abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:41:34 #151
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65451436
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:35 schreef simmu het volgende:
tsja....

ik kan linkjes plaatsen over fannie en freddie die allebei een vers rondje staatsteun willen. ik kan een linkje doen over dat de winst van amex keldert met 80% wegens wanbetalers en de onmodelijkheid om nieuwe fondsen aan te trekken. maar waarom zou ik tis feitelijk allemaal slechts non-nieuws wat hier al maanden bekend is. de vraag is enkel nog psies wanneer het zwaard van damocles valt.

zullen we verder bomen over wat een goed definitie is voor deflatie en inflatie? dan kunnen we van daaruit verder
Tja....wat dat betreft kennen we eigenlijk 'Das Endspiel' al een beetje.
Hier moet ik toch ff voor gaan zitten.
pi_65451679
het blijft het meest leuke, maar ik ken zeker 5 definities voor inflatie, en eigenlijk doen ze geen van allen recht aan het vershcijnsel. misschien moeten we een nieuw begrip introduceren: "dinflatie"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_65451795
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:35 schreef simmu het volgende:

zullen we verder bomen over wat een goed definitie is voor deflatie en inflatie? dan kunnen we van daaruit verder
Als het zwaard valt is het dan nog wel van belang om over die definities te gaan praten.

Als we ervan uit gaan dat dit echt een systeem crash is, dan betekent het over het algemeen dat er systematische fouten in zitten. Wanneer die fouten niet uit het systeem gehaald kunnen worden zal het systeem altijd om de zoveel tijd een flinke crash maken. Het lijkt me toch niet dat economen dit keer op keer willen laten gebeuren.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:55:16 #154
89730 Drugshond
pi_65451870
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als het zwaard valt is het dan nog wel van belang om over die definities te gaan praten.

Als we ervan uit gaan dat dit echt een systeem crash is, dan betekent het over het algemeen dat er systematische fouten in zitten. Wanneer die fouten niet uit het systeem gehaald kunnen worden zal het systeem altijd om de zoveel tijd een flinke crash maken. Het lijkt me toch niet dat economen dit keer op keer willen laten gebeuren.
Will history repeat itself ?

Denk het wel...we schrijven nu wereldgeschiedenis.
pi_65452100
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:55 schreef Drugshond het volgende:

Will history repeat itself ?
Of is de geschiedenis zich al aan het herhalen (1929 e.v.)
quote:
Denk het wel...we schrijven nu wereldgeschiedenis.
Als we ervan uit gaan dat de geschiedenis zich al een keer heeft voorgedaan en de ontwikkelingen na 1929 bekijken dan is de kans zeker aanwezig dan we nog een woelige periode te gemoed gaan. En dat is dan nog best mild gezegd.
pi_65452690
Ik gooi er nog een term in, reflatie.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65452941
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik gooi er nog een term in, reflatie.
lijkt me niet helemaal correct, aangezien er al maandenlang geld ingepompt wordt (zonder eenduidig positief effect). de voorafgaande stagflatie hebben we al helemaal niet gezien. ik zie geen herstel op korte termijn hoor. integendeel.
pi_65454591
hehe

dinsdag 27 januari 2009 @ 14:48:14 #160
89730 Drugshond
pi_65456057
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tja....wat dat betreft kennen we eigenlijk 'Das Endspiel' al een beetje.
Hier moet ik toch ff voor gaan zitten.
Ik denk dat het niet veel uit maakt.
Systeemcrash..... here we are (born to be kings)

Darwin heeft het zo gewild.
Inflate your way out of it.... or capture it.
pi_65457977
quote:
27-01-2009 15:29:00 Min Fin Bos: vertrek Tilmant was onderwerp gesprek met ING
27-01-2009 15:29:00 Min Fin Bos: reele inschatting gemaakt van risico's ING's Alt-A
27-01-2009 15:26:00 Min Fin Bos wil IFRS-regels tegen het licht houden
27-01-2009 15:26:00 Min Fin Bos hoopt op internat steun vr wijziging IFRS-regels
27-01-2009 15:21:00 Min Fin Bos heeft nationalisering geheel ING overwogen
pi_65459429
pi_65460382
ghe.

goeie rant!!!
niet geschikt voor:

dinsdag 27 januari 2009 @ 18:00:57 #164
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65463065
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Plat gezegd: Het systeem zal altijd om de zoveel tijd een crash maken.
En dat is de prijs voor innovatie.
Nieuwe innovatie/nieuw producht -> geen 'infrastructuur' en beperkte kennis beschikbaar -> kan leiden tot misprijzen en tot een crash
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_65483251
ik plaats hem hier, vanwege het centrale en sarcastische karakter

http://saikap.blog.co.uk/(...)us-for-just-5202786/

woei!
  woensdag 28 januari 2009 @ 11:36:40 #167
89730 Drugshond
pi_65488033
Ik ben lid geworden van Marc Faber's 200-dollar dure nieuwsbrief: http://www.gloomboomdoom.com
Elke 10e van de maand krijg ik een update. Degenen die dit ook (gratis!) willen moeten maar even hun emailadres geven via het forum of via PM.
pi_65488168
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=40888
quote:
Nieuwe Azië-crisis

Peter van Kleef - 27 januari 2009, 16:30

Schokkende cijfers tonen dat de ontkoppelingstheorie zo in de shredder kan. Vorig jaar was de ontkoppelingtheorie eventjes in zwang. De Westerse economieën zouden een groeivertraging mee maken, maar in tegenstelling tot vorige keren zouden de opkomende markten dit keer niet dubbelhard geraakt worden.

Maar de nieuwe theorie luidde dat door de toegenomen welvaart de binnenlandse vraag in deze landen nu zo groot zou zijn, dat landen als Brazilië, India en China gewoon zouden doorgroeien als het Westen zou haperen.

Vorig jaar bleek al dat er op het beurstoneel van enige ontkoppeling geen sprake was. De Westerse beurzen kelderden, opkomende markten zakten helemaal door hun hoeven.

Uit de jongste macro-economische cijfers blijkt dat het ontkoppelingsscenario ook wat economische groei betreft de prullenbak in kan.

Export –35%
Azië wordt vol in het middenrif geraakt door de recessie in de VS en Europa. Zakenbank NIBC heeft een aantal van die cijfers verzameld. In december nam de Japanse export met liefst 35% af ten opzichte van een jaar eerder. Een schrikbarend hoog percentage. In Zuid-Korea bedraagt de daling ruim 17%.

Dat blijkt inderdaad het geval te zijn. China rapporteert nog een groei van 6,8% over het vierde kwartaal van 2008. Dat is fors, maar een stuk lager dan de 11,3% van een jaar eerder. Stel dat de cijfers kloppen, dan is China na jaren van dubbelcijferige BBP-groei, nu stevig aan het afkoelen.

Maar het is gezien de enorme dalingen van export in andere Aziatische landen en de grote afhankelijkheid van de Chinese economie van export (slordige 40%) maar de vraag hoe realistisch die cijfers zijn. NIBC meldt dat tal van analisten van vooraanstaande banken er van uitgaan dat de Chinese cijfers niet kloppen.

Economische groei –20%
Die analisten vrezen dat de Chinese economie in werkelijkheid meer in de lijn van de Zuid-Koreaanse economische ontwikkeling ligt. En daar is van groei helemaal geen sprake meer. In Zuid-Korea werd een economische krimp van 5,6% in het vierde kwartaal genoteerd ten opzichte van het derde kwartaal.

Dat zou een economische krimp van 20% op jaarbasis beteken voor Zuid-Korea. Als China in dezelfde vaart zou afkoelen, zijn de gevolgen voor de wereldeconomie niet te overzien. Deze eeuw moest volgens goeroes als Jim Rogers de eeuw van China worden. Daar lijkt het met de laatste cijfers dus even niet op.

Maar goed, de eeuw in nog maar net begonnen. Met het zuiverende effect van een economische crisis kan Azië in het algemeen en China in het bijzonder zich opmaken voor een frisse herstart van hun eeuw. In dat geval is het nu nog te vroeg om als belegger vol in China te stappen.

Os
Dit weekend begon het Chinese nieuwe jaar, het Jaar van de Os, met een zonsverduistering. Dat voorspelt volgens sterrenkijkers voor de aandelenmarkten weinig goeds. De bodem wordt volgens hen pas eind van het jaar verwacht. Tot die tijd kan de crisis zijn opschonende werk doen.

Pas daarna wordt China voor beleggers weer echt interessant en kan het land ook de rest van de wereld op sleeptouw nemen. Als de ontkoppelingstheorie tegen die tijd wel werkt.
-30% voor Japan... en dit is nog 2 maands moving average .
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:51:32 #170
89730 Drugshond
pi_65488292
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:42 schreef pberends het volgende:
Ik ben lid geworden van Marc Faber's 200-dollar dure nieuwsbrief: http://www.gloomboomdoom.com
Elke 10e van de maand krijg ik een update. Degenen die dit ook (gratis!) willen moeten maar even hun emailadres geven via het forum of via PM.
Betaal je 200 dollar voor een *spam* e-mail ?!
Voor dat geld kan ik een maand pokeren (kwallen).
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:59:22 #171
89730 Drugshond
pi_65488581
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:47 schreef pberends het volgende:
[..]

Dat China aan het rommelen is met de cijfers viel me al langer op.
China the blowback.......

China zou wel eens bijzonder hard geraakt kunnen worden.... ik lees vaker artikels dat China een landing gaat maken zonder landingsgestel.
pi_65489297
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Betaal je 200 dollar voor een *spam* e-mail ?!
Voor dat geld kan ik een maand pokeren (kwallen).
niet bitchen alstie zo gul is om te delen "zei moeders"
pi_65489319
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:42 schreef pberends het volgende:
En, is het het geld waard? Denk dat je een lange horizon moet hebben wil je iets aan zijn tips hebben. Echt iets voor de lange termijn beleggers, als je er voor de korte termijn in zit en aan het speculeren bent heb je er (denk ik) niets aan.

btw: All Options heeft Saen overgenomen.
pi_65489353
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:20 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

En, is het het geld waard? Denk dat je een lange horizon moet hebben wil je iets aan zijn tips hebben. Echt iets voor de lange termijn beleggers, als je er voor de korte termijn in zit en aan het speculeren bent heb je er (denk ik) niets aan.

btw: All Options heeft Saen overgenomen.
Geen idee, ik moet eerst z'n nieuwe nieuwsbrief nog ontvangen.
pi_65489401
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:47 schreef pberends het volgende:
[..]

Ik zou een beetje uitkijken met de theorien waar op je belegingsbeslissingen neemt berends. Geloof je ook in technische analyse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')