abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65352585
wie heeft er nog meer longs gekocht vandaag?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_65352793
Om 17.00 mee weten te liften op de rally
Weet iemand wat er met het aandeel ING gaat gebeuren mocht er een kapitaalinjectie komen?
pi_65352856
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:06 schreef TeringHenkie het volgende:
Weet iemand wat er met het aandeel ING gaat gebeuren mocht er een kapitaalinjectie komen?
Bij geruchten over volledige nationalisatie krijg je een RBSverhaal, -60% op 1 dag . Bij een injectie is 't wachten op de voorwaarden e.d.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65353132
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:58 schreef edwinh het volgende:
Ik durfde het niet aan iig, vond het wel mooi geweest deze week met de shorts.
pi_65353348
goud gaat naar 900, geen goed teken......
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_65353373
quote:
Longs kopen doe ik medio volgende week denk ik, als de AEX op 220 of misschien 200 staat .
pi_65353586
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Weet iemand waarom KPN bijna 3% in de plus staat met een winstdaling van 76% in Q4?
Volgens het bericht hadden ze vorig jaar een belastingmeevaller van 1.2 miljard bij een winst van 1.58 miljard en dat verklaart die hele 76%.
pi_65356355
Ik denk dat alles nu zwaar oversold is, we gaan wel weer een paar goeie dagen omhoog maken volgende week.
pi_65356504
Tja Aegon begint wel weer een leuk prijsje te krijgen..
pi_65357634
S&P staat netjes in het groen.
De Dow wel rood maar komt door GE.
pi_65358266
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:26 schreef ItaloDancer het volgende:
S&P staat netjes in het groen.
De Dow wel rood maar komt door GE.
We gaan gewoon groen eindigen, als dit zo doorgaat de komende 30 minuten (inclusief nabeurs)
  Redactie Frontpage vrijdag 23 januari 2009 @ 21:55:22 #62
4530 crew  Crazy Harry
pi_65358791
quote:
Ik te vroeg, had philips 12.20, kreeg stoploss om mn oren, zo dichtbij de werkelijke koers was eigenlijk ook een te groot risico, maar dacht dat het na het flinke verlies van gisteren wel goed zou gaan.
Daar ging mn winst van gisteren waar ik zo trots op was

Maar goed, leermomentje
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_65359989
Waarom staan futs nabeurs 0,5% lager?
pi_65361701
1% zelfs, lijkt de laatste tijd altijd wel te gebeuren met de S&P .
pi_65361727
Zo, tering, goud vandaag van 850 naar 900.
pi_65361768
Hele week is het al zo dat de openingsindicatoren dik in de min staan. Waarbij er gelijk angst is bij AEX en als we dicht zijn gaan die yanks vrolijk omhoog.
pi_65361802
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:27 schreef M.Melandri het volgende:
Hele week is het al zo dat de openingsindicatoren dik in de min staan. Waarbij er gelijk angst is bij AEX en als we dicht zijn gaan die yanks vrolijk omhoog.
Bij futures wordt er denk ik meer vooruit gekeken naar de volgende handelsdag, en dan staan er uiteraard veel kwartaalcijfers op het programma.
pi_65361807
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:26 schreef pberends het volgende:
Zo, tering, goud vandaag van 850 naar 900.
Feestje bij rienk thuis dit weekend
pi_65361888
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Bij futures wordt er denk ik meer vooruit gekeken naar de volgende handelsdag, en dan staan er uiteraard veel kwartaalcijfers op het programma.
Dat is ook zo, alleen heb ik het gevoel gehad deze week dat wij veel harder naar beneden zijn gegaan tov S&P. Iemand percentageverschillen deze week van S&P en AEX?
pi_65362497
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:38 schreef henkway het volgende:
denk dat we eind volgende week weer hoger dan nu staan, zijn beetje oversold nu
Je merkt het inderdaad aan de demping van het dalen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_65366596
tvp
it's better to burn out than to fade away...
pi_65371574
Volgende week weer veel (jaar)cijfers, toch maar wel weer short gaan? En wat is de verwachting omtrent de goudprijs, en zijn ook sprinters goud hé?
pi_65384439
quote:
Op zijn vroegst in 4e kwartaal lichtpuntjes op beurs

Beste beleggingsanalist voorziet nog moeilijke periode

vr 23 jan 2009, 11:57

AMSTERDAM - Thijs Berkelder is er duidelijk over: „Voorlopig zijn er voornamelijk tegenvallers te verwachten op het gebied van bedrijfsnieuws. Veel bedrijven zullen nog moeten besluiten genoegen te nemen met lagere marges. Vroegcyclische aandelen kunnen mogelijk in het vierde kwartaal de eerste tekenen van een opleving laten zien.”

Berkelder is niet de eerste de beste: hij is door onderzoeksbureau AQ uitgeroepen tot de analist die in 2008 de beste beleggingsadviezen gaf. „Daar ben ik natuurlijk trots op, maar het zegt naar mijn mening niet alles. AQ baseert zich op het meten van plussen en minnen terwijl wij zelf primair kijken naar de waardering van klanten. Daar zitten wij als Petercam ook al jaren steeds weer in de top en daar hecht ik nog meer waarde aan”, stelt de directeur aandelenresearch van het Belgische Nederlandse effectenhuis Petercam.

Berkelder was vorig jaar uiterst voorzichtig ten aanzien van aandelenbeleggingen. „Vooral sinds juli verlaagde ik steeds meer adviezen. Ik zag namelijk dat extra cyclische bedrijven met enorme volumedalingen te kampen hadden. Zo zag Air France KLM het vervoer flink slinken, daalde het containervervoer en moest ook TNT melden dat er minder pakketjes werden vervoerd. Duidelijke tekenen dat de economie in rap tempo aan het verzwakken was. Dus adviseerde ik steeds vaker uit aandelen te stappen. Aan de andere kant steeg de olieprijs steeds verder.

Zo gaf ik een verkoopadvies voor een van mijn love babies, Vopak. Niet dat het bedrijf minder mooi was geworden, maar mede door de snel stijgende olieprijs was de koers van het aandeel naar mijn smaak te ver gestegen. TNT, ook lang een van mijn favorieten ging in juli uit mijn lijst. Fedex en UPS werden genoemd als overnemers van het postbedrijf, maar ik zag het vervoer dus inzakken. Dan kun je alleen maar concluderen dat TNT minder interessant werd als overnamekandidaat. En daar zijn we bij Petercam denk ik ook beter in dan anderen: het vroeg signaleren van zulke trends. En, zoals een journalist op zoek is naar een primeur zoekt is niets leuker voor een beleggingsanalist iets te vinden dat een ander over het hoofd ziet.”

De makke van vorig jaar was volgens Berkelder dat beleggers de risicofactor steeds verder uit het oog verloren en puur rendementgedreven te werk gingen. „Beleggen is een spel waarin je balanceert tussen rendement en risico. Ook vorig jaar waren de meesten nog steeds te veel gefocust op rendement en hadden te weinig aandacht voor risico. Dan ontstaat een bubble, die op enig moment wordt doorgeprikt.”

Volgens Berkelder is men nu weer gefocust op risico. „Dat wil zeggen dat je nu alleen moet beleggen in bedrijven waarvan je het risico kent én daarbij dat risico ook in de greep houdt. Als we met z’n allen de risico’s weer onder controle hebben, kunnen we weer eens gaan kijken naar rendement.”

Vooralsnog rekent Berkelder op nog veel tegenwind. „Voor de eerste jaarhelft reken ik op een grote tik. Het meest vrees ik ook voor het feit dat veel bedrijven nog steeds in de ontkenningsfase zitten. De vraag zie je steeds verder afzwakken. Dat móet leiden tot prijsdalingen, dus krimpende marges. Dat gaat een grote rol spelen, maar wordt nog onvoldoende onderkend. En als de marges dalen gaan de winsten écht onderuit. Dat zal gelden voor de Nokia’s en de HP’s van deze wereld, maar ook de voedingssector gaat het merken. Misschien dat de prijzen niet of niet meteen gaan dalen, maar wel zullen mensen steeds vaker huismerken gaan kopen. En dat is indirect ook een prijsdaling.”

Volgens Berkelder is het daarom ook maar de vraag of we de bodem op de beurzen wel hebben gezien. „Ik denk dat we het oog van de orkaan nog niet langs hebben zien komen. Zo heb ik nog steeds de overdrijvingsfase gemist. Die moet dus nog komen. Pas als ik echte overdrijving heb gezien kan ik me weer comfortabel gaan voelen.” Als je volgens Berkelder nu in aandelen wilt stappen moet je naar zijn mening dus kiezen voor de meest defensieve waarden. En áls het herstel zich aan gaat dienen, zullen vroegcyclische aandelen daar het eerst van profiteren. Dan denk ik aan scheepvaart, een aandeel als TNT of de uitzenders. Bovendien zullen dan de reorganisaties die in gang zijn gezet of, op grote schaal, nog in gang worden gezet ook achter de rug zijn. En dat moet ook. Er moet hard worden ingegrepen om de zaak weer gezond te maken.”

Dat maakt de taak voor een analist er overigens niet gemakkelijker op. „Ik raak ook steeds vaker met bedrijven in conflict omdat ik zo somber ben. Maar ja, als je je nek ver durft uit te steken, ben je toch de boodschapper van slecht nieuws en dan het is altijd de boodschapper die wordt gestraft”, constateert een nuchtere Berkelder.

Het van oorsprong Belgische Petercam is een effectenhuis dat sinds tien jaar ook een vestiging heeft in Amsterdam. Een team van 17 analisten volgt 150 Nederlandse bedrijven en is daarmee het grootste team in de Benelux. Petercam heeft ook een vestiging in New York wat zich met name richt op institutionele beleggers. Berkelder heeft een team om zich heen geformeerd waarin met name ook heel bewust is gekozen voor tegengestelde karakters. „Het is een ervaren team dat al jaren meeloopt. Doordat er zowel uiterst sceptische, kritische als juist zeer positief ingestelde mensen in zitten wordt er veel over elkaars adviezen gediscussieerd. Bovendien eis ik dat er een hard koersdoel wordt afgegeven mét een verklaring waarom het doel zo is gesteld. En, wij durven keiharde verkoopadviezen te geven. Vaak doen analisten dat niet en moet men een ’houden’ advies al als een verkoopsignaal zien.”
Bron: DTF
pi_65384665
quote:
Nationaliseer de banken!

Noodzakelijk bij het beginnen van een 'vuilnisbank'

22-01-2009 | Gepubliceerd 16:52
23-01-2009 | Laatst bijgewerkt 11:09

Begin een 'bad bank' en koop alle giftige kredieten van de banken op. Dat is het nieuwste antwoord op de kredietcrisis. Maar de voorstanders vergeten gemakshalve dat ze dan de banken wel eerst moeten nationaliseren.

De kredietcrisis maakt inventief. Telkens als de problemen verergeren komen de financiële medicijnmannen met een nieuw medicijn op de proppen.

Eerst ging het om het snel afboeken op de kredietportefeuille, toen om massale liquiditeitssteun voor de banken. Daarna kwamen de kapitaalinjecties van de overheden en de renteverlagingen van centrale banken.

Het was allemaal niet genoeg. Nu de problemen bij de banken weer verergeren, is het tijd voor een nieuwe mode onder de crisisbestrijders: de 'bad bank'.

Oprichten vuilnisbank
Het economische team van Obama overweegt serieus om zo’n 'vuilnisbank' op te richten. Dat zei de beoogd minister van Financiën Tim Geithner, woensdag 21 januari in het Amerikaanse congres. Banken in problemen zouden dan hun giftige leningen verkopen aan de vuilnisbank, en zelf als schone bank verder gaan.

Dezelfde dag vertelde Wouter Bos de Tweede Kamer dat het hem ook wel wat lijkt, zo’n bad bank. "We sluiten geen enkele oplossingsrichting uit om uit de problemen te komen. Dat geldt ook voor oplossingen als een bad bank", zei de Nederlandse minister van Financiën.

In België zien ze het eveneens wel zitten. En ook de Duitse regering denkt aan het oprichten van een speciale bank voor slechte leningen.

Schoon schip
De voordelen zijn dan ook groot. Door de giftige kredieten uit de banken te snijden, maken die eindelijk schoon schip. Na anderhalf jaar onzekerheid wordt eindelijk duidelijk wat de banken waard zijn en welke bank goed is voor z’n geld.

Eerdere financiële crises hebben het geleerd: zonder de radicale oplossing van de vuilnisbank, blijven de problemen dooretteren. In de jaren negentig lieten de Japanse autoriteiten de slechte leningen op de bankbalansen staan. De Japanse crisis duurde tien jaar.

De Zweden veegden tijdens hun bankencrisis in hetzelfde decennium, de bankbalansen wel radicaal schoon. De crisis was hevig maar kort.

De politici lijken dus op de goede weg. Lijken, want zowel in de VS als Europa wordt één essentieel onderdeel van de reddingsoperatie vergeten. Zonder massale nationalisatie van de banken heeft het geen zin.

Rommelkredieten
Dit is de juiste volgorde: de overheid nationaliseert de banken, dan haalt ze de slechte leningen van de balans, en zet die in de vuilnisbank. Vervolgens wordt de schone bank weer aan de markt verkocht.

Zonder nationalisatie gaat het niet. Want tegen welke prijs zou de overheid dan de slechte leningen van de private banken moeten overnemen? Niemand weet hoeveel de ‘marktwaarde’ van de rommelkredieten is.

Betaalt de overheid te weinig (bijvoorbeeld: nul euro), dan vallen de banken direct om. Betaalt ze te veel, dan krijgen de eigenaren van de banken - de aandeelhouders - een volstrekt onterecht cadeautje van de belastingbetaler. Juist de eigenaren zouden de pijn van de crisis moeten voelen.

Klanten gered
Nationalisatie lost dat probleem op. De aandeelhouders krijgen een lage prijs, maar de klanten en werknemers van de bank zijn gered. Natuurlijk moet de periode van staatseigendom zo kort mogelijk duren.

Dat lukt als veel landen tegelijk overgaan tot deze drastische stap. Dan komt er snel een nieuwe financiële sector met schone banken tot stand, wordt het vertrouwen van investeerders opgebouwd en kunnen de banken binnen een of twee jaar weer worden verkocht.

Duur wordt het natuurlijk wel, zo'n grootschalige nationalisatie. Maar door blijven modderen met halve maatregelen is ongetwijfeld nog kostbaarder.

Mathijs Bouman
Bron: Z24

RIP bankaandelen.
pi_65384804
quote:
Bobo's in Davos: wat doen jullie voor de economie?

Economische top in Zwitsers ski-oord

25-01-2009 | Gepubliceerd 09:59
25-01-2009 | Laatst bijgewerkt 12:18

Zo’n 1400 topbestuurders komen in Zwitserland bijeen om te praten over de wereld na de crisis. Veel te vroeg. Los eerst de huidige problemen maar op. Het is tijd voor een rondje van de zaak.

Was afgelopen beursweek beroerd? Hou je maar dan maar vast voor komende week. De agenda is overvol, en dat betekent tegenwoordig weinig goeds.

Grote Amerikaanse bedrijven als DuPont, Boeing, American Express, ExxonMobil, Sun en Procter & Gamble komen met kwartaalcijfers In Nederland rapporteren de AEX-fondsen Royal Dutch Shell, Philips, KPN en SBM Offshore.

Grimmige realiteit
Eventuele meevallers zullen worden overschaduwd door slecht macro-economisch nieuws. De Duitsers en Britten peilen de stemming onder consumenten. De Amerikanen maken de laatste stand van de vastgevroren huizenmarkt bekend.

De Fed neemt woensdag het rentebesluit. Althans, ze nemen helemaal geen besluit, want de rente staat al feitelijk op nul. Lager heeft geen zin. Maar dat zal Fed-president Bernanke er niet van weerhouden om weer eens de grimmige economische realiteit uit de doeken te doen.

Het dieptepunt komt vrijdag, met het Amerikaanse groeicijfer voor het laatste kwartaal van 2008. Of beter: krimpcijfer. Analisten verwachten een (geannualiseerde) krimp van 5,4 procent. Dat zou het slechtste kwartaalcijfer zijn sinds 1982.

Zwitserse bergen
Met zoveel ellende op de agenda, is het niet vreemd dat wereldleiders, ondernemers en topmanagers komende week hun toevlucht zoeken in de veilige Zwitserse bergen. Woensdag gaat in Davos het 39ste World Economic Forum (WEF) van start.

Vooral de topmanagers zijn blijkbaar aan vakantie toe, want – zo meldt de organisatie trots – er komt het recordaantal van 1400 naar Davos. Onder hen de Nederlanders Peter Bakker (TNT), Bert Heemskerk (Rabobank) en Jeroen van der Veer (Shell). Neelie Kroes wipt ook even langs, net als Jan Peter Balkenende.

De meteorologen verwachten een lekker zonnetje en een temperatuur van rond het vriespunt. Het ideale wintersportweer om de ellende van kredietcrisis lekker van je af te huilen.

‘Shaping the Post-Crisis World’, is het thema van de bijeenkomst. Crisis of geen crisis, de illusie van de maakbare toekomst staat bij de wereldtop blijkbaar nog recht overeind.

En wat te denken van het subthema: ‘Catalysing the Next Wave of Growth through Innovation, Science and Technology’. Even die vervelende recessie door, maar daarna gaan we weer lekker groeien.

Onmetelijke bestedingskracht
Eén thema ontbreekt op de agenda van deze miljonairsfair op wereldschaal. Er is geen speciale sessie: ‘Ask not what the economy can do for you, ask what you can do for the economy!'

De 1400 ceo’s vertegenwoordigen een onmetelijk hoeveelheid bestedingskracht. Waarom proberen zij die niet in Davos te bundelen? Een Keynesiaanse bestedingsimpuls, deze keer eens niet op kosten van de belastingbetaler, maar van het mondiale bedrijfsleven. Een rondje van de zaak.

Het bedrijfsleven loopt momenteel de deur plat bij de politiek om te pleiten voor stimuleringsmaatregelen.

In Nederland roepen werkgeverstopmannen Wientjes en Hermans Den Haag op de begrotingsregels opzij te zetten en miljarden uit te trekken voor extra uitgaven en lastenverlichting. In andere landen is het niet anders.

Meer uitgeven
Maar de grote bedrijven kunnen zelf ook wat doen. In plaats van investeringen uitstellen en orders annuleren moeten ze juist investeringen naar voren halen en meer uitgeven. Niet alle bedrijven hebben daar natuurlijk geld voor in kas. Maar er zijn er genoeg die dat wel hebben.

Zo’n plan heeft alleen zin als zoveel mogelijk bedrijven (en banken) meedoen. Dat vergt coördinatie en samenwerking die normaal gesproken tussen bedrijven ver te zoeken is.

De gezonde Zwitserse berglucht kan misschien helpen. Beste topmanagers, ga in Davos niet vrijblijvend filosoferen over de wereld na de crisis, maar doe iets aan de huidige problemen! Wordt het misschien toch nog een leuke week.

Mathijs Bouman
Oei, 5,4% economische krimp....

Bron: Z24
pi_65388398
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:31 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat is ook zo, alleen heb ik het gevoel gehad deze week dat wij veel harder naar beneden zijn gegaan tov S&P. Iemand percentageverschillen deze week van S&P en AEX?
Fonds 16-jan 23-jan +/- %
BEL 20 1.851,65 1.834,19 -17,46 -0,94%
S&P 500 Index 850,12 831,95 -18,17 -2,14%
Dow Jones Indus. Avg. 8.281,22 8.077,56 -203,66 -2,46%
AScX Small Cap 317,24 307,13 -10,11 -3,19%
Nasdaq Composite 1.529,33 1.477,29 -52,04 -3,40%
Xetra Dax [D] 4.366,28 4.178,94 -187,34 -4,29%
Euronext 100 520,64 497,71 -22,93 -4,40%
Next 150 912,9 870,51 -42,39 -4,64%
Hang Seng Index 13.255,51 12.578,60 -676,91 -5,11%
AMX Mid Cap 313,92 296,6 -17,32 -5,52%
CAC40 3.016,75 2.849,14 -167,61 -5,56%
AEX Index 248,55 234,14 -14,41 -5,80%
Euro Stoxx 50 [D] 2.281,45 2.147,87 -133,58 -5,86%
Nikkei 225 8.230,15 7.745,25 -484,9 -5,89%
  maandag 26 januari 2009 @ 08:36:10 #78
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65410059
Wat een rust nog hier...

Wat zal er vandaag en de rest van de week gebeuren?

De AEX mag dan relatief veel gedaald zijn, een stijging zit er volgens mij niet in, in deze week met slechte cijfers.
Bovendien, we zijn intraday misschien wel in een rechte lijn gedaald, maar op uurbasis zeker niet: Op donderdag opende de beurs flink hoger, om later weg te zakken en op vrijdag was er natuurlijk die rally aan het eind van de middag. Dat lijken me alweer voldoende correcties.
pi_65410086
nieuws ING en Phillips....ik denk dat we vandaag eerst een paar procentjes gaan wegzakken...ik zie short mogelijkheden
pi_65410116
Agenda voor vandaag (volgens Beurs.nl):
quote:
MAANDAG 26 JANUARI
BEDRIJFSNIEUWS

- Philips, cijfers KW4 2008, 07.00 uur

MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- VS, leidende indicatoren, december, 16.00 uur
- VS, verkopen bestaande huizen, december, 16.00 uur
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_65410279
quote:
MARKET TALK: Crucell staat nog altijd goed overeind - ThG
26-01-2009 08:39:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Crucell staat nog altijd goed overeind als bedrijf, ondanks de gestaakte overnamegesprekken met Wyeth. Dat zegt analist Tom Muller van Theodoor Gilissen in een reactie op het nieuws over de beeindiging van de vriendschappelijke gesprekken met Wyeth. "Nu Pfizer bezig is Wyeth over te nemen, is er gewoon geen tijd voor andere dingen. Het betekent dat de aandacht elders ligt. De case voor Crucell blijft gewoon staan", aldus Muller, die een buy-advies op Crucell heeft. De analist denkt overigens wel dat Crucell op termijn alsnog zou kunnen worden overgenomen, aangezien alle grote farmabedrijven zullen gaan uitbreiden in biotech. Het aandeel Crucell sloot vrijdag, toen al bekend werd dat Pfizer en Wyeth in gesprek waren, 9,6% lager op EUR15,51. (MAN)
pi_65410290
quote:
Op maandag 26 januari 2009 08:42 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Agenda voor vandaag (volgens Beurs.nl):
[..]

quote:
26-01-2009 AEX Banco Santander SA (NL) Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders
26-01-2009 AEX Philips Electronics NV Jaarcijfers 2008
26-01-2009 AEX General Electric Co. (NL) Betaalbaarstelling slotdividend
26-01-2009 LIS Banco Santander SA (PT) Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders
26-01-2009 XTR ThyssenKrupp AG Notering ex-dividend
26-01-2009 XTR ThyssenKrupp AG Betaalbaarstelling dividend
26-01-2009 NAS Steel Dynamics Inc. 4e Kwartaalcijfers 2008 - Nabeurs
26-01-2009 NAS Steel Dynamics Inc. Jaarcijfers 2008 - Nabeurs
26-01-2009 NAS Steel Dynamics Inc. Conference call
26-01-2009 LSE Wolseley PLC Trading update 1e Halfjaar 2008 - 2009
26-01-2009 BME Banco Santander SA Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders
26-01-2009 NAS Amgen Inc. 4e Kwartaalcijfers 2008 - Nabeurs
26-01-2009 NAS Amgen Inc. Jaarcijfers 2008 - Nabeurs
26-01-2009 NAS SanDisk Corporation 4e Kwartaalcijfers 2008 - Nabeurs
26-01-2009 NAS SanDisk Corporation Jaarcijfers 2008 - Nabeurs
26-01-2009 NYSE American Express Co. 4e Kwartaalcijfers 2008
26-01-2009 NYSE Caterpillar Inc. Jaarcijfers 2008
26-01-2009 NYSE Caterpillar Inc. 4e Kwartaalcijfers 2008
26-01-2009 NYSE General Electric Co. Betaalbaarstelling slotdividend
26-01-2009 NYSE McDonald's Corporation 4e Kwartaalcijfers 2008
26-01-2009 PSE General Electric (PSE) Betaalbaarstelling slotdividend
26-01-2009 AEX ASML Holding NV Jaarverslag 2008
26-01-2009 LIS Banco BPI SA Conference call analisten - 11:00
26-01-2009 NYSE American Express Co. Kwartaalcijfers, verwachte wpa $ 0,34
26-01-2009 NAS Amgen Inc. Kwartaalcijfers, nabeurs, verwachte wpa $ 1,06
26-01-2009 The National Association of Realtors - Verkopen bestaande huizen - 04:00
26-01-2009 The Conference Board - Leading indicators - 04:00
26-01-2009 NYSE Caterpillar Inc. Kwartaalcijfers, voorbeurs, verwachte wpa $ 1,31
26-01-2009 NYSE Covidien Ltd Kwartaalcijfers,voorbeurs, verwachte wpa $ 0,70
26-01-2009 NYSE Danaher Corporation Kwartaalcijfers, voorbeurs, verwachte wpa $ 1,04
26-01-2009 NYSE Eaton Corporation Kwartaalcijfers, voorbeurs, verwachte wpa $ 1,05
26-01-2009 NYSE Freeport McMoran Copper & Gold Inc. -B- Kwartaalcijfers, verwachte wpa $ -0,86
26-01-2009 NYSE Halliburton Co. (Holding Company) Kwartaalcijfers, verwachte wpa $ 0,74
26-01-2009 NYSE Kimberly-Clark Corporation Kwartaalcijfers, verwachte wpa $ 1,04
26-01-2009 NYSE McDonald's Corporation Kwartaalcijfers, voorbeurs, verwachte wpa $ 0,83
26-01-2009 NYSE McKesson Corporation Kwartaalcijfers, nabeurs, verwachte wpa $ 0,86
26-01-2009 NYSE Pactiv Corporation Kwartaalcijfers, nabeurs, verwachte wpa $ 0,49
26-01-2009 NAS QLogic Corporation kwartaalcijfers, nabeurs, verwachte wpa $ 0,30
26-01-2009 NYSE Quest Diagnostics Inc. Kwartaalcijfers, voorbeurs, verwachte wpa $ 0,80
26-01-2009 NYSE Sealed Air Corporation Kwartaalcijfers, verwachte wpa $ 0,35
26-01-2009 NYSE Texas Instruments Inc. Kwartaalcijfers, nabeurs, verwachte wpa $ 0,12
26-01-2009 NYSE WW Grainger Inc. Kwartaalcijfers, verwachte wpa $ 1,34
26-01-2009 NYSE Tyson Foods Inc. Kwartaalcijfers, voorbeurs, verwachte wpa $ -0,20
26-01-2009 NYSE Weatherford International Ltd Kwartaalcijfers, voorbeurs, verachte wpa $ 1,34
26-01-2009 NAS Zions Bancorporation Inc. Kwartaalcijfers, nabeurs, verwachte wpa $ -0,25
  maandag 26 januari 2009 @ 08:59:48 #83
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65410320
Ik zou toch eerder op een overname (op termijn) van Galapagos gokken, dan alsnog in Crucell te stappen. Uiteindelijk worden alle Nederlandse farmacie bedrijven overgenomen, dus je zit op lange termijn altijd goed met een goedkoop aandeel in de sector.

Hm, de opening is groen, komt voornamelijk door de bizarre plus van ING.
Het is wel een mooie short-mogelijkheid.
pi_65410388
quote:
Op maandag 26 januari 2009 08:57 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

damn... Binck?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_65410411
quote:
Op maandag 26 januari 2009 08:59 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zou toch eerder op een overname (op termijn) van Galapagos gokken, dan alsnog in Crucell te stappen. Uiteindelijk worden alle Nederlandse farmacie bedrijven overgenomen, dus je zit op lange termijn altijd goed met een goedkoop aandeel in de sector.

Hm, de opening is groen, komt voornamelijk door de bizarre plus van ING.
Het is wel een mooie short-mogelijkheid.
Bizar inderdaad dat mensen nu massaal op ING lijken te stappen. Alsof die 1 miljard euro verlies het laatste is . Ze moeten nog 20 tot misschien wel 80 miljard euro afschrijven op foute beleggingen/hypotheken.
pi_65410455
bizar...groene opening had ik zeker niet verwacht....de dag is nog niet om natuurlijk
pi_65410457
Die futures klopte lekker trouwens, stond nog 1% in de min vlak voor opening, maar nu toch een plusje op de beurzen. Daar gaan m'n shorts .
pi_65410477
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:09 schreef lammegiraf het volgende:
bizar...groene opening had ik zeker niet verwacht....de dag is nog niet om natuurlijk
Dit vraagt natuurlijk om een daling.

Overigens wordt vanavond die Timothy Geither waarschijnlijk benoemd, dus mogelijk daar nog euforie op Wall Street daarover.
pi_65410547
Ik stond ook bij de bieders om 9uur hoor ...voor 5,60 gekocht maar verkoop ze vandaag ook weer . Jammer dat crucell gesprekken gestaakt zijn mja dat was et risico...
  maandag 26 januari 2009 @ 09:22:13 #91
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65410670
Nou , gaat inderdaad lekker met de shorts. Vrijdag 200 stuks veel te duur gekocht en net bij opening weer 200, voor een ogenschijnlijk goeie prijs. Pas bij een AEX onder 231 wordt het hele zooitje weer winstgevend...

Neem een voorbeeld aan de AMX!
pi_65410683
ING ff op 6
  maandag 26 januari 2009 @ 09:25:48 #93
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65410751
ING +14% ? Er zat zeker een faillissement in de koers verwerkt.
Als er een massale dump van ING komt vanmiddag, daalt de AEX alleen daardoor alweer 2 punten.
pi_65410836
Denk ik ook, ben ook alweer weg op 6,00
  maandag 26 januari 2009 @ 09:31:32 #95
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_65410864
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:25 schreef Lemans24 het volgende:
ING +14% ? Er zat zeker een faillissement in de koers verwerkt.
Als er een massale dump van ING komt vanmiddag, daalt de AEX alleen daardoor alweer 2 punten.
Komt denk ik door de 7000 banen die er verloren gaan...
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_65410902
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:15 schreef M.Melandri het volgende:
Ik stond ook bij de bieders om 9uur hoor ...voor 5,60 gekocht maar verkoop ze vandaag ook weer . Jammer dat crucell gesprekken gestaakt zijn mja dat was et risico...
Vroeg of laat wordt Crucell wel overgenomen, maar dat kan nog vele maanden gaan duren.
pi_65410934
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:22 schreef Lemans24 het volgende:
Nou , gaat inderdaad lekker met de shorts. Vrijdag 200 stuks veel te duur gekocht en net bij opening weer 200, voor een ogenschijnlijk goeie prijs. Pas bij een AEX onder 231 wordt het hele zooitje weer winstgevend...

Neem een voorbeeld aan de AMX!
Bij mij op AEX 233 .

Zal wel aan de oversold situatie op korte termijn liggen.
  maandag 26 januari 2009 @ 09:35:21 #98
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65410944
Ik kijk voorlopig maar niet meer naar m'n portefeuille, is niet leuk nu..

Catterpillar gaat ook nog z'n verlies bekend maken straks en McDonalds z'n tegenvallende winst. WS gaat in ieder geval in het rood.
pi_65411195
quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')