quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:06 schreef OldJeller het volgende:Fogel, hoe blijf je vrolijk met zoveel dagen per jaar kou?
Ik heb wel vaker gehoord (van onder andere Finnen) dan een hoop mensen daar depressief / neerslachtig zijn (zeker in de winter) omdat het kort licht is, en koud is. Resultaat: ze gaan veel alcohol nuttigen.
Kou kan je je tegen kleden, warmte niet. En ik kan niet zo goed tegen warmte (boven de +20 zit ik niet goed in mijn vel) dus dan is het makkelijker om blij te zijn met de kou (al heb ik liever dat het -10 dan -20 is)
Het is het gebrek aan licht wat voor depressies zorgt en niet zozeer de kou. Als remedie bestaan er felle lampen die zonlicht simuleren, en het schijnt te helpen. Ik heb een Italiaanse buurvrouw en die zweert bij dat ding.
Ikzelf heb er geen last van dat het donker is in de winter, zit immers toch het grootste deel van de dag op kantoor, en de meeste dingen die je buiten doet kan je ook doen als het donker is (al dan niet met een extra lichtbron bv op een voetbalveld).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta