Kortom: rotweer!quote:Pluies et vent fort en matinée (60/80km/h) avec de fortes averses parfois accompagnées d'orage et de grêle puis retour de quelques éclaircies par l'ouest (risque de quelques averses)
Dus je loopt nu buiten rond in korte broek en t-shirt?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:20 schreef Fogel het volgende:
We hebben hier een hittegolf, het is al een week niet onder de -5 geweest.
Korte broek vind ik niks, zelfs in de zomer, maar t-shirt klopt wel (voor max 10 minuten buiten ga ik geen jas aantrekken)quote:Op woensdag 21 januari 2009 06:49 schreef breaky het volgende:
[..]
Dus je loopt nu buiten rond in korte broek en t-shirt?
Kun je een dagje zon hiernaartoe sturen? Please?quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:13 schreef maartena het volgende:
[ afbeelding ]
We krijgen weer eens wat regen voor de verandering. Verder heerlijke temperaturen, ideaal winterweertje
Lijkt alsof iemand aan oefenen is om een sinus uit de vrije hand te tekenen, van links naar rechts wordt die steeds beterquote:Op woensdag 4 februari 2009 15:50 schreef Draz het volgende:
[ afbeelding ]
Typisch Deens
Had ik al gezegd dat het record vriezen-dan-wel-niet-vriezen naar dit land mag gaan?
Wat is bij jullie de definitie van 'koud'?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:34 schreef Prego het volgende:
vanochtend koud en veel mist, tot ik vanmiddag iets vreemds zag en voelde: de zon!![]()
quote:Different responses to cold weather
This was posted by a Norwegian on a message board that I frequent.
+15°C / 59°F
This is as warm as it gets in Norway, so we'll start here.
People in Spain wear winter-coats and gloves.
The Norvegians are out in the sun, getting a tan.
+10°C / 50°F
The French are trying in vain to start their central heating.
The Norvegians plant flowers in their gardens.
+5°C / 41°F
Italian cars won't start.
The Norvegians are cruising in cabriolets.
0°C / 32°F
Distilled water freezes.
The water in Oslo Fjord gets a little thicker.
-5°C / 23°F
People in California almost freeze to death.
The Norvegians have their final barbecue before winter.
-10°C / 14°F
The Brits start the heat in their houses.
The Norvegians start using long sleeves.
-20°C / -4°F
The Aussies flee from Mallorca.
The Norvegians end their Midsummer celebrations.
Autumn is here.
-30°C / -22°F
People in Greece die from the cold and disappear from the face
of the earth.
The Norvegians start drying their laundry indoors.
-40°C / -40°F
Paris start cracking in the cold.
The Norvegians stand in line at the hotdog stands.
-50°C / -58°F > Polar bears start evacuating the North Pole.
The Norvegian army postpones their winter survival training
awaiting real winter weather.
-70°C / -94°F
The false Santa moves south.
The Norvegian army goes out on winter survival training.
-183°C / -297.4°F
Microbes in food don't survive.
The Norvegian cows complain that the farmers' hands are cold.
-273°C / -459.4°F
ALL atom-based movent halts.
The Norvegians start saying "Faen, it's cold outside today."
-300°C / -508°F
Hell freezes over, Norway wins the Eurovision Song Contest.
Kom maar halen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:29 schreef Bora-Bora het volgende:
Kun je een dagje zon hiernaartoe sturen? Please?
Was drie weken terug in Canada in Ontario..... 30 cm sneeuw, en -30 Celcius 'snachts, -23 Celcius overdag.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:37 schreef Fogel het volgende:
Wat is bij jullie de definitie van 'koud'?
ik heb eerlijk gezegd geen zin in die discussiequote:Op woensdag 4 februari 2009 20:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Deze zie ik af en toe voorbij komen voor de definitie hier:
[..]
Leuke samenvatting!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
[..]
Okee! In mei ben ik waarschijnlijk in de buurt!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Kom maar halen.
Als je het weer mee kan krijgen naar Frankrijk, dan mag je het houden.
En die temperatuurlijn die rood wordt zogauw 'ie boven het nulpunt uitkomt; zo lijkt het net of het dan bloedheet is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:50 schreef Draz het volgende:
[ afbeelding ]
Typisch Deens
Had ik al gezegd dat het record vriezen-dan-wel-niet-vriezen naar dit land mag gaan?
In Mei kan het ook nog regenen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:49 schreef Bora-Bora het volgende:
Okee! In mei ben ik waarschijnlijk in de buurt!![]()
(Dan weet ik tenminste zeker dat 't warm genoeg is.)
Vervang Norwegians voor Michiganders en ik zie 'm ook wel eens voorbij komen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
[..]
En een klamme, vochtige zomer.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:26 schreef popolon het volgende:
Maar wij hebben dan weer een warme zomer.
Sommige dagen maar meestal is het prima.quote:
Is het in 'onze' zomertijd daar ook zo heet?quote:Op zondag 8 februari 2009 15:15 schreef qwerty_x het volgende:
de afgelopen dagen 35 graden
en volgende week gaat de wintertijd in
idem hier vanmiddag maar inmiddels sneeuwt hetquote:Op donderdag 12 februari 2009 14:30 schreef Bora-Bora het volgende:
Gek genoeg vrij zonnig met dreigende donkere wolken!
En hier heeft het wel 5 minuten gesneeuwd.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:57 schreef Prego het volgende:
[..]
idem hier vanmiddag maar inmiddels sneeuwt het
Je houd van koud?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:01 schreef popolon het volgende:
3 juli en de koudste 3 juli ooit.Het is zo'n 16 tot 18 graden. Iedereen klaagt en ik ben zo blij als een kind.
Geweldig weer.
Waar is dat?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:13 schreef illusions het volgende:
Hier 35 tot 40 graden, al 3 weken geen regen. Daarvoor 6 weken geen regen gehad. Best lekka.
Kom je nog een weekje skien bij je zuiderburen of durf je dat ook niet aan, net als al die landgenoten... oh, moment... ha... haaa.... hatsjoe!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:37 schreef qwerty_x het volgende:
Het is duidelijk winter hier: 18 graden en velen hebben de mutsen en handschoenen uit de kast gehaald.
Ik zal blij zijn als de normale temperaturen weer aanbreken.
ik ga liever surfen in het noorden !quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Kom je nog een weekje skien bij je zuiderburen of durf je dat ook niet aan, net als al die landgenoten... oh, moment... ha... haaa.... hatsjoe!
Heerlijk weer.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:03 schreef breaky het volgende:
[..]
Je houd van koud?
Volgens mij is 16-18 graden standaard voor Nederland in Juli trouwens![]()
Die Brazilianen zijn zo gay dat ze niet gaan voor een griepjequote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:54 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ik ga liever surfen in het noorden !
extra voordeel: daar spreken ze tenminste een taal waar ik geen moeite mee heb
Bij jullie is nu de winter he?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 01:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die Brazilianen zijn zo gay dat ze niet gaan voor een griepje
Vandaag een graad of 18, lekkerder wordt het niet
Ik zeg altijd dat het herfst is maar dat het maar een keer per maand hard regent. Dat komt meestal uit, al is het wel een paar jaar per weken per jaar dat de temperatuur amper boven de 10 graden komt en de nachten echt koud zijnquote:Op zaterdag 4 juli 2009 02:18 schreef StarmanFR het volgende:
dat is eigenlijk gewoon een mooie lente, voor NL althansMaar de winters daar in Brazilie worden nooit echt koud of wel?
Offtopic: die quote in je signature is toch van Berlusconi?
Ja, het viel me ook al op dat dat bij jullie niet het geval was!quote:
Het koelt dan wel lekker af. Maar het zijn wel vaak van die stortbuien hoor. En laatst waren mijn schoenen beschimmeld omdat ze gewoon niet droog werdenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:04 schreef Bora-Bora het volgende:
Dan is de regen ook gelijk minder erg, lijkt me? Of niet?
Oja, da's wel minder dan...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:14 schreef breaky het volgende:
Het koelt dan wel lekker af. Maar het zijn wel vaak van die stortbuien hoor. En laatst waren mijn schoenen beschimmeld omdat ze gewoon niet droog werden
Toen waren mijn schoenen bruin met groene stippels
Trouwens, ze zaten er blijkbaar wel flink naast, voor woensdag;quote:Op dinsdag 14 juli 2009 03:05 schreef Bora-Bora het volgende:
En tel daar een paar graadjes bij op, want de "officiële" temperatuur wordt hier op de verkeerde plek genomen.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:48 schreef aroha-nui het volgende:
"sunny" bay of plenty
koud
zit hier nou 3 maanden en ze blijven beweren "is het normaal nooit, hoor!"
Yeah, right....
Huizen zijn niet geisoleerd, en alleen de woonkamer wordt verwarmd. Ik slaap dus in de woonkamer
Ze houden zich gewoon voor de gek, hier. Tis helemaal geen tropisch paradijs![]()
wat zijn die zwarte teerachtige bassins op die foto in jouw fobo als ik vragen mag?quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:38 schreef Lyrebird het volgende:
Het is hier in Japan nu 33 graden met een luchtvochtigheid van 56%
Daar kan ik wel mee leven. Maar ondertussen brengt de Japanse bureaucratie mij tot wanhoop.
De tooltip zegt "traditioneel kleuren van stoffen"quote:Op vrijdag 17 juli 2009 03:58 schreef Manono het volgende:
[..]
wat zijn die zwarte teerachtige bassins op die foto in jouw fobo als ik vragen mag?
Yeah, en volgens mij een softwarematige verteller die een stukje tekst oplas.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 04:21 schreef popolon het volgende:
Ja dan krijg je altijd van die leuke piepjes op je radio en tv.
Zoals Wonderer eerder aangaf, zijn het baden waarin met indigo inkt stoffen op een traditionele manier gekleurd worden. Onder de baden hebben ze een fikkie gestoken, waardoor het binnen broeierig warm was. Net zo warm als het nu in mijn kantoor is..quote:Op vrijdag 17 juli 2009 03:58 schreef Manono het volgende:
[..]
wat zijn die zwarte teerachtige bassins op die foto in jouw fobo als ik vragen mag?
Het is ook wel erger dan vorig jaar, vind ik.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:48 schreef aroha-nui het volgende:
"sunny" bay of plenty
koud
Yeah, right....
Huizen zijn niet geisoleerd, en alleen de woonkamer wordt verwarmd. Ik slaap dus in de woonkamer
Ze houden zich gewoon voor de gek, hier. Tis helemaal geen tropisch paradijs![]()
Bij Nieuw Zeeland heb ik nooit gedacht aan een warm tropisch paradijjs...well aan ruige natuur met veel bergen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:48 schreef aroha-nui het volgende:
"sunny" bay of plenty
koud
Yeah, right....
hoi,quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:18 schreef Rosella het volgende:
[..]
Het is ook wel erger dan vorig jaar, vind ik.Eerder begonnen, grauwer. Vorig jaar zat ik regelmatig in de winter buiten in het zonnetje, dit jaar nog weinig kans voor gehad.
Wat betreft de huizen heb je inderdaad helemaal gelijk. Ik weet ook niet waarom het zo is eigenlijk, misschien is het inderdaad een soort ontkenningsfase... "Het is hier heus wel warm hoor!"Het strookt ook niet echt met het "clean and green" imago dat ze hier zo graag willen hebben. Stoken is zooo inefficient in een slecht geisoleerd huis. Maar goed, 3 maanden per jaar doorbijten en dan is het weer te doen.
Ja, het zuid eiland bijvoorbeeld is gewoon sneeuw, skien etcetera. Maar waar ik zit, Whakatane, hebben ze altijd de zomer in de kop. Lokale overheid heeft de slogan "Living with the sun"quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:16 schreef breaky het volgende:
[..]
Bij Nieuw Zeeland heb ik nooit gedacht aan een warm tropisch paradijjs...well aan ruige natuur met veel bergen.
Trouwens hier waar ik woon kan het ook flink koud zijn. Tropisch betekend helaas dus niet altijd warm.
Gewoon met je muis op het plaatje staan en even wachten, komt ie vanzelf tevoorschijnquote:Op vrijdag 17 juli 2009 06:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zoals Wonderer eerder aangaf, zijn het baden waarin met indigo inkt stoffen op een traditionele manier gekleurd worden. Onder de baden hebben ze een fikkie gestoken, waardoor het binnen broeierig warm was. Net zo warm als het nu in mijn kantoor is..
btw, waar kan ik die tooltip vinden?
Ah, er wordt geduld gevraagd. Ik zal het eens proberen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:10 schreef wonderer het volgende:
[..]
Gewoon met je muis op het plaatje staan en even wachten, komt ie vanzelf tevoorschijn
Ik zie toch echt de beschrijving die je bij het uploaden hebt meegegeven...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ah, er wordt geduld gevraagd. Ik zal het eens proberen.
"userphoto".. en dat bij alle 21 plaatjes.
Christchurch.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:16 schreef aroha-nui het volgende:
[..]
hoi,
waar zit je?
Toen ik aankwam verbaasde ik me over de vele reclames voor griepmedicijnen. Snap ik nu helemaal.
Knettergek, met blote voeten, korte broek en t-shirt rondlopen bij nul graden celcius![]()
Echt ontkenning, hoor.
3 maanden per jaar? We hebben toch nog 2 maanden te gaan?
Nou ja, zo lang jullie het zien, is het best. Gebruik je Firefox? Ik gebruik IE.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik zie toch echt de beschrijving die je bij het uploaden hebt meegegeven...
En dat was nota bene voor de griep A-epidemie! Wat zal het nu wel niet worden!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:16 schreef aroha-nui het volgende:
[..]
hoi,
waar zit je?
Toen ik aankwam verbaasde ik me over de vele reclames voor griepmedicijnen. Snap ik nu helemaal.
Schitterende foto's inderdaad! Super!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 07:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nou ja, zo lang jullie het zien, is het best. Gebruik je Firefox? Ik gebruik IE.
Ik vind het wel goed zo ja. Kan er prima mee leven, dus mij hoor je niet klagen. Overigens is een urenlange regenbui ook best om te genieten, maar dat seizoen komt pas later dit jaar.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 06:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ben je daar blij mee?
Hier is de lente alweer begonnen
Ja ben ik met je eens: regen in tropischer landen is een heel andere beleving dan dat eeuwige grijze gemiezer van het klimaat in NL bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 07:17 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed zo ja. Kan er prima mee leven, dus mij hoor je niet klagen. Overigens is een urenlange regenbui ook best om te genieten, maar dat seizoen komt pas later dit jaar.
Dat dus... en niet anders.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:22 schreef Bora-Bora het volgende:
Vannacht was het hier 25° en nu zo'n 31°. Aangenaam dus.
Ik heb 1 dag motregen gehad hier.. verschrikkelijk is dat. Ten eerste is het maar 25 graden (dus trui aan) ten tweede kun je niets, want je wordt nat buiten. Nah, dat kennen we allemaal wel van Nederland.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:31 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja ben ik met je eens: regen in tropischer landen is een heel andere beleving dan dat eeuwige grijze gemiezer van het klimaat in NL bijvoorbeeld.
Ja, maar jij woont onder de evenaar, daar hoort het te sneeuwen en koud te zijn nuquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:25 schreef flipsen het volgende:
http://www.snow-forecast.com/resorts/Catedral/6day/top
Ik ga nu maar zo zoetjes aan weer richting strand.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:22 schreef Fogel het volgende:
Eek, wat akelig bora... als zelfs jij het al heet vindt dan ben ik driedubbel zo blij dat ik daar niet ben!
Wij hadden eergister in deze provincie al op 4 plekken nachtvorst (in mijn stad was het 3-5 graden boven 0), het gaat weer de goede kant op
updatequote:Op donderdag 16 juli 2009 17:48 schreef aroha-nui het volgende:
"sunny" bay of plenty
koud
Yeah, right....
Hmmm dan zit er toch toch wel wat verschil tussen Laos en Indonesie qua klimaat. Best wel wat grijze dagen hier met motregen soms en het kan hier flink afkoelen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat dus... en niet anders.
[..]
Ik heb 1 dag motregen gehad hier.. verschrikkelijk is dat. Ten eerste is het maar 25 graden (dus trui aan) ten tweede kun je niets, want je wordt nat buiten. Nah, dat kennen we allemaal wel van Nederland.
25 graden en een strakblauwe lucht. De zon stata nog net niet in de tuin zo vroeg in de ochtend.quote:
Gisteren ook een foto gemaakt van de maan hier.. ff zoeken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 03:44 schreef maartena het volgende:
Mooie "harvest moon" vanavond toen ik naar huis reed..... niet zelf een foto genomen, maar dat zag er zo uit ongeveer:
[ afbeelding ]
Maar ik zie wel hoe dat rood had moeten zijn. Erg mooi dat soort luchten. Die zijn hier zeldzaam, sowieso van die 'schapenwolkjes'. Het is strakblauw, nevel, grote wolken of noodweer.quote:Op dinsdag 3 november 2009 04:59 schreef popolon het volgende:
Die is mooi. Ik nam deze een week of wat geleden toen ik net wakker werd, ook wel aardig.
[ afbeelding ]
Helaas komt de roze gloed er niet zo goed uit op de foto.
Shit, ik woon te noordelijk!quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:18 schreef MasoMenos het volgende:
Hehe hier in Sevilla blijft het zo rond de 35 graden schommelen.
De afgelopen maanden zijn de temperaturen eigenlijk niet lager dan 30 geweest.
Ik moet zeggen dat ik er wel van geniet(H)
Boven Spanje. Te noordelijk dus!quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:39 schreef MasoMenos het volgende:
[..]
Hehe waar in het noorden woon je?
Hmm, het regende een dag of 10 geleden anders behoorlijk, daar!quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:18 schreef maartena het volgende:
Het klimaat in Spanje is het best te vergelijken met California eigenlijk.....
Ja, je zat dan inderdaad NET in de eerste regen sinds April 2009..... en tevens de laatste, want het heeft sindsdien ook niet meer geregend.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Hmm, het regende een dag of 10 geleden anders behoorlijk, daar!![]()
Door de mist konden we het hele Hollywood-ding niet eens zien!
Zuid Californië en Zuid-Spanje dan, want bijv in San Francisco is het ook gemiddeld best een stukje frisser.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:32 schreef MasoMenos het volgende:
Ik denk dat je het weer in Californie inderdaad het beste kan vergelijk met het weer in zuid Spanje, want in het noorden regent het nog best wel vaak. De laatste keer dat het hier regende was 2 weken geleden en daarvoor was het al een paar maanden geleden.
Hier verliezen veel bomen hun bladeren ook....niet omdat het te koud is maar omdat het te droog is. Hier is het nu ook merkbaar koeler....vooral 's avonds moet ik weer een lichte jack dragen...dan is het voor mij al te koud!quote:Op dinsdag 3 november 2009 04:43 schreef maartena het volgende:
De straat bij mij is inderdaad ook weer helemaal in herstkleur. California mag dan een mild klimaat hebben.... genoeg bomen te vinden die hun bladeren verliezen.
Herfstkleuren!
Hier op een 45 minuten buiten Jakarta is het dragen van een jacket op de motor wel handig, omdat het toch frisjes kan zijn (20-25 graden). Toch wel prettig dat je in de namiddag en avond lekker de deuren open kunt zetten als er een zuchtje wind is.quote:Op woensdag 4 november 2009 05:51 schreef breaky het volgende:
[..]
Hier verliezen veel bomen hun bladeren ook....niet omdat het te koud is maar omdat het te droog is. Hier is het nu ook merkbaar koeler....vooral 's avonds moet ik weer een lichte jack dragen...dan is het voor mij al te koud!
Ik had de goede periode uitgekozen om te reizen merk ik wel. Ik heb daar alleen maar goed weer gehad.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:11 schreef Rbhp het volgende:
15 graden vandaag, morgen 20, vrijdag 25 graden..... vaag weer hier.
Sneeuw lijkt me ook wel weer een keer leuk, maar ach, straks als ik met Kerst in een korte broek rondloop weet ik weer dat sneeuw geen echte noodzaak is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:03 schreef Ramcolijn het volgende:
zit nog te wachten op dit, misschien ligt er wat als ik morgenvroeg wakker word![]()
http://www.yle.fi/uutiset(...)xpected_1146774.html
Da's best droog zeg maar.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:42 schreef maartena het volgende:
Ik geloof dat we.... als de weersvoorspellingen niet wijzigen, we zo tegen het einde van de week voor de 3e keer sinds April ongeveer weer eens wat regen krijgen. Prima, want de natuur heeft het nodig!
Idem hier.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:39 schreef indahnesia.com het volgende:
Sneeuw lijkt me ook wel weer een keer leuk, maar ach, straks als ik met Kerst in een korte broek rondloop weet ik weer dat sneeuw geen echte noodzaak is.
Woestijn klimaat he. Als het warm is, is het ook niet van die klamme, drukkende warmte, zeg maar de soort waar je bij enige inspanning al meteen als een idioot staat te zweten...... Droge hitte ftw.quote:
Yep. California is dan ook 1240 kilometer in lengte, wat ongeveer precies de hemelsbrede afstand is tussen Nantes, halverwege Frankrijk aan de westkust, en Cadiz, in het uiterste zuiden van Spanje.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:11 schreef Bora-Bora het volgende:
Zuid Californië en Zuid-Spanje dan, want bijv in San Francisco is het ook gemiddeld best een stukje frisser.
Die optie heb ik niet echt, er ligt kennelijk eeuwige sneeuw op de hoogste piek in dit land, maar daar kom je niet echt eenvoudig. Ligt in het meest afgelegen gebied van heel Indonesie.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Idem hier.![]()
Echter, ik heb wel de optie om naar de sneeuw te gaan..... in de San Bernadino Mountains ligt van December tot Februari gewoon sneeuw, en wordt er flink geskied. Tis alleen anderhalf uur rijden, twee uur hooguit als het wat drukker is. Op bezoek gaan in de sneeuw is natuurlijk wel ideaal, dan hoef je zelf niet sneeuw te ruimen, of je auto na een dag werken te ontdoen van sneeuw en ijs en dat soort ongein.....
Ik ben ook al twee keer in de winter naar Canada geweest, en op bezoek naar sneeuw is leuk...... maar sneeuw is helemaal niet zo prettig als je elke dag moet werken.
Hier is het altijd klam, maar na enige tijd wen je er wel een beetje aan, en dan is het wel goed te hebben eigenlijk. Natuurlijk kun je de hulp inroepen van airco's... gelukkig.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Woestijn klimaat he. Als het warm is, is het ook niet van die klamme, drukkende warmte, zeg maar de soort waar je bij enige inspanning al meteen als een idioot staat te zweten...... Droge hitte ftw.
meen je dat nou ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:00 schreef flipsen het volgende:
Zonnetje schijnt hoor en we gaan eindelijk op weg naar temperaturen boven de 12 graden
foi feitoquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:22 schreef flipsen het volgende:
Misschien kan die bovenbuurman eens een reactie geven op deze post? Ken je het? Is het wat? Lijkt me wel grappig
Hoe koud word het daar 's winters?....vriest het of sneeuwt het daar?quote:Op dinsdag 17 november 2009 01:03 schreef maartena het volgende:
Zo ongeveer de komende 10 dagen:
Eigenlijk een ideale temperatuur. Lekker frisjes 's nachts, en nog heerlijk in je t-shirt kunnen rondlopen overdag.
Niet waar ik woon. Als het 's nachts een keer heel dicht bij het vriespunt komt, dan komt het in het nieuws.quote:Op dinsdag 17 november 2009 03:30 schreef breaky het volgende:
[..]
Hoe koud word het daar 's winters?....vriest het of sneeuwt het daar?
Hmm temperatuur is niet veel anders dan hier in Luang Prabang. Nu zit Luang Prabang iets hoger..zo'n 300 m geloof ik dus het zit hier tegen het sub-tropische aan. Regenen doet het juist bijna niet hier in de winter maar juist in de zomer maanden weer wel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 05:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet waar ik woon. Als het 's nachts een keer heel dicht bij het vriespunt komt, dan komt het in het nieuws.
Nu is "Orange County" en de stad "Orange" natuurlijk vernoemd naar de vruchten, niet naar de kleur..... dus je hebt hier nog wel veel sinaasappel, citroen, grapefruit, en vergelijkbare boomgaarden, en daarvoor is vorst dus echt funest. Een jaar of twee geleden heeft het daar waar de boomgaarden zijn wel eens een paar graden gevroren, en dat heeft aardig wat oogsten gekost.
Er is echter wel vrieskou en sneeuw te vinden..... Binnen anderhalf uur ongeveer kan ik in de bergen zitten waar op hoogte het wel vriest, en daar wordt ook de hele winter geskied. Nu ski ik zelf niet, maar als ik sneeuwballen wil gooien kan dat dus.... op anderhalf uur afstand. Of twee uur met sneeuwkettingen.
Er zijn dus mensen die 's ochtends heel vroeg eerst in wetsuit gaan surfen..... het is dan koud, maar echt surfen doe je heel vroeg. Tegen een uur of 8 's ochtends vetrekken de surfers weer, want dan komt het gewone strandvolk. En dan doorrijden, uurtje of twee van het strand dus, naar de Los Angeles Mountains of de San Bernadino Mountains, en hoppakee, de hele middag lekker skiën.
Qua winterweer hier op zeeniveau +50 meter ofzo......... Als het overdag 15 graden is, en s'nachts een graad of 3.... dan is het echt enorm koud.Maar het kan in hartje januari ook best wel eens een graad of 27 worden opeens, of nog warmer. Het regent ook voornamelijk in de winter, tussen April en November regent het nauwelijks.
Het is meestal zo rond de 20 graden in de gehele winter.... en vaak zonnig. En dat is zo heerlijk met lunch..... even lekker buiten zitten, want in de zomer kan het makkelijk 40 graden zijn, en is dat juist weer iets minder fijn.
Momenteel is het wel heerlijk weer.
gistermorgen sneeuwde het hier een klein beetje, maar toen was het nog te warm.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor het eerst écht koud hier. Temperatuur bleef hangen op -6 overdag. Sneeuw blijft nog uit, jammer genoeg.
Inderdaad! Gelijk dat trieste weer van november vergeten!quote:Op woensdag 2 december 2009 19:47 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Heerlijk koud vandaag inderdaad, geweldig met de zon erbij! Daar word ik echt blij van!
Mischien verhuizen naar een plaats waar het altijd zomer is?quote:Op woensdag 2 december 2009 23:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Voor hen die de zomer ingaan: lucky you!!
(Ik wil ook!....)
Veel.quote:Op zaterdag 5 december 2009 19:31 schreef wonderer het volgende:
Het sneeuwt hier nu ook... Gelukkig nog niet zo veel maar ben benieuwd hoeveel het uiteindelijk wordt.
Dit zou bij mij ook zo moeten zijn maar tot nu toe weinig mooi weer gehad, hopelijk veranderd het na de kerstdagen en krijgen we een lange, warme zomer....quote:Op woensdag 2 december 2009 23:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Voor hen die de zomer ingaan: lucky you!!
(Ik wil ook!....)
En dan op 1 januari een pak sneeuw.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:37 schreef RPG het volgende:
26 graden vandaag geloog ikblijft heerlijk lekker geen stomme regen/sneeuw te zien dit jaar meer
quote:Op zondag 13 december 2009 01:56 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik zit nu alweer met 3 truien en 2 paar sokken aan in huis....![]()
quote:Op zondag 13 december 2009 14:30 schreef thomaster het volgende:
Gisteren en vandaag regenachtig, regenseizoen zomer lijkt nog niet te zijn begonnen...
Hier hetzelfde ongeveer, nu is er voorzichtig al wat sneeuw gevallen...quote:Op maandag 14 december 2009 18:37 schreef Fogel het volgende:
Vanaf deze week weer eens eindelijk fatsoenlijke vorst, aflopend van zo'n -3 richting tot -14 op donderdag en vrijdag en zaterdag wat milder maar met bakken sneeuw. Ben benieuw of het klopt.
hier ook!quote:Op maandag 14 december 2009 21:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Hier hetzelfde ongeveer, nu is er voorzichtig al wat sneeuw gevallen...
We wonen dan ook wel 10 kilometer van elkaar af of zo...quote:
yep.....ruim 100 op de eerste opvang. Dat personeel heeft echt een vreselijke dag gehad.....quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:26 schreef AKnynke het volgende:
@ Knutsson: botbreken was dat in Uppsala? Heb vanmorgen inderdaad veel fietsers onderuit zien gaan. Ben zelf keurig rechtop gebleven!
en het gaat daar al zo langzaam. Heb er ooit eens een halve dag gezeten om de voet van een vriend ge-röntgend te krijgen. Wat een gedoe zeg..quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
yep.....ruim 100 op de eerste opvang. Dat personeel heeft echt een vreselijke dag gehad.....
Hier ook zoiets, geloof ik. De zon is heftige pogingen aan het doen om er doorheen te komen, t was verrekte koud op de fiets...Ze hebben wel steentjes gestrooid, dat maakt het fietsen fijner!quote:Op woensdag 16 december 2009 09:24 schreef Fogel het volgende:
Huh?? Bora wil sneeuw? Wat is er mis?
-7,5 is het hier nu volgens de thermometer in de auto.
Koop banden met spikes, dan ben je niet meer afhankelijk van de steentjes van de gemeentequote:Op woensdag 16 december 2009 10:00 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Hier ook zoiets, geloof ik. De zon is heftige pogingen aan het doen om er doorheen te komen, t was verrekte koud op de fiets...Ze hebben wel steentjes gestrooid, dat maakt het fietsen fijner!
Japanners scheppen er genoegen in om constant te blauwbekken. Mijn huis heeft slechts een airco die ook als hete lucht verwarming moet worden gebruikt, en daarmee kan ik net mijn bankstel verwarmen, die precies onder de airco staat. Maar zelfs op een kantoor is het afzien. Daar zitten mensen vaak met een plaid rondom hun onderlijf. Amy Chavez heeft een briljant stuk geschreven over hoe om te gaan met de kou in Japan.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:27 schreef Fogel het volgende:
Is het normaal gesproken zo warm dat je geen isolatie en verwarming nodig hebt? Of is dat gewoon een deel van de Japanse bouwstijl zonder dat men er aandacht aan besteed dat mensen het comfortabel willen hebben thuis (omdat ze toch zo veel op het werk zijn)?
Okee, de weergoden hebben mijn smeekbeden verhoort:quote:Op woensdag 16 december 2009 01:13 schreef Bora-Bora het volgende:
Superkoud nu hier, maar dan nutteloze koude: geeneens sneeuw of ijs ofzo, heulemaal nix!![]()
Ik wil ook wel sneeuw!
Haha, had ik ook in China, alleen daar was ook centrale verwarming, maar die werd gereguleerd door de Partijquote:Op woensdag 16 december 2009 10:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Japanners scheppen er genoegen in om constant te blauwbekken. Mijn huis heeft slechts een airco die ook als hete lucht verwarming moet worden gebruikt, en daarmee kan ik net mijn bankstel verwarmen, die precies onder de airco staat. Maar zelfs op een kantoor is het afzien. Daar zitten mensen vaak met een plaid rondom hun onderlijf. Amy Chavez heeft een briljant stuk geschreven over hoe om te gaan met de kou in Japan.
Het is hier dan ook geen -12!quote:Op donderdag 17 december 2009 12:26 schreef Fogel het volgende:
Bora? Is je account gehacked??
-12 hier nu, geen sneeuw (naja, een halve centimenter nog steeds).
Whehe, ik zit in spijkerbroek en een polo, net als de rest van het jaar, en de winterjas heb ik ook nog niet gebruikt. Moet wel bekennen dat ik een trui mee heb genomen voor het geval dat ik het misschien toch nog koud ga vinden.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:51 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Het is hier dan ook geen -12!
En ik hoef niet naar de andere kant van de stad ofzo, dus dan ziet het er wel mooi uit.![]()
(Een en ander neemt niet weg dat ik nu 3 truien, twee broeken en 3 paar sokken aanheb...)
Het is ook nooit goed: eerst wil je sneeuw en krijg je dat vervolgens dan ookquote:Op donderdag 17 december 2009 16:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Qwerty, maak me niet jaloers.
Fogel, polo met korte mouwen, neem ik aan?
Kan ik geen 30° met sneeuw krijgen?!quote:Op donderdag 17 december 2009 16:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed: eerst wil je sneeuw en krijg je dat vervolgens dan ook
En nu mot madame weer 30 graden ...
wauw, jij kunt dat tekentje voor graden doen! Waar zit dat op mijn toetsenbord?quote:Op donderdag 17 december 2009 16:44 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Kan ik geen 30° met sneeuw krijgen?!![]()
Nee serieus, sneeuw is mooi, maar het blijft natuurlijk een kouwe bedoening!
Maar eergisteren was het hier gewoon takkekoud zonder dat dat nut had (geen ijs, geen sneeuw, nix!), vandaar dat ik toen een beetje snakte naar wat sneeuw, op z'n minst.
Maar als ik nou echt mag kiezen, doe mij dan maar 30-40° hoor! Dat is pas genieten!!
Hoe koud of warm heb jij het?quote:Op donderdag 17 december 2009 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer dat als je kan schaatsen in Nederland ik in het buitenland ben
quote:Op donderdag 17 december 2009 17:11 schreef thomaster het volgende:
[..]
wauw, jij kunt dat tekentje voor graden doen! Waar zit dat op mijn toetsenbord?
ik weet het echt niet
ALT + 0176quote:Op donderdag 17 december 2009 17:11 schreef thomaster het volgende:
wauw, jij kunt dat tekentje voor graden doen! Waar zit dat op mijn toetsenbord?
Het komt niet helemaal in de buurt, maar zoals je hierboven kunt lezen is het hier niet al te koud..... en kun je de sneeuw opzoeken door 2 uur te rijden.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:44 schreef Bora-Bora het volgende:
Kan ik geen 30° met sneeuw krijgen?!![]()
Dat vroeg ik me ook al af.... zit de hele winter te zeuren dat ze zon wil en zomers weer.... en opeens is het:quote:Op donderdag 17 december 2009 12:26 schreef Fogel het volgende:
Bora? Is je account gehacked??
Alleen werkt dat neit in Fx want dan gaat ie naar pagina 1 van het topicquote:Op donderdag 17 december 2009 18:10 schreef maartena het volgende:
[..]
ALT + 0176
(Alt toets ingedrukt, en dan 0 1 7 6 intikken, Alt loslaten)
Op die manier kun je vele honderden rare tekens overal gebruiken.
Het is hier deze week tussen de 20° en 25° de hele week
Bestaan er polos met lange mouwen dan?quote:Op donderdag 17 december 2009 16:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Qwerty, maak me niet jaloers.
Fogel, polo met korte mouwen, neem ik aan?
quote:Op donderdag 17 december 2009 19:25 schreef wonderer het volgende:
Alleen werkt dat neit in Fx want dan gaat ie naar pagina 1 van het topic
30°quote:Op donderdag 17 december 2009 18:10 schreef maartena het volgende:
[..]
ALT + 0176
(Alt toets ingedrukt, en dan 0 1 7 6 intikken, Alt loslaten)
Op die manier kun je vele honderden rare tekens overal gebruiken.
Het is hier deze week tussen de 20° en 25° de hele week
Oh, dan heb jij gewoon de standaardinstellingen voor access keys. SHIFT-ALT-letter zal wel.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik gebruik toch echt Firefox 3.5.6 hier zonder problemen.....
° ° °
In Noorwegen misschien!quote:Op donderdag 17 december 2009 19:32 schreef Fogel het volgende:
Bestaan er polos met lange mouwen dan?
quote:Op donderdag 17 december 2009 19:25 schreef wonderer het volgende:
Alleen werkt dat neit in Fx want dan gaat ie naar pagina 1 van het topic
quote:
quote:Op donderdag 17 december 2009 18:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af.... zit de hele winter te zeuren dat ze zon wil en zomers weer.... en opeens is het:SNEEUW!
Verdacht, zeeeeer verdacht.....
Hehe, ik zal er eens op letten als ik ooit weer een keer een kledingwinkel binnen loop (maar dat doe ik zo min mogelijk, ik haat kledingwinkels).quote:Op donderdag 17 december 2009 22:49 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
In Noorwegen misschien!
Ik wilde het even zeker weten.![]()
't Is trouwens dat ik een touchpad heb voor m'n muis, maar anders deed ik nu ook nog handschoenen aan!![]()
Ja, de pils moet wel warm blijven natuurlijk!quote:Op donderdag 17 december 2009 22:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hehe, ik zal er eens op letten als ik ooit weer een keer een kledingwinkel binnen loop (maar dat doe ik zo min mogelijk, ik haat kledingwinkels).
Binnendeurs handschoenen aan? Hebben jullie geen verwarming?
En over verwarming gesproken, ik heb de verwarming in de schuur aangezet, het vroor en een beetje (-1, buiten de schuur is het -12) en dat vind mijn bier in de bierkoelkast niet leuk
Het bier ja, pils ligt binnen in de koelkast, het echte bier ligt apart in een eigen koelkastquote:Op donderdag 17 december 2009 23:19 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja, de pils moet wel warm blijven natuurlijk!
Hier wel verwarming, maar in de woonkamer werkt 'ie niet optimaal, en als we daar wat aan willen doen, moeten we een hele muur + ingebouwde kast eerst wegbreken....
Brrrr.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:32 schreef AKnynke het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral die realfeel doet het hem..
Nee, maar ik liep met natte haren naar het washok, en m'n haar was bevroren. En het flesje water dat ik aan de buitenkant van m'n tas had zitten was na een fietsritje richting universiteit ook bevroren. Maar die realfeel is een beetje overdreven hoor, zo koud is het niet. Ik liep nog met m'n jas open..quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Brrrr.Voel je dan je wimpers aan elkaar vriezen? Dat is me in Boston een paar keer overkomen.
Met een windsnelheid van 4 km/h kan het ook niet zo hard gaan.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:46 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Nee, maar ik liep met natte haren naar het washok, en m'n haar was bevroren. En het flesje water dat ik aan de buitenkant van m'n tas had zitten was na een fietsritje richting universiteit ook bevroren. Maar die realfeel is een beetje overdreven hoor, zo koud is het niet. Ik liep nog met m'n jas open..
Nee, inderdaad. Gister waaide het een stuk harder, maar lag de algemene temperatuur een klein stukje hoger. Ach, ik hou er wel van, die kou.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met een windsnelheid van 4 km/h kan het ook niet zo hard gaan.
Die realfeel van -129 klopt niet echt, kijk maar naar de dag erna. Maar toch, behoorlijk koud.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:32 schreef AKnynke het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral die realfeel doet het hem..
goh, echt? anders hadden de ijsbloemen wel op het raam gestaan, en zover is het nog niet!quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Die realfeel van -129 klopt niet echt, kijk maar naar de dag erna. Maar toch, behoorlijk koud.
Neusharen bevriezen ookquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Brrrr.Voel je dan je wimpers aan elkaar vriezen? Dat is me in Boston een paar keer overkomen.
Corona en dat soort spul moet je inderdaad zou koud mogelijk drinken, zwaarder bier smaakt veelal stukken beter als het wat warmer is.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:25 schreef qwerty_x het volgende:
Drinktemperatuur van bier is hier max. 2 graden; ik kan me niet voorstellen dat 10 graden lekker is.
En verder: een verwarming, wat is dat ? Hier totaal onbekend.
Duh, die hangt bij jullie gewoon in de lucht!!quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:25 schreef qwerty_x het volgende:
Drinktemperatuur van bier is hier max. 2 graden; ik kan me niet voorstellen dat 10 graden lekker is.
En verder: een verwarming, wat is dat ? Hier totaal onbekend.
Yep, helemaal met je eens!quote:Op donderdag 17 december 2009 23:25 schreef Fogel het volgende:
Het bier ja, pils ligt binnen in de koelkast, het echte bier ligt apart in een eigen koelkast
En nee, het moet niet warm zijn, een initiele temperatuur van een graad of 4-6 is prima en daarna kan het op drinktemperatuur komen (vaak zo'n 10-14 graden).
Als je verwarming het nu niet fatsoenlijk doet, kan je er dan niet gewoon een kleine straalkachel bijkopen? Kost een paar kilowat aan energie, maar met meerdere lagen kleding binnenshuis zitten is ook niks.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Neusharen bevriezen ookDat voelt echt zo wazig.
Stukje blauw, stukje wit met mogelijk een paar druppels op de bladeren van de palmboom met dik 30 graden.quote:Op donderdag 24 december 2009 02:54 schreef maartena het volgende:
Voorspelling voor kerstmis hier:
Licht bewolkt, 21 graden.
25 Decquote:Op donderdag 24 december 2009 02:54 schreef maartena het volgende:
Voorspelling voor kerstmis hier:
Licht bewolkt, 21 graden.
ook voor in de zomer ja?quote:Op donderdag 24 december 2009 05:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
25 Dec
MAX 21°C
MIN 11°C
Fine and warm, with high cloud. Northwesterly winds
ja ja lach maar, 21 graden is hier in "the deep south' van NZ warm !!
Ja maar wacht..... is het geen zomer daar? Het zuiden van NZ ligt natuurlijk wel een heel stuk dichter bij de Zuid pool natuurlijk.....quote:Op donderdag 24 december 2009 05:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
25 Dec
MAX 21°C
MIN 11°C
Fine and warm, with high cloud. Northwesterly winds
ja ja lach maar, 21 graden is hier in "the deep south' van NZ warm !!
Wat hij zegt.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:01 schreef thomaster het volgende:
Met de kerst is het hier zoals gewoonlijk 30° en zonnig, voor een witte kerst moet je helaas naar het witte zandstrand
Da's nog een beetje ver weg vanaf hier, maar ik snap het idee.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:01 schreef thomaster het volgende:
Met de kerst is het hier zoals gewoonlijk 30° en zonnig, voor een witte kerst moet je helaas naar het witte zandstrand
nu 12 dagen later en niet dus ....nog steeds geen zomer in aantocht....quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
tweede kerstdag hier compleet verregend....ik ga nu slapen, hopelijk morgen eindelijk iets beter weer
Kou kan je je tegen kleden, warmte niet. En ik kan niet zo goed tegen warmte (boven de +20 zit ik niet goed in mijn vel) dus dan is het makkelijker om blij te zijn met de kou (al heb ik liever dat het -10 dan -20 is)quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:06 schreef OldJeller het volgende:
Fogel, hoe blijf je vrolijk met zoveel dagen per jaar kou?
Ik heb wel vaker gehoord (van onder andere Finnen) dan een hoop mensen daar depressief / neerslachtig zijn (zeker in de winter) omdat het kort licht is, en koud is. Resultaat: ze gaan veel alcohol nuttigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |