abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65345329
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:26 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, zo kun je net zo goed zeggen dat Wilders bezig is de moslims te criminaliseren.
Je spring een beetje van de hak op de tak. Je had het zojuist over wel of geen politiek proces.
Niet dat ik zulke woorden heb gebezigd vind ik wel dat het in deze zaak niet alleen gaat over recht, maar ook over politiek.
Het muilkorven van uitingen met name geïnstigeerd door het CDA.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65345350
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:35 schreef akveor het volgende:

[..]

Dan is het aan degenen die zich beledigd voelen het tegendeel te bewijzen. Maar nee, het OM denkt zelf te moeten ingrijpen. Onbegrijpelijk. Als moslim zou je je toch eigenlijk ook gepasseerd moeten voelen.
Dat wordt wel geprobeerd. Wilders is diverse malen uitgenodigd voor gesprekken en discussies in Moskeeën. Dat wilde die niet.
Hij wilde alleen zijn eigen discussie avonden waar hij mocht bepalen wat de aanwezige Moslims te vertellen hadden.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:41:02 #203
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_65345408
Ik vind het een beetje jammer dat Wilders' haatpreken nu zo aangevallen worden. Ik zie liever dat men zich druk maakt over zijn ideeen voor een Nederlandse Gitmo, het uitzetten van niet veroordeelde immigranten en familie en zijn vrijheidsbeperkende maatregelen voornamelijk ten opzichte van moslims. Dat is geen haatzaaien, maar wel vele malen erger. Politiek gezien ook een veel betere strategie trouwens.
Géén kloon van tvlxd!
pi_65345440
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je spring een beetje van de hak op de tak. Je had het zojuist over wel of geen politiek proces.
Niet dat ik zulke woorden heb gebezigd vind ik wel dat het in deze zaak niet alleen gaat over recht, maar ook over politiek.
Het muilkorven van uitingen met name geïnstigeerd door het CDA.
Het "muilkorven" van uitingen is niks nieuws. De vrijheid van meningsuiting heeft gewoon zijn grenzen. En veel mensen, niet alleen het CDA, vinden dat Wilders die grens heeft opverschreden.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:41:49 #205
3542 Gia
User under construction
pi_65345442
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:39 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat wordt wel geprobeerd. Wilders is diverse malen uitgenodigd voor gesprekken en discussies in Moskeeën. Dat wilde die niet.
Duh!! Bedreigd worden en je dan in het hol van de leeuw moeten wagen. Zou ik ook niet doen.
quote:
Hij wilde alleen zijn eigen discussie avonden waar hij mocht bepalen wat de aanwezige Moslims te vertellen hadden.
Moslims kwamen ook niet opdagen waar hij ze uitnodigde.
pi_65345557
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het "muilkorven" van uitingen is niks nieuws. De vrijheid van meningsuiting heeft gewoon zijn grenzen. En veel mensen, niet alleen het CDA, vinden dat Wilders die grens heeft opverschreden.
Met het muilkorven door het CDA doel ik met name op de ambities van Donner en Hirsch Ballin ten aanzien van artikel 147 en de verhoging van de strafmaat ten aanzien van beledigen, haatzaaien, etc.
Het hele bangmakerij door de minister-president en de fractievoorzitter van Geel rondom Fitna. Daar heb ik het over.
pi_65345642
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Met het muilkorven door het CDA doel ik met name op de ambities van Donner en Hirsch Ballin ten aanzien van artikel 147 en de verhoging van de strafmaat ten aanzien van beledigen, haatzaaien, etc.
Het hele bangmakerij door de minister-president en de fractievoorzitter van Geel rondom Fitna. Daar heb ik het over.
Die bangmakerij over Fitna was een gevolg van Wilders zijn gesprekken over de inhoud van de film. Daar waren diverse mensen getuige van dat Wilders aangaf dat de film schokkender zou worden dan de uiteindelijke versie.

En tja, wetten worden wel eens aangepast. Daar is niks bijzonders aan.
pi_65345746
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Duh!! Bedreigd worden en je dan in het hol van de leeuw moeten wagen. Zou ik ook niet doen.
[..]

Moslims kwamen ook niet opdagen waar hij ze uitnodigde.
Werd Wilders door elke moskee of moslim die hem uitnodiogde bedreigd?

Moslims kwamen niet opdagen omdat Wilders de spelregels in zijn voordeel wilde bepalen en er grote kans was dat die moslims alleen maar mochten toekijken en niet hun zegje mochten doen.

Zou jij een discussie willen voeren met iemand die zegt dat jij alleen maar mag praten als je daar toestemming voor hebt?
pi_65345796
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Die bangmakerij over Fitna was een gevolg van Wilders zijn gesprekken over de inhoud van de film. Daar waren diverse mensen getuige van dat Wilders aangaf dat de film schokkender zou worden dan de uiteindelijke versie.

En tja, wetten worden wel eens aangepast. Daar is niks bijzonders aan.
Volgens mij is jou de discussie rondom de aanpassing artikel 147 helemaal ontgaan.

Ik duid hier een politieke verandering ten aanzien van meningsvrijheid die jij bagatelliseert. Dan vind jij het waarschijnlijk ook vrij normaal dat een cartoonist door tien man politie van zijn bed wordt gelicht, anderhalve dag gevangen zit en zijn computer in beslag wordt genomen vanwege een paar tekeningen?
pi_65345812
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:25 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dus ook de rechter zal geen uitspraak kunnen doen over de Koran. En wat dat betreft het principe "onschuldig, totdat het tegendeel is bewezen" moeten hanteren wat betreft de Koran. Dat zou dan pech worden voor Wilders.
Wilders wint zowieso, want hij gooit het mooi op het feit dat er een poging ondernomen is om hem monddood tre maken. Verder staat hij weer mooi in de picture want het was de laatste tijd wat stil rond de geblondeerde pleeborstel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_65345884
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wilders wint zowieso, want hij gooit het mooi op het feit dat er een poging ondernomen is om hem monddood tre maken. Verder staat hij weer mooi in de picture want het was de laatste tijd wat stil rond de geblondeerde pleeborstel.
Wilders gooit maar een eind weg. Steeds meer mensen hebben in de gaten dat Wilders een clown is.
pi_65345950
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens mij is jou de discussie rondom de aanpassing artikel 147 helemaal ontgaan.

Ik duid hier een politieke verandering ten aanzien van meningsvrijheid die jij bagatelliseert. Dan vind jij het waarschijnlijk ook vrij normaal dat een cartoonist door tien man politie van zijn bed wordt gelicht, anderhalve dag gevangen zit en zijn computer in beslag wordt genomen vanwege een paar tekeningen?
Ik vind dat Nekschot te lang heeft vastgezeten en het vast ook wel anders gekund.
Maar als je anoniem haatzaaiende tekeningen aan het maken bent en niet mee wilt werken met de politie, dan is het niet zo vreemd dat het niet zo vriendelijk gaat als ze een onderzoek naar je instellen.
pi_65346065
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:55 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik vind dat Nekschot te lang heeft vastgezeten en het vast ook wel anders gekund.
Maar als je anoniem haatzaaiende tekeningen aan het maken bent en niet mee wilt werken met de politie, dan is het niet zo vreemd dat het niet zo vriendelijk gaat als ze een onderzoek naar je instellen.
De zaak is niet voor de rechter geweest, dus waar jij het vandaan hebt dat het haatzaaiende tekeningen betrof is mij een raadsel.
Bovendien is nergens gebleken dat Gregorius Nekschot niet met de politie wilde meewerken of heb jij daarover andere informatie? Dat wil ik dan graag zien.

Het gaat mij overigens niet over deze individuele en opzichzelfstaande zaken, maar de tendens in de politiek waar het gaat om de meningsvrijheid.
pi_65346348
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De zaak is niet voor de rechter geweest, dus waar jij het vandaan hebt dat het haatzaaiende tekeningen betrof is mij een raadsel.
Bovendien is nergens gebleken dat Gregorius Nekschot niet met de politie wilde meewerken of heb jij daarover andere informatie? Dat wil ik dan graag zien.

Het gaat mij overigens niet over deze individuele en opzichzelfstaande zaken, maar de tendens in de politiek waar het gaat om de meningsvrijheid.
Dat het haatzaaiende tekeningen zijn is mijn persoonlijke mening. Maar ook daar gaat deze discussie niet over.

De politieke tendens is naar mijn mening dat men tegenwoordig veel meer zegt, meningen worden extremere geventileerd. Het kabinet beschuldigen van liegen bijvoorbeeld.
Wilders zoekt gewoon op allerlei vlakken de grens op, dan moet die ook niet gaan janken als iemand zegt dat die daarover heen gegaan is en daar naar gaat handelen.
pi_65347165
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:09 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat het haatzaaiende tekeningen zijn is mijn persoonlijke mening. Maar ook daar gaat deze discussie niet over.

De politieke tendens is naar mijn mening dat men tegenwoordig veel meer zegt, meningen worden extremere geventileerd. Het kabinet beschuldigen van liegen bijvoorbeeld.
Wilders zoekt gewoon op allerlei vlakken de grens op, dan moet die ook niet gaan janken als iemand zegt dat die daarover heen gegaan is en daar naar gaat handelen.
Dat de discussie niet over Gregorius Nekschot gaat, maar jij daar heel erg inhoudelijk op wil reageren is aan de orde. Ik heb allang helder gemaakt waarom ik deze en andere voorbeelden gebruik.

En ik zie vooral het christelijke normen en waarden moraal nu ook losgelaten worden op de vrije meninguiting door bijvoorbeeld de verhoging van de strafmaat op beledigen en krenken en het afstoffen van artikel 147.
Jij gaat ervan uit dat dit een politiek proces gaat worden en ik denk dat je de politiek niet helemaal los kan zien van dit proces, immers het is een politicus die terecht staat.
pi_65347521
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat de discussie niet over Gregorius Nekschot gaat, maar jij daar heel erg inhoudelijk op wil reageren is aan de orde. Ik heb allang helder gemaakt waarom ik deze en andere voorbeelden gebruik.

En ik zie vooral het christelijke normen en waarden moraal nu ook losgelaten worden op de vrije meninguiting door bijvoorbeeld de verhoging van de strafmaat op beledigen en krenken en het afstoffen van artikel 147.
Jij gaat ervan uit dat dit een politiek proces gaat worden en ik denk dat je de politiek niet helemaal los kan zien van dit proces, immers het is een politicus die terecht staat.
Ik zie dat steeds meer mensen de vrijheid van menings uiting aangrijpen om allerlei kwetsende uitspraken te doen over geloven en andere zaken.
Vanzelfsprekend dat daar dan een reactie op komt vanuit de politiek. De overheid is er om te anticiperen wat er in de maatschappij gebeurd. Blijken maatregelen niet goed te werken dan worden die maatregelen aangepast.

Ik denk niet dat de politiek dit proces aan gaat grijpen om Wilders of iemand anders de mond te snoeren. En zoals ik net al zei, Wilders zoekt de grenzen op van de wetten, dan is het niet raar of meteen een politiek statement als daar onderzoek naar wordt ingesteld.

Gelijk weer gaan roepen dat Wilders monddood wordt gemaakt, de vrijheid van meningsuiting in het geding is of dat het een politiek proces wordt is zo simpel.
pi_65348577
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zie dat steeds meer mensen de vrijheid van menings uiting aangrijpen om allerlei kwetsende uitspraken te doen over geloven en andere zaken.
Vanzelfsprekend dat daar dan een reactie op komt vanuit de politiek. De overheid is er om te anticiperen wat er in de maatschappij gebeurd. Blijken maatregelen niet goed te werken dan worden die maatregelen aangepast.

Ik denk niet dat de politiek dit proces aan gaat grijpen om Wilders of iemand anders de mond te snoeren. En zoals ik net al zei, Wilders zoekt de grenzen op van de wetten, dan is het niet raar of meteen een politiek statement als daar onderzoek naar wordt ingesteld.

Gelijk weer gaan roepen dat Wilders monddood wordt gemaakt, de vrijheid van meningsuiting in het geding is of dat het een politiek proces wordt is zo simpel.
Ter eigen verdediging wil ik aanvoeren dat ik noch beweerd heb dat Wilders monddood wordt gemaakt, noch de vrijheid van meningsuiting in het geding is, noch dat dit een politiek proces gaat opleveren.
De argumenten waarop jij al eventjes heb kunnen broeden en in je holster klaar lagen moet je afvuren op degenen die zich op deze wijze uiten en niet bij ieder willekeurige kritiek ten aanzien van de beslissing van het Hof, want dat is een beetje raar.
pi_65348747
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ter eigen verdediging wil ik aanvoeren dat ik noch beweerd heb dat Wilders monddood wordt gemaakt, noch de vrijheid van meningsuiting in het geding is, noch dat dit een politiek proces gaat opleveren.
De argumenten waarop jij al eventjes heb kunnen broeden en in je holster klaar lagen moet je afvuren op degenen die zich op deze wijze uiten en niet bij ieder willekeurige kritiek ten aanzien van de beslissing van het Hof, want dat is een beetje raar.
Mijn argumenten zijn ook niet alleen voor jou bedoeld. Anders had ik je wel een prive bericht gestuurd.

De opmerking dat Wilders monddood gemaakt wordt en dat de vrijheid van meningsuiting in het geding is, zijn uitspraken van Wilders zelf. Dat het een politiek proces wordt is wat diverse mensen in deze discussies beweren.
pi_65348841
Het is natuurlijk wel wat verwarrend als je daarbij specifiek mijn berichten quote.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:32:30 #220
3542 Gia
User under construction
pi_65350287
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zie ook steeds meer mensen de vrijheid van religie aangrijpen om allerlei kwetsende uitspraken te doen over homo's en andere gelovigen en ongelovigen. Maar dat mag natuurlijk wel, want de Islam is de waarheid en de waarheid moet gezegd mogen worden?
pi_65350458
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie ook steeds meer mensen de vrijheid van religie aangrijpen om allerlei kwetsende uitspraken te doen over homo's en andere gelovigen en ongelovigen. Maar dat mag natuurlijk wel, want de Islam is de waarheid en de waarheid moet gezegd mogen worden?
Dat mag zolang het binnen de wet past.
Dat de Islam de waarheid is, is jouw mening. Ik persoonlijk laat "mijn waarheid" niet bepalen door een boek.
pi_65350840
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:56 schreef Cairon het volgende:
Mensen, ik denk dat het niet onverstandig is om binnen deze discussie Mutant's achtergrond in acht te nemen. Het bepaald zijn houding ten opzichte van Wilders.
Welke houding precies? We kunnen de discussie ook op persoonlijk niveau gaan voeren jongeman. Mijn achtergrond is laatstejaars strafrecht student, doel je daar op? Mijn houding dat deze vervolging voor verduidelijking in jurisprudentie kan zorgen? Of doel je op mijn analyse waaruit blijkt dat de kans op veroordeling van Wilders nihiel is?

[ Bericht 11% gewijzigd door Mutant01 op 23-01-2009 18:02:39 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_65351126
quote:
AMSTERDAM - De anti-racismeorganisatie Nederland Bekent Kleur verwacht dat PVV-Tweede Kamerlid Geert Wilders en zijn partijgenoot Hero Brinkman ook vervolgd zullen worden voor hun uitspraken over de Antillen.

Woordvoerder René Danen van 'Nederland Bekent Kleur' zei tegen de Wereldomroep dat hij denkt dat Brinkman ook voor de rechter gaat komen. "Want de uitspraken van Wilders en Brinkman over de Antillen zijn vergelijkbaar met die over moslims."

De organisatie deed in 2008 aangifte tegen Wilders en Brinkman vanwege negentig discriminerende uitlatingen.
De weg wordt geeffend om PVV uit het politieke arena te weren. In België is Filip de Winter ook op deze manier monddood gemaakt.

Als het tot veroordelingen komt is het hek van de dam en staat niets meer in de weg om van NL een islamitische staat te maken.

Over en sluiten dan.
pi_65351156
Wat een gelul dat het geen politiek proces is zeg. Art 12 Sv voeging, lekker slim gedaan.

Wat ik in mijn boek over het Nederlandse strafprocesrecht valt te lezen is wel interessant. Het OM heeft immers een toezegging gedaan om niet te vervolgen voor de uitspraken, waar Wilders rechtskracht aan kan ontlenen. Nu gebeurt dat wel via een art 12 Sv voeging waar 'slachtoffers' om hebben gevraagd, maar vervolging eerst niet oppertuun was. De waarborg voor vervolging die in art 1. Sv wordt gegeven heeft in rechtskracht afneemt. Waar het hier ook om gaat is dat art 12 Sv een bestuursrechtelijke procedure is waarin beklag kan worden gedaan over niet vervolging van het OM. Daar gaat het in eerste instantie om. Het hof zou volgens 12c de klacht naast zich neer kunnen leggen doordat een persoon klaagt over (ic Wilders) een persoon of zijn uitlatingen, als het een willekeurige derde is.

Ontvankelijkheid van het beklag is wanneer dat na drie maanden na sepotbeslissing van het OM. Dat kan alleen doorbroken worden als er nieuwe bezwaren zijn. Hoeveel tijd heeft hiertussen gezeten?

Wat ik wel weet is dat volgens de procedure het OM alsnog kan beslissen om niet verder te vervolgen, er moet immers een strafrechtelijk delict hebben plaatsgevonden waar het oppertuun in is om te vervolgen.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_65351182
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De weg wordt geeffend om PVV uit het politieke arena te weren. In België is Filip de Winter ook op deze manier monddood gemaakt.

Als het tot veroordelingen komt is het hek van de dam en staat niets meer in de weg om van NL een islamitische staat te maken.

Over en sluiten dan.
Uiteraard, dan marcheren de Islamitische troepen Nederland binnen, eten ze de babies op en zullen ze het land bezetten.

Over en sluiten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65351215
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uiteraard, dan marcheren de Islamitische troepen Nederland binnen, eten ze de babies op en zullen ze het land bezetten.

Over en sluiten.
Hier past maar 1 antwoord op:

LUL
pi_65351226
[dubbel
  † In Memoriam † vrijdag 23 januari 2009 @ 18:11:02 #228
230491 Zith
pls tip
pi_65351244
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:35 schreef akveor het volgende:

[..]

Dan is het aan degenen die zich beledigd voelen het tegendeel te bewijzen. Maar nee, het OM denkt zelf te moeten ingrijpen. Onbegrijpelijk. Als moslim zou je je toch eigenlijk ook gepasseerd moeten voelen.
Uhm nee, het OM wilde in de eerste instantie niet maar is nu gedwongen door het gerechtshof.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65351259
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Over en sluiten.
Mag ik het hoofdje houden?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_65351292
quote:

[..]

Over en sluiten dan.
Dramaqueen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65351298
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:11 schreef Zith het volgende:

[..]

Uhm nee, het OM wilde in de eerste instantie niet maar is nu gedwongen door het gerechtshof.
En het hof moet eerst beoordelen of het beklag inhoudelijk en juridisch juist is. De waarde van de belanghebbenden voor vervolging wordt beoordeeld.
pi_65351311
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:07 schreef _Qmars_ het volgende:
Wat een gelul dat het geen politiek proces is zeg. Art 12 Sv voeging, lekker slim gedaan.

Wat ik in mijn boek over het Nederlandse strafprocesrecht valt te lezen is wel interessant. Het OM heeft immers een toezegging gedaan om niet te vervolgen voor de uitspraken, waar Wilders rechtskracht aan kan ontlenen. Nu gebeurt dat wel via een art 12 Sv voeging waar 'slachtoffers' om hebben gevraagd, maar vervolging eerst niet oppertuun was. De waarborg voor vervolging die in art 1. Sv wordt gegeven heeft in rechtskracht afneemt. Waar het hier ook om gaat is dat art 12 Sv een bestuursrechtelijke procedure is waarin beklag kan worden gedaan over niet vervolging van het OM. Daar gaat het in eerste instantie om. Het hof zou volgens 12c de klacht naast zich neer kunnen leggen doordat een persoon klaagt over (ic Wilders) een persoon of zijn uitlatingen, als het een willekeurige derde is.

Ontvankelijkheid van het beklag is wanneer dat na drie maanden na sepotbeslissing van het OM. Dat kan alleen doorbroken worden als er nieuwe bezwaren zijn. Hoeveel tijd heeft hiertussen gezeten?

Wat ik wel weet is dat volgens de procedure het OM alsnog kan beslissen om niet verder te vervolgen, er moet immers een strafrechtelijk delict hebben plaatsgevonden waar het oppertuun in is om te vervolgen.
Wat bedoel je met een toezegging? Het gaat hier om een voorwaardelijk sepot lijkt me, de mogelijkheid van bezwaar staat voorbelanghebbende altijd open. Wie bezwaar heeft aangetekend weet ik niet, maar dat zal vast wel iemand zijn die reeds aangifte heeft gedaan. En de bezwaarprocedure is in beginsel bestuursrechtelijk geregeld ja. De beslissing tot niet vervolging door het OM was volgens mij op 30 juni 2008.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65351324
quote:

[..]

Over en sluiten dan.
Nou inderdaad. Van DeWinter horen we ook niks meer he

Die malloot heeft bij de Nederlandse ambassadeur in Belgie geklaagd over de rechtzaak tegen Wilders. En hij roept alle belgen op een protestbrief naar de Nederlandse ambassade te sturen.

En een veroordeling van Wilders samenhangen aan de komst van een Islamtische staat
Geloof je het zelf?
pi_65351342
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:12 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dramaqueen
De enige die drama's maken zijn de moslims zelf.

Zelfs om cartoontjes plegen ze moorden.
pi_65351381
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Plaats eens een cartoon hier, dan ga ik moorden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65351392
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
Welke houding precies? We kunnen de discussie ook op persoonlijk niveau gaan voeren jongeman.
Ik zou me er niet veel van aantrekken. Cairon probeert wel meer mensen te diskwalificeren en zegt ondertussen over zichzelf dat hij superieur is in de discussie.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:10 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hier past maar 1 antwoord op:

LUL

Jouw ondertitel is echt hilarisch.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65351404
quote:

[..]

Laten we alle moslims en alle misdaden van moslims er maar weer bij slepen in deze discussie
pi_65351431
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:14 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Van DeWinter horen we ook niks meer he

Die malloot heeft bij de Nederlandse ambassadeur in Belgie geklaagd over de rechtzaak tegen Wilders. En hij roept alle belgen op een protestbrief naar de Nederlandse ambassade te sturen.

En een veroordeling van Wilders samenhangen aan de komst van een Islamtische staat
Geloof je het zelf?
We zullen zien.

PVV weg en de verstikkende wurggreep van de moslims wordt stap voor stap verder aangetrokken.
pi_65351472
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een toezegging? Het gaat hier om een voorwaardelijk sepot lijkt me, de mogelijkheid van bezwaar staat voorbelanghebbende altijd open. Wie bezwaar heeft aangetekend weet ik niet, maar dat zal vast wel iemand zijn die reeds aangifte heeft gedaan. En de bezwaarprocedure is in beginsel bestuursrechtelijk geregeld ja. De beslissing tot niet vervolging door het OM was volgens mij op 30 juni 2008.
Wilders heeft een schriftelijke toezegging gekregen met een beslissing om hem niet te vervolgen voor deze feiten. Als die beslissing genomen is, mag hij daar rechten aan ontlenen. Tevens als het OM toen zijn beslissing heeft genomen, dan moeten ze wel een zeer goede reden hebben om hem te vervolgen voor deze feiten. Na het verstrijken van de wettelijke termijn. Dus dat moet het hof eerst ook nog toetsen. Alleen kan ik mijzelf wel voorstellen dat het nu een ander delict is waar ze hem voor willen vervolgen.

Anders kom je hopeloos in de knoei met het ne bis in idem beginsel.

Maar ik denk ook maar hardop mee

Edit: maar anders zou een artikel 12 Sv voeging ook niet noodzakelijk zijn, als ze hem voor hetzelfde ander delict willen vervolgen. Dan zou je een nieuwe aangifte moeten indienen. Dit is alleen om het OM te dwingen hem te vervolgen in deze feiten.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Qmars_ op 23-01-2009 18:26:58 ]
pi_65351492
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:16 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik zou me er niet veel van aantrekken. Cairon probeert wel meer mensen te diskwalificeren en zegt ondertussen over zichzelf dat hij superieur is in de discussie.
[..]

Jouw ondertitel is echt hilarisch.
Ik heb meer van de wereld gezien dan jij ooit met je hele familie bij elkaar opgeteld nooit zal zien.
pi_65351626
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik heb meer van de wereld gezien dan jij ooit met je hele familie bij elkaar opgeteld nooit zal zien.
Hey Nikita is it cold..
In your little corner of the world?
[..]
Oh Nikita is the other side of any given line in time
Counting ten tin soldiers in a row
Oh no, Nikita you'll never know

Je bent terug, zie ik.
Verzuurder dan ooit?
pi_65351632
quote:

[..]

Je bent er niet veel wijzer van geworden ben ik bang.

Voorbeeldje: Wat bedoel je met "verstikkende wurggreep van de moslims"?

Verstikkende wurggreep van christenen kan ik me nog iets bij voorstellen, met hun daadwerkelijke macht en hun neiging om dingetjes te verbieden, maar wat voor last heb je van moslims?

Zijn er te veel avondwinkels? Hou je niet van Döner? In wat voor zin wordt jouw leventje (dat zich dus voor een groot deel niet eens in dit kikkerlandje afspeelt vanwege je reislustige aard) verwurgd door moslims?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65351662
quote:

[..]

Mag ik je aanraken? Of anders je handtekening
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_65351698
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:19 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Wilders heeft een schriftelijke toezegging gekregen met een beslissing om hem niet te vervolgen voor deze feiten. Als die beslissing genomen is, mag hij daar rechten aan ontlenen. Tevens als het OM toen zijn beslissing heeft genomen, dan moeten ze wel een zeer goede reden hebben om hem te vervolgen voor deze feiten. Na het verstrijken van de wettelijke termijn. Dus dat moet het hof eerst ook nog toetsen. Alleen kan ik mijzelf wel voorstellen dat het nu een ander delict is waar ze hem voor willen vervolgen.

Anders kom je hopeloos in de knoei met het ne bis in idem beginsel.

Maar ik denk ook maar hardop mee

Edit: maar anders zou een artikel 12 Sv voeging ook niet noodzakelijk zijn, als ze hem voor hetzelfde delict willen vervolgen. Dan zou je een nieuwe aangifte moeten indienen. Dit is alleen om het OM te dwingen hem te vervolgen in deze feiten.
Je denkt volgens mij veel te moeilijk. Wilders heeft geen toezegging gekregen, maar een brief gekregen waarin besloten is tot niet vervolging. Hij is dus nooit vervolgd geweest voor dat feit, waardoor het ne bis in idem beginsel helemaal niet van toepassing is hierbij. Je zou gelijk hebben gehad als hij reeds vervolgd was geweest, het OM hem een transactie of sepot had aangeboden en nu hem weer probeert te vervolgen voor hetzelfde feit. Bezwaar tegen deze beslissing van het OM was mogelijk, doch bij het Gerechtshof, wat de termijn daarvan is weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar al redelijk kort op de beslissing tot niet vervolging was er al bezwaar aangetekend. Het Hof toetst alles in een keer trouwens (in bezwaar), dus ook de termijnen. De belanghebbende zijn in dit geval gewoon de mensen die in 1e instantie aangifte hebben gedaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65351735
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je denkt volgens mij veel te moeilijk. Wilders heeft geen toezegging gekregen, maar een brief gekregen waarin besloten is tot niet vervolging. Hij is dus nooit vervolgd geweest voor dat feit, waardoor het ne bis in idem beginsel helemaal niet van toepassing is hierbij. Je zou gelijk hebben gehad als hij reeds vervolgd was geweest, het OM hem een transactie of sepot had aangeboden en nu hem weer probeert te vervolgen voor hetzelfde feit. Bezwaar tegen deze beslissing van het OM was mogelijk, doch bij het Gerechtshof, wat de termijn daarvan is weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar al redelijk kort op de beslissing tot niet vervolging was er al bezwaar aangetekend. Het Hof toetst alles in een keer trouwens (in bezwaar), dus ook de termijnen.
Moeilijk denken op Fok, hele dag nog niets gedaan, dus even braintraining. De wettelijke termijn voor bezwaar is binnen drie maanden na beslissing OM.
pi_65351806
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:30 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Moeilijk denken op Fok, hele dag nog niets gedaan, dus even braintraining. De wettelijke termijn voor bezwaar is binnen drie maanden na beslissing OM.
Daar is aan voldaan, als ik het zo lees

De klaagschriften zijn respectievelijk op 22 juli 2008 (klagers 1), 23 september 2008 (klagers 2), 2 juli 2008 (klager 3), 19 november 2008 (klager 4), 24 juli 2008 (klager 5), 13 augustus 2008 (klager 6), 13 augustus 2008 (klager 7) en 29 augustus 2008 (klager 8) door het hof ontvangen.

Behalve klager 4 was te laat dan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65351880
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hey Nikita is it cold..
In your little corner of the world?
[..]
Oh Nikita is the other side of any given line in time
Counting ten tin soldiers in a row
Oh no, Nikita you'll never know

Je bent terug, zie ik.
Verzuurder dan ooit?
Mwoah, niet verzuurder maar op afstand zie ik heel veel fout gaan in mijn 2e vaderland wat ik zo verschrikkelijk jammer vind.
pi_65351883
quote:

[..]

Ze?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65351904
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De invulling is in de praktijk heel erg subjectief. Want wat kan nu worden verstaan onder oproepen tot geweld. Valt een oproep tot Jihad daaronder? Wat is geweld eigenlijk? De jurisprudentie vult dat soort termen doorgaans ook in hoor. Zoals ik namelijk eerder stelde, bijna alle bepalingen bevatten subjectieve elementen. In het ene geval is het makkelijker dan het ander, maar dat geldt eveneens voor het aanzetten tot haat. Dus, of alles, of niets.
De huidige situatie is ook niet "alles of niets". Je zegt het zelf, sommige zaken zijn voor interpretatie vatbaar. Dus je zou in dit geval ook gewoon moeten kijken of het in de context is waaruit kan worden opgemaakt dat het om oproepen tot geweld gaat. Je kunt dat verbod gewoon handhaven als je de rest afschaft.
pi_65351905
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar is aan voldaan, als ik het zo lees

De klaagschriften zijn respectievelijk op 22 juli 2008 (klagers 1), 23 september 2008 (klagers 2), 2 juli 2008 (klager 3), 19 november 2008 (klager 4), 24 juli 2008 (klager 5), 13 augustus 2008 (klager 6), 13 augustus 2008 (klager 7) en 29 augustus 2008 (klager 8) door het hof ontvangen.

Behalve klager 4 was te laat dan.
Ok tnx voor de info. Maar ik deel je mening dat de kans nihiel is op een veroordeling. Gelukkig leven we in een rechtstaat. De rechter is onafhankelijk, en die zal zijn beslissing echt wel goed wegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')