abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 09:52:09 #1
18653 crew  D.
pi_65557215
Vorige deeltjes:

deel 1
deel 2

De OP uit deel 1
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 11:39 schreef Nuongirl het volgende:
Waar denk je aan bij stamboomonderzoek ? Had mij deze vraag een jaar of 7 geleden gesteld dan had ik het volgende gezegd : Oude mannen die met pensioen zijn en tijd te veel hebben, stoffige archieven etc.

Wake up !! Want dat was misschien in de jaren 60 zo, maar nu allang niet meer. Steeds meer vrouwen en jonge mensen zijn geinteresseerd in hun afkomst, en vooral met het medium internet is er veel te vinden. Typ bijvoorbeeld eens op google je achternaam in en verbaas je wat je allemaal ziet.

Dit topic is voor iedereen bedoeld, van de beginnende stambomer tot de al gevorderde die al in 1500 is aangekomen. Hieronder wat meer informatie voor als je na het lezen van mijn boeiende tekst aan de slag wil

Deze termen moet je kennen !

* GENEALOGIE (of stamboom)
Alle dragers van eenzelfde achternaam die van één stamvader afstammen, in de mannelijke lijn.
Voorbeeldje van een genealogie

* PARENTEEL
Uitgaande van een ouderpaar worden alle nakomelingen gezocht. Voorbeeld van een parenteel

* KWARTIERSTAAT
Beginnend bij één persoon (de proband) zoekt men alle voorouderparen van die persoon, zowel in de mannelijke als in de vrouwelijke lijn. De personen worden genummerd; de proband nr 1, zijn/haar vader nr.2, de moeder nr. 3, grootvader van vaderskant nr. 4, grootmoeder nr.5, grootouders van moeders kant nr. 6 en 7, overgrootouders nrs. 8 t/m 15, enzovoort. Ter controle: Met uitzondering van de proband hebben mannen een even en vrouwen een oneven nummer. Voorbeeld van een kwartierstaat

* STAMREEKS
De directe naamreeks van vader op zoon (géén zijtakken). Voorbeeld van een stamreeks

Vroeger schreef men alles op, maar in het computertijdperk (en gemak dient de mens ) zijn er verschillende genealogieprogramma`s waar je uit kunt kiezen om je gegevens in te voeren. Hieronder wat meer informatie over drie stamboomprogramma`s. Voor nog meer keuze klik hier.

- Aldfaer is een gratis programma. Goede duidelijke uitleg en in het Nederlands. Tevens is er een gebruikersgroep waar je met al je vragen terecht kan.

- Gensdata Pro is het genealogieprogramma van de Nederlandse Genealogische vereniging. (NGV) Het programma is niet gratis, maar is wel erg duidelijk en heeft ook een eigen gebruikersgroep waar je met je vragen terecht kunt.

-Hazadata is net als de andere twee een Nederlands programma. Duidelijke uitleg, ook een eigen gebruikersgroep en is niet gratis, maar je kunt via een testversie kijken of het wat voor je is.

O ja een tip, vergeet niet om regelmatig je gegevens te back-uppen. Als je computer crasht ben je anders de pineut en ben je al je gegevens kwijt. En dat is niet fijn, kan ik uit eigen ervaring zeggen

!! Een belangrijke tip !!

Via het internet kun je veel gegevens vinden en elke dag komen er ook nieuwe gegevens bij. Maar het invoeren van gegevens blijft mensenwerk en kan dus fouten bevatten. Probeer dus altijd gegevens die je via het internet hebt gevonden te controleren in het desbetreffende archief.
en mijn aanvullende tip uit de OP van deel 2
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:16 schreef D. het volgende:

ter aanvulling wil ik nog ff www.genlias.nl noemen

In deze database zijn vele aktes van de burgerlijke stand van begin 19e eeuw tot ongeveer halverwege de vorige eeuw te vinden.
Mocht iemand een leuke OP willen maken, of een samenvatting van alle tips uit de afgelopen 2 topics, leef je uit
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 09:56:28 #2
18653 crew  D.
pi_65557333
Gisteren met nummer 6148 mijn 2e 'BN'er toegevoegd:

Edwin Smulders
geboren op 24-08-1968 in Eindhoven
zoon van Petrus Laurentius Cornelis Smulders en Johanna Wilhelmina Alberdina Swinkels
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 januari 2009 @ 11:13:42 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65559972
Ik heb de genealogie Bronts gevonden, voorouders van mijn vrouw. Veel gegevens. Moet nog verwerkt worden. Verder staat genealogie op dit moment hier een beetje stil.
Ik ben nog altijd op zoek naar de opening met betrekking tot de familie (Bosch) Morison
Verder de voorouders van Cornelis Buijs en Leijsje Smith
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_65560187
Het is soms mooi om te zien hoe lang families het volhouden om hun kind naar de opa te vernoemen. In mijn stamboom wisselen een aantal keer achter elkaar de namen "Harm" en "Egbert" elkaar af.

Ook is het soms triest om te zien hoeveel baby's er in NL stierven.
pi_65560452
tvp, toch maar eens gaan beginnen
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 14:06:57 #6
18653 crew  D.
pi_65565907
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het is soms mooi om te zien hoe lang families het volhouden om hun kind naar de opa te vernoemen. In mijn stamboom wisselen een aantal keer achter elkaar de namen "Harm" en "Egbert" elkaar af.

Ook is het soms triest om te zien hoeveel baby's er in NL stierven.
Da's idd zo

Ook veel 'grappige' familiesituaties

Zo heb ik net iemand toegevoegd die op z'n 65ste hertrouwd met een 21 jarige dame.
De reden heeft vast te maken met het feit dat ze 4 maanden later al hun eerste kindje verwachten
pi_65565991
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:06 schreef D. het volgende:

[..]

Da's idd zo

Zo heb ik net iemand toegevoegd die op z'n 65ste hertrouwd met een 21 jarige dame.
De reden heeft vast te maken met het feit dat ze 4 maanden later al hun eerste kindje verwachten
In welke tijd was dat?

Een moeder kreeg trouwens drie kinderen achter elkaar. Eerste twee stierven als baby. Ze heetten allemaal "Edje" of zo.
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 14:25:57 #8
18653 crew  D.
pi_65566728
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:08 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

In welke tijd was dat?
Huwelijk vond plaats in 1895
pi_65616394
Hebben jullie ook de indruk dat het toevoegen van nieuwe informatie aan internet-bronnen zoals Genlias de laatste tijd een beetje stokt?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator zondag 1 februari 2009 @ 22:11:12 #10
18653 crew  D.
pi_65638688
quote:
Op zondag 1 februari 2009 10:14 schreef Sicstus het volgende:
Hebben jullie ook de indruk dat het toevoegen van nieuwe informatie aan internet-bronnen zoals Genlias de laatste tijd een beetje stokt?
Ik heb er al jaren niet mee gewerkt omdat ik nu enkel aan het overtypen ben.
Kan het niet zo zijn dat er geen nieuwe info is om up te daten?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 februari 2009 @ 22:12:37 #11
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65638734
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:11 schreef D. het volgende:

[..]

Ik heb er al jaren niet mee gewerkt omdat ik nu enkel aan het overtypen ben.
Kan het niet zo zijn dat er geen nieuwe info is om up te daten?
Nope, het is niet dat ze klaar zijn ofzo
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 4 februari 2009 @ 21:50:46 #12
18653 crew  D.
pi_65747305
nummer 7000

Johanna Swinkels
dochter van Gerardus Joannes Franciscus Swinkels en Henrica Andreas Maes.
Zij is gedoopt op 15-11-1785 in Lieshout. Johanna is overleden op 31-03-1867, 81 jaar oud.
  Moderator woensdag 4 februari 2009 @ 21:52:35 #13
18653 crew  D.
pi_65747381
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nope, het is niet dat ze klaar zijn ofzo
Misschien moet iemand ze even wakker schudden.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:06:08 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65801529
Was dat andere topic al vol? Vandaar dat ik 'n niet kon vinden

Heb een aantal neef/nicht huwelijken. Blijft apart om bij hun grootouders aan te komen en te zien dan je van twee van die kinderen daarvan afstamt.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:06:36 #15
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65801550
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:06 schreef D. het volgende:

[..]

Da's idd zo

De oude snoepert!
  Moderator vrijdag 6 februari 2009 @ 23:26:46 #16
18653 crew  D.
pi_65818813
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:06 schreef Natalie het volgende:

Heb een aantal neef/nicht huwelijken. Blijft apart om bij hun grootouders aan te komen en te zien dan je van twee van die kinderen daarvan afstamt.
Die heb ik volgens mijn niet gezien, of ben er onbewust aan voorbij gegaan.

Heb wel een aantal huwelijken waar meerdere kinderen van het ene gezin met meeerdere kinderen uit een ander gezin trouwden, en een aantal mensen die na de dood van hun partner met diens broer of zus trouwden, en huwelijken waar idd een familielink te vinden is, maar dan één of enkele stapjes verder weg dan een directe neef of nicht.
  zondag 8 februari 2009 @ 09:58:14 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65843099
Ja, dat zie ik ook vaker gebeuren: dat mensen na de dood van hun partner met diens broer of zus trouwen. Volgens mij was dat ook redelijk gebruikelijk om te doen. Ging je vrouw dood en had ze nog een vrijgezelle zus, dan trouwde je daarmee. Kon zij voor de kids van haar zus zorgen.

De neef/nicht huwelijk vielen mij eerst ook niet echt op. Je gaat er gewoon niet van uit. Op een gegeven moment vond ik echter een naam die ik al in mijn gegevens had staat. En gekoppeld aan de goede ouders. Geboortejaar klopte, plaats klopte.
Het blijft maf
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 februari 2009 @ 13:18:47 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65844918
Ik ben neef/nicht huwelijken zovaak tegen gekomen dat ik daar niet meer van op kijk. Mijn overgrootouders Moll waren ook neef en nicht, en een zus van mijn overgrootmoeder trouwde met een andere neef. Komt voornamelijk voor (bij mijn dan) in herenboerenfamilies. In een bepaald gebied zijn een paar families die zo'n beetje al het land bezitten. Ik heb in de omgeving Hellum/Schildwolde de families Geertsema, Bronts en Vinckers. En in de Avezathen Versteegh, Heuff, v. Rijnberk, v. Brummelen, v. Ste(e)nis en v. Meeteren. Dat is allemaal weer met elkaar getrouwd en kent heel heel veel neef/nicht huwelijken, dan wel achterneef/achternicht huwelijken
pi_65848454
Logisch gezien zijn neef-nicht huwelijken natuurlijk ook onvermijdelijk.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zondag 8 februari 2009 @ 17:27:46 #20
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65854714
Uiteindelijk zijn we dat allemaal wel ergens van elkaar, bedoel je?
Waar
pi_66236280
Als er familie uit Noord-Holland komt is deze site ook de moeite waard met gezinsreconstructies
http://geneapedete.net
of voor landelijk een site met veel originele DTB's uit alle provincies gefotografeerd door vrijwilligers.
http://www.den-braber.nl/vpnd/statuspagina.html
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 14:18:56 #22
18653 crew  D.
pi_67611812

Anna van de Gevel
dochter van Jan Peters van de Gevel (burgemeester van Eindhoven) en Digna Dielis (Dingna) Swinckels.
Zij is gedoopt op 03-02-1671 in Eindhoven.
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 22:16:43 #23
18653 crew  D.
pi_67659731
Heb er sinds gisteren 418 erbij....en ben klaar met typen
  vrijdag 3 april 2009 @ 06:52:41 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_67665595
Ik ga ook weer eens aan de slag. Heeft even stil gestaan (lees: paar maanden) omdat... ja, geen idee eigenlijk. Andere dingen te doen
Wil me meer gaan verdiepen op de zussen van een voorouder. In ieder geval één is in Amsterdam gaan wonen, dus dat wordt een thuiswedstrijd.
  vrijdag 3 april 2009 @ 06:53:56 #25
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_67665597
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 @ 14:00 schreef Duintje het volgende:
Als er familie uit Noord-Holland komt is deze site ook de moeite waard met gezinsreconstructies
http://geneapedete.net
of voor landelijk een site met veel originele DTB's uit alle provincies gefotografeerd door vrijwilligers.
http://www.den-braber.nl/vpnd/statuspagina.html
Van papier naar digitaal.
Ja, dat is wel een must idd.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:23:26 #26
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70396151
Ik ga binnenkort ook weer aan de slag. Had het eerder willen doen, maar archief Tresoar heeft per abuis mijn bestelde (kopie) aktes verstuurd naar mijn oude adres. Had netjes mijn huidige adres vermeld, maar kennelijk ben je via naam of email gekoppeld en hebben ze verzuimd om te kijken of alles nog correct was.
Anyway, daarom lagen mijn aktes dus een uur bij me vandaan en had ik geen tijd (ivm vakantie) om ze daar op te halen. Gelukkig heb ik een lieve buurvrouw de ze naar me heeft doorgestuurd via de reguliere post.
Dus als het goed is liggen ze intussen op me te wachten.

Ben benieuwd, bij thuiskomst!
pi_71178127
En Natalie, kon je nog wat met de aktes?

Nu ik zomervakantie heb ben ik ook weer volop bezig met het uitpluizen van mijn stamboom.
Jammer dat dit een erg rustig topic is...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:10:56 #28
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71179233
Jazeker, Nienna
Toen ik terugkwam van vakantie lagen ze tussen de enorme berg post op me te wachten. Heb nu wat geboorte-, en overlijdensplaatsen en tijden erbij. Miste er nog twee uit een gezin (had alleen de gemeentes, data en namen) en heb ging me steeds meer ergeren. Hahaha!

Straks nog een update voor de website layout-wise en daarna gooi ik nieuwe versie van de bewuste stamboom online. Weer lekker aan de slag

Binnenkort nog even naar het stadsarchief in Amsterdam. Kwam er onlangs achter dat ik mogelijkerwijs mijn ouders ergens 200 jaar geleden aan elkaar kan koppelen via een huwelijk. Dat moet natuurlijk even tot de bodem toe uitgezocht worden

Welke familienamen (en regio) ben je aan het uitzoeken, Nienna?
pi_71181119
Op dit moment de volgende 4 familienamen:

De Vries (Groningen)
Appeldoorn (Groningen)
Boers (Assen/Smilde)
Meints (Groningen)

En op het moment ben ik met Appeldoorn bezig.

Fijn dat de aktes waardevol bleken, en dat andere puzzelstukje klinkt ook interessant haha.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:24:10 #30
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71184077
Mijn vaders familie komt ook uit Groningen
Heb zelfs twee Appeldoorns in m'n eigen gegevens staan:
Jan Philppus Appeldoorn en zijn vrouw Hillechien Hendrikus Vos
En hun dochter Margaretha Debora Appeldoorn en echtgenoot Klaas Jans Holtman.
Allen uit Sappemeer
pi_71184712
Die heb ik er niet in staan, mijn Appeldoorns komen meer uit de buurt van Slochteren.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:04:28 #32
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71189603
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:38 schreef -Nienna- het volgende:
Die heb ik er niet in staan, mijn Appeldoorns komen meer uit de buurt van Slochteren.
Uiteindelijk komen ze allemaal wel ergens bij elkaar

In Slochteren heb ik vooral veel mensen van de familie Blaauw, trouwens.
Maar ben daar verder niet mee bezig. Momenteel concentreer ik me vooral op de familie Dijkstra (Friesland, Noord-Holland) en Reinhart/Runhart (Overijssel, Drenthe, Noord-Holland)
pi_71191327
Als ik daar wat van tegen kom, dan zal ik aan je denken
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:06:01 #34
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71193995
Zou ik leuk vinden
Als ik meer van jouw familienamen tegenkom dan zal ik hetzelfde doen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 juli 2009 @ 21:11:41 #35
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_71194222
Appeldoorn heb ik een aantal van:
Hendrik Appeldoorn x Geesje de Groot, zoon: Jacob Appeldoorn (b. 1942, Eelde)
Menge Appeldoorn x Ida Lakens, dochter: Bouwke Appeldoorn (b. ca. 1873 Onstwedde)
Decemer Appeldoorn x Margarita Vrijdagh, dochter: Albarta Appeldoorn, (d. 1727 Harderwijk)
En Diderik Appeldoorn (b. ca. 1871 Scharmer) x Jantje Hamminga
pi_71205590
Dat is misschien wel interessant Tara...
Mijn oma, een Appeldoorn is in 1928 geboren in Eelde.
Ik zal haar er eens naar vragen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:11:15 #37
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73361721
Wie heeft er wel eens onderzoek gedaan naar families afkomstig uit Indonesië?
Ga daar binnenkort namelijk eens goed mee starten en tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik dacht er iig aan om bij 't SIFA te beginnen, maar wellicht zijn er ook andere archieven waarbij veel informatie te krijgen is. (Ja, ik weet dat de Mormonen ook veel heb etc)

FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 13:40:55 #38
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_73389758
Natalie, pak de 4 delen van ene Bloys nogwat van Treslong erbij
En de Indische Navorscher
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:49:11 #39
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73389969
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Natalie, pak de 4 delen van ene Bloys nogwat van Treslong erbij
En de Indische Navorscher
Het zegt me helemaal niets, Tara
Waar kan ik die vinden?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 14:45:37 #40
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_73391306
De UB van Groningen heeft ze sowieso
En de boeken van P.C. Bloys van Treslong Prins
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:09:51 #41
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73396173
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De UB van Groningen heeft ze sowieso
En de boeken van P.C. Bloys van Treslong Prins
Kom niet meer zo vaak in Groningen sinds ik ben verhuisd, maar zal er naar op zoek gaan hier in het westen. Daar zullen ze ze ongetwijfeld ook wel hebben staan Bedankt!
  † In Memoriam † maandag 5 oktober 2009 @ 17:14:01 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73396308
Een voorvader, weduwnaar met zoon, van mij is getrouwd met een weduwe met dochter. Zijn zoon is weer getrouwd met die dochter. Hoezo niet een gevalletje van erfenis verzekeren!
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:04:18 #43
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73397872
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
Een voorvader, weduwnaar met zoon, van mij is getrouwd met een weduwe met dochter. Zijn zoon is weer getrouwd met die dochter. Hoezo niet een gevalletje van erfenis verzekeren!
Komt wel een mooie familieconnectie uit op die manier
pi_73521731
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:11 schreef Natalie het volgende:
Wie heeft er wel eens onderzoek gedaan naar families afkomstig uit Indonesië?
Ga daar binnenkort namelijk eens goed mee starten en tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik dacht er iig aan om bij 't SIFA te beginnen, maar wellicht zijn er ook andere archieven waarbij veel informatie te krijgen is. (Ja, ik weet dat de Mormonen ook veel heb etc)

Ambtenaren 1
ambtenaren 2
http://www.roosjeroos.nl/zoekhulp/
CBG op kantoor studiezaal 2 en nationaal archief
CBG-online .. oost-Indische bronnen, zoeken rechtsboven homepage
http://indisch4ever.web-l(...)r/Indischspeuren.htm
http://indolinks.hyves.nl/forum/3465189/ySBN/Familie/
http://www.igv.nl/
http://members.upc.nl/rvandenbroeke/genpages.htm
http://www.sifa.nl/
DVD IGV
DVD Regeringsalmanakken
http://www.stamboomforum.nl/
http://www.semarang.nl/search-board.html
http://www.sifa.nl/forum1.html
http://www.onzeplek.nl/forum/forum_topics.asp?FID=30

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 09-10-2009 15:26:06 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:33:04 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73805024
Dag, ik wil graag de familiewapens van mijn beide kanten ontleden, maar hoe?
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:01:41 #46
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73806089
Ga 's naar het Centraal Bureau voor Genealogie (CBG) in Den Haag
Die hebben een grote collectie familiewapens.
Linkje naar de site
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 15:24:13 #47
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73806840
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:01 schreef Natalie het volgende:
Ga 's naar het Centraal Bureau voor Genealogie (CBG) in Den Haag
Die hebben een grote collectie familiewapens.
Linkje naar de site
Achternaam alleen is geen indicatie of het wel het juiste wapen is.
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:14:09 #48
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73817361
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Achternaam alleen is geen indicatie of het wel het juiste wapen is.
Duh
Daarom adviseer ik ook om erheen te gaan.
Aan de site alleen heb je niets, maar daar kan ie wel kijken welke collecties er zijn.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:55:26 #49
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73992996
Als ik weer in Nederland ben zal ik er eens heen gaan.

Op beide wapen staat natuurlijk het nodige afgebeeld, weet iemand een site waar de betekenis van de meest gebruikte afbeeldingen in wapens te lezen valt?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:41:57 #50
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_73994414
Een site niet. Er hebben wel talloze artikelen gestaan hierover in oude Gens Nostra's
  † In Memoriam † zaterdag 24 oktober 2009 @ 04:01:05 #51
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74007799
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:55 schreef Erasmo het volgende:
Als ik weer in Nederland ben zal ik er eens heen gaan.

Op beide wapen staat natuurlijk het nodige afgebeeld, weet iemand een site waar de betekenis van de meest gebruikte afbeeldingen in wapens te lezen valt?
Neem gewoon een goed heraldisch vademecum in boekvorm en je komt een heel eind. Kijk maar eens op deze site als je geïnteresseerd bent in familiewapens: http://194.171.109.12/page/462/heraldiek. Daar staat er eentje (die ik zelf niet gelezen heb). Zelf heb ik ooit bij een tweedehands boekenwinkel voor een habbekrats deze gekocht: http://www.bol.com/nl/p/b(...)002923462/index.html en ik vind het een duidelijk en uitgebreid boek.
pi_74084438
Hoe en waar is een test te verkrijgen, waarmee je kunt weten welke haplo groepen, en daarma je "afkomsten" kunt bepalen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 oktober 2009 @ 18:02:24 #53
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74084870
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:49 schreef Burakius het volgende:
Hoe en waar is een test te verkrijgen, waarmee je kunt weten welke haplo groepen, en daarma je "afkomsten" kunt bepalen.
Dat heeft weinig met genealogie te maken, meer met medische wetenschap.
(even verder gezocht, genografie)
pi_74084911
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat heeft weinig met genealogie te maken, meer met medische wetenschap.
Ja oke, maar weet je nou iets erover.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 oktober 2009 @ 18:06:26 #55
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74084980
Nee, helemaal niets. Ik snap ook niet dat je het hier vraagt
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:18:32 #56
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_74092219
In hoeverre is privacy bescheming van toepassing op genealogie. Wat mag wel en wat mag niet? Er schijnt zelfs gedreigt te zijn met een advocaat. Maarja. Men dreigt al snel.
De "gewone"gegevens stonden online, naam, geb en overl datums, gehuwd met en de kinderen.
Ik zou graag zien dat die website weer online kwam. Overigens is ie niet van mij. Wel belangrijk voor mij.

Al iets gevonden bij het CBG
http://194.171.109.12/page/380/downloaden

Genealogie en privacy, Genealogie 4 (1998) 95-96 - Rob van Drie
http://194.171.109.12/download/dl_gen_04_1998_95-96

Genealogie en bescherming persoonsgegevens, Genealogie 8 (2002) 76-77 - Rob van Drie

http://194.171.109.12/download/dl_gen_08_2002_76-77

[ Bericht 23% gewijzigd door Fockker op 26-10-2009 21:24:36 ]
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  † In Memoriam † maandag 26 oktober 2009 @ 22:33:53 #57
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74094879
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:49 schreef Burakius het volgende:
er is op de site van de national geographic channel zo'n test te bestellen.
pi_74095659
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:33 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

er is op de site van de national geographic channel zo'n test te bestellen.
Er stond ergens op een andere site dat die niet goed schijnt te zijn, omdat ze op te weinig "markers" testen. Ik weet nu niet precies wat dat is. En hoe moet ik mijn uitslagen interpreteren, of wordt dat voor me gedaan?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:32:58 #59
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_74098855
Tvp ik wil hier ook aan beginnen ga het allemaal ff doorlezen.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:44:34 #60
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_74099118
Ooeeh ik heb dat proggrama gedownload wel leuk dat het gratis is, bovendien is de eerste stap gemaakt =) ik heb inmiddels mijn Opa gevonden dus vanaf hier kan er verder gewerkt worden.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_75159049
Met mijn familie gebruiken we Geni.com om de familieboom bij de houden, waardoor ik erachter ben gekomen dat mijn oma's achternaam doorloopt tot 1470, uit Keulen ongeveer (zijn achterkleinkinderen tenminste). Ook andere familielijnen zijn helemaal uitgezocht, wat natuurlijk wel leuk is. Ik ben van plan om binnenkort zelf te beginnen met een stamboom, wat makkelijk moet zijn, omdat ik de meeste informatie al heb. Maar dan wil ik vooral kijken waar ze woonden en hoe ze door het land getrokken zijn. Ook lijkt het me leuk om gewoon achter geboortedata en sterftedata te komen (zijn meestal wel bekend) en huwelijksdata. En natuurlijk de kinderen van de voorouders. Heb ik wat te doen in de komende vakantie in ieder geval.

Dat is van mijn moeders kant. Van mijn vaders kant heb ik alleen de mannen tot 1600 op een rijtje staan (hoe verder je teruggaat, hoe meer ze allemaal Jan heten), en daarvan wil ik de vrouwen en kinderen ook uitzoeken.
  maandag 8 februari 2010 @ 16:31:55 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77772763
Zo, dit topic maar even weer schoppen. Na het overlijden van mijn grootmoeder heb ik een flinke doos met oude foto's in handen gekregen. Nieuwsgierig om te weten wie er precies op staan, is hier het genealogie-virus weer aangewakkerd . Want hoe zat het allemaal ook alweer?

Nu weer zoeken naar een goed programma waar ik mee kan werken, Family Tree Maker is inmiddels namelijk vast al verder dan versie 10, en aldfaer vind ik nog altijd niet fijn werken .

Tips zijn welkom! (ook mbt wat te doen met de oude foto's, en dan vooral foto's van mensen waarvan niemand in de familie weet wie het zijn).
KuikenGuppy
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 februari 2010 @ 17:05:01 #63
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_77774343
Ik gebruik al jaren PAF, simpel, vraagt weinig CPU en geniaal voor invoeren van data.
Aldfaer is leuk om de toepassingen, maar werkt qua invoeren data heel erg irritant.
Wat betreft oude foto's, staat er niets achterop de foto's of in albums erbij? Probeer ze te sorteren, mensen die vaker op foto's staan. Trouwfoto's met de hele familie erop en dergelijke kunnen enorm helpen.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:08:32 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77774504
Oh jawel, er zijn genoeg foto's waar dingen achterop staan, maar er blijven een paar mensen 'niet te herleiden'. Er zijn bijvoorbeeld veel foto's met een bepaald meisje... Het zou de meid geweest kunnen zijn, of een kraamverzorgster, buurvrouw, vriendin... maar de mensen die het weten, zijn helaas niet meer in leven.

Waar kan ik PAF vinden?
KuikenGuppy
pi_77853940
Een tip om alle mogelijke sites te vinden van je familie.
Als je namelijk je familienaam intikt in google krijg je waarschijnlijk ook atletiekuitslagen van 1 of 2 jaar geleden. Daar schiet je niet veel mee op. Verder zijn er veel termen die aan stamboomonderzoek gerelateerd zijn, zoals stamboom, parenteel of kwartierstaat. Echter wanneer je je naam met de voornaam Geertruida intikt krijg je alles in een keer. Bij iedere stamboom ouder dan 100 jaar komt wel een Geertuida voor.
Ook heb ik het huis van Oranje in Aldfaer gezet en ben ik bezig met ook de andere koningshuizen eraan te koppelen. Het is echt één grote inteelt! Zover ik de gegevens heb stamt Willem Alexander op meer dan 2000 manieren van Karel de Grote af, maar waarschijnlijk nog op veel meer manieren. Ik las ergens dat koning Juan Carlos op 600 miljoen verschillende manieren van Charlemagne afstamt. Bovendien schijnt men te beweren dat iedere blanke West-Europeaan een nazaat van hem is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 februari 2010 @ 18:42:20 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77854170
Alle koningshuizen? Heb je tijd over ofzo? .
KuikenGuppy
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 18:49:22 #67
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77854453
Adel is inteelt ja! Sommige families hadden zelf hun eigen afwijking gekweekt! De Habsburgers hadden hun eigen kaakafwijking: Habsburger (Unter) Lippe. De onderkaak was veel groter en/of verder naar voren geplaatst dan normaal. Menig Habsburger was niet eens in staat vast voedsel te eten.
pi_77854565
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
Adel is inteelt ja! Sommige families hadden zelf hun eigen afwijking gekweekt! De Habsburgers hadden hun eigen kaakafwijking: Habsburger (Unter) Lippe. De onderkaak was veel groter en/of verder naar voren geplaatst dan normaal. Menig Habsburger was niet eens in staat vast voedsel te eten.
Vandaar ook hap-sburger
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 februari 2010 @ 19:52:23 #69
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_77856895
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Een tip om alle mogelijke sites te vinden van je familie.
Als je namelijk je familienaam intikt in google krijg je waarschijnlijk ook atletiekuitslagen van 1 of 2 jaar geleden. Daar schiet je niet veel mee op. Verder zijn er veel termen die aan stamboomonderzoek gerelateerd zijn, zoals stamboom, parenteel of kwartierstaat. Echter wanneer je je naam met de voornaam Geertruida intikt krijg je alles in een keer. Bij iedere stamboom ouder dan 100 jaar komt wel een Geertuida voor.
Ook heb ik het huis van Oranje in Aldfaer gezet en ben ik bezig met ook de andere koningshuizen eraan te koppelen. Het is echt één grote inteelt! Zover ik de gegevens heb stamt Willem Alexander op meer dan 2000 manieren van Karel de Grote af, maar waarschijnlijk nog op veel meer manieren. Ik las ergens dat koning Juan Carlos op 600 miljoen verschillende manieren van Charlemagne afstamt. Bovendien schijnt men te beweren dat iedere blanke West-Europeaan een nazaat van hem is.
Stop maar met die adellijke huizen en koningshuizen. Ik heb dat bestand, je kan beter die uit gaan breiden dan zelf beginnen. Goed voor 36.260 namen
Ik zal er een gedcom van maken en ergens online gooien

PAF is te vinden op familysearch.com
http://www.familysearch.o(...)ePAFRegistration.asp
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 februari 2010 @ 20:04:13 #70
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_77857383
En zoals beloofd:
http://rapidshare.com/files/348794764/vorsten.ged.html

Van Karel de Grote totaan de huidige prinsjes en prinsesjes, inclusief: Windsor, Bourbon, Oranje-Nassau, Saksen-Coburg-Gotha, Romanov, Habsburg, Capet, Grimaldi, Bonaparte, Bernadotte, Hannover, etc. etc.
pi_78244348
quote:

[..]

Da's idd zo

Let vooral even op de data

Arnoldus trouwt Joanna, zij sterft op 20 mei 1698. Hij hertrouwt met wederom een Joanna op 10 september 1698 en hun eerste dochter wordt geboren op 16 december 1698.

Dus of eerste kind is 2 maanden te vroeg geboren. Of hij was al met zn tweede vrouw aan het aanpappen toen ie zn eerste nog niet eens kwijt was.

Af en toe zou een tijdmachine best cool zijn
pi_78303221
werken deze programmas ook met foto's?
alleen platte tekst is zo niets zeggends
misschien een goed voorbeeld op internet ergens??
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 februari 2010 @ 14:30:16 #73
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_78303714
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:17 schreef MrNiles het volgende:
werken deze programmas ook met foto's?
alleen platte tekst is zo niets zeggends
misschien een goed voorbeeld op internet ergens??
In zowel PAF als Aldfaer kun je foto's toevoegen
pi_78309787
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:27 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Let vooral even op de data

Arnoldus trouwt Joanna, zij sterft op 20 mei 1698. Hij hertrouwt met wederom een Joanna op 10 september 1698 en hun eerste dochter wordt geboren op 16 december 1698.

Dus of eerste kind is 2 maanden te vroeg geboren. Of hij was al met zn tweede vrouw aan het aanpappen toen ie zn eerste nog niet eens kwijt was.

Af en toe zou een tijdmachine best cool zijn
Of deze:

Mijn oud-bet-overgrootvader A trouwt met een oudere vrouw B, krijgt dochter C. Dochter C trouwt met D. Vrouw B overlijdt. Oud-bet-overgrootvader A hertrouwt met een oudere zus van D (dus een schoonzus van zijn dochter).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_78322908
quote:

[..]

Da's idd zo

Heb er trouwens ook zo een.

78-jarige trouwt met 38-jarige en ook vier maanden later: een dochter!
Oude gast was directeur van een of andere fabriek....dat doet het natuurlijk altijd goed
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 15:15:12 #76
18653 crew  D.
pi_79532733
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dochter C trouwt met D.

Iemand trouwens een idee voor zoekmogelijkheden bij onze oosterburen?
pi_79538733
Google even op archiv deutschland

http://www.archivschule.de/content/33.html bijvoorbeeld en dan archiv portale. Kan je in verschillende gebieden zoeken.
  Moderator woensdag 24 maart 2010 @ 18:30:16 #78
18653 crew  D.
pi_79539936
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:50 schreef Jill-RMC het volgende:
Google even op archiv deutschland

http://www.archivschule.de/content/33.html bijvoorbeeld en dan archiv portale. Kan je in verschillende gebieden zoeken.
Bedankt!

even kijken of ik er met mijn Duits wijs uit kan komen
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:40:01 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_79548329
Psst... translate.google.com .
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 07:58:58 #80
18653 crew  D.
pi_79557529
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:40 schreef Burdie het volgende:
Psst... translate.google.com .
Oja, good thinking
pi_79571724
Zoek ik een stamboom op internet, vind ik er eentje met 1165 familieleden.
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 15:25:32 #82
18653 crew  D.
pi_79572085
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:15 schreef Keesflap het volgende:
Zoek ik een stamboom op internet, vind ik er eentje met 1165 familieleden.
Wel familieleden van jou? Of van elkaar?
pi_79572314
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:25 schreef D. het volgende:

[..]

Wel familieleden van jou? Of van elkaar?
Allemaal familie van mij. De stamboon begint met een enkel echtpaar rond 1700 en volgt zo een complete generatie of 12.
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 15:34:23 #84
18653 crew  D.
pi_79572394
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:31 schreef Keesflap het volgende:

[..]

Allemaal familie van mij. De stamboon begint met een enkel echtpaar rond 1700 en volgt zo een complete generatie of 12.
Nou, dan kun je weer ff vooruit, met typen

Er vanuit gaande dat je ze allemaal in een programma gaat overnemen
pi_79650869
-spam, voor advertentiemogelijkheden kan je mailen met adverteren@fok.nl-

[ Bericht 96% gewijzigd door remlof op 27-03-2010 19:32:53 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 17:05:34 #86
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_80810408
Aan 1 kant van de familie kom ik niet verder dan de opa van mijn opa, iemand tips?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_80812995
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:05 schreef Dagoduck het volgende:
Aan 1 kant van de familie kom ik niet verder dan de opa van mijn opa, iemand tips?
ja .. tip 1.... volledige naam, data, plaatsen, beroep, echtgenoot noemen..
zo kan niemand een gerichte tip geven toch ?
ken je stamboomforum ?
http://www.stamboomforum.nl/
pi_80817185
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:05 schreef Dagoduck het volgende:
www.google.nl
  woensdag 28 april 2010 @ 21:59:23 #89
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_80822296
Hij vindt echt nergens een resultaat..

edit: Misschien als ik een site van een andere familie van der Heide zoek dat het dezelfde familie is

[ Bericht 73% gewijzigd door Dagoduck op 28-04-2010 22:07:01 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_80822612
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:59 schreef Dagoduck het volgende:
Hij vindt echt nergens een resultaat..
Gooi eens een naam in de groep.

Of ga zelf eens pluizen in archieven. Stad van geboorte van je opa of stad van trouwen. Daar de akte van opzoeken, daarop staan weer de namen van de ouders en zo verder proberen te komen.
  woensdag 28 april 2010 @ 22:10:04 #91
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_80822781
Mijn opa heette: Jan van der Heide
Zijn vader Pieter van der Heide
en zijn vader Arend van der Heide (geb. 03-01-1865)(ovl.23-10-1953)getrouwd met Hendrikje Huisman (geb.07-12-1864)(ovl.15-04-1953)

Pieter (piet) van der Heide is geboren 17-04-1895 in Enkhuizen, mijn opa jan in Andijk.

edit: hij staat hier ook bij:
http://www.schiltmeijer.n(...)aats%20Enkhuizen.htm

met nog een rijtje:
quote:
Heide v d Arend 03-01-1865 23-10-1953 2017 Huisman Hendrikje
Heide v d Joh. 08-11-1906 16-05-1970 0133 Sterk Gerritje
Heide v d Johanna 11-01-1901 06-04-1998 2017
Heide v d Marijtje 25-05-1901 11-04-1998 0722 Franx Gerrit
Heide van der Adriana 22-06-1922 11-04-2006 0356 Willems
Heide van der Cornelia 07-12-1906 28-09-1988 1890 Jong de Age Sipkes
Heide van der Dirk 23-07-1892 25-12-1962 1858 Visser Dieuwke
Heide van der Dirk 21-04-1930 19-09-1996 0476
Heide van der Henny 19-04-1933 25-05-2007 1418 Keesman
Heide van der Jan 09-06-1933 13-07-2006 0320
Heide van der Jansje 07-12-1910 25-06-1998 0103 Overdijk Pieter
Heide van der Marijtje 25-10-1855 14-09-1945 1007 Roo de P.
Heide van der Meinoutje 05-08-1905 19-01-1995 0912 Graaff de Harme
Heide van der Paulus 30-03-1895 30-11-1963 1785 Blom Dieuwertje
Heide van der Pieter 21-01-1862 27-07-1951 0467 Dok van Cornelia
Heide van der Roelof 17-06-1907 17-06-1980 0554 Leek van der Theodora
pi_80825023
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:10 schreef Dagoduck het volgende:
Arend van der Heide (geb. 03-01-1865)(ovl.23-10-1953)getrouwd met Hendrikje Huisman (geb.07-12-1864)(ovl.15-04-1953)

met deze gegevens kun je een persoonskaart aanvragen: www.cbg.nl

Genlias gezien ?

Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Noord-Hollands Archief
Algemeen Toegangnr: 358
Inventarisnr: 39
Gemeente: Enkhuizen
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 5
Datum: 16-02-1893
Bruidegom Arend van der Heide
Leeftijd: 28
Geboorteplaats: Enkhuizen
Bruid Hendrikje Huisman
Vader bruidegom Gerrit van der Heide
Moeder bruidegom Grietje Eggen
Vader bruid Pieter Huisman
Moeder bruid Antje van der Leek
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep vader bg.: visser; beroep vader bd.: arbeider

-----------

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=199&xtr=7167768&vgr=2

-----------------------
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Aktenummer: 52
Datum: 03-11-1853
Bruidegom Gerrit van der Heide
Leeftijd: 23
Bruid Grietje Eggen
Geboortedatum: 01-04-1829
Geboorteplaats: Krommenie
Vader bruidegom Paulus van der Heide
Moeder bruidegom Neeltje Swiers
Vader bruid Pieter Eggen
Moeder bruid Marijtje Venlet
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep vader bd.: timmerman

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=0&xtr=7165992&vgr=1

[ Bericht 35% gewijzigd door Bluesdude op 28-04-2010 22:54:45 ]
pi_80825317
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:10 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn opa heette: Jan van der Heide
Zijn vader Pieter van der Heide
en zijn vader Arend van der Heide (geb. 03-01-1865)(ovl.23-10-1953)getrouwd met Hendrikje Huisman (geb.07-12-1864)(ovl.15-04-1953)

Pieter (piet) van der Heide is geboren 17-04-1895 in Enkhuizen, mijn opa jan in Andijk.

edit: hij staat hier ook bij:
http://www.schiltmeijer.n(...)aats%20Enkhuizen.htm

met nog een rijtje:
[..]
Asjeblieft:

Gerrit van der Heide, de vader van de opa van je opa
quote:
Detail resultaat: (Bruidegom)

Aktenummer: 5
Datum: 16-02-1893
Bruidegom Arend van der Heide
Bruid Hendrikje Huisman
Vader bruidegom Gerrit van der Heide
Moeder bruidegom Grietje Eggen
Vader bruid Pieter Huisman
Moeder bruid Antje van der Leek
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep vader bg.: visser; beroep vader bd.: arbeider
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=5&xtr=7167768&vgr=1

Genlias is je vriend
pi_80825345
Je was me voor Bluesdude
pi_80825490
Heb je uberhaupt wel gezocht....2 minuten verder.

Papa van Gerrit ook gevonden:
quote:
Aktenummer: 52
Datum: 03-11-1853
Bruidegom Gerrit van der Heide
Leeftijd: 23
Bruid Grietje Eggen
Geboortedatum: 01-04-1829
Geboorteplaats: Krommenie
Vader bruidegom Paulus van der Heide
Moeder bruidegom Neeltje Swiers
Vader bruid Pieter Eggen
Moeder bruid Marijtje Venlet
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep vader bd.: timmerman
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=47&xtr=7165992&vgr=1

Bluesdude...kap eens met mij voor zijn
  woensdag 28 april 2010 @ 22:58:27 #96
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_80825576
Vandaar dat die broer van pieter ook gerrit heet Ik faal.
pi_80825756
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:58 schreef Dagoduck het volgende:
Vandaar dat die broer van pieter ook gerrit heet Ik faal.
Ik denk dat je op Genlias aardig op weg komt met broers en zussen van de genoemde namen opsporen. Leken er ook best veel uit Friesland of die richting op te komen, dus misschien dat je daar ook nog een link kan vinden?
pi_80825803
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:54 schreef Jill-RMC het volgende:
Je was me voor Bluesdude
okeee morgen revanche ? best of 3 ?

quote:
DIEUWERTJE ROOKER, geb. Enkhuizen 19-2-1835 des middags ten
twaalf uren, de volgende dag aangegeven door de vader met als
getuigen Paulus van der Heide, oud 42 jaar, visscher en Pieter
Buisman, oud 63 jaar, dagloner, beiden wonende in de
Princestraat te Enkhuizen
http://members.chello.nl/c.reus/documents/Vis.txt

Paulus dus geboren 1792 ong...wonende in de Princestraat?

-------------
ook een dochter van Paulus .... en Paulus word hier Arendszoon genoemd
---------
Aktenummer: 28
Datum: 21-07-1850
Bruidegom Gosem Bijl
Leeftijd: 22
Bruid Meinoutje Paulus
Leeftijd: 26
Vader bruidegom Cornelis Bijl
Moeder bruidegom Trijntje Kuiper
Vader bruid Paulus Arendsz
Moeder bruid Neeltje Zwiers
Nadere informatie beroep bg.: visser; beroep bruid: dienstbode; beroep moeder bg.: visventster; bruid en vader van de bruid bijgenaamd van der Heide

---------------

http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=0&xtr=7165839&vgr=6

-------------
ouders Zwier: http://www.lazeut.com/genweb/swier/fam00447.htm

[ Bericht 17% gewijzigd door Bluesdude op 28-04-2010 23:10:34 ]
  woensdag 28 april 2010 @ 23:10:02 #99
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_80826065
Dan heb ik nog een mooie voor jullie:
Mijn moeder heet: Gordinou de Gouberville nu zit ik daarmee al tot in 1673 ong. Genaamd Isaac
kunnen jullie verder komen?

Isaac(k) gordinou de gouberville getrouwd met Roelofken VinckenBerghs (of vinkenbergs) oid..
Na de vakantie maar eens verder zoeken..
  woensdag 28 april 2010 @ 23:16:06 #100
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_80826371
Die Gerrit van der Heide is dus 2x getrouwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')