abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:14:07 #1
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65352987
Ik heb het zo gehad met de prutsers van incassobureau "Intrum justitia", die kneuzen kunnen van mij de ziekte krijgen
En nu hebben ze het na maanden zover geschopt dat ik hier een reply van mij aan hen gewoon (bijna) letterlijk post, om jullie ook te waarschuwen voor deze prutsers, die autistisch niets van zich laten horen dan dat ze geld van me krijgen (wat ze NIET krijgen) in plaats van een beschofte reactie op mijn mailtjes te geven.

Read it and weep.

(de eerdere mailtjes waren netter maar toen luisterden ze ook niet)

=======================
quote:
Gasten, ik word hier zo kwaad om.

Meerdere malen, maandenlang, heb ik jullie gemaild en gebeld om te zeggen dat ik dhr. Trawinsky niet BEN, dat ik hem niet KEN, dat ik hem NOOIT GEZIEN HEB. Telefonisch zijn jullie sowieso niet te bereiken, per email antwoorden jullie geriefelijk ook niet, net zomin als jullie op berichten via jullie website antwoorden.

En jullie blijven maar mailen dat ik moet betalen. IK WOON HIER AL ANDERHALF JAAR JA, JULLIE HEBBEN JE ADMINISTRATIE NIET OP ORDE! IK BEN *NIET* DE VORIGE BEWONER! JULLIE KRIJGEN GEEN GELD VAN MIJ! WANNEER SNAPPEN JULLIE DAT NOU EENS? MOET IK DE POLITIE BELLEN OFZO?

En dan de gore onbeschoftheid om me een mailtje te sturen waarop ik niet kan antwoorden.. geen woorden voor.
Stik de moord maar en je "opdrachtgever" ook, en ene "Travinsky" ook, als ik hem tegenkom heeft hij een probleem.

On January 23 2009 Friday 18:42:54 you wrote:
> Geachte heer/mevrouw K. Trawinski,
>
> Eerder stelden wij u in kennis van het feit dat onze opdrachtgever Online
> Breedband B.V. (Voorheen Orange Breedband) een vordering op u aan ons ter
> incasso heeft gegeven met referentie W1877110.
>
> Tot op heden hebben wij echter nog geen (volledige) betaling van u mogen
> ontvangen. Op dit moment bedraagt de vordering inclusief de verschuldigde
> kosten EUR 483,38.
>
> Met deze email stellen wij u in de laatste gelegenheid de vordering te
> voldoen middels onze online betaaldienst. U kunt van deze dienst gebruik
> maken door op de onderstaande link te klikken.
>
> Intrum Justitia online
>
> (als de link niet correct wordt geopend in uw browser kunt u ook surfen
> naar dit adres: "www.intrum.nl/aanmaning".)
>
> U kunt de volgende gegevens gebruiken om in te loggen:
>
> Gebruikersnaam: 68178144
> Wachtwoord: ********
>
> De betaling van EUR 483,38 kan direct worden voldaan via het Ideal internet
> bankieren. Klik hiervoor op de link "Online Betalen" nadat u bent ingelogd.
>
> U kunt nadat u ingelogd bent meer informatie over de openstaande schuld
> vinden. Tevens is het mogelijk Intrum Justitia een bericht te versturen en
> de meest gestelde vragen te bekijken.
>
> Om te voorkomen dat wij gerechtelijke stappen tegen u ondernemen is het
> belangrijk dat u voor 30-01-2009 de betaling heeft gedaan.
>
> Het is natuurlijk mogelijk dat uw betaling en de verzending van deze email
> elkaar gekruist hebben. Dan kunt u deze email als niet verzonden
> beschouwen. U kunt op dit email bericht niet reageren. Dat kan wel als u
> ingelogd bent in onze online dienst, klik daarvoor op "Bericht".
>
> Voorlopig verblijven wij in afwachting van uw betaling.
>
> Hoogachtend,
>
> Intrum Justitia
>
>
> ...........................................................................
>............................................................................
>...................................................... De informatie
> opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd
> voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt wordt u
> verzocht de inhoud niet te gebruiken en dit bericht direct te wissen.
>......................................................
  Forum Admin vrijdag 23 januari 2009 @ 19:15:04 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_65353020
tvp
pi_65353087
tvp
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:18:29 #4
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65353136
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:15 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
tvp
Neerkomen wel!
pi_65353170
Heb je al bij de gemeente gecontroleerd of die meneer Trawinsky nog op jouw adres ingeschreven staat?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:20:01 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65353191
Idd. Rot op!
Maar hoe komen ze dan aan jouw emailadres? Ik krijg nooit email voor de vorige bewoner van m'n huis. Wel stapels post omdat ze zich voor alles inschreef waar je je maar voor in kon schrijven als alleenstaande vrouw.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_65353207
Heb je een aangetekend brief gestuurd?
なんだっけ
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:21:29 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65353240
Is het nou Trawinski of Travinsky of Trawinsky? Je gebruikt in je bijna analfabetische scheldschrijven verschillende namen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65353271
quote:

>......................................................
Je had dus helemaal niks hoeven mailen of bellen, gewoon negeren .
pi_65353337
Gewoon 100 brieven printen en ongefrankeerd versturen? Zou ik doen dan
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:26:54 #11
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65353442
Ik woon als enige ingeschrevene op dit adres in Amsterdam. Niemand anders.
Legaal en alles.
Na maanden van retour gestuurde aanmaningen (terwijl ik hier als enige ingeschrevene woonde) maakte ik ze ten einde raad open, want ik dacht, dadelijk staat hier een sleutelsmid aan de deur; dat heb ik al een keer eerder ten onrechte meegemaakt en dat hoeft niet nog eens.
Toen heb ik de post opengemaakt en de klojo's van Intrum justitia gemaild. Met als enig resultaat dat ze nu denken dat ik hun schuldenaar ben. Gaat lekker daar. Klunzen.

En die naam? Het zal mij een rotzorg wezen, maar ik ben het in elk geval niet.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:27:48 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65353483
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:22 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Je had dus helemaal niks hoeven mailen of bellen, gewoon negeren .
Dat ligt er aan. Werd het bericht wel aan zijn e-mailadres gestuurd? Dan is hij wel de geadresseerde natuurlijk. Dat hij niet degene is in de aanhef staat daar los van.
Life is what you make it.
pi_65353517
Okay, dit is zwaar kut voor jou en begrijp jouw boosheid. Maar Online geeft de gegevens door aan Intrum en deze doen een kleine check. Woon deze klant op het adres, of heeft deze daar ingeschreven gestaan? Zo ja, dan gaan ze schrijven. Of de persoon daar nog woont of niet, dat zal ze aan hun reet roesten, dat is namelijk de verantwoordelijkheid van Online.

Goed, zij zullen dus contact opnemen met Online met de vraag of zij akkoord gaan met een deurwaarder. Dat doen ze omdat daar kosten aan verbonden zijn. Hierbij geven ze tevens een advies, of het haalbaar is.
Zodra Online daar toestemming voor geeft, zal de deurwaarder een GBA check doen en voila, daar zal uit blijken dat de klant vertrokken is en ergens anders woont of met de noorderzon verdwenen is.
Daar hoor jij verder niks over, geen briefje/mailtje met excuses of zo, nee het dossier wordt aangepast.

Ik heb zelf hetzelfde met HetNet en Lindorff incasso. Op een gegeven moment houdt dit wel op, maar daar ben je nog niet klaar mee.
Er worden namelijk databases bijgehouden van mensen die hun facturen niet betalen. Op jouw postcode staat nu een vermelding dat er niet betaald wordt. Dat kon nog wel eens problemen opleveren als je ergens een abonnement wil afsluiten. Het is dus zaak dat je zwart op wit krijgt dat de registratie van de postcode en huisnummer verwijdert wordt.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:33:49 #14
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65353691
Dank je voor de nuttige informatie. Hier heb ik wat aan.
Nou hopen dat hullie meewerken..
pi_65353726
even een kopie van je huurcontract opsturen naar intrum justitia met een begeleidend schrijven, dat bewijst dat jij op dat adres woont en niet iemand anders
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_65353897
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:34 schreef laffer het volgende:
even een kopie van je huurcontract opsturen naar intrum justitia met een begeleidend schrijven, dat bewijst dat jij op dat adres woont en niet iemand anders
Laat ze dat lekker zelf doen. Als jij namelijk een kopie huurcontract stuurt, dan hebben ze geen ander adres en zullen ze de gegevens niet wijzigen. Zij gaan niet eerder over tot het wijzigen van het adres totdat het adres van de oude bewoner bekend is. Daar komen ze alleen achter na een GBA check, of ze sluiten het dossier als blijkt dat de oude bewoner onvindbaar is.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:39:41 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65353902
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:34 schreef laffer het volgende:
Nee.
Je kunt later ook nog medebewoners in laten schrijven die allerhande schulden kunnen maken, dus dat bewijs zal niet afdoende zijn.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_65354030
ik ben namelijk zelf de klos geweest inzake dit soort zaken, kort geleden nog.
en een kopie van m`n huurcontract was voor de deurwaarders voldoende om mijn adres van het betreffende dossier af te halen.
maargoed het was maar een hint
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_65354180
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:43 schreef laffer het volgende:
ik ben namelijk zelf de klos geweest inzake dit soort zaken, kort geleden nog.
en een kopie van m`n huurcontract was voor de deurwaarders voldoende om mijn adres van het betreffende dossier af te halen.
maargoed het was maar een hint
Dan zit je dus al in het deurwaarderstraject, wat op zich al slordig is. Een deurwaarder zal als eerste een GBA check doen. Nu kan het natuurlijk wel eens mis gaan, sommige huisnummers met toevoegingen maken het wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Als je al in het deurwaarderstraject zit is het handig om actie te ondernemen. Niemand heeft zin in een deurwaarder voor de deur die je een dagvaarding open en bloot overhandigd.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:56:28 #20
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65354482
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:47 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dan zit je dus al in het deurwaarderstraject, wat op zich al slordig is. Een deurwaarder zal als eerste een GBA check doen. Nu kan het natuurlijk wel eens mis gaan, sommige huisnummers met toevoegingen maken het wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Als je al in het deurwaarderstraject zit is het handig om actie te ondernemen. Niemand heeft zin in een deurwaarder voor de deur die je een dagvaarding open en bloot overhandigd.
Een incasso buro kan toch ook een GBA check doen?
Lang leve mij! *O*
pi_65354711
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Dat zouden ze niet mogen kunnen. Wel gebruiken ze allerlei andere databases, maar alleen een deurwaarder (in dit soort zaken) kan dan een GBA check doen. Intrum is geen deurwaarderskantoor en kan dus geen GBA check doen. Er zijn wel deurwaarderskantoren die zowel een incassoafdeling als deurwaarderskantoor hebben, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat die elkaar een beetje helpen, maar het mag niet.
pi_65354755
Gewoon op die brieven 'retour afzener, geadresseerde onbekend' schrijven is voldoende.
Je zult die brieven wel blijven ontvangen, maar wat Dirkh zegt, klopt.

Niet te druk over maken dus en zeker niet teveel energie hierin steken.
pi_65354847
En je had die brief dus nooit open mogen maken overigens.
pi_65354850
Hoe komen ze aan je mail adres dan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_65354956
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:07 schreef DroogDok het volgende:
Hoe komen ze aan je mail adres dan?
Over het algemeen krijgen ze dat gewoon te zien als je hen mailt.
pi_65355436
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:11 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Over het algemeen krijgen ze dat gewoon te zien als je hen mailt.
Dat had TS dan niet moeten doen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_65355508
IJ is echt het meest trieste incassobureau ooit.
pi_65355751
dus als je onterecht een brief van ze krijgt, ze niet de juiste persoon vinden dan toch staat je postcode als niet betalend op een of andere lijst ?

WHahahahahahahahaha.

sukkels
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:38:12 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65355756
Intrum
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65356027
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:24 schreef Koewam het volgende:
Gewoon 100 brieven printen en ongefrankeerd versturen? Zou ik doen dan
Bakstenen wegen meer
pi_65356432
"Retour afzender" etc helpt niet. Er zijn namelijk ook mensen die dat doen die WEL hadden moeten betalen, maar daarmee proberen de schuldeiser op het verkeerde been te zetten. De schuldeiser trapt daar niet in.
Ik heb er een paar jaar terug ook mee te maken gehad. Een van de vorige bewoners van mijn huis had zich niet uitgeschreven bij de gemeente. Telkens als bedrijven een update van de GBA kregen stond zijn naam nog steeds op mijn adres. Check bij de gemeente of hij niet nog ingeschreven staat op jouw adres. (niet van: ik huur hier toch, dus hij staat hier niet ingeschreven... als hij zich niet ergens anders inschrijft, dan blijft hij gewoon op jouw adres staan).
Je moet dat dus checken, als hij nog ingeschreven staat, vraag dan een persoonsonderzoek aan. Gemeente moet daar aan meewerken, kost je niets. Duurt max 6 maanden en als hij dan niet gevonden wordt (of ergens anders), dan wordt hij van jouw adres afgehaald.
Als je dit aangevraagd hebt stuur je die lui van IJ een briefje terug met de mededeling dat je het onderzoek hebt aangevraagd, dat ze voor meer informatie daaromtrent bij de gemeente terecht kunnen en dat als ze ook maar iets aanraken wat jouw eigendom is, je ze voor 100% aansprakelijk zult stellen, inclusief eventuele vervolgschade, evenals persoonlijk gemaakte kosten om e.e.a. te herstellen.
Daarna van de schuldeisers weinig meer gehoord, alleen nog een bevestiging van de gemeente.
Da gao nie nou!
pi_65358354
Vervelend gedoe...

Heb 't in 2003 mee gemaakt.
Ik woonde in een huurhuis sinds begin 2001 op een gegeven moment kreeg ik betalings herinneringen en aanmaningen van de gemeente Tytsjerksteradiel (jaja).
Het bleek te gaan over bedragen van ¤ 2000,-
Dit waren bedragen waarvan de vorige bewoner geen allimentatie betaalde aan zijn ex-vrouw en kinderen.
Na hun enkele malen telefonisch te hebben uitgelegd wie ik was en dat dhr P.P. niet meer op dat adres woonde stopte de correspondentie in eens.

Tot dat ik een keer op een vrije dag thuis zat en er een deurwaarder voor de deur stond.
Hij kwam inventariseren en had een hoop bla bla... ook wilde hij mijn legitimatie zien.
Dit weigerde ik natuurlijk en hierop heb ik de deur dicht geklapt en is de man vertrokken.
Daarna heb ik er nooit meer iets van vernomen gelukkig, maar het blijft toch een zeer vervelende ervaring.

Enkele maanden later probeerde ik bij T-Mobile (slecht, ik weet het) een nieuw abonnement af te sluiten.
Het ging niet door... ik kreeg een afwijzingsbrief van hun mee en moest maar contact opnemen met het BKR.
Ik vond het vreemd dat ik niet krediet waardig was want ik had net een hypotheek afgesloten voor mijn nieuwe huis.
Navraag bij het BKR leerde mij dat ik een bepaald postcode gebied woonde waar men het niet zo nam met betalen.
Flauwekul natuurlijk... dit had weer te maken met dat geouwehoer van de vorige bewoner.

Ik ben daarna naar Vodafone gegaan en heb de situatie uitgelegd en kon daar moeiteloos een abonnement afsluiten.

Nu ik dit zo typ krijg ik er nog een nare smaak van in m'n mond.
Je staat zo machteloos tegen instanties en bedrijven die menen dat ze het recht hebben om jou leven half in de vernieling te trappen met hun eigen verneukte administratie.

Nouja, veels te lang verhaal... geen idee waarom ik het heb getypt... voel waarschijnlijk de machtelozr frustratie van TS.

ONTOPIC:
GIVE THEM HELL
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:48:37 #33
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65358535
Waarom ben je hier in godsnaam op ingegaan en heb je die sukkels je mailadres gegeven? Laat die lui toch gewoon dreigbrieven sturen aan het verkeerde adres. Zolang jij de persoon bent die op dat adres staat ingeschreven (en niet die Tamagotchi), kunnen ze je helemaal niks maken. Hun probleem dus, en daar moet je vooral niet jouw probleem van maken.

/edit Inderdaad, wat hierboven staat: wel even bij de gemeente langsgaan om te checken of die oude bewoner nog op jouw adres ingeschreven staat. Zoja, dan moet je de gemeente een onderzoek in laten stellen. Je krijgt dan een bewijs dat je dat hebt laten doen en dat kun je aan een eventuele deurwaarder laten zien.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:51:16 #34
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_65358641
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:43 schreef CoExist het volgende:
(vervelend verhaal)

Nu ik dit zo typ krijg ik er nog een nare smaak van in m'n mond.
Je staat zo machteloos tegen instanties en bedrijven die menen dat ze het recht hebben om jou leven half in de vernieling te trappen met hun eigen verneukte administratie.
Niet te geloven. En ondertussen loop je jezelf op te naaien en steek je er tijd en moeite in om hun aan het verstand te brengen dat ze verkeerd zitten, terwijl zij het vrolijk negeren en om 5 uur de kantoordeur achter zich dichtgooien.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:53:41 #35
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65358727
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:51 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Niet te geloven. En ondertussen loop je jezelf op te naaien en steek je er tijd en moeite in om hun aan het verstand te brengen dat ze verkeerd zitten, terwijl zij het vrolijk negeren en om 5 uur de kantoordeur achter zich dichtgooien.
Je moet het je niet zo aantrekken. Ze dreigen maar wat en kunnen je feitelijk niks maken als je je eigen zaakjes netjes op orde hebt.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:58:44 #36
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_65358932
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heb je al bij de gemeente gecontroleerd of die meneer Trawinsky nog op jouw adres ingeschreven staat?
waarom zou je niet gewoon niet meer reageren na zoveel keer aanschrijven? een dagvaarding kun je niet betekenen aan iemand die niet op het betreffende adres woont, dus lekker belangrijk.

intrum is een grote papieren tijger, met vooral veel rotterdamse allochtonen op de 'eerstelijns' afdeling, d.w.z. veel idioten zonder enig verstand van zaken die tegen minimumloon jou op inheemse wijze de huid volschelden, zelfs nadat ze erachter gekomen zijn dat ze de verkeerde hebben.

en meer dan boze brieven schrijven en vooral vervelend doen kunnen ze ook niet; ze hebben net zoveel macht als je oma van 92; maar mensen kijken alleen maar naar die bedrijfsnaam
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:01:36 #37
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_65359051
Orange!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:05:11 #38
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65359176
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:58 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

waarom zou je niet gewoon niet meer reageren na zoveel keer aanschrijven? een dagvaarding kun je niet betekenen aan iemand die niet op het betreffende adres woont, dus lekker belangrijk.
Precies. Gewoon je reet mee afvegen, met die post van Intrum Justitia.
pi_65359248
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:01 schreef LasTeR het volgende:
Orange!
Vorige bewoner die zomaar vertrokken is en iedereen dupeert zal je bedoelen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:08:00 #40
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65359271
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:07 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wie dupeert hij dan, buiten Orange/Online waar ik ook geen medelijden mee heb?
pi_65359354
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie dupeert hij dan, buiten Orange/Online waar ik ook geen medelijden mee heb?
Eh... even denken hoor.... ik denk TS. Zomaar een gedachte.
En natuurlijk heb je geen medelijden met de leverancier, dat zijn allemaal laaie lichters en moeten dood. Alle bedrijven zijn oplichters!!! Hou toch op.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:17:21 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65361373
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:07 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Bedrijven moeten zelf hun administratie maar beter bijhouden en beter onderzoek verrichten. Intrum doet geen GBA check zoals jij al zegt. Ze nemen maar klakkeloos wat aan.
Een gedicht over Maanvis
pi_65362388
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Bedrijven moeten zelf hun administratie maar beter bijhouden en beter onderzoek verrichten. Intrum doet geen GBA check zoals jij al zegt. Ze nemen maar klakkeloos wat aan.
Hoe kan een bedrijf nou weten dat iemand met de noorderzon vertrokken is? Het is ook niet zo dat een bedrijf dagelijks een update doet van de verhuisgegevens van een klant. Kom op.
Daarbij MAG een bedrijf geen GBA check doen, net zoals Intrum dat niet mag. Alleen een deurwaarder, dus iemand die ten dienste staat van de Koningin, mag dat doen. Dat is misschien ook maar goed ook, maar je kan een bedrijf niet het een verwijten en het ander ontzeggen.

Als jij vindt dat een bedrijf het GBA maar zou moeten raadplegen, dan zal je het er dus mee eens zijn dat zo'n bedrijf daar ook toegang tot zou moeten krijgen. Ben jij bereid om die informatie vrij te geven?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:50:41 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65362444
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:10 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Eh... even denken hoor.... ik denk TS. Zomaar een gedachte.
Hoe dan?
quote:
En natuurlijk heb je geen medelijden met de leverancier, dat zijn allemaal laaie lichters en moeten dood. Alle bedrijven zijn oplichters!!! Hou toch op.
Dat lijkt me wat overdreven.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:52:55 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65362489
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:48 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Hoe kan een bedrijf nou weten dat iemand met de noorderzon vertrokken is? Het is ook niet zo dat een bedrijf dagelijks een update doet van de verhuisgegevens van een klant. Kom op.
Daarbij MAG een bedrijf geen GBA check doen, net zoals Intrum dat niet mag. Alleen een deurwaarder, dus iemand die ten dienste staat van de Koningin, mag dat doen. Dat is misschien ook maar goed ook, maar je kan een bedrijf niet het een verwijten en het ander ontzeggen.

Als jij vindt dat een bedrijf het GBA maar zou moeten raadplegen, dan zal je het er dus mee eens zijn dat zo'n bedrijf daar ook toegang tot zou moeten krijgen. Ben jij bereid om die informatie vrij te geven?
Jahoor, wat staat er nou helemaal in? Waar je woont toch alleen? En da's nou net info die ontzettend veel bedrijven waar je bepaalde zaken afneemt, toch al hebben.
Iemand hoeft niet eens met de noorderzon vertrokken te zijn. Gewoon een kwestie van adreswijziging vergeten door te geven (logisch, gezien de wirwar van bedrijven met wie je in contact bent als persoon), en een acceptgiro'tje niet betalen.
Een gedicht over Maanvis
pi_65362509
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hoe dan?
[..]
TS wordt nu lastig gevallen met allerlei schrijven. Daarbij mag hij er van uit gaan dat zijn adres geregistreerd als zijnde een risico betreffende betalingen.
quote:
Dat lijkt me wat overdreven.
Dat leek mij nou ook.
pi_65362562
tvp
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:55:46 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65362589
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:53 schreef Dirkh het volgende:

[..]

TS wordt nu lastig gevallen met allerlei schrijven.
Nou, het is me wat. Zoals gezegd, gewoon je kachel mee aansteken.
quote:
Daarbij mag hij er van uit gaan dat zijn adres geregistreerd als zijnde een risico betreffende betalingen.
Nee, dat gaat op postcodegebied (zou ook wat wezen als dat per adres zou gaan ), en dat gebeurt echt niet op basis van één wanbetaler.
pi_65362773
Beter dan een joegoslavisch incassobureau wat het niet bij mailtjes en brieven houdt
pi_65362798
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jahoor, wat staat er nou helemaal in? Waar je woont toch alleen? En da's nou net info die ontzettend veel bedrijven waar je bepaalde zaken afneemt, toch al hebben.
Iemand hoeft niet eens met de noorderzon vertrokken te zijn. Gewoon een kwestie van adreswijziging vergeten door te geven (logisch, gezien de wirwar van bedrijven met wie je in contact bent als persoon), en een acceptgiro'tje niet betalen.
Wat naief.
De klant vergeet iets, en de leverancier moet zijn zaakjes maar op orde hebben. Raar, volgens mij klopt dat niet. Maar goed.
In het GBA staat de informatie waar de klant heen is gegaan, die info is vrij belangrijk. Als je niet weet waar een klant heen is gegaan, dan is die info redelijk belangrijk.

En het excuus van een acceptgiro over het hoofd zien door de wirwar van bedrijven, dat is de verantwoordelijkheid van de klant zelf. Die gaat zelf contracten aan met een wirwar van bedrijven. Als je mij belt, dan lever ik je liever alles wat je wenst, dan heb je voortaan maar één bedrijf waar je mee te maken hebt. Maar daar willen we in Nederland niet aan, marktwerking heet dat. Daarbij zie je niet één acceptgiro over het hoofd.
De doorstuurservice is standaard drie maanden.
Als je al maandelijks een acceptgiro krijgt, dan zou het toch op moeten vallen dat je deze in een keer niet meer ontvangt op het nieuwe adres, toch?

Met jouw instelling zal je bedrijven toegang moeten verlenen tot het GBA en ik denk niet dat we dat willen. Eeen beetje verantwoordelijkheid mag je toch nog wel een beetje verwachten? Of moet werkelijk alles geregeld worden door anderen?
pi_65362910
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:55 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, dat gaat op postcodegebied (zou ook wat wezen als dat per adres zou gaan ), en dat gebeurt echt niet op basis van één wanbetaler.
Okay, droom verder. Die databases zijn zelfs met foto's van het huis zelf, dat gebeurt al jaren en jaren. Al jaren voordat Funda of Google met foto's op de proppen kwam.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:12:29 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65363154
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:01 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wat naief.
De klant vergeet iets, en de leverancier moet zijn zaakjes maar op orde hebben. Raar, volgens mij klopt dat niet. Maar goed.
In het GBA staat de informatie waar de klant heen is gegaan, die info is vrij belangrijk. Als je niet weet waar een klant heen is gegaan, dan is die info redelijk belangrijk.
Volgens mij is het juist voor incassobureaus wel belangrijk om die info te hebben. Al was het maar om te voorkomen dat onschuldige mensen met dit soort onnozelheden lastig gevallen worden, terwijl het gewoon ONNODIG is.
quote:
En het excuus van een acceptgiro over het hoofd zien door de wirwar van bedrijven, dat is de verantwoordelijkheid van de klant zelf. Die gaat zelf contracten aan met een wirwar van bedrijven. Als je mij belt, dan lever ik je liever alles wat je wenst, dan heb je voortaan maar één bedrijf waar je mee te maken hebt. Maar daar willen we in Nederland niet aan, marktwerking heet dat. Daarbij zie je niet één acceptgiro over het hoofd.
quote:
De doorstuurservice is standaard drie maanden.
Da's alleen mogelijk als je met hetzelfde huishouden verhuist en er niemand achter blijft .
quote:
Als je al maandelijks een acceptgiro krijgt, dan zou het toch op moeten vallen dat je deze in een keer niet meer ontvangt op het nieuwe adres, toch?
Vaak zijn het juist kosten van opzeggen oid die achteraf nog doorberekend worden. Kosten die wel vermeld stonden in voorwaarden/contract maar die je niet maandelijks betaalt als je nog afnemer bent.
quote:
Met jouw instelling zal je bedrijven toegang moeten verlenen tot het GBA en ik denk niet dat we dat willen. Eeen beetje verantwoordelijkheid mag je toch nog wel een beetje verwachten? Of moet werkelijk alles geregeld worden door anderen?
Ik vind dat voor incassobureaus dit soort informatie weldegelijk toegankelijk moet zijn. Hoeveel mensen worden niet doro dit soort dingen geintimideerd en betalen de facturen die ze op andermans naam krijgen? Want je weet net zoals ik hoe de service van deze incassobureaus is. "Maar ... Maanvis... U bent meneer Dirk H niet? JA DAT ZEGGEN ZE ALLEMAAL! Bewijs het eerst maar eens!" en dan ben je alweer uren verder voordat je een oplossing hebt. Uren die anderen moeten betalen.
Een gedicht over Maanvis
pi_65363218
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:28 schreef Dirkh het volgende:
Er worden namelijk databases bijgehouden van mensen die hun facturen niet betalen. Op jouw postcode staat nu een vermelding dat er niet betaald wordt. Dat kon nog wel eens problemen opleveren als je ergens een abonnement wil afsluiten. Het is dus zaak dat je zwart op wit krijgt dat de registratie van de postcode en huisnummer verwijdert wordt.
Die registratie verwijderen zullen ze niet snel aan beginnen. Er heeft immers wel een wanbetaler op het adres gewoond. Dat is weliswaar niet de huidige bewoner, maar er is wel degelijk een incident op het betreffende adres geweest.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_65363349
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:55 schreef Lemmeb het volgende:
Dat wisselt per branche/bedrijf. Een telefoonabonnement kan al afketsen door 1 wanbetaler in het postcode gebied/de flat. Andere bedrijven kijken alleen naar het specifieke adres of naar de verhouding wanbetalers/aantal adressen. Hangt een beetje van het product en de risicos af.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 00:26:46 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65363551
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:04 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Okay, droom verder. Die databases zijn zelfs met foto's van het huis zelf, dat gebeurt al jaren en jaren. Al jaren voordat Funda of Google met foto's op de proppen kwam.
Kan me er weinig bij voorstellen. Maar goed, als jij het zegt dan zal het wel.
pi_65363956
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:12 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind dat voor incassobureaus dit soort informatie weldegelijk toegankelijk moet zijn.
Ik ben het daar bijna mee eens. Voor sommigen is het niet wenselijk, denk aan mensen die na een scheiding niet willen dat hun nieuwe adres bekend is bij de ex-partner. (mishandeling, stalken etc.)
Zo zijn er meer situaties te bedenken dat je alleen toegang verschaft aan mensen die een bepaalde eed hebben afgelegd en waarvan je mag verwachten dat ze discreet omgaan met de gegevens.
quote:
Hoeveel mensen worden niet doro dit soort dingen geintimideerd en betalen de facturen die ze op andermans naam krijgen? Want je weet net zoals ik hoe de service van deze incassobureaus is. "Maar ... Maanvis... U bent meneer Dirk H niet? JA DAT ZEGGEN ZE ALLEMAAL! Bewijs het eerst maar eens!" en dan ben je alweer uren verder voordat je een oplossing hebt. Uren die anderen moeten betalen.
Veel te veel mensen, dat is een kut situatie. Ik ben voor een oplossing. Nu alleen nog een goede oplossing vinden. Deurwaarders verplichten om gratis te werken?
pi_65363999
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kan me er weinig bij voorstellen. Maar goed, als jij het zegt dan zal het wel.
Toen ik het voor het eerst zag een aantal jaren gelden, schrok ik me de tyfus als n00b op incassogebied. geloof me/
pi_65364169
Gewoon wachten tot er een rechtzaak is.
Dan ook niet op komen dagen want jij bent niet die persoon. Dus gewoon allemaal negeren.
pi_65364427
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:52 schreef HarryP het volgende:
Gewoon wachten tot er een rechtzaak is.
Dan ook niet op komen dagen want jij bent niet die persoon. Dus gewoon allemaal negeren.
Het betekenen van de dagvaarding zal al een probleem opleveren.
pi_65369131
Wat mij beangstigd is dat er blijkbaar databases bestaan die van invloed kunnen zijn op je hebben en houden waar je zelf geen enkele invloed op hebt of kan zien of iets klopt of niet. Je kan navraag doen ja, maar dat is ook nie gratis en wie betaald die kosten ????
vast niet degene die de informatie er verkeerd heeft ingezet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 24 januari 2009 @ 23:05:17 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65371540
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:04 schreef Dirkh het volgende:

[..]

uiteraard ga je ook niet tekenen voor een dagvaarding die niet op jouw naam staat.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:10:26 #62
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_65371668
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:05 schreef Nizno het volgende:

[..]

uiteraard ga je ook niet tekenen voor een dagvaarding die niet op jouw naam staat.
een dagvaarding hoeft niet met ondertekening ontvangen te worden om toch geldig te zijn

veel relevanter is de vraag of de juiste persoon op dat adres wordt aangeschreven; zo nee, dan blijft een kant in de rechtszaal leeg gok ik en zal die figuur in het midden vooraan de andere kant een goede uitbrander geven

maar in principe behoort die deurwaarder uit professionele overwegingen de GBA alvorens hij langsgaat te checken.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:13:08 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65371736
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:04 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar gewoon niets doen kan op zich een aantrekkelijke optie zijn: zo jaag je ze op maximale kosten, want ze moeten een dagvaarding opstellen en de explootkosten betalen. En dat allemaal voor niets.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:21:01 #64
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65371954
quote:
Dan zit je dus al in het deurwaarderstraject, wat op zich al slordig is. Een deurwaarder zal als eerste een
check doen. Nu kan het natuurlijk wel eens mis gaan, sommige huisnummers met toevoegingen maken het wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
geloof me, je wilt niet weten hoe stom die bureaux zijn
quote:
Bakstenen wegen meer
stoeptegels wegen nog meer, ik zal het plaatselijke sufferdje in de gaten houden als er een zootje gratis wordt aangeboden. Weet iemand een antwoordnummer van IJ? Oh fuck it, ik stuur het ze gewoon ongefrankeerd naar hun postbus.
quote:
Je moet dat dus checken, als hij nog ingeschreven staat, vraag dan een persoonsonderzoek aan. Gemeente moet daar aan meewerken, kost je niets. Duurt max 6 maanden en als hij dan niet gevonden wordt (of ergens anders), dan wordt hij van jouw adres afgehaald.
Goeie tip, ik zal voor de zekerheid een onderzoek bij de gemeente laten doen
quote:
Waarom ben je hier in godsnaam op ingegaan en heb je die sukkels je mailadres gegeven? Laat die lui toch gewoon dreigbrieven sturen aan het verkeerde adres. Zolang jij de persoon bent die op dat adres staat ingeschreven (en niet die Tamagotchi), kunnen ze je helemaal niks maken. Hun probleem dus, en daar moet je vooral niet jouw probleem van maken.
Er hebben hier een paar maanden geleden (1) een deurwaarder (2) een sleutelsmid met gereedschapskoffer (3) een politieagent en (4) een verhuiswagen aan de deur gestaan om een boete voor een FIETSLAMPJE van 15 euro die ik nooit had ontvangen, en die zonder dat ik het wist opgelopen was tot 630 euro. En dan had ik nog de mazzel dat ik thuis was zodat ze niet m'n deur opengebroken en m'n spullen geroofd hebben (laptop, tv, weet ik veel)
Serieus - sinds die tijd geloof ik niet meer in de rechtsstaat en is het wat mij betreft hard tegen hard,
tegen de overheid maar zeker ook tegen rattenbureaux als intrum "justitia"
Welkom in Nederland, 1984 o sorry 2009.
Zulke surrealistische bananenrepubliek verhalen gebeuren hier dus gewoon.

Er werd me door iemand verweten dat ik post van een ander had opengemaakt -- terecht, briefgeheim, en toen ik nog jong en onschuldig was, respecteerde ik dat ook onvoorwaardelijk. Maar nu zal het me een rotzorg zijn dat een of andere vage rotpool/bulgaar ofzo z'n briefgeheim wordt geschonden - THIS MEANS WAR
En ook wel geleerd om te zorgen dat iedereen met z'n rotpoten van mijn persoonsgegevens afblijft. Wat mij betreft kon die hele GBA niet bestaan.
En een of andere wilde gek die zich voor "deurwaarder in naam van de kone gin" uitgeeft en plotseling hier aan de deur komt kan eisen wat hij wil maar hij blijft zeker met z'n ROTPOTEN VAN MIJN PASPOORT AF.

- Met dat fietslamp akkefietje gelukkig wel al m'n geld teruggehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leef op 25-01-2009 01:01:41 ]
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:23:13 #65
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65372039
En het is inderdaad een heel vervelend idee dat er databases van dit soort dingen worden bijgehouden waar je geen macht over hebt, maar die je onterecht wel in de problemen kunnen brengen. Ik ben geen wanbetaler, maar wie weet sta ik nu in een of andere database die door een onderwereldbedrijfje verhandeld wordt, wel zo aangemerkt
pi_65374473
Leef,zoals hier al eerder is aangegeven even door de gemeente een onderzoek laten instellen,als de vorige bewoner er niet is uitgeschreven zullen ze je met een dagvaarding lastig kunnen vallen en eventueel de woning in je afwezigheid kunnen ontruimen.

Zodra de gemeente met de procedure bezig is zou je hier al vast naar kunnen verwijzen,als je bevestigd hebt dat jij a. de hoofdbewoner bent,b.er geen andere bewoners op het adres ingeschreven staan verwijs je simpelweg hiernaar en deel je ze mede dat verdere correspondentie met de spookbewoner door jou genegeerd zal worden en dat eventuele kosten die je moet maken aan hun in rekening zal worden gebracht waarbij je eventueel niet zal twijfelen om een incassobureau in te schakelen om het bedrag voor je te innen (die bedreiging hoef je niet uit te voeren,maar dreigen ze met dezelfde wapens te bestrijden kan ook wel leuk zijn)

Verder heb ik wel eens gehoord dat je de gemeente kan verzoeken om een inschrijvingsrestrictie op je adres aan te brengen, het is dan niet mogelijk dat iemand zich zonder jouw toestemming op dat adres in kan schrijven.

Ik wens je veel succes en laat ons even weten hoe het verder gaat!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:57:04 #67
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65374682
komt voor mekaar, een nieuwe week, een nieuw geluid!
pi_65376321
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:45 schreef geevee het volgende:
Verder heb ik wel eens gehoord dat je de gemeente kan verzoeken om een inschrijvingsrestrictie op je adres aan te brengen, het is dan niet mogelijk dat iemand zich zonder jouw toestemming op dat adres in kan schrijven.
Het beleid voor inschrijven wisselt per gemeente. Er zijn gemeentes waar het invullen van een formulier op de website voldoende is voor het inschrijven, er zijn ook gemeentes waar de 'hoofdbewoner' langs moet komen voor toestemming.
  zondag 25 januari 2009 @ 09:55:23 #69
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65378074
In Amsterdam moest ik langskomen met mijn paspoort en een getekende brief dat ik toestemming gaf, ik heb het wel eens gedaan in het verleden namelijk (andere woning)
pi_65378181
Denk je niet dat je wellicht wel serieus genomen wordt wanneer je je antwoord naar intrum iets zakelijker formuleert. Ik zou zelf na de eerste regels al gestopt zijn met lezen. Overigens is het vervolgens ook nog bedreigen van dhr./mevr. Travinsky niet verstandig, zeker niet wanneer je dat ook nog eens publiceert.
Daarnaast kun je de berichten van intrum m.i. beter negeren als je er van overtuigd bent dat de rekening niet voor jou bestemd is.
  zondag 25 januari 2009 @ 10:13:28 #71
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65378217
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:21 schreef Leef het volgende:
Er hebben hier een paar maanden geleden (1) een deurwaarder (2) een sleutelsmid met gereedschapskoffer (3) een politieagent en (4) een verhuiswagen aan de deur gestaan om een boete voor een FIETSLAMPJE van 15 euro die ik nooit had ontvangen, en die zonder dat ik het wist opgelopen was tot 630 euro.
Maar de vraag is: was het jouw rekening, of die van een ander?
quote:
En dan had ik nog de mazzel dat ik thuis was zodat ze niet m'n deur opengebroken en m'n spullen geroofd hebben (laptop, tv, weet ik veel)
Dat mag zomaar niet. Daar moet een rechter bij aan te pas komen.
  zondag 25 januari 2009 @ 10:21:33 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65378274
tvp.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 25 januari 2009 @ 10:29:03 #73
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_65378355
Heb het ook meegemaakt. 1,5 jaar bezig geweest om die knakkers te overtuigen dat ik niet de vorige bewoner was.
Blijkt dat de vorige bewoner zich niet had uitgeschreven bij mijn gemeente.
Zijn ze zelfs nog aan de deur geweest om het te controleren...
Daarna heb ik er trouwens niets meer van gehoord....
Ik ben een eckte rapnegert
  zondag 25 januari 2009 @ 10:31:56 #74
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65378384
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:09 schreef xronald het volgende:
Denk je niet dat je wellicht wel serieus genomen wordt wanneer je je antwoord naar intrum iets zakelijker formuleert. Ik zou zelf na de eerste regels al gestopt zijn met lezen.
ik ook, maar vergeet niet dat dit gebeurde nadat ik een aantal wel zakelijke emailtjes gestuurd heb, ze ook nog op allerlei manieren heb geprobeerd te bereiken en allerlei post retour heb gepost met een dik kruis door het adres en "RETOUR AFZENDER: ONBEKEND." Dan heb je het na een half jaartje wel gehad hoor.
pi_65378441
Echt niet te geloven dit bedrijf inderdaad.

Kreeg 2 weken geleden een brief van dit incasso bureau betreffende een rekening van December 2006. Ik zou via de firma Daan BV een Mahonie houten LCD tv hebben gekocht. Men wist alleen mijn (ondertussen 2 jaar ex-) adres en niet eens mijn naam en men kan niet aantonen dat ik ergens voor opdracht heb gegeven. Ook had men een fout e-mail adres in het dossier.

Yeah right.. Ik gebeld en die mevrouw van het incasso bureau moest ook wel lachen om mijn reactie over Mahonie hout. Ze kon wel begrijpen dat ik dat niet echt mooi zou vinden.

Dus ik mijn gegevens doorgegeven en men zou mij wat per e-mail toesturen waarin duidelijk werd dat ik opdracht had gegeven. Dat ik in India woon drong nog niet echt door geloof ik. Ze geloofde ook niet dat die brief naar India kon worden gestuurd binnen een paar dagen. Terwijl ik toch netjes had uitgelegd dat de brief is afgeleverd bij mijn oude huis-> de eigenaar zo vriendelijk was hem bij mijn ouders in de bus te doen -> mijn ouders hem gescand en gemaild hebben naar mij.

Dus alles uitgelegd en krijg je deze mail terug:
quote:
Graag reageren wij op het gesprek waarin u hebt aangegeven niet te weten waar de vordering betrekking op heeft.

Hierbij ontvangt u de facturen.

Wij verzoeken u het openstaande bedrag van ¤ 220,96 voor 25 januari 2009 aan ons te voldoen op rekeningnummer
7019 onder vermelding van 68172325.

In afwachting van uw betaling verblijven wij.
Factuur dus zonder mijn naam voor iets dat ik nooit ook maar gezien heb in mijn leven, laat staan gekocht.

Niet te geloven toch?

Ik heb da ook vriendelijk laten weten dat ik niet tot betaling zal overgaan. Daarna niets meer vernomen.. Sowieso vreemd om na 2,5 jaar een factuur te gaan najagen. Ze zullen vast en zeker begrijpen dat ze best kansloos staan in deze vordering.
  zondag 25 januari 2009 @ 10:39:09 #76
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65378451
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:13 schreef Lemmeb het volgende:

Maar de vraag is: was het jouw rekening, of die van een ander?
Mijnes. Alleen posten die klojo's dat dus naar een adres waar ik al lang niet meer woon en/of ingeschreven sta en/of kom, als die boete en aanmaningen daar ooit al aangekomen zijn (wat ik niet weet.) En vervolgens weten ze na twee jaar opeens wel waar mijn huis woont en komen ze gelijk maar met vier man en een jackhammer en een vrachtwagen.
quote:
Dat mag zomaar niet. Daar moet een rechter bij aan te pas komen.
Dat geloofde ik dus ook tot een jaar geleden, in m'n kinderlijke onschuld, maar ze doen het gewoon. Geen rechter bij geweest, sterker nog, ik heb geen deurwaarder gesproken (die zal wel naar de verkeerde deur gewaard zijn), sterker nog, nog niet eens een aangetekende brief kon ervan af. Niks. Gewoon opeens de gestapo in je huis.
Ik ben m'n vertrouwen in het gerecht en de politie (voor zover ik het nog had) kwijt.
Nogmaals Welkom in Nederland!

Nou ben ik wel vaak verhuisd de afgelopen jaren, maar heb altijd gezorgd dat mijn registratie bij de gemeente tijdig op orde was. Zeker de politie en een deurwaarder moeten dan altijd kunnen nagaan waar je ingeschreven staat. En als je iemands deur gaat kapot maken als overheid mag je wel enige zorgvuldigheid verwachten. Nou niet dus.
  zondag 25 januari 2009 @ 10:48:22 #77
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65378552
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:39 schreef Leef het volgende:

[..]

Mijnes.
Tsja.

Maar je hebt wel gelijk: het zijn bloedzuigers en de burger zou beter beschermd moeten worden tegen dit soort praktijken. Aan de andere kant: als jij nog een rekening ergens hebt openstaan, dan ben jij er verantwoordelijk voor dat die betaald wordt.
  zondag 25 januari 2009 @ 11:10:46 #78
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65378932
Voor de duidelijkheid trouwens, voor er mensen verward raken door mijn posts,
het zijn 2 verschillende verhalen. Het topicstart verhaal gaat over intrum justitia
later word ik nog weer boos over een verkeersboete en wat daar allemaal van gekomen is, dat gaat dus over het cjib, net zo'n klote organisatie.
  zondag 25 januari 2009 @ 11:38:33 #79
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65379490
Het zuigt. Maar de grote vraag is natuurlijk: hoe worden dit soort problemen voorkomen. Want je hebt nu eenmaal een rekening die betaald dient te worden. Maar ook het recht om te verhuizen, zo vaak als je wilt.
pi_65379975
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:20 schreef Crashcat het volgende:
Heb je een aangetekend brief gestuurd?
Waarom zou je dat doen? Het is toch niet zijn probleem???
pi_65383815
ik heb hier ook jarenlang regelmatig brieven van Intrum voor een vorige(?) bewoner in de bus gekregen, eerst meerdere keren teruggestuurd, dan gebeld en e-mail gestuurd, niets hielp en ik weet zeker dat geen vreemde op mijn adres staat ingeschreven, op gegeven moment heb ik die brieven gewoon weggegooid...

ze bleven mij gewoon lastigvallen met brieven...nu heb ik al een tijdje niets meer gehoord, maar er kon ook geen verontschuldiging of überhaupt een reactie vanaf...dat is nog het ergste...

[ Bericht 24% gewijzigd door Zana op 25-01-2009 14:15:43 ]
  zondag 1 februari 2009 @ 13:24:24 #82
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65621079
ik heb het nu maar aan de tros radar voorgelegd. kijken of die wel reageren.
pi_65623905
Ik krijg nu elke 2 weken een brief van een incasso bureua uit Oostenrijk voor een persoon die ik niet ken. Ik heb de brieven nu steeds maar weg gegooit. Moet ik er iets mee doen?

Ik woon nu net 2 maand in mn nieuwe huis en krijg post voor 5 verschillende personen :S
  zondag 1 februari 2009 @ 16:39:25 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65628177
HAHAHA ik woon al jaren antikraak en na elke keer verhuizen is het weer hetzelfde liedje. Gewoon negeren die zooi en eventueel een onderzoek in laten stellen door de gemeente naar de verblijfplaats van vorige bewoners. Ze kunnen je echt niks maken. Maar reageren is een slecht plan, want dan denken ze dat ze beet hebben.
pi_65628433
Wheh ik krijg ook al maanden brieven van de Postbank van de vorige bewoners(geadresseerd aan 3 verschillende mensen), ik doe het elke keer retour afzender maar na een half jaar ben ik het toch wel zat.
Waren ook nog brieven waar de nieuwe ING pasjes inzitten dus neem aan dat ze die wel gaan missen als hun Postbank pasje geblokkeerd is .
Krijg ook nog de Kampioen welke rechtstreeks de papierbak gaat .

Zo moeilijk is verhuizen toch niet ...
pi_65629056
Leef, eigenlijk geeft Intrum zelf al aan wat je met deze foute rekeningen moet doen (zie onderstaand)

Ik ben overigens van mening dat je zo langszamerhand wel het nodige hebt gedaan en als er niemand anders bij je staat ingeschreven zou ik deze club gewoon negeren als ze met de deurwaarder komen voer je gewoon aan dat de geadresseerde daar niet woont en dat ze dat bij de gemeente na kunnen vragen,doen ze dat niet dan hebben zij een probleem en hun klant een hele hoge rekening.

Mochten ze zo dom zijn je dagvaarden dan kan je bij de rechtbank een tegenvordering indienen voor alle kosten die je hebt moeten maken,ik zou zeggen maak die maar lekker hoog,Intrum komt zelf ook met rekeningen met de nodige fantasie kosten en toeslagen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 1 februari 2009 @ 17:15:38 #87
243463 credendo_vides
Out, you demons of stupidity!
pi_65629272
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:14 schreef Leef het volgende:
Gebruikersnaam: 68178144
Wachtwoord: ********
Het wachtwoord klopt niet Hoax?

zondag 1 februari 2009 @ 17:56:51 #88
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65630407
Je hebt me door!
  zondag 1 februari 2009 @ 17:59:08 #89
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65630478
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:39 schreef Lemmeb het volgende:
HAHAHA ik woon al jaren antikraak en na elke keer verhuizen is het weer hetzelfde liedje. Gewoon negeren die zooi en eventueel een onderzoek in laten stellen door de gemeente naar de verblijfplaats van vorige bewoners. Ze kunnen je echt niks maken. Maar reageren is een slecht plan, want dan denken ze dat ze beet hebben.
Makkelijk praten als je antikraak woont en elke maand verhuist.. ik woon hier wel voor vast, dus ik heb hier dadelijk weer 5 zonnebrillen op de stoep staan die m'n deur inschoppen
  zondag 1 februari 2009 @ 18:09:04 #90
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65630765
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:32 schreef SemperFii het volgende:
Ik krijg nu elke 2 weken een brief van een incasso bureua uit Oostenrijk voor een persoon die ik niet ken. Ik heb de brieven nu steeds maar weg gegooit. Moet ik er iets mee doen?

Ik woon nu net 2 maand in mn nieuwe huis en krijg post voor 5 verschillende personen :S
m.. oosterijk lijkt me ver genoeg weg. Maar je weet het nooit, d'r heeft hier al eerder een oosterijker huisgehouden.
  zondag 1 februari 2009 @ 18:13:34 #91
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65630907
* Leef krijgt prijs voor onwaarschijnlijkste hitlervergelijking ooit
  zondag 1 februari 2009 @ 18:16:54 #92
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65630999
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:59 schreef Leef het volgende:

[..]

Makkelijk praten als je antikraak woont en elke maand verhuist..
Eerder om de 2 jaar. Ik heb nog nooit korter dan 2 jaar ergens gewoond.
pi_65636817
tvpeetje
pi_65880005
Vraagje:

Ik heb een probleem met mijn vorige provider(Tele2). Bij het verhuizen ging er van alles mis en heb ik 2 maanden zonder TV en Internet gezeten. Verhuizing was gewoon op tijd doorgegeven.
16-09 zou alles moeten werken volgens Tele2. Dus niet natuurlijk.
Na diverse keren bellen werd dit nog steeds niet opgelost, dus heb ik per 01-11 het contract beeindigd. Geen probleem, bevestiging gekregen.

Nu willen ze geld zien voor de periode 01-10 tot en met 01-11.

Ik heb een paar maandjes geleden 1 brief gehad(gekregen van de huidige bewoner op het oude adres) of ik even het geld snel wil overmaken(nooit gedaan, brief ergens neergezet en totaal vergeten) en vorige week opeens via de mail een bericht van intrum justitia klojos. Bedrag is ondertussen van 10,00 nog wat naar 72 gegaan....

1. Heeft Tele2/Intrum gelijk ?
2. Ik heb de verhuizing op tijd doorgegeven met nieuwe adres enz, moet ik nog steeds de post op het oude adres ophalen ze zullen vast diverse aanmaningen hebben gestuurd enz.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 februari 2009 @ 14:35:45 #95
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65880689
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:15 schreef Drifter__ het volgende:
Vraagje:

Ik heb een probleem met mijn vorige provider(Tele2). Bij het verhuizen ging er van alles mis en heb ik 2 maanden zonder TV en Internet gezeten. Verhuizing was gewoon op tijd doorgegeven.
16-09 zou alles moeten werken volgens Tele2. Dus niet natuurlijk.
Na diverse keren bellen werd dit nog steeds niet opgelost, dus heb ik per 01-11 het contract beeindigd. Geen probleem, bevestiging gekregen.

Nu willen ze geld zien voor de periode 01-10 tot en met 01-11.

Ik heb een paar maandjes geleden 1 brief gehad(gekregen van de huidige bewoner op het oude adres) of ik even het geld snel wil overmaken(nooit gedaan, brief ergens neergezet en totaal vergeten) en vorige week opeens via de mail een bericht van intrum justitia klojos. Bedrag is ondertussen van 10,00 nog wat naar 72 gegaan....

1. Heeft Tele2/Intrum gelijk ?
2. Ik heb de verhuizing op tijd doorgegeven met nieuwe adres enz, moet ik nog steeds de post op het oude adres ophalen ze zullen vast diverse aanmaningen hebben gestuurd enz.
Wat heeft dit met Intrum Justitia van doen?

En in mijn beleving heeft Tele2 gelijk. In die zin dat jij betaalt voor je contract die jij pas per 01-11 hebt beeindigd. Dat is voor de factuurservice het enige waar ze naar kijken.

Dat de verhuizing bij hun niet goed is gegaan is knullig. Absoluut. Maar jij wist blijkbaar ruim op tijd al dat er een nota was. van 10 euro. Dat het oploopt is dan wel weer logisch aangezien zij ook kosten maken om jou achter je broek aan te zitten (al dan niet op verkeerde adres)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_65880923
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

Wat heeft dit met Intrum Justitia van doen?

En in mijn beleving heeft Tele2 gelijk. In die zin dat jij betaalt voor je contract die jij pas per 01-11 hebt beeindigd. Dat is voor de factuurservice het enige waar ze naar kijken.

Dat de verhuizing bij hun niet goed is gegaan is knullig. Absoluut. Maar jij wist blijkbaar ruim op tijd al dat er een nota was. van 10 euro. Dat het oploopt is dan wel weer logisch aangezien zij ook kosten maken om jou achter je broek aan te zitten (al dan niet op verkeerde adres)
Aha ok, klopt ik wist van die 10 euro, maar zat met een nieuw huis enz, dus gewoon vergeten. Als ik gewoon post had gehad op mijn nieuwe adres, had ik de rekening gewoon betaald, maar zij bleven naar het oude adres sturen....daar kan ik toch ook niets aan doen ?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 februari 2009 @ 15:31:54 #97
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65882618
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:42 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Aha ok, klopt ik wist van die 10 euro, maar zat met een nieuw huis enz, dus gewoon vergeten. Als ik gewoon post had gehad op mijn nieuwe adres, had ik de rekening gewoon betaald, maar zij bleven naar het oude adres sturen....daar kan ik toch ook niets aan doen ?
Jij kan er niets aan doen dat jij het bent vergeten?

En dan blijft mijn melding dus gewoon staan,
quote:
Dat de verhuizing bij hun niet goed is gegaan is knullig. Absoluut. Maar jij wist blijkbaar ruim op tijd al dat er een nota was. van 10 euro.
  maandag 9 februari 2009 @ 16:15:54 #98
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65884021
In mijn geval waren zelfs de satanskinderen van het CJIB zo ruimhartig om me m'n geld terug te betalen toen ze erachter kwamen dat ze dagvaardingen en deurwaarders naar een adres hadden gestuurd waar ik al MAANDEN uitgeschreven was. Dat is wel een belangrijk gegeven.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 februari 2009 @ 16:30:16 #99
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65884524
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:15 schreef Leef het volgende:
In mijn geval waren zelfs de satanskinderen van het CJIB zo ruimhartig om me m'n geld terug te betalen toen ze erachter kwamen dat ze dagvaardingen en deurwaarders naar een adres hadden gestuurd waar ik al MAANDEN uitgeschreven was. Dat is wel een belangrijk gegeven.
zodra het bij icasso ligt wordt er normaal gesproken gekeken naar het adres in de Gemeentelijke Basis Administratie.
Als het CJIB zo slecht is geweest om dit niet te controleren is dat idd belachelijk.

In geval van Drifter is het niet zo dat Tele2 gaat controleren in het GBA aangezien Drifter gewoon klant van hun is.
pi_65889912
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:30 schreef Nizno het volgende:

[..]

zodra het bij icasso ligt wordt er normaal gesproken gekeken naar het adres in de Gemeentelijke Basis Administratie.
Als het CJIB zo slecht is geweest om dit niet te controleren is dat idd belachelijk.

In geval van Drifter is het niet zo dat Tele2 gaat controleren in het GBA aangezien Drifter gewoon klant van hun is.
Nee niet in het GBA, maar in hun teringzooi administratie, want heb tijdig en duidelijk aangegeven dat ik verhuisd ben , majah, heb ze een mail gestuurd, kijken hoe ze gaan reageren.
  zondag 15 februari 2009 @ 09:20:54 #101
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66076057
Die smerige ratten hopen gewoon dat je "betaalt om van het gezeik af te zijn."
Fatsoenlijke mensen, trap er niet in.
Justitie, als jullie nog wat waard zijn: ga achter ze aan.
pi_66076179
quote:
Op zondag 15 februari 2009 09:20 schreef Leef het volgende:
Deze bijsmaak zit er inderdaad nogal eens aan vast.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66081135
Ik heb ook altijd last van ze. Krijg brieven van oude bewoners. En dan tel ik mijn eigen brieven niet eens mee. Moet 418 euro betalen voor een originele schuld van 26 euro
pi_66084738
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Nee. Alleen aangestelde ambtenaren (zoals een notaris en een deurwaarder) mogen dit ambtshalve doen, een incassobureau niet.
  zondag 15 februari 2009 @ 15:39:03 #105
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66086072
quote:
Op zondag 15 februari 2009 09:20 schreef Leef het volgende:
Waarom, jij bent toch degene die betaalt?
  zondag 15 februari 2009 @ 18:29:11 #106
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66091521
Ik dacht het niet

tot dusver overigens geen post meer van die gasten gehad, dus hopelijk (vertrouwen doe ik het niet) heeft er iemand ergens iets begrepen
  zondag 15 februari 2009 @ 19:56:05 #107
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66094697
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:29 schreef Leef het volgende:
Ik dacht het niet

tot dusver overigens geen post meer van die gasten gehad, dus hopelijk (vertrouwen doe ik het niet) heeft er iemand ergens iets begrepen
Ik las inderdaad verkeerd. Nog steeds vraag ik me echter af waarom justitie er iets aan zou moeten doen en wat je precies van ze verwacht..
  zondag 15 februari 2009 @ 21:22:43 #108
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66098101
Simpel, ik zou willen dat justitie die gasten een keer op hun vingers tikt voor dit vuile gedrag.
Weten ze ook eens hoe het voelt om bedreigd te worden.
  woensdag 18 februari 2009 @ 07:25:41 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66186280
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:22 schreef Leef het volgende:
Simpel, ik zou willen dat justitie die gasten een keer op hun vingers tikt voor dit vuile gedrag.
Weten ze ook eens hoe het voelt om bedreigd te worden.
Hoezo bedreigd? Ze dreigen niet met dingen die zij niet waar zouden kunnen maken.
pi_66192460
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:09 schreef xronald het volgende:
Denk je niet dat je wellicht wel serieus genomen wordt wanneer je je antwoord naar intrum iets zakelijker formuleert. Ik zou zelf na de eerste regels al gestopt zijn met lezen. Overigens is het vervolgens ook nog bedreigen van dhr./mevr. Travinsky niet verstandig, zeker niet wanneer je dat ook nog eens publiceert.
Daarnaast kun je de berichten van intrum m.i. beter negeren als je er van overtuigd bent dat de rekening niet voor jou bestemd is.
Ja dikke boeie hoe je dat formuleert. Domme mensen, of mensen die niet zo sterk zijn in taal dienen net zo serieus genomen te worden als een brief met moeilijke woorden.
pi_66197152
Ik heb dit ook gehad, woon nu ruim twee jaar op dit adres, maar bleek dat de vorige bewoners zijn uitgezet door de verhuurder, en met de noorderzon vertrokken.
Kreeg de eerste tijd wekelijks deurwaarders aan de deur. Gelukkig ben ik een nogal blank uitziende vrouw, en was het dus al snel duidelijk dat ik hoogstwaarschijnlijk niet de heer Mohammed el-Abracadabra was.
Maar je word er wel gek van.
Overigens heb ik er wel nadeel van gehad, want ik kon ze niet zomaar van mijn adres laten uitschrijven (inderdaad, onderzoek door de gemeente enzo) maar daardoor heb ik dus wel voor een meerpersoonshuishouden aan zuiveringslasten en dergelijke moeten betalen. Uiteindelijk wel weer goedgekomen, maar het was wel gedoe en gezeur.
Maar de deurwaarders werkten hier wel redelijk mee gelukkig. Hoewel ze wel eens meerdere weken achter elkaar voor verschillende klanten stonden. En dan als ik de deur opendeed "O wacht, u was niet..." "Nee, dat was ik niet" "Fijne dag verder..."
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:10:04 #112
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_66202449
Ah die lijers van incassobureau's sturen mij ook nog steeds brieven van 2 (!) eigenaren terug. En ik woon hier intussen al bijna 3 jaar!
Ik stuur ze gewoon terug met de melding erop dat de persoon verhuisd is en als ze hardnekkig zijn bel ik ze. Luisteren ze dan nog niet dan gaan ze de prullenbak in. Gewoon opzouten. Ik ben toch niet thuis overdag dus als er een deurwaarder komt heeft ie pech. En mocht ik wel thuis zijn dan kan ik me gewoon legitimeren en hebben ze alsnog niks.

Ik ben niet degene die zijn administratie niet op orde heeft zal i kmaar zeggen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:51:40 #113
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66238447
kijk maar uit want als de tijd/het bedrag te ver oplopen krijg je Ed en Willem bever met een schroevedraaier en een waterpomptang aan de deur, dan maakt het niet uit of je thuis bent maar dan komen ze binnen en nemen ze je televisie mee.
Dat mogen deurwaarders ook nog, in cowboystaat Nederland.
pi_66238661
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:51 schreef Leef het volgende:
kijk maar uit want als de tijd/het bedrag te ver oplopen krijg je Ed en Willem bever met een schroevedraaier en een waterpomptang aan de deur, dan maakt het niet uit of je thuis bent maar dan komen ze binnen en nemen ze je televisie mee.
Dat mag alleen na uitspraak van een rechter.
dit is een lege sig
pi_66238703
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:51 schreef Leef het volgende:
En daar sla je lekker de plank mis. Alleen gerechtsdeurwaarders en dan alleen NA een gerechtelijke uitspraak.
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:59:11 #116
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66238717
Trouwens, voor een eerdere poster, kan mijn het schelen of ik de naam van de heer Travinsky of hoe je het ook schrijft noemt. Die zit nu natuurlijk met z'n reet op tig duizend euro, die die hier bij mekaar geschilderd heeft, in Wroclav of wat dan ook en laat z'n schulden mooi hier, die zien we niet meer.

Dit jaar probeert hij het in Engeland

[ Bericht 1% gewijzigd door Leef op 19-02-2009 19:59:49 ]
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:58:46 #117
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66250208
Dat van die rechterlijke uitspraak: dan heeft de RECHTER mooi de plank misgeslagen, niet ik.
Want ik heb nooit geen deurwaarder gezien, ook geen aangetekende brief of wat ook, alleen 4 man gestapo aan de deur waaronder een sleutelsmid met een flinke koffer gereedschap, klaar om de zaak open te breken.
Zoals gezegd is dat allemaal wel weer gecorrigeerd maar toch is het een aanslag op je gevoel van veiligheid.

En een teken van hoe zorgvuldig de deurwaarderij in nederland werkt.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 01:43:39 #118
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66395979
Nog steeds niks gehoord dus het blijft goed gaan.
Ik hoop dat er hier mensen meelezen van de instanties waar ik over schrijf.

Tros Radar heeft niet gereageerd maar ondertussen opvallend genoeg wel een flink item over incassobureaux gehad verleden week ofzo.

Dit topic is trouwens best wel ver gekomen voor ik het heb gegodwind

[ Bericht 8% gewijzigd door Leef op 24-02-2009 01:48:42 ]
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:05:32 #119
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66399846
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:57 schreef scrumple het volgende:

[..]

Dat mag alleen na uitspraak van een rechter.
Niet altijd, overheidsorganisaties kunnen een dwangbevel uitvaardingen. In het voorbeeld waar TS naar refereert is TS vergeten om een bekeuring te betalen en van het een kan dan het ander komen..

Overigens nemen ze niet "je televisie mee", maar gaan ze alleen heel druk schrijven bij het leggen van een beslag.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:07:30 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66399899
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:58 schreef Leef het volgende:

En een teken van hoe zorgvuldig de deurwaarderij in nederland werkt.
En een teken hoe zorgvuldig je zelf werkt : Je wist dat die bekeuring er was en je wist dat je in een verhuizing zat. Even een belletje of een briefje doen naar het CJIB was voldoende geweest om dat te voorkomen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:15:49 #121
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66416411
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Niet altijd, overheidsorganisaties kunnen een dwangbevel uitvaardingen. In het voorbeeld waar TS naar refereert is TS vergeten om een bekeuring te betalen en van het een kan dan het ander komen..

Overigens nemen ze niet "je televisie mee", maar gaan ze alleen heel druk schrijven bij het leggen van een beslag.
Jazeker, zo druk schrijven dat ze een verhuiswagen meenemen om alle lettertjes in te stoppen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:19:13 #122
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66416490
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:15 schreef Leef het volgende:

[..]

Jazeker, zo druk schrijven dat ze een verhuiswagen meenemen om alle lettertjes in te stoppen
Het is wel een mogelijkheid inderdaad, maar gebeurt doorgaans alleen wanneer de deurwaarder een ernstig vermoeden heeft dat de goederen verduisterd worden. Misschien ligt dat bij CJIB vorderingen echter weer anders, omdat een aanzienlijk deel van de clientèle van het CJIB crimineel is.. Daar heb ik nu weer net geen ervaring mee.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:24:07 #123
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66416611
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:07 schreef Alicey het volgende:
En een teken hoe zorgvuldig je zelf werkt : Je wist dat die bekeuring er was en je wist dat je in een verhuizing zat. Even een belletje of een briefje doen naar het CJIB was voldoende geweest om dat te voorkomen.
Wie is er nou onzorgvuldig? Het CJIB dat deurwaarders naar adressen stuurt waar ik al lang niet meer sta ingeschreven, of ik die ineens out of the blue 4 man aan de deur krijg? Ik heb die bekeuring nooit gehad.

En vergeet ook niet dat dit twee jaar later gebeurde. Ik dacht inmiddels: ze zullen die boete wel verscheurd hebben. Wat moet ik dan doen, na 2 jaar het cjib opbellen en zeggen: dag meneer cjib, ik kreeg nog een boete, weet u nog? van 15 euro. Mag ik die alstublieft hebben?

Nu ik inmiddels weet wat voor nazi's het zijn zou ik het wel doen, maar een weldenkend mens doet dat toch niet? Is net zoiets als dat je een kassabonnetje tegenkomt van de boekwinkel en je denkt: verrek zeg, die winkelier is twee jaar geleden vergeten een velletje postzegels aan te slaan. En je gaat twee uur in de trein zitten om hem alsnog zijn 6 euro 75 te brengen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:32:07 #124
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66416828
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:19 schreef Alicey het volgende:
Het is wel een mogelijkheid inderdaad, maar gebeurt doorgaans alleen wanneer de deurwaarder een ernstig vermoeden heeft dat de goederen verduisterd worden. Misschien ligt dat bij CJIB vorderingen echter weer anders, omdat een aanzienlijk deel van de clientèle van het CJIB crimineel is.. Daar heb ik nu weer net geen ervaring mee.
Ik werk in een internationale omgeving midden in Amsterdam, en ik moest dus aan mijn stomverbaasde vrienden uitleggen dat in Nederland alles ok is.

Prostitutie
Vrouwenhandel
Winkels die overduidelijk alleen maar geld witwassen
Allerlei soorten drugs

En als het niet legaal is, dan wordt het gedoogd, en iedereen weet precies waar het gebeurt en wie het doet.

Maar O WEE ALS JOUW FIETSLAMPJE NIET AANSTAAT JONGE!!!!!! DAN KRIJG JE MET DE HARDE HAND VAN DE OVERHEID TE MAKEN!!!!!!! DAN OEWETEN OEWE OEWAAR JE HUIJS OEWOONT!!!!!

Een gele truck van de DHL en de tijd van 4 kleerkasten wordt dan vrijgemaakt om je mores te leren, en je 15 euro te innen. Deur kapot, jouw probleem.

Nee, in Nederland pikken ze de echte criminelen er zo uit
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:36:59 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66416957
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:24 schreef Leef het volgende:

Wie is er nou onzorgvuldig? Het CJIB dat deurwaarders naar adressen stuurt waar ik al lang niet meer sta ingeschreven, of ik die ineens out of the blue 4 man aan de deur krijg? Ik heb die bekeuring nooit gehad.
Een bekeuring en de daarop volgende aanmaningen worden verstuurd naar het adres wat je zelf opgeeft. Als je verhuist ben je zelf verantwoordelijk voor het sturen van adreswijzingen aan alle instanties waar je mee te maken hebt, op de instanties die live de gegevens uit de GBA halen na (Zoals de belastingdienst en instanties die afhankelijk zijn van je woonplaats).
quote:
En vergeet ook niet dat dit twee jaar later gebeurde. Ik dacht inmiddels: ze zullen die boete wel verscheurd hebben. Wat moet ik dan doen, na 2 jaar het cjib opbellen en zeggen: dag meneer cjib, ik kreeg nog een boete, weet u nog? van 15 euro. Mag ik die alstublieft hebben?
Je had veel eerder aan de bel moeten trekken, maar zoiets was mogelijk geweest. Vragen of er nog iets open staat op je naam omdat je door een verhuizing niet zeker weet of je al hun post hebt ontvangen..
quote:
Nu ik inmiddels weet wat voor nazi's het zijn zou ik het wel doen, maar een weldenkend mens doet dat toch niet?
Een weldenkend mens doet dat bij uitstek.
quote:
Is net zoiets als dat je een kassabonnetje tegenkomt van de boekwinkel en je denkt: verrek zeg, die winkelier is twee jaar geleden vergeten een velletje postzegels aan te slaan. En je gaat twee uur in de trein zitten om hem alsnog zijn 6 euro 75 te brengen
Een winkelier is iets anders dan het CJIB.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:39:53 #126
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66417053
Ik ga trouwens maar eens aan een kamerlid wat ik ken vragen of de wet niet zo veranderd kan worden dat het cjib op z'n minst een handtekening voor ontvangst van de "dader" van het "misdrijf" heeft voor er een inval mag worden gepleegd.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:41:12 #127
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66417092
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:32 schreef Leef het volgende:

Maar O WEE ALS JOUW FIETSLAMPJE NIET AANSTAAT JONGE!!!!!! DAN KRIJG JE MET DE HARDE HAND VAN DE OVERHEID TE MAKEN!!!!!!! DAN OEWETEN OEWE OEWAAR JE HUIJS OEWOONT!!!!!
Lijkt me logisch. Als er een straf wordt opgelegd moet die voldaan worden. Wanneer iemand de straf niet voldoet gaat het CJIB iemand dwingen om dat alsnog te doen. Naar mijn mening is het terecht dat het CJIB daarbij geen onderscheid maakt tussen de overtreding of het bedrag die er aan ten grondslag ligt, dat zou een vorm van wetteloosheid opleveren.

Ik ben met je eens dat het heel erg zuur is dat zoiets lulligs opgeblazen wordt tot zoiets groot en het CJIB heeft ook wel lang zitten slapen voordat ze eindelijk de GBA hebben gecheckt, maar het feit blijft dat je zelf verantwoordelijk bent voor het opgeven van een juist adres en zorgen dat bij een verhuizing iedereen de verhuisberichten ontvangt.
quote:
Een gele truck van de DHL en de tijd van 4 kleerkasten wordt dan vrijgemaakt om je mores te leren, en je 15 euro te innen. Deur kapot, jouw probleem.
Dat vind ik dan weer wel een vrij bizar verhaal, maar zoals ik al zei heeft dat misschien te melden met het feit dat CJIB ook heel veel int bij criminelen. Criminelen staan er om bekend dat ze zich veel minder aantrekken van de mededeling "Het aan beslag onttrekken van goederen is een misdrijf" dan niet-criminele mensen..
quote:
Nee, in Nederland pikken ze de echte criminelen er zo uit
Op die manier gaan ze (kennelijk) om met iedereen die een straf of maatregel niet voldoet.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:41:36 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66417105
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:39 schreef Leef het volgende:
Ik ga trouwens maar eens aan een kamerlid wat ik ken vragen of de wet niet zo veranderd kan worden dat het cjib op z'n minst een handtekening voor ontvangst van de "dader" van het "misdrijf" heeft voor er een inval mag worden gepleegd.
Een handtekening voor ontvangst van wat?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:53:13 #129
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66417424
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:36 schreef Alicey het volgende:
Een bekeuring en de daarop volgende aanmaningen worden verstuurd naar het adres wat je zelf opgeeft. Als je verhuist ben je zelf verantwoordelijk voor het sturen van adreswijzingen aan alle instanties waar je mee te maken hebt, op de instanties die live de gegevens uit de GBA halen na (Zoals de belastingdienst en instanties die afhankelijk zijn van je woonplaats).
Als je nou zou lezen zou je kunnen zien dat dat dus NIET ZO WAS. Al is het honderd keer zo in theorie, ik gaf steeds keurig onmiddellijk m'n adreswijziging door bij de gemeente en alles wat los en vast zat, en nog presteren ze het om zes weken later op m'n oude adres aan te komen kakken. En dat is maar 1 voorbeeld. Dream on...
quote:
Je had veel eerder aan de bel moeten trekken, maar zoiets was mogelijk geweest. Vragen of er nog iets open staat op je naam omdat je door een verhuizing niet zeker weet of je al hun post hebt ontvangen..
Moet ik nou ook al het werk van het cjib voor ze gaan doen dan? Kunnen ze zelfs geen boetes meer sturen?
quote:
Een winkelier is iets anders dan het CJIB.
Juist. Een winkelier heeft targets, het cjib heeft "quota." Ik rust mijn kaas.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:56:19 #130
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66417514
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:41 schreef Alicey het volgende:
Een handtekening voor ontvangst van wat?
Een brief
bezorgd aan MIJ PERSOONLIJK
waarin staat dat ik een boete heb
hoeveel die is
aan wie ik hem moet betalen
en wanneer.

Dat is alles wat ik vraag
quote:
bizar verhaal
Ja he he, dringt het nu tot je door dan?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:57:05 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66417534
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:53 schreef Leef het volgende:

[..]

Als je nou zou lezen zou je kunnen zien dat dat dus NIET ZO WAS. Al is het honderd keer zo in theorie, ik gaf steeds keurig onmiddellijk m'n adreswijziging door bij de gemeente
maar dus niet aan het CJIB..
quote:
Moet ik nou ook al het werk van het cjib voor ze gaan doen dan? Kunnen ze zelfs geen boetes meer sturen?
Zij kunnen niet ruiken dat je verhuist.
quote:
Juist. Een winkelier heeft targets, het cjib heeft "quota." Ik rust mijn kaas.
Het gaat nu niet om quota's, maar om de inning. De winkelier is commercieel en maakt een kosten/baten analyse waar het op inning aankomt. Het CJIB is bij wet verplicht om alle vorderingen te innen met alle middelen die zij hebben. Dat is maar goed ook, want anders zou de situatie kunnen ontstaan dat sommige overtredingen of misdrijven niet vervolgd worden en anderen wel.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:57:44 #132
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66417551
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:56 schreef Leef het volgende:

[..]

Een brief
bezorgd aan MIJ PERSOONLIJK
waarin staat dat ik een boete heb
hoeveel die is
aan wie ik hem moet betalen
en wanneer.

Dat is alles wat ik vraag
Ja en dan teken je gewoon niet.
quote:
Ja he he, dringt het nu tot je door dan?
Of je leest de rest.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:03:43 #133
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66417735
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:57 schreef Alicey het volgende:
maar dus niet aan het CJIB..
Nee, en ook niet aan Sinterklaas en die wist me nog steeds gewoon te vinden.
En ook niet aan de Nederlandse Moslim Omroep.
En ook niet aan de Bond van Huisvrouwen die een Hond Hebben die op Drie Poten Loopt
Please..
quote:
Het gaat nu niet om quota's, maar om de inning. De winkelier is commercieel en maakt een kosten/baten analyse waar het op inning aankomt. Het CJIB is bij wet verplicht om alle vorderingen te innen met alle middelen die zij hebben. Dat is maar goed ook, want anders zou de situatie kunnen ontstaan dat sommige overtredingen of misdrijven niet vervolgd worden en anderen wel.
Hoor je jezelf nu niet praten dan.. in welk universum woon jij?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:08:05 #134
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66417848
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:03 schreef Leef het volgende:

Hoor je jezelf nu niet praten dan.. in welk universum woon jij?
Uit jouw posts maak ik op dat je vindt dat het CJIB verschillende vorderingen anders moet behandelen, zodat bijvoorbeeld bij een boete voor doodslag er beslag gelegd moet worden wanneer de debiteur niet over de brug komt, maar wanneer er sprake is van niet werkende fietsverlichting het CJIB het eerst nog 3 keer netjes moet vragen..
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:34:53 #135
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_66418703
Door je laatste (overdreven) posts vind ik het eigenlijk wel leuk dat je nu problemen hebt met een incassobureau.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:25:54 #136
165237 Leef
Sunny side up!
pi_66425058
fout... ik heb geen problemen meer. Ik heb ze afgepoeierd en m'n centen terug.
Ze zijn alleen te bedonderd om sorry te zeggen.

Dus steek je grappige leedvermaak maar in je reet, ruben soa
pi_66425412
Plaats ook van af wat andere sites een linkje hier heen, met intrum justitia als link tekst (intrum justitia dus). Zodat het topic en je ervaring goed geindexeerd worden, en een zoekopdracht op intrum justitia vrijwel zeker dit topic oplevert
  woensdag 25 februari 2009 @ 07:58:43 #138
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_66433383
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:25 schreef Leef het volgende:
fout... ik heb geen problemen meer. Ik heb ze afgepoeierd en m'n centen terug.
Ze zijn alleen te bedonderd om sorry te zeggen.

Dus steek je grappige leedvermaak maar in je reet, ruben soa
jammer, had je huis wel weer geplunderd willen zien worden.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')