abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65263854
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn wel meer kranten die het weleens mis hebben.

Jij bent nu vooral bezig met je campagne tegen de Telegraaf, maar ik hoor weinig inhoudelijks over de moraal van het verhaal van het artikel.
Welk artikel?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65263873
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welk artikel?
Over het rookverbod natuurlijk.
pi_65263910
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:10 schreef Halcon het volgende:
Er zijn wel meer kranten die het weleens mis hebben.
De een wat vaker dan de ander, en de een opzettelijker dan de ander.
quote:
Jij bent nu vooral bezig met je campagne tegen de Telegraaf, maar ik hoor weinig inhoudelijks over de moraal van het verhaal van het artikel.
De moraal van de krantenkop bedoel je?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65263972
Heb je daar nog een mening over?
pi_65263989
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Over het rookverbod natuurlijk.
Dat lijkt mij idd logisch in dit topic, maar je hebt geen artikel gepost.
pi_65264070
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat lijkt mij idd logisch in dit topic, maar je hebt geen artikel gepost.
Het artikel uit de papieren Telegraaf. Weet niet of het online staat.
pi_65264340
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het artikel uit de papieren Telegraaf. Weet niet of het online staat.
Ook weer zo kut aan telegraaf, artikelen zijn online moeilijk te vinden. Maar ik zoek wel effe.
pi_65264382
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook weer zo kut aan telegraaf, artikelen zijn online moeilijk te vinden. Maar ik zoek wel effe.
Veel artikelen uit de papieren versie staan niet volledig online. Dat is bij wel meer kranten zo volgens mij.
pi_65264669
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Veel artikelen uit de papieren versie staan niet volledig online. Dat is bij wel meer kranten zo volgens mij.
Zo zou het wel moeten zijn. Dat is namelijk een van de redenen dat kranten naar de klote gaan. Waarom de papieren versie kopen als alle artikelen toch gratis zijn te lezen op internet.

In de beginjaren van internet stonden verhalen nog wel beperkt op het net. Tegenwoordig staat niet alleen alles online, maar ook zo snel mogelijk.
pi_65264762
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo zou het wel moeten zijn. Dat is namelijk een van de redenen dat kranten naar de klote gaan. Waarom de papieren versie kopen als alle artikelen toch gratis zijn te lezen op internet.

In de beginjaren van internet stonden verhalen nog wel beperkt op het net. Tegenwoordig staat niet alleen alles online, maar ook zo snel mogelijk.
Ik moet zeggen dat ik zelfs ook nauwelijks nog kranten koop. Ik lees het wel online. Vaak heb ik toch pas ´s avonds tijd en door internet en radio is het nieuws uit de krant dan vaak al oud nieuws.
pi_65265069
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik zelfs ook nauwelijks nog kranten koop. Ik lees het wel online. Vaak heb ik toch pas ´s avonds tijd en door internet en radio is het nieuws uit de krant dan vaak al oud nieuws.
Heel begrijpelijk. Voor een actueel overzicht van het nieuws kun je gewoon ook beter internet raadplegen. Kranten moeten zich eigenlijk ook richten op de achtergronden. Het nieuws achter het nieuws. Dat soort verhalen zijn vaak een stuk langer en die lees ik daarom liever in de papieren versie met mn reet in een luie stoel dan achter een beeldscherm
pi_65265261
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk. Voor een actueel overzicht van het nieuws kun je gewoon ook beter internet raadplegen. Kranten moeten zich eigenlijk ook richten op de achtergronden. Het nieuws achter het nieuws. Dat soort verhalen zijn vaak een stuk langer en die lees ik daarom liever in de papieren versie met mn reet in een luie stoel dan achter een beeldscherm
Die tijd heb ik vaak alleen zaterdag, plus dat vaak alleen de zaterdageditie echte achtergrondverhalen bevat. Doordeweeks zijn het vaak vrij beknopte artikelen.

Behalve de zaterdageditie, voegt een krant weinig toe aan de informatie die ik krijg van internet, TV en radio.

Af en toe koop ik weleens de zaterdageditie, over het algemeen koop ik nauwelijks nog een krant. Maar wat je zegt klopt wel: het is relaxter om rustig in je stoel een leuk achtergrondverhaal te lezen, dan op een beeldchermpje te starten naar datzelfde artikel.
pi_65265519
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die tijd heb ik vaak alleen zaterdag, plus dat vaak alleen de zaterdageditie echte achtergrondverhalen bevat. Doordeweeks zijn het vaak vrij beknopte artikelen.

Behalve de zaterdageditie, voegt een krant weinig toe aan de informatie die ik krijg van internet, TV en radio.

Af en toe koop ik weleens de zaterdageditie, over het algemeen koop ik nauwelijks nog een krant. Maar wat je zegt klopt wel: het is relaxter om rustig in je stoel een leuk achtergrondverhaal te lezen, dan op een beeldchermpje te starten naar datzelfde artikel.
Wat doordeweeks betreft, daar heb je wel een punt. Alleen wordt elke dag wel een groot thematisch verhaal gepubliceerd in de kranten. Daarnaast heb je natuurlijk cinema op donderdag, boeken op vrijdag, gezondheid op woensdag enz. (VK dan he)

Maar fijn dat we, in tegenstelling tot het rookverbod, het hierover wel eens kunnen worden. Al is deze discussie natuurlijk erg off-topic.
pi_65265737
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat doordeweeks betreft, daar heb je wel een punt. Alleen wordt elke dag wel een groot thematisch verhaal gepubliceerd in de kranten. Daarnaast heb je natuurlijk cinema op donderdag, boeken op vrijdag, gezondheid op woensdag enz. (VK dan he)

Maar fijn dat we, in tegenstelling tot het rookverbod, het hierover wel eens kunnen worden. Al is deze discussie natuurlijk erg off-topic.
Cinema kijk ik online, net zoals boeken. Gezondheid sla ik altijd over in kranten.

In elk geval een punt waar we het over eens zijn. Toch weer een mooie opsteker.
pi_65266268
Imderdaad, dacht eigenlijk dat het nooit zou gebeuren
pi_65268364
Nog even voor de goede orde
quote:
Roken mag weer bij kleine horeca Beieren

Roken mag weer in de kleine horeca van de Duitse deelstaat Beieren. Vanaf 1 augustus om precies te zijn. Ook is vanaf dan in restaurants roken in aparte ruimtes toegestaan. En in biertenten zoals op het Oktoberfest kan de asbak terug op tafel.

Het rookverbod in Beieren was buitengewoon strikt. Zelfs rookruimtes waren niet toegestaan. Het verzet tegen de wetgeving was groot. De CSU, de politieke partij die mede-verantwoordelijk was voor de invoering van het verbod, werd hierop bij verkiezingen in september keihard afgerekend. Ook werden in de deelstaat talloze besloten rokersclubs opgericht, waartegen niet kon worden opgetreden.

De versoepeling geldt voor kroegen die uit 1 ruimte bestaan en behalve frituur- en magnetronvoer, of kleine koude gerechten, geen maaltijden serveren. Restaurants mogen een rookruimte inrichten, maar moeten er op toezien dat kinderen en jongeren daar niet naar binnen gaan. Ook in biertenten kan weer volop worden opgestoken.

De anti-rooklobby is uiteraard niet te spreken over de nieuwe regels, en de gezondheidszorg spreekt van een misplaatste knieval. Minister van Volksgezondheid Markus Söder (CSU) echter, stelt dat de aanpassing van de rookwet wat hem betreft voor de gewenste "juridische en sociale vrede" zorgt.
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:35:01 #142
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65271840
Deze is leuker:
quote:
Klacht over buiten roken in Hulst

HULST - De gemeente Hulst kan moeilijk optreden tegen overlast van mensen die buiten een horecaetablissement een sigaret staan te roken. Dat laat het gemeentebestuur weten aan M. Ruben uit Kloosterzande die bij de gemeente al twee keer zijn beklag heeft gedaan.

Ruben klopte aan bij de gemeente omdat hij 'geluidsoverlast' ondervond van de mensen die op het trottoir voor café De Kombuis in zijn woonplaats een sigaret stonden te roken.

Burgemeester en wethouders van Hulst wijzen de inwoner van Kloosterzande er op, dat het buiten roken een gevolg is van het per 1 juli vorig jaar afgekondigde rookverbod in de horeca.

"Het probleem van rokers in de buitenlucht is niet simpel aan te pakken. De overlast die ze veroorzaken is momenteel niet wettelijk geregeld."

Alleen als rokers 'onaanvaardbare hinder' veroorzaken op het trottoir of aan de weg, kan ingegrepen worden op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening. Maar dan moet de overlast wel vast gesteld worden door een toezichthouder van de gemeente of de politie, aldus het antwoord aan Ruben.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65272377
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:59 schreef KoosVogels het volgende:
Imderdaad, dacht eigenlijk dat het nooit zou gebeuren
Samen komen jullie er wel uit?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_65273774
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Samen komen jullie er wel uit?
Nu het roken nog
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:36:18 #145
3542 Gia
User under construction
pi_65276845
tvp
pi_65280413
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:35 schreef MikeyMo het volgende:
Deze is leuker:
[..]

Wat zei ik het is gewoon wachten p klachten. persoonliojk vind ik klachten over lawaai te ver gaan want dat is er ook als mensen niet roken. Maar Het blijft een voorbeeld van hoe slecht ondernemersschap problemen oplevert voor rokers, klanten en buurtbewoners.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:10:54 #147
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65280426
iets uitgebreider stuk
quote:
Amsterdam verplaatst asbak van binnen naar buiten

Steeds meer horecagelegenheden in Amsterdam kiezen eieren voor hun geld en houden zich aan het rookverbod, meldt de Amsterdamse lokale zender AT5. De bedrijven kunnen zich de hoge boete of zelfs tijdelijke sluiting niet veroorloven. Tegelijkertijd verschijnen de asbakken binnenkort weer op verwarmde terrassen in Amsterdam-centrum.

Martijn Kruif van het hoofdstedelijke Pacific Parc meldt dat hij van de Voedsel en Warenautoriteit (VWA) te horen heeft gekregen dat hem wellicht een sluiting van 'n paar weken boven het hoofd hangt, als hij zich niet aan het rookverbod houdt. Irma Ruscaa van De Blauwe Druif, ook in Amsterdam, vertelt hetzelfde verhaal: de VWA heeft gedreigd met een boete tot 18.000 euro.

Beide horecazaken hebben vervolgens de asbakken van tafel gehaald, omdat anders gevreesd wordt voor het einde van het bedrijf. De ondernemers willen afwachten wat de rechter in Groningen gaat doen in de eerste rechtszaak die in deze kwestie gaat spelen tegen het daar gevestigde café De Kachel.

Terrasverwarming

Terwijl de asbakken binnen dus van tafel gaan, verschijnen ze binnenkort weer op de terrassen in Amsterdam-centrum. Daar start op korte termijn een proef met verwarmde terrassen. Ditmaal voor een periode van twee jaar. Stadsdeel Centrum is aangewezen als proefgebied omdat daar de meeste horecazaken gevestigd zijn. Verrassend, want eerder liet de Amsterdamse politiek weten niets te zien in zulke verwarming.

Een vorige proef, begin 2008, mislukte omdat er maar weinig ondernemers aan meededen. De test duurde maar kort, waardoor veel ondernemers het niet zagen zitten om te investeren in verwarming die misschien snel weer weg zou moeten. Bij die proef ging het om een bepaald postcodegebied, de nieuwe proef beslaat het hele centrum.

Bij die proef wordt gelet op 'klimaatneutraal' verwarmen. Minister van Milieubeheer Jacqueline Cramer (PvdA) spoorde gemeenten vorig jaar om het gebruik van terrasverwarming terug te dringen, vanwege het energieverbruik.

Amsterdamse horecaondernemers die mee willen doen, moeten nog heel even wachten, want op dit moment legt de gemeente samen met Koninklijk Horeca Nederland de laatste hand aan de precieze voorwaarden waaraan voldaan moet worden.
[..]
pi_65280575
Moet je nagaan dat CAN roken op het terras ook wil verbieden. Dan mag je alleen nog in je eigen huis en donkere, verlaten steegjes roken.
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:16:58 #149
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65280653
CAN kan zoveel willen, moeten ze eerst maar eens dat op de politieke agenda zien te krijgen
[..]
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:19:45 #150
3542 Gia
User under construction
pi_65280761
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
Moet je nagaan dat CAN roken op het terras ook wil verbieden. Dan mag je alleen nog in je eigen huis en donkere, verlaten steegjes roken.
Als die cafés allemaal een paar jaar geleden terrasverwarming (met rookverbod voor het terras)hadden aangelegd voor de nietroker die graag uit de rook wil zitten, dan was dat hele rookverbod er wellicht niet gekomen. Er werd totaal NIETS gedaan voor de nietroker. Uit het oogpunt "ze zitten al jaren zonder klagen in de rook, dus hoef ik niets voor ze te doen".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')