Opvallende namen, met Mendes da Silva en Braafheid. Schaars had ik er wel weer bij verwacht. Verder weinig bijzondere namen die ontbreken of er bij zijn lijkt me.quote:Braafheid en Schaars in voorselectie Oranje
Door Bas Abresch
Woensdag, 28 januari 2009, 15:11
Edson Braafheid is de grote verrassing in de voorselectie van het Nederlands elftal voor de oefeninterland met Tunesië op woensdag 11 februari. Bondscoach Bert van Marwijk maakte de 25 namen woensdag bekend.
Ook Stijn Schaars behoort tot de voorselectie. De AZ-middenvelder speelde al zes interlands onder Marco van Basten, maar kampte de laatste jaren met blessures. Net als Twente-verdediger Braafheid maakte Schaars deel uit van Nederland B, dat in november oefende tegen Jong Zweden.
David Mendes da Silva (AZ) en Michel Vorm (FC Utrecht) mogen eveneens weer hopen op een uitverkiezing. Beide spelers behoorden in november tot de selectie van Oranje, dat toen oefende tegen Zweden.
De voorlopige selectie ziet er als volgt uit:
Ibrahim Afellay (PSV), Ryan Babel (Liverpool), Mark van Bommel (Bayern München), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Edson Braafheid (FC Twente), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Tim de Cler (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Schalke 04), John Heitinga (Atlético Madrid), Klaas Jan Huntelaar (Real Madrid), Nigel de Jong (Manchester City), Dirk Kuyt (Liverpool), Dirk Marcellis (PSV), Joris Mathijsen (HSV), David Mendes da Silva (AZ), André Ooijer (Blackburn Rovers), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Real Madrid), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Michel Vorm (FC Utrecht) en Demy de Zeeuw (AZ).
De uiteindelijke selectie wordt op vrijdag 6 februari bekendgemaakt. Oranje speelt op woensdag 11 februari in en tegen Tunesië een vriendschappelijke interland.
Het is sowieso verbazingwekkend dat de Cler bij de selectie zit. Is Bouma trouwens alweer terug na zijn blessure?quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:00 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind het terecht dat Braafheid erbij zit je wilt me toch niet vertellen dat de Cler tegenwoordig beter op back positie speelt dan Braafheid.
Nee wel weer training hervat maar voor dat ie weer helemaal fit is loopt het seizoen al op zijn einde volgens mij.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:12 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het is sowieso verbazingwekkend dat de Cler bij de selectie zit. Is Bouma trouwens alweer terug na zijn blessure?
Bij Ajax spelen ook weinig Nederlandse spelers in de basis.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:57 schreef Suijk het volgende:
Gewoon drie keer zoveel Feyenoorders als Ajacieden.
Toen was het ook nog onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:07 schreef mcyodogg het volgende:
Braafheid! Toch eindelijk mijn gelijk. Drie jaar geleden werd ik nog uitgelachen
Er staan er iedere week zeker 4 maar soms ook wel 6 of 7 in de basis hoor.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:58 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Bij Ajax spelen ook weinig Nederlandse spelers in de basis.
Steek, Urby en Wiel zijn er al 3 die stukken beter zijn momenteel dat die lutsers uit Rotterdam...quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:58 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Bij Ajax spelen ook weinig Nederlandse spelers in de basis.
Vergeleken met wat Van Basten nog meer uitkoos, viel het nog meequote:Op woensdag 28 januari 2009 19:08 schreef Suijk het volgende:
[..]
Toen was het ook nog onzin natuurlijk.
Touché.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:15 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Vergeleken met wat Van Basten nog meer uitkoos, viel het nog mee
Denneboom, Bobson, vd Bergh, Sprockelquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:15 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Vergeleken met wat Van Basten nog meer uitkoos, viel het nog mee
Had jij wat anders van die matige coach verwacht dan ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:15 schreef Longmen het volgende:
[..]
Steek, Urby en Wiel zijn er al 3 die stukken beter zijn momenteel dat die lutsers uit Rotterdam...
De beste PSVer hoor, niet dat dat veel zegt dit seizoen, maar toch. Doet weinig fout i.t.t. zijn collega's.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:20 schreef TvhN het volgende:
Waarom zit Marcelis erbij? Die gozer bakt er dit seizoen niks van.
Kloptquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:15 schreef Barca het volgende:
Keuze van Braafheid en Schaars vind ik terecht.
Ja ik vind het ook terecht.quote:
Dat had het plaatje wel compleet gemaakt ja, in plaats van de kabel nu de 'skihut club' die de boel verziekt.quote:
quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
De beste PSVer hoor, niet dat dat veel zegt dit seizoen, maar toch. Doet weinig fout i.t.t. zijn collega's.
Van Persie? Nee man, Mols! Voor de schwalbes.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:31 schreef Barca het volgende:
Gaat een heel leuk wk worden met dit elftal: Timmer, Lucius, Hofland, Gio, De Cler, Landzaat, Van Bommel, Drenthe, Castelen, Makaay en Van Persie. Coach: Van Marwijk.
Idd ... Mickey Smol!quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:35 schreef Kriegel het volgende:
Nee, Van der Wiel is lekker constant als rechtsback wou je zeggen.
[..]
Van Persie? Nee man, Mols!
Natuurlijk moet ie nog constanter worden, maar ik vind hem als rechtsback al stukken verder dan Marcelis.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:35 schreef Kriegel het volgende:
Nee, Van der Wiel is lekker constant als rechtsback wou je zeggen.
Denk dat Marcellis meer een centrum verdediger is.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:44 schreef TvhN het volgende:
[..]
Natuurlijk moet ie nog constanter worden, maar ik vind hem als rechtsback al stukken verder dan Marcelis.
Natuurlijk valt Edson af. Bertje wil alleen zijn vriendjes en familie in de selectie.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:58 schreef Rikketik het volgende:
Schaars.Leuk dat hij er weer bij zit.
En Braafheid volledig terecht natuurlijk, al zie ik hem nog wel sneuvelen ten faveure van De Cler. Het zou een schande zijn, maar toch.
Dan zie ik nog altijd liever Braafheid of Wielaert.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:46 schreef Barca het volgende:
[..]
Denk dat Marcellis meer een centrum verdediger is.
Dwaasquote:Op woensdag 28 januari 2009 19:20 schreef TvhN het volgende:
Waarom zit Marcelis erbij? Die gozer bakt er dit seizoen niks van.
Ik ook maar dat terzijde.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:07 schreef TvhN het volgende:
[..]
Dan zie ik nog altijd liever Braafheid of Wielaert.
Wellicht wat overdreven, maar het oogt nogal moeizaam dit seizoen. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf:quote:
quote:Hij hapt continu, staat nog te vaak verkeerd opgesteld en kan totaal niet opbouwen.
In de bijlmer, met zijn homiesquote:
12 spelers?quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:17 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik ook maar dat terzijde.
Van deze selectie valt nauwelijks chocola te maken maar vooruit:
Stekelenburg; De Jong, Heitinga, Boulahrouz, Braafheid; De Zeeuw, Sneijder, Engelaar, Schaars; Van Persie, Huntelaar, Robben.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:57 schreef neen het volgende:
Timmer en De Clerondanks hun leeftijd nog steeds dragende krachten voor het grote Feyenoord!
Eens en eens.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:33 schreef TvhN het volgende:
[..]
![]()
Hij hapt continu, staat nog te vaak verkeerd opgesteld en kan totaal niet opbouwen. Dan zie ik veel liever van der Wiel van Ajax, helemaal als rechtsback.
In plaats van een goed onderbouwde post te plaatsen loopt meneer maar te schelden. Gut o gut, wat een klein kind ben je toch ook.quote:
Ken jij een betere buitenspeler met zijn snelheid en in mindere mate techniek en voorzet?quote:
Ugur Yildirim natuurlijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:29 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Ken jij een betere buitenspeler met zijn snelheid en in mindere mate techniek en voorzet?
Actually, scrap Van Bommel en Van der Vaart en zet Kuyt en Schaars maar centraal. Je levert wel wat creativiteit in maar Sneijder maakt veel goed.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:27 schreef Gabbylicious het volgende:
Huntelaar
Tijd voor Van Persie als diepe spits Beerens en Robben op de flanken. Van der Vaart en Sneijder, Van Bommel op het middenveld en Van der Wiel, Marcellis, Braafheid en El-Akchaoui achterin. Oh en Vermeer op de goal.
Hij doet het leuk dit seizoen maar om hem basis daarvan alleen te selecteren gaat me wat te ver. Laat hem toch maar wat constanter presteren om in aanmerking te komen voor een selectie. Iets wat Schaars en Braafheid wel hebben weten te bewerkstelligen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:29 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Ken jij een betere buitenspeler met zijn snelheid en in mindere mate techniek en voorzet?
Juist, Elia en Beerens beide selecteren en het laten uitvechten. Maar nee, De Cler (faalhaas 1e klas) word wel opgeroepen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:33 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hij doet het leuk dit seizoen maar om hem basis daarvan alleen te selecteren gaat me wat te ver. Laat hem toch maar wat constanter presteren om in aanmerking te komen voor een selectie. Dan zie ik veel liever Elia (met Robben dan vanaf rechts, van die kant nu in bloedvorm).
Eens met Wijnaldum, maar er is teveel concurrentie op zijn plaats, jammer dus. Fer en Biseswar wtf!quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Pfff van der Wiel en Beerens.
Dan mogen Wijnaldum, Fer en Biseswar ook wel bij de selectie.
Huh? Ben jij een vrouw? Ik dacht dat er alleen mannen hier in VBL zaten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:23 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Eens en eens.
Van der Wiel vind ik ook een mooiere verdediger (he's indeed HOT) om naar te kijken, een moderne verdediger.
Die is toch ook alweer gestopt?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:40 schreef neen het volgende:
Vergeet Overmars niet, die speelt ook nog steeds bij GAE
Wie zet jij op rechtsback dan? Reiziger? En rechtsvoor?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee Beerens en van der Wiel![]()
Kom op zeg. We hebben het over het Nederlands elftal.
Regi Blinker zou ook nog ergens zijn conditie op pijl aan het houden zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:40 schreef neen het volgende:
Vergeet Overmars niet, die speelt ook nog steeds bij GAE
Rechtsvoor van Persie of Kuijt. Robben zou er ook eventueel kunnen spelen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:42 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Wie zet jij op rechtsback dan? Reiziger? En rechtsvoor?
Bobson, van den Bergh, Denneboomquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Het Nederlands elftal komt natuurlijk te vroeg voor Van der Wiel (en al helemaal voor die 3 Feyenoord spelers) maar ach aan de andere kant is het maar een oefeninterland. Dit is het moment om de spelers die in aanmerking komen voor een plek een kans te geven.
Daar kan ik in ieder geval meer waarderen dan 1e klas lutsers als De Cler en Timmer gewoon doodleuk te selecteren.
Van Marwijk
Hij zou er kunnen spelen. Het beste is gewoon hem niet op te stellen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:48 schreef Cyberia18 het volgende:
Heitinga rechtsback
Je hebt er weer kijk op D-K.
Boulah (fit?) Heitinga (volg je de primera division?) Ooijer (quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Rechtsvoor van Persie of Kuijt. Robben zou er ook eventueel kunnen spelen.
Voor de rechtsback positie moet je van der Wiel al helemaal niet opstellen want dan zakt hij tegen Biseswar al door het ijs. Rechtsback kan die jongen gewoon niet.
Rechtsback gewoon Boulahrouz, Heitinga of Ooijer.
Ik heb het over de toekomst. Tegen Tunesie kun je gewoon met 3 verdedigers spelen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:49 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Boulah (fit?) Heitinga (volg je de primera division?) Ooijer ()
Even serieus. Hoe vaak heb je het Nederlands elftal gevolgd de laatste maanden?quote:
Jij ziet Boulahrouz als toekomstige rechtsback van het NL11-tal? Gastquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:51 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb het over de toekomst. Tegen Tunesie kun je gewoon met 3 verdedigers spelen.
Mist de drang naar voren? Ik vond hem altijd zo aanvallen ingestelde verdediger.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:51 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Even serieus. Hoe vaak heb je het Nederlands elftal gevolgd de laatste maanden?
Heitinga is alles behalve een rechtsback. Hij mist de drang naar voren en strooit met foute passes. Hem als rechtsback positioneren is vragen om moeilijkheden. Dat kwam in de wedstrijd tegen Rusland (op het EK) wel duidelijk genoeg naar voren dacht ik zo.
Misschien opbouwend vanuit centraal achterin.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Mist de drang naar voren? Ik vond hem altijd zo aanvallen ingestelde verdediger.
Kunnen we Moisander niet neutraliseren?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:54 schreef Cyberia18 het volgende:
Ach dit blijft een eeuwige discussie.
Feit blijft wel: Nederland en verdedigen.![]()
![]()
![]()
![]()
Heitinga is op zijn sterkst op het middenveld in mijn ogen. Bij Ajax schoof hij altijd door met succes (scoorde redelijk vaak toen).quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Mist de drang naar voren? Ik vond hem altijd zo aanvallen ingestelde verdediger.
Maar ben ik nou in discussie met een vrouw? Ben er wel erg benieuwd naar eigenlijk![]()
Hmm daar heb je wel een punt ja. Speelt dit seizoen echt verrassend goed bij Wigan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:57 schreef neen het volgende:
Mario Melchiot is natuurlijk de beste rechtsback voor het Nederlands elftal op dit moment.
Zie ik in 2010 niet pieken hoor.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:59 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hmm daar heb je wel een punt ja. Speelt dit seizoen echt verrassend goed bij Wigan.
Never nooit op rechtsback. Dan zie ik nog liever Zuiverloon of Kromkamp daar spelen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:02 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Zie ik in 2010 niet pieken hoor.
Gewoon Van der Wiel de kans geven/
Idd, van der Wiel doet het goed als rechtsback, nog niet echt stabiel maar dat komt wel. Als centrale verdediger komt hij fysieke kracht tekort. Marcellis en van der Wiel gewoon in de verdediging zetten, dan kijk je in ieder geval naar de toekomst.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:02 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Zie ik in 2010 niet pieken hoor.
Gewoon Van der Wiel de kans geven/
Pfff....moet ik hier nog serieus op ingaan?quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Never nooit op rechtsback. Dan zie ik nog liever Zuiverloon of Kromkamp daar spelen.
Ik wil alleen even het dramatische niveau van van der Wiel op rechtsback aangeven.quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:13 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Pfff....moet ik hier nog serieus op ingaan?
Het aantal gegadigden voor de twee posities als verdedigende middenvelder is naast van Bommel en de Jong niet zo groot.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:25 schreef koningdavid het volgende:
Braafheid zeer terecht, Schaars is nog niet in grootse vorm dus die keuze verrast me wel.
Engelaar, De Zeeuw en Mendes da Silva lijken me beter daarvoor dan Schaars.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:26 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het aantal gegadigden voor de twee posities als verdedigende middenvelder is naast van Bommel en de Jong niet zo groot.
Tja, jij bent natuurlijk verwent met toppers als de Cler en Timmer.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik wil alleen even het dramatische niveau van van der Wiel op rechtsback aangeven.
Vanenburg werd ook gewoon geselecteerd.quote:
quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan mag Van Persie nooit meer voor Nederland uitkomen als dat al een criteria is
Ik zei "Braafheidquote:Op donderdag 29 januari 2009 19:53 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ow dat is dan reden genoeg om hem niet op te roepen inderdaad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bodybuilding #1
Hardlopen #2
Je hebt gelijk. Foutje. Dan maar geen Engelaar.quote:
quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:03 schreef Kerol het volgende:
[..]
Ik zei "Braafheid" en niet "Braafheid geselecteerd
" dus de
is bedoelt voor de PERSOON Braafheid
Jij bent vaag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spuit 11.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:05 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Ze zijn niet zo slecht dat ze met 12 moeten hoor
quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Foutje. Dan maar geen Engelaar.
Nederlandse Antillen hebben die titel ook een keer gehadquote:Op donderdag 29 januari 2009 23:41 schreef mcyodogg het volgende:
Trouwens weer een beproeving in The Unofficial Football World Championship!
Tunesie als volgende uitdager.
Zou sowieso mooi zijn om die eerste 2 eens op het hoogste niveau(voor zover je daar tegen Tunesië over kunt spreken) te zien. Beerens was tegen Milan bijv. de enige die het zijn directe tegenstander(Zambrotta) lastig wist te maken. En Elia heeft het tegen backs als Rafinha, Zabaleta en Sagna(eerste wedstrijd vooral dan) ook goed gedaan. Buiten wat beiden in de competitie presteren. Als ze het niveau aankunnen, zou je in de toekomst weer met echte vleugels kunnen spelen(met Robben heb je natuurlijk al een absolute topper).quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:59 schreef koningdavid het volgende:
Ik had trouwens eerder Elia, Beerens of Emanuelson een kans gegeven i.p.v. Babel die haast niet meer speelt de laatste tijd.
Valt nog wel mee hoor, Zuiverloon doet het redelijk maar ook niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:21 schreef Solstice het volgende:
[..]
Zou sowieso mooi zijn om die eerste 2 eens op het hoogste niveau(voor zover je daar tegen Tunesië over kunt spreken) te zien. Beerens was tegen Milan bijv. de enige die het zijn directe tegenstander(Zambrotta) lastig wist te maken. En Elia heeft het tegen backs als Rafinha, Zabaleta en Sagna(eerste wedstrijd vooral dan) ook goed gedaan. Buiten wat beiden in de competitie presteren. Als ze het niveau aankunnen, zou je in de toekomst weer met echte vleugels kunnen spelen(met Robben heb je natuurlijk al een absolute topper).
Zuiverloon schijnt het trouwens in de Premier League ook erg goed te doen, de grootste sterren uit te schakelen. Als je dan toch naar een rechtsback op zoek bent...
Ja, paar weken terug nog geweldig Drogba uitgeschakeld: http://www.goltipp.com/index.php?ugras=video&katszama=36&elem_id=4928&nyelv=0quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:21 schreef Solstice het volgende:
[..]
Zuiverloon schijnt het trouwens in de Premier League ook erg goed te doen, de grootste sterren uit te schakelen. Als je dan toch naar een rechtsback op zoek bent...
Zo zakken er best veel verdedigers door t ijs.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Valt nog wel mee hoor, Zuiverloon doet het redelijk maar ook niet meer dan dat.
Donk is overigens wel door het ijs gezakt bij WBA Ik vond hem altijd wel een groot verdedigend talent maar die kunnen we dus ook wel van het lijstje schrappen van potentiële Oranje kandidaten voor de toekomst.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:30 schreef Barca het volgende:
Verdedigend zijn we relatief zwak. Dát plus het feit dat we in kwart- en halve finales traditioneel "choken" kost ons ieder toernooi de zege.
Dan kan je twee dingen doen:
1. met meer verdedigers gaan spelen
2. analyseren waarom onze sterren in de knock-outfase te kort schieten
Waarom wel punt 1:
- de kans op een tegendoelpunt is kleiner(?)
Waarom niet punt 1:
- je benut je onderscheidende sterke punt minder
Waarom wel punt 2:
- je probeert maximaal rendement te halen uit de kwaliteiten van so en self called vedetten als Van der Vaart, Sneijder, Robben, Huntelaar en Van Persie
Waarom niet punt 2:
- de basis van de kwetsbaarheid van onze spelers is een zwakke mentaliteit. Welke sportpsycholoog je ook inhuurt, het helpt niet. Nederlanders zijn lui, missen de ambitie om kampioen te worden. Als we al eens spelers hebben met een enorme drive dan lopen ze zichzelf voorbij (Davids) of zijn te dom om professioneel te spelen (Van Bommel). Al speelde Davids sterk op het wk 1998.
Op dit moment hebben we niet de ideale samenstelling van spelers en coach. Misschien is er wel de "klik" maar de kwaliteit is er zeker niet.
De kans dat je goed presteert wordt groter als je een ingespeeld team hebt, en dat is lastig als grote spelers wedstrijden mogen missen. Toch is dat logisch. Een seizoen is lang en zwaar. Arbeid (meneer Verbeek) is belangrijk, maar rust is dat zeker ook. (En nee, dit is geen pleidooi voor het wangedrag van kakkerlakken en puberende, stomme ventjes.)
Van der Sar, Zuiverloon, Heitinga, Boulahrouz, El-Akchaoui; De Zeeuw, Sneijder, Schaars; Van Persie, Huntelaar en Robben.
Wissels Stekelenburg, Wielaert, Braafheid; De Jong, Engelaar, Van der Vaart; Kuyt en Babel.
Achter de hand Vermeer, Van der Wiel; Afellay; Beerens, Koevermans en Elia.
Heb hem zelf ook nog niet zien spelen om heel eerlijk te zijn. Maar het viel me op dat de verhalen zo enorm positief waren. Als je dat zo hoorde had hij toch al een aantal grote tegenstanders kansloos gelaten.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Valt nog wel mee hoor, Zuiverloon doet het redelijk maar ook niet meer dan dat.
Donk is overigens wel door het ijs gezakt bij WBA Ik vond hem altijd wel een groot verdedigend talent maar die kunnen we dus ook wel van het lijstje schrappen van potentiële Oranje kandidaten voor de toekomst.
Helemaal mee eens. Staat week in week uit gewoon goed te spelen tegen de grootste tegenstanders.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:05 schreef Cyberia18 het volgende:
Melchiot moet de nieuwe rechtsback zijn, by far. Was vandaag weer ijzersterk.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:30 schreef Barca het volgende:
Verdedigend zijn we relatief zwak. Dát plus het feit dat we in kwart- en halve finales traditioneel "choken" kost ons ieder toernooi de zege.
Dan kan je twee dingen doen:
1. met meer verdedigers gaan spelen
2. analyseren waarom onze sterren in de knock-outfase te kort schieten
Waarom wel punt 1:
- de kans op een tegendoelpunt is kleiner(?)
Waarom niet punt 1:
- je benut je onderscheidende sterke punt minder
Waarom wel punt 2:
- je probeert maximaal rendement te halen uit de kwaliteiten van so en self called vedetten als Van der Vaart, Sneijder, Robben, Huntelaar en Van Persie
Waarom niet punt 2:
- de basis van de kwetsbaarheid van onze spelers is een zwakke mentaliteit. Welke sportpsycholoog je ook inhuurt, het helpt niet. Nederlanders zijn lui, missen de ambitie om kampioen te worden. Als we al eens spelers hebben met een enorme drive dan lopen ze zichzelf voorbij (Davids) of zijn te dom om professioneel te spelen (Van Bommel). Al speelde Davids sterk op het wk 1998.
Op dit moment hebben we niet de ideale samenstelling van spelers en coach. Misschien is er wel de "klik" maar de kwaliteit is er zeker niet.
De kans dat je goed presteert wordt groter als je een ingespeeld team hebt, en dat is lastig als grote spelers wedstrijden mogen missen. Toch is dat logisch. Een seizoen is lang en zwaar. Arbeid (meneer Verbeek) is belangrijk, maar rust is dat zeker ook. (En nee, dit is geen pleidooi voor het wangedrag van kakkerlakken en puberende, stomme ventjes.)
Van der Sar, Zuiverloon, Heitinga, Boulahrouz, El-Akchaoui; De Zeeuw, Sneijder, Schaars; Van Persie, Huntelaar en Robben.
Wissels Stekelenburg, Wielaert, Braafheid; De Jong, Engelaar, Van der Vaart; Kuyt en Babel.
Achter de hand Vermeer, Van der Wiel; Afellay; Beerens, Koevermans en Elia.
Pingels missenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:39 schreef Barca het volgende:
In de kwart- of halve finale gaat het keer op keer mis omdat we dan niet the right thing doen.
Je kunt het al in de normale speeltijd beslissen.quote:
Niet tegen Brazilie 1998, en ook niet tegen Portugal 2004 (hoewel dat niet na penalties ging).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:05 schreef Barca het volgende:
[..]
Je kunt het al in de normale speeltijd beslissen.
Had wel gekund als we beter hadden gespeeld. We hebben het in 1994, 1996, 1998, 2000, 2004, 2006 en 2008 gewoon verneukt door te traag te combineren, te weinig te bewegen. Daardoor waren er nauwelijks uitgespeelde kansen. Als je dan ook de mogelijkheden onbenut laat ...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:06 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Niet tegen Brazilie 1998, en ook niet tegen Portugal 2004 (hoewel dat niet na penalties ging).
Eens. Ik snap ook niet waarom hij er nooit bij zit.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:05 schreef Cyberia18 het volgende:
Melchiot moet de nieuwe rechtsback zijn, by far. Was vandaag weer ijzersterk.
Omdat Van Marwijk geen verstand heeft van voetbal!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Eens. Ik snap ook niet waarom hij er nooit bij zit.
quote:Braafheid en Van der Wiel in Oranjeselectie
Edson Braafheid (25) en Gregory van der Wiel (21) zijn voor het eerst opgeroepen voor de selectie van het Nederlands elftal. Het duo is, samen met nog negentien andere spelers, door bondscoach Bert van Marwijk uitgenodigd voor de interland van woensdag in en tegen Tunesië.
Braafheid kwam in totaal zestienmaal uit voor Jong Oranje. Hij maakte ook deel uit van de Jong Oranje-selectie - met onder meer Huntelaar, Schaars en De Zeeuw in de gelederen - die in 2006 in Portugal Europees kampioen werd. Afgelopen najaar debuteerde de verdediger van FC Twente in Nederland B.
Van der Wiel doorliep de vertegenwoordigende teams Onder 19, Onder 21, Jong Oranje en het Olympisch elftal. Een blessure stond in november echter zijn debuut in Nederland B in de weg.
Verder keren Arjen Robben, doelman Maarten Stekelenburg en Stijn Schaars na langere afwezigheid terug in het Oranjekeurkorps.
Tunesië-Nederland begint woensdag om 20.30 uur.
Volledige selectie:
Ibrahim Afellay (PSV), Ryan Babel (Liverpool), Mark van Bommel (Bayern München), Edson Braafheid (FC Twente), John Heitinga (Atlético Madrid), Klaas Jan Huntelaar (Real Madrid), Nigel de Jong (Manchester City), Dirk Kuyt (Liverpool), Dirk Marcellis (PSV), Joris Mathijsen (HSV), David Mendes da Silva (AZ), André Ooijer (Blackburn Rovers), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Real Madrid), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Gregory van der Wiel (Ajax), Demy de Zeeuw (AZ).
Selecteren doe je niet op basis van een wedstrijdquote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Goede wedstrijd gekeept woensdag
Waarom zit van der Wiel er dan bij?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:13 schreef neen het volgende:
[..]
Selecteren doe je niet op een wedstrijd
Dat begrijp ik ook niet helemaal maar snap ik beter dan Timmer gezien de leeftijd van de jongen. Ikzelf had liever Mario Melchiot gezien op rechtsbackquote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom zit van der Wiel er dan bij?
quote:Van Marwijk waarschuwt Huntelaar en Van der Vaart
06 februari 2009
Als Klaas Jan Huntelaar en Rafael van der Vaart ook de komende maanden niet verder komen dan een rol als wisselspeler bij Real Madrid, dan lopen beide spelers de kans dat ze buiten de selectie van het Nederlands elftal gaan vallen. Die waarschuwing gaf bondscoach Bert van Marwijk vrijdag af.
Zowel Huntelaar als Van der Vaart zit de laatste weken vooral op de bank in Madrid. "Dat zou een probleem kunnen worden", zei Van Marwijk. "Kijk, ik heb er begrip voor dat spelers soms op de bank zitten, als hun trainer een soort rotatiesysteem hanteert. Robin van Persie is daar een mooi voorbeeld van. Hij zit ook wel eens op de bank, omdat hij dan rust krijgt. Vijf van de zes duels staat hij echter in de basis. Bij Van der Vaart en Huntelaar ligt dat anders. Zij zijn topfit, maar spelen te weinig."
Toch is het niet zo, dat beide spelers nu al moeten vrezen voor hun plek in de selectie. "Nee, want ik vind het ook belangrijk dat de spelers voelen, dat ik vertrouwen in ze heb. Maar aan de andere kant moet deze situatie ook niet te langer duren. Want het zou raar zijn om iemand bij de selectie van het Nederlands elftal te houden, die vier of vijf maanden achter elkaar weinig gespeeld heeft", aldus de bondscoach.
quote:Van der Vaart aanvoerder tegen Tunesië
06 februari 2009
Rafael van der Vaart is tegen Tunesië aanvoerder van het Nederlands elftal. De middenvelder van Real Madrid neemt de band over van vaste captain Giovanni van Bronckhorst, die vanwege fysieke problemen niet geselecteerd is.
"Nu Van Bronckhorst er niet is, schuift de band door naar mijn reserve-aanvoerder. Dat is inderdaad Van der Vaart", zo liet bondscoach Bert van Marwijk weten.
Van Marwijk liet verder weten dat hij tegen Tunesië weinig experimenten uit zal voeren. "We zien dit als een voorbereiding op de wedstrijd tegen Schotland, eind maart. Daarom zullen we vooral proberen om vastigheid te creëren. Ook qua systeem en opstelling, ja. Of we nieuwe spelers een kans geven? Nou, jullie kunnen allemaal zien dat twee linksback (Tim de Cler en Giovanni van Bronckhorst, red.), niet beschikbaar zijn. Op die plek kunnen we dus zomaar iemand laten debuteren."
Edson Braafheid van FC Twente is, door de absentie van Van Bronckhorst en De Cler, de enige pure linkervleugelverdediger in de selectie van Nederland.
quote:Van Marwijk: "Schaars kan eigenlijk alles"
06 februari 2009
Na een absentie van bijna 2,5 jaar is Stijn Schaars weer terug in de selectie van Oranje. De middenvelder van AZ is door bondscoach Van Marwijk opgeroepen voor de wedstrijd tegen Tunesië. "Hij verdient het", vindt de bondscoach.
Schaars veroverde na het WK van 2006 al een vaste plaats in de nationale selectie, maar verdween door aanhoudend blessureleed daarna uit beeld. Pas sinds deze zomer is hij weer helemaal fit en sindsdien volgt Van Marwijk hem nauwlettend. "In de zomer, toen de voorbereiding op het seizoen nog aan de gang was, ging ik al regelmatig naar AZ om Stijn te bekijken. Dat ben ik de afgelopen maanden blijven doen en eigenlijk is hij alleen maar beter gaan voetballen", vertelt de bondscoach.
"Je ziet dat hij steeds fitter wordt. Daarom krijgt hij steeds meer oog voor, bijvoorbeeld, een steekbal of opening", vervolgt Van Marwijk zijn lofzang. "Bovendien is hij een type speler, waarvan we er niet veel hebben. Hij kan eigenlijk alles en verdient deze plek in de selectie. Ik ben heel blij dat hij weer zijn oude niveau haalt."
Schaars speelde zijn laatste interland in november 2006, tegen Engeland (1-1).
Je bent Feyenoord fan maar blijkbaar heb je Feyenoord - Ajax dit jaar niet gezien? Dramatische wedstrijd van van der Wiel.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:16 schreef FLuris het volgende:
Ik ben een feyenoord fan maar ik vind van der Wiel een stabiele rechtsback. Met Melchiot had ik ook vrede gehad hoor daar niet van maar van der Wiel is wel de toekomst. Hij is als ik het goed heb 21 en met WK 2010 in je achterhoofd mag je dit soort jongens best gaan brengen in oefenwestrijden.
Jammer dat Elia zoveel concurentie heeft verder ook een prima voetballer
Zat de Zeeuw daar ook bij?quote:Braafheid en Van der Wiel in Oranjeselectie
Edson Braafheid (25) en Gregory van der Wiel (21) zijn voor het eerst opgeroepen voor de selectie van het Nederlands elftal. Het duo is, samen met nog negentien andere spelers, door bondscoach Bert van Marwijk uitgenodigd voor de interland van woensdag in en tegen Tunesië.
Braafheid kwam in totaal zestienmaal uit voor Jong Oranje. Hij maakte ook deel uit van de Jong Oranje-selectie - met onder meer Huntelaar, Schaars en De Zeeuw in de gelederen - die in 2006 in Portugal Europees kampioen werd. Afgelopen najaar debuteerde de verdediger van FC Twente in Nederland B.
Een beetje triest om elke keer naar 1 wedstrijd te verwijzen. Overigens ben ik het wel met je eens dat van der Wiel niet stabiel genoeg is, dat baseer ik alleen niet op 1 wedstrijd, maar op een hele serie wedstrijden.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je bent Feyenoord fan maar blijkbaar heb je Feyenoord - Ajax dit jaar niet gezien? Dramatische wedstrijd van van der Wiel.
Marcellis is gewoon een absoluut toptalent en al een stukkie verder in zijn ontwikkeling dan bijv. v.d. Wiel. Niet de snelste, maar altijd op de goede plek, hard in de duels, strak in de passing(stak gisteren de bal ook weer ineens langs 3/4 verdedigers) en doet geen gekke dingen. Wat mij betreft nu al basisplaats-waardig in het hart van de verdediging.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:53 schreef TvhN het volgende:
Goed nieuws dat Van der Wiel en Braafheid erbij zitten, ze verdienen het.
Ik snap dan weer niet dat Marcellis is opgeroepen, hebben we dan echt niks beters?
Heb je hem in de CL gezien? Ongelofelijk hoe makkelijk ie soms voorbij werd gespeeld. Nu had ie natuurlijk ook niet echt geweldige spelers naast zich staan, maar dan nog viel het mij tegen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:01 schreef Solstice het volgende:
[..]
Marcellis is gewoon een absoluut toptalent en al een stukkie verder in zijn ontwikkeling dan bijv. v.d. Wiel. Niet de snelste, maar altijd op de goede plek, hard in de duels, strak in de passing(stak gisteren de bal ook weer ineens langs 3/4 verdedigers) en doet geen gekke dingen. Wat mij betreft nu al basisplaats-waardig in het hart van de verdediging.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:45 schreef PBateman1978 het volgende:
''Henk haalt wekelijks zijn niveau en pakt punten''
Van Marwijk neem ik nu echt niet meer serieus...
Ja.quote:
Dat is ook altijd het enige argument wat je kan aandragen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je bent Feyenoord fan maar blijkbaar heb je Feyenoord - Ajax dit jaar niet gezien? Dramatische wedstrijd van van der Wiel.
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:32 schreef Dos37 het volgende:
Vorm had erbij moeten zitten, die is nog steeds uitstekend in Vorm![]()
Leuk dat Braafheid mee is, hopelijk kan ie een helft meespelen. En met de Cler als concurrent zou het met niet verbazen dat ie basis speelt.
Ik mis: Vermeer, Melchiot, Boulahrouz, Zuiverloon, Wielaert, El Akchaoui, Seedorf.quote:Volledige selectie:
Ibrahim Afellay (PSV), Ryan Babel (Liverpool), Mark van Bommel (Bayern München), Edson Braafheid (FC Twente), John Heitinga (Atlético Madrid), Klaas Jan Huntelaar (Real Madrid), Nigel de Jong (Manchester City), Dirk Kuyt (Liverpool), Dirk Marcellis (PSV), Joris Mathijsen (HSV), David Mendes da Silva (AZ), André Ooijer (Blackburn Rovers), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Real Madrid), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Gregory van der Wiel (Ajax), Demy de Zeeuw (AZ).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |