abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:14:07 #1
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65352987
Ik heb het zo gehad met de prutsers van incassobureau "Intrum justitia", die kneuzen kunnen van mij de ziekte krijgen
En nu hebben ze het na maanden zover geschopt dat ik hier een reply van mij aan hen gewoon (bijna) letterlijk post, om jullie ook te waarschuwen voor deze prutsers, die autistisch niets van zich laten horen dan dat ze geld van me krijgen (wat ze NIET krijgen) in plaats van een beschofte reactie op mijn mailtjes te geven.

Read it and weep.

(de eerdere mailtjes waren netter maar toen luisterden ze ook niet)

=======================
quote:
Gasten, ik word hier zo kwaad om.

Meerdere malen, maandenlang, heb ik jullie gemaild en gebeld om te zeggen dat ik dhr. Trawinsky niet BEN, dat ik hem niet KEN, dat ik hem NOOIT GEZIEN HEB. Telefonisch zijn jullie sowieso niet te bereiken, per email antwoorden jullie geriefelijk ook niet, net zomin als jullie op berichten via jullie website antwoorden.

En jullie blijven maar mailen dat ik moet betalen. IK WOON HIER AL ANDERHALF JAAR JA, JULLIE HEBBEN JE ADMINISTRATIE NIET OP ORDE! IK BEN *NIET* DE VORIGE BEWONER! JULLIE KRIJGEN GEEN GELD VAN MIJ! WANNEER SNAPPEN JULLIE DAT NOU EENS? MOET IK DE POLITIE BELLEN OFZO?

En dan de gore onbeschoftheid om me een mailtje te sturen waarop ik niet kan antwoorden.. geen woorden voor.
Stik de moord maar en je "opdrachtgever" ook, en ene "Travinsky" ook, als ik hem tegenkom heeft hij een probleem.

On January 23 2009 Friday 18:42:54 you wrote:
> Geachte heer/mevrouw K. Trawinski,
>
> Eerder stelden wij u in kennis van het feit dat onze opdrachtgever Online
> Breedband B.V. (Voorheen Orange Breedband) een vordering op u aan ons ter
> incasso heeft gegeven met referentie W1877110.
>
> Tot op heden hebben wij echter nog geen (volledige) betaling van u mogen
> ontvangen. Op dit moment bedraagt de vordering inclusief de verschuldigde
> kosten EUR 483,38.
>
> Met deze email stellen wij u in de laatste gelegenheid de vordering te
> voldoen middels onze online betaaldienst. U kunt van deze dienst gebruik
> maken door op de onderstaande link te klikken.
>
> Intrum Justitia online
>
> (als de link niet correct wordt geopend in uw browser kunt u ook surfen
> naar dit adres: "www.intrum.nl/aanmaning".)
>
> U kunt de volgende gegevens gebruiken om in te loggen:
>
> Gebruikersnaam: 68178144
> Wachtwoord: ********
>
> De betaling van EUR 483,38 kan direct worden voldaan via het Ideal internet
> bankieren. Klik hiervoor op de link "Online Betalen" nadat u bent ingelogd.
>
> U kunt nadat u ingelogd bent meer informatie over de openstaande schuld
> vinden. Tevens is het mogelijk Intrum Justitia een bericht te versturen en
> de meest gestelde vragen te bekijken.
>
> Om te voorkomen dat wij gerechtelijke stappen tegen u ondernemen is het
> belangrijk dat u voor 30-01-2009 de betaling heeft gedaan.
>
> Het is natuurlijk mogelijk dat uw betaling en de verzending van deze email
> elkaar gekruist hebben. Dan kunt u deze email als niet verzonden
> beschouwen. U kunt op dit email bericht niet reageren. Dat kan wel als u
> ingelogd bent in onze online dienst, klik daarvoor op "Bericht".
>
> Voorlopig verblijven wij in afwachting van uw betaling.
>
> Hoogachtend,
>
> Intrum Justitia
>
>
> ...........................................................................
>............................................................................
>...................................................... De informatie
> opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd
> voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt wordt u
> verzocht de inhoud niet te gebruiken en dit bericht direct te wissen.
>......................................................
  Forum Admin vrijdag 23 januari 2009 @ 19:15:04 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_65353020
tvp
pi_65353087
tvp
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:18:29 #4
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65353136
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:15 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
tvp
Neerkomen wel!
pi_65353170
Heb je al bij de gemeente gecontroleerd of die meneer Trawinsky nog op jouw adres ingeschreven staat?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:20:01 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65353191
Idd. Rot op!
Maar hoe komen ze dan aan jouw emailadres? Ik krijg nooit email voor de vorige bewoner van m'n huis. Wel stapels post omdat ze zich voor alles inschreef waar je je maar voor in kon schrijven als alleenstaande vrouw.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_65353207
Heb je een aangetekend brief gestuurd?
なんだっけ
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:21:29 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65353240
Is het nou Trawinski of Travinsky of Trawinsky? Je gebruikt in je bijna analfabetische scheldschrijven verschillende namen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65353271
quote:
>...................................................... De informatie
> opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd
> voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt wordt u
> verzocht de inhoud niet te gebruiken en dit bericht direct te wissen.

>......................................................
Je had dus helemaal niks hoeven mailen of bellen, gewoon negeren .
pi_65353337
Gewoon 100 brieven printen en ongefrankeerd versturen? Zou ik doen dan
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:26:54 #11
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65353442
Ik woon als enige ingeschrevene op dit adres in Amsterdam. Niemand anders.
Legaal en alles.
Na maanden van retour gestuurde aanmaningen (terwijl ik hier als enige ingeschrevene woonde) maakte ik ze ten einde raad open, want ik dacht, dadelijk staat hier een sleutelsmid aan de deur; dat heb ik al een keer eerder ten onrechte meegemaakt en dat hoeft niet nog eens.
Toen heb ik de post opengemaakt en de klojo's van Intrum justitia gemaild. Met als enig resultaat dat ze nu denken dat ik hun schuldenaar ben. Gaat lekker daar. Klunzen.

En die naam? Het zal mij een rotzorg wezen, maar ik ben het in elk geval niet.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:27:48 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65353483
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:22 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Je had dus helemaal niks hoeven mailen of bellen, gewoon negeren .
Dat ligt er aan. Werd het bericht wel aan zijn e-mailadres gestuurd? Dan is hij wel de geadresseerde natuurlijk. Dat hij niet degene is in de aanhef staat daar los van.
Life is what you make it.
pi_65353517
Okay, dit is zwaar kut voor jou en begrijp jouw boosheid. Maar Online geeft de gegevens door aan Intrum en deze doen een kleine check. Woon deze klant op het adres, of heeft deze daar ingeschreven gestaan? Zo ja, dan gaan ze schrijven. Of de persoon daar nog woont of niet, dat zal ze aan hun reet roesten, dat is namelijk de verantwoordelijkheid van Online.

Goed, zij zullen dus contact opnemen met Online met de vraag of zij akkoord gaan met een deurwaarder. Dat doen ze omdat daar kosten aan verbonden zijn. Hierbij geven ze tevens een advies, of het haalbaar is.
Zodra Online daar toestemming voor geeft, zal de deurwaarder een GBA check doen en voila, daar zal uit blijken dat de klant vertrokken is en ergens anders woont of met de noorderzon verdwenen is.
Daar hoor jij verder niks over, geen briefje/mailtje met excuses of zo, nee het dossier wordt aangepast.

Ik heb zelf hetzelfde met HetNet en Lindorff incasso. Op een gegeven moment houdt dit wel op, maar daar ben je nog niet klaar mee.
Er worden namelijk databases bijgehouden van mensen die hun facturen niet betalen. Op jouw postcode staat nu een vermelding dat er niet betaald wordt. Dat kon nog wel eens problemen opleveren als je ergens een abonnement wil afsluiten. Het is dus zaak dat je zwart op wit krijgt dat de registratie van de postcode en huisnummer verwijdert wordt.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:33:49 #14
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65353691
Dank je voor de nuttige informatie. Hier heb ik wat aan.
Nou hopen dat hullie meewerken..
pi_65353726
even een kopie van je huurcontract opsturen naar intrum justitia met een begeleidend schrijven, dat bewijst dat jij op dat adres woont en niet iemand anders
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_65353897
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:34 schreef laffer het volgende:
even een kopie van je huurcontract opsturen naar intrum justitia met een begeleidend schrijven, dat bewijst dat jij op dat adres woont en niet iemand anders
Laat ze dat lekker zelf doen. Als jij namelijk een kopie huurcontract stuurt, dan hebben ze geen ander adres en zullen ze de gegevens niet wijzigen. Zij gaan niet eerder over tot het wijzigen van het adres totdat het adres van de oude bewoner bekend is. Daar komen ze alleen achter na een GBA check, of ze sluiten het dossier als blijkt dat de oude bewoner onvindbaar is.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:39:41 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65353902
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:34 schreef laffer het volgende:
Nee.
Je kunt later ook nog medebewoners in laten schrijven die allerhande schulden kunnen maken, dus dat bewijs zal niet afdoende zijn.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_65354030
ik ben namelijk zelf de klos geweest inzake dit soort zaken, kort geleden nog.
en een kopie van m`n huurcontract was voor de deurwaarders voldoende om mijn adres van het betreffende dossier af te halen.
maargoed het was maar een hint
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_65354180
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:43 schreef laffer het volgende:
ik ben namelijk zelf de klos geweest inzake dit soort zaken, kort geleden nog.
en een kopie van m`n huurcontract was voor de deurwaarders voldoende om mijn adres van het betreffende dossier af te halen.
maargoed het was maar een hint
Dan zit je dus al in het deurwaarderstraject, wat op zich al slordig is. Een deurwaarder zal als eerste een GBA check doen. Nu kan het natuurlijk wel eens mis gaan, sommige huisnummers met toevoegingen maken het wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Als je al in het deurwaarderstraject zit is het handig om actie te ondernemen. Niemand heeft zin in een deurwaarder voor de deur die je een dagvaarding open en bloot overhandigd.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:56:28 #20
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65354482
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:47 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dan zit je dus al in het deurwaarderstraject, wat op zich al slordig is. Een deurwaarder zal als eerste een GBA check doen. Nu kan het natuurlijk wel eens mis gaan, sommige huisnummers met toevoegingen maken het wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Als je al in het deurwaarderstraject zit is het handig om actie te ondernemen. Niemand heeft zin in een deurwaarder voor de deur die je een dagvaarding open en bloot overhandigd.
Een incasso buro kan toch ook een GBA check doen?
Lang leve mij! *O*
pi_65354711
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Een incasso buro kan toch ook een GBA check doen?
Dat zouden ze niet mogen kunnen. Wel gebruiken ze allerlei andere databases, maar alleen een deurwaarder (in dit soort zaken) kan dan een GBA check doen. Intrum is geen deurwaarderskantoor en kan dus geen GBA check doen. Er zijn wel deurwaarderskantoren die zowel een incassoafdeling als deurwaarderskantoor hebben, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat die elkaar een beetje helpen, maar het mag niet.
pi_65354755
Gewoon op die brieven 'retour afzener, geadresseerde onbekend' schrijven is voldoende.
Je zult die brieven wel blijven ontvangen, maar wat Dirkh zegt, klopt.

Niet te druk over maken dus en zeker niet teveel energie hierin steken.
pi_65354847
En je had die brief dus nooit open mogen maken overigens.
pi_65354850
Hoe komen ze aan je mail adres dan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_65354956
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:07 schreef DroogDok het volgende:
Hoe komen ze aan je mail adres dan?
Over het algemeen krijgen ze dat gewoon te zien als je hen mailt.
pi_65355436
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:11 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Over het algemeen krijgen ze dat gewoon te zien als je hen mailt.
Dat had TS dan niet moeten doen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_65355508
IJ is echt het meest trieste incassobureau ooit.
pi_65355751
dus als je onterecht een brief van ze krijgt, ze niet de juiste persoon vinden dan toch staat je postcode als niet betalend op een of andere lijst ?

WHahahahahahahahaha.

sukkels
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:38:12 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65355756
Intrum
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65356027
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:24 schreef Koewam het volgende:
Gewoon 100 brieven printen en ongefrankeerd versturen? Zou ik doen dan
Bakstenen wegen meer
pi_65356432
"Retour afzender" etc helpt niet. Er zijn namelijk ook mensen die dat doen die WEL hadden moeten betalen, maar daarmee proberen de schuldeiser op het verkeerde been te zetten. De schuldeiser trapt daar niet in.
Ik heb er een paar jaar terug ook mee te maken gehad. Een van de vorige bewoners van mijn huis had zich niet uitgeschreven bij de gemeente. Telkens als bedrijven een update van de GBA kregen stond zijn naam nog steeds op mijn adres. Check bij de gemeente of hij niet nog ingeschreven staat op jouw adres. (niet van: ik huur hier toch, dus hij staat hier niet ingeschreven... als hij zich niet ergens anders inschrijft, dan blijft hij gewoon op jouw adres staan).
Je moet dat dus checken, als hij nog ingeschreven staat, vraag dan een persoonsonderzoek aan. Gemeente moet daar aan meewerken, kost je niets. Duurt max 6 maanden en als hij dan niet gevonden wordt (of ergens anders), dan wordt hij van jouw adres afgehaald.
Als je dit aangevraagd hebt stuur je die lui van IJ een briefje terug met de mededeling dat je het onderzoek hebt aangevraagd, dat ze voor meer informatie daaromtrent bij de gemeente terecht kunnen en dat als ze ook maar iets aanraken wat jouw eigendom is, je ze voor 100% aansprakelijk zult stellen, inclusief eventuele vervolgschade, evenals persoonlijk gemaakte kosten om e.e.a. te herstellen.
Daarna van de schuldeisers weinig meer gehoord, alleen nog een bevestiging van de gemeente.
Da gao nie nou!
pi_65358354
Vervelend gedoe...

Heb 't in 2003 mee gemaakt.
Ik woonde in een huurhuis sinds begin 2001 op een gegeven moment kreeg ik betalings herinneringen en aanmaningen van de gemeente Tytsjerksteradiel (jaja).
Het bleek te gaan over bedragen van ¤ 2000,-
Dit waren bedragen waarvan de vorige bewoner geen allimentatie betaalde aan zijn ex-vrouw en kinderen.
Na hun enkele malen telefonisch te hebben uitgelegd wie ik was en dat dhr P.P. niet meer op dat adres woonde stopte de correspondentie in eens.

Tot dat ik een keer op een vrije dag thuis zat en er een deurwaarder voor de deur stond.
Hij kwam inventariseren en had een hoop bla bla... ook wilde hij mijn legitimatie zien.
Dit weigerde ik natuurlijk en hierop heb ik de deur dicht geklapt en is de man vertrokken.
Daarna heb ik er nooit meer iets van vernomen gelukkig, maar het blijft toch een zeer vervelende ervaring.

Enkele maanden later probeerde ik bij T-Mobile (slecht, ik weet het) een nieuw abonnement af te sluiten.
Het ging niet door... ik kreeg een afwijzingsbrief van hun mee en moest maar contact opnemen met het BKR.
Ik vond het vreemd dat ik niet krediet waardig was want ik had net een hypotheek afgesloten voor mijn nieuwe huis.
Navraag bij het BKR leerde mij dat ik een bepaald postcode gebied woonde waar men het niet zo nam met betalen.
Flauwekul natuurlijk... dit had weer te maken met dat geouwehoer van de vorige bewoner.

Ik ben daarna naar Vodafone gegaan en heb de situatie uitgelegd en kon daar moeiteloos een abonnement afsluiten.

Nu ik dit zo typ krijg ik er nog een nare smaak van in m'n mond.
Je staat zo machteloos tegen instanties en bedrijven die menen dat ze het recht hebben om jou leven half in de vernieling te trappen met hun eigen verneukte administratie.

Nouja, veels te lang verhaal... geen idee waarom ik het heb getypt... voel waarschijnlijk de machtelozr frustratie van TS.

ONTOPIC:
GIVE THEM HELL
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:48:37 #33
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65358535
Waarom ben je hier in godsnaam op ingegaan en heb je die sukkels je mailadres gegeven? Laat die lui toch gewoon dreigbrieven sturen aan het verkeerde adres. Zolang jij de persoon bent die op dat adres staat ingeschreven (en niet die Tamagotchi), kunnen ze je helemaal niks maken. Hun probleem dus, en daar moet je vooral niet jouw probleem van maken.

/edit Inderdaad, wat hierboven staat: wel even bij de gemeente langsgaan om te checken of die oude bewoner nog op jouw adres ingeschreven staat. Zoja, dan moet je de gemeente een onderzoek in laten stellen. Je krijgt dan een bewijs dat je dat hebt laten doen en dat kun je aan een eventuele deurwaarder laten zien.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:51:16 #34
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_65358641
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:43 schreef CoExist het volgende:
(vervelend verhaal)

Nu ik dit zo typ krijg ik er nog een nare smaak van in m'n mond.
Je staat zo machteloos tegen instanties en bedrijven die menen dat ze het recht hebben om jou leven half in de vernieling te trappen met hun eigen verneukte administratie.
Niet te geloven. En ondertussen loop je jezelf op te naaien en steek je er tijd en moeite in om hun aan het verstand te brengen dat ze verkeerd zitten, terwijl zij het vrolijk negeren en om 5 uur de kantoordeur achter zich dichtgooien.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:53:41 #35
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65358727
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:51 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Niet te geloven. En ondertussen loop je jezelf op te naaien en steek je er tijd en moeite in om hun aan het verstand te brengen dat ze verkeerd zitten, terwijl zij het vrolijk negeren en om 5 uur de kantoordeur achter zich dichtgooien.
Je moet het je niet zo aantrekken. Ze dreigen maar wat en kunnen je feitelijk niks maken als je je eigen zaakjes netjes op orde hebt.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:58:44 #36
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_65358932
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heb je al bij de gemeente gecontroleerd of die meneer Trawinsky nog op jouw adres ingeschreven staat?
waarom zou je niet gewoon niet meer reageren na zoveel keer aanschrijven? een dagvaarding kun je niet betekenen aan iemand die niet op het betreffende adres woont, dus lekker belangrijk.

intrum is een grote papieren tijger, met vooral veel rotterdamse allochtonen op de 'eerstelijns' afdeling, d.w.z. veel idioten zonder enig verstand van zaken die tegen minimumloon jou op inheemse wijze de huid volschelden, zelfs nadat ze erachter gekomen zijn dat ze de verkeerde hebben.

en meer dan boze brieven schrijven en vooral vervelend doen kunnen ze ook niet; ze hebben net zoveel macht als je oma van 92; maar mensen kijken alleen maar naar die bedrijfsnaam
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:01:36 #37
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_65359051
Orange!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:05:11 #38
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65359176
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:58 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

waarom zou je niet gewoon niet meer reageren na zoveel keer aanschrijven? een dagvaarding kun je niet betekenen aan iemand die niet op het betreffende adres woont, dus lekker belangrijk.
Precies. Gewoon je reet mee afvegen, met die post van Intrum Justitia.
pi_65359248
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:01 schreef LasTeR het volgende:
Orange!
Vorige bewoner die zomaar vertrokken is en iedereen dupeert zal je bedoelen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:08:00 #40
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65359271
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:07 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wie dupeert hij dan, buiten Orange/Online waar ik ook geen medelijden mee heb?
pi_65359354
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie dupeert hij dan, buiten Orange/Online waar ik ook geen medelijden mee heb?
Eh... even denken hoor.... ik denk TS. Zomaar een gedachte.
En natuurlijk heb je geen medelijden met de leverancier, dat zijn allemaal laaie lichters en moeten dood. Alle bedrijven zijn oplichters!!! Hou toch op.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:17:21 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65361373
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:07 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Bedrijven moeten zelf hun administratie maar beter bijhouden en beter onderzoek verrichten. Intrum doet geen GBA check zoals jij al zegt. Ze nemen maar klakkeloos wat aan.
Een gedicht over Maanvis
pi_65362388
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Bedrijven moeten zelf hun administratie maar beter bijhouden en beter onderzoek verrichten. Intrum doet geen GBA check zoals jij al zegt. Ze nemen maar klakkeloos wat aan.
Hoe kan een bedrijf nou weten dat iemand met de noorderzon vertrokken is? Het is ook niet zo dat een bedrijf dagelijks een update doet van de verhuisgegevens van een klant. Kom op.
Daarbij MAG een bedrijf geen GBA check doen, net zoals Intrum dat niet mag. Alleen een deurwaarder, dus iemand die ten dienste staat van de Koningin, mag dat doen. Dat is misschien ook maar goed ook, maar je kan een bedrijf niet het een verwijten en het ander ontzeggen.

Als jij vindt dat een bedrijf het GBA maar zou moeten raadplegen, dan zal je het er dus mee eens zijn dat zo'n bedrijf daar ook toegang tot zou moeten krijgen. Ben jij bereid om die informatie vrij te geven?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:50:41 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65362444
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:10 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Eh... even denken hoor.... ik denk TS. Zomaar een gedachte.
Hoe dan?
quote:
En natuurlijk heb je geen medelijden met de leverancier, dat zijn allemaal laaie lichters en moeten dood. Alle bedrijven zijn oplichters!!! Hou toch op.
Dat lijkt me wat overdreven.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:52:55 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65362489
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:48 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Hoe kan een bedrijf nou weten dat iemand met de noorderzon vertrokken is? Het is ook niet zo dat een bedrijf dagelijks een update doet van de verhuisgegevens van een klant. Kom op.
Daarbij MAG een bedrijf geen GBA check doen, net zoals Intrum dat niet mag. Alleen een deurwaarder, dus iemand die ten dienste staat van de Koningin, mag dat doen. Dat is misschien ook maar goed ook, maar je kan een bedrijf niet het een verwijten en het ander ontzeggen.

Als jij vindt dat een bedrijf het GBA maar zou moeten raadplegen, dan zal je het er dus mee eens zijn dat zo'n bedrijf daar ook toegang tot zou moeten krijgen. Ben jij bereid om die informatie vrij te geven?
Jahoor, wat staat er nou helemaal in? Waar je woont toch alleen? En da's nou net info die ontzettend veel bedrijven waar je bepaalde zaken afneemt, toch al hebben.
Iemand hoeft niet eens met de noorderzon vertrokken te zijn. Gewoon een kwestie van adreswijziging vergeten door te geven (logisch, gezien de wirwar van bedrijven met wie je in contact bent als persoon), en een acceptgiro'tje niet betalen.
Een gedicht over Maanvis
pi_65362509
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hoe dan?
[..]
TS wordt nu lastig gevallen met allerlei schrijven. Daarbij mag hij er van uit gaan dat zijn adres geregistreerd als zijnde een risico betreffende betalingen.
quote:
Dat lijkt me wat overdreven.
Dat leek mij nou ook.
pi_65362562
tvp
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:55:46 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65362589
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:53 schreef Dirkh het volgende:

[..]

TS wordt nu lastig gevallen met allerlei schrijven.
Nou, het is me wat. Zoals gezegd, gewoon je kachel mee aansteken.
quote:
Daarbij mag hij er van uit gaan dat zijn adres geregistreerd als zijnde een risico betreffende betalingen.
Nee, dat gaat op postcodegebied (zou ook wat wezen als dat per adres zou gaan ), en dat gebeurt echt niet op basis van één wanbetaler.
pi_65362773
Beter dan een joegoslavisch incassobureau wat het niet bij mailtjes en brieven houdt
pi_65362798
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jahoor, wat staat er nou helemaal in? Waar je woont toch alleen? En da's nou net info die ontzettend veel bedrijven waar je bepaalde zaken afneemt, toch al hebben.
Iemand hoeft niet eens met de noorderzon vertrokken te zijn. Gewoon een kwestie van adreswijziging vergeten door te geven (logisch, gezien de wirwar van bedrijven met wie je in contact bent als persoon), en een acceptgiro'tje niet betalen.
Wat naief.
De klant vergeet iets, en de leverancier moet zijn zaakjes maar op orde hebben. Raar, volgens mij klopt dat niet. Maar goed.
In het GBA staat de informatie waar de klant heen is gegaan, die info is vrij belangrijk. Als je niet weet waar een klant heen is gegaan, dan is die info redelijk belangrijk.

En het excuus van een acceptgiro over het hoofd zien door de wirwar van bedrijven, dat is de verantwoordelijkheid van de klant zelf. Die gaat zelf contracten aan met een wirwar van bedrijven. Als je mij belt, dan lever ik je liever alles wat je wenst, dan heb je voortaan maar één bedrijf waar je mee te maken hebt. Maar daar willen we in Nederland niet aan, marktwerking heet dat. Daarbij zie je niet één acceptgiro over het hoofd.
De doorstuurservice is standaard drie maanden.
Als je al maandelijks een acceptgiro krijgt, dan zou het toch op moeten vallen dat je deze in een keer niet meer ontvangt op het nieuwe adres, toch?

Met jouw instelling zal je bedrijven toegang moeten verlenen tot het GBA en ik denk niet dat we dat willen. Eeen beetje verantwoordelijkheid mag je toch nog wel een beetje verwachten? Of moet werkelijk alles geregeld worden door anderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')