Misschien hamer je te veel op het woord "modeverschijnsel". Waar het in dit topic om gaat is dat het maar te pas en te onpas geroepen word als het kind te druk, irritant etc is. Dat jij een andere definitie hanteert van het woord "modeverschijnsel" doet niks onder aan het feit dat "Mijn kind heeft (volgens mij) ADHD" erg makkelijk geroepen word.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik denk dat je uit je nek lult met je laatste zin en dat dat meer jouw eigen perceptie is.
En ik beweer nergens of 3 a 5 % veel of weinig is; ik beweer alleen dat onterecht ADHD toekennen geen modeverschijnsel is.
Verbetering zal bij velen ongetwijfeld mogelijk zijn, maar het is niet door goed je best te doen het even weg te trainen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
http://www.balansdigitaal.nl/sitemanager.asp?oproep=28801
(ze praten daar iig over verbetering van de concentratie...)
Nou dan ben ik maar kortzichtig...........vertel me dan eens.............waar kun je dan wel de ''juiste'' informatie vandaan halen??quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:14 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Wikipedia staat niet altijd perfect op hoe het zit, maar iets weg wuiven ómdat het op wikipedia staat is nogal kortzichtig.
Wikipedia is gewoon niet betrouwbaar genoeg. Kommop zeg.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:19 schreef bibedibabs het volgende:
[..]
Nou dan ben ik maar kortzichtig...........vertel me dan eens.............waar kun je dan wel de ''juiste'' informatie vandaan halen??
Of moet alles in twijfel worden gebracht???
Jij brengt alles (wikipedia) zonder meer in twijfel, dat is juist wat ik je probeer duidelijk te maken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:19 schreef bibedibabs het volgende:
[..]
Nou dan ben ik maar kortzichtig...........vertel me dan eens.............waar kun je dan wel de ''juiste'' informatie vandaan halen??
Of moet alles in twijfel worden gebracht???
Volgens mij is een miscommunicatie tussen jullie. bibedibabs zegt juist dat ze de info op wikipedia wel vertrouwd.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:20 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Jij brengt alles (wikipedia) zonder meer in twijfel, dat is juist wat ik je probeer duidelijk te maken.
I.i.g. geen modeverschijnsel. Ik zie het als iets wat wel eens voorkomt (ik ken zulk soort gevallen niet), maar te weinig is om als modeverschijnsel te zien. Een oorzaak noemen om de eigen onkunde niet in te (willen) zien, komt ook bij veel andere dingen voor. Zoals BobbyB al zei, griep hebben als je verkouden bent. Ook dat is geen modeverschijnsel, maar gewoon aanstellerig gedrag van die persoon.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:15 schreef bibedibabs het volgende:
Maar goed als je het niet met me eens bent...........leg me dan eens uit hoe je het dan wel ziet??
Het is dus geen modeverschijnsel?? Wat is het dan wel??
\quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:13 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat mensen met ADHD hun concentratie kunnen weg trainen?
Oh.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:21 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Volgens mij is een miscommunicatie tussen jullie. bibedibabs zegt juist dat ze de info op wikipedia wel vertrouwd.
Maar neemt niet weg dat je wel een punt hebt aangezien er ontzettend makkelijk word gezegd dat iets niet waar is, als het van Wikipedia komt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:24 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Oh.Nou bibedibabs, dan ben ik het lekker wél met je eens!
En dan kan jij zeggen dat volgens het wetenschappelijke tijdschrift Nature is de online-encyclopedie Wikipedia vrijwel even betrouwbaar als de Encyclopædia Britannica .quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:25 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar neemt niet weg dat je wel een punt hebt aangezien er ontzettend makkelijk word gezegd dat iets niet waar is, als het van Wikipedia komt.
Een depressie is een chemisch onbalans in de hersenen, die inderdaad in veel gevallen weer recht te krijgen is. ADHD is een aangeboren stoornis in de hersenen, dat is niet met therapie of medicatie op te lossen, hoogstens kun je proberen er beter mee om te gaan.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:23 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
\
Zoals ik al spoilerde: de meeste geestesziekten zijn uitingen van een zelfde defect.
daar voeg ik de volgende stelling aan toe
Mensen die 'major' depressief zijn hebben ook gewoon zwaar concentratieproblemen, kunnen ook geen onbelangrijke prikkels wegfilteren etc.
Ervaring leert mij dat met een 'major depression' best valt te leven, als je de juiste dingen aanleert.
Normaal is sterk uitgedrukt......het is wel zo dat mensen zich laten leiden door diverse omstandigheden.......wat het dan tussen haakjes normaal maakt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
I.i.g. geen modeverschijnsel. Ik zie het als iets wat wel eens voorkomt (ik ken zulk soort gevallen niet), maar te weinig is om als modeverschijnsel te zien. Een oorzaak noemen om de eigen onkunde niet in te (willen) zien, komt ook bij veel andere dingen voor. Zoals BobbyB al zei, griep hebben als je verkouden bent. Ook dat is geen modeverschijnsel, maar gewoon aanstellerig gedrag van die persoon.
Hoe wil je dat noemen? Normaal voorkomend gedrag in een samenleving?
En dat de helft van de kinderen in de klas door hun ouders de ADHD-stempel krijgen opgeplakt, is dikke bullshit.
Ja, dat wil ik beweren. En die informatie krijg ik nergens, omdat ik het nooit van ouders hoor. Terwijl ik ze toch met enige regelmaat spreek voor mijn werk (schoolzwemmen).quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:34 schreef bibedibabs het volgende:
Enne dikke bullshit???
Wil je dan beweren dat het niet zo vaak gezegd wordt??
Hmm ook dit is al besproken andere kringen bla bla .............ik vraag me af hoe jij aan je informatie komt?
Echte ADHD'ers hebben per definitie bij de geboorte een defect in de hersenen. ADHD is niet iets dat je kunt ontwikkelen door opvoeding of gebrek aan aandacht. Kinderen die de gevolgen van slechte opvoeding ondervinden kunnen zeker hyperactief gedrag vertonen en daardoor het label ADHD opgeplakt krijgen door mensen die kort door de bocht redeneren, maar dat is geen ADHD.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:37 schreef vipergts het volgende:
Tegenwoordige heb je de verantwoordelijkheid afschuivende rose slet die ook carriere moet maken. Als dat een kind neemt is het wachten op ADHD. Het kind krijgt geen aandacht alleen tonnen speelgoed met als gevolg dat de nog niet ontwikkelde hersentjes van het kind overuren moeten maken. Vervolgens brandt er in het hoofd een printplaatje door en voila een ADHD er is geboren.
Dus carriere ouders kinderen zijn ook blij met weinig speelgoed wat niet allemal geluid maakt. En voedt ze eens op.
Als een persoon die net het Syndroom van Down in zijn schoen heeft gehad achter een kind aanlopen met de woorden "hier hebben ze ook een strafbankje" Redt je het niet.
Besteed eens aandacht aan een kind en zorg dat een kind weet waar het aantoe is. dan hoef je je eigen falen ook niet te verschuilen achter ADHD
Daar kunnen die kinderen zich toch ook uitleven??quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik beweren. En die informatie krijg ik nergens, omdat ik het nooit van ouders hoor. Terwijl ik ze toch met enige regelmaat spreek voor mijn werk (schoolzwemmen).
Dat het vaak als excuus gebruikt wordt, kan ik in mee komen. Maar ik betwijfel of die kinderen dan ook echt een diagnose hebben, en die krijg je niet zomaar met c1000 spaarpunten, of dat het zelfdiagnose is.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:38 schreef zagevent het volgende:
Eens met TS. Er zijn zeker mensen die ADHD hebben. Mijn buurjongen bijvoorbeeld. Echter, als het kind twéé keer druk is, wordt er al gegooid met ADHD, ADD en wat weet ik nog allemaal.
Ik was druk als klein kind. Nu ben ik gewoon kalmer. Als ik nu 5 jaar zou zijn, zou ik ADHD hebben. Toen waren alle kinderen gewoon wat druk.
Het lijkt me dat ADHD en dyslexie gewoon een excuus zijn om het falen van de ouders te verbloemen.
Wat niet wil zeggen dat er ook echt mensen met ADHD en dyslexie zijn, maar tegenwoordig, is het bij minstens de helft een modeverschijnsel.
De huis-tuin-en-keuken-depressie ja.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:30 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Een depressie is een chemisch onbalans in de hersenen, die inderdaad in veel gevallen weer recht te krijgen is. ADHD is een aangeboren stoornis in de hersenen, dat is niet met therapie of medicatie op te lossen, hoogstens kun je proberen er beter mee om te gaan.
bron:www.wikipedia.nlquote:Verstoringen in de dopaminerge en noradrenerge systemen in de hersenen, worden als basissymptomen van ADHD beschouwd.
bron:www.wikipedia.nlquote:Serotonine is een neurotransmitter die is betrokken bij stemming, zelfvertrouwen, slaap, emotie, seksuele activiteit en eetlust. Het speelt ook een rol bij de verwerking van pijnprikkels. Serotonine heeft een exciterende werking en werkt als regulator van het dopamine-systeem.
bron:www.psychischegezondheid.nlquote:Zo heeft onderzoek ook aangetoond dat veel mensen die te kampen hebben met depressie een te lage concentratie van serotonine of noradrenaline hebben in de hersenen. Echter, we weten niet zeker of dit een oorzaak is van depressie of misschien juist het gevolg.
Heuh, ook bij schoolzwemmen dien je je te concentreren op de leraar en je oefeningen te doen....quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:46 schreef bibedibabs het volgende:
Daar kunnen die kinderen zich toch ook uitleven??
Dan zul je er inderdaad niet veel van merken.........en zolang jij niet roept dat ze concentratie problemen hebben zullen ze ook niet met dat soort verhalen op de proppen komen?
Denk ik dan...........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |