen voornaam
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:02:28 #170
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82035609
Allemaal atletiekuitslagen met Gordinou
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:08:21 #171
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82035832
Ik zal jullie trouwens ook eens opzadelen met een onoplosbaar genealogisch vraagstuk.

Johanna Hendrika Moelaert (*14-12-1766 te Sluis, Zeeuws-Vlaanderen), huwde op 8-6-1803 te Sluis met Christiaan Schrier van Noord-Beveland (1775-1832) Johanna overleed op 19-9-1853 te Sluis.
Haar ouders waren Leonardus Moelaert en Jannetje Verhegge. Over hen is verder niks bekend, behalve dan dat ze nog een aantal kinderen kregen in Sluis.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:07:15 #172
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82038606
Die kb.nl zegt de hele tijd dat het te druk is
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:13:17 #173
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82038956
Kwartierstaat van Oksel:
quote:
Magnus van Saksen
leeftijd: ± 61 jaar
* ±1045 Duitsland
† 23-08-1106 Duitsland
onbekende relatievorm met
Sophie van Hongarye
leeftijd: ± 55 jaar
* ±1040 Hongarije
† 18-07-1095 Duitsland
Stamboom gaat tot zoiets:

Willem Claesz
leeftijd: ± 69 jaar
* ±1570 Noordwijk-Binnen
† ±1639 Noordwijk-Binnen
is de biologische vader van kinderen van
Jannetje Arentsdr
leeftijd: ± 75 jaar
* ±1565
† ±1640
  zaterdag 29 mei 2010 @ 19:59:21 #174
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82070379
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 21:13 schreef Oksel het volgende:
Kwartierstaat van Oksel:
[..]

Stamboom gaat tot zoiets:

Willem Claesz
leeftijd: ± 69 jaar
* ±1570 Noordwijk-Binnen
† ±1639 Noordwijk-Binnen
is de biologische vader van kinderen van
Jannetje Arentsdr
leeftijd: ± 75 jaar
* ±1565
† ±1640
De oudste niet-adelijke persoon (anders kun je doorgaan tot vóór de Romeinse Tijd) in mijn kwartierstaat is Lolle van Ockinga, geboren rond het jaar 1270 in het Friese Burgwerd. Wat ook kan is Meeus Mutsaerts, hij was geboren rond 1271 in Tilburg, en is stamvader van zo'n beetje de grootste familie van Nederland.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zaterdag 29 mei 2010 @ 23:30:41 #175
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82082560
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 19:59 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

De oudste niet-adelijke persoon (anders kun je doorgaan tot vóór de Romeinse Tijd) in mijn kwartierstaat is Lolle van Ockinga, geboren rond het jaar 1270 in het Friese Burgwerd. Wat ook kan is Meeus Mutsaerts, hij was geboren rond 1271 in Tilburg, en is stamvader van zo'n beetje de grootste familie van Nederland.
Van de Tros?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82083885
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 23:30 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Van de Tros?
LOL dacht precies hetzelfde
  zondag 30 mei 2010 @ 00:18:29 #177
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82085325
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 23:53 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

LOL dacht precies hetzelfde
Huh wat?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82085627
http://tros.nl/

rechtsboven aan
  zondag 30 mei 2010 @ 12:55:09 #179
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82095843
MIjn vader is nogal doorgeslagen, die van mij heeft hij tot Adam en Eva lopen.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:37:32 #180
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82097429
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:55 schreef Oksel het volgende:
MIjn vader is nogal doorgeslagen, die van mij heeft hij tot Adam en Eva lopen.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 30 mei 2010 @ 20:11:46 #181
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82113913
OP:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
[b]Welkom in het genealogie topic.[/b]

Dit topic is voor iedereen bedoeld, van de beginnende stambomer tot de al gevorderde die al in 1500 is aangekomen. Hieronder wat meer informatie voor als je na het lezen van mijn boeiende tekst aan de slag wil 

[b]Termen[/b]

- GENEALOGIE (of stamboom)
Alle dragers van eenzelfde achternaam die van één stamvader afstammen, in de mannelijke lijn. 
[url=http://members.multimania.nl/hmvkj/genkampen/genkampen7.html]Voorbeeldje van een genealogie[/url]

- PARENTEEL
Uitgaande van een ouderpaar worden alle nakomelingen gezocht.
[url=http://members.chello.nl/tcd.kroeders/bleek.html]Voorbeeld van een parenteel[/url]

- KWARTIERSTAAT 
Beginnend bij één persoon (de proband) zoekt men alle voorouderparen van die persoon, zowel in de mannelijke als in de vrouwelijke lijn. De personen worden genummerd; de proband nr 1, zijn/haar vader nr.2, de moeder nr. 3, grootvader van vaderskant nr. 4, grootmoeder nr.5, grootouders van moeders kant nr. 6 en 7, overgrootouders nrs. 8 t/m 15, enzovoort. Ter controle: Met uitzondering van de proband hebben mannen een even en vrouwen een oneven nummer.
[url=http://home-3.tiscali.nl/~ehhoekse/KWhoeksema.htm]Voorbeeld van een kwartierstaat[/url]

- STAMREEKS 
De directe naamreeks van vader op zoon (géén zijtakken). 
[url=http://home.hccnet.nl/p.molema/kleinjan.htm]Voorbeeld van een stamreeks[/url]


[b]Verwerkingsprogramma's[/b]
- [url=http://aldfaer.net/sitemap/index.php]Aldfaer[/url] is een gratis programma. Goede duidelijke uitleg en in het Nederlands. Tevens is er een gebruikersgroep waar je met al je vragen terecht kan.

- [url=http://gensdatapro.ngv.nl/]Gensdata Pro[/url] is het genealogieprogramma van de Nederlandse Genealogische vereniging. (NGV) Het programma is niet gratis, maar is wel erg duidelijk en heeft ook een eigen gebruikersgroep waar je met je vragen terecht kunt.

- [url=http://www.hazadata.com/]Hazadata[/url]is net als de andere twee een Nederlands programma. Duidelijke uitleg, ook een eigen gebruikersgroep en is niet gratis, maar je kunt via een [url=http://www.hazadata.com/nsdownload.htm]testversie[/url] kijken of het wat voor je is.

[b]Handige Links[/b]
[url=http://genlias.nl/nl/page0.jsp]Genlias[/url] Een site met heel veel informatie en aktes
[url=www.graftombe.nl]Graftombe.nl[/url] Hier vind je geboorte- en overlijdensdata
[url=http://www.stamboomforum.nl/]Stamboomforum[/url]Stel hier je vraag en je krijgt zo goed als altijd een antwoord.
...

De [url=http://forum.fok.nl/topic/1248895/4/50#82113913]OP[/url] vind je [url=http://forum.fok.nl/topic/1248895/4/50#82113913]hier[/url].
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82115843
Ik kom bij bepaalde takken niet verder omdat de boel is vergaan. Zucht
Liej
  zondag 30 mei 2010 @ 21:42:20 #183
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82119431
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:50 schreef Leigh het volgende:
Ik kom bij bepaalde takken niet verder omdat de boel is vergaan. Zucht
Ah je zit in Zeeland?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 30 mei 2010 @ 21:42:52 #184
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82119467
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:11 schreef Dagoduck het volgende:
OP:
[ code verwijderd ]


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 30 mei 2010 @ 22:00:27 #185
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82120815
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:42 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Ah je zit in Zeeland?
Weggespoeld
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 31 mei 2010 @ 07:16:49 #186
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82131057
quote:
Op zondag 30 mei 2010 22:00 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Weggespoeld
Nee bombardement op Middelburg
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82134067
quote:
Op zondag 30 mei 2010 @ 21:42 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Ah je zit in Zeeland?
Ik gok brand of wateroverlast ofzo
Niet in Zeeland, trouwens
Liej
  dinsdag 1 juni 2010 @ 15:54:27 #188
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82193094
Is er ook nog een soort Genliassite waar aktes opstaan van voor 1811?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:27:47 #189
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82194850
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 15:54 schreef Dagoduck het volgende:
Is er ook nog een soort Genliassite waar aktes opstaan van voor 1811?
Alleen op de sites van regioarchieven..
Dus zo'n database voor Bergen op Zoom e.o., Zeeland, Twente, Oudenbosch e.o., Breda e.o., Tilburg e.o.
Het grote probleem is Limburg.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82200388
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 @ 15:54 schreef Dagoduck het volgende:
Is er ook nog een soort Genliassite waar aktes opstaan van voor 1811?
Drenlias, voor Drenthe
Groninger Archief (via archieven.nl) voor Groningen
Geneaknowhow.net is ook nuttig
Liej
pi_82204934
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:27 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
.
Het grote probleem is Limburg.
Toch niet hoor
cd Gendalim is het antwoord
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:43:45 #192
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82242151
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch niet hoor
cd Gendalim is het antwoord
Die was ik alweer vergeten
Maar even een hele slechte vraag: Is daar geen torrent voor ofzo?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82247188
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:43 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Die was ik alweer vergeten
Maar even een hele slechte vraag: Is daar geen torrent voor ofzo?
geen idee.... zoek maar eens
pi_82262320
Interessant,
Ik heb m'n opa al gevonden

Is helaas al zo'n 12 jaar dood.

Edit: toch niet, veel te veel Hendrik's uit 1944 in mijn stamboom
  woensdag 2 juni 2010 @ 23:22:05 #195
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82262554
Je kent je opa niet eens?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82263614
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:22 schreef Dagoduck het volgende:
Je kent je opa niet eens?
Jawel, ik vergiste me echter.

Heb inmiddels wel de opa van de andere kant gevonden. Helaas is die informatie nog incompleet. Voornamen van mijn oma zijn niet bekend op die site en ik kan helaas geen contact vinden met de website beheerder om hem verder te helpen.
pi_82264421
Leuk, ik ga me hier eens een keer echt in verdiepen. Heb al een deel van mijn opa en oma's familie gevonden. De andere kant van de familie vlot niet echt, even nakijken wat de meisjesnaam van mijn andere Oma is
pi_82269312
Kan je dat soort dingen als de voornamen en de meisjesnaam van je oma niet aan een van je ouders of ooms/tantes vragen? Het waren immers hun ouders.
Is het trouwboekje nog in de familie. Ook nuttig
Liej
pi_82285857
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:55 schreef Leigh het volgende:
Kan je dat soort dingen als de voornamen en de meisjesnaam van je oma niet aan een van je ouders of ooms/tantes vragen? Het waren immers hun ouders.
Is het trouwboekje nog in de familie. Ook nuttig
Tsja het was gisteren al laat he
Maar ik ga het nog wel een keer navragen over mijn opa en oma. (ouders zijn gescheiden dus dat gaat helaas niet altijd )
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:57:32 #200
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82286692
Kan iemand meer informatie vinden over Arent Paulusz tr. Aaltje Nitters, hun zoon Paulus Arentz heeft de achterbijnaam van der Heide gekregen, in de tijd van 1811, over hem heb ik wel informarie ze hadden ook een dochter Jantje, kan iemand dus meer over die twee vinden?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82287675
Van de familie van mijn opa's kant is een schat van informatie te vinden. Andere opa's en oma's helaas nog niks van gevonden
  zaterdag 5 juni 2010 @ 15:06:48 #202
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82366076
Waar kan ik in Aldfaer zien hoeveel personen er in mijn stamboom zitten?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82371585
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 15:06 schreef Dagoduck het volgende:
Waar kan ik in Aldfaer zien hoeveel personen er in mijn stamboom zitten?
Staat bovenin je titelbalk
Liej
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 19:29:33 #204
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82373324
Houdt iemand zich hier eigenlijk bezig met heraldiek?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 juni 2010 @ 20:26:36 #205
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82374981
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
Houdt iemand zich hier eigenlijk bezig met heraldiek?
Weinig eigenlijk, ik heb een waarschijnlijk wapen Brandts gevonden, die van Buijs echter nog niet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2010 @ 20:48:28 #206
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82375586
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Weinig eigenlijk, ik heb een waarschijnlijk wapen Brandts gevonden, die van Buijs echter nog niet
Toch niet van internet of iets van dien aard of via een archief?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:21:52 #207
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82378308
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 18:18 schreef Leigh het volgende:

[..]

Staat bovenin je titelbalk
Dat ik dat niet heb gezien Ik heb er 1433 tot nu toe, met nog zeker 600 die ik hier nog op papier heb staan van een stamboom van een familielid..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:25:57 #208
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82378442
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 19:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
Houdt iemand zich hier eigenlijk bezig met heraldiek?
Ik weet wel dat mijn stamouder (generatie 10) Isaack Gordinou de Gouberville een wapen gebruikte: 'Op het schild een smalle dwarsbalk en drie lelies. Het helmteken: een antieke vlucht" Arend zijn kleinzoon gebruikte het wapen ook.

Maar wat ik me daar nou bij voor moet stellen en waar ik zoiets vind?

[ Bericht 3% gewijzigd door Dagoduck op 05-06-2010 22:34:57 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:55:43 #209
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82379305
In mijn stamboom heet iemand:
Martha Wilhelmina Hendrika Urselina Gordinou de Gouberville.
Hoe lang wil je het hebben
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2010 @ 13:08:50 #210
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82391225
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:25 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik weet wel dat mijn stamouder (generatie 10) Isaack Gordinou de Gouberville een wapen gebruikte: 'Op het schild een smalle dwarsbalk en drie lelies. Het helmteken: een antieke vlucht" Arend zijn kleinzoon gebruikte het wapen ook.

Maar wat ik me daar nou bij voor moet stellen en waar ik zoiets vind?
Een balk dwars door het midden met erboven of eronder drie lelies (verbintenis met Frankrijk) en een helmteken staat boven de helm als motto of spreuk.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_82395422
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 @ 19:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
Houdt iemand zich hier eigenlijk bezig met heraldiek?
Wel gezocht, maar geen familiewapen in de mannelijke lijn. Wel een wapenschild, waarvan onbekend is of onze tak hem mag voeren.
Van mijn oma's familie is wel een familiewapen bekend, maar ja, daar heb ik niet zoveel aan natuurlijk

(Bij 't CBG kun je er veel over vinden)
Liej
  zondag 6 juni 2010 @ 15:10:52 #212
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82396416
Droegen simpele burgers ook wapens?
ik denk van niet namelijk dus zal dit:
http://194.171.109.12/index.php?zoekterm=van%20der%20heide&status=L&cat=HDAT&tref=2&exact=JA
wel niet voor mijn tak gelden
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 6 juni 2010 @ 15:15:33 #213
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82396614
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 6 juni 2010 @ 17:26:12 #214
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82403554
Kan iemand mij helpen met het volgende:

De oma van mijn moeder heette: Aaltje Klasina van den Belt geb. 21-06-1907 ovl. 02-03-2002 zij was getrouwd 11-07-1931 Renkum met Daniël Hendrik Gordinou de Gouberville en hadden 3 kinderen.

Kan iemand mij aan de ouders van Aaltje Klasina van den Belt helpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nibb-it op 21-02-2016 19:15:05 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2010 @ 17:37:42 #215
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82403992
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:10 schreef Dagoduck het volgende:
Droegen simpele burgers ook wapens?
ik denk van niet namelijk dus zal dit:
http://194.171.109.12/index.php?zoekterm=van%20der%20heide&status=L&cat=HDAT&tref=2&exact=JA
wel niet voor mijn tak gelden
Burgers mochten hier een wapen voeren en dat mag nog steeds.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_82404901
quote:
Op zondag 6 juni 2010 @ 17:26 schreef Dagoduck het volgende:
Kan iemand mij helpen met het volgende:

De oma van mijn moeder heette: Aaltje Klasina van den Belt geb. 21-06-1907 ovl. 22-06-2002zij was getrouwd 11-07-1931 Renkum met Daniël Hendrik Gordinou de Gouberville en hadden 3 kinderen.

Kan iemand mij aan de ouders van Aaltje Klasina van den Belt helpen?
Vraag bij het CBG de persoonskaart (hoewel je -gezien het jaar van overlijden- nu een uitdraai van 't GBA krijgt) aan. Aangezien ze in 2002 overleden is (= langer dan twee jaar terug) kun je de gegevens aldaar voor een paar euro krijgen. Je kunt er ook naartoe, als je nabij Den Haag woont. 't CBG ligt naast Den Haag CS.

Of vraag bij de betreffende gemeente haar overlijdensakte aan. Kost wel wat meer.

Geboorteakte zou openbaar moeten zijn (= meer dan honderd jaar geleden), dus die kun je ook nog uit het archief trekken als je weet waar ze geboren is.
Liej
  zondag 6 juni 2010 @ 18:15:57 #217
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82405544
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:59 schreef Leigh het volgende:

[..]

Vraag bij het CBG de persoonskaart (hoewel je -gezien het jaar van overlijden- nu een uitdraai van 't GBA krijgt) aan. Aangezien ze in 2002 overleden is (= langer dan twee jaar terug) kun je de gegevens aldaar voor een paar euro krijgen. Je kunt er ook naartoe, als je nabij Den Haag woont. 't CBG ligt naast Den Haag CS.

Of vraag bij de betreffende gemeente haar overlijdensakte aan. Kost wel wat meer.

Geboorteakte zou openbaar moeten zijn (= meer dan honderd jaar geleden), dus die kun je ook nog uit het archief trekken als je weet waar ze geboren is.

Ja, ze is geboren in Arnhem.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82407869
quote:
Op zondag 6 juni 2010 @ 18:15 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, ze is geboren in Arnhem.
Die ligt in het Gelders Archief. Die wisselt uit met Genlias, maar de geboorteaktes zitten daar niet bij. Als je die geboorteakte wil moet je naar Arnhem.
Persoonlijk zou ik gewoon die persoonskaart opvragen in Den Haag. Staat ook op wat je moet weten en 't kost je minder aan reistijd omdat je 't kan laten opsturen.
Liej
  zondag 6 juni 2010 @ 19:35:27 #219
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82408794
Reistijd is niet echt een punt want we gaan eind deze maand sowieso naar Arnhem, ik zal wel even kijken.

Verder heb ik hier een stel dat is gescheiden hoe geef ik dit aan in Aldfaer? want er staat: onbekende relatievorm, samenleven, relatie, geregistreerd partnerschap en geen relatie,

maar ze hebben wel een relatie gehad dus geen relatie is het ook niet..


[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 06-06-2010 19:50:48 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 6 juni 2010 @ 20:33:47 #220
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82412034
Ik heb er hier eentje die is 25 jaar begaat een echtscheiding en gaat een maand later dood.. beetje verdacht
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 6 juni 2010 @ 22:50:55 #221
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82421699
Ik heb jullie hulp nogmaals nodig, ik zoek namelijk een huwelijksakte van Meinert Snieders en Grietje Meijers waarin staat dat Meinert weduwnaar is van Willmpje Boer oid.. (Zie Genlias)
want de de geboortedatum klopt wel ongeveer en het dorp, maar ik moet het zeker weten, er staat namelijk dat meinert geboren is in 1807 en bij die andere staat dat hij in 1850 43 jaar oud was..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82423851
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Drents Archief
Algemeen Toegangnr: 0166.030
Inventarisnr: 1847
Gemeente: Westerbork
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 5
Datum: 14-05-1847
Bruidegom Meinert Snijders
Geboorteplaats: Emmelkamp (Duitsland)
Bruid Grietje Meijers
Geboorteplaats: Zweelo
Vader bruidegom Berend Snijders
Moeder bruidegom Zwaantje Warmink
Vader bruid Jan Meijers
Moeder bruid Hillichje Jacobs
Nadere informatie bruidegom: 39 jaar.; bruid: 33 jaar.; weduwnaar van Willemtje Boer

-----------
zoek je deze acte ?
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=28&xtr=326291&vgr=2

of deze: ?
Bron Memories van successie
Archieflocatie Drents Archief
Algemeen Toegangnr: 0119.08
Inventarisnr: 6
Kantoorplaats: Hoogeveen
Memorienr: 109
Registratie datum: 08-05-1846
Overledene Willemtje Boer
Overlijdensplaats: Westerbork
Overlijdensdatum: 09-02-1846
Nadere informatie opnamenr: 1006 (1)

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=29&xtr=15252971&vgr=1
  zondag 6 juni 2010 @ 23:29:25 #223
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82424070
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:25 schreef Bluesdude het volgende:
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Drents Archief
Algemeen Toegangnr: 0166.030
Inventarisnr: 1847
Gemeente: Westerbork
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 5
Datum: 14-05-1847
Bruidegom Meinert Snijders
Geboorteplaats: Emmelkamp (Duitsland)
Bruid Grietje Meijers
Geboorteplaats: Zweelo
Vader bruidegom Berend Snijders
Moeder bruidegom Zwaantje Warmink
Vader bruid Jan Meijers
Moeder bruid Hillichje Jacobs
Nadere informatie bruidegom: 39 jaar.; bruid: 33 jaar.; weduwnaar van Willemtje Boer

-----------
zoek je deze acte ?
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=28&xtr=326291&vgr=2

of deze: ?
Bron Memories van successie
Archieflocatie Drents Archief
Algemeen Toegangnr: 0119.08
Inventarisnr: 6
Kantoorplaats: Hoogeveen
Memorienr: 109
Registratie datum: 08-05-1846
Overledene Willemtje Boer
Overlijdensplaats: Westerbork
Overlijdensdatum: 09-02-1846
Nadere informatie opnamenr: 1006 (1)

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=29&xtr=15252971&vgr=1
Thanx +1 voor jou
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 juni 2010 @ 09:28:11 #224
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82430379
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 20:48 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Toch niet van internet of iets van dien aard of via een archief?
Actually, in een wapenboek als onderdeel van een wapen van de familie Brandts van Doesburgh, waarbij ik weet dat Brandts dezelfde oorsprong heeft als Brandts uit mijn familienaam (het waren zussen). Niettemin is gebleken dat de familie Brandts van Doesburgh zich beter voordeed dan ze waren, zeker in genealogie, mogelijk in heraldiek. Dus de herkomst van het wapendeel Brandts is niet 100% zeker.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 juni 2010 @ 10:01:22 #225
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82431280
Ik heb twee vastlopers. Kan iemand van jullie me helpen?

Allereerst mijn voorouders Brandts Buijs, stamvader is Cornelis Alijander Brandts Buijs, zijn vader was Cornelis Buijs, ged. 17-6-1757 te Amsterdam, met ouders Cornelis Buijs en Elisabeth (Leijsje) Smith. Van deze twee personen weet ik echter verder helemaal niets.

De tweede vastloper is Bosch Morison. Cornelis Alijander Brandts Buijs huwde Johanna Wilhelmina Bosch Morison, dochter van Godart Bosch Morison. Zijn ouders waren Willem Jan (soms Jan Willem) Morison en Gerarda Middeldorp.
Godart heeft Bosch aan de naam Morison toegevoegd.
Nu weet ik verder niets over Willem Jan Morison en Gerarda Middeldorp, behalve dat ze uit Utrecht kwamen en dat Willem Jan ca. 1756 geboren is.
In aktes van het Utrechts Archief (online te vinden) kan een boel gevonden worden. Onder meer een huwelijk tussen Jacobus Morison en Cunera Bosch, ca. 1725, waarschijnlijk de grootouders van Willem Jan, zeker gezien het naamgebruik (een zus van Godert heette Jacoba Cuynera, een broer Jacobus). Ook de naam Willem Jan komt weer voor, de vader van Cunera was Willem Jan Bosch, evenals de naam van een zoon. Echter, ik krijg de koppeling maar niet.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 7 juni 2010 @ 14:26:31 #226
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82441722
Ik heb hier iemand die is geboren in: (emlenkamp)
het staat er tussen haakjes, ik weet niet waarom, maar waar is dit?

Is dit in Duitsland?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 7 juni 2010 @ 14:33:01 #227
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82442072
Ik heb inmiddels aangeaande familie van den Belt, een foto gevonden hier thuis waarop haar ouders staan en een broer een zusje en een pas na de foto overleden zusje, Helaas staat er op de achterkant alleen: grootvader en grootmoeder van den Belt

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 07-06-2010 15:13:47 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 juni 2010 @ 14:56:29 #228
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82443405
Emlenkamp is de Nederlandse benaming voor Emlichheim
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 7 juni 2010 @ 15:23:58 #229
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82444834
Oké
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 7 juni 2010 @ 16:03:47 #230
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82447025
quote:
Op zondag 6 juni 2010 23:25 schreef Bluesdude het volgende:
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Drents Archief
Algemeen Toegangnr: 0166.030
Inventarisnr: 1847
Gemeente: Westerbork
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 5
Datum: 14-05-1847
Bruidegom Meinert Snijders
Geboorteplaats: Emmelkamp (Duitsland)
Bruid Grietje Meijers
Geboorteplaats: Zweelo
Vader bruidegom Berend Snijders
Moeder bruidegom Zwaantje Warmink
Vader bruid Jan Meijers
Moeder bruid Hillichje Jacobs
Nadere informatie bruidegom: 39 jaar.; bruid: 33 jaar.; weduwnaar van Willemtje Boer

-----------
zoek je deze acte ?
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=28&xtr=326291&vgr=2

of deze: ?
Bron Memories van successie
Archieflocatie Drents Archief
Algemeen Toegangnr: 0119.08
Inventarisnr: 6
Kantoorplaats: Hoogeveen
Memorienr: 109
Registratie datum: 08-05-1846
Overledene Willemtje Boer
Overlijdensplaats: Westerbork
Overlijdensdatum: 09-02-1846
Nadere informatie opnamenr: 1006 (1)

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=29&xtr=15252971&vgr=1
Kan je toevallig ook de ouders van die Berend Snieders|Snijders vinden?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 7 juni 2010 @ 18:00:51 #231
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82453210
Hoe is het hier?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82458715
quote:
Op maandag 7 juni 2010 16:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Kan je toevallig ook de ouders van die Berend Snieders|Snijders vinden?
Nee....
wel Zwaantje:
http://88.159.165.240/wwwpondes/hoofdscherm.php?nm=Warmink&nummer=410140247
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:00 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Hoe is het hier?
koud, robben is geblesseerd, koninklijke olie staat weer laag...
doffe ellende weer
  maandag 7 juni 2010 @ 21:10:58 #233
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82465685
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:33 schreef Bluesdude het volgende:


robben is geblesseerd,
Voetbal
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:33:37 #234
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82546868
Ik zoek de precieze geboortedatum van Grietje Snieders geboren in 1883 in Groningen.. iemand die deze kan vinden?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 juni 2010 @ 14:29:20 #235
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82550017
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:33 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zoek de precieze geboortedatum van Grietje Snieders geboren in 1883 in Groningen.. iemand die deze kan vinden?
Met dank aan www.allegroningers.nl
Geboorte 08-02-1883 Groningen

Kind Grietje Snieders
Geslacht v

Vader Steven Snieders
Moeder Anje Brink

Bron Geboorteregister Groningen 1883
Aktenummer 189

http://www.allegroningers.nl/index.php?task=persoon_detail&option=com_genealogie&Itemid=54&akte_id=2160081
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:30:01 #236
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82550065
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 9 juni 2010 @ 15:07:03 #237
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82552319
Heeft iemand de geboorte datum (~1863) van Jan Baas en (~1871) Trijntje Sluis? en ook overlijdensdata?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:06:28 #238
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82555256
Laatst een doos met geboorte en rouw en trouwkaarten van mijn oma geleend om mijn stamboom aan te vullen, zit er nog een familieregister van mijn grootouders bij
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:25:14 #239
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82556221
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:06 schreef Dagoduck het volgende:
Laatst een doos met geboorte en rouw en trouwkaarten van mijn oma geleend om mijn stamboom aan te vullen, zit er nog een familieregister van mijn grootouders bij
Mooi als die dingen tastbaar zijn
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2010 @ 16:26:15 #240
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82556265
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:25 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Mooi als die dingen tastbaar zijn
Inderdaad.
Dat heb ik ook met oude akten en de DTB-boeken!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 juni 2010 @ 16:26:47 #241
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82556284
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 15:07 schreef Dagoduck het volgende:
Heeft iemand de geboorte datum (~1863) van Jan Baas en (~1871) Trijntje Sluis? en ook overlijdensdata?
welke regio?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:27:43 #242
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82556337
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

welke regio?
Enkhuizen en Enkhuizen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:27:51 #243
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82556346
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Inderdaad.
Dat heb ik ook met oude akten en de DTB-boeken!
Zijn er plaatsen waar je die écht vast mag houden? Hier in Brabant heb je boeken met tekst en boeken met scans, en scans en een index op internet. Maar de werkelijke boeken zijn ontoegankelijk.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:28:23 #244
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82556381
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:27 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Enkhuizen en Enkhuizen
Wat een onoriginele achternamen daaro
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:32:26 #245
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82556608
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:28 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Wat een onoriginele achternamen daaro
Baas en Sluis?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:35:42 #246
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82556761
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:32 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Baas en Sluis?
Oa. of bijvoorbeeld in Volendam ook (da's daar toch in de buurt?)
Schilder, Smit, Keizer, Bootsman enz.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:39:22 #247
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82556924
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:35 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Oa. of bijvoorbeeld in Volendam ook (da's daar toch in de buurt?)
Schilder, Smit, Keizer, Bootsman enz.
Grootste familie in mijn stamboom (van mn oma) heet Keizer
Zelf heet ik van der Heide, aan mn moeders kant heten ze: Gordinou de Gouberville, Dirksen, groothuis, smeding

Zo heb ik hier een rouwkaart van zo'n Keizer, dat ding is gewoon zo dik als een boek door alle namen die erop staan
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 9 juni 2010 @ 16:47:35 #248
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82557296
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:09:18 #249
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82577152
Ik zoek ook nog de overlijdensdatum van Daniël Hendrik Gordinou de Gouberville + plaats geb. 26-06-1904 Renkum waarsch. rond 1990 nog in leven.. En de overlijdens plaats van Aaltje Klasina van den Belt ovl. 22-06-2002

edit: Geboortedatum van Willem van Dijk mag ook ~1883
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82601702
Als ie rond 1990 nog in leven was dat is die overlijdensakte sowieso niet openbaar.
Is het je opa? Misschien dat iemand in de familie zijn akte van overlijden heeft of de datum weet.
Je kunt 'm ook opvragen bij de gemeente. (kost je zeker meer dan 10 euro)
Liej
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:28:32 #251
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82610648
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 08:28 schreef Leigh het volgende:
Als ie rond 1990 nog in leven was dat is die overlijdensakte sowieso niet openbaar.
Is het je opa? Misschien dat iemand in de familie zijn akte van overlijden heeft of de datum weet.
Je kunt 'm ook opvragen bij de gemeente. (kost je zeker meer dan 10 euro)
Opa van mijn moeder, ik zal eens zoeken in de kasten hier in huis of ze nog een of andere doos met rouwkaarten van de erfenis heeft van mijn opa en oma, misschien zit daar wat tussen..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:50:54 #252
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82663593
Hebben jullie ook dat als je op Genlias een naam invult en op zoek klikt, dat er dan in beeld komt te staan: Fout, Er moet een naam ingevuld zijn.

? Het is heel irritant, en het is elke keer zo.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:42:19 #253
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82666355
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:50 schreef Dagoduck het volgende:
Hebben jullie ook dat als je op Genlias een naam invult en op zoek klikt, dat er dan in beeld komt te staan: Fout, Er moet een naam ingevuld zijn.

? Het is heel irritant, en het is elke keer zo.
Ja ik heb dat ook vaak.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82680082
Kan me niet herinneren dat ik dat ooit gehad heb eigenlijk.
Liej
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:36:00 #255
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82682753
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:50 schreef Dagoduck het volgende:
Hebben jullie ook dat als je op Genlias een naam invult en op zoek klikt, dat er dan in beeld komt te staan: Fout, Er moet een naam ingevuld zijn.

? Het is heel irritant, en het is elke keer zo.
Pas jij je FOK!-account aan aan je humeur ofzo?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:49:05 #256
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82683334
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:36 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Pas jij je FOK!-account aan aan je humeur ofzo?
Neuh, aan mijn zin
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 11 juni 2010 @ 20:51:06 #257
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82683423
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:49 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Neuh, aan mijn zin
Hahaha dat is geen oranje!
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2010 @ 08:47:00 #258
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82698002
Ik heb dat met Genlias de laatste tijd constant inderdaad
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:09:10 #259
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82700171
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb dat met Genlias de laatste tijd constant inderdaad
Was altijd al
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 13 juni 2010 @ 21:02:57 #260
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82758897
Ik heb nu een meneer sluijs getrouwd met mevrouw sluis, meneer sluijs heeft een moeder grietje vriend en mevrouw sluis heeft ook een moeder grietje vriend

Misschien is die moeder wel dezelfde

edit: Ik zoek nog ff verder en het is nog gekker, want meneer sluijs is de zoon van de vader van arien sluijs en dat is de vader van mevrouw sluis

oftewel grietje sluis trouwd eerst met een man en daarna met zn broer die zn naam verbrasterd heeft tot sluijs en van ene de huwelijk trouwd het ene kind met de andere

Ohnee, toch ook weer niet

[ Bericht 16% gewijzigd door Dagoduck op 13-06-2010 21:09:18 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 13 juni 2010 @ 21:12:00 #261
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82759475
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:02 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb nu een meneer sluijs getrouwd met mevrouw sluis, meneer sluijs heeft een moeder grietje vriend en mevrouw sluis heeft ook een moeder grietje vriend

Misschien is die moeder wel dezelfde

edit: Ik zoek nog ff verder en het is nog gekker, want meneer sluijs is de zoon van de vader van arien sluijs en dat is de vader van mevrouw sluis

oftewel grietje sluis trouwd eerst met een man en daarna met zn broer die zn naam verbrasterd heeft tot sluijs en van ene de huwelijk trouwd het ene kind met de andere

Ohnee, toch ook weer niet
Arme dagoduck
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 13 juni 2010 @ 21:23:49 #262
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82760193
Ik denk dat grietje en grietje misschien zussen zijn

onee, verschillende ouders dat kan niet xD
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 13 juni 2010 @ 21:28:12 #263
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82760500
Ik vond net iemand die heette van Nassau, ben ik ff blij dat het toch geen familie blijkt te zijn had ik straks een adeldom uit Duitsland aan m'n stamboom kunnen hangen van 10 miljoen personen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82761060
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:23 schreef Dagoduck het volgende:
Ik denk dat grietje en grietje misschien zussen zijn

onee, verschillende ouders dat kan niet xD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82761128
Herkenbaar

Ik heb ook nog geen blauw bloed in die directe voorouderlijke lijn gevonden. Gaat ook niet gebeuren, vrees ik. Hahaha! Allemaal hardwerkende arbeiders en schippers in mijn familie.

Tara heeft wel adellijke voorouders, geloof ik. (Toch Tara?)
Liej
pi_82761138
Ik heb me helaas niet meer kunnen verdiepen, heb het op het moment te druk met school... Ik ga er in de zomervakantie nog zeker naar kijken
pi_82761222
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:02 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb nu een meneer sluijs getrouwd met mevrouw sluis, meneer sluijs heeft een moeder grietje vriend en mevrouw sluis heeft ook een moeder grietje vriend

Misschien is die moeder wel dezelfde

edit: Ik zoek nog ff verder en het is nog gekker, want meneer sluijs is de zoon van de vader van arien sluijs en dat is de vader van mevrouw sluis

oftewel grietje sluis trouwd eerst met een man en daarna met zn broer die zn naam verbrasterd heeft tot sluijs en van ene de huwelijk trouwd het ene kind met de andere

Ohnee, toch ook weer niet
Dit soort dingen gebeurden in mijn familie wel vaker
Liej
  zondag 13 juni 2010 @ 21:44:00 #268
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82761645
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Leigh het volgende:
Herkenbaar

Ik heb ook nog geen blauw bloed in die directe voorouderlijke lijn gevonden. Gaat ook niet gebeuren, vrees ik. Hahaha! Allemaal hardwerkende arbeiders en schippers in mijn familie.

Tara heeft wel adellijke voorouders, geloof ik. (Toch Tara?)
Is meestal..
Alleen was er in het Wouw van 1560 toch één edelman die met een arme boerin trouwde.. Zorgde er gelijk voor dat ik nu op 10 manieren van Karel de Grote afstam
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  zondag 13 juni 2010 @ 21:50:17 #269
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82762135
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:36 schreef blckbb het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry. xD
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 13 juni 2010 @ 21:51:33 #270
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82762233
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Leigh het volgende:
Herkenbaar

Ik heb ook nog geen blauw bloed in die directe voorouderlijke lijn gevonden. Gaat ook niet gebeuren, vrees ik. Hahaha! Allemaal hardwerkende arbeiders en schippers in mijn familie.

Tara heeft wel adellijke voorouders, geloof ik. (Toch Tara?)
Bij mij is het allemaal, landbouw, arbeider of visser
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 13 juni 2010 @ 21:56:31 #271
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82762717
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:51 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Bij mij is het allemaal, landbouw, arbeider of visser
Vissers bij mij niet.. De vissersfamilie's uit de omgeving waren protestants..
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 22:30:23 #272
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82765297
Ja klopt, maar die adellijke voorouders zijn heel ver terug
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 13 juni 2010 @ 22:32:39 #273
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82765433
Ik heb wel waarschijnlijk voorouders die heersten over Gouberville (Frankrijk)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 juni 2010 @ 08:46:41 #274
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82774898
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:32 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb wel waarschijnlijk voorouders die heersten over Gouberville (Frankrijk)
Hoe komt zo'n bijzondere achternaam in Noord-Holland terecht?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82775123
Ik kom niet verder terug van zo rond 1600. Het wordt allemaal zo onzeker rond die tijd. En dat ze voeren helpt ook niet echt

Komen jullie nog in het buitenland terecht over het algemeen?
Liej
  maandag 14 juni 2010 @ 09:00:43 #276
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82775165
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:58 schreef Leigh het volgende:
Ik kom niet verder terug van zo rond 1600. Het wordt allemaal zo onzeker rond die tijd. En dat ze voeren helpt ook niet echt

Komen jullie nog in het buitenland terecht over het algemeen?
Bergen op Zoom was een garnizoensstad. Dus dat betekent dat er veel soldaten waren uit allerlei landen, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Zweden enz. En dat mengde zich natuurlijk ook met de lokale bevolking.
Maar wat is ongeveer je onderzoeksregio?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_82777607
In Nederland voornamelijk Groningen (Slochteren, Sappemeer, Zuidbroek, Noordbroek e.o), Overijssel (Nieuwleusen, Hasselt, Zwartsluis, Zwolle), Friesland (Dokkum, Weststellingwerf, Oostdongeradeel) en Noord-Holland (Amsterdam, Amstelveen).
Daarnaast voorouders in het buitenland o.a. Duitsland, Indonesië en Noorwegen
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 juni 2010 @ 10:45:46 #278
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_82777964
Grotendeels:
-Groningen (Slochteren, Schildwolde, Pekela's, Zuidbroek)
-Gelderland (Arnhem, Velp, Rheden, Kerk/Kapel-Avezaath, Tiel, Geldermalsen, Erichem)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 14 juni 2010 @ 12:02:02 #279
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82780940
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:46 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Hoe komt zo'n bijzondere achternaam in Noord-Holland terecht?
Mijn moeder heet Gordinou de Gouberville, is getrouwd met van der Heide en die stammen vanaf mijn opa uit enkhuizen.. mijn moeder is geboren in Arnhem maar opgegroeid in Den Helder omdat mijn opa bij de Marine zat. Mijn opa is geboren in indonesië, uit ouders uit Arnhem en alles daarvoor komt zon beetje uit Arnhem of Zutphen.. en dan in 1600 zoveel kom ik niet verder...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 juni 2010 @ 12:03:30 #280
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82781000
quote:
Op maandag 14 juni 2010 08:58 schreef Leigh het volgende:
Ik kom niet verder terug van zo rond 1600. Het wordt allemaal zo onzeker rond die tijd. En dat ze voeren helpt ook niet echt

Komen jullie nog in het buitenland terecht over het algemeen?
Af en toe kom ik op een aangetrouwde uit Duitsland, of een familielid die in nederland is geboren en naar italië is verhuisd
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 juni 2010 @ 16:58:08 #281
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82793780
Kan iemand de geboortedatum en overlijdensdata vinden van Gerrit van der Heide geb. ~1830 tr. grietje eggen
paulus arends en neeltje zwier zijn zn ouders.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82797165
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Grotendeels:
-Groningen (Slochteren, Schildwolde, Pekela's, Zuidbroek)
-Gelderland (Arnhem, Velp, Rheden, Kerk/Kapel-Avezaath, Tiel, Geldermalsen, Erichem)
Vind het nog steeds raar dat wij geen link hebben gevonden in Groningen, Tara
Liej
pi_82799309
@ dagoduck... ken je deze?:
http://members.home.nl/wunderinkbw/download/kw-bremer.doc


en deze?:
quote:
RZ-1616 30.10.1796 Den 30 October. Zijn op vertoon attest getrouwd Arend Gordinon de
Gouberville, Weduwnr. van Aaltjen Soering, gebr. en wonende onder
Steenderen, met Everdina Coops, Dogter van Jan Coops gebr. en
wonende onder Zelhem. Ds. Hummelink.
http://www.genealogiedomein.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_view&gid=174&Itemid=27

en deze ook al gezien:?
http://www.genealogiedomein.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_view&gid=1107

[ Bericht 38% gewijzigd door Bluesdude op 14-06-2010 19:42:37 ]
pi_82799509
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:58 schreef Dagoduck het volgende:
Kan iemand de geboortedatum en overlijdensdata vinden van Gerrit van der Heide geb. ~1830 tr. grietje eggen
paulus arends en neeltje zwier zijn zn ouders.
Welke regio ongeveer?
Liej
  maandag 14 juni 2010 @ 20:06:19 #285
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82802171
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:20 schreef Leigh het volgende:

[..]

Welke regio ongeveer?
Enkhuizen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 juni 2010 @ 20:08:17 #286
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82802301
quote:
Ja, die ken ik idd. Mijn opa (met hulp) heeft ooit eens een stamboom gemaakt van Gordinou de Gouberville, dus daar staat alles mooi in
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 juni 2010 @ 20:20:06 #287
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82803031
Ik ben zó blij met mijn Brabantse/Kempische achtergrond, waar bijna alle families teruggaan tot 1400
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 14 juni 2010 @ 20:34:43 #288
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82804094
Ik zat zo even te wikipedia'en beetje rondneuzen en steeds op een andere link klikken
kom ik uiteindelijk bij deze gozer uit:

Franz Josef Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix René Ludwig Gaetano Pius Ignatius von Habsburg-Lothringen

WTF heb je dan voor naam
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 juni 2010 @ 20:36:03 #289
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82804175
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:34 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zat zo even te wikipedia'en beetje rondneuzen en steeds op een andere link klikken
kom ik uiteindelijk bij deze gozer uit:

Franz Josef Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix René Ludwig Gaetano Pius Ignatius von Habsburg-Lothringen

WTF heb je dan voor naam
Klinkt als een adellijke paus
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 14 juni 2010 @ 20:36:20 #290
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82804196
Maar ik weet wie het is..
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 14 juni 2010 @ 20:42:32 #291
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82804568
Je zal die naam maar moeten onthouden
z'n moeder had ook al zo'n naam.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82804660
Franz Josef Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix René Ludwig Gaetano Pius Ignatius von Habsburg-Lothringen... Dat klinkt als een prins/aartshertog van 't Oostenrijkse keizerlijke huis.
Liej
  maandag 14 juni 2010 @ 20:44:20 #293
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82804667
Wat zijn de langste namen in jullie stamboom?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82804738
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:44 schreef Dagoduck het volgende:
Wat zijn de langste namen in jullie stamboom?
Direct voorouderlijk of in het algemeen?
Liej
  maandag 14 juni 2010 @ 20:45:45 #295
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82804750
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:44 schreef Dagoduck het volgende:
Wat zijn de langste namen in jullie stamboom?
Ik weet het zo niet uit m'n hoofd maar in ieder geval niet langer dan twee namen
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 14 juni 2010 @ 20:45:58 #296
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82804765
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:44 schreef Leigh het volgende:
Franz Josef Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix René Ludwig Gaetano Pius Ignatius von Habsburg-Lothringen... Dat klinkt als een prins/aartshertog van 't Oostenrijkse keizerlijke huis.
Wat zijn je initialen nou ehh heb je even..

FJORMAKMHSXFRLGPIvHL
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 juni 2010 @ 20:46:15 #297
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82804786
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:45 schreef Leigh het volgende:

[..]

Direct voorouderlijk of in het algemeen?
Allebij

en met achternaam..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 juni 2010 @ 20:51:40 #298
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82805073
Ik heb hetvolgende ertussen zitten:

Johannes Ludovicus Gerhardus Antonius Zervaas
Martha Wilhelmina Hendrika Urselina Gordinou de Gouberville
Johannes Hendrik Jakob Herman van Apeldoorn
Ingrid Jannie Hermina Gordinou de Gouberville
Louise Adriana Alexandra Laponder
Anna Pieternella Johanna de Nachtegaal

Alina Leguna Johanna Gordinou de Gouberville (M'n ma)

voor de rest best heel veel met 2 namen en nog een heel aantal met 3 namen..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 14 juni 2010 @ 20:53:36 #299
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_82805183
Jongens ik ben even de lay-out van de OP aan het verbeteren dus laten we even afspreken dat ik de nieuwe open?
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 14 juni 2010 @ 20:58:59 #300
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82805513
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Jongens ik ben even de lay-out van de OP aan het verbeteren dus laten we even afspreken dat ik de nieuwe open?
quote:
Op zondag 30 mei 2010 20:11 schreef Dagoduck het volgende:
OP:
[ code verwijderd ]


|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_82805842
Even zien...

- Sigismond Willem Johan van Franckenberg en Proschlitz
- Martha Maria Jacoba Adriana Alting Siberg
- Imilius Josinus Willem Hendrik van Andringa de Kempenaer
- Maria Adriana Wilhelmina Elizabeth Gevers Deijnoot
- (jonkvrouw) Aigline Guillemette Raijmondine Ermengarde Elisabeth de Girard de Mielet van Coehoorn
- (gravin) Margaretha Jacoba Wilhelmina van Limburg-Stirum
- Catharina Johanna de Neijn van Hoogwerff
- (barones) Marie Mechteld Florentine van Sloet van Tweenijenhuizen
- (baron) Willem Frederik Pieter Herman van Wassenaer tot Sint Pancras van Besse

Dat zijn wel de langste.
Liej
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')