quote:Van Marwijk waarschuwt Huntelaar en Van der Vaart
06 februari 2009
Als Klaas Jan Huntelaar en Rafael van der Vaart ook de komende maanden niet verder komen dan een rol als wisselspeler bij Real Madrid, dan lopen beide spelers de kans dat ze buiten de selectie van het Nederlands elftal gaan vallen. Die waarschuwing gaf bondscoach Bert van Marwijk vrijdag af.
Zowel Huntelaar als Van der Vaart zit de laatste weken vooral op de bank in Madrid. "Dat zou een probleem kunnen worden", zei Van Marwijk. "Kijk, ik heb er begrip voor dat spelers soms op de bank zitten, als hun trainer een soort rotatiesysteem hanteert. Robin van Persie is daar een mooi voorbeeld van. Hij zit ook wel eens op de bank, omdat hij dan rust krijgt. Vijf van de zes duels staat hij echter in de basis. Bij Van der Vaart en Huntelaar ligt dat anders. Zij zijn topfit, maar spelen te weinig."
Toch is het niet zo, dat beide spelers nu al moeten vrezen voor hun plek in de selectie. "Nee, want ik vind het ook belangrijk dat de spelers voelen, dat ik vertrouwen in ze heb. Maar aan de andere kant moet deze situatie ook niet te langer duren. Want het zou raar zijn om iemand bij de selectie van het Nederlands elftal te houden, die vier of vijf maanden achter elkaar weinig gespeeld heeft", aldus de bondscoach.
quote:Van der Vaart aanvoerder tegen Tunesië
06 februari 2009
Rafael van der Vaart is tegen Tunesië aanvoerder van het Nederlands elftal. De middenvelder van Real Madrid neemt de band over van vaste captain Giovanni van Bronckhorst, die vanwege fysieke problemen niet geselecteerd is.
"Nu Van Bronckhorst er niet is, schuift de band door naar mijn reserve-aanvoerder. Dat is inderdaad Van der Vaart", zo liet bondscoach Bert van Marwijk weten.
Van Marwijk liet verder weten dat hij tegen Tunesië weinig experimenten uit zal voeren. "We zien dit als een voorbereiding op de wedstrijd tegen Schotland, eind maart. Daarom zullen we vooral proberen om vastigheid te creëren. Ook qua systeem en opstelling, ja. Of we nieuwe spelers een kans geven? Nou, jullie kunnen allemaal zien dat twee linksback (Tim de Cler en Giovanni van Bronckhorst, red.), niet beschikbaar zijn. Op die plek kunnen we dus zomaar iemand laten debuteren."
Edson Braafheid van FC Twente is, door de absentie van Van Bronckhorst en De Cler, de enige pure linkervleugelverdediger in de selectie van Nederland.
quote:Van Marwijk: "Schaars kan eigenlijk alles"
06 februari 2009
Na een absentie van bijna 2,5 jaar is Stijn Schaars weer terug in de selectie van Oranje. De middenvelder van AZ is door bondscoach Van Marwijk opgeroepen voor de wedstrijd tegen Tunesië. "Hij verdient het", vindt de bondscoach.
Schaars veroverde na het WK van 2006 al een vaste plaats in de nationale selectie, maar verdween door aanhoudend blessureleed daarna uit beeld. Pas sinds deze zomer is hij weer helemaal fit en sindsdien volgt Van Marwijk hem nauwlettend. "In de zomer, toen de voorbereiding op het seizoen nog aan de gang was, ging ik al regelmatig naar AZ om Stijn te bekijken. Dat ben ik de afgelopen maanden blijven doen en eigenlijk is hij alleen maar beter gaan voetballen", vertelt de bondscoach.
"Je ziet dat hij steeds fitter wordt. Daarom krijgt hij steeds meer oog voor, bijvoorbeeld, een steekbal of opening", vervolgt Van Marwijk zijn lofzang. "Bovendien is hij een type speler, waarvan we er niet veel hebben. Hij kan eigenlijk alles en verdient deze plek in de selectie. Ik ben heel blij dat hij weer zijn oude niveau haalt."
Schaars speelde zijn laatste interland in november 2006, tegen Engeland (1-1).
Je bent Feyenoord fan maar blijkbaar heb je Feyenoord - Ajax dit jaar niet gezien? Dramatische wedstrijd van van der Wiel.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:16 schreef FLuris het volgende:
Ik ben een feyenoord fan maar ik vind van der Wiel een stabiele rechtsback. Met Melchiot had ik ook vrede gehad hoor daar niet van maar van der Wiel is wel de toekomst. Hij is als ik het goed heb 21 en met WK 2010 in je achterhoofd mag je dit soort jongens best gaan brengen in oefenwestrijden.
Jammer dat Elia zoveel concurentie heeft verder ook een prima voetballer
Zat de Zeeuw daar ook bij?quote:Braafheid en Van der Wiel in Oranjeselectie
Edson Braafheid (25) en Gregory van der Wiel (21) zijn voor het eerst opgeroepen voor de selectie van het Nederlands elftal. Het duo is, samen met nog negentien andere spelers, door bondscoach Bert van Marwijk uitgenodigd voor de interland van woensdag in en tegen Tunesië.
Braafheid kwam in totaal zestienmaal uit voor Jong Oranje. Hij maakte ook deel uit van de Jong Oranje-selectie - met onder meer Huntelaar, Schaars en De Zeeuw in de gelederen - die in 2006 in Portugal Europees kampioen werd. Afgelopen najaar debuteerde de verdediger van FC Twente in Nederland B.
Een beetje triest om elke keer naar 1 wedstrijd te verwijzen. Overigens ben ik het wel met je eens dat van der Wiel niet stabiel genoeg is, dat baseer ik alleen niet op 1 wedstrijd, maar op een hele serie wedstrijden.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je bent Feyenoord fan maar blijkbaar heb je Feyenoord - Ajax dit jaar niet gezien? Dramatische wedstrijd van van der Wiel.
Marcellis is gewoon een absoluut toptalent en al een stukkie verder in zijn ontwikkeling dan bijv. v.d. Wiel. Niet de snelste, maar altijd op de goede plek, hard in de duels, strak in de passing(stak gisteren de bal ook weer ineens langs 3/4 verdedigers) en doet geen gekke dingen. Wat mij betreft nu al basisplaats-waardig in het hart van de verdediging.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:53 schreef TvhN het volgende:
Goed nieuws dat Van der Wiel en Braafheid erbij zitten, ze verdienen het.
Ik snap dan weer niet dat Marcellis is opgeroepen, hebben we dan echt niks beters?
Heb je hem in de CL gezien? Ongelofelijk hoe makkelijk ie soms voorbij werd gespeeld. Nu had ie natuurlijk ook niet echt geweldige spelers naast zich staan, maar dan nog viel het mij tegen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:01 schreef Solstice het volgende:
[..]
Marcellis is gewoon een absoluut toptalent en al een stukkie verder in zijn ontwikkeling dan bijv. v.d. Wiel. Niet de snelste, maar altijd op de goede plek, hard in de duels, strak in de passing(stak gisteren de bal ook weer ineens langs 3/4 verdedigers) en doet geen gekke dingen. Wat mij betreft nu al basisplaats-waardig in het hart van de verdediging.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:45 schreef PBateman1978 het volgende:
''Henk haalt wekelijks zijn niveau en pakt punten''
Van Marwijk neem ik nu echt niet meer serieus...
Ja.quote:
Dat is ook altijd het enige argument wat je kan aandragen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je bent Feyenoord fan maar blijkbaar heb je Feyenoord - Ajax dit jaar niet gezien? Dramatische wedstrijd van van der Wiel.
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:32 schreef Dos37 het volgende:
Vorm had erbij moeten zitten, die is nog steeds uitstekend in Vorm![]()
Leuk dat Braafheid mee is, hopelijk kan ie een helft meespelen. En met de Cler als concurrent zou het met niet verbazen dat ie basis speelt.
Ik mis: Vermeer, Melchiot, Boulahrouz, Zuiverloon, Wielaert, El Akchaoui, Seedorf.quote:Volledige selectie:
Ibrahim Afellay (PSV), Ryan Babel (Liverpool), Mark van Bommel (Bayern München), Edson Braafheid (FC Twente), John Heitinga (Atlético Madrid), Klaas Jan Huntelaar (Real Madrid), Nigel de Jong (Manchester City), Dirk Kuyt (Liverpool), Dirk Marcellis (PSV), Joris Mathijsen (HSV), David Mendes da Silva (AZ), André Ooijer (Blackburn Rovers), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Real Madrid), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Gregory van der Wiel (Ajax), Demy de Zeeuw (AZ).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |