Zou natuurlijk wel tof zijn als we juist alleen maar vragen over remixen in dit deel zouden stellen.quote:
ja eehh.... niet eigenlijk maar ik dacht ff dat ze 't wasquote:
En niet alleen om te zien.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:48 schreef schaap001 het volgende:
beide een beetje 'björk-ish' om te zien zegmaar
iggy_in_the_house +1quote:
quote:Since the beginnings of recorded sound in the late 19th century, certain people have enjoyed the ability to rearrange the normal listening experience with technology. With the advent of easily editable magnetic tape in the 1940s and 1950s, such alterations became more common. In those decades the experimental genre of musique concrète used tape manipulation to create sound compositions. Less artistically lofty edits produced medleys or novelty recordings of various types.
Modernhad its roots in the dance hall culture of late-1960s/early-1970s Jamaica. The fluid evolution of music that encompassed ska, rocksteady, reggae and dub was embraced by local wizards who deconstructed and rebuilt tracks to suit the tastes of their audience. Producers and engineers like Ruddy Redwood, King Tubby and Lee "Scratch" Perry popularized stripped-down instrumental versions of reggae tunes. At first they simply dropped the vocal tracks, but soon more sophisticated effects were created, dropping separate instrumental tracks in and out of the
, isolating and repeating hooks, and adding various effects like echo, reverberation and delay.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:34 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Ze komen me zeer bekend voor...
Het is min of meer ook 'jouw hoek'...quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:34 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Ze komen me zeer bekend voor...
Da's de top 3 hit...quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:54 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Da's in ieder geval Timex Social ClubMaar ik ken alleen Rumors
Hij komt voor Boing Boom Tschak van Kraftwerk, redelijk in het begin.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:10 schreef ranja het volgende:
Ik zal eens kijken of ik die thuis heb, vond 'm destijds wel goed dacht ik. Lang geleden, lang niet aan gedacht
Heb je al dat youtube filmpje van Ben bij Tineke gezien?quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hij komt voor Boing Boom Tschak van Kraftwerk, redelijk in het begin.
Ik kan die oude mixen dromen.
Heb ze ook allemaal weten te vezamelen, inclusief die van de jaren dat Ben zelf geen MIX uitbracht, maar anderen in zijn stijl dat wel gedaan hebben (meestal erbarmelijk slecht)...
Opgezocht, da's goed.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:47 schreef MadMaster het volgende:
Is dat de vader of de zoon van Jive Bunny & The Mastermixers?
En ook 'Ain't No Sunshine' kwam als remix voor een 2e keer in de Top 40 terecht...quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:04 schreef WeezerButler het volgende:
Bill Withers
Productie 1e plaat door Booker T
![]()
lees net pas dat dit topic MIX is ...
Ben Liebrand remixte Lovely Day
MadMaster +1quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:47 schreef MadMaster het volgende:
Is dat de vader of de zoon van Jive Bunny & The Mastermixers?
Troy Tatequote:Op woensdag 21 januari 2009 21:30 schreef WeezerButler het volgende:
Wie was de remixer van This Charming Man van the Smiths. De zogenaamde New York mix ??
Mijn eerste 12"...quote:Op woensdag 21 januari 2009 21:30 schreef WeezerButler het volgende:
Wie was de remixer van This Charming Man van the Smiths. De zogenaamde New York mix ??
Die heb ik allemaal wel, maar ik heb geen idee wie dat geremixed heeft...quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:40 schreef WeezerButler het volgende:
Nee, het is een in New York woonachtige fransman. Begin jaren tachtig was hij DJ in de fameuze Paradise Garage. Hij remixte destijds bv ook New Years Day en Two Hearts beat as one van U2 en Situation van Yazoo. Recent LCD Soundsystem en Coldplay.
Ook die CD's heb ik (totdat er bijna alleen maar hardcore bagger in die mixen verwerkt werd, toen haakte ik af).quote:Op donderdag 22 januari 2009 10:25 schreef iggy_in_the_house het volgende:
De vroegere Houseparty mixcd's werden in het begin gemaakt door een drietal. De intro en de outro werden ook door hen gemaakt. Afkorting is TCM.
Maar wie zijn deze 3? De 3e goeie krijgt het punt.
Sorry Peaceman, maar deze ga ik goedrekenen...meervoudquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:13 schreef WeezerButler het volgende:
Mister Ladies ?
quote:is een wereldwijd bekende naam onder professionele en amateur-dj's, en vooral onder diskjockeys die zich bezig houden met het genre turntablism. Wat begon in 1986 - en tot op de dag van vandaag terug komt in de vorm van een jaarlijkse wedstrijd - is uitgegroeid tot het populairste doel van diskjockeys die al ervaring hebben met dj-kampioenschappen.
... of Malcolm McLaren met Buffalo Gals! Ook '83. En Herbie Hancock's Rockit natuurlijk.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:21 schreef ranja het volgende:
Scratchen dacht ik ook behalve dat dat natuurlijk echt niet begon in 1986...
Neem Happy Station van Fun Fun uit 1983!
Herbie Hancock natuurlijk..., Rock It!quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:31 schreef schaap001 het volgende:
[..]
... of Malcolm McLaren met Buffalo Gals! Ook '83.
terwijl ik het postte, besefte ik dat ik die vergatquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:32 schreef Burnett het volgende:
[..]
Herbie Hancock natuurlijk..., Rock It!
quote:
Ook enigzins waar, maar nog steeds niet de naam die specifiek bij dit apparaat hoort...quote:
.... durf het bijna niet te zeggen... een karaoke mixer?quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:02 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is één van de oermodellen van een ....?
Francois Kevorkian lijkt me zo. Heeft ook Depeche Mode gedaan trouwens.quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:40 schreef WeezerButler het volgende:
Nee, het is een in New York woonachtige fransman. Begin jaren tachtig was hij DJ in de fameuze Paradise Garage. Hij remixte destijds bv ook New Years Day en Two Hearts beat as one van U2 en Situation van Yazoo. Recent LCD Soundsystem en Coldplay.
If so...quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:31 schreef bartrid het volgende:
[..]
Francois Kevorkian lijkt me zo. Heeft ook Depeche Mode gedaan trouwens.
Dan heeft Iggy volgens mij nog een punt tegoed...quote:
DMC = Disco Mix Clubquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:11 schreef ranja het volgende:
Wat is DMC
dit is dus niet de nieuwe vraag maar een reactie op een oude vraag
Wat van wie?quote:I sat in the cupboard
and wrote it down in neat
they were cheering and waving
cheering and waving
twitching and a-salivating like with![]()
but it got edited fucked up
strangled beaten up
used in a photo in Time magazine
buried in a burning black hole in Devon
goed dat je het zegtquote:Op donderdag 22 januari 2009 06:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik snap nu pas de 'waarom staan ze in dit topic' en MIX relatie...
En dat lijkt me een prima hint...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:44 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Opgezocht en ik hoop dat peaceman langskomt
Ik gokte op Thom Y. en zijn vriendjesquote:
en zoals bekend geldt voor mij hetzelfde.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:20 schreef Mark het volgende:
Oh, dan is de kans zeer groot dat ik het niet ken
Scrutinizer +1quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Pedal steel gitaar.
Wie isquote:Live!
Originally released in 1971, this LP had Fela Kuti solidifying the format that would take him into international visibility in the years to come: extended tracks with grooves that mixed African and funk rhythms, punctuated by rudimentary lyrics. There are just four songs on the album, none shorter than seven minutes, and all but one going over the ten-minute mark. More than a dozen strong, his band, the Africa '70, cooks pretty well on tracks that fuse jazz, soul, and African music in a trancelike fashion that avoids becoming stale, despite the length of the arrangements. Ex-/
drummer
's name was given prominence in the billing, probably to attract rock- and pop-oriented listeners who might not ordinarily take a chance on music from the African continent. However, it's Fela and Africa '70, not
, who are the dominant presence on a record that sounded much like a mixture of James Brown, fusion, and Nigerian forms. [The 2001 CD reissue on MCA adds a comparatively disappointing 16-minute drum solo by
and Africa '70 drummer Tony Allen, recorded live at the 1978 Berlin Jazz Festival. If Fela had any involvement with that track, it's not noted on the sleeve.]
Zegmaar GB's Air Force in het kwadraat...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
schaap001 +1
Een stukje over en van Ginger bij Fela in 1971:
Weird stuff
quote:is a world-class slide guitarist, still only 24 at the time of this recording. Here, with a smoking group of collaborators, he plays an incendiary, soulful, and wildly adventurous set that challenges all the accepted rock paradigms. This is the record to turn the heads of those who haven't gotten hip to
' bottleneck magic. This performance is so inspired, so utterly spellbinding, it transcends the genre classifications it employs to get the music across. This show marks the first time the quintet recorded together. Kofi Burbridge (B-3, keys, and flute), vocalist Mike Mattison, drummer Yonrico Scott and bassist Todd Smallie join
. Master percussionist Count M'Butu is also on board for the gig. The band showcases only four tunes from it's own catalog. The rest is a rolling plethora of jazz, funk, soul, Eastern Sufi jams, and blues tunes by Rahsaan Roland Kirk, Wayne Shorter, Lightnin' Hopkins, Paul Pena, Nusrat Fateh Ali Khan and Curtis Mayfield among others.
En PARKEER 'm maar meteen: heb ff geen tijd én nogal wat problemen om in te loggen. Ik krijg vandaag af en aan de 'Busy servers' melding...quote:(born June 8, 1979) is a Grammy Award-nominated American guitarist. He first attracted the attention of the music industry as a nine-year old child prodigy on the guitar, first playing with his uncle, drummer Butch
, and by age 12 was sitting in with several high profile artists, such as Buddy Guy, touring with The Allman Brothers Band for a decade, before finally becoming an official band member in 1999. That same year, he met blues singer Susan Tedeschi, and the two married in 2001, beginning a family. He continues to play with both The Allman Brothers Band and as bandleader of the The
Band, which he founded at age 15. In recent years,
and Tedeschi have merged their respective bands on occasion, billed as the "Soul Stew Revival".
recently toured with the Allman Brothers and performed with his own band throughout the following remainder of 2008. January, 2008 saw the completion of a new studio in
' home, and The
Band released their latest album on January 13, 2009.
Niks met mix, maar Stayin' alive was de 3e, ik zoek de prequel.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:49 schreef Mark het volgende:
Oh, zal trouwens eerder iets met mix moeten zijn
quote:Op zondag 25 januari 2009 13:58 schreef Mark het volgende:
Saturday Night Fever, bedoelde ik ook eigenlijk
belsen +1quote:Op zondag 25 januari 2009 14:43 schreef belsen het volgende:
Klein Orkest, Laat mij maar alleen.
quote:Op zondag 25 januari 2009 21:02 schreef cafca het volgende:
Harry Jekkers = Den Haag, dus Anouk?
quote:(Leiden, 9 september 1955) volgt een opleiding aan de Rietveld Academie en maakt vervolgens een eerste mini-lp op het 1000 Idioten-label. Zij maakt aanvankelijk furore als doe-het-zelf-artieste. De laatste jaren is zij ook bekend door het bespelen van het exotische instrumenten als de zingende zaag en de theremin.
Fay Lovsky?quote:
quote:
Serge Gainbourgh toch?quote:Op zondag 25 januari 2009 21:17 schreef Betamacx het volgende:
Wie was de schrijver van het winnende songfestivalliedje uit 1965, vertolkt door France Gall?
Prima! en Welkomquote:Op zondag 25 januari 2009 21:21 schreef Betamacx het volgende:
belsen +1
Doe ik het goed zo? Kom voor het eerst eens snuffelen
quote:
Ieder cijfer staat voor een oud-songfestivaldeelnemer voor Nederland.quote:Ik heb de lach van 1...
Het accent van 2...
En de jurk van 3...
Ik heb de schoonheidswrat van 4...
'k heb de Bult van 5...
En het geluk van 6...
Ik heb een beetje van 7...
En de Mouth van 8...
En 9...'s bereik
Ik heb de stem van 10...
De hoge noot van 11...
En de bil van 12...
Ik ben de ideale mix
En ik dank god op mijn blote knien
Want van 13... heb ik niks
Ik heb de lach van 1...quote:Op zondag 25 januari 2009 21:38 schreef Betamacx het volgende:
7= een beetje van Teddy
Als we Vulcano nou eens zouden sturen, zouden we dan wel winnen?
Diens man.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:40 schreef cafca het volgende:
1 = Ruth Jacoth?
Ik heb de lach van Humphrey Cambellquote:Op zondag 25 januari 2009 21:43 schreef ranja het volgende:
3 Maribelle?
quote:Op maandag 26 januari 2009 11:58 schreef Mark het volgende:
Wilde gok op Aqua
Wie zong deze ode aan Finland?quote:Finland, Finland, Finland, the country where I want to be
Pony trekking or camping, or just watching TV
Finland, Finland, Finland, it's the country for me.
You're so near to Russia
So far from Japan
Quite a long way from Cairo
Lots of miles from Vietnam
Finland, Finland, Finland, the country where I want to be
Eating breakfast or dinner, or snack lunch in the hall
Finland, Finland, Finland, Finland has it all
You're so sadly neglected
And often ignored
A poor second to Belgium
When going abroad
Finland, Finland, Finland, the country where I quite want to be
Your mountains so lofty, your treetops so tall.
Finland, Finland, Finland, Finland has it all...
TheSilentEnigma +1quote:Op maandag 26 januari 2009 20:06 schreef bartrid het volgende:
Inderdaad.
Over welke vuilbek gaat het hier?quote:Seen written down, the lyrics to' new single make no sense at all: "All the boys and all the girls are begging to if you seek Amy." Eh?
It's only when you hear them sung (begging to "F.U.C.K me") that's linguistic sleight-of-hand becomes obvious.
Amerikaans dus, geliefd bij tienermeisjes...quote:The American Parents Television Council have called for the track to be banned.
Waarom niet?quote:Op maandag 26 januari 2009 21:15 schreef bartrid het volgende:
Die hint snap ik niet...
Heel goed!quote:Op maandag 26 januari 2009 21:26 schreef bartrid het volgende:
oh wacht, kaal dus Britney?
MadMaster +1quote:Op maandag 26 januari 2009 21:48 schreef MadMaster het volgende:
The Christians?
Christians -> Gloria...quote:
Hij wilde me niet te binnen schieten...quote:Op maandag 26 januari 2009 22:41 schreef MadMaster het volgende:
Vraag me af waarom Burnett de bandnaam niet noemde...
Patti, die is niet zo in de 'Gloria'...quote:Op maandag 26 januari 2009 23:09 schreef ranja het volgende:
Wie hoort er niet bij en waarom niet...
Laura Branigan
Patti Smith
Them
U2
En die heeft hem in medleyvorm opgenomen met Land of a 1,000 dances.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:12 schreef Berkery het volgende:
Gloria van Patti Smith is de enige cover?
Dat zocht ik de andere 3 zijn orginelen met toevallig dezelfde titel...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:12 schreef Berkery het volgende:
Gloria van Patti Smith is de enige cover?
Nee, wel uit Noord-Europaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:10 schreef ranja het volgende:
ik heb geen geluid hier
gokje op Tenpole Tudor
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:27 schreef Burnett het volgende:
mezzoforte
titel =quote:He's grown his hair a bit but it's smooth, not too long
An' he wears a baseball shirt with a number 17 on
He looks great in his big white basketball boots
He's stupid over football an' he looks me in the eyes when he shoots
,
,
![]()
Here comes![]()
![]()
![]()
,
, lay on me
Lijkt me correctquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:27 schreef MadMaster het volgende:
Piglets - Johnny Reggae
Netjes...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:07 schreef WeezerButler het volgende:
Dat is Peter Straker
protege (en weet ik al wat niet meer) van Freddie M.
MadMaster +1quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:27 schreef MadMaster het volgende:
Piglets - Johnny Reggae
Nu je het zegt.quote:
quote:When he came in close beside me, he said dont worry, son, Im here
If charlie wants to tangle now, hell have two to dodge
I said, well, thanks a lot! I told him my name and asked him his
And he said the boys just call me![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |