ICKquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
In de categorie raad de plaat:
[ afbeelding ]
1. wat is dit?
2. waar is dit?
3. waarom was 1 op plaats 2?
4. wanneer was 1 voor het laatst 'in dienst'?
bijna, het was spoor 10quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Het Koninklijk rijtuig op spoor 9 (?) van Utrecht Centraal
toch handig dat ze van te voren weten dat er een sein storing isquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend voor acht uur stond de aankondiging van een seinstoring die om 9 uur op dat traject zou beginnen al op teletekst
nee, ik bedoel: waarom kwam ie op utrecht?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zaakje moest kopmaken, waardoor het rijtuig naar positie 2 ging?
dat kloptquote:Laatste inzet zal 16 juni 2007 zijn geweest. De opening van de Betuweroute.
Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.quote:Adler schreef:
Het vogelbekdier dat momenteel wordt getest in Velim is daar al ontspoord![]()
![]()
Het heeft nog lang geduurd.
Nu moeten ze de testen voortzetten met een half stel.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:48 schreef James1988 het volgende:
Gespot bij de zuiderburen:
[..]
Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.
Prutsers daar, bij AnsaldoSloterdijk
Hopelijk werken de Denen meequote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoAlkmaar gaat binnenkort wel op de fles
Waarom zou je het niet gewoon bij Velaro's laten?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:37 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed over een paar maanden: "Zeg ehm, Siemens, wij hebben treinen nodig, zo snel mogelijk... we hebben interesse in Venturio, bouw er daar maar 6 van. In de tussentijd willen we ook nog 6 Velaro's hebben zodat we alvast kunnen gaan rijden."
helemaal juistquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het was een ritje na een onderhoudsbeurt. Er werd gereden van Watergraafsmeer naar Utrecht Daalsedijk en om die locatie te bereiken, moet je kopmaken bij Utrecht Centraal.
nu.nlquote:Op station Lombardijen in Rotterdam is dinsdagmiddag door nog onbekende oorzaak een trein door het stootblok geschoten.
Niemand raakte gewond. Het treinverkeer is wel stilgelegd, zo meldde een politiewoordvoerder.
Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:07 schreef James1988 het volgende:
Venturio is nog een concept-cartrain, maar ik vind 'm wel errug mooi
zou het weer een sprinter zijn? zou me niks verbazen eerlijk gezegd....quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Venturioquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.
Conceptquote:Siemens Venturio is a concept intercity and interregional train from Siemens.[1]
Hmnz. Geen 1500 V dus zo te zien?quote:The Venturio concept is intended for top speeds between 160 km/h and 250 km/h, train lengths of 3-9 (originally 3-12) cars, and optional active tilting. The design allows for the installment of various kinds of traction equipment, such as 3 kV DC, 15 kV 16.7 Hz AC and 25 kV 50 Hz AC electric, or diesel-electric.
Wat ik hieruit opmaak is dat de Venturio juist is ontwikkeld vanuit de ICE TD, en ze hebben meegeboden met de ICE-T maar dat hebben ze verloren.quote:The Venturio concept was developed from the ICE TD high-speed DMUs for Deutsche Bahn, which were produced by a consortium under the leadership of Siemens. The company offered the Venturio in a tender for a second batch of the related ICE T high-speed EMUs, but, but another bid won in 2002.
jeanpierre:quote:Het is geen nieuw topic waard en dit is het meest toepasselijke dat ik kon vinden voor het bericht dat er - in alle stilte kennelijk - twee DM '90 zijn overgegaan naar Syntus, de 3448 en 3449. Het is een permanente overdracht (m.a.w. Syntus huurt niet van NS zoals Veolia met de 3446 en 3447, maar least ze van NSFS), aangezien Syntus ze vernummert in de eigen nummerserie, als 60 en 61.
In ieder geval is de revisie van Linten begonnen; hetzelfde bericht repte erover dat de 22 in Stendal staat. Dat heeft er wellicht zijdelings mee te maken.
quote:Zowel de revisie als de uitgebreide kwartierdienst staan in principe los van de lease van 2 extra DM'90. Voor de kwartierdienst is geen extra materieel nodig, omdat de uitbreiding tussen de spitsen plaatsvindt.
De twee extra buffels zijn erbij gekomen om de (veelvuldige) calamiteiten op het traject Arnhem - Winterswijk op te vangen. Het is de bedoeling dat 1 stel in Zevenaar komt te staan en 1 in Arnhem (beide met machinist), zodat bij een (grote) verstoring in de treindienst er direct op het drukste deel een trein ingezet kan worden. Als in 2010 de verbeteringen op Arnhem - Winterswijk door ProRail zijn gerealiseerd (en naar de verwachting de reizigersaantallen verder stijgen), zullen de stellen gebruikt worden de treindienst te versterken. De extra stellen en de uitbreiding van de kwartierdienst wordt mede gefinancierd door de opdrachtgevers.
groet, Jean-Pierre
(betrokken geweest bij de gesprekken om dit alles te financieren)
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op SOMDA het volgende:
Broek53:
[..]
jeanpierre:
[..]
ach als je dan nog op tijd kan rijden ;Dquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:08 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?
Valt mij trouwens op dat er een paar Linten zijn die op één dieselmotor draaien. Pas dan valt het je op dat het best wel rustige stelletjes zijn
Dat is hier toch net zo?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:27 schreef Ofyles2 het volgende:
In Londen rijdt nauwelijks een trein meer na de sneeuwbuien afgelopen dagen.
In ieder geval worden in Nederland maatregelen genomen om de dienstregeling te waarborgen. Een enkele trein is vertraagd of wordt eruit genomen, maar in ieder geval neemt de NS maatregelen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:38 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat is hier toch net zo?
Bij wijze van spreken één sneeuwvlokje en heel Nederland ligt plat qua verkeer
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:39 schreef dennistd het volgende:
ik vind dat ding er nou niet echt uitzien als een hogesnelheidstrein, best knap
Hier in Nederland zal er wel nooit een maximum snelheid getest gaan worden, het maximale is 160 volgens mij (bij horst-sevenum dacht ik als testtraject), en een uitzondering hiervoor is natuurlijk veeeeel te gevaarlijk
ja, op de hslquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoor
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijkquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
onder 1500 of 1800 Volt zal er niet snel zomaar ff iets 300 gaan knallen denk ik
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de afnameproefritten moeten de stellen minimaal 176 km/h rijden willen ze voor 160 km/h toegelaten worden
Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:18 schreef Wadloper het volgende:
Was dat bij de GTW's ook zo eigenlijk, dat ze 176 km/u moesten halen?
Mij staat bij dat ze een kleine 155 km/u hebben gehaald
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook welquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voor
[..]
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Okequote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Nee Van Fleppenstein, zo eenvoudig gaat dat gewoon niet. Echt niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook welalleen als je dat nou wil
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren![]()
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging![]()
![]()
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens afquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren![]()
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging![]()
![]()
geeft niks.. des te sneller is het kapot en moeten er nieuwere motortjes inquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
mDDM kan toch ook 160 halen?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:
VIRM, ICM(m), ICRm, E1600/E1700/E1800: allemaal toegelaten met 160km/u. Alleen laat de ATB het je niet rijden, maar dat is een detail. De bovenleiding vormt ook een beperking. Door de hoge stromen is die vrij zwaar uitgevoerd en is de opdrukkracht van de pantograaf ook vrij hoog, waardoor het lastig is om er met hoge snelheid onderdoor te rijden. De moderne systemen op Asd-Ut moeten geloof ik 200km/u aankunnen.
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:27 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.
Maar zo leuk als ze waren in het begin, zijn ze niet meer. Heb ook het idee dat sommige motoren het niet lang meer gaan houden, af en toe hoor je toch een raar geluid uit die motorkamer komen (hele hoge piep aldoor) en van buiten klinken ze ook al niet echt gezond meer
Had een bekende machinist inderdaad al een mooie opmerking over toen ik een stukje met hem meekeek (ik stond achter de cabine, buiten de deur en hij had voor mij de deur open laten staan zodat we alsnog konden praten):quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Onderhoud mag ook niets kosten he
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinistquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?
stap maar eens in een Veolia stel.. die klinken 10x beter
Ze glijden wel, vooral als het motregentquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Zo opgejaagd worden de treinen in het noorden toch niet?
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaaldquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Hehe
Bij Grijpskerk is trouwens die slinger die in de overweg zat verholpen. Is een stuk beter zo!
Laatst pas echt gezienquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaald
dan nog klinken ze beterquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:35 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinist
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijk
Richting Duitsland bedoel je?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:00 schreef Wadloper het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag:
Hoe gaat de route van de Bentheimer Eisenbahn eigenlijk vanaf Coevorden Heege? Gaat deze via Zl ofzo?
Jaquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Richting Duitsland bedoel je?
Deze week zijn er grensoverschrijdende proefritten voor zover ik weet: Amsterdam - Brussel v.v.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgen, zo rond kwart voor zeven, wederom een Thalys op Breda. Ze wilden me niet eens even naar Brussel brengen, 'k moest gewoon met de IC en de zuurstik via Roosendaal.
Doet me wel dagen waar die Hispeed lounge op Breda voor dient: koffiekamer voor testpersoneel.
wat dacht je van naar bentheim?quote:
Rechtstreeks he. Er ligt vanaf Coevorden een dieselspoor naar Bentheimquote:
Oke, jammer dat ze niet via Zwolle gaanquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rechtstreeks he. Er ligt vanaf Coevorden een dieselspoor naar Bentheim
Er gebeurt niet eens ietsquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:02 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke, jammer dat ze niet via Zwolle gaan![]()
Voor Fles zijn verzameling:
http://www.ivw.nl/Images/(...)ll_tcm247-234641.pdf
ik denk dat het hierbij blijft aangezien de fabriek failliet is (of in elk geval geen treinen meer bouwt)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar nou we het toch over die Protos hebben...
Rijdt dat ding nou inmiddels ook al eens ergens anders ter wereld? Of blijft het bij deze 5 of 6 stellen?
Volgens mij was dat toen de NS 150 jaar bestonden. Toen kwam er inderdaad een TGV naar Nederland. Verder een omgebouwde Koploper tot NOS-studio. ICE-demonstratie op Utrecht CS erbij. Etc.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef sander89 het volgende:
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.
Een V is voor de vervanging van een defecte Protos, de ander is er als versterkingquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?![]()
volgens mij hebben de prothosjes nogal veel panne?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet![]()
Nou AnsaldoNieuweschans nog
Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?![]()
En dan een foto van de versiering van het gebouw er bijquote:Op de dag van het voorval krijgt de machinist op spoor 423 door middel van het seinbeeld
geel in sein 1354 toestemming om naar spoor 425 te rijden. Tijdens het rijden naar spoor
425 wordt de aandacht van de machinist getrokken door de versiering van een kantoorgebouw nabij het station Amsterdam Zuid (afbeelding 6). De machinist rijdt hierdoor
verder door dan gebruikelijk om de versiering te bekijken. De machinist neemt het stootjuk
op het eind van spoor 425 pas waar als hij het tot op ongeveer 10 meter genaderd is. Hij zet
een snelremming in, maar kan niet voorkomen dat de trein met een harde klap tegen het
stootjuk botst. De trein schuift circa 10 meter over het stootjuk en komt tot stilstand. Direct
na de botsing plaatst de machinist een alarmoproep en neemt contact op met de
treindienstleider om daarna de trein te verlaten.
Dat rapport is opgesteld door de Inspectie van Verkeer en Waterstaat, niet door de NSquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
En dan een foto van de versiering van het gebouw er bij, wat een prutsers bij de NS
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |