abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 11:03:59 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65685351
Vanochtend voor acht uur stond de aankondiging van een seinstoring die om 9 uur op dat traject zou beginnen al op teletekst
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:05:14 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65685390
Ze zullen wel een probleempje hebben gehad dat niet direct in de weg zat, maar later wel oplossing behoefte (blijkbaar was het op te lossen met een aanwijzing of zo).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 11:15:20 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65685687
In de categorie raad de plaat:

1. wat is dit?
2. waar is dit?
3. waarom was 1 op plaats 2?
4. wanneer was 1 voor het laatst 'in dienst'?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:16:44 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65685714
Het Koninklijk rijtuig op spoor 9 (?) van Utrecht Centraal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65685727
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
In de categorie raad de plaat:
[ afbeelding ]
1. wat is dit?
2. waar is dit?
3. waarom was 1 op plaats 2?
4. wanneer was 1 voor het laatst 'in dienst'?
ICK
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 11:19:05 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65685782
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Het Koninklijk rijtuig op spoor 9 (?) van Utrecht Centraal
bijna, het was spoor 10
nu vraag 3 en 4 nog
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 11:29:29 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65686101
Het zaakje moest kopmaken, waardoor het rijtuig naar positie 2 ging?
Laatste inzet zal 16 juni 2007 zijn geweest. De opening van de Betuweroute.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65687162
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend voor acht uur stond de aankondiging van een seinstoring die om 9 uur op dat traject zou beginnen al op teletekst
toch handig dat ze van te voren weten dat er een sein storing is

kunnen ze hem ook sneller verhelpen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 12:06:03 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65687405
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zaakje moest kopmaken, waardoor het rijtuig naar positie 2 ging?
nee, ik bedoel: waarom kwam ie op utrecht?
en trouwens, hij ging geduwd(!) weer terug
quote:
Laatste inzet zal 16 juni 2007 zijn geweest. De opening van de Betuweroute.
dat klopt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 12:37:02 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65688287
Het was een ritje na een onderhoudsbeurt. Er werd gereden van Watergraafsmeer naar Utrecht Daalsedijk en om die locatie te bereiken, moet je kopmaken bij Utrecht Centraal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:48:29 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65688584
Gespot bij de zuiderburen:
quote:
Adler schreef:
Het vogelbekdier dat momenteel wordt getest in Velim is daar al ontspoord
Het heeft nog lang geduurd.
Nu moeten ze de testen voortzetten met een half stel.
Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.

Prutsers daar, bij AnsaldoSloterdijk
pi_65689128
Al bijna (!) een jaar oud:

Bron
So we just called him Fred too
pi_65690030
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:48 schreef James1988 het volgende:
Gespot bij de zuiderburen:
[..]

Hij noemt geen bron, maar het zou me totaal niet verbazen.

Prutsers daar, bij AnsaldoSloterdijk

tis toch werkelijk briljant..

ik zeg.. TYPE AFKEURING
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:37:25 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65690144
NS Hispeed over een paar maanden: "Zeg ehm, Siemens, wij hebben treinen nodig, zo snel mogelijk... we hebben interesse in Venturio, bouw er daar maar 6 van. In de tussentijd willen we ook nog 6 Velaro's hebben zodat we alvast kunnen gaan rijden."

pi_65690193
doe dat nu maar.. want met Ansaldogroningen wordt t niks
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 13:41:30 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65690262
AnsaldoAlkmaar gaat binnenkort wel op de fles
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65690302
moet onze Fles dat niet even regelen dan?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:46:07 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65690423
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoAlkmaar gaat binnenkort wel op de fles
Hopelijk werken de Denen mee
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:52:11 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65690617
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:37 schreef James1988 het volgende:
NS Hispeed over een paar maanden: "Zeg ehm, Siemens, wij hebben treinen nodig, zo snel mogelijk... we hebben interesse in Venturio, bouw er daar maar 6 van. In de tussentijd willen we ook nog 6 Velaro's hebben zodat we alvast kunnen gaan rijden."

Waarom zou je het niet gewoon bij Velaro's laten? Die zijn mooier, sneller en ook meer toegelaten in NL dan venturio's toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:07:04 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65691081
Venturio is nog een concept-cartrain, maar ik vind 'm wel errug mooi
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 14:07:06 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65691083
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het was een ritje na een onderhoudsbeurt. Er werd gereden van Watergraafsmeer naar Utrecht Daalsedijk en om die locatie te bereiken, moet je kopmaken bij Utrecht Centraal.
helemaal juist
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:12:59 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65691295
quote:
Op station Lombardijen in Rotterdam is dinsdagmiddag door nog onbekende oorzaak een trein door het stootblok geschoten.

Niemand raakte gewond. Het treinverkeer is wel stilgelegd, zo meldde een politiewoordvoerder.
nu.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:13:44 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65691323
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:07 schreef James1988 het volgende:
Venturio is nog een concept-cartrain, maar ik vind 'm wel errug mooi
Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 14:19:42 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65691538
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nu.nl
zou het weer een sprinter zijn? zou me niks verbazen eerlijk gezegd....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 14:20:49 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65691578
Op Lombardijen is toch maar 1 stootblok te vinden? De rest van de sporen is toch doorgaand?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 14:25:25 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65691748
@ dennistd: Morgen kun je de Traxx in Enschede platen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:55:55 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65692888
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee hoor, ICE-T's waar nu zo veel gezanik mee is, dat zijn (ook) Venturio's.
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Venturio
quote:
Siemens Venturio is a concept intercity and interregional train from Siemens.[1]
Concept
quote:
The Venturio concept is intended for top speeds between 160 km/h and 250 km/h, train lengths of 3-9 (originally 3-12) cars, and optional active tilting. The design allows for the installment of various kinds of traction equipment, such as 3 kV DC, 15 kV 16.7 Hz AC and 25 kV 50 Hz AC electric, or diesel-electric.
Hmnz. Geen 1500 V dus zo te zien?
quote:
The Venturio concept was developed from the ICE TD high-speed DMUs for Deutsche Bahn, which were produced by a consortium under the leadership of Siemens. The company offered the Venturio in a tender for a second batch of the related ICE T high-speed EMUs, but, but another bid won in 2002.
Wat ik hieruit opmaak is dat de Venturio juist is ontwikkeld vanuit de ICE TD, en ze hebben meegeboden met de ICE-T maar dat hebben ze verloren.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 15:12:16 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65693510
Dat bij Rotterdam viel genoeg mee. Was een goederentreintje dat bij Rotterdam Stadion een stootjuk ietsje opschoof, meer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 15:30:06 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65694192
Ik lees net op SOMDA het volgende:

Broek53:
quote:
Het is geen nieuw topic waard en dit is het meest toepasselijke dat ik kon vinden voor het bericht dat er - in alle stilte kennelijk - twee DM '90 zijn overgegaan naar Syntus, de 3448 en 3449. Het is een permanente overdracht (m.a.w. Syntus huurt niet van NS zoals Veolia met de 3446 en 3447, maar least ze van NSFS), aangezien Syntus ze vernummert in de eigen nummerserie, als 60 en 61.

In ieder geval is de revisie van Linten begonnen; hetzelfde bericht repte erover dat de 22 in Stendal staat. Dat heeft er wellicht zijdelings mee te maken.
jeanpierre:
quote:
Zowel de revisie als de uitgebreide kwartierdienst staan in principe los van de lease van 2 extra DM'90. Voor de kwartierdienst is geen extra materieel nodig, omdat de uitbreiding tussen de spitsen plaatsvindt.
De twee extra buffels zijn erbij gekomen om de (veelvuldige) calamiteiten op het traject Arnhem - Winterswijk op te vangen. Het is de bedoeling dat 1 stel in Zevenaar komt te staan en 1 in Arnhem (beide met machinist), zodat bij een (grote) verstoring in de treindienst er direct op het drukste deel een trein ingezet kan worden. Als in 2010 de verbeteringen op Arnhem - Winterswijk door ProRail zijn gerealiseerd (en naar de verwachting de reizigersaantallen verder stijgen), zullen de stellen gebruikt worden de treindienst te versterken. De extra stellen en de uitbreiding van de kwartierdienst wordt mede gefinancierd door de opdrachtgevers.
groet, Jean-Pierre
(betrokken geweest bij de gesprekken om dit alles te financieren)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 15:32:57 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65694309
Zo, hierbij dan mijn foto's van gisteren. Het reisje ging van Enschede via Utrecht, Eindhoven, Venlo en Nijmegen weer naar Enschede.


SGMm 2973
Met LED-verlichting als sprinter naar Utrecht, te Utrecht Centraal


16/17/1800 locs 1739
Onderweg om het koninklijk rijtuig na onderhoud weer naar de HTMU-loods te brengen, te Utrecht Centraal


ICRm Koninklijk rijtuig
Na onderhoud onderweg naar Utrecht Daalse Dijk, te Utrecht Centraal


Historisch 386
Na ATB-keuring onderweg van Leidschendam naar Utrecht Daalse Dijk, te Utrecht Centraal


Historisch 386
Na ATB-keuring onderweg van Leidschendam naar Utrecht Daalse Dijk, te Utrecht Centraal


SLT 2402
Onderweg naar Amersfoort, te Utrecht


Elektrisch 111 141
Stoptrein uit Hamm (D), te Venlo


DM'90 3445
Stoptrein naar Apeldoorn, te Zutphen


16/17/1800 locs 1749
Met ICRm als intercity naar Roosendaal, te Zutphen


LINT 41/H 36
Stoptrein naar Oldenzaal, te Zutphen

Alle foto's vind je hier
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65694971
Mooie platen , ik wacht wel nog even tot warmer word voordat ik weer naar Duitsland op de motor om wat foto's te schieten.
............................
pi_65695730
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op SOMDA het volgende:

Broek53:
[..]

jeanpierre:
[..]
Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?
Valt mij trouwens op dat er een paar Linten zijn die op één dieselmotor draaien. Pas dan valt het je op dat het best wel rustige stelletjes zijn
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 16:13:38 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65695907
Ik denk een algehele revisie. De stelletjes hebben niet het eeuwige leven he
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:36:58 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65698926
Druk geweest Dennis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65700627
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:08 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Enig idee wat voor revisie? Ik neem aan zaken als de dieselmotoren o.i.d.?
Valt mij trouwens op dat er een paar Linten zijn die op één dieselmotor draaien. Pas dan valt het je op dat het best wel rustige stelletjes zijn
ach als je dan nog op tijd kan rijden ;D

gaat je motortje stuk.. dan pak je toch de andere
pi_65702545
Vandaag opeens in Den Bosch:
http://twitpic.com/1ba5g
pi_65703211
waar ICE's overal opduiken
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:26:56 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65703476
Gisteren aan het begin van de middag kwam mij er ook nog een tegemoet toen ik onderweg was van utrecht naar eindhoven
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:27:46 #237
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65703506
Overigens vraag ik me af wat het nut van derde stroomrails in Groot-Brittanië is. In Londen rijdt nauwelijks een trein meer na de sneeuwbuien afgelopen dagen.

De vervoerders zullen binnenkort het probleem oplossen, wellicht door weer een tariefverhoging van 7 ā 8 procent erdoor te drukken.

Britten en spoorwegen:
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:30:47 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65703603
Oh, ik zie net dat een paar maanden geleden (14 sep 2008) het Zweedse snelheidsrecord voor treinen verbeterd is naar 303 km/h. Niet met een X2000 overigens, maar gewoon met een X50 stel, die in de normale dienst tot 200 km/h rijden.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:38:20 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65703818
Die trein zal vast wel een kantelbaksysteem hebben.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:38:30 #240
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65703828
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:27 schreef Ofyles2 het volgende:
In Londen rijdt nauwelijks een trein meer na de sneeuwbuien afgelopen dagen.
Dat is hier toch net zo?
Bij wijze van spreken één sneeuwvlokje en heel Nederland ligt plat qua verkeer
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:39:37 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65703866
ik vind dat ding er nou niet echt uitzien als een hogesnelheidstrein, best knap
Hier in Nederland zal er wel nooit een maximum snelheid getest gaan worden, het maximale is 160 volgens mij (bij horst-sevenum dacht ik als testtraject), en een uitzondering hiervoor is natuurlijk veeeeel te gevaarlijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:41:38 #242
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65703940
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:38 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Dat is hier toch net zo?
Bij wijze van spreken één sneeuwvlokje en heel Nederland ligt plat qua verkeer
In ieder geval worden in Nederland maatregelen genomen om de dienstregeling te waarborgen. Een enkele trein is vertraagd of wordt eruit genomen, maar in ieder geval neemt de NS maatregelen.

Een heel ander contrast met België die bij uitstek niet winterproof is.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:41:59 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65703951
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:39 schreef dennistd het volgende:
ik vind dat ding er nou niet echt uitzien als een hogesnelheidstrein, best knap
Hier in Nederland zal er wel nooit een maximum snelheid getest gaan worden, het maximale is 160 volgens mij (bij horst-sevenum dacht ik als testtraject), en een uitzondering hiervoor is natuurlijk veeeeel te gevaarlijk
Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65704034
gewoon alle overwegen vervangen voor tunnels
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:51:10 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65704279
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Test thalys heeft al ver over de 300 gereden op de HSLzuid hoor
ja, op de hsl
maar ik bedoel meer een virm of icm die ze eens even voluit laten knallen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:52:54 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65704341
onder 1500 of 1800 Volt zal er niet snel zomaar ff iets 300 gaan knallen denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 19:53:55 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65704374
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
onder 1500 of 1800 Volt zal er niet snel zomaar ff iets 300 gaan knallen denk ik
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:13:19 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705060
Bij de afnameproefritten moeten de stellen minimaal 176 km/h rijden willen ze voor 160 km/h toegelaten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:17:36 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65705219
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de afnameproefritten moeten de stellen minimaal 176 km/h rijden willen ze voor 160 km/h toegelaten worden
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:18:35 #250
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705247
Was dat bij de GTW's ook zo eigenlijk, dat ze 176 km/u moesten halen?
Mij staat bij dat ze een kleine 155 km/u hebben gehaald
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:20:39 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705331
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..
Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voor
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:18 schreef Wadloper het volgende:
Was dat bij de GTW's ook zo eigenlijk, dat ze 176 km/u moesten halen?
Mij staat bij dat ze een kleine 155 km/u hebben gehaald
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65705416
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voor
[..]

GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook wel alleen als je dat nou wil
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:23:15 #253
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705449
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:23:31 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65705458
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook wel alleen als je dat nou wil
Nee Van Fleppenstein, zo eenvoudig gaat dat gewoon niet. Echt niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65705487
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging
!

doe mij toch t waslijn model GTW maar :p
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:25:33 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705553
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65705613
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
geeft niks.. des te sneller is het kapot en moeten er nieuwere motortjes in
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:26:54 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65705621
VIRM, ICM(m), ICRm, E1600/E1700/E1800: allemaal toegelaten met 160km/u. Alleen laat de ATB het je niet rijden, maar dat is een detail. De bovenleiding vormt ook een beperking. Door de hoge stromen is die vrij zwaar uitgevoerd en is de opdrukkracht van de pantograaf ook vrij hoog, waardoor het lastig is om er met hoge snelheid onderdoor te rijden. De moderne systemen op Asd-Ut moeten geloof ik 200km/u aankunnen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:27:04 #259
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705627
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.
Maar zo leuk als ze waren in het begin, zijn ze niet meer. Heb ook het idee dat sommige motoren het niet lang meer gaan houden, af en toe hoor je toch een raar geluid uit die motorkamer komen (hele hoge piep aldoor) en van buiten klinken ze ook al niet echt gezond meer
pi_65705641
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:
VIRM, ICM(m), ICRm, E1600/E1700/E1800: allemaal toegelaten met 160km/u. Alleen laat de ATB het je niet rijden, maar dat is een detail. De bovenleiding vormt ook een beperking. Door de hoge stromen is die vrij zwaar uitgevoerd en is de opdrukkracht van de pantograaf ook vrij hoog, waardoor het lastig is om er met hoge snelheid onderdoor te rijden. De moderne systemen op Asd-Ut moeten geloof ik 200km/u aankunnen.
mDDM kan toch ook 160 halen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:28:34 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705719
Onderhoud mag ook niets kosten he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65705907
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:27 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.
Maar zo leuk als ze waren in het begin, zijn ze niet meer. Heb ook het idee dat sommige motoren het niet lang meer gaan houden, af en toe hoor je toch een raar geluid uit die motorkamer komen (hele hoge piep aldoor) en van buiten klinken ze ook al niet echt gezond meer
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?

stap maar eens in een Veolia stel.. die klinken 10x beter
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:34:33 #263
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705999
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Onderhoud mag ook niets kosten he
Had een bekende machinist inderdaad al een mooie opmerking over toen ik een stukje met hem meekeek (ik stond achter de cabine, buiten de deur en hij had voor mij de deur open laten staan zodat we alsnog konden praten):
We hadden geen zand meer, en de GTW gleed nogal erg...

Zegt ie zo: 'We hebben geen zand meer'
Ik: 'Ohja? Hoe kan je dat zien?'
Hij: 'Zien niet, maar merken wel, we glijden vrij veel... Maar ach, een draaistel is natuurlijk goedkoper dan een zakje zand'
Ik:
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:35:54 #264
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65706077
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?

stap maar eens in een Veolia stel.. die klinken 10x beter
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinist
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:38:21 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65706178
Zo opgejaagd worden de treinen in het noorden toch niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:41:17 #266
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65706310
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Zo opgejaagd worden de treinen in het noorden toch niet?
Ze glijden wel, vooral als het motregent
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:43:08 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65706401
Tsja, als de elektronica bij Zwaagwesteinde richting Leeuwarden op glad spoor niet ingrijpt, dan lijkt het net alsof er gewoon een bak uit het spoor getild wordt door de kracht die er uit het Motorpack komt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:51:08 #268
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65706863
Hehe

Bij Grijpskerk is trouwens die slinger die in de overweg zat verholpen. Is een stuk beter zo!
pi_65706880
Vanmorgen, zo rond kwart voor zeven, wederom een Thalys op Breda. Ze wilden me niet eens even naar Brussel brengen, 'k moest gewoon met de IC en de zuurstik via Roosendaal.

Doet me wel dagen waar die Hispeed lounge op Breda voor dient: koffiekamer voor testpersoneel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:53:02 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65706963
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Hehe

Bij Grijpskerk is trouwens die slinger die in de overweg zat verholpen. Is een stuk beter zo!
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaald
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:54:08 #271
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65707025
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaald
Laatst pas echt gezien
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:00:10 #272
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65707381
Wat ik mij trouwens afvraag:

Hoe gaat de route van de Bentheimer Eisenbahn eigenlijk vanaf Coevorden Heege? Gaat deze via Zl ofzo?
pi_65707547
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:35 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinist
dan nog klinken ze beter
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:04:05 #274
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65707610
Recente plaatjes uit januari 2009:


Dieselloc 6416 met de lege buizentrein ri. On


Idem, wachten voor een stoptonend sein


E-loc 1603, houtafvaltrein ri. Vdm


ICM-IV 4241 te Groningen
pi_65707878
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijk
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.
Artikel staat op een website van een internationale NS machinist, alleen kan de website jammer genoeg niet meer vinden.
............................
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 21:25:38 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65708878
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:00 schreef Wadloper het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag:

Hoe gaat de route van de Bentheimer Eisenbahn eigenlijk vanaf Coevorden Heege? Gaat deze via Zl ofzo?
Richting Duitsland bedoel je?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:26:33 #277
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65708916
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Richting Duitsland bedoel je?
Ja
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:34:41 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65709391
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgen, zo rond kwart voor zeven, wederom een Thalys op Breda. Ze wilden me niet eens even naar Brussel brengen, 'k moest gewoon met de IC en de zuurstik via Roosendaal.

Doet me wel dagen waar die Hispeed lounge op Breda voor dient: koffiekamer voor testpersoneel.
Deze week zijn er grensoverschrijdende proefritten voor zover ik weet: Amsterdam - Brussel v.v.

Over die ICE: die zag ik op m.ns.nl staan toen ik in Ht op het perron kwam... er werd de hele tijd omgeroepen dat de IC naar Rsd van spoor 7 zou vertrekken (zoals gebruikelijk). Toen ik op m.ns.nl keek stond de ICE er bij als extra trein, maar er stond geen spoor vermeld. Ik vermoed dat hij zo rond 17.25 binnenkwam te spoor 7?


Over het VK: wel ironisch dat het land waar de trein is uitgevonden, er zoveel gedonder mee heeft. Nog ironischer is dat NS daar de hoogste klantwaardering krijgt, hoger dan de Britse maatschappijen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 21:52:46 #279
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65710579
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:26 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja
wat dacht je van naar bentheim?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 22:00:44 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65711032
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:26 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja
Rechtstreeks he. Er ligt vanaf Coevorden een dieselspoor naar Bentheim
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:02:57 #281
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65711151
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Rechtstreeks he. Er ligt vanaf Coevorden een dieselspoor naar Bentheim
Oke, jammer dat ze niet via Zwolle gaan

Voor Fles zijn verzameling:

http://www.ivw.nl/Images/(...)ll_tcm247-234641.pdf
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 22:04:09 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65711220
De lijn uitgetekend:
linkie
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:12:17 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65711779
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:02 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Oke, jammer dat ze niet via Zwolle gaan

Voor Fles zijn verzameling:

http://www.ivw.nl/Images/(...)ll_tcm247-234641.pdf
Er gebeurt niet eens iets
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:12:28 #284
148385 Wadloper
Noorderling
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:14:21 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65711911
Maar nou we het toch over die Protos hebben...

Rijdt dat ding nou inmiddels ook al eens ergens anders ter wereld? Of blijft het bij deze 5 of 6 stellen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 22:17:45 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65712131
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar nou we het toch over die Protos hebben...

Rijdt dat ding nou inmiddels ook al eens ergens anders ter wereld? Of blijft het bij deze 5 of 6 stellen?
ik denk dat het hierbij blijft aangezien de fabriek failliet is (of in elk geval geen treinen meer bouwt)
de proto-protos en de 5033 die al tijden kapot is gaan wel naar de fabriek om daarom omgebouwd/gerepareerd te worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 22:19:26 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65712248
Bouwen ze daar de Protos om tot een GTW?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:20:16 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65712285
Vet

Nou AnsaldoNieuweschans nog

Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65712664
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef sander89 het volgende:
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.
Volgens mij was dat toen de NS 150 jaar bestonden. Toen kwam er inderdaad een TGV naar Nederland. Verder een omgebouwde Koploper tot NOS-studio. ICE-demonstratie op Utrecht CS erbij. Etc.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:29:06 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65712829
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Inleveren die hap
Fap ze.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:30:29 #291
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65712891
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?
Een V is voor de vervanging van een defecte Protos, de ander is er als versterking
pi_65713981
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet

Nou AnsaldoNieuweschans nog

Ik zag trouwens deze week weer een paar Veetjes op de valleilijn... Dit wordt net zo'n kansloos verhaal als de SM90, alleen dan nog veel sneller?
volgens mij hebben de prothosjes nogal veel panne?
pi_65715936
quote:
Op de dag van het voorval krijgt de machinist op spoor 423 door middel van het seinbeeld
geel in sein 1354 toestemming om naar spoor 425 te rijden. Tijdens het rijden naar spoor
425 wordt de aandacht van de machinist getrokken door de versiering van een kantoorgebouw nabij het station Amsterdam Zuid (afbeelding 6). De machinist rijdt hierdoor
verder door dan gebruikelijk om de versiering te bekijken. De machinist neemt het stootjuk
op het eind van spoor 425 pas waar als hij het tot op ongeveer 10 meter genaderd is. Hij zet
een snelremming in, maar kan niet voorkomen dat de trein met een harde klap tegen het
stootjuk botst. De trein schuift circa 10 meter over het stootjuk en komt tot stilstand. Direct
na de botsing plaatst de machinist een alarmoproep en neemt contact op met de
treindienstleider om daarna de trein te verlaten.
En dan een foto van de versiering van het gebouw er bij , wat een prutsers bij de NS .
  woensdag 4 februari 2009 @ 07:39:38 #294
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65720602
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:33 schreef Brembo het volgende:

[..]

En dan een foto van de versiering van het gebouw er bij , wat een prutsers bij de NS .
Dat rapport is opgesteld door de Inspectie van Verkeer en Waterstaat, niet door de NS
pi_65720679
Op de valreep nog een paar foto's:


Dieselloc 6416 op de terugweg vanaf Veendam naar Onnen


DM'90 als vervangend materieel vanuit Zl, is met 3 stellen ook weer terug gegaan


5811 met de Vdm-shuttle, januari 2009. Gemaakt te Haren


Idem, 5811 maar dan van de achterkant
pi_65720806
Topic is bijna vol trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')