O nee?? Alle werkplekken moesten toch rookvrij?? Dan toch ook voor de individualist die werkt??quote:Op donderdag 5 februari 2009 07:16 schreef MikeyMo het volgende:
Afgezien van de chauffeurs geldt er geen rookverbod op die plaatsen. Tenzij je natuurlijk je atelier/werkplek deelt met anderen...
quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gewoon doen
Alleen al het feit dat je als volwassene doorrookt, terwijl je dondersgoed weet wat de gevolgen zijn, zou genoeg moeten zijn om je als achtergestelde mensen in de samenleving te behandelen. Zoals junkie's, alcholisten en bejaarden.
Wat ben jij een naar geval zeg! Zou je ook geen melding maken van geestelijk gehandicapten? Of mensen met rood haar?quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gewoon doen
Alleen al het feit dat je als volwassene doorrookt, terwijl je dondersgoed weet wat de gevolgen zijn, zou genoeg moeten zijn om je als achtergestelde mensen in de samenleving te behandelen. Zoals junkie's, alcholisten en bejaarden.
Roodharigen en mongolen spreekt toch voor zich?quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat ben jij een naar geval zeg! Zou je ook geen melding maken van geestelijk gehandicapten? Of mensen met rood haar?
Sinds wanneer zijn bejaarden achtergestelde mensen in de samenleving??
Tuurlijkquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gewoon doen
Godver! Nu snap ik pas waarom ik nooit echt heb kunnen genieten van het leven als niet roker!quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tuurlijk![]()
Alleen al het feit dat jij weigert te roken en te genieten van het leven
Misschien?quote:omdat jou wordt ingefluisterd dat zoiets mss dodelijk kan zijn over zestig jaar,
Ik kan je nog wel meer redenen geven om vraagtekens te zettenquote:is voor mij al reden genoeg om vraagtekens te zetten bij jouw geestelijke gezondheid.
Zuipkeet? Ik kom niet uit frieslandquote:Ooh en trouwens, zeker wel elk weekend 20 bier naar binnen rammen in je plaatselijke zuipkeetDat kan immers geen kwaad
De enige die hard moet lachen zijn de rokers. Dus volgens jou krijg je zonder twijfel longkanker of een andere erge ziekte wanneer je rookt? Zonder uitzonderingen, er is geen sprake van een misschien? En sterker, zoiets overkomt alleen rokers?quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:14 schreef Refragmental het volgende:
Misschien?
Ergens zou ik keihard moeten lachen, maar je meent het helaas ook nog serieus ook
Roken tast ook je hersenen aan, daar zijn dit topic en de 35 voorafgaande topics toch wel een mooi voorbeeld van.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De enige die hard moet lachen zijn de rokers. Dus volgens jou krijg je zonder twijfel longkanker of een andere erge ziekte wanneer je rookt? Zonder uitzonderingen, er is geen sprake van een misschien? En sterker, zoiets overkomt alleen rokers?![]()
Dat zeg ik toch niet?quote:Ooh en jij drinkt niet omdat je niet uit Friesland komt? Sure
Jawel. Echter, 1 glaasje per dag heeft zelfs gezonde bijwerkingen.quote:Maar goed, drinken is niet gevaalijk uiteraard.
anderhalf uur om te vertellen waarom je zou moeten mogen roken in de kroeg. Ik heb in 8 maanden nog geen goed argument gehoordquote:Veel belangstelling voor eerste 'rookzaak'
Groningen maakt zich op voor de eerste rookrechtszaak van Nederland. Morgen verschijnen de eigenaren van café De Kachel voor de rechter, omdat zij zich niet hebben gehouden aan het rookverbod in de horeca. De belangstelling voor de zaak is groot, de drukte in en rond de kroeg niet minder.
Café De Kachel is in de aanloop naar de rechtszaak 36 uur achtereen open. In de kroeg wordt een videoclip opgenomen van Duo Dovemansoren. En bij de rechtbank maakt travestiet Krolse Carla haar opwachting voor het nodige vermaak. Na afloop van de zitting treedt ze op in De Kachel.
Volgens perswoordvoerder Gerhard Sannes wordt een grote groep sympatisanten verwacht, waaronder veel horeca-ondernemers uit het hele land. Met hen wordt vanaf 13.45 uur een lange wandeling naar de rechtbank gemaakt.
"Op de zitting zal een pleidoor van ruim anderhalf uur worden gegeven door mede-eigenaar Jeroen en de advocaten Manuel Bloch en Jaap Tempelman", aldus Sannes.
De Groningse kroeg is bewust overtreder van het rookverbod en stuurde aan op een proefproces. De inzet is een gang naar de bestuursrechter, met als argument dat bij de vaststelling van het rookverbod fouten zijn gemaakt. "Dan is het een zaak tussen de overheid en een bedrijf. Dat hoort niet bij de strafrechter", aldus de raadsman van De Kachel.
Tja, als je niks over hebt zou ik het ook niet riskeren als ik jou was. Maar dat is nog geen reden om mensen met wat meer hersens hun genot te ontzeggen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:25 schreef Refragmental het volgende:
Roken tast ook je hersenen aan, daar zijn dit topic en de 35 voorafgaande topics toch wel een mooi voorbeeld van.
Bedankt dat je jouw 'rokers gaan allemaal dood door het roken' bewering staaft met goede argumentenquote:Op donderdag 5 februari 2009 12:25 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Roken tast ook je hersenen aan, daar zijn dit topic en de 35 voorafgaande topics toch wel een mooi voorbeeld van.
Dus jij houdt het altijd bij 1 glaasje per dag? En wat is je punt met dat roken geen gezonde bijwerkingen heeft? Vet vreten heeft ook geen gezonde bijwerkingen, blijf je daar dus ook maar vanaf?quote:Jawel. Echter, 1 glaasje per dag heeft zelfs gezonde bijwerkingen.
Roken heeft geen enkele gezonde bijwerking, net zoals een gezonde hoeveelheid asbest niet bestaat.
Ben wel benieuwd naar die circusvoorstelling. Zouden ze live uit moeten zenden, eigenlijk. D'r is niet zo vaak vermaak op tv!quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
anderhalf uur om te vertellen waarom je zou moeten mogen roken in de kroeg. Ik heb in 8 maanden nog geen goed argument gehoord
Kom maar eens met onderzoek waar dit uit blijkt. Dquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar die circusvoorstelling. Zouden ze live uit moeten zenden, eigenlijk. D'r is niet zo vaak vermaak op tv!
De argumenten die zij menen te hebben worden zo onder het kleed geschoven.
- Eénmanszaak zou het zo druk krijgen dat ze personeel nodig hebben.
Een hok van 2 á 3 m2 kan nooit eenzelfde belevenis geven als gewoon lekker een sigaretje aan de bar. Kroegen die al tientallen jaren bestaan, hebben blijkbaar WEL een omzet die hoog genoeg is.quote:- Iedere kroeg heeft wel twee vierkante meter over voor een rookhok. Anders kunnen er ook geen mensen binnen. Als je kroeg zo klein is dat een rookhok van 2 á 3 vierkante meter, dan is je omzet nooit hoog genoeg om van te leven. Gooi je de sigaretten-automaat en gokkasten er maar uit. Nee, is een kwestie van onwilligheid.
Ook zo mooi, ik kan me niet voorstellen dat je je grote kroeg zomaar in tweeen mag delen. Er zijn zoveel wetten en regels en dit zou dan mogen? Kom maar met iets waar dat uit blijkt.quote:- Wat is de grondslag om roken te mogen toestaan? Grootte? Personeel of niet?
Valt dan allemaal wel een mouw aan te passen, hè. Grote kroegen kunnen zich opdelen in twee kleine kroegen en je maakt je personeel voor zoveel procent mede-eigenaar.
Nee, ik geloof nooit dat ze dit gaan winnen.
Daar hebben de rokende klanten toch lak aan?quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:08 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens denk ik dat er een nieuwe tendens zie ontstaan. Laatst was er al een horeca-gelegenheid die in de pers aan de schandpaal werd genageld omdat roken werd toegestaan. De afgelopen maanden werd nog met een rebelse ondertoon geschreven over de overtreders, nu zie je negatieve stukken. Op het moment dat ook dat nog eens gaat meespelen dan wordt het helemaal lastig.
Je vergeet de belangrijkste groep achtergestelde: De mensen die zelf heen leven hebben en daarom anderen lastig allen met hun onzin, de verbodsfreaks.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Roodharigen en mongolen spreekt toch voor zich?
quote:Alleen al het feit dat je als volwassene doorrookt, terwijl je dondersgoed weet wat de gevolgen zijn, zou genoeg moeten zijn om je als achtergestelde mensen in de samenleving te behandelen. Zoals junkie's, alcholisten en bejaarden
Ik heb het dan ook tegen iedereen die op de persoon speeltquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens mij was ik niet degene die vandaag begon met de volgende, zeer genuanceerde, opmerking:
[..]
quote:Café De Kachel heeft vertrouwen in strafzaak
(Novum) - De twee eigenaars van café De Kachel die vrijdag in Groningen voor de rechter moeten verschijnen voor het overtreden van het rookverbod, zien de rechtszaak met vertrouwen tegemoet. De twee broers verwachten dat honderden horecaondernemers naar Groningen reizen om hun collega's te steunen bij de eerste strafzaak die in Nederland dient wegens roken in een horecagelegenheid.
Om 14.30 uur moeten de twee eigenaren van het kleine café voor de rechter verschijnen. Ze kunnen een boete van maximaal 18.500 euro krijgen, omdat roken als economisch delict is aangemerkt. Gerard Sannes, de vader van de broers en tevens woordvoerder, kan er niet wakker van liggen. "Als we veroordeeld worden gaan we in hoger beroep. We vechten de beslissing aan tot de Hoge Raad als het nodig is. Dat kan nog jaren duren en gedurende al die tijd blijven de asbakken in De Kachel gewoon staan."
De advocaatkosten en de mogelijke boete wordt betaald door Stichting Red de Kleine Horecaondernemers (KHO). Hierbij zijn 1128 cafés aangesloten, die allemaal 250 euro contributie hebben betaald. KHO-bestuurslid Ton Wurtz laat weten blij te zijn 'eindelijk onze juridische bezwaren tegen het rookverbod voor te kunnen leggen aan een rechter'. "Het zal toch niet gebeuren dat straks honderden kleine cafés failliet gaan door een maatregel van de overheid die aantoonbaar in de praktijk niet werkt", meldt Wurtz.
Volgens Wurtz kunnen kleine ondernemers zich onmogelijk aan de Tabakswet houden. Het café is 35 vierkante meter groot en er is dus geen plaats voor een rookruimte. Hij noemt het 'absurd' dat een 'hardwerkende ondernemer' voor de rechter moet verschijnen voor het neerzetten van een asbak op de bar.
Onderwijl legt de publiciteit rond de rechtszaak de broers geen windeieren. Volgens hun vader zit het café dagelijks vol. "Vandaag kwam een groep uit Friesland hierheen. Want zij weten ook: in De Kachel mag gerookt worden, en ook in de toekomst zal hier gerookt mogen worden."
Dan gaan de rokers toch gewoon even buiten staan. Die sukkels mensen offeren hun volledige vakantiegeld en hun gezondheid op voor die overheerlijke peuk, daarbij vergeleken is even buiten staan een eitje. Wat een gezanik van die stumpers toch weer.quote:Volgens Wurtz kunnen kleine ondernemers zich onmogelijk aan de Tabakswet houden. Het café is 35 vierkante meter groot en er is dus geen plaats voor een rookruimte. Hij noemt het 'absurd' dat een 'hardwerkende ondernemer' voor de rechter moet verschijnen voor het neerzetten van een asbak op de bar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |