quote:
Niet waar ik woon. Als het 's nachts een keer heel dicht bij het vriespunt komt, dan komt het in het nieuws.
Nu is "Orange County" en de stad "Orange" natuurlijk vernoemd naar de vruchten, niet naar de kleur..... dus je hebt hier nog wel veel sinaasappel, citroen, grapefruit, en vergelijkbare boomgaarden, en daarvoor is vorst dus echt funest. Een jaar of twee geleden heeft het daar waar de boomgaarden zijn wel eens een paar graden gevroren, en dat heeft aardig wat oogsten gekost.
Er is echter wel vrieskou en sneeuw te vinden..... Binnen anderhalf uur ongeveer kan ik in de bergen zitten waar op hoogte het wel vriest, en daar wordt ook de hele winter geskied. Nu ski ik zelf niet, maar als ik sneeuwballen wil gooien kan dat dus.... op anderhalf uur afstand. Of twee uur met sneeuwkettingen.
Er zijn dus mensen die 's ochtends heel vroeg eerst in wetsuit gaan surfen..... het is dan koud, maar echt surfen doe je heel vroeg. Tegen een uur of 8 's ochtends vetrekken de surfers weer, want dan komt het gewone strandvolk. En dan doorrijden, uurtje of twee van het strand dus, naar de Los Angeles Mountains of de San Bernadino Mountains, en hoppakee, de hele middag lekker skiën.
Qua winterweer hier op zeeniveau +50 meter ofzo......... Als het overdag 15 graden is, en s'nachts een graad of 3.... dan is het echt enorm koud.

Maar het kan in hartje januari ook best wel eens een graad of 27 worden opeens, of nog warmer. Het regent ook voornamelijk in de winter, tussen April en November regent het nauwelijks.
Het is meestal zo rond de 20 graden in de gehele winter.... en vaak zonnig. En dat is zo heerlijk met lunch..... even lekker buiten zitten, want in de zomer kan het makkelijk 40 graden zijn, en is dat juist weer iets minder fijn.
Momenteel is het wel heerlijk weer.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin