Twente en AZ doen het toch vrij aardig op die manier.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:49 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Maar die eerste twee plaatsen bereik je niet zo snel wanneer je steeds topspelers verkoopt en er mindere spelers voor moet terughalen.
Vond hem gisteren alweer vele malen beter spelen. Hij is ook echt de koning van de hakjesquote:Sulejmani: "Natuurlijk is het soms lastig"
02 maart 2009
Met twee assists had Miralem Sulejmani zondag een belangrijk aandeel in de knappe overwinning van Ajax bij FC Utrecht (0-2). De Serviër kon dat succesje wel gebruiken, want de laatste weken had hij flink wat kritiek te verduren gekregen en belandde hij zelfs kort op de bank. "Ik probeer me daar zo weinig mogelijk mee bezig te houden. Ik wil gewoon lekker voetballen", zegt hij tegen FCUpdate.nl.
Sulejmani stond tegen FC Utrecht voor het eerst dit seizoen centraal voorin. Dat was even wennen voor de aanvaller, die de afgelopen maanden als aanvallende middenvelder of linksbuiten speelde. "Bij Heerenveen heb ik ook wel eens centraal voorin gespeeld, maar dat was in een systeem met twee spitsen. Nu stond ik alleen voorin, dat is even aanpassen. Sommige dingen zijn net iets anders, zoals de manier waarop je vrij moet lopen en acties kan maken. Of ik het lastig vind om de ene keer vanaf het middenveld of vanaf links te spelen en de andere keer centraal? Nee hoor. Geen probleem. Als je een goede speler bent, moet je op meerdere posities kunnen spelen. En ik wil een goede speler zijn", zegt hij met een ondeugende lach.
Dat Sulejmani een goede speler is, bleek vooral bij het eerste doelpunt tegen FC Utrecht. De 20-jarige aanvaller werd diep gestuurd door Eyong Enoh en legde de bal met een fraai hakje panklaar voor de instormende Gregory van der Wiel, die vervolgens van dichtbij de 0-1 binnen kon schieten. Een prachtige aanval dus, al had Sulejmani naar eigen zeggen wat geluk. "Ik hoorde Gregory achter me roepen en had weinig tijd om na te denken. Natuurlijk wist ik niet precies waar Gregory liep, maar omdat ik snel moest handelen gaf ik direct een hakje. Dat de bal precies bij hem in de loop terecht kwam, was natuurlijk super. Zeker ook omdat het zo vroeg in de wedstrijd was. We wisten dat FC Utrecht een sterke tegenstander was en dat het een zware wedstrijd zou worden, maar door dat vroege doelpunt werd het voor ons allemaal wat gemakkelijker."
Na deze treffer van Van der Wiel kwam Ajax eigenlijk amper meer in de problemen, zeker nadat Jan Vertonghen na de pauze de 0-2 binnen kopte. Met een goed gemikte vrije trap stond Sulejmani ook aan de basis van dit doelpunt, waarmee hij eindelijk weer eens zijn visitekaartje af gaf. De laatste weken zat de aanvaller namelijk in een flinke dip en verloor hij zelfs kort zijn basisplaats. En omdat concurrenten als Leonardo en Kennedy wél presteerden, nam de druk op Sulejmani toe.
Sulejmani's gezicht betrekt een beetje, als deze kritiek ter sprake komt. "Natuurlijk is het lastig, als je kritiek krijgt", stamelt hij. "Of de verwachtingen soms te hoog zijn, voor mijn eerste seizoen bij Ajax? Misschien. Maar het is voor mij sowieso nieuw om in zo'n korte tijd, zo veel wedstrijden te spelen. Daar moet ik aan wennen."
"Dat ik een keer op de bank zat, was niet zo raar", blikt de Serviër terug op de thuiswedstrijd tegen FC Volendam, toen hij voor het eerst dit seizoen om sportieve redenen gepasseerd was. "Zoiets hoort er bij, bij zo'n grote club als Ajax. Maar natuurlijk is het soms frustrerend. Want eigenlijk wil ik niet na hoeven denken over kritiek, of dat soort dingen. Ik wil gewoon lekker voetballen. En dat gaat ook steeds beter, tegen FC Utrecht ging het al best goed. Twee assists, dat is prima. Daar ben ik tevreden over. Nu moet ik deze lijn doortrekken", besluit de kleine aanvaller.
Yep, zal één deze dagen wel weer een update plaatsen.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:34 schreef Suijk het volgende:
Houd jij die statistiekjes nog bij, Ray?
Tja, zo is voetbal he.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:49 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Supermani kreeg het gister voor elkaar dat een aanzienlijk deel van publiek om Leonardo ging zingen, hoe diep kan je zinken. Al stond dat publiek uiteindelijk vooraan bij het juichen na zijn intikkertje vijf minuten later.
Gisteren was ie echt verreweg de zwakste schakel.
Die van Urby was nog slechter.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:51 schreef One_conundrum het volgende:
Elke vrije trap en corner was kut. Waarom nam Urby niet meer van die dingen?
Schilder was de zwakste schakel en niet Sulejmani. Die corners waren niet goed maar zeker niet de zwakste op het veld.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:49 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Supermani kreeg het gister voor elkaar dat een aanzienlijk deel van publiek om Leonardo ging zingen, hoe diep kan je zinken. Al stond dat publiek uiteindelijk vooraan bij het juichen na zijn intikkertje vijf minuten later.
Gisteren was ie echt verreweg de zwakste schakel.
meesterlijk jaquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:49 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Supermani kreeg het gister voor elkaar dat een aanzienlijk deel van publiek om Leonardo ging zingen, hoe diep kan je zinken.
Ik hoop het echt, gister deed hij zijn best maar echt lukken wilde het niet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:54 schreef Mindstate het volgende:
En toch heb ik bij Miki wel het gevoel dat het goed gaat komen
Vond hem af en toe in een sprint toch wel weer redelijk snel.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:51 schreef zjroentje het volgende:
Vond het gisteren eigenlijk wel meevallen. Werkte hard, was ook erg balvast vond ik.
Maar hij is volgens mij nog steeds niet 100% fit, lijkt ook nog wat te zwaar te zijn. De explosiviteit is er iig niet.
Die corners en vrije trappen zijn inderdaad erg belangrijk voor het beeld van hem. Maar dat is ook gewoon omdat bijna elke corner zo verschrikkelijk kut genomen wordt. Al weet ik niet hoelang. Het is gewoon een bal vooruit trappenquote:Op donderdag 19 maart 2009 18:21 schreef Suijk het volgende:
[..]
Vond hem af en toe in een sprint toch wel weer redelijk snel.
Maar als hij gewoon al goede corners en vrije trappen neemt, is de publieke opinie al compleet anders.
Tijdens oefenpartijtjes tegen de training.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:56 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik verlang nog steeds naar de Mickey die tegen Ajax speelde. Toen was hij echt fenomenaal.
Wanneer Mickey...
iddquote:
Sulejmani is wat dat betreft bij Ajax in goed gezelschap van van der Wielquote:Op maandag 13 april 2009 19:20 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
idd![]()
sowieso die trieste tattoos bij voetballers![]()
Aissati nam ze zondag niet veel beter...quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Die corners en vrije trappen zijn inderdaad erg belangrijk voor het beeld van hem. Maar dat is ook gewoon omdat bijna elke corner zo verschrikkelijk kut genomen wordt. Al weet ik niet hoelang. Het is gewoon een bal vooruit trappenAls je dat niet goed kan verdien je wel om wat kritiek te krijgen.
De druk was ook behoorlijk hoog na al de lofbetuigingenquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:17 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Aissati nam ze zondag niet veel beter...
en z'n baard eraf scheren. Lijk wel een zwerverquote:Op dinsdag 14 april 2009 16:11 schreef thewishmaster het volgende:
Ik mag toch hopen dat we volgend seizoen de Sulejmani uit de Heerenveentijd terug krijgen te zien. Bovendien wordt het tijd dat hij eens wat aan zijn gewicht gaat doen als duurbetaalde prof.
Hij ziet er idd een beetje dikkig uit, viel me ook al op. En dat zijn niet alleen spieren, want hij heeft net zo'n bolle kop als Verhoeven.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:11 schreef thewishmaster het volgende:
Ik mag toch hopen dat we volgend seizoen de Sulejmani uit de Heerenveentijd terug krijgen te zien. Bovendien wordt het tijd dat hij eens wat aan zijn gewicht gaat doen als duurbetaalde prof.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:12 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Inderdaad.
"Mickey" neem ik vanaf nu niet serieus meer, tering.
Vast niet xDquote:Op dinsdag 14 april 2009 17:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Als dat maar geen slapeloze nachten voor Mikki worden
Mario Been had hem al teruggezet naar het tweede en vriendelijk verzocht om zes kilo af te vallen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Beter gaat vetzakje trainen en herontdekken hoe je nou precies kunt sprinten
idd of teruggestuurd naar heerenveenquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:23 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Mario Been had hem al teruggezet naar het tweede en vriendelijk verzocht om zes kilo af te vallen.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een snelheidquote:
Minimaal . Hij moet gedrild worden bij Ajax geen privileges maar eerst afvallen en dat door elke dag conditie training te krijgen en apparte trainingsvormen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:23 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Mario Been had hem al teruggezet naar het tweede en vriendelijk verzocht om zes kilo af te vallen.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
quote:Blij om extra werk Sulejmani op EK
Door MAARTEN WIJFFELS
Het is bepaald geen alledaags geluid in deze overvolle voetbalzomer, maar bij Ajax zijn ze blij dat Miralem Sulejmani momenteel het EK onder 21 jaar speelt.
De clubleiding verwacht dat de Servische aanvaller in de maand juni zo een veel betere basis legt voor het nieuwe seizoen, dan een jaar geleden. Toen herstelde Sulejmani in juni van een knieblessure en meldde hij zich met overgewicht voor zijn debuutjaar in Amsterdam. Dat jaar verliep voor de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis teleurstellend met een tweede langdurige blessureperiode en een vergeefse zoektocht naar topvorm.
,,Het is altijd het kip en het ei-verhaal,’’ zegt manager technische zaken Danny Blind. ,,Kampt een speler met blessures en haalt hij zijn topvorm niet omdat hij te zwaar is belast? Of is zijn probleem juist dat hij beter belastbaar moet worden? In het geval van Sulejmani denken we dat deelname aan het jeugd-EK hem eerder goed dan kwaad zal doen.’’
Aan het einde van het seizoen is er bij Ajax intern overlegd over het zomerprogramma voor Sulejmani. Er werd geconcludeerd dat het niet verstandig zou zijn als hij vijf weken achter elkaar vakantie zou hebben. Het kwam daarom al goed uit dat Sulejmani werd geselecteerd voor het nationale team van Servië, dat op 10 juni WK-kwalificatie speelde.
Vanuit het trainingskamp van de nationale ploeg is de aanvaller doorgegaan naar de jeugdploeg. Die opende afgelopen dinsdag het EK onder 21 jaar in Zweden met een 0-0 gelijkspel tegen Italië. Sulejmani speelde 90 minuten mee.
,,We zijn eerder ook niet blij geweest met de Servische bond, die Sulejmani het liefst elke keer bij het A-team én bij Jong-Servië laat opdraven,’’ zegt Blind.
,,In de kern vinden we dat deze situatie niet structureel moet zijn. Maar nu zagen we de A-interland tegen Faeröer, waarin hij nog een paar minuutjes inviel, als een goede aanloop naar het jeugd-EK.’’
Het hangt van de prestaties van Jong Servië af wanneer Sulejmani na het toernooi aansluit bij de Ajax-selectie van de nieuwe trainer Martin Jol. De poulefase van het jeugd-EK duurt sowieso tot 23 juni. Daarna volgen eventueel een halve finale en de finale op 29 juni.
Uitgangspunt van Ajax is dat Sulejmani alles bij elkaar vier weken vakantie moet hebben gehad deze zomer.
,,En daar komt hij zeker aan,’’ stelt Blind. ,,Het eerste blok van twee vrije weken heeft hij namelijk al gehad. Na de laatste competitiewedstrijd tegen FC Twente hebben we hem bewust twee dagen later al vrij gegeven.’’
Ligt Jong-Servië er op het EK na de poulefase uit, dan kan Sulejmani vanaf 6 juli met Ajax mee op trainingskamp naar De Lutte.
In het nieuwe seizoen zal Ajax spelers zoals Sulejmani op fysiek/medisch vlak strikter begeleiden. De van AZ teruggekeerde arts Edwin Goedhart komt in de Arena aan het hoofd te staan van een medische staf die wordt uitgebreid en die nauw samenwerkt met de VU-universiteit. Het is de bedoeling dat spelers van Ajax om de zes weken via allerlei tests worden doorgelicht.
Dit seizoen sowieso behoorlijk sterk bezig. Maar er zit inderdaad een stijgende lijn in. Ik ben benieuwd aanstaande zondagquote:Op maandag 10 augustus 2009 14:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vond hem zaterdag behoorlijk sterk invallen en had bij vlagen wat van de Sulejmani van Heerenveen.
Was ook niet 100% fit.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:11 schreef Fortitudo het volgende:
stond hij wissel?
ook voor het eerst sinds tijden
Hij brengt bij lange na niet wat 'ie bij ons (af en toe) liet zien. Maar om nu te zeggen dat 'ie met doelpunten en assists nog niet van betekenis is geweest..quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarmee som je zijn tijd bij Ajax toch redelijk op?
Dit is een open deur, waar iedereen het wel mee eens is trouwens.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat een speler van 16 miljoen wat meer wordt verwacht
Zoals vorig seizoen bedoel je?quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Er kwam in ieder geval in dat kwartiertje meer gevaar van Mikki dan van Rommedahl, Urby en Zeegelaar bij elkaar. Geef die jongen godverdomme nou eens een keer het vertrouwen voor langere tijd
Bodul terugsturen naar de Balkan en hem lid laten worden bij www.ikzoekeenvriendinwantikbentopsporter.nl zou helpenquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:50 schreef buddyb het volgende:
Hij was bij Heerenveen zowat mijn favoriete speler in de Eredivisie. Zijn eerste seizoen was, ondanks de redelijke statistieken, een slecht seizoen. Maar ook dit seizoen zie ik de oude Sulejmani niet meer.![]()
Misschien heeft het met de druk te maken. Wellicht dat hij het bij een club net onder de top het beter zou doen.
Vorig seizoen sukkelde hij met een blessure en is hij nooit 100% fit geweest. Dit jaar is hij afgetraind en topfit. Daarbij komt dat hij een aantal goede wedstrijden heeft gespeeld. Groningen uit en RKC thuis speelde hij prima. Vervolgens was hij tegen psv ziek en werd hij tegen Bratislava tactisch vermoord, door dat hij steeds achter zijn man aan moest rennen. Daarin verzaakte hij overigens geen enkele keer, dus had hij zijn taak goed uitgevoerd. Maar je kunt dan niet van hem verwachten dat hij ook nog een beslissende actie maakt. En gisteren viel hij aardig in. Miste een grote kans, maar zorgde wel voor erg veel gevaar. Met iets meer vertrouwen, maakt hij er twee.quote:
Ajax is dan ook zo stom geweest om Blind weer met transferzaken in te laten. Deed 'ie '99 al slecht, en dus dat had niet opnieuw mogen gebeuren. Al was de druk van een groot deel van de aanhang groot; Sulejmani moest koste wat het kost naar Ajax nadat hij in Heerenveen de verdediging van Ajax vernederde.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
16 miljoen is pak hem beet 25% van de omzet van Ajax, zoveel geld moet je nooit uitgeven voor een speler of hij moet extra commericele waarde hebben
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En omdat daar geen wangedrag is
Die past dan ook niet bij PSV en de uitzondering bevestigd de regelquote:
Het lijkt wel alsof ie het gewoon verleerd is. Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen om hem. Het is er nog steeds niet uit gekomenquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het zag er gisteren allemaal weer echt hopeloos uit en dat vond ie zelf ook duidelijk, qua lichaamstaal.
Hij stond gisteren niet eens in het veld en tegen Zagreb speelde hij weer onopvallend.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:49 schreef DaYwALKuR het volgende:
Laatste tijd doet hij het toch al beter?
Tenminste wat ik af en toe van hem zie, hoop zo dat het er eens uitkomt
Geef eens een bron?quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:18 schreef Sj0rs het volgende:
Zlatan was in den beginne ook een kutspelers volgens de "kenners' hier. Kijk waar hij nu staat.
En jij denkt dat Ajax hem naar een andere binnenlandse club laat gaan?quote:Op maandag 9 november 2009 13:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Misschien moet Feyenoord maar een gokje wagen en hem voor max 2,5 miljoen overnemen. Dat hij talent heeft is duidelijk maar ik zie het er bij Ajax niet meer uit komen.
Waarom niet? Ajax mag blij zijn als er een club komt die hem zou willen hebben.quote:Op maandag 9 november 2009 14:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En jij denkt dat Ajax hem naar een andere binnenlandse club laat gaan?
Sulejmani krijg je heus nog wel verkocht en juist eerder aan een buitenlandse club omdat die hem niet week in week uit hebben zien ploeteren maar hem vooral nog kennen van zijn seizoen bij Heerenveen.quote:Op maandag 9 november 2009 14:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom niet? Ajax mag blij zijn als er een club komt die hem zou willen hebben.
En jij denkt dat clubs in het buitenland zomaar even een speler aantrekken zonder dat ze hem het laatste 2 seizoenen hebben zien spelen?quote:Op maandag 9 november 2009 14:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sulejmani krijg je heus nog wel verkocht en juist eerder aan een buitenlandse club omdat die hem niet week in week uit hebben zien ploeteren maar hem vooral nog kennen van zijn seizoen bij Heerenveen.
Hij staat anders nog wel steeds bekend als een groot talent dus ja.quote:Op maandag 9 november 2009 14:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En jij denkt dat clubs in het buitenland zomaar even een speler aantrekken zonder dat ze hem het laatste 2 seizoenen hebben zien spelen?
Mja maar als je nu al 2 jaar niets laat zien dan ga je daar natuurlijk wel aan twijfelen of het er ooit nog uit gaat komen. Hier in Nederland verlies je hem natuurlijk niet zo snel uit het oog maar ik vraag me af of ze hem momenteel in het buitenland nog op hun lijstjes hebben staan.quote:Op maandag 9 november 2009 14:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij staat anders nog wel steeds bekend als een groot talent dus ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |