Ik woon niet in Amsterdam maar ik heb er in Amsterdam en Rotterdam mee gereisd en dat ging primaquote:Op woensdag 28 januari 2009 16:54 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Aha jij woont in Amsterdam. Wacht maar tot die pleuriskaart bij jullie straks als enigste middel beschikbaar is.Ben benieuwd of je er dan nog zo laaiend over bent!![]()
Als je het nieuws een beetje gevolgd had zou je weten dat het een en al gezeik is met die kaart. Niet voor niks dat ze hem pas een jaar later ingevoerd hebben.
Zo was er 2 weken geleden nog dit incident:
Ruim 200.000 reizigers in Rotterdam hebben onterecht 4 euro betaald met de OV-chipkaart, omdat ze zijn vergeten uit de checken. Dat blijkt uit cijfers van het Rotterdamse vervoersberdrijg RET.
Als je niet goed uitcheckt, betaal je te veel. De RET maakt zich er niet druk om. "De helft van de gedupeerden hebben we al terugbetaald, de andere helft van de mensen kunnen het geld zonder problemen bij ons terugclaimen," zegt een woordvoerder.
Bron:http://headlines.nos.nl/forum.php/list_message/72776
Dan nog het gelazer voor blinden en slechtzienden waar totaal geen rekening mee is gehouden. Lekker bezig bij die RET!
De enigste reden die ik kan bedenken waarom jij zo laaiend enthousiast bent over die grafkaart is dat je óf bij de RET werkt óf zelf nooit met het OV hoeft
Het kan een heel sterk argument zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja leuk! Allerlei doem scenatio's gaan verzinnen!
Dat zijn pas goede argumenten!
Denk je nou echt dat ze daar in Nederland met die strenge wetgeving geen rekening mee houden met dergelijke dingen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:00 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Het kan een heel sterk argument zijn.
Dat je het zo afwijst is wel erg zwak.
Als de OV-chip kaart (of eigenlijk de bijbehorende infrastructuur)zorgt voor een onveilige situatie tijdens een brand.
Zou dat in strijd zijn met de wet.
Dat is zeker een mogelijkheid die je niet zomaar moet verwerpen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ze daar in Nederland met die strenge wetgeving geen rekening mee houden met dergelijke dingen?
Laten we allemaal ophouden met pinnen!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:30 schreef Pacmaniac het volgende:
Ja hoor . We merken het meteen als er mee gefraudeerd gaat worden![]()
Waarom een systeem invoeren dat op het gebied van privacy alsmede met fraude totaal niet betrouwbaar is?
Ik kan geen uitgebreid onderzoek vinden. Maar in Londen, Parijs en tal van anderen steden werken ze ook met poortjes.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:07 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Dat is zeker een mogelijkheid die je niet zomaar moet verwerpen.
Zelf vind je dat blijkbaar niet, ik vind dat nogal naïef.
Doorstroming van een menigte door de poortjes van de OV-chip kaart is niet echt makkelijk.
Dus ik ben eigenlijk erg benieuw of daar onderzoek naar is gedaan.
haha, ja de overheid regelt het , dus grote kans !!!quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:12 schreef Tism het volgende:
Ik ben tegen de invoering van het rekeningrijden wat ze straks in 2011 willen gaan invoeren, maar als ze dat net zo goed gaan regelen als met deze blunderende OV-Chipkaart dan vind ik 't nog niet eens zo erg, misschien!..![]()
Bijna gratis autorijden!..
Ja maar, dat zegt natuurlijk niks.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik kan geen uitgebreid onderzoek vinden. Maar in Londen, Parijs en tal van anderen steden werken ze ook met poortjes.
Dus het is niet zo dat Rotterdam iets nieuws gaat doen.
Uhmmm Jouw reactie zegt mij niks. Wat hebben die camera's te maken met onderzoek naar de veiligheid bij brand bij dergelijke poortjes?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:19 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Ja maar, dat zegt natuurlijk niks.
In Londen zijn ook meer dan een miljoen ''Public safety camera's'' die nauwelijks verschil blijken te maken.
Heel grappig...quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Uhmmm Jouw reactie zegt mij niks. Wat hebben die camera's te maken met onderzoek naar de veiligheid bij brand bij dergelijke poortjes?
Weer ga je er maar van uit.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Uhmmm Jouw reactie zegt mij niks. Wat hebben die camera's te maken met onderzoek naar de veiligheid bij brand bij dergelijke poortjes?
In Londen hebben ze juist ervaring met brand in de metro. Dus die zullen het wel zeker goed hebben uitgezocht.
Begeleiding op de stations? Right ! Het was gisteren nog op het nieuws dat er een groot probleem is met betrekking tot de groep blinden/slechtzienden ! Daarnaast is alles visueel ingesteld (denk aan die schermpjes om je kaart op te laden) en geen spraaksoftware!quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik woon niet in Amsterdam maar ik heb er in Amsterdam en Rotterdam mee gereisd en dat ging prima
Dat het uitchecken nog niet goed gaat is ook nieuwigheid, kwestie van wennen en weten hoe het systeem werkt.
Blijkbaar ben je toch niet zo goed op de hoogte als je denkt. De RET heeft met een organisatie voor blinden afspraken gemaakt. Die mensen krijgen onder andere extra begeleiding op de stations en uitleg hoe het werkt.
Als ik het al zou snappen, dan was ik er op ingegaan. Ik zie de link tussen poortjes en beveiligings camera's echt niet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:24 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Heel grappig...![]()
Lees mijn post dan snap je de vergelijking en ga daar dan eens inhoudelijk op in.
Owja. De spraak software die ze hadden bij de strippenkaart is uitgezet... Schande!quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:27 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Begeleiding op de stations? Right ! Het was gisteren nog op het nieuws dat er een groot probleem is met betrekking tot de groep blinden/slechtzienden ! Daarnaast is alles visueel ingesteld (denk aan die schermpjes om je kaart op te laden) en geen spraaksoftware!
Mijn punt was dat je beleid niet zomaar moet overnemen, omdat een ander land het doet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als ik het al zou snappen, dan was ik er op ingegaan. Ik zie de link tussen poortjes en beveiligings camera's echt niet.
Tja, met een "dat zou kunnen gebeuren" mentaliteit moet je jezelf opsluiten in een bunker en nooit meer buiten komen. Want er zijn wel ergere dingen te verzinnen dan een brand in de metro en poortjes waar je niet snel genoeg door zou kunnen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:26 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Weer ga je er maar van uit.
Bewijs wil ik zien!
Met deze (het zal wel goed zijn, want zij doen het ook) mentaliteit kom je natuurlijk nergens.
Nee de buschauffeur is zijn stem kwijt wat erg!!!!quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Owja. De spraak software die ze hadden bij de strippenkaart is uitgezet... Schande!
En mijn punt was dan ook niet dat men beleid over moest nemen maar dat gebruiken in een ander land prima werken en ik dus geen reden zie waarom dat in Nederland niet zou werken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:29 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Mijn punt was dat je beleid niet zomaar moet overnemen, omdat een ander land het doet.
Het is absoluut geen argument om het ook te doen.
Potverdrie! Die fucking chipkaart, nu ook al verantwoordelijk voor de stem van de busschauffeur!quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:29 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Nee de buschauffeur is zijn stem kwijt wat erg!!!!
Grappig...quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, met een "dat zou kunnen gebeuren" mentaliteit moet je jezelf opsluiten in een bunker en nooit meer buiten komen. Want er zijn wel ergere dingen te verzinnen dan een brand in de metro en poortjes waar je niet snel genoeg door zou kunnen.
Als je bewijs wilt zien, ik kan het niet zo snel vinden. Misschien moet je zelf zoeken.
Uhh jij gaat er vanuit dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden, en vervolgens moeten anderen naar bewijs gaan zoeken?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:26 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Weer ga je er maar van uit.
Bewijs wil ik zien!
Met deze (het zal wel goed zijn, want zij doen het ook) mentaliteit kom je natuurlijk nergens.
Als hij beweert dat het werkt moet hij dat wel onderbouwen ja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Uhh jij gaat er vanuit dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden, en vervolgens moeten anderen naar bewijs gaan zoeken?
Net zoals er hier mensen zeggen dat we niet moeten zeuren over onze privacy maar niets invullen op FOK/fobo/hyves/etc/etc . Kul argument dus.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:08 schreef Loveless85 het volgende:
Sowieso echt om te janken hoeveel lui hier over privacy zitten te huilen, maar wel met naam en toenaam vrijwillig op FOK/fobo/hyves/etc/etc staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |