Er zijn veel van zulke imams die in Nederland prediken. Nu Wilders wordt vervolgd door het OM, staat niets meer in de weg deze haatimams ook juridisch te vervolgen.quote:Zowat heel Australië heeft zwaar ontstemd gereageerd op de controversiële woorden van islampriester Samir Abu Hamza. In een op internet opgedoken video predikt de man in Melbourne dat zijn mannelijke volgelingen hun vrouw mogen slaan en verkrachten als ze niet luistert. Premier Kevin Rudd heeft al officieel om excuses van de priester gevraagd.
Verkrachting
"Als een moslimvrouw het eten aan het klaarmaken is en de man wil seks met haar, dan moet ze onmiddellijk voldoen aan de drang van haar man", predikte Hamza. "Als een vrouw niet naar bed wil met haar man en daartoe gedwongen wordt, dan noemt men dat verkrachting in dit land. Vreemd, want hoe kan een man zijn vrouw nu verkrachten? Er is niks mis met gedwongen seks tussen man en vrouw."
Onaanvaardbaar
De Australische premier Kevin Rudd reageert ontstemd. "Deze uitspraken horen niet thuis in het moderne Australië. Onder geen enkel beding mag een man zijn vrouw slaan. Bovendien moet een vrouw altijd instemmen met seks, dat staat zo in onze grondwet. Ik denk dat de grote meerderheid van de moslimgemeenschap in ons land die mening deelt. Ik vraag dan ook dat Hamza zich excuseert voor zijn onaanvaardbare uitspraken."
Nuances
In een reactie neemt Hamza, die in het islamcentrum van Melbourne naast spiritueel advies en gebedsruimte ook boks- en karatelessen biedt, zijn uitspraken niet terug, maar hij nuanceert ze wel lichtjes. "Een man mag zijn vrouw enkel slaan op haar hand en been, niet op haar hoofd natuurlijk. Gematigde lijfstraffen zijn dus toegelaten als een vrouw ongehoorzaam is. Een man moet ook altijd in staat zijn om seks te vragen en te krijgen van zijn vrouw."
Voor de rest is je eigen verhaal babla natuurlijk. Er zijn niet veel imams in Nederland die dit prediken. En haatimams zijn tot op heden vaker vervolgd dan politiciquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:34 schreef ES57 het volgende:
Bron
[..]
Er zijn veel van zulke imams die in Nederland prediken. Nu Wilders wordt vervolgd door het OM, staat niets meer in de weg deze haatimams ook juridisch te vervolgen.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:39 schreef alors het volgende:En pastoors verkrachten allemaal kinderen en ze keuren dat allemaal goed.
Als Wilders wordt veroordeeld dan ben ik bang dat alle moskeeën in Nederland zonder prediker verder moeten want die zaaien haat tegen Nederlanders en ruien de gelovigen op tot ongehoorzaamheid aan de Nederlandse staat. Is allemaal verboden en vervolgbaar.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:38 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Voor de rest is je eigen verhaal babla natuurlijk. Er zijn niet veel imams in Nederland die dit prediken. En haatimams zijn tot op heden vaker vervolgd dan politici
ook voor tweeërlei uitleg vatbaar, dus die imam had gewoon gelijk.quote:quote premier: "Bovendien moet een vrouw altijd instemmen met seks, dat staat zo in onze grondwet. "
Mjah dat is idd precies wat alle imams doen in Nederlandquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:43 schreef ES57 het volgende:
[..]
Als Wilders wordt veroordeeld dan ben ik bang dat alle moskeeën in Nederland zonder prediker verder moeten want die zaaien haat tegen Nederlanders en ruien de gelovigen op tot ongehoorzaamheid aan de Nederlandse staat. Is allemaal verboden en vervolgbaar.
Ik ben idd een moskeebezoeker. Ik heb nog nooit een imam het soort uitspraken horen doen waar TS het over heeftquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:50 schreef alors het volgende:
Kijk eens aan, we hebben moskeebezoekers in de zaal.
Wat een nuancequote:"Een man mag zijn vrouw enkel slaan op haar hand en been, niet op haar hoofd natuurlijk. Gematigde lijfstraffen zijn dus toegelaten als een vrouw ongehoorzaam is. Een man moet ook altijd in staat zijn om seks te vragen en te krijgen van zijn vrouw."
quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:44 schreef poemojn het volgende:
[..]
ook voor tweeërlei uitleg vatbaar, dus die imam had gewoon gelijk.
Kom maar op met je bronnenquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:34 schreef ES57 het volgende:
Bron
[..]
Er zijn veel van zulke imams die in Nederland prediken.
Elke man heeft toch altijn zin? We lopen toch onze pik achterna? (zijn jullie woordenquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:08 schreef Karina het volgende:
Andersom geldt het zeker niet? Als je man geen zin heeft, mag je hem een klap verkopen?
Dat van die boks en karatelessen is ook wel pikant: is dat voor de vrouwen?
quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:51 schreef Copycat het volgende:
[quote].Een man mag zijn vrouw enkel slaan op haar hand en been, niet op haar hoofd natuurlijk. Gematigde lijfstraffen zijn dus toegelaten als een vrouw ongehoorzaam is. Een man moet ook altijd in staat zijn om seks te vragen en te krijgen van zijn vrouw."
Wat een nuance ..
Hij mag het best zeggen. Hij mag het niet doen.quote:
meerdere rokken nog welquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat een nuance.
Man: * Ik wil met je neuken en als je niet wil dan sla ik je weer zo hard dat je een week niet kunt lopen van de pijn*
Vrouw: .....gaat liggen en doet haar rokken omhoog
Ik moest het 4 keer lezen voordat ik de echte bedoeling begreep.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:44 schreef poemojn het volgende:
[..]
ook voor tweeërlei uitleg vatbaar, dus die imam had gewoon gelijk.
Ik vind dat juist weer de progressieve kant opgaan, bokslessen en karatelessen gericht op vrouwenquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:08 schreef Karina het volgende:
Andersom geldt het zeker niet? Als je man geen zin heeft, mag je hem een klap verkopen?
Dat van die boks en karatelessen is ook wel pikant: is dat voor de vrouwen?
Het lijkt me niet dat deze imam een soort Eigen Huis en Tuin preek houdt waarbij hij voordoet met welk plankje op het meest gevoelige lichaamsdeel je het best kan meppen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:19 schreef waht het volgende:
[..]
Hij mag het best zeggen. Hij mag het niet doen.
Op TV zijn in het verleden genoeg voorbeelden geweest van die imams die de meest vreselijke dingen zeiden over minderheden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:51 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik ben idd een moskeebezoeker. Ik heb nog nooit een imam het soort uitspraken horen doen waar TS het over heeft
Hoeveel zijn het er precies geweest, in Nederland?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:31 schreef ES57 het volgende:
[..]
Op TV zijn in het verleden genoeg voorbeelden geweest van die imams die de meest vreselijke dingen zeiden over minderheden.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:35 schreef DustPuppy het volgende:
Wat ik me dan altijd afvraag als zo'n man zoiets beweert is:
"Bron?"
Verder, volg het blauwe BRON in de OP.quote:In een op internet opgedoken video predikt de man in Melbourne dat zijn mannelijke volgelingen hun vrouw mogen slaan en verkrachten als ze niet luistert
Dit topic ging toch over vrouwen en niet over minderheden? Niet de vraag ontwijken.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:31 schreef ES57 het volgende:
[..]
Op TV zijn in het verleden genoeg voorbeelden geweest van die imams die de meest vreselijke dingen zeiden over minderheden.
In ieder geval meer dan 0, dus teveel. Dergelijke uitspraken worden in een normaal land in het midden oosten of de Magreb ook niet getolereerd vermoed ik zo. En terecht overigens.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:35 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Hoeveel zijn het er precies geweest, in Nederland?
Nee, ik bedoel: Waar haalt die imam die wijsheid vandaan? Staat dit letterlijk zo in de Koran of Hadith?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:35 schreef DustPuppy het volgende:
Wat ik me dan altijd afvraag als zo'n man zoiets beweert is:
"Bron?"
quote:
Ah, het gaat dus over SMquote:"Als een moslimvrouw het eten aan het klaarmaken is en de man wil seks met haar, dan moet ze onmiddellijk voldoen aan de drang van haar man", predikte Hamza. "Als een vrouw niet naar bed wil met haar man en daartoe gedwongen wordt, dan noemt men dat verkrachting in dit land. Vreemd, want hoe kan een man zijn vrouw nu verkrachten? Er is niks mis met gedwongen seks tussen man en vrouw."
Je kan de schrijver van dat boek niet meer vervolgen hoorquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel: Waar haalt die imam die wijsheid vandaan? Staat dit letterlijk zo in de Koran of Hadith?
Zo niet dan is alle kritiek op de persoon terecht.
Zo wel, dan moet je kritiek op de bron hebben en niet op de imam zelf. Die doet alleen maar zijn werk.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:34 schreef Olep het volgende:
Dat sommige mensen nog zo denken, het is 2009..![]()
Soms lijkt het alsof we weer even jaren terug in de tijd zijn.
''Jaren''quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Strafbaarheid Verkrachting binnen het Huwelijk
Nederland: strafbaar sinds 1991
Heel de VS: strafbaar sinds 1993
Duitsland: strafbaar sinds 1997
Turkije: Strafbaar sinds 2005
Dus zo ver terug in de tijd gaan we ook weer niet
Nee, maar je kunt dan wel kritiek op de bron geven.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:42 schreef Loedertje het volgende:
Je kan de schrijver van dat boek niet meer vervolgen hoor
quote:Duitse rechter: 'Slaan mag van koran'
DO 22 mrt 2007 | 21.45
In Duitsland is grote ophef ontstaan over het besluit van een rechter om zich tijdens een proces te beroepen op de koran. De vrouwelijke rechter, die prompt van de zaak is gehaald, rechtvaardigde de mishandeling van een vrouw door haar islamitische echtgenoot.
De omstreden zaak speelde voor de rechtbank in Frankfurt. Een 26-jarige Duitse vrouw van Marokkaanse komaf had daar toestemming gevraagd om te scheiden van haar uit Marokko afkomstige echtgenoot, door wie zij stelselmatig geslagen zou worden en met de dood bedreigd.
Haar verzoek werd afgewezen want, zo verklaarde de rechter, in de Marokkaans-islamitische cultuur "is het niet ongewoon dat de man jegens de vrouw een recht op tuchtiging uitoefent". Daar had de in Duitsland geboren vrouw "rekening mee moeten houden, toen zij trouwde met de in Marokko opgegroeide man".
Boulevardblad Bild drukte vanochtend een beeltenis af van vrouwe Justitia met een gezichtssluier. De linkse Tageszeitung toonde op de voorpagina een koranvers, onder de kop: "In naam van het volk: mishandelen toegestaan".
Ook de Centrale raad van moslims in Duitsland vindt dat "de rechter volgens het Duitse recht had moeten oordelen in plaats van de koran uit te leggen". De Centrale raad van ex-moslims – een jonge organisatie van voormalige moslims – greep de kwestie aan om aandacht te vragen voor huiselijk geweld tegen moslimvrouwen. "De Duitse politiek en justitie moeten nu opstaan en jonge vrouwen laten zien dat zij niet alleen staan", aldus een verklaring.
Bron: NRC Handelsblad
http://www.news.com.au/he(...)24945543-661,00.htmlquote:He then mocked Australia's criminal laws, which required consent for sex to be lawful.
"In this country if the husband wants to sleep with his wife and she does not want to and she hasn't got a sickness or whatever, there is nothing wrong with her she just does not feel like it, and he ends up sleeping with her by force . . . it is known to be as rape," Mr Hamza said. "Amazing, how can a person rape his wife?"
quote:
quote:De profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?'
En van Aisha (de vrouw van de profeet) weten we dat de profeet zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft. Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: 'Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker God heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.'
Dat kan, mits je het in huiselijke kring doet en niet openbaar gezien het gedoe rondom Wildersquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt dan wel kritiek op de bron geven.
Het is sowieso al buitengewoon vreemd dat mensen leven volgens een boek wat een samenraapsel is van verhalen.quote:Ik vond dat met de Paus ook nogal storend m.b.t. wat hij zei over homoseksuelen. Dan gaat iedereen de paus lopen bekritiseren, maar die man zegt ook alleen maar wat er in dat boekje van hem staat. Dan moet je over dat boekje gaan zeiken, niet over hem.
en die vent is wel zon lul dat ie dan na de verplichte neukpartij zeikt over het feit dat het eten niet klaar isquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:41 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ah, het gaat dus over SM
Zij doet alsof ze niet wil en hij pakt vervolgens zijn zweep.
Ik zal je niets vragen over je persoonlijke opvattingen omtrent die corrigerende tikken waar de man uit de OP het over heeft maar wil van je weten of wij in Nederland ergens in een Wet hebben staan dat het in Nederland wel kan. Het feit dát het weleens gebeurt wil nog niet zeggen dat het mag.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:48 schreef Meh7 het volgende:
Volgens mij gaat het in veel Nederlandse gezinnen er veel heftiger aan toe. De titel is derhalve misleidend op dit punt.
Jij hebt dus geen moeite dat een man een corrigerende tik uitdeelt aan zijn vrouw. Vermoedelijk ben je een gefrustreerd eng mannetje dat zijn wil met geweld oplegt aan anderen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:48 schreef Meh7 het volgende:
Hoeveel van de mensen die hier gereageerd hebben, hebben de moeite genomen om het filmpje van die gast af te kijken?
In het filmpje heeft hij het over slaan als laatste redmiddel en dan zelfs geeft hij aan dat het slechts om een corrigerende tik mag gaan. Als eerst moet de man de vrouw veelvuldig aanspreken en adviseren om het probleem, zegt hij. Vervolgens moet hij afstand van haar nemen in bed (waarbij hij aangeeft dat hij haar niet uit het bed mag sturen). Als dat niet werkt mag hij haar een tik geven (niet op het gezicht) met de bedoeling weergegeven in de woorden van die imam: ""You are not allowed to bruise them, you are not allowed to make them bleed, this is just to shape them up - 'shape up woman'. Volgens mij gaat het in veel Nederlandse gezinnen er veel heftiger aan toe. De titel is derhalve misleidend op dit punt.
Verder geeft hij nog aan dat het in Australie geen verkrachting is om tegen haar zin met je vrouw seks te hebben:
[..]
http://www.news.com.au/he(...)24945543-661,00.html
Maar uiteraard is het veel leuker om moslim te bashen.
P.S. Graag geen vragen over mijn persoonlijke opvattingen hieromtrent, dat is namelijk offtopic. Ik zal daar dan ook niet op reageren.
Gelukkig hebben we een magnetron die zelfs voor hem niet zo moeilijk is te bedienen en anders belt ie de shoarmalijn maarquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en die vent is wel zon lul dat ie dan na de verplichte neukpartij zeikt over het feit dat het eten niet klaar is
P.S. Graag geen vragen over mijn persoonlijke opvattingen hieromtrent, dat is namelijk offtopic. Ik zal daar dan ook niet op reageren.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:53 schreef ES57 het volgende:
[..]
Jij hebt dus geen moeite dat een man een corrigerende tik uitdeelt aan zijn vrouw. Vermoedelijk ben je een gefrustreerd eng mannetje dat zijn wil met geweld oplegt aan anderen. .
Als 'laatste redmiddel' tuchtigen. Hoe altruïstisch.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:48 schreef Meh7 het volgende:
Hoeveel van de mensen die hier gereageerd hebben, hebben de moeite genomen om het filmpje van die gast af te kijken?
In het filmpje heeft hij het over slaan als laatste redmiddel en dan zelfs geeft hij aan dat het slechts om een corrigerende tik mag gaan. Als eerst moet de man de vrouw veelvuldig aanspreken en adviseren om het probleem, zegt hij. Vervolgens moet hij afstand van haar nemen in bed (waarbij hij aangeeft dat hij haar niet uit het bed mag sturen). Als dat niet werkt mag hij haar een tik geven (niet op het gezicht) met de bedoeling weergegeven in de woorden van die imam: ""You are not allowed to bruise them, you are not allowed to make them bleed, this is just to shape them up - 'shape up woman'. Volgens mij gaat het in veel Nederlandse gezinnen er veel heftiger aan toe. De titel is derhalve misleidend op dit punt.
Verder geeft hij nog aan dat het in Australie geen verkrachting is om tegen haar zin met je vrouw seks te hebben:
[..]
P.S. Graag geen vragen over mijn persoonlijke opvattingen hieromtrent, dat is namelijk offtopic. Ik zal daar dan ook niet op reageren.
Zwak, dit topic gaat over uitlatingen van een imam en indirect over het slaan van vrouwen. Dan vind ik het niet vreemd dat er naar je persoonlijke opvatting over het slaan van vrouwen gevraagd wordt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:54 schreef Meh7 het volgende:
Nu zou ik jou uit willen maken voor een gefrustreerd eng mannetje die nog nooit een moslim in zijn leven heeft gesproken, een echte niet-moslim dus, maar ik vrees dan dat ik Damian, Loedertje onrecht aan doe en me verlaag tot een niveau waar ik nu op reageer ipv participeer.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:53 schreef ES57 het volgende:
[..]
Jij hebt dus geen moeite dat een man een corrigerende tik uitdeelt aan zijn vrouw. Vermoedelijk ben je een gefrustreerd eng mannetje dat zijn wil met geweld oplegt aan anderen.
Dit topic gaat over het nieuwsbericht over een imam die bepaalde uitspraken gedaan zou hebben. Niet om mijn persoonlijke opvattingen over slaan of niet. Neem de moeite om zijn video af te kijken en reageer op zijn punten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zwak, dit topic gaat over uitlatingen van een imam en indirect over het slaan van vrouwen. Dan vind ik het niet vreemd dat er naar je persoonlijke opvatting over het slaan van vrouwen gevraagd wordt.
Filmpje via NOS sitequote:Andere moslimleiders en -geestelijken in het gebied hebben inmiddels gereageerd dat deze imam deze uitspraken nooit had mogen doen.
De imam zelf zegt dat zijn uitspraak verkeerd begrepen zijn. (aldus de NOS)
Mits ontopic. Dit topic is niet genaamd: 'En, wat vind jij nou van slaan en verkrachten?".quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:00 schreef Triggershot het volgende:
Het vragen naar iemands mening en het negeren van een vraag staat ten alle tijde voor alle users mits beschaafd vrij, dus niet opblazen aub.
Gast, de reacties die jij post in dit topic hebben al betrekking op jouw persoon, omdat jij selectief filtreert wat je wel / niet wilt posten onder je eigen naam, als dan een tweede vraag over wordt gesteld is dat niet objectief te noemen. Ik kan hier aan Mylene vragen wat zij vind van het slaan van vrouwen en dan is het nog steeds ontopic, zelfs dan behoudt ieder te reageren op elke vraag die ze willen of niet.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Mits ontopic. Dit topic is niet genaamd: 'En, wat vind jij nou van slaan en verkrachten?".
Back to 1924 ?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:07 schreef Dagonet het volgende:
De islam zou gebaat zijn bij een centrale doctrine en organisatiestructuur als in het grootste deel van de Christelijke kerk. Dan hebben dit soort gasten weinig meer in de melk te brokkelen.
Nu is het veel te makkelijk voor losgeslagen randfiguren als deze.
Tuurlijk niet, wat heeft dat nou met de Islam te maken ????quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gaan we ook over elke Amerikaanse priester die een anti-homopreek houdt een topic op Fok openen waarin we gaan zeiken over priesters in Nederland?
Ik deed slechts een poging om de posts te beperken tot het onderwerp, namelijk een imam in Australie die bepaalde uitspraken doet. Ik wist tijdens het schrijven al dat er bepaalde users zijn die dan een mogelijkheid zien om het niet meer over de imam te hebben, maar persoonlijk te worden en buiten het onderwerp te treden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast, de reacties die jij post in dit topic hebben al betrekking op jouw persoon, omdat jij selectief filtreert wat je wel / niet wilt posten onder je eigen naam, als dan een tweede vraag over wordt gesteld is dat niet objectief te noemen. Ik kan hier aan een jood vragen wat hij vind van het slaan van vrouwen en dan is het nog steeds ontopic, zelfs dan behoudt ieder te reageren op elke vraag die ze willen of niet.
Je bedoelt tot wat jij vindt wat het onderwerp is, er lezen een aantal mods mee dus dat komt wel goed hoor, probeer het niet te beperken als de mods het niet doen zou ik zeggen. Maar goed, genoeg hierover.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik deed slechts een poging om de posts te beperken tot het onderwerp, namelijk een imam in australie die bepaalde uitspraken doet. Ik wist tijdens het schrijven al dat er bepaalde users zijn die dan een mogelijkheid zien om het niet meer over de imam te hebben, maar persoonlijk te worden en buiten het onderwerp te treden.
Ik zie ook waarover de mods het in dit topic hebben, zegt al genoeg. Maar inderdaad genoeg hierover. Verder ontopic.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:12 schreef Triggershot het volgende:
Je bedoelt tot wat jij vindt wat het onderwerp is, er lezen een aantal mods mee dus dat komt wel goed hoor, probeer het niet te beperken als de mods het niet doen zou ik zeggen. Maar goed, genoeg hierover.
Die vat ik effe niet?quote:
Vergane glorie.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je omschrijving laat me denken aan het Kalifaat?
Het lijkt me dat je elkaar ook gewoon met woorden de waarheid kunt zeggen en niet dat er fysiek geweld bij hoeft te komen. Hij zegt het alsof elke vrouw op een gegeven moment met de handen over haar oren hysterisch schreeuwend in de kamer zit en je ze enkel tot rust kunt krijgen door een ferme tik.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:48 schreef Meh7 het volgende:
In het filmpje heeft hij het over slaan als laatste redmiddel en dan zelfs geeft hij aan dat het slechts om een corrigerende tik mag gaan. Als eerst moet de man de vrouw veelvuldig aanspreken en adviseren om het probleem, zegt hij. Vervolgens moet hij afstand van haar nemen in bed (waarbij hij aangeeft dat hij haar niet uit het bed mag sturen). Als dat niet werkt mag hij haar een tik geven (niet op het gezicht) met de bedoeling weergegeven in de woorden van die imam: ""You are not allowed to bruise them, you are not allowed to make them bleed, this is just to shape them up - 'shape up woman'.
Hij zegt toch dat je je vrouw mag slaan? Niet hard, maar dat staat ook niet in de TT. Overigens ken ik weinig (eigenlijke geen) gezinnen waarin lichamelijk geweld gebruikt wordt...quote:Volgens mij gaat het in veel Nederlandse gezinnen er veel heftiger aan toe. De titel is derhalve misleidend op dit punt.
Ik denk dat je je Engels wat moet bijschaven. Er staat juist dat je in Australie je vrouwen niet mag dwingen tot seks omdat er wederzijdse goedkeuring moet zijn. Dan stelt hij de vraag: " Hoe kun je je vrouw verkrachten?" alsof een vrouw, met het zeggen van het ja-woord automatisch toestemming geeft om altijd maar ter wille van haar man te staan en de benen te spreiden als hij met een kloppende tampeloerus in zijn broek zit....quote:Verder geeft hij nog aan dat het in Australie geen verkrachting is om tegen haar zin met je vrouw seks te hebben:
[..]
Tho het idee is ideaal voor een dialoog orgaan met het westen, een erkend representatief moslimorganisatie.quote:
Achja, de obsessie van Moslims voor Joden blijft mij nog steeds verbazen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:08 schreef Mylene het volgende:
Waarom weer een jood erbij halen?
Klopt 90% van de profeten zijn joods, onze voorvaderenquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:20 schreef huhggh het volgende:
[..]
Achja, de obsessie van Moslims voor Joden blijft mij nog steeds verbazen.
Tsja, 'aanzetten tot geweld'. Iedereen heeft z'n eigen verantwoordelijkheid. Als een moslim z'n vrouw slaat en/of verkracht is *hij* schuldig, niet de Islam, z'n Imam of Allah.quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:25 schreef damian5700 het volgende:
Iets anders lijkt me meer van toepassing en dat is het aanzetten tot geweld jegens vrouwen. Denk je ook niet?
Hij heeft het niet over een ferme tik, maar eerder over een ferme schouderklop. Verder stelt hij juist dat spreken op de eerste plaats komt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:18 schreef DivineJester het volgende:
Het lijkt me dat je elkaar ook gewoon met woorden de waarheid kunt zeggen en niet dat er fysiek geweld bij hoeft te komen. Hij zegt het alsof elke vrouw op een gegeven moment met de handen over haar oren hysterisch schreeuwend in de kamer zit en je ze enkel tot rust kunt krijgen door een ferme tik.
Ik zie het inderdaad staan, slecht gelezen.quote:Ik denk dat je je Engels wat moet bijschaven. Er staat juist dat je in Australie je vrouwen niet mag dwingen tot seks omdat er wederzijdse goedkeuring moet zijn. Dan stelt hij de vraag: " Hoe kun je je vrouw verkrachten?"
Maar waarom moet er dan de mogelijkheid zijn om te mogen slaan? En denk je nu werkelijk dat als je er met woorden niet uitkomt dat een ferme schouderklop werkt?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over een ferme tik, maar eerder over een ferme schouderklop. Verder stelt hij juist dat spreken op de eerste plaats komt.
[..]
Ik zie het inderdaad staan, slecht gelezen.
Same here, eveneens moskeebezoeker.quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:51 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik ben idd een moskeebezoeker. Ik heb nog nooit een imam het soort uitspraken horen doen waar TS het over heeft
Als zo'n voorganger zijn preken misbruikt om tuchtigen en verkrachten van vrouwen te verkondigen aan zijn volgelingen dan ontsnapt hij niet aan de verantwoordelijkheid van zijn uitingen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:24 schreef waht het volgende:
[..]
Tsja, 'aanzetten tot geweld'. Iedereen heeft z'n eigen verantwoordelijkheid. Als een moslim z'n vrouw slaat en/of verkracht is *hij* schuldig, niet de Islam, z'n Imam of Allah.
Alsjeblieft niet zeg. Dat zou echt verschrikkelijk zijn.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:07 schreef Dagonet het volgende:
De islam zou gebaat zijn bij een centrale doctrine en organisatiestructuur als in het grootste deel van de Christelijke kerk. Dan hebben dit soort gasten weinig meer in de melk te brokkelen.
Jullie gaan dan ook naar door het westen gesubsidieerde verkaasde imams, fawaz, daar moet je heen!quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Same here, eveneens moskeebezoeker.
Fawaz is ook voorstander van het tuchtigen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jullie gaan dan ook naar door het westen gesubsidieerde verkaasde imams, fawaz, daar moet je heen!
Wat er na de tik zou moeten komen volgens die imam, als de tik niet werkt, weet ik ook niet. Wellicht is het een laatste waarschuwing alvorens te scheiden. Ik kan mij echter niet echt plaatsen in de gedachte dat die imam verkrachten goedkeurt als hij daarvoor nog aangeeft dat je een vrouw niet mag verwonden. Lijkt mij dat een vekrachting, oftewel geforceerde gemeenschap tegen de zin in, meestal gepaard gaat met verwondingen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:30 schreef DivineJester het volgende:
Maar waarom moet er dan de mogelijkheid zijn om te mogen slaan? En denk je nu werkelijk dat als je er met woorden niet uitkomt dat een ferme schouderklop werkt?
Sorry hoor, maar als je niet bedoelt dat je je vrouw mag slaan, moet je het ook niet zeggen. Zeker in de huidige tijd zouden Imams moeten weten welke impact hun preken kunnen hebben en zouden ze hun woorden goed moeten afwegen...
Nix mis mee.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Fawaz is ook voorstander van het tuchtigen.
Dat Fawaz daar voorstander van is of vind je dat er met tuchtigen niks mis mee is?quote:
Beiden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat Fawaz daar voorstander van is of vind je dat er met tuchtigen niks mis mee is?
Ik weet niet hoor, maar gedwongen seks, met of zonder verwondingen klinkt mij als verkrachting in de oren.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat er na de tik zou moeten komen volgens die imam, als de tik niet werkt, weet ik ook niet. Wellicht is het een laatste waarschuwing alvorens te scheiden. Ik kan mij echter niet echt plaatsen in de gedachte dat die imam verkrachten goedkeurt als hij daarvoor nog aangeeft dat je een vrouw niet mag verwonden. Lijkt mij dat een vekrachting, oftewel geforceerde gemeenschap tegen de zin in, meestal gepaard gaat met verwondingen.
Ik zeg ook niet anders.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:44 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar gedwongen seks, met of zonder verwondingen klinkt mij als verkrachting in de oren.
Kaka wil niet weg bij Milan, terwijl hij 5 miljoen per jaar meer kan verdienen bij Manchester City, wat vind jij daarvan?quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat Fawaz daar voorstander van is of vind je dat er met tuchtigen niks mis mee is?
Waarom komen er bij de chritselijke kerk dan nog zoveel verkrachte misdienaartjes voor . Een centrale doctrine doet daar niets aan af lijkt me.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:07 schreef Dagonet het volgende:
Hoffelijk, ten aanzien van Milan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Kaka wil niet weg bij Milan, terwijl hij 5 miljoen per jaar meer kan verdienen bij Manchester City, wat vind jij daarvan?
Ik vraag me altijd af hoe zich dat procentueel verhoudt tot bijvoorbeeld sportclubs/vrijwilligersorganisaties en dergelijke.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom komen er bij de chritselijke kerk dan nog zoveel verkrachte misdienaartjes voor . Een centrale doctrine doet daar niets aan af lijkt me.
Idd.quote:
Kalenders en Mensen hebben in spirituele-morele zin geen enkel verband met elkaar..quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:34 schreef Olep het volgende:
Dat sommige mensen nog zo denken, het is 2009..![]()
Soms lijkt het alsof we weer even jaren terug in de tijd zijn.
Logisch dat jij ze niet kent, vrouwen zijn onwijs goed in het verbergen van hun blauwe plekken .quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:18 schreef DivineJester het volgende:
Hij zegt toch dat je je vrouw mag slaan? Niet hard, maar dat staat ook niet in de TT. Overigens ken ik weinig (eigenlijke geen) gezinnen waarin lichamelijk geweld gebruikt wordt...
Zoals meneer de Imam stelt is er geen reden om het te verbergen, want dan is het toegestaan,. maar alleen als de voruw de man blijkbaar zo tot wanhoop dringt dat er niets anders mogelijk is. Ik weet ook wel dat ikmbijzonder weinig zicht heb op huiselijk geweld in Nederland, maar de post waar ik op reageer beweert dat er in Nederland de situatie zo is dat er " regelmatig" op los geslagen wordt. En daar heb ik mijn hele sterke twijfels bij, afgaande van wat ik om me heen zie.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:17 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Logisch dat jij ze niet kent, vrouwen zijn onwijs goed in het verbergen van hun blauwe plekken .
Er heftiger aan toe gaan dan het 3-stappenplan van de Imam uitleggen als er regelmatig op los slaan is overdrijven.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:17 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Zoals meneer de Imam stelt is er geen reden om het te verbergen, want dan is het toegestaan,. maar alleen als de voruw de man blijkbaar zo tot wanhoop dringt dat er niets anders mogelijk is. Ik weet ook wel dat ikmbijzonder weinig zicht heb op huiselijk geweld in Nederland, maar de post waar ik op reageer beweert dat er in Nederland de situatie zo is dat er " regelmatig" op los geslagen wordt. En daar heb ik mijn hele sterke twijfels bij, afgaande van wat ik om me heen zie.
Stellen dat het hier in Nederland regelmatiger heftiger aan toegaat dan het driestappenplan slaat ook nergens op. In de meetse gevallen zal er in een ruzie gescholden worden, met deuren gegooid, maar fysiek geweld zal weinig voorkomen. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:22 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er heftiger aan toe gaan dan het 3-stappenplan van de Imam uitleggen als er regelmatig op los slaan is overdrijven.
deze is ook typischquote:
Nee, dat zijn dronken jongeren die aan het provoceren zijn en onwetend gefilmd worden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:58 schreef Triggershot het volgende:
net zoals dit 'typisch' is voor de jood?
Onwetend gefilmd, kijk nog eens goed. Beiden komen btw van TV.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, dat zijn dronken jongeren die aan het provoceren zijn en onwetend gefilmd worden.
Dat andere fragment komt gewoon van de tv. Wel even een groot verschil.
Helemaal niet, beide zijn erg triest. Alleen vind ik een driejarige die geïndoctrineerd wordt net wat erger als dronken jongeren. Ik ben ook jong geweest en weet wat het is om te provoceren.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onwetend gefilmd, kijk nog eens goed. Beiden komen btw van TV.
Maar goed, je gaat automatisch voor de één een selectief excuus zoeken.
Men zou eerder kunnen stellen dat het in geval van dat meisje eerder sprake is van 'onwetend' iets zeggen op TV. Hoe dan ook een kant bestempelen als 'typisch' terwijl beide kanten tot hetzelfde idioterie in staat zijn en dit ook doen getuigt niets meer dan van selectiviteit.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Helemaal niet, beide zijn erg triest. Alleen vind ik een driejarige die geïndoctrineerd wordt net wat erger als dronken jongeren. Ik ben ook jong geweest en weet wat het is om te provoceren.
Predikt men dan niet meer *gij zult u voortplanten tot uw baarmoeder ermee stopt* ?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:40 schreef Gia het volgende:
En ja, ook in Nederlandse gezinnen komt zoiets voor, maar het wordt niet in de kerk gepreekt dat je je vrouw mag slaan als ze ongehoorzaam is.
Wat een droge opmerkingquote:Op donderdag 22 januari 2009 22:07 schreef knowall het volgende:
Lekker boeiend, moet je als vrouw maar niet met een reli-fundi trouwen. Eigen schuld.
Dan weet jij niet goed hoe het princiepe uithuwelijken werkt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:07 schreef knowall het volgende:
Lekker boeiend, moet je als vrouw maar niet met een reli-fundi trouwen. Eigen schuld.
Mensen die zo dom zijn iets proberen te leren via theorie(horen) is onbegonnen werk..Die moeten voelen, het liefst met een zweep, in zoutzuur gedrenkt, die over hun rug gelegd wordt door een reli-chauvinist, en tot de vellen erbij hangen..quote:Op vrijdag 23 januari 2009 03:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan weet jij niet goed hoe het princiepe uithuwelijken werkt.
Een anti-homopreek is ook te vergelijken met verkrachtingquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gaan we ook over elke Amerikaanse priester die een anti-homopreek houdt een topic op Fok openen waarin we gaan zeiken over priesters in Nederland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |