Wat is een 'kaartje kopen' scenario? (ik mis iets denk ik want dit ken ik niet).quote:Op maandag 2 februari 2009 22:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat is dus de op saldo situatie. En dan lijkt het mij ook logisch dat je voor 2 aparte ritten betaald.
Hoe gaat het met het "kaartje kopen" scenario.
nee hij heeft geen gelijkquote:Op maandag 2 februari 2009 22:50 schreef wdn het volgende:
[..]
Wist je dat de NS 700m euro op een rekening heeft staan om ALLE stations te voorzien van poortjes en dat ze dat geld gebruiken om de huidige extra kosten te dekken. Men kreeg dat geld omdat zwartrijders de belastingbetaler veel geld kost. Dat er daarna voor zuilen gekozen wordt was geen aanleiding om dat geld naar ratio terug te vragen...
[..]
Klopt. Macca hij heeft hier gelijk hoor
Dat is de hardnekkigheid van snowgoon, die denkt dat de NS met twee soorten reissystemen komt. Eentje met in- en uitchecken op saldo, en het bedenksel van Snowgoon dat je bij een automaat een enkeltje van een bepaald station naar een ander bepaald station op de chipkaart kan zetten.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Wat is een 'kaartje kopen' scenario? (ik mis iets denk ik want dit ken ik niet).
Nee mag niet. Ze kunnen aan de stempel zien welke conducteur op welke dag die heeft gezet.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee hij heeft geen gelijk
ik ga van Rotterdam Lombardijen naar Den Haag
Ik neem stoptrein, krijg controle =1
stap over op intercity krijg controle = 2
ik ga terug met intercity naar Rotterdam Centraal, krijg weer controle = 3
stap over naar stoptrein naar R'dam Lombardijen, weer pech, weer controle = 4x
Los daarvan, je krijgt bijna nooit 2x controle hoor, dus het kan wel degelijk.
Voor de goede orde, ik ga niet 2x heen en weer, maar het zou wel kunnen
oh. Er komen 2 systemen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 06:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is de hardnekkigheid van snowgoon, die denkt dat de NS met twee soorten reissystemen komt. Eentje met in- en uitchecken op saldo, en het bedenksel van Snowgoon dat je bij een automaat een enkeltje van een bepaald station naar een ander bepaald station op de chipkaart kan zetten.
Heeft geen zin, snowgoon is toch overtuigd van zijn eigen gelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 06:59 schreef wdn het volgende:
oh. Er komen 2 systemen.
- Kaartjes waar je geld op kunt zetten (saldo).
- Abo's (maand/jaar reizen van statiion a naar station b).
Een abo kan ook als saldo gebruikt worden maar dat is geen aparte kaart: slechts variant 1 saldo gebruiken met een variant 2 ov chip.
Precies.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 07:14 schreef macca728 het volgende:
het grote probleem met de NS is dat niemand weet wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.
2 keer een enkele reis kopen ipv een retour, dat op je OV chipkaart zetten zodat je van tevoren weet hoeveel de reis gaat kosten.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Wat is een 'kaartje kopen' scenario? (ik mis iets denk ik want dit ken ik niet).
quote:Groningers en Drenten, die vaak lange reizen maken, hoeven volgens hem niet bang te zijn. ”Bij een automaat kun je straks Groningen–Amsterdam Zuid als los retourtje op je ov-chipkaart zetten”, zegt Hageman. ”Eén op één tegen het huidige tarief.”
Voor zover ik weet heeft de NS dat geld gekregen om poortjes op stations te zetten. Ik heb nergens gelezen dat het alle stations zouden worden. Lijkt me ook niet handig dat staion Schubbekutteveen met 1 ingang en niemand in de buurt een poortje krijgt dat stuk kan gaan en de boel kan blokkeren.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:50 schreef wdn het volgende:
[..]
Wist je dat de NS 700m euro op een rekening heeft staan om ALLE stations te voorzien van poortjes en dat ze dat geld gebruiken om de huidige extra kosten te dekken. Men kreeg dat geld omdat zwartrijders de belastingbetaler veel geld kost. Dat er daarna voor zuilen gekozen wordt was geen aanleiding om dat geld naar ratio terug te vragen...
[..]
Klopt. Macca hij heeft hier gelijk hoor
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 06:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is de hardnekkigheid van snowgoon, die denkt dat de NS met twee soorten reissystemen komt. Eentje met in- en uitchecken op saldo, en het bedenksel van Snowgoon dat je bij een automaat een enkeltje van een bepaald station naar een ander bepaald station op de chipkaart kan zetten.
Jij gebruikt een schrijven uit 2007 als feit voor een discussie!?!!?!?!?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
2 keer een enkele reis kopen ipv een retour, dat op je OV chipkaart zetten zodat je van tevoren weet hoeveel de reis gaat kosten.
De NS heeft van tevoren gezegd dat alle kaartsoorten en reizen blijven bestaan behalve de retourtjes.
En zeker voor de lange afstanden, meer dan 20 euro waarschijnlijk, kun je dus een specifiek een traject kopen.
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article2221371.ece
[..]
Aanleiding voor de eerste was deze http://webwereld.nl/article/view/id/52292:quote:De technische beperking van de OV-chipkaart op treinretourtjes lijkt haaks te staan op de wil van de Tweede Kamer. In Londen krijgen reizigers wel automatisch geld terug. SP stelt vragen.
Het afschaffen van het retourtje in de trein trein blijkt slecht te vallen bij de Tweede Kamer. Vorige week maakte de NS het einde van het retour-tarief bekend.Reizers zullen bij de invoering van de OV-chipkaart twee enkeltjes moeten kopen en zijn dan zes procent duurder uit.
<..>
Ook dagkaart verdwijnt
Naast het retourtje in de trein, blijkt overigens dat ook de dagkaart zal verdwijnen. Bij een dagkaart mogen reizigers tegen een vast tarief onbeperkt reizen. Een zegsman van de NS zegt toe dat de dagkaart de komende twee tot drie jaar op papier worden verstrekt.Evenals bij het retourtje, zou het technisch niet mogelijk zijn om deze tarief-variant op de OV-chipkaart te laden.
<..>
Jouw argumentatie en informatie is in dit geval fout om 2 redenen:quote:De OV-chipkaart is technisch niet in staat om retourtjes te verwerken. Daarom wordt deze mogelijkheid afgeschaft. Maar het is onzekerder dan ooit of de kaart er überhaupt komt.
De OV-chipkaart blijkt alleen enkele reizen te kunnen verwerken. Daarom wordt bij de introductie het retourbiljet afgeschaft. Hierdoor zullen reizigers voor dit type reis gemiddeld zo'n zes procent meer moeten betalen. Voor enkeltjes komt een korting van 9 procent ten opzicht van het huidige tarief.
In de huidige tariefstructuur is een retourtje 15 procent goedkoper dan een enkeltje, waardoor die kaartjes in praktijk 6 procent duurder worden. <..>
Dan kun je op je bestemming niet naar buitenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:43 schreef snowgoon het volgende:
Owja, als dat op saldo reizen het enige is, hoe gaat het dan met die 20 euro? Een reisje Maastricht - Goningen kost veel meer. Grote kans dat daarna je kaart meteen leeg is en je dus telkens moet opladen voor die enkele reis.
Ja dat was om alle stations af te sluiten.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft de NS dat geld gekregen om poortjes op stations te zetten. Ik heb nergens gelezen dat het alle stations zouden worden. Lijkt me ook niet handig dat staion Schubbekutteveen met 1 ingang en niemand in de buurt een poortje krijgt dat stuk kan gaan en de boel kan blokkeren.
quote:Een op vijf studenten kreeg ov-chipkaart te laat
Uitgegeven: 3 februari 2009 11:53
Laatst gewijzigd: 3 februari 2009 11:54
ROTTERDAM - Ruim 20.000 studenten die in Rotterdam studeren hadden niet op tijd een ov-studentenkaart met chip in bezit.
Dat is ongeveer 20 procent van het totaal aantal studenten dat in de havenstad studeert.
,,We wisten van tevoren dat niet alle studenten hun kaart op tijd zouden hebben" , aldus de woordvoerder van de ov-studentenkaart dinsdag.
Pasfoto
Hun verwachting was al dat er 16.000 tot 17.000 van de 110.000 kaarten in orde zouden zijn. Dat de studenten hun kaart niet op tijd kregen, heeft verschillende oorzaken. Ongeveer een op de tien had niet op een tijd een tweede pasfoto ingeleverd die nodig is voor de kaart.
Woonadressen
Bovendien zijn eerst kaarten verstuurd aan studenten die in Rotterdam en de directe omgeving wonen. Terwijl studenten ook verder weg wonen. Kaarten worden verkeerd verstuurd omdat correspondentie adressen waar de organisatie over beschikt, niet altijd dezelfde zijn als de woonadressen van de studenten.
Kort dag
Ook zijn 20.000 kaarten pas de laatste dagen voor invoering van de ov-chip in de Rotterdamse metro, op 29 januari, verstuurd. De organisatie was ervan uitgegaan dat een groep studenten die in 2007 had meegedaan aan een pilot, de kaart nog had. Ondanks de problemen in Rotterdam moet de rest van de Nederlandse studenten eind maart van een ov-studentenkaart met chip zijn voorzien. ,,Rotterdam was kort dag; voor de rest van het land hebben we nu ruim de tijd.''
De woordvoerder verwacht dat het ,,probleem in Rotterdam de komende weken vanzelf verdwijnt''. Het inleveren van een tweede pasfoto blijft een zaak van de studenten zelf.
© ANP
Klopt. Zoek een RET medewerker en ga bij hem klagen dat je een compensatiekaart wiltquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Als ik nou met mijn OV naar Rotterdam wil, en met de metro naar spijkernisse wil. Dat kan dus niet? Omdat ik nog geen OV kaart heb?
Geen ideequote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:58 schreef msnk het volgende:
Weet iemand trouwens waarom er zoveel poortjes dicht zijn in bijv Sloterdijk? Daar hebben ze nog heul geen chipkaart gedoe dinges
Dankje! Maar het is toch te bizar voor woorden hoe het op deze manier gaat. Dat ik dingen moet opsturen ofzo.. of ligt het aan mij?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:14 schreef wdn het volgende:
[..]
Klopt. Zoek een RET medewerker en ga bij hem klagen dat je een compensatiekaart wilt
Hier meer info: http://74.125.77.132/search?q=cache:dAFxtTiYV9QJ:www.arriva.nl/fileadmin/user_upload/OV-chipkaart/Folder_compensatieregeling_A5_LR_DEF.pdf+COMPENSATIEKAART+OV+CHIP&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl (html versie) of PDF http://www.arriva.nl/file(...)geling_A5_LR_DEF.pdf
Ja nou. Het alternatief zou zijn dat ALLE stations allemaal meteen moeten over stappen op OV Chip.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dankje! Maar het is toch te bizar voor woorden hoe het op deze manier gaat. Dat ik dingen moet opsturen ofzo.. of ligt het aan mij?
een OV kaart opwaarderen? Het is een simpel kaartje dat geplastificeerd is. zit verder geen chip of e.d. inquote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja nou. Het alternatief zou zijn dat ALLE stations allemaal meteen moeten over stappen op OV Chip.
RDam is het eerste metro station waar dit actief is. Alles buiten Rotterdam krijgt dus tijdelijk problemen met het vervoer in die regio. Helaas zijn jullie proefkonijnen
edit:
Ik las trouwens dat het alleen mogelijk is om een OV Kaart op te waarderen met een chipknip of bankpas.
Niet met contact geld !? (kan het me bijna niet voorstellen...).
Je kunt een saldo op een OV kaart zetten (abo versie). Niet de wegwerpvariant.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
een OV kaart opwaarderen? Het is een simpel kaartje dat geplastificeerd is. zit verder geen chip of e.d. in
Nou, wat ontzettend kort dag. De RET wilde al in oktober 2007 helemaal overstappen op de chipkaart. Ze hebben meer dan een jaar de tijd gehad.quote:,,Rotterdam was kort dag; voor de rest van het land hebben we nu ruim de tijd.''
Ja precies, geef je een zeer recent persbericht van de NS waaruit vrijwel onomstotelijk blijkt dat alleen op saldo reizen er komt, komt meneer snowgoon nog even met informatie uit de oertijd aanzetten om toch maar zijn gelijk te kunnen halen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 08:50 schreef wdn het volgende:
[..]
Jij gebruikt een schrijven uit 2007 als feit voor een discussie!?!!?!?!?
toch is het zoquote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja nou. Het alternatief zou zijn dat ALLE stations allemaal meteen moeten over stappen op OV Chip.
RDam is het eerste metro station waar dit actief is. Alles buiten Rotterdam krijgt dus tijdelijk problemen met het vervoer in die regio. Helaas zijn jullie proefkonijnen
edit:
Ik las trouwens dat het alleen mogelijk is om een OV Kaart op te waarderen met een chipknip of bankpas.
Niet met contact geld !? (kan het me bijna niet voorstellen...).
testgebiede zeker ?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:58 schreef msnk het volgende:
Weet iemand trouwens waarom er zoveel poortjes dicht zijn in bijv Sloterdijk? Daar hebben ze nog heul geen chipkaart gedoe dinges
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |