abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65458229
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat kan ik moeilijk geloven
Dat is wat je er achteraf van hebt gemaakt, alleen de mooie dingen willen herinneren om je eigen verslaving goed te praten. Dat gebeurt bij zoveel dingen.
Relaties, vakanties, gebeurtenissen, etc.
Als je in je hoofd hebt dat het allemaal geweldig is, dan onthoud je alleen de leuke dingen.
Heb je in je hoofd dat het allemaal zo ruk was, dan onthoud je enkel de slechte dingen.
Heb jij ooit gerookt? Zo niet, dan weet je er ook geen hol vanaf. Daarnaast is zo'n beleving voor iedereen anders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:53:04 #92
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65458534
quote:
Bezetting KHN levert geen toezegging op

De bezetting van de stand van Koninklijke Horeca Nederland op de horeca vakbeurs in Maastricht door actiecomité Buigen of Barsten is vreedzaam verlopen. Het comité is tevreden over haar actie, maar kreeg geen enkele toezegging van KHN directeur Lodewijk van der Grinten.

'Buigen of Barsten' betrad de beursvloer op dinsdag 27 januari met 25 vertegenwoordigers van kleine horeca in het zuiden van het land. Bij de stand van KHN leverden zij symbolisch de sleutels in van 3000 horecazaken die het vertrouwen in de brancheorganisatie hebben opgezegd.

KHN directeur Lodewijk van der Grinten liet het actiecomité weten er in Den Haag op alle mogelijke manieren op te hebben aangedrongen de rookwetgeving aan te passen. Minister Klink houdt echter voet bij stuk. De KHN directeur stelde weinig anders te kunnen doen voor zijn leden. Vervolgens werd de 'standbezetting' voornamelijk gebruikt als moment voor verhitte discussies tussen Van der Grinten en de actievoerders.

Ondanks het uitblijven van harde toezeggingen van KHN is actie organisator Wichard Taks tevreden: "We hebben onze stem laten horen, als je niets doet ga je hoe dan ook ten onder". De verklaring van Van der Grinten heeft zijn standpunt niet gewijzigd: "Blijkbaar wil hij dat zijn ledenadministratie minder te doen krijgt, want binnenkort hebben ze bij KHN 3000 leden minder".

KHN laat in een reactie weten dat tijdens de actie duidelijk is geworden dat deze groep ondernemers het heel zwaar heeft door het rookverbod. De belangenorganisatie had de indruk dat de ondernemers niet goed genoeg op de hoogte waren van wat de organisatie voor ze doet. Dit is op de beurs uitvoerig toegelicht door Van der Grinten.

Kort voor de aanvang van de BBB horecavakbeurs riep 'Buigen of Barsten' horecabazen op de stand van KHN te bezetten. KHN reageerde toen gelaten op deze aankondiging, omdat de organisatie van mening is dat de horecabazen met hun klachten in Den Haag moeten aankloppen.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65459372

O.a. Jeremy Clarkson zet het antirookbeleid in wat breder perspectief. Part I en Part III moet je eigenlijk ook zien, maar die zijn meer off-topic, en staan gewoon rechts in het menuutje voor de liefhebber.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:28:47 #94
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65459823
Niet rokers zijn alleen maar jaloers dat ze moeten hoesten en niet van de heerlijke drugs kunnen genieten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:34:36 #95
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65460038
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet rokers zijn alleen maar jaloers dat ze moeten hoesten en niet van de heerlijke drugs kunnen genieten.
van heroine spuiten ga je niet hoesten
[..]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:43:11 #96
pi_65460371
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

van heroine spuiten ga je niet hoesten
Nou, spuit dan lekker heroine en hou op met zeuren.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_65462925
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb jij ooit gerookt? Zo niet, dan weet je er ook geen hol vanaf. Daarnaast is zo'n beleving voor iedereen anders.
Ja, een half pakje, smerige vieze gore gewoonte.
Niks lekkers aan en je gaat stinken.

Ik was gelukkig op tijd gestopt, alleen lukt dat heel veel "stoere" mensen niet.
Iets met wilskracht enzo.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:38:10 #98
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65468597
quote:
Middelburgse caféhoudster achter nieuwe bond Natte Horeca

MIDDELBURG - Wat moet een caféhouder in één branchevereniging met hotelketens en Michelinsterrenrestaurants? Niks en daarin ligt de grote ontevredenheid van caféhouders met Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Zij richten een nieuwe horecabond op: Natte Horeca Nederland.
Fanny Hagens, eigenaar van het Middelburgse café The Undergroud is één van de vier initiatiefnemers en - tot de eerste ledenvergadering in april - penningmeester.Inmiddels zijn er duizend leden, vooral vanuit de stichting Red de kleine Horecaondernemers die ageert tegen het rookverbod. "Natte horeca heeft een potentieel van 7200 leden", zegt Lenny Sinke, Brabants onderneemster van Zeeuwse afkomst en lid van het Actiecomité Buigen of Barsten. Zij stond dinsdagmiddag met veertig caféhouders bij de stand van KHN om er symbolisch de sleutels te overhandigen van hun zaken die sluiten moeten. "Dat zijn de leden die KHN zullen verlaten als die niet wil erkennen dat het rookverbod ons binnen de branche onevenredig hard treft. KHN zal weten dat die ons niet kan negeren." www.nattehoreca.nl .
Ut is gewoon een fucking soap
[..]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:51:51 #99
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65469211
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:38 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Toch is dit alweer constructiever dan wat 'ze' tot op heden hebben laten zien. Benieuwd hoe ze denken dat ze hun belangen dan wel behartigd kunnen krijgen.

Het wachten is voorlopig toch op de uitspraak in de zaak tegen cafe de Kachel, tot die tijd zal er weinig gebeuren, ook in deze topics niet.
Life is what you make it.
  † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2009 @ 20:52:02 #100
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65469217
quote:
Niet vreemd en dat heb ik een topic of wat geleden al gemeldt. De kroegen zijn echt niet blij met KHN. Die danst naar de pijpen van de grote ketens.
Carpe Libertatem
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:00:41 #101
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65474906
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:51 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Toch is dit alweer constructiever dan wat 'ze' tot op heden hebben laten zien. Benieuwd hoe ze denken dat ze hun belangen dan wel behartigd kunnen krijgen.

Het wachten is voorlopig toch op de uitspraak in de zaak tegen cafe de Kachel, tot die tijd zal er weinig gebeuren, ook in deze topics niet.
nee klopt, ik ben benieuwd wat daar uitkomt. Nog 1,5e week
[..]
pi_65477944
tvp
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:41:37 #103
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65480856
Ik heb hier trouwens de brief die Stivoro heeft gestuurd naar het europees parlement nav die conferentie

http://www.stivoro.nl/Upload/20090115_brief_TICAP_conferentie.pdf

Als ik hem zo lees maken de rokers zich weer druk om niets. Bij mijn weten zijn er geen onwaarheden in terug te vinden...
[..]
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 08:49:41 #104
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65480980
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:41 schreef MikeyMo het volgende:
Bij mijn weten zijn er geen onwaarheden in terug te vinden...
Er is geen directe link met de tabaksindustrie en die groepen.
Carpe Libertatem
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:54:19 #105
pi_65481052
quote:
Ik heb hier trouwens de brief die Stivoro heeft gestuurd naar het europees parlement nav die conferentie

Als ik hem zo lees maken de rokers zich weer druk om niets. Bij mijn weten zijn er geen onwaarheden in terug te vinden...
Als Stivoro gesponsord word door de farmaceutische industrie zijn ze aardig hypocriet.
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:57:08 #106
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65481098
Stivoro wordt bij mijn weten gesponsord door de overheid, en goede doelen als de kankerbestrijding en hartstichting
[..]
pi_65481543
quote:

[..]

Stivoro hoeft niet zoveel te doen, ze blazen de boel vanzelf wel op, en de overgebleven losse ondernemers kunnen niet individueel gaan overleggen met de overheid.. Kortom dat rookverbod blijft er wel..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:23:14 #108
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65481627
De grap is trouwens dat "stichting red de kleine horeca" niet eens is opgericht door kroegbazen maar door tabakspropagandisten als Ton Wurtz...
[..]
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:32:45 #109
pi_65481869
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:23 schreef MikeyMo het volgende:
De grap is trouwens dat "stichting red de kleine horeca" niet eens is opgericht door kroegbazen maar door tabakspropagandisten als Ton Wurtz...
Het is een complot, een soap
pi_65485288
quote:

Het is een oproep om een tegengesteld geluid te onderdrukken. Een groep wil kennelijk aandacht voor hun opvatting dat overheden in combinatie met clubjes als Stivoro het publiek voorliegen.

Dan kun je daarmee in discussie gaan, dat lijkt mij het meest voordehandliggend als je het gelijk aan je kant hebt, of je kunt proberen te zorgen dat niemand kennis neemt van hun standpunten. Dat laatste is vooral handig als je wat te verbergen hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65513422
quote:
Amerikanen mogen niet meer roken in eigen huis
Wie het Nederlandse rookverbod al belachelijk vond, vindt de Amerikanen helemaal te ver gaan. In een appartementencomplex in Californië mogen de bewoners niet langer in hun eigen huis een sigaretje opsteken. De bewoners van het complex in Belmont mogen volgens de New York Times alleen nog buiten, in een speciaal voor het roken aangewezen gebied, hun sigaretje opsteken.

Het verbod is ingevoerd nadat oudere bewoners hadden geklaagd bij de gemeente in verband met meeroken. Sigarettenrook zou via een raam het complex binnen zijn gekomen. Volgens de klagende bewoners is een rookvrij huis hetzelfde als een rookvrije werkplek. Ook was er in één appartement brand uitgebroken. Dit appartement werd bewoond door een roker.

Nu deze uitspraak in Californië is gedaan, zijn veel Amerikaanse rokers bang dat de regel ook in andere staten gaat gelden.
Van de frontpage.

En heel langzaam komt er een totaalverbod aan.
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:03:30 #112
pi_65513591
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:57 schreef Specularium het volgende:

[..]

Van de frontpage.

Alles verbieden!
pi_65513755
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 00:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alles verbieden!
Ik stel een rookvrij eiland voor voor de heilige schoonlongen.
  donderdag 29 januari 2009 @ 01:29:17 #114
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65515085
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat kan ik moeilijk geloven
Dat is wat je er achteraf van hebt gemaakt, alleen de mooie dingen willen herinneren om je eigen verslaving goed te praten. Dat gebeurt bij zoveel dingen.
Relaties, vakanties, gebeurtenissen, etc.
Als je in je hoofd hebt dat het allemaal geweldig is, dan onthoud je alleen de leuke dingen.
Heb je in je hoofd dat het allemaal zo ruk was, dan onthoud je enkel de slechte dingen.
En jij bepaalt dat ik het NIET zo heb ervaren als ik omschrijf? Jij durft!

Ik ben drie keer probleemloos gestopt tijdens zwangerschap, vond tijdens mijn zwangerschappen sigarettenrook zo ongeveer het lekkerste ruiken van alles. En wat een genot om na de bevalling een heerlijk sigaretje aan te kunnen steken.

Ook nu, ik rook soms dagen niet. En dan ineens een aantal dagen heel stug een sigaret of 20 per dag. Maar altijd geniet ik van de lucht van rook. Nicotineverslaafd kun je me echter niet noemen. Ik rook wanneer en omdat ik dat wil. Maar zal nooit roken in de omgeving van mensen die dat liever niet hebben. En al helemaal niet bij kinderen in de buurt.

Zo duidelijk genoeg?

En ik hoest nóg steeds niet.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65515590
Voor mij geldt precies hetzelfde. In het weekend in de kroeg kan ik zo een pakje leegroken en dan weer een week of zo lang als ik wil niet. Ik vind het dus ook extra balen dat dat roken in de kroeg mij wordt afgenomen.
  donderdag 29 januari 2009 @ 08:49:42 #116
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65517707
Nou, om in de retoriek van de rokers te blijven, richt een rookkroeg op. Koop een toko op, verbouw hem zo dat alleen de bar (werkplek) rookvrij is en je hebt je rookkroeg. Als er vraag naar is, dan loopt ie nog goed ook; gouden handel
[..]
pi_65517798
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:57 schreef Specularium het volgende:

[..]

Van de frontpage.

Hier ben ik het zelfs als niet-roker niet mee eens, wat men thuis doet is hun eigen ding, daar moet de overheid van af blijven..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_65517824
quote:
Ook was er in één appartement brand uitgebroken. Dit appartement werd bewoond door een roker.
Heerlijk die Hitlerachtige praktijken. Misschien heeft die bewoner wel zijn of haar maaltijd laten aanbranden waardoor er fik is ontstaan, iets dat een ieder van die demente debielen kan gebeuren. Maar nee, het is een roker dus wordt een direct verband gelegd tussen brand en rookverslaving. Helemaal top!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 29 januari 2009 @ 09:23:03 #119
pi_65518258
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 08:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heerlijk die Hitlerachtige praktijken. Misschien heeft die bewoner wel zijn of haar maaltijd laten aanbranden waardoor er fik is ontstaan, iets dat een ieder van die demente debielen kan gebeuren. Maar nee, het is een roker dus wordt een direct verband gelegd tussen brand en rookverslaving. Helemaal top!
Das Vierte Reich word opgericht door gezondheidsfascisten.
pi_65518290
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 08:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, bij mijn oma in het verzorgingstehuis waren een paar van die oude kereltjes die hun sigaartjes niet op wilden geven, en dus consequent binnen zaten te roken. (ter info, dit is een particuliere instelling waar je je in moet kopen, en waar het rookbeleid duidelijk van te voren is aangegeven) Uiteraard direct onder 1 van de rookmelders, waardoor de brandweer meestal binnen 5 minuten weer weg konden, want ze wisten waar ze moesten zijn. Uiteindelijk moest de directrice dreigen met het verhalen van de kosten op die kerels, toen bonden ze wat in..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')