Ik herkende me wel in het eerste lijstje, maar toen ik zag wat ik moest doen... Nehhhhhhhquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
Dat 'wat te doen lijstje' staat mij nogal tegen
Ik had hetzelfdequote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik herkende me wel in het eerste lijstje, maar toen ik zag wat ik moest doen... Nehhhhhhh
Ja mij ook. Wat schiet ik er mee op dan TS?quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
Dat 'wat te doen lijstje' staat mij nogal tegen
quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:06 schreef FatalException het volgende:
- Elke dag mediteren: Tijd maken je om je in die "voor-je-uit-staar" status te bevinden.
- Eet geen vlees
- Drink geen koffie en alcohol
- Gebruik geen wiet
- Rook niet
quote:- Psychedelische paddestoelen zijn wel goed, en versnellen het proces, echter gebruik deze maximaal 1x per maand, en alleen als je je goed voelt.
- Ga vroeg op bed, slaap minstens 10 uur per dag.
Het lijkt godverdomme de catechese wel.quote:- Focus je op wat je wilt, niet wat je niet wilt.
- Praat niet negatief
- Bied geen weerstand tegen het kwade
OP zich zullen de voordelen wel opwegen tegen de nadelen denk ik maar de weg ernaar toe he. Moeilijkquote:Op vrijdag 23 januari 2009 01:04 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ja mij ook. Wat schiet ik er mee op dan TS?
Hehquote:Op vrijdag 23 januari 2009 01:13 schreef jogy het volgende:
[..]
OP zich zullen de voordelen wel opwegen tegen de nadelen denk ik maar de weg ernaar toe he. Moeilijk.
Voordelen kunnen zijn zover ik weet:
Contact met je Gidsen, op een bewust niveau uiteindelijk.
Meer intuitieve kennis, dit kan variëren tot sneller weten wanneer iemand iets verbergt omdat die 'lijn' wat zuiverder is tot kennis ontvangen die niet op de conventionele manier verkregen is ( Lezen, gesprek etc)
Dat je gevoelsleven zelf uitgebreider wordt, misschien zelfs in relatie tot de natuur enzo.
Minder verwarring (als je het hebt).
Dat het 'afgescheiden'gevoel minder wordt (hier gaan we er vanuit dat we op een bepaald punt allemaal één zijn).
Een algehele voortgang in eventuele paranormale gaves die men misschien zou kunnen hebben.
Dit is wat ik er van heb meegekregen in ieder geval, de nieuwetijdskinderen zijn in dit verhaal de mensen die 'het licht' vasthouden voor de rest van de mensheid, een soort spirituele accu's, kortgezegd.
Klopt, een paddotrip of welke psychedelische trip dan ook kan alle kanten op gaan. Het kan als een 'psychiater' werken maar ook gewoon een trip zijn die totaal nergens op slaat, het is maar net welke waarde je eraan hecht en hoe je ermee in relatie staat. Ik ben in ieder geval nog geen trip tegen gekomen waardoor ik in hogere sferen terecht kwam, het waren meestal mindfucks op een grappige manier.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 01:16 schreef Toet het volgende:
TS, niet alles waarvan je tijdens een paddotrip denkt dat het de waarheid is, is het ook. Paddo's gegeten of niet, al je "inzichten" komen van tussen je oren, en nergens anders vandaan. Kijk wat kritischer naar hoe het brein werkt en dingen interpreteert, zou ik zeggen.
Alles bij elkaar natuurlijk. Vlees werkt in deze theorie 'trillingsverlangend' omdat je een dier opeet dus. Een voormalig levend wezen die waarschijnlijk ook nog heeft geleden in een hok ergens om jouw bordje te vullen. En het is een zwaar voedsel dus moeilijk verteerbaar wat weer effect heeft op je meditatie.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 01:17 schreef Neleos het volgende:
[..]
HehEn dat dan door geen vlees te eten bijvoorbeeld?
Ik heb eens gelezen dat zij ons kunnen gaan helpen in het nieuwe watermantijdperk binnen te treden. Veelal oudere zielen die terug incarneren om deze tijd mee te maken met ons samen. Het klinkt zweverig, daar ben ik mij ook wel bewust van maar het is een mogelijkheid denk ik maar. Het klinkt wel positief in ieder geval en daar is niks mis mee.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:29 schreef maedel het volgende:
Zo, nu we dit allemaal achter de rug hebben, kunnen we misschien een andere kant op met het topic.
Er wordt vaak gezegd dat er een enorme opkomst is van nieuwetijdskinderen, dus dat er een hele generatie is van dit soort kinderen.
Waarom zou dat zijn? En dan heb ik het niet over "etiketje plakken" en "mensen willen nou eenmaal graag bijzonder zijn", want dat hebben we al gehad dacht ik (gezien voorgaande reacties).
Waarom zou er dus een hele generatie, of generaties, van dit soort kinderen zijn? Wat is het nut er van?
Nou ja, die mogelijkheid hoe ik ook wel open hoor.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb eens gelezen dat zij ons kunnen gaan helpen in het nieuwe watermantijdperk
Is dat zo? Ik heb godzijdank -gewoon- kinderen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:23 schreef Bastard het volgende:
En aan de andere kant willen we allemaal wel graag zeggen dat ons kind meer bijzonder is dan een ander kind. We plakken er maar wat graag een bijzonder labeltje aan.. ADHD, nieuwetijd, kristalkinderen.. tsja.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:06 schreef FatalException het volgende:
Weerstand houdt het in stand bedoelt hij misschien? Weet het ook verder niet. Haat met haat bestrijden werkt niet zoals ze het vaker zeggen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:08 schreef PatGreen het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die zin? Moet je het kwade laten gebeuren?
Kan je dit beter uitleggen met voorbeelden misschien?
En ik zou ook graag willen weten waar je dit vandaan hebt?
Ik ook.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik heb godzijdank -gewoon- kinderen.
Inderdaad, kwam mij ook sterk bekend voor alquote:
Het symbool bestaat uit golven, golven als in radio golven, soort draag golven?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:44 schreef Neleos het volgende:
Klinkt inderdaad zweverig. Maar wat is het watermantijdperk??
Marcus 14:quote:Op zondag 25 januari 2009 12:51 schreef ToT het volgende:
Het watermantijdperk gaat in zodra het sterrenbeeld Waterman aan de horizon verschijnt. Vissen, het tijdperk van Jezus, eindigt dan.
Jezus had al gezegd dat na hem een man met een waterkruik komt en je moet hem dan gaan volgen.
Of zoiets schijnt er ergens in de Bijbel te staan.....
Lukas 22:quote:En Hij zond twee van Zijn discipelen uit, en zeide tot hen: Gaat henen in de stad, en u zal een mens ontmoeten, dragende een kruik water, volgt dien;
14 En zo waar hij ingaat, zegt tot den heer des huizes: De Meester zegt: Waar is de eetzaal, daar Ik het pascha met Mijn discipelen eten zal?
Mattheüs 26:quote:10 En Hij zeide tot hen: Ziet, als gij in de stad zult gekomen zijn, zo zal u een mens ontmoeten, dragende een kruik waters; volgt hem in het huis, daar hij ingaat.
11 En gij zult zeggen tot den huisvader van dat huis: De Meester zegt u: Waar is de eetzaal, daar Ik het pascha met Mijn discipelen eten zal?
Met andere woorden, er wordt slechts minimaal verwezen naar een man met een waterkruik, al zal een echte TRUgeest er vast een verband in zienquote:17 En op den eersten dag der ongehevelde broden kwamen de discipelen tot Jezus, zeggende tot Hem: Waar wilt Gij, dat wij U bereiden het pascha te eten?
18 En Hij zeide: Gaat heen in de stad, tot zulk een, en zegt hem: De Meester zegt: Mijn tijd is nabij, Ik zal bij u het pascha houden met Mijn discipelen.
19 En de discipelen deden, gelijk Jezus hun bevolen had, en bereidden het pascha.
Hoe kan een maya "voorspelling", van een volk welke in meerdere goden geloofden en het christendom niet kenden, nu ineens uitkomen op het dichterbij komen tot onze christelijke God?quote:Anyway, heeft te maken met 2012, op een hoger trillingsniveau komen waardoor we etherischer worden en dichter bij God komen en meer van dat soort gein.
Sinds wanneer is een plant geen levend wezen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 01:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Alles bij elkaar natuurlijk. Vlees werkt in deze theorie 'trillingsverlangend' omdat je een dier opeet dus. Een voormalig levend wezen die waarschijnlijk ook nog heeft geleden in een hok ergens om jouw bordje te vullen. En het is een zwaar voedsel dus moeilijk verteerbaar wat weer effect heeft op je meditatie.
Goed puntquote:Op zondag 25 januari 2009 22:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een plant geen levend wezen?
nou nouquote:Op zondag 25 januari 2009 22:50 schreef MeneerSjon het volgende:
Die 'herkeningspunten' lijken meer op aspecten van mensen die niet goed mee kunnen komen in de samenleving en daarom maar een zweverige term voor zichzelf hebben bedacht. Die nieuwetijdkids lijken me gewoon een stelletje doetjes die een schop onder der hol verdienen om een beetje pit te krijgen.
Ik hoop niet dat de toekomst afhangt van een stelletje sociaal gestoorde kids:D
Terwijl het advies is dat hooguit 2x per jaar te doen.quote:- Psychedelische paddestoelen zijn wel goed, en versnellen het proces, echter gebruik deze maximaal 1x per maand, en alleen als je je goed voelt.
Al deze symptomen zijn niet uniek bedeelt aan nieuwetijdskinderen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:06 schreef FatalException het volgende:
Herken jij je hierin:
- Je droomt vaak weg, en denkt eigenlijk nergens aan
- Vaak staar je voor je uit alsof je in een trance bent. Van wat er om je heen gebeurt merk je niks
- Je ervaart de realiteit vaak als een droomwereld, het lijkt niet echt
- Je ervaart dat de tijd niet klopt met jouw perceptie van de tijd
- Kijk naar een secondewijzer. Je hebt het idee dat een seconde langer duurt dan vroeger
- Je hebt een sterk rechtvaardigheidsgevoel
- Je bent gevoelig voor andermans pijn. Je voelt als het ware wat de ander voelt
- Als je in de spiegel kijkt, lijkt het of je naar een vreemde kijkt.
- Je stoort je aan hinderlijke geluiden, zoals bromtonen
- Je hebt behoefte aan rust
- Je bent geestelijk snel moe
- Je hebt vaak een "valgevoel" in bed
Dit heeft praktisch ieder mens.quote:- Je hebt bij absolute stilte een fluittoon in je hoofd, terwijl dit niet te wijten kan zijn aan harde muziek
Oh? Toeval bestaat toch niet?quote:- Je ervaart veel synchroniteiten (bijv. je ziet steeds dezelfde tijd op de klok, dezelfde getallen, of andere dingen die steeds terugkomen. Dingen die te toevalllig zijn)
Is innerlijke groei niet 10x belangrijker dan kunstjes kunnen uitvoeren zoals telekinese en vliegen?quote:Dit zijn de symptomen van de Nieuwetijdskinderen. Spoedig zullen zij zich voor 100% realiseren dat het leven een droom is, en we net als lucide dromen werkelijk alles kunnen, zoals telekinese en vliegen.
Sorry, maar met gedachten kracht kun je ook de wereld (indirect) materialistisch beinvloeden.quote:Om het proces te versnellen dienen zij zich zoveel mogelijk over te geven aan de "droomstaat" waarin je geest zich graag wil bevinden: Dat is het gedachteloos voor je uitstaren, zonder dat je wat opvangt van de omgeving. Je geest zal zich acclimatiseren en uiteindelijk zal de wereld werkelijk worden als een lucide droom, waarin je met je gedachten materie kunt beinvloeden.
Niet alleen goed voor nieuwetijdskinderen, maar heeft baat voor iedereen die er serieus mee aan de slag gaat.quote:Omdat dat vaak niet mogelijk is, is het mogelijk op momenten dat het wel mogelijk is te mediteren, enkele uren per dag.
Verder:
- Elke dag mediteren: Tijd maken je om je in die "voor-je-uit-staar" status te bevinden.
Waarom niet?quote:- Eet geen vlees
Caffeine doet mij niet altijd goed maar soms handig. Waarom zou dit schadelijk zijn?quote:- Drink geen koffie en alcohol
Dit vind ik een vreemde eend in de bijt.quote:- Psychedelische paddestoelen zijn wel goed, en versnellen het proces, echter gebruik deze maximaal 1x per maand, en alleen als je je goed voelt.
Wederom geen exclusieve tips voor nieuwetijdskinderen.quote:- Ga vroeg op bed, slaap minstens 10 uur per dag.
- Focus je op wat je wilt, niet wat je niet wilt.
- Praat niet negatief
Geen vlees en alcohol, en lang slapenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik herkende me wel in het eerste lijstje, maar toen ik zag wat ik moest doen... Nehhhhhhh
Wat het nut ervan is weet ik niet,quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:29 schreef maedel het volgende:
Zo, nu we dit allemaal achter de rug hebben, kunnen we misschien een andere kant op met het topic.
Er wordt vaak gezegd dat er een enorme opkomst is van nieuwetijdskinderen, dus dat er een hele generatie is van dit soort kinderen.
Waarom zou dat zijn? En dan heb ik het niet over "etiketje plakken" en "mensen willen nou eenmaal graag bijzonder zijn", want dat hebben we al gehad dacht ik (gezien voorgaande reacties).
Waarom zou er dus een hele generatie, of generaties, van dit soort kinderen zijn? Wat is het nut er van?
quote:Op maandag 26 januari 2009 08:39 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Al deze symptomen zijn niet uniek bedeelt aan nieuwetijdskinderen.
De symptomen komen ook niet meer of sterker voor bij puur alleen nieuwetijdskinderen.
[..]
Dit heeft praktisch ieder mens.
LED zegt dat het sensorische onderstimulatie is.
Zelf denk ik (vertelde mijn moeder ooit) dat het je eigen bloedsomloop is die je hoort stromen wat deze rare hoge piep veroorzaakt.
Absolute stilte heb ik er trouwens niet voor nodig, want nu ik zo ontspannen zit voor mijn PC zit met de nodige geluiden op kantoor hoor ik het ook.
[..]
Oh? Toeval bestaat toch niet?
En dit is puur selectieve waarneming... zo niet, nou... dan ben ik bij deze ook een nieuwetijdskind.
[..]
Is innerlijke groei niet 10x belangrijker dan kunstjes kunnen uitvoeren zoals telekinese en vliegen?
Wat moet een nieuwetijdskind in bobsnaam met een gave als telekinese en vliegen?
[..]
Sorry, maar met gedachten kracht kun je ook de wereld (indirect) materialistisch beinvloeden.
Je hebt een doellstelling. Die maak je waar. Voila, je schept je eigen realiteit a.k.a je eigen leven.
Kijk naar succesvolle filmsterren, Obama die nu de eerste zwarte president is maar ook een wilkeurig persoon die van dag op nacht een internationale YouTube ster word / dankzij YouTube een ster word.
"Met gedachten materie beinvloeden" is een groot woord.
Als dit (al hoop ik dat niet) weer refereerd naar zaken zoals telekinese denk ik wederom: Waarom in bobsnaam? Waar is dat goed voor (in deze tijd)?
[..]
Niet alleen goed voor nieuwetijdskinderen, maar heeft baat voor iedereen die er serieus mee aan de slag gaat.
[..]
Waarom niet?
En wat als het scharrelvlees is? Dan wel? Nee? Waarom dan geen vlees?
[..]
Caffeine doet mij niet altijd goed maar soms handig. Waarom zou dit schadelijk zijn?
Alcohol is net als met caffeine: geniet, maar met mate.
Ik zie niet waarom beide hinderlijk zouden zijn voor een nieuwetijdskind.
[..]
Dit vind ik een vreemde eend in de bijt.
Juist als je gevoelig bent kan dit nogal verkeerd uitpakken.
Daarnaast heb ik mij prima vermaakt maar ben ik er niet "spiritueel" op vooruit gegaan ofzo.
Waarom niet gelijk LSD aanraden?
Daar hoor je pas verhalen over betreft geest verruimende ervaringen.
[..]
Wederom geen exclusieve tips voor nieuwetijdskinderen.
Nieuwetijdskinderen?
Leuk hoor... maar kinderen zijn gewoon kinderen en mensen gewoon mensen.
Iedereen kan ten alle tijden veranderen of een transitie in zijn of haar leven te ondergaan waarbij men anders naar het leven gaat kijken of (stevig) groeit.
Zelf werd ik ook een nieuwtijdskind genoemd en bijzonder en dit en dat... persoonlijk heb ik er een grote hekel aan.
Stomme labeltjes ook altijd...
Maar je krijgt geen "nieuwetijds/indigo kind" erkenning opgeplaktquote:Op maandag 26 januari 2009 13:58 schreef _Led_ het volgende:
ik herken me dus wel in het lijstje
Ja, lach er maar omquote:Op maandag 26 januari 2009 14:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar je krijgt geen "nieuwetijds/indigo kind" erkenning opgeplakt
Ik, al jaren.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:47 schreef Michielos het volgende:
ik geloof er wel in. alleen geen alchohol drinken... wie houdt dat vol
Kijk. dit bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:52 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Ik werk op een kinderdagverblijf en bij een andere vestiging moest iemand invallen waar dus een nieuwetijds kind zat... Die vertelde dat ze geesten door het plafond heen zag komen. Brrrrr
Heul niet!quote:Op maandag 26 januari 2009 17:00 schreef Summers het volgende:
Hij zal wel bedoelen vliegen met de geest ? astraal reizen , obe enz
quote:Spoedig zullen zij zich voor 100% realiseren dat het leven een droom is, en we net als lucide dromen werkelijk alles kunnen, zoals telekinese en vliegen.
Ik had het serieus vannacht nog! Dan lig je te malen (Ben aan het verhuizen/ klussen + full-time werken + avond cursus = Heel druk.) en opeens had ik zo'n val momentje.quote:
Ik zag als kind ook geesten en als volwassene ook , hoezo fantasie of denkbeeldige vriendjes ,quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Heul niet!![]()
[..]
![]()
Kinderen zijn wel vaker erg fantasierijk, hebben denkbeeldige vriendjes, zien wolven of andere 'enge' beesten etc. etc.. Kinderen kunnen zelfs al heel goed mensen precies vertellen wat ze willen horen, of het nou waar is of niet.
quote:Ik ben heel benieuwd of er al goed gecultiveerde 'nieuwetijdskinderen' zijn. Ik ken ze niet, maar wil graag horen en zien dat iemand telekinese e.d. kan. Daar sta ik dan weer heel erg open voor!
Bijna iedereen had denkbeeldige vriendjes. Ik ook. Ook was ik er vroeger heilig van overtuigd dat er wolven onder mijn bed zaten en dat er een 'beest' in de kast zat....quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zag als kind ook geesten en als volwassene ook , hoezo fantasie of denkbeeldige vriendjes ,
alsof iemand dat wilt horen , dat houd je eerder voor je door de reacties van andere mensen of andere kinderen .
Mijn ouder hebben mij heel serieus genomen. Die hebben elke keer als ik het vroeg even de ramen open gezet om 'de wolven' naar buiten te laten zodat ik weer rustig kon slapen. (serieus!) Maar dat betekende niet dat ze me meenamen naar een groepje mensen die ook geloofden dat er wolven op mijn kamer zaten om daar te bespreken dat die wolven wel eens heel nuttig konden zijn en mij kunnen helpen door het astrale te vliegen en objecten te laten bewegen.quote:Heel veel mensen zien geesten , je kan het niet afdoen als denkbeeldig of fantasie , dan neem je je kind niet serieus en is er een deel van het kind zijn leven die hij of zij niet kwijt kan aan volwassen mensen , de mensen waarop ze zouden moeten kunnen bouwen en ze moeten beschermen .
goed juist dat kinderen daarover kunnen praten , ze kunnen er ook niks aan doen .
Ok , maar je ziet nu geen monsters meer of wolven , je weet nu dat dat je kinderlijke fantasie was waar je overheen ben gegroeid .quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Bijna iedereen had denkbeeldige vriendjes. Ik ook. Ook was ik er vroeger heilig van overtuigd dat er wolven onder mijn bed zaten en dat er een 'beest' in de kast zat....
Ging gelukkig vanzelf over.![]()
[..]
Mijn ouder hebben mij heel serieus genomen. Die hebben elke keer als ik het vroeg even de ramen open gezet om 'de wolven' naar buiten te laten zodat ik weer rustig kon slapen. (serieus!) Maar dat betekende niet dat ze me meenamen naar een groepje mensen die ook geloofden dat er wolven op mijn kamer zaten om daar te bespreken dat die wolven wel eens heel nuttig konden zijn en mij kunnen helpen door het astrale te vliegen en objecten te laten bewegen.
Wie neemt hier zijn kind hier dan serieus? En op wie kun je het beste bouwen?
tja over elfjes en kabouters en trollen weet ik ook niks .quote:En ja, volwassenen die geesten zien... Ik ben wel eens mee geweest met mensen die elfjes en trollen zien lopen over de snelwegen van energie die door ons land razen. Heb meegedaan met bomenbabbelaars en heb kabouters gezocht. Ik ben nog steeds niet overtuigd.
waarom ga je zelf niet oefenen op telekinese ? er zijn topics met oefeningen , mocht er iemand zijn die dat kan , dan komt dat omdat die daar open voor staat , er voor open staan heb je alleen jezelf voor nodig , je hoeft geen nieuwe tijdskind te zijn of een andere benaming te hebben , je moet gewoon jezelf zijn en geloven dat je het kan en oefenen .quote:Ik ben heel benieuwd of er al goed gecultiveerde 'nieuwetijdskinderen' zijn. Ik ken ze niet, maar wil graag horen en zien dat iemand telekinese e.d. kan. Daar sta ik dan weer heel erg open voor!
Denk je dat het overheen groeien ook gebeurt zou zijn als mijn ouders mij gestimuleerd hadden erin te blijven geloven omdat ik 'speciaal' zou zijn?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:10 schreef Summers het volgende:
[..]
Ok , maar je ziet nu geen monsters meer of wolven , je weet nu dat dat je kinderlijke fantasie was waar je overheen ben gegroeid .
Omdat ik daar geen tijd voor heb en er absoluut niet voor open sta. Ik zou het graag zien, maar om het zelf te gaan proberen... Ik heb het al te druk, hoe flauw het ook klinkt, met beide benen op de grond staan en mijn aardse zaken op een rijtje krijgen!quote:tja over elfjes en kabouters en trollen weet ik ook niks .
waarom ga je zelf niet oefenen op telekinese ? er zijn topics met oefeningen , mocht er iemand zijn die dat kan , dan komt dat omdat die daar open voor staat , er voor open staan heb je alleen jezelf voor nodig , je hoeft geen nieuwe tijdskind te zijn of een andere benaming te hebben , je moet gewoon jezelf zijn en geloven dat je het kan en oefenen .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |