Ik moest lachen, dit is echt komisch!quote:
Ik wens je veel succes om dit voor elkaar te krijgen in een land waar ongeveer 1/3 van de stemmen naar christelijke partijen gaat. Zolang de bevolking nog niet voldoende ontwikkeld is zullen religieuze scholen blijven bestaan, helaas.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:36 schreef speknek het volgende:
Religieus onderwijs moet gewoon afgeschaft worden. Het zou op zich een aardig idee zijn als je elke honderd meter een school had die alle religieuze stromingen aanbood, zodat je als ouders een redelijke keuze kan maken tussen kwaliteit en denominatie. Maar dat is bij lange na niet zo. Openbare scholen verzwarten, Christelijke scholen verblanken, en als ouder moet je lijdzaam toe zien hoe je kind in een andere denominatie geindoctrineerd wordt. Of je krijgt iets als in de OP. Gewoon mee kappen en seculier onderwijs aanbieden, desnoods met religieuze keuzevakken.
op zo'n nivoloze school vast wel ..quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Daar mag een kind zich wel stelselmatig misdragen?
Niveau...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
op zo'n nivoloze school vast wel ..
maakt toch niet uit wat je daar doet
http://www.ad.nl/rotterda(...)ouders_radeloos.htmlquote:Mohamed zonder school; ouders radeloos
ROTTERDAM - De 11-jarige Mohamed Bouchkhachakhe, die december vorig jaar van de christelijke Pniëlschool in Rotterdam-Feijenoord werd gestuurd na een conflict over bidden, blijft voorlopig thuis.
Vader Miloud gaat niet akkoord met de nieuwe school die het bestuur van de christelijke onderwijsinstelling voor zijn zoon vond: een basisschool (SBO Laurens-Cupertino) voor leerlingen met een beperkt leervermogen of sociaal-emotionele problemen.
Mohamed werd eind vorig jaar weggestuurd van de Pniëlschool omdat hij zich volgens het bestuur zou misdragen in de klas. Hij zou beter op zijn plek zijn op een islamitische school, vond de onderwijsinstelling. Volgens zijn ouders moest het Rotterdams kind van de protestants-christelijke school af omdat hij als moslim niet mee wilde bidden. Zij schakelden een advocaat in, die eiste dat de leerling weer onderwijs krijgt.
Maar de Pniëlschool weigert dat en ging de afgelopen weken op zoek naar een andere school. Mohamed, die binnenkort de CITO-toets moet maken, zit nu al zo’n acht weken thuis.
Bouchkachakhe vindt het schandalig dat de Pniëlschool met deze oplossing komt voor zijn zoon. ,,Mijn kind hoort helemaal niet op het speciaal basisonderwijs. Hij heeft geen leerproblemen. Hij wil alleen niet meedoen aan het gebed. De school wist dat wij hier niet mee akkoord zouden gaan, en kan nu zeggen dat ze haar best heeft gedaan maar dat de ouders niet willen meewerken.’’
Volgens Kees Terdu van de Protestants-Christelijk Basis- en Orthopedagogisch Onderwijs (PCBO), het bestuur van de Pniëlschool, is het speciaal onderwijs in Nederland van goede kwaliteit. ,,Voor sommige leerlingen kan het een goede plek zijn.’’ Mohamed zou op deze school overigens onderwijs op maat krijgen, vertelt Terdu.
De bestuurder vindt dat de PCBO er alles aan gedaan heeft om een goede plek te vinden waar Mohamed zijn onderwijs kan voortzetten. ,,Het is nu aan zijn vader om een keus te maken met de daarbij behorende consequenties.’’
Bouchkachakhe is radeloos. ,,Ik wil gewoon dat mijn kind les krijgt. Wat moet ik doen?’’
Ja maar.... is het niet een beetje laat om in groep 8 pas aan te komen zetten met dat die jongen beter op zijn plek is op het bijzonder onderwijs?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 07:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/rotterda(...)ouders_radeloos.html
Volgens mij is dit in Moslimkringen wel vaker het geval, het niet willen erkennen van psychische en/of persoonlijkheidsproblematiek. En dan ook nog het gegeven dat het in Nederland redelijk vaak bij allochtone
medelanders (jongeren) voor blijkt te komen.
Op een gegeven moment moeten mensen natuurlijk wel zelf willen dat ze ergens mee geholpen worden maar als ze het bij voorbaat resoluut afwijzen weet ik ook niet hoe je dan die mensen uiteindelijk op een menselijk niveau moet bereiken en ze eventueel helpen met waar ze mee zitten.
Ja, dat is veel te laat, en nee, het gaat blijkbaar niet om het bidden maar om een achterstand.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 07:58 schreef charleen het volgende:
[..]
Ja maar.... is het niet een beetje laat om in groep 8 pas aan te komen zetten met dat die jongen beter op zijn plek is op het bijzonder onderwijs?
Dat het om het bidden gaat, dat kan ik niet zo geloven, hoor, maar ja, ik was er niet bij.
Gevalletje bureau Jeugdzorg dan maar? Leuk zeg, de cito is vandaag las ik, wat een figuren zeg.
Hem naar een school sturen die hem wél accepteerd, als je dat weigert moet je verder niet zeuren......quote:Bouchkachakhe is radeloos. ,,Ik wil gewoon dat mijn kind les krijgt. Wat moet ik doen?’’
Een CDA-wethouder is er niet om zaken op te helderen. Eerder om te huichelen ten bate van zijn portefeuille en zijn medechristenen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:40 schreef Gia het volgende:
Elfjarige 'bidweigeraar' niet gediscrimineerd
Goed. Is dat ook weer opgehelderd.
Jij hebt als vrind van hamas een voldoende voor moddergooien in ieder gevalquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Een CDA-wethouder is er niet om zaken op te helderen. Eerder om te huichelen ten bate van zijn portefeuille en zijn medechristenen.
Goed plan. Ze zouden het geloof uit de scholen moeten halen. Alleen maar openbare scholen en dan een aparte ruimte in een school waar kinders kunnen bidden. Als er geen mogelijkheid tot die ruimte is....pech, bid je maar in je vrije tijd.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:19 schreef Yi-Long het volgende:
Verplicht bidden op scholen zou sowieso per direct verboden moeten worden. De mogelijkheid om er te bidden (tot welke god dan ook...) moet wel gewoon blijven, of indien nodig, ingevoerd worden.
Uit vele wetenschappelijke onderzoek komt naar voren dat gelovigen gelukkiger zijn en gemiddeld langer leven. Hetzelfde geldt voor mensen die veel aan sport doen (kun je nagaan hoe het met gelovige sporters gesteld is). Met jouw fascistische voorstel misgun je mensen hun levensgeluk.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:08 schreef Party_P het volgende:
Goed plan. Ze zouden het geloof uit de scholen moeten halen. Alleen maar openbare scholen en dan een aparte ruimte in een school waar kinders kunnen bidden. Als er geen mogelijkheid tot die ruimte is....pech, bid je maar in je vrije tijd.
Lees even het hele artikel, daar staat dat hij zich actief heeft verzet tegen de christelijke grondslag van de school. Dat is nét even wat anders dan niet mee willen bidden.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:20 schreef thestoryofus2009 het volgende:
hoe lang heeft dat kind daar gezeten?
als hij al die tijd al niet bidde dan word niet zomaar een bezwaar...
zal wel flink zijn gaan puberen en irriteren en een psychische stoornis hebben...
Ik denk dat de kleine Mo net zo braaf was als andere Marokkaantjes van die leeftijd die je vaak op straat ziet. Niet direct echte criminelen, maar overal met hun tengels aanzitten, dingen slopen en jatten, hinderlijk gedrag vertonen, mensen uitschelden en naroepen, en altijd een grote bek en voor niemand respect.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:20 schreef thestoryofus2009 het volgende:
hoe lang heeft dat kind daar gezeten?
als hij al die tijd al niet bidde dan word niet zomaar een bezwaar...
zal wel flink zijn gaan puberen en irriteren en een psychische stoornis hebben...
ik ben ook 8 jaar naar een christelijke school gegaan. sochtends bidden en werd er uit de bijbel gelezen.
ik deed ook niet actief mee, zat wel stil. en was voor de rest ook geen superbrave leerling maar mocht gewoon blijven
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:12 schreef buachaille het volgende:
Uit vele wetenschappelijke onderzoek komt naar voren dat gelovigen gelukkiger zijn en gemiddeld langer leven. Hetzelfde geldt voor mensen die veel aan sport doen (kun je nagaan hoe het met gelovige sporters gesteld is). Met jouw fascistische voorstel misgun je mensen hun levensgeluk.
Het is geen verplichting om naar die school te gaan trouwens. Het is een suggestie, omdat het kind blijkbaar gedragproblemen heeft. Dat je dit als ouder niet meteen gaat accepteren snap ik heus wel.quote:Het Pniëlbestuur heeft namelijk een school voor leerlingen met gedragsproblemen uitgezocht voor het ventje.
als je niet denkt aan de hongerafrikaantjes wel ja...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:44 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Afrikanen zijn gelukkiger en leven langer?
De kans is groot dat hij moslim is, aan zijn naam te zien, maar staat er inderdaad niet bij.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:01 schreef paddy het volgende:
Niet om het één of ander, maar op elke school zijn regels. Hij zit op een christelijke school. Dat hij niet mee wil bidden staat hem vrij, maar denk niet dat het om het niet bidden gaat, maar om ergerlijk gedrag tijdens het bidden.
Ik weet niet of dit kind überhaupt een geloof heeft, want dat staat niet in het bericht.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat zijn ouders niet voor een islamitische school wilden kiezen, omdat het onderwijs op een Christelijke school beter is. Daar kun je dan uit opmaken dat zij islamitisch zijn.quote:Nergens staat of de jongen een geloof aanhangt in het bericht, dus snap niet waarom de ouders überhaupt hebben gekozen voor een christelijke school, maar dat terzijde.
Inderdaad. Denk ik ook.quote:Even het fatsoen hebben om je snater dicht en je handen thuis te houden tijdens het bidden is wel gewenst denk ik. Vaak hebben ze schietgebedjes, dus moet geen probleem zijn. Denk dus dat er meer aan de hand is.
Nee hoor, mijn kinderen hebben beide op een Katholieke basisschool gezeten. Het merendeel van de kinderen in hun klas was niet gelovig. Tja, de meeste ouders dan weer wel, van thuis uit, maar deden er niets meer aan.quote:Zo streng lijkt mij deze school niet, want anders had het kind niet eens de mogelijkheid gehad om op deze school te kunnen komen. Tenminste lijkt me niet (weet niet hoe de regels daar tegenwoordig over zijn, maar voor een paar jaar geleden moest één van de ouders een geloof aanhangen wilde je op een dergelijke school kunnen komen) Of dit wel of niet wenselijk is, doet niet ter zake.
Pfff, wat een draak van een conclusie. Ik zie in die grafiek enkel een verband opgetekend tussen GDP per inwoner en religieus gedrag. BBP heeft echt niks met een gelukkig leven te maken, zelfs vergelijkingen van BBP's onderling als zijnde een maat voor welvaart is zeer tricky, in veel olielanden is de mediaan van het inkomen per inwoner volkstrekt anders dan het gemiddeld inkomen per inwoner.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:44 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Afrikanen zijn gelukkiger en leven langer?
Ik citeer uit het krantenbericht:quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:01 schreef paddy het volgende:
Ik weet niet of dit kind überhaupt een geloof heeft, want dat staat niet in het bericht.
Wel dusquote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:22 schreef Gia het volgende:
De kans is groot dat hij moslim is, aan zijn naam te zien, maar staat er inderdaad niet bij.
Dat was hierbij ook het geval.quote:Wel heb ik ergens gelezen dat een moslimmeisje op die school haar handen op Islamitische wijze mocht vouwen tijdens het gebed. Zo kon zij in die tijd voor zichzelf bidden, zoals zij wilde, zonder de rest te storen.
En meer:quote:Ik denk dat dit kind inderdaad wel het gebed verstoorde.
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |