abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65575436
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:18 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Valt nog wel mee hoor, Zuiverloon doet het redelijk maar ook niet meer dan dat.
Donk is overigens wel door het ijs gezakt bij WBA Ik vond hem altijd wel een groot verdedigend talent maar die kunnen we dus ook wel van het lijstje schrappen van potentiële Oranje kandidaten voor de toekomst.
Zo zakken er best veel verdedigers door t ijs.
Donk, Vlaar, etc.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:30:59 #127
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_65578517
Verdedigend zijn we relatief zwak. Dát plus het feit dat we in kwart- en halve finales traditioneel "choken" kost ons ieder toernooi de zege.

Dan kan je twee dingen doen:
1. met meer verdedigers gaan spelen
2. analyseren waarom onze sterren in de knock-outfase te kort schieten

Waarom wel punt 1:
- de kans op een tegendoelpunt is kleiner(?)

Waarom niet punt 1:
- je benut je onderscheidende sterke punt minder

Waarom wel punt 2:
- je probeert maximaal rendement te halen uit de kwaliteiten van so en self called vedetten als Van der Vaart, Sneijder, Robben, Huntelaar en Van Persie

Waarom niet punt 2:
- de basis van de kwetsbaarheid van onze spelers is een zwakke mentaliteit. Welke sportpsycholoog je ook inhuurt, het helpt niet. Nederlanders zijn lui, missen de ambitie om kampioen te worden. Als we al eens spelers hebben met een enorme drive dan lopen ze zichzelf voorbij (Davids) of zijn te dom om professioneel te spelen (Van Bommel). Al speelde Davids sterk op het wk 1998.

Op dit moment hebben we niet de ideale samenstelling van spelers en coach. Misschien is er wel de "klik" maar de kwaliteit is er zeker niet.

De kans dat je goed presteert wordt groter als je een ingespeeld team hebt, en dat is lastig als grote spelers wedstrijden mogen missen. Toch is dat logisch. Een seizoen is lang en zwaar. Arbeid (meneer Verbeek) is belangrijk, maar rust is dat zeker ook. (En nee, dit is geen pleidooi voor het wangedrag van kakkerlakken en puberende, stomme ventjes.)

Van der Sar, Zuiverloon, Heitinga, Boulahrouz, El-Akchaoui; De Zeeuw, Sneijder, Schaars; Van Persie, Huntelaar en Robben.
Wissels Stekelenburg, Wielaert, Braafheid; De Jong, Engelaar, Van der Vaart; Kuyt en Babel.
Achter de hand Vermeer, Van der Wiel; Afellay; Beerens, Koevermans en Elia.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_65585837
Barca leert ons de les...
  zaterdag 31 januari 2009 @ 00:50:25 #129
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_65586291
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:30 schreef Barca het volgende:
Verdedigend zijn we relatief zwak. Dát plus het feit dat we in kwart- en halve finales traditioneel "choken" kost ons ieder toernooi de zege.

Waarom wel punt 1:

Waarom niet punt 1:

Waarom wel punt 2:
- je probeert maximaal rendement te halen uit de kwaliteiten van so en self called vedetten als Van der Vaart, Sneijder, Robben, Huntelaar en Van Persie

Waarom niet punt 2:
- de basis van de kwetsbaarheid van onze spelers is een zwakke mentaliteit. Welke sportpsycholoog je ook inhuurt, het helpt niet. Nederlanders zijn lui, missen de ambitie om kampioen te worden. Als we al eens spelers hebben met een enorme drive dan lopen ze zichzelf voorbij (Davids) of zijn te dom om professioneel te spelen (Van Bommel). Al speelde Davids sterk op het wk 1998.

Op dit moment hebben we niet de ideale samenstelling van spelers en coach. Misschien is er wel de "klik" maar de kwaliteit is er zeker niet.

De kans dat je goed presteert wordt groter als je een ingespeeld team hebt, en dat is lastig als grote spelers wedstrijden mogen missen. Toch is dat logisch. Een seizoen is lang en zwaar. Arbeid (meneer Verbeek) is belangrijk, maar rust is dat zeker ook. (En nee, dit is geen pleidooi voor het wangedrag van kakkerlakken en puberende, stomme ventjes.)

Van der Sar, Zuiverloon, Heitinga, Boulahrouz, El-Akchaoui; De Zeeuw, Sneijder, Schaars; Van Persie, Huntelaar en Robben.
Wissels Stekelenburg, Wielaert, Braafheid; De Jong, Engelaar, Van der Vaart; Kuyt en Babel.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_65599877
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:18 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Valt nog wel mee hoor, Zuiverloon doet het redelijk maar ook niet meer dan dat.
Donk is overigens wel door het ijs gezakt bij WBA Ik vond hem altijd wel een groot verdedigend talent maar die kunnen we dus ook wel van het lijstje schrappen van potentiële Oranje kandidaten voor de toekomst.
Heb hem zelf ook nog niet zien spelen om heel eerlijk te zijn. Maar het viel me op dat de verhalen zo enorm positief waren. Als je dat zo hoorde had hij toch al een aantal grote tegenstanders kansloos gelaten.
pi_65600850
Melchiot moet de nieuwe rechtsback zijn, by far. Was vandaag weer ijzersterk.
pi_65601093
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:05 schreef Cyberia18 het volgende:
Helemaal mee eens. Staat week in week uit gewoon goed te spelen tegen de grootste tegenstanders.
Is ook een jongen die geen problemen veroorzaakt maar Bertje heeft hem keihard laten vallen.
Onbegrijpelijk. Nu staat Marcellis op die plek. Marcellis hoort zeker bij de groep (oranje) maar dan wel centraal.
Maar ja, wat kun je anders van zo'n middelmatige coach verwachten die zijn oren laat hangen naar zijn schoonzoon.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_65601497
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:30 schreef Barca het volgende:

Waarom wel punt 1:

Waarom niet punt 1:

Waarom wel punt 2:

Waarom niet punt 2:

Pure komedie, dit.

Nederland heeft gewoon geen fantastisch elftal (lees: verdediging). Dan kun jij aankomen met vergezochte theorieën over self called sterren die 'altijd choken', maar het punt is dat de verdediging niet goed genoeg is.

Oranje is niet lui, al missen ze wel een bepaald tactisch inzicht op bepaalde momenten.

Trouwens waarom kom jij hier eigenlijk nog ? Kan me nog wel herinneren dat je ten tijde van het EK alles wat Oranje was de grond in boorde om daarna ruiterlijk toe te geven dat je er de ballen verstand van had
  zaterdag 31 januari 2009 @ 22:39:14 #134
30220 Barca
pi_65609646
Melchiot de nieuwe rechtsback? Hij speelde in de kwalificatie voor het EK tot hij geblesseerd raakte. Dat hij sindsdien niet speelt toont aan dat Van Marwijk geen verstand heeft van voetbal.

Comedy is my middle name.

Dat we geen fantastische verdediging hebben, weet ik ook. Dat zeg ik ook. Maar onze (volgens fans) kwaliteit is ons aanvallende spel. We hebben immers wereldsterren als Sneijder, Van der Vaart, Robben, Huntelaar en Van Persie.

Helaas lukt het ons traditioneel (ook met vorige teams met daarin De Boertjes, Bergkamp, Kluivert, Cocu, Overmars) niet om de knock-outfase te overleven. In de kwart- of halve finale gaat het keer op keer mis omdat we dan niet the right thing doen.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 22:57:31 #135
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_65610314
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:39 schreef Barca het volgende:
In de kwart- of halve finale gaat het keer op keer mis omdat we dan niet the right thing doen.
Pingels missen
WOS'ser for life.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 23:05:35 #136
30220 Barca
pi_65610581
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:57 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Pingels missen
Je kunt het al in de normale speeltijd beslissen.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 23:06:09 #137
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_65610597
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 23:05 schreef Barca het volgende:

[..]

Je kunt het al in de normale speeltijd beslissen.
Niet tegen Brazilie 1998, en ook niet tegen Portugal 2004 (hoewel dat niet na penalties ging).
WOS'ser for life.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 23:10:24 #138
30220 Barca
pi_65610722
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 23:06 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Niet tegen Brazilie 1998, en ook niet tegen Portugal 2004 (hoewel dat niet na penalties ging).
Had wel gekund als we beter hadden gespeeld. We hebben het in 1994, 1996, 1998, 2000, 2004, 2006 en 2008 gewoon verneukt door te traag te combineren, te weinig te bewegen. Daardoor waren er nauwelijks uitgespeelde kansen. Als je dan ook de mogelijkheden onbenut laat ...
pi_65610860
Waar is Eljero Elia?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_65611796
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:05 schreef Cyberia18 het volgende:
Eens. Ik snap ook niet waarom hij er nooit bij zit.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zaterdag 31 januari 2009 @ 23:53:21 #141
30220 Barca
pi_65611933
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 23:49 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Eens. Ik snap ook niet waarom hij er nooit bij zit.
Omdat Van Marwijk geen verstand heeft van voetbal!
pi_65795977
quote:
Braafheid en Van der Wiel in Oranjeselectie

Edson Braafheid (25) en Gregory van der Wiel (21) zijn voor het eerst opgeroepen voor de selectie van het Nederlands elftal. Het duo is, samen met nog negentien andere spelers, door bondscoach Bert van Marwijk uitgenodigd voor de interland van woensdag in en tegen Tunesië.

Braafheid kwam in totaal zestienmaal uit voor Jong Oranje. Hij maakte ook deel uit van de Jong Oranje-selectie - met onder meer Huntelaar, Schaars en De Zeeuw in de gelederen - die in 2006 in Portugal Europees kampioen werd. Afgelopen najaar debuteerde de verdediger van FC Twente in Nederland B.

Van der Wiel doorliep de vertegenwoordigende teams Onder 19, Onder 21, Jong Oranje en het Olympisch elftal. Een blessure stond in november echter zijn debuut in Nederland B in de weg.

Verder keren Arjen Robben, doelman Maarten Stekelenburg en Stijn Schaars na langere afwezigheid terug in het Oranjekeurkorps.

Tunesië-Nederland begint woensdag om 20.30 uur.

Volledige selectie:

Ibrahim Afellay (PSV), Ryan Babel (Liverpool), Mark van Bommel (Bayern München), Edson Braafheid (FC Twente), John Heitinga (Atlético Madrid), Klaas Jan Huntelaar (Real Madrid), Nigel de Jong (Manchester City), Dirk Kuyt (Liverpool), Dirk Marcellis (PSV), Joris Mathijsen (HSV), David Mendes da Silva (AZ), André Ooijer (Blackburn Rovers), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Real Madrid), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Gregory van der Wiel (Ajax), Demy de Zeeuw (AZ).
  vrijdag 6 februari 2009 @ 13:02:02 #143
236335 neen
schone schijn
pi_65797016
Timmer ongelooflijk echt waar
het lijkt niet wat het is
pi_65797303
Stekelenburg

van der Wiel Marcellis Heitinga Braafheid

Schaars De Jong

Kuijt Sneijder Robben

van Persie

Erg erg erg jammer van Timmer--> kut keeper
En Terecht!
pi_65797306
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 13:02 schreef neen het volgende:
Timmer ongelooflijk echt waar
Goede wedstrijd gekeept woensdag
  vrijdag 6 februari 2009 @ 13:13:08 #146
236335 neen
schone schijn
pi_65797368
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 13:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Goede wedstrijd gekeept woensdag
Selecteren doe je niet op basis van een wedstrijd
pi_65797414
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 13:13 schreef neen het volgende:

[..]

Selecteren doe je niet op een wedstrijd
Waarom zit van der Wiel er dan bij?
pi_65797480
Ik ben een feyenoord fan maar ik vind van der Wiel een stabiele rechtsback. Met Melchiot had ik ook vrede gehad hoor daar niet van maar van der Wiel is wel de toekomst. Hij is als ik het goed heb 21 en met WK 2010 in je achterhoofd mag je dit soort jongens best gaan brengen in oefenwestrijden.

Jammer dat Elia zoveel concurentie heeft verder ook een prima voetballer
En Terecht!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 13:17:31 #149
236335 neen
schone schijn
pi_65797510
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 13:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waarom zit van der Wiel er dan bij?
Dat begrijp ik ook niet helemaal maar snap ik beter dan Timmer gezien de leeftijd van de jongen. Ikzelf had liever Mario Melchiot gezien op rechtsback
pi_65797513
Waar is Boulah?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')