quote:Gasten, ik word hier zo kwaad om.
Meerdere malen, maandenlang, heb ik jullie gemaild en gebeld om te zeggen dat ik dhr. Trawinsky niet BEN, dat ik hem niet KEN, dat ik hem NOOIT GEZIEN HEB. Telefonisch zijn jullie sowieso niet te bereiken, per email antwoorden jullie geriefelijk ook niet, net zomin als jullie op berichten via jullie website antwoorden.
En jullie blijven maar mailen dat ik moet betalen. IK WOON HIER AL ANDERHALF JAAR JA, JULLIE HEBBEN JE ADMINISTRATIE NIET OP ORDE! IK BEN *NIET* DE VORIGE BEWONER! JULLIE KRIJGEN GEEN GELD VAN MIJ! WANNEER SNAPPEN JULLIE DAT NOU EENS? MOET IK DE POLITIE BELLEN OFZO?
En dan de gore onbeschoftheid om me een mailtje te sturen waarop ik niet kan antwoorden.. geen woorden voor.
Stik de moord maar en je "opdrachtgever" ook, en ene "Travinsky" ook, als ik hem tegenkom heeft hij een probleem.
On January 23 2009 Friday 18:42:54 you wrote:
> Geachte heer/mevrouw K. Trawinski,
>
> Eerder stelden wij u in kennis van het feit dat onze opdrachtgever Online
> Breedband B.V. (Voorheen Orange Breedband) een vordering op u aan ons ter
> incasso heeft gegeven met referentie W1877110.
>
> Tot op heden hebben wij echter nog geen (volledige) betaling van u mogen
> ontvangen. Op dit moment bedraagt de vordering inclusief de verschuldigde
> kosten EUR 483,38.
>
> Met deze email stellen wij u in de laatste gelegenheid de vordering te
> voldoen middels onze online betaaldienst. U kunt van deze dienst gebruik
> maken door op de onderstaande link te klikken.
>
> Intrum Justitia online
>
> (als de link niet correct wordt geopend in uw browser kunt u ook surfen
> naar dit adres: "www.intrum.nl/aanmaning".)
>
> U kunt de volgende gegevens gebruiken om in te loggen:
>
> Gebruikersnaam: 68178144
> Wachtwoord: ********
>
> De betaling van EUR 483,38 kan direct worden voldaan via het Ideal internet
> bankieren. Klik hiervoor op de link "Online Betalen" nadat u bent ingelogd.
>
> U kunt nadat u ingelogd bent meer informatie over de openstaande schuld
> vinden. Tevens is het mogelijk Intrum Justitia een bericht te versturen en
> de meest gestelde vragen te bekijken.
>
> Om te voorkomen dat wij gerechtelijke stappen tegen u ondernemen is het
> belangrijk dat u voor 30-01-2009 de betaling heeft gedaan.
>
> Het is natuurlijk mogelijk dat uw betaling en de verzending van deze email
> elkaar gekruist hebben. Dan kunt u deze email als niet verzonden
> beschouwen. U kunt op dit email bericht niet reageren. Dat kan wel als u
> ingelogd bent in onze online dienst, klik daarvoor op "Bericht".
>
> Voorlopig verblijven wij in afwachting van uw betaling.
>
> Hoogachtend,
>
> Intrum Justitia
>
>
> ...........................................................................
>............................................................................
>...................................................... De informatie
> opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd
> voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt wordt u
> verzocht de inhoud niet te gebruiken en dit bericht direct te wissen.
>......................................................
Je had dus helemaal niks hoeven mailen of bellen, gewoon negerenquote:> ...........................................................................
>...................................................... De informatie
> opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd
> voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt wordt u
> verzocht de inhoud niet te gebruiken en dit bericht direct te wissen.
>......................................................
Dat ligt er aan. Werd het bericht wel aan zijn e-mailadres gestuurd? Dan is hij wel de geadresseerde natuurlijk. Dat hij niet degene is in de aanhef staat daar los van.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Je had dus helemaal niks hoeven mailen of bellen, gewoon negeren.
Laat ze dat lekker zelf doen. Als jij namelijk een kopie huurcontract stuurt, dan hebben ze geen ander adres en zullen ze de gegevens niet wijzigen. Zij gaan niet eerder over tot het wijzigen van het adres totdat het adres van de oude bewoner bekend is. Daar komen ze alleen achter na een GBA check, of ze sluiten het dossier als blijkt dat de oude bewoner onvindbaar is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:34 schreef laffer het volgende:
even een kopie van je huurcontract opsturen naar intrum justitia met een begeleidend schrijven, dat bewijst dat jij op dat adres woont en niet iemand anders
Nee.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:34 schreef laffer het volgende:
even een kopie van je huurcontract opsturen naar intrum justitia met een begeleidend schrijven, dat bewijst dat jij op dat adres woont en niet iemand anders
Dan zit je dus al in het deurwaarderstraject, wat op zich al slordig is. Een deurwaarder zal als eerste een GBA check doen. Nu kan het natuurlijk wel eens mis gaan, sommige huisnummers met toevoegingen maken het wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:43 schreef laffer het volgende:
ik ben namelijk zelf de klos geweest inzake dit soort zaken, kort geleden nog.
en een kopie van m`n huurcontract was voor de deurwaarders voldoende om mijn adres van het betreffende dossier af te halen.
maargoed het was maar een hint
Een incasso buro kan toch ook een GBA check doen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:47 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dan zit je dus al in het deurwaarderstraject, wat op zich al slordig is. Een deurwaarder zal als eerste een GBA check doen. Nu kan het natuurlijk wel eens mis gaan, sommige huisnummers met toevoegingen maken het wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Als je al in het deurwaarderstraject zit is het handig om actie te ondernemen. Niemand heeft zin in een deurwaarder voor de deur die je een dagvaarding open en bloot overhandigd.
Dat zouden ze niet mogen kunnen. Wel gebruiken ze allerlei andere databases, maar alleen een deurwaarder (in dit soort zaken) kan dan een GBA check doen. Intrum is geen deurwaarderskantoor en kan dus geen GBA check doen. Er zijn wel deurwaarderskantoren die zowel een incassoafdeling als deurwaarderskantoor hebben, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat die elkaar een beetje helpen, maar het mag niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:56 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Een incasso buro kan toch ook een GBA check doen?
Dat had TS dan niet moeten doen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:11 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Over het algemeen krijgen ze dat gewoon te zien als je hen mailt.
Bakstenen wegen meerquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:24 schreef Koewam het volgende:
Gewoon 100 brieven printen en ongefrankeerd versturen? Zou ik doen dan
Niet te geloven. En ondertussen loop je jezelf op te naaien en steek je er tijd en moeite in om hun aan het verstand te brengen dat ze verkeerd zitten, terwijl zij het vrolijk negeren en om 5 uur de kantoordeur achter zich dichtgooien.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:43 schreef CoExist het volgende:
(vervelend verhaal)
Nu ik dit zo typ krijg ik er nog een nare smaak van in m'n mond.
Je staat zo machteloos tegen instanties en bedrijven die menen dat ze het recht hebben om jou leven half in de vernieling te trappen met hun eigen verneukte administratie.
Je moet het je niet zo aantrekken. Ze dreigen maar wat en kunnen je feitelijk niks maken als je je eigen zaakjes netjes op orde hebt.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:51 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Niet te geloven. En ondertussen loop je jezelf op te naaien en steek je er tijd en moeite in om hun aan het verstand te brengen dat ze verkeerd zitten, terwijl zij het vrolijk negeren en om 5 uur de kantoordeur achter zich dichtgooien.
waarom zou je niet gewoon niet meer reageren na zoveel keer aanschrijven? een dagvaarding kun je niet betekenen aan iemand die niet op het betreffende adres woont, dus lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heb je al bij de gemeente gecontroleerd of die meneer Trawinsky nog op jouw adres ingeschreven staat?
Precies.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:58 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
waarom zou je niet gewoon niet meer reageren na zoveel keer aanschrijven? een dagvaarding kun je niet betekenen aan iemand die niet op het betreffende adres woont, dus lekker belangrijk.
Wie dupeert hij dan, buiten Orange/Online waar ik ook geen medelijden mee heb?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:07 schreef Dirkh het volgende:
[..]Vorige bewoner die zomaar vertrokken is en iedereen dupeert
zal je bedoelen.
Eh... even denken hoor.... ik denk TS. Zomaar een gedachte.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wie dupeert hij dan, buiten Orange/Online waar ik ook geen medelijden mee heb?
Dat vind ik onzin. Bedrijven moeten zelf hun administratie maar beter bijhouden en beter onderzoek verrichten. Intrum doet geen GBA check zoals jij al zegt. Ze nemen maar klakkeloos wat aan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:07 schreef Dirkh het volgende:
[..]Vorige bewoner die zomaar vertrokken is en iedereen dupeert
zal je bedoelen.
Hoe kan een bedrijf nou weten dat iemand met de noorderzon vertrokken is? Het is ook niet zo dat een bedrijf dagelijks een update doet van de verhuisgegevens van een klant. Kom op.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin. Bedrijven moeten zelf hun administratie maar beter bijhouden en beter onderzoek verrichten. Intrum doet geen GBA check zoals jij al zegt. Ze nemen maar klakkeloos wat aan.
Hoe dan?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:10 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Eh... even denken hoor.... ik denk TS. Zomaar een gedachte.
Dat lijkt me wat overdreven.quote:En natuurlijk heb je geen medelijden met de leverancier, dat zijn allemaal laaie lichters en moeten dood. Alle bedrijven zijn oplichters!!! Hou toch op.
Jahoor, wat staat er nou helemaal in? Waar je woont toch alleen? En da's nou net info die ontzettend veel bedrijven waar je bepaalde zaken afneemt, toch al hebben.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:48 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Hoe kan een bedrijf nou weten dat iemand met de noorderzon vertrokken is? Het is ook niet zo dat een bedrijf dagelijks een update doet van de verhuisgegevens van een klant. Kom op.
Daarbij MAG een bedrijf geen GBA check doen, net zoals Intrum dat niet mag. Alleen een deurwaarder, dus iemand die ten dienste staat van de Koningin, mag dat doen. Dat is misschien ook maar goed ook, maar je kan een bedrijf niet het een verwijten en het ander ontzeggen.
Als jij vindt dat een bedrijf het GBA maar zou moeten raadplegen, dan zal je het er dus mee eens zijn dat zo'n bedrijf daar ook toegang tot zou moeten krijgen. Ben jij bereid om die informatie vrij te geven?
TS wordt nu lastig gevallen met allerlei schrijven. Daarbij mag hij er van uit gaan dat zijn adres geregistreerd als zijnde een risico betreffende betalingen.quote:
Dat leek mij nou ook.quote:Dat lijkt me wat overdreven.
Nou, het is me wat. Zoals gezegd, gewoon je kachel mee aansteken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:53 schreef Dirkh het volgende:
[..]
TS wordt nu lastig gevallen met allerlei schrijven.
Nee, dat gaat op postcodegebied (zou ook wat wezen als dat per adres zou gaanquote:Daarbij mag hij er van uit gaan dat zijn adres geregistreerd als zijnde een risico betreffende betalingen.
Wat naief.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jahoor, wat staat er nou helemaal in? Waar je woont toch alleen? En da's nou net info die ontzettend veel bedrijven waar je bepaalde zaken afneemt, toch al hebben.
Iemand hoeft niet eens met de noorderzon vertrokken te zijn. Gewoon een kwestie van adreswijziging vergeten door te geven (logisch, gezien de wirwar van bedrijven met wie je in contact bent als persoon), en een acceptgiro'tje niet betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |