abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:01:38 #226
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65739101
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, want het probleem IN de kroeg is het niet het aantal peuken, maar de rook. En die kun je niet in een asbak stoppen.
Ik heb helemaal geen problemen met rook in een kroeg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:20:39 #227
3542 Gia
User under construction
pi_65739659
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet van de mensen die er zitten.
Die zijn dan ook niet van belang. Het gaat om het personeel. En al het personeel, overal, dient rookvrij te werken, of ze nu wel of niet zelf roken, dus ook in de horeca.
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:21:13 #228
242 Pinball
Electric Monk
pi_65739678
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen problemen met rook in een kroeg.
Onderzoek heeft aangetoond dat er meer mensen zijn in Nederland dan jij alleen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:16:11 #229
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65743664
quote:
Minder omzet horeca door rookverbod en economie

Vooral bij cafés en restaurants is er een flinke omzetdaling. Snackbars en fastfoodzaken hebben het minst last van de verslechterende economische situatie. Dat liet Koninklijke Horeca Nederland na onderzoek bij zeshonderd horecaondernemers woensdag weten.

Cafés zeggen vooral minder te tappen door het rookverbod met een omzetdaling van bijna 7 procent. Ondernemers verwachten dan ook met minder personeel toe te kunnen. In de horeca werken ruim 300.000 mensen.

Zwaar weer

Directeur Lodewijk van der Grinten van Koninklijke Horeca Nederland zegt dat ''het zwaar weer is, maar nu ook zaak is om meer dan ooit creatief en slim te ondernemen''. Hij vindt dat er volop kansen liggen voor caféhouders, restaurantbazen en hoteliers.

Uit het onderzoek blijkt verder dat de ondernemers kritisch naar de kosten kijken. De meeste horecaondernemers geven aan dat ze niet de prijzen verhogen, maar dat de besteding per gast en het aantal gasten is afgenomen.
7% en de kroegbazen maar schreeuwen in de media; 30-60%
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:17:36 #230
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65743722
quote:
Vrijdag eerste rechtszaak rookverbod

GRONINGEN - De eerste rechtszaak in Nederland over het overtreden van het rookverbod begint vrijdag 6 februari tegen het Groningse café De Kachel. De twee eigenaren van de kroeg moeten voor de economische politierechters in Groningen verschijnen, nadat ze zes keer het rookverbod hebben overtreden. De zaak begint om 14.30 uur in de Groningse rechtbank.

Controleurs van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) hebben na hun zesde bezoek aan De Kachel een proces-verbaal opgemaakt omdat de eigenaren van het café hun klanten binnen lieten roken. In november vorig jaar werd besloten dat klanten laten roken in een café valt onder de Wet op de Economische Delicten.

De eigenaren van De Kachel verschijnen vanwege de complexiteit van de zaak voor de meervoudige kamer met drie politierechters. De uitspraak wordt niet meteen gedaan; die volgt twee weken later. Het Openbaar Ministerie kan een geldboete eisen van maximaal 18.500 euro, al dan niet in combinatie met een voorwaardelijke stillegging van het café.

De rechtszaak zou aanvankelijk dienen op maandag 12 januari. De advocaat van de café-eigenaren vroeg met succes om uitstel om de zaak beter te kunnen voorbereiden.

In de rechtbank worden sympathisanten van de café-eigenaren uit het hele land verwacht. De kroeg zelf is tijdens het rookproces non-stop open. Donderdagavond om zes uur gaat het café open, om zaterdagochtend om zes uur pas weer dicht te gaan. De eigenaren verwachten zeker honderd collega's, klanten en fervente rokers uit heel Nederland.
oehoeeee spannend
[..]
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:18:44 #231
pi_65743772
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:21 schreef Pinball het volgende:

[..]

Onderzoek heeft aangetoond dat er meer mensen zijn in Nederland dan jij alleen.
Die mensen komen niet in mijn kroeg, dus is er nog steeds geen probleem.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:11:51 #232
242 Pinball
Electric Monk
pi_65745844
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:17 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

oehoeeee spannend
En dan nog 2 weken wachten op de uitslag. Dan zullen de pakjes peuken er wel weer doorheen vliegen bij al die gezelligheidsrokers.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_65747611
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:11 schreef Pinball het volgende:

[..]

En dan nog 2 weken wachten op de uitslag. Dan zullen de pakjes peuken er wel weer doorheen vliegen bij al die gezelligheidsrokers.
Die twee weken is een optmistische schatting. Dikke kans dat de uitspraak pas na een maand, misschien zelfs twee, volgt. Het rechtssysteem werkt gewoon uiterst traag in Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:17:21 #234
242 Pinball
Electric Monk
pi_65748424
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die mensen komen niet in mijn kroeg, dus is er nog steeds geen probleem.
Het rookverbod komt wel in jouw kroeg, nog steeds geen probleem.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:17:34 #235
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65748437
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die twee weken is een optmistische schatting. Dikke kans dat de uitspraak pas na een maand, misschien zelfs twee, volgt. Het rechtssysteem werkt gewoon uiterst traag in Nederland.
Meestal als er wordt gezegd dat de uitspraak volgt op een X datum dan komt ie ook meestal wel op de X datum...
[..]
pi_65748584
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Meestal als er wordt gezegd dat de uitspraak volgt op een X datum dan komt ie ook meestal wel op de X datum...
Maakt verder ook niet uit. Lang leve de anarchisten!
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:22:04 #237
242 Pinball
Electric Monk
pi_65748669
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk je?
Laten we hopen van niet, deze soap duurt al lang zat. Handhaven en keihard bestraffen (mijn favoriete optie), of toestaan, maar de huidige situatie is eigenlijk te gek voor woorden.
pi_65748765
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef Pinball het volgende:

[..]

Denk je?
Laten we hopen van niet, deze soap duurt al lang zat. Handhaven en keihard bestraffen (mijn favoriete optie), of toestaan, maar de huidige situatie is eigenlijk te gek voor woorden.
Gewoon gedogen, daar zijn we toch zo goed in hier in dit land
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:23:55 #239
242 Pinball
Electric Monk
pi_65748766
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef KoosVogels het volgende:

Lang leve de anarchisten!
Als de anarchisten roken kan dat lang leven wel eens tegenvallen.
pi_65748867
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:23 schreef Pinball het volgende:

[..]

Als de anarchisten roken kan dat lang leven wel eens tegenvallen.
Tuurlijk, want iedere roker sterft jong
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:27:26 #241
pi_65748943
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef Pinball het volgende:

[..]

Het rookverbod komt wel in jouw kroeg, nog steeds geen probleem.
De anti-rokers komen er niet, dus het rookverbod is overbodig.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:29:09 #242
pi_65749020
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef Pinball het volgende:

[..]

Denk je?
Wet afschaffen, Klink aftreden.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:33:55 #243
242 Pinball
Electric Monk
pi_65749210
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wet afschaffen, Klink aftreden.
Keihard handhaven, Klink een lintje!
pi_65749409
  donderdag 5 februari 2009 @ 00:47:01 #245
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65753407
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Die zijn dan ook niet van belang. Het gaat om het personeel. En al het personeel, overal, dient rookvrij te werken, of ze nu wel of niet zelf roken, dus ook in de horeca.
En wat ga jij doen tegen alle vrachtwagenchauffeurs die gewoon nog roken in hun cabine? Om maar een voorbeeldje te noemen. Of alle mensen die kantoor aan huis hebben en gewoon lekker hun sigaretje kunnen roken? Of de schilder, tekenaar, beeldhouwer, schrijver die in zijn eigen atelier aan het werk is en daar een heerlijke bolknak bij rookt??

Nou??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 5 februari 2009 @ 07:16:32 #246
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65756162
Afgezien van de chauffeurs geldt er geen rookverbod op die plaatsen. Tenzij je natuurlijk je atelier/werkplek deelt met anderen...
[..]
pi_65757796
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 07:16 schreef MikeyMo het volgende:
Afgezien van de chauffeurs geldt er geen rookverbod op die plaatsen. Tenzij je natuurlijk je atelier/werkplek deelt met anderen...
Ha, mooi, dan kan je als eigenaar van een kleine kroeg zonder personeel prima roken toestaan. Verbod is er toch alleen voor het personeel.
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

pi_65758282
Ach, de niet-rokers kunnen zeuren wat ze willen. Doorgerookt wordt er toch wel.
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:08:39 #249
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65760223
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
voor nu, maar als steeds meer kroegeigenaren gooien de handdoek in de ring. Voor die personen zijn alleen de VWA boetes al afschrikend genoeg. Als de rechter bepaald dat je bij meervoudige overtredingen idd een fikse boete opgelegd kan krijgen of de tent moet sluiten dan is het niet lonend meer om te rebelleren.

Overigens denk ik dat er een nieuwe tendens zie ontstaan. Laatst was er al een horeca-gelegenheid die in de pers aan de schandpaal werd genageld omdat roken werd toegestaan. De afgelopen maanden werd nog met een rebelse ondertoon geschreven over de overtreders, nu zie je negatieve stukken. Op het moment dat ook dat nog eens gaat meespelen dan wordt het helemaal lastig.

Als kroegbaas heb je nu al dat je je klanten moet wantrouwen want die geven je aan bij de VWA of zijn zelfs van het VWA en dan heb je wellicht ook nog eens de pers tegen je. Leuk ondernemen als je al je klanten moet wantrouwen
[..]
pi_65761404
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon doen

Alleen al het feit dat je als volwassene doorrookt, terwijl je dondersgoed weet wat de gevolgen zijn, zou genoeg moeten zijn om je als achtergestelde mensen in de samenleving te behandelen. Zoals junkie's, alcholisten en bejaarden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')