Ja klopt, een of andere Ab Klink.quote:Op maandag 19 januari 2009 20:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ow leuk
oftwel; meer info gaarne
Zal vast wel gaan over iemand die voor het rookverbod is
Nou ja het is dus zo dat voor 2000 op elke werkplek gerookt werd zo'n beetje; van de kroeg tot de postkamer van de TPG, van kantoor tot bouwvakkerskeet. Toen kwam die rechterlijke uitspraak en was de overheid verplicht een wet te ontwerpen waarin vast stond dat men recht heeft op die rookvrije werkplek. Vanaf dag 1 stond vast dat dat ook voor de horeca geldt, alleen die wilde een uitstel zodat ze zelf maatregelen konden gaan treffen. Hoe dan ook, het was al sinds 2000 bekend dat elke werkplek op zich tabaksrookvrij zou worden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:02 schreef prupke het volgende:
[..]
Ok
Rookvrije werkplek kan ik me goed voorstellen (ben er zelf ook de dupe van maar goed, ik heb ruggegraat)
omdat je daar je geld moet verdienen.
Mensen die voor 2000 in de kroeg werkten wisten waar ze aan begonnen en daarmee wisten ze ook wat ze konden oplopen aan eventuele aandoeningen qua roken betrefd/t (kutspelling)
Ik ben van mening dat je in een kroeg gewoon mag roken ( daar zijn die ruimtes voor gemaakt ...)
Restaurant..niet roken (ok snap en begrijp ik ook)
Maar verder vind ik het allemaal wat overtrokken
In 2000 of zelfs in 2004 had ik dat een hele mooie oplossing gevonden, en ik denk heel veel nietrokers.quote:Op maandag 19 januari 2009 23:08 schreef MikeyMo het volgende:
En ik heb ook al gezegd dat als er een rookkroegje of 2 3 op een centrum van 15 kroegen zijn dan zul je mij ook niet horen mopperen.
Nee, maar dat is ook wel menselijk volgens mij. Mijn leraar milieurecht noemde ooit het NIMBY (Not In My Back Yard) principe, dat sloeg meer op windmolens, iedereen vindt ze prachtig, want ja, het zijn mooie grote symbolen van goed doen voor het milieu etc, maar owee als men ze kan zien vanuit de achtertuin, dan is het horizonvervuiling.. (idem met daklozenopvang in de buurt, of nog leuker, junks) Het is altijd makkelijker wijzen naar iets of iemand anders, en helemaal als je zelf iets doet wat eigenlijk gewoon a-sociaal is.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:29 schreef MikeyMo het volgende:
Mja, je kunt idd niet echt zeggen dat het lange-termijn-ondernemen in deze wereld echt aanwezig is...
quote:Versoepeling rookverbod in Beieren
München - Het strikte rookverbod in de Duitse deelstaat Beieren wordt versoepeld. Vanaf augustus mag er in kleine kroegen en in speciale rookruimtes weer gerookt worden. Ook in biertenten zoals op het Oktoberfest in München mag de asbak weer op tafel.
Het rookverbod in Beieren was het strengste in heel Duitsland; anders dan in andere deelstaten stond de wet geen uitzonderingen en zelfs geen rookruimtes toe.
De strenge regels hebben in Beieren tot veel protest geleid. Ook werden ze veelvuldig ondermijnd door de oprichting van speciale rookclubs. Volgens het Beierse ministerie van Gezondheid waren de regels niet te handhaven en zorgt de versoepeling voor 'maatschappelijke rust'.
is dit niet al oud nieuws?quote:
quote:Rookverbod Beieren versoepeld
Ruim twee maanden na de invoering van een streng rookverbod in de horeca in Beieren, heeft de regering in de Duitse deelstaat de maatregelen al weer afgezwakt. Mogelijk uit opportunisme in verband met belangrijke verkiezingen in september.
Rookverbod Beieren versoepeld
Premier Günther Beckstein liet dinsdag na kabinetsberaad weten dat er dit jaar nog wel gerookt mag worden in bier- en feesttenten. Begin 2009 wordt de uitzondering weer ongedaan gemaakt.
Beckstein gaf als reden ‘veiligheidsoverwegingen’ met het oog op het jaarlijkse Oktoberfest, het beroemdste bierfestijn ter wereld.
De autoriteiten zeggen te vrezen voor ongeregeldheden in de feesttenten als een deel van de bezoekers zich niet aan het rookverbod houdt, zoals buitenlandse bezoekers die mogelijk niet op de hoogte zijn.
Maar tijdens het Oktoberfest van 20 september tot 5 oktober worden er op 28 september ook net deelstaatverkiezingen gehouden in Beieren. Volgens critici is dat de ware reden voor de tijdelijke versoepeling.
De christendemocratische CSU van Beckstein behaalde bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2 maart het slechtste resultaat in ruim 40 jaar. Een verband met de invoering van het rookverbod werd snel gelegd.
De fractievoorzitter van de sociaaldemocratische oppositiepartij SPD, Franz Maget, sprak dinsdag van ‘puur boerenbedrog’ van de regering. Ook binnen de CSU zelf is het besluit niet onomstreden.
‘Ik ben al 26 jaar volksvertegenwoordiger en het is in die periode nog nooit gebeurd dat we na acht weken tijd alweer een wet veranderen’, aldus CSU-parlementariër Max Strehle.
Voor dat laatste betalen ze nu de rekening. En maar blijven janken i.p.v. ondernemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:10 schreef Pinball het volgende:
[..]
In 2000 of zelfs in 2004 had ik dat een hele mooie oplossing gevonden, en ik denk heel veel nietrokers.
Een dure rooklicentie voor 2 of 3 kroegen, de rest rookvrij. Prima.
Maar daar is het nu te laat voor, want zoals altijd was de horeca vooral bezig met de korte termijn.
dacht ik eerst ook, heb het even nagezochtquote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
is dit niet al oud nieuws?
dit bericht is van augustus vorig jaar
[..]
De vers bericht uit Duitsland dus het is nog in weinig Nederlandse media te vinden.quote:Rauchverbot: Bayern: Qualmen in kleinen Kneipen wieder erlaubt
© ZEIT online, Tagesspiegel | 20.01.2009 16:37
Knapp vier Monate nach dem CSU-Debakel bei der Landtagswahl hat die schwarz-gelbe Regierung das strikte Rauchverbot in Bayern gelockert. Vom 1. August an ist das Rauchen in kleinen Einraum-Kneipen wieder erlaubt.
Gesundheitsminister Markus Söder (CSU) betonte, der Gesundheitsschutz habe nach wie vor Vorrang. Das alte Gesetz sei aber vielfach unterlaufen worden und habe "völligen Wildwuchs" verursacht, sagte Söder mit Blick auf die vielen tausend Raucherclubs in Bayern. Die Neuregelung werde "Rechts- und Gesellschaftsfrieden" schaffen. Ärzte protestierten jedoch gegen die Lockerung.
Das Bundesverfassungsgericht hatte im Sommer 2008 die bisherigen Rauchverbote mit Ausnahmeregelungen in fast allen Bundesländern gekippt. Der Nichtraucherschutz in Bayern galt als der strikteste, war aber verfassungsmäßig. Die neue CSU/FDP-Regierung hatte dann jedoch versprochen, ebenfalls Ausnahmen zuzulassen, die aber den Vorgaben aus Karlsruhe entsprechen sollten.
Het frapante is trouwens dat de rechter het rookverbod in Beieren goedgekeurd had van de zomer.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:15 schreef Vito_Rozzo het volgende:
[..]
dacht ik eerst ook, heb het even nagezocht
[..]
De vers bericht uit Duitsland dus het is nog in weinig Nederlandse media te vinden.
Ik neem aan dat de wijze waarop jij jezelf pleegt te informeren voor niemand hier een verrassing mag heten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:58 schreef Halcon het volgende:
Las in de Telegraaf trouwens een kop dat het rookverbod prima werkt!
Jij leest nooit de voorpagina?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de wijze waarop jij jezelf pleegt te informeren voor niemand hier een verrassing mag heten.
Niet van de Telegraaf nee. De Telegraaf is zegmaar de Prive van krantenland. En nee, dat is geen compliment.quote:
Je bent niet vies van vooroordelen. Telegraaf heeft bijvoorbeeld een financieel gedeelte waar een zogenaamde kwaliteitskrant als de Volkskrant niet aan kan tippen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet van de Telegraaf nee. De Telegraaf is zegmaar de Prive van krantenland. En nee, dat is geen compliment.
Ik kom doorgaans verder dan de kop, ik kom meestal ook wel verder dan de voorpagina en het is doorgaans niet van de telegraaf. Nou is een artikel uit de telegraaf niet per definitie oninteressant, het feit dat je een drietal of viertal vetgedrukte woorden hebt gelezen lijkt me wat erg mager om een hele post aan te wijden.quote:
Welk artikel? Het gaat om een kop die er laatst was. Kan het nog vager?quote:Het is te makkelijk om meteen te zeuren over de bron i.p.v. over de inhoud van het artikel.
De kop viel me gewoon op. Zeker na al het geblaat hier van o.a. Papierversnipperaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kom doorgaans verder dan de kop, ik kom meestal ook wel verder dan de voorpagina en het is doorgaans niet van de telegraaf. Nou is een artikel uit de telegraaf niet per definitie oninteressant, het feit dat je een drietal of viertal vetgedrukte woorden hebt gelezen lijkt me wat erg mager om een hele post aan te wijden.
Hoezo vooroordelen. Telegraaf is ook gewoon het uitschot van krantenland. Ik vind het ook buitengewoon vervelend lezen, die schreeuwerige pagína's. De artikelen, en met name de koppen erboven, zijn buitengewoon sensationeel en geven vaak een vertekend beeld van de waarheid.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je bent niet vies van vooroordelen. Telegraaf heeft bijvoorbeeld een financieel gedeelte waar een zogenaamde kwaliteitskrant als de Volkskrant niet aan kan tippen.
Ook op bijvoorbeeld de objectiviteit van NRC valt best het een en ander aan te merken.
Het is te makkelijk om meteen te zeuren over de bron i.p.v. over de inhoud van het artikel.
Dat valt allemaal wel mee hoor. Bepaalde pagina´s uit de Telegraaf sla ik ook over, maar veel artikels zijn gewoon prima en aan met name het financiele gedeelte kan menig "kwaliteitskrant" een puntje zuigen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo vooroordelen. Telegraaf is ook gewoon het uitschot van krantenland. Ik vind het ook buitengewoon vervelend lezen, die schreeuwerige pagína's. De artikelen, en met name de koppen erboven, zijn buitengewoon sensationeel en geven vaak een vertekend beeld van de waarheid.
Zie, daar ga je al. Dat krijg je nou wanneer je de Telegraaf leest.quote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie, daar ga je al. Dat krijg je nou wanneer je de Telegraaf leest.
Er zijn wel meer kranten die het weleens mis hebben.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
Niet echt eigenlijk. Behalve dat ik de telegraaf gewoon helemaal niets vind. En dat kun jij wel tegenspreken. Maar meer dan eens zijn verhalen geplaatst die gewoonweg kwetsend zijn voor de hoofdrolspelers doordat er verkeerde informatie wordt gebracht.
Maargoed, als jij de telegraaf hoog in het vaandel hebt dan moet je dat helemaal zelf weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |