Opzich zijn de warme temperaturen wel weer aantrekkelijk maar aan de andere kant is de winter officieel pas net een maand onderweg dus nog een beetje winter mag ook wel. Sneeuw en vorst e.d... vanaf maart moet het dan wel in 1x afgelopen zijnquote:
dit is zaterdagquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Jeuj, windkracht 7.
Windkracht 11 tot 12 aan de zuidwest Franse kust. 65 knopen op zee (driehoekje is 50 knopen, heel stokje is 10 knopen, en een halve 5 knopen).
[ afbeelding ]
Ik word eerlijk gezegd niet warm of koud van windkracht 8 en windvlagen tot 90 km/u. Veel wind dat zeker maar het is geen storm.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:29 schreef Againzender het volgende:
voorlopig letten we even op dat mogelijk verradelijke laagje dat de komende 24 uur mogelijk onze kant op komt.
Dat is nog een kaartje van een eerdere modelrun, dit is het kaartje van de meest actuele modelrun. Een driehoekje (50 knopen) plus twee streepjes (20 knopen) maakt dus in totaal 70 knopen. De maximale gemiddelde windsnelheid zal dus voor de kust daar op 130 km/u liggen. Een ruime windkracht 12 dus. De windstoten zullen daar nog een flinke stap boven zitten. Ruig weer dus daar. Je hebt overigens wel gekken die dat graag willen meemaken zoals ondergetekendequote:
quote:Hoog water in haven Sint-Philipsland
Twee binnenvaartschepen in de haven van Sint-Philipsland lagen vrijdagmiddag hoog verheven boven het havenplateau. De stormachtige wind had het water zo hoog opgestuwd dat het over de rand van het havenplateau stroomde en deze onder een laag water zette. Ook de strekdam die halverwege de haven ligt stond onder water. In het verleden zorgden hoge waterstanden soms voor problemen bij de geparkeerde vrachtwagens op het havenplateau. De chauffeursvereniging van Sint- Philipsland is mede om deze reden dan ook op zoek naar een andere parkeervoorziening.
Ja, binnen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:59 schreef Scrutinizer het volgende:
Is het vandaag al ergens droog geweest?
Die depressie ziet er op de IR al enigszins beangstigend uit:quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is nog een kaartje van een eerdere modelrun, dit is het kaartje van de meest actuele modelrun. Een driehoekje (50 knopen) plus twee streepjes (20 knopen) maakt dus in totaal 70 knopen. De maximale gemiddelde windsnelheid zal dus voor de kust daar op 130 km/u liggen. Een ruime windkracht 12 dus. De windstoten zullen daar nog een flinke stap boven zitten. Ruig weer dus daar. Je hebt overigens wel gekken die dat graag willen meemaken zoals ondergetekendezeker met die laffe wind die er nu in Nederland staat
[ afbeelding ]
Hier is trouwens een link met een aantal webcams in Biarritz. Helaas van het hoogtepunt van de storm wel 's nachts, maar morgenochtend zal het er ook nog zeker wel onstuimig zijn.
http://www.biarritz.co.uk/webcam.htm
wil zoiets ook wel meemaken jaquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je hebt overigens wel gekken die dat graag willen meemaken zoals ondergetekendezeker met die laffe wind die er nu in Nederland staat
dit dus:quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:18 schreef marcel-o het volgende:
hoorde op t nieuws dat de luchtdruk historisch laag zou zijn hier.
iemand meer info?
Šquote:Extreem lage luchtdruk in Nederland
Gepubliceerd: vrijdag 23 januari 2009 13:37 UTC
Laatst gewijzigd: vrijdag 23 januari 2009 13:38 UTC
De Bilt - De luchtdruk in Nederland is uitzonderlijk laag. Vooral in Zuid-West-Nederland worden extreem lage waarden gemeten, zegt het KNMI. In Vlissingen werd vanmiddag een druk van 961 hectopascal gemeten.
Sinds het begin van de metingen meer dan een eeuw geleden was de luchtdruk alleen in 1989 lager. Oorzaak is een kleine storing, die tot tientallen millimeters regen en tot zware windstoten heeft geleid.
Ten zuiden van Nederland gaat een nieuwe depressie vrijdag en zaterdag tot problemen leiden. Het westen van Frankrijk en het noorden van Spanje krijgen te maken met zware tot zeer zware storm.
op estofex geven ze code 3 aanquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:23 schreef Againzender het volgende:
[..]
Die depressie ziet er op de IR al enigszins beangstigend uit:
http://www.sat24.nl/fr
En ja, ik kick ook op dit soort stormenCode rood voor ZW Frankrijk natuurlijk nu.
Overigens 1 keertje met code rood in het zuiden van Frankrijk gezeten. Was toen voor zwaar onweer. Nou, ik ben niet snel bang van onweer, maar dat was gewoon eng
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:44 schreef marcel-o het volgende:
[..]
op estofex geven ze code 3 aan![]()
dat zie je 1x per jaar in de zomer normaalen trekken ze n uur later weer in dan
[ afbeelding ]
Mwa, zo af en toe de zon met een vrij matige wind.quote:
sinds we wakker zjin hier is t blauwe luchtquote:Op zondag 25 januari 2009 12:32 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Mwa, zo af en toe de zon met een vrij matige wind.
Het kan nog lekkerder.![]()
Vanmorgen was het wel kei-glad zeg.
Ik dacht dat er brand was in de buurt, zag ook echt van die vlagen mist voorbij trekken. Binnen een paar minuten van stralende zon naar redelijk dichte mist...quote:Op maandag 26 januari 2009 15:45 schreef Cassius het volgende:
't is ineens dicht aan het trekken in Groningen.
Het is heerlijk weer om dat vervelende klusje dat je al weken moet doen in huis, nu eens af te maken. En vanmiddag als beloning genieten van de zon middels een lekkere fikse wandeling. Je zult merken dat je vanavond moe in bed zult stappen en een heerlijke nachtrust zult hebben. Maar zo ver is het nu nog lang niet.quote:
quote:Extreme weather warning over snow
Snow is falling over much of England and Wales - as forecasters warn of the heaviest and most widespread snowfall for six years. Eastern England, the South East, the Midlands and eastern Wales are experiencing showers. Kent, London, Surrey and Hampshire will see up to 6in (15cm) of snow overnight, with many areas set for heavy falls. Severe disruption is expected to hit roads and airports, with the A1 already affected by ice.
The Met Office is warning of severe weather for much of the country over the coming days, in what is expected to become the heaviest snowfall since January 2003. Gritters and snow-ploughs are on standby as the "significant and disruptive" snow moves in. The London-bound M20 in Kent was closed between junction nine at the Ashford turn-off and junction eight at the Leeds Castle turn-off because of treacherous conditions caused by snowfall. Several collisions have been reported by police, though no-one has been injured.
Police in Lincolnshire have reported several vehicles stuck because of snowfall near Grantham. The Queen was caught in an early dusting of snow as she chatted to onlookers outside West Newton Church, near the Sandringham estate in Norfolk. BBC Weather Centre forecaster Peter Gibbs said: "It is struggling to settle at the moment, but it is the first sign of what is to come.
"We are expecting as much as 15cm of snow across the South East - it's been a few years since we had that amount in that area. It is likely to be very disruptive to travel." Tom Defty, head of forecasting operations at MetService, said some areas of high ground could see as many as 8in (20cm) of snow.
Extra care
Icy winds heading for the UK will also make temperatures feel "sub zero" as the coldest winter in 13 years continues. Much of the UK is predicted to see snow, though the Pennines and South East England are expected to bear the brunt. Night-time temperatures are set to drop to -2C (28F) as a blast of cold air sweeps in from the North Sea.
Mark Munnoch from the Highways Agency said the organisation was well prepared to deal with snowfall over roads after criticism over its reaction to severe weather in 2003. "The good thing about this weather front that's coming in is we have had advanced notice of it so we are well prepared for this. We've increased the number of traffic officer patrols, we've brought in extra staff to our control rooms across the country and our gritter staff are out and about in readiness for this."
On Saturday, winds began gusting at up to 70mph (112km/h) over the hills of northern Britain and snow could fall as deep as 20cm (7.8in) over high ground in the coming days. The AA have warned motorists to ensure they keep warm clothes in their vehicles if they were planning to go out.
The organisation's Andy Taylor said: "People often treat their car as an overcoat. "But when you break down you are suddenly vulnerable to the weather. If you break down on a motorway, the safety advice is to get out of the car and wait behind the barrier. Unless you have extra clothes you really are flirting with hypothermia."
Slightly milder air will move in during Tuesday, with snow mainly confined to hills and in other areas precipitation is expected to turn to rain.
15 cm in Londenquote:Op maandag 2 februari 2009 10:47 schreef Gijsje het volgende:
Hmm NIjmegen nog geen sneeuw, ben benieuwd of er nog wat komt.
quote:
Diegene heeft zeker geen Java / Flash (Shockwave) or whatever is being used.quote:Op woensdag 4 februari 2009 07:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooi zo! Iemand anders ziet niks, daar vanmiddag maar even langs.
12?quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:46 schreef marcel-o het volgende:
Donderdag wordt t 12 graden![]()
ben benieuwd wat dat met de wind gaat doen
t is inmiddels aangepast naar 9 gradenquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Lol 12 graden, joh ik ga me rot lachen![]()
![]()
december en Januari waren 10graden loos!
Hoe vaak moet dit nog gezegd worden? Kijk niet naar buienradar!!!quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:48 schreef marcel-o het volgende:
[..]
t is inmiddels aangepast naar 9 graden
alsnog hoog
http://www.buienradar.nl/weersverwachting-per-plaats.aspx
Het ziet er wel vet uitquote:Op maandag 9 februari 2009 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Tering, wat komt er wel niet aanzetten vanuit het zuidwesten![]()
Dat als je daar 20 mb bij doet dat het 1 gb is.....quote:Op maandag 9 februari 2009 17:21 schreef Razor21 het volgende:
OMG die buienradar.![]()
![]()
Nog even wat anders ben er totaal niet in thuis :
De luchtdruk komt daarbij zelfs even onder 980 mb te liggen.
Bron : Telegraaf
Wat merken wij daar van?
quote:De Franse weerdienst verwacht vanaf 18.00 uur krachtige wind voor Basse-Normandie, Bretagne, Haute-Normandie, Ile-de-France, Pays-de-la-Loire, Poitou-Charentes, de Gironde, in de Landes en in de Oise. Aan de Atlantische kusten zullen er windstoten van 100 tot 140 km zijn, in het binnenland 100 tot 120 km per uur.
Dit dus!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:53 schreef sander89 het volgende:
Niks sneeuw, blijf gewoon net te warm en stort regent alleen maar.
10 min later 3.2 graden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:50 schreef Schuifpui het volgende:
Raar weer, gisteren met een temp van 2 graden en af en toe wat sneeuwvlokken naar huis gefietst, vanmorgen was het +8 en nu maakt de temperatuur echt een vrije val.
[ afbeelding ]
Ja dat viel me gisteren ook opquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:50 schreef Schuifpui het volgende:
Raar weer, gisteren met een temp van 2 graden en af en toe wat sneeuwvlokken naar huis gefietst, vanmorgen was het +8 en nu maakt de temperatuur echt een vrije val.
[ afbeelding ]
'Heerlijk' om dat weer te zien. Laat de zomer maar weer komenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:48 schreef Burnie88 het volgende:
http://www.koco.com/video/18683417/index.html
VOLG DE TORNADO OUTBREAK IN OKLAHOMA COUNTRY! HET GAAT LOS DAAR!
Waar?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:23 schreef pfaf het volgende:
Gevoelstemperatuur -6.
Benieuwd of het vannacht weer gaat vriezen, met die regen en sneeuw de hele dag was het echt levensgevaarlijk glad vanochtend.
Buienradar heeft het staan of je kan het zelf uitrekenen. Er zijn wel meerdere methodes, die verschillende uitkomsten geven, het is dus niet heel precies. -6 zie ik overigens nergens staan.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:02 schreef Asgard het volgende:
[..]
Waar kan je gevoelstemperatuur zien?
O ok, ik vond het hier in Rotterdam juist "warm". Zag ook meerdere mensen met de jas in hun hand lopen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:17 schreef pfaf het volgende:
Buienradar geeft een stuk hogere temperatuur inderdaad. Ik keek ook scheef, gisteren rond deze tijd was het -6, nu is het rond de -1 inderdaad. Ik vond het al zo koud, terwijl het gisteren harder waaide.
Ik zit de komende maanden tot mei in Oklahoma City dus ik ga er zeker van genietenquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:18 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
'Heerlijk' om dat weer te zien. Laat de zomer maar weer komen. Beter dan het saaie weer van de laatste tijd. Ben wel weer toe aan wat flinke (onweers)buien
.
Kom maar op met die filmpjes hoor. Lijkt me toch ook wel mooi om daar eens te vertoeven tijdens het tornado seizoen. Alleen al voor de fantastische buienluchtenquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:08 schreef Drasss het volgende:
[..]
Ik zit de komende maanden tot mei in Oklahoma City dus ik ga er zeker van genieten
Als ik wat filmpjes heb zal ik ze hier wel gaan posten.. kunnen jullie meegenieten. Net zoals gister ging het er flink op met ongelofelijke tunderstorms.
Hier nu ook, in Tholen (Zeeland)quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:04 schreef Cassius het volgende:
Een sneeuwbuitje zojuist in Groningen. Ligt alweer een klein laagje
Tornado's in Hawaiquote:Local media reports say a rare tornado touched down in the Kapolei area of Hawaii about 1 hour ago; no word on injuries or damage.
Ik nam expres de tram voor één halte toen ik die bui bij Rotterdam aan zag komen (zwartquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:07 schreef Beelzebufo het volgende:
Het sneeuwt in Nederland. Hoe toepasselijk is het radarbeeld:
[ afbeelding ]
Nou inderdaad, om 19:00 kreeg ik hier de volle laag. Het was natte sneeuw, maar het werd wel snel wit.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
De buien op de boven de wadden lijken te clusteren waardoor we mogelijk met enige sneeuwval mee te maken kunnen krijgenzou natuurlijk mooi zijn!
Mooi!!! Weg met die winter en laat de warmte maar komen. Sowiezo al die kwakkelende weken laatste tijd wordt je niet goed van!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:00 schreef Schuifpui het volgende:
De winter lijkt definitief over. Een paar dagen geleden was er nog kans op een redelijk serieuze vorst periode, maar dat is nu volledig weg uit de pluimen, al een paar runs achter elkaar.![]()
Ik mis alleen een echt pak sneeuw deze winter.
joh, dat kan je pas eind maart zeggen, de winter is definitief over.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:00 schreef Schuifpui het volgende:
De winter lijkt definitief over. Een paar dagen geleden was er nog kans op een redelijk serieuze vorst periode, maar dat is nu volledig weg uit de pluimen, al een paar runs achter elkaar.![]()
Ik mis alleen een echt pak sneeuw deze winter.
Laatste keer dat ik in Nederland een flink pak sneeuw heb gezien is minstens 10 jaar geleden volgens mij. Ik zit altijd op de verkeerde plek in Nederland geloof ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:13 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
joh, dat kan je pas eind maart zeggen, de winter is definitief over.
vorig jaar, maandag of dinsdag 25 maart,... zowiezo dat weekend aardig wat sneeuw!
voor de jaarwisseling,.. weet niet precies wanneer, op de veluwe een pak sneeuw, en iedereen heb goed kunnen schaatsen.
het kwakkelt nu wel wat, maar de winter is nog niet over, hij duurt alleen niet zo lang meer
Hou die tong bij je of ik zal er voor zorgen dat die wordt geraakt door de bliksemquote:
Bliksemquote:Op zondag 15 februari 2009 21:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hou die tong bij je of ik zal er voor zorgen dat die wordt geraakt door de bliksem
Yup... nu nog een zonnetje erbijquote:Op dinsdag 17 februari 2009 07:55 schreef TommyGun het volgende:
De vogels fluiten idd weer 's ochtends!
mooi, geen voetbalquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:08 schreef Frutsel het volgende:
Zondag ziet het er slecht uit voor de Carnavalsoptochten... regen, regen en nog eens regen
Jah. Ik zat op de fiets toen het ineens van die dikke vlokken werdenquote:
Het was niet ofzoquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:51 schreef Adelante het volgende:
Ik moet straks naar Nijmegen, zal de snowboots maar achter in de wagen gooien dan
Liever dat dan die klotekou die we al maanden hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pffffff kom op hey 10 graden, liever deze maand nog niet
Is dit al de koudste winter van de eeuw?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ach jullie zijn niks gewend, als ik deze maand nog even onder de 10 graden zit dan heb ik 3 maanden die 10loos zijn
Sinds de metingen jaquote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
Is dit al de koudste winter van de eeuw?
Serieus?quote:Op zondag 22 februari 2009 12:59 schreef sander89 het volgende:
Vind best mooi weer hoor.![]()
Straks komt er ook nog een zonnetje te voorschijn, dus ik ga lekker motor rijden.
om 5 u pas zeker, als we er van wegdraaienquote:Op zondag 22 februari 2009 12:59 schreef sander89 het volgende:
Vind best mooi weer hoor.![]()
Straks komt er ook nog een zonnetje te voorschijn, dus ik ga lekker motor rijden.
Ik ben bang dat ik geen zon ga zien vandaag.quote:De komende uren gaat het in het noorden van het land wat opklaren, maar er kan ook een enkel buitje vallen.
Nu weten we het welquote:Op woensdag 25 februari 2009 04:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Hey, het zonnetje schijnt en het is een graad of 30.
Vanmiddag was het overigens gewoon bewolkt en viel er een spatje regen. Maar het bleef wel gewoon lekker warm.quote:
Hier niet, maar er groeit ok weinig op een dakterrasquote:
dat hoort inderdaad zo te gaan.. hahaquote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hier niet, maar er groeit ok weinig op een dakterras
Zal volgende week wel weer eens nieuwe plantjes kopen, maar zul je net zien dat ze alsnog eind maart kapot vriezen in een vorstperiode.
Hier in Zeeland is het prachtig weer, zonnetje erbij en het ontbreken van de wind doet hetquote:Op zondag 1 maart 2009 13:09 schreef Schuifpui het volgende:
Wat is dit nou weer, ze hadden vandaag een hele mooie lente dag beloofd. Het is grijs, 8 graden en geen 12 of hoger en het regent.
![]()
De rest van de week wordt het ook weer kut weer, vooral woensdag.
Noem je een matige zomer niet erg?quote:Op maandag 2 maart 2009 08:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Is helemaal niet erg hoorhet wijst erop dat we een matige zomer gaan krijgen
Nope helemaal niet erg hoor, alleen maar goed voor het volgend winter seizoenquote:
nu.nlquote:MADRID/LISSABON - Storm, regen en sneeuw hebben weer volop voor overlast gezorgd op het Iberisch schiereiland.
Spanje en Portugal brachten donderdag voor bijna het gehele grondgebied een weeralarm uit.
Op Ceuta, de Noord-Afrikaanse enclave van Spanje, richtte een orkaan zware schade aan.
In het noorden van Spanje werd het wegverkeer gehinderd door hagel- en sneeuwbuien. In het Noord-Spaanse gebergte langs de Atlantische kust werden verscheidene bergpassen versperd, andere passen waren alleen met sneeuwkettingen begaanbaar.
In Portugal konden meerdere vliegtuigen vanwege de storm niet op de luchthaven van Lissabon landen.
vanmniddag scheen anders de zon hier heel fel, jas+trui kon openquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:59 schreef Burnie88 het volgende:
Ik begin dat grijze tyfusweer goed zat te worden. Ik wil de zon wel weer eens zien, sinds maandag niet meer gezien namelijk. En het is ook tijd voor 15 graden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |