quote:
Als ik die vraag gesteld had, zou ik een gokje doen op The Nice, maar daar zijn ze te jong voor......quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:43 schreef Charmian het volgende:
We zijn op zoek naar een bandje:
[Op donderdag 15 januari 2009 23:32 schreef MP1917 het volgende:
nice
ok.. wie?
[ afbeelding ]]
Kijk, die's makkerlijkerquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:53 schreef bartrid het volgende:
tubular bells van Mike Oldfield?
Is dat de Seahorses met John Squire, die was dacht ik best lelijk?quote:
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:08 schreef belsen het volgende:
[..]
Is dat de Seahorses met John Squire, die was dacht ik best lelijk?
Zat Brain May daarin?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:14 schreef cafca het volgende:
Hawkwind?
quote:
Welk nummer, en wie isquote:is een lied van de Britse popmuzikant
. De tekst werd geschreven door Bernie Taupin.
Het origineel stamt uit 1973 en stond op's album Goodbye Yellow Brick Road. In het lied wordt het leven van
verteld, die in 1962 overleed. Een van de thema's was het feit dat ze werd uitgebuit door de mensen rondom haar, iets wat haar laatste eenzame jaren tekende. Het nummer verscheen in 1974 op single en behaalde een nummer 11 positie in de Britse hitlijst. In 1988 werd een live-versie uitgebracht die nummer 5 in het Verenigd Koninkrijk behaalde.
schaap001+1quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:49 schreef schaap001 het volgende:
Candle In The Wind, Marilyn Monroe
Duidelijk een geval van teveel tekst, Mark!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:50 schreef Mark het volgende:
Candle in the wind over Norma Jean, oftewel MM
En ik had nog wel MM gebruiktquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:50 schreef cafca het volgende:
Duidelijk een geval van teveel tekst, Mark!
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:50 schreef cafca het volgende:
Duidelijk een geval van teveel tekst, Mark!
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:10 schreef Mark het volgende:
Voivod!
Appeltje, eitjequote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:29 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Loving you van Minnie Ripperton
quote:Mijn vader begrijpt heel goed wat ik bedoel
Hij kende als jongen datzelfde gevoel
Hij was ook blind op een meisje zo mooi
En die later mijn moeder zou zijn
Het jochie is een plaatsgenootje van mijquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:09 schreef MadMaster het volgende:
Heeft je buurjongetje een nummer geschreven
iggy +1quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:09 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Is dat van die Jordi van Loon? Verliefdheid is een toverbal?
BPA, genoemd door Schaap, was toch de samenwerking met David Byrne?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:42 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Housemartins, Fatboy Slim, Beats International en BPA zijn goed.
Ik zoek echt een projectnaam MM...
Ik zocht dus nog een andere naam...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
BPA, genoemd door Schaap, was toch de samenwerking met David Byrne?
We hadden het volgens mij dus over hetzelfde...
Wist ik toen ook niet, ben er ook later achtergekomenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:51 schreef MadMaster het volgende:
'Sex On The Streets' heb ik regelmatig gebruikt in remixen, maar wist niet dat dat ook van hem was...
Heten ze toevallig de Margherita's?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:05 schreef ranja het volgende:
Nee, de dames zijn Amerikaans (howel, geboren Mexicaans)
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:13 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Ze komen me erg bekend voor...
De dames zijn de drieling Vilegas en heten heel toepasselijk The Triplets en stonden in 1991 in de tipparade met You don't have to go home tonight. Marco Borsato nam er een nederlansdatlige versie van op.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:28 schreef WeezerButler het volgende:
Je hoeft niet naar huis vanacht or (origineel) you don't need to go home tonight
Wat een bagger .....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:34 schreef ranja het volgende:
[..]
De dames zijn de drieling Vilegas en heten heel toepasselijk The Triplets en stonden in 1991 in de tipparade met You don't have to go home tonight. Marco Borsato nam er een nederlansdatlige versie van op.
WeezerButler +1
Ik hoor liever deze damesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:39 schreef WeezerButler het volgende:
Wat een bagger .....
Knap dat Marco B. hier nog zo een aardige cover van wist te maken.
Excelsior?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:37 schreef WeezerButler het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Hallo Venray, De Staat en Face Tomorrow ?
T to the VP voor het eerst dit jaar geloof ikquote:
peaceman +1quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:00 schreef peaceman het volgende:
Boy George
Vooruit dan maar..quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:09 schreef Grobbel het volgende:
Een van die gasten (gitarist?) gaat spelen bij the Sheer, nog zo'n geniaal Nederlands product.![]()
Naar een naam moet je niet vragen; heb noch een idee, noch de wil om het te weten.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:14 schreef Grobbel het volgende:
Als ik zeg dat er een link is met Giant Sand, dan zeggen jullie...
Yep!quote:
quote:are a London based jazz/punk band consisting of Pete Wareham on vocals, tenor and baritone saxophone, Seb Rochford on drums, Tom Cawley on piano and Ruth Goller on bass guitar.
Tom Herbert played bass on their first three albums. They are part of the F-IRE Collective
horned_reaper +1quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:28 schreef horned_reaper het volgende:
Acoustic Ladyland![]()
Ik zag het toevallig op de EU concertagenda staan ^^
Daar dacht ik ook aan.quote:Op zondag 18 januari 2009 07:54 schreef cafca het volgende:
Jon Bon Jovi?
Volgens mij en mijn vriend google klopt dat: http://www.freewebs.com/axl_rosed/livinontheedge.htmquote:Op zondag 18 januari 2009 08:58 schreef Charmian het volgende:
Axl Rose?
quote:You were but here, you were but here
because it is this way fine
For here with you to be
With my feet against your pyjamas
Vond hem ook voor mezelf erg toepasselijkquote:Op zondag 18 januari 2009 20:15 schreef cafca het volgende:
Ik heb geen zin om op te staan. (Het) nou, zo te zien waren er meer vandaag
Ik zie de overeenkomst bij een aantal, maar dat is niet wat ik bedoelde.quote:Op zondag 18 januari 2009 21:16 schreef MadMaster het volgende:
Het medium TV heeft een grote rol gespeeld in hun doorbraak?
en.....quote:Op zondag 18 januari 2009 21:28 schreef MadMaster het volgende:
Ik ben bang dat ik dan af moet haken, van James Taylor weet ik niet meer dan dat hij 'You've Got A Friend' echt bekend heeft gemaakt.
Weezerbutler +1quote:Op zondag 18 januari 2009 23:06 schreef WeezerButler het volgende:
Allen liedjes van Carole King en Gerry Goffin opgenomen
Zou Marco Borsato willenquote:Op zondag 18 januari 2009 21:47 schreef Berkery het volgende:
Ze zijn allemaal met Carly Simon naar bed geweest?
ranja +1quote:Op maandag 19 januari 2009 09:06 schreef ranja het volgende:
Simon & Garfunkel aka Tom & Jerry?
MadMaster +1quote:Op maandag 19 januari 2009 10:11 schreef MadMaster het volgende:
Blue Monday - New Order
quote:Op maandag 19 januari 2009 10:30 schreef ranja het volgende:
De bovenste is Kane, die heeft een nummer dat Faithless heet?
De onderste is een deel van de band Faithless
Huh bovenin is toch Blof?quote:Op maandag 19 januari 2009 10:30 schreef ranja het volgende:
De bovenste is Kane, die heeft een nummer dat Faithless heet?
De onderste is een deel van de band Faithless
Ahja: Dit is mijn kerk/This is my church (uit God Is A DJ) ?quote:Op maandag 19 januari 2009 10:59 schreef MadMaster het volgende:
Helpt het als ik zeg dat het bij Blof om 'Hier' gaat?
quote:Op maandag 19 januari 2009 11:04 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ahja: Dit is mijn kerk/This is my church (uit God Is A DJ) ?
quote:Hey, you know what paradise is?
It's a lie, a fantasy we create about people and places as we'd like them to be
But you know what truth is?
It's that little baby you're holding, it's that man you fought with this morning
Dassum... hoorde dat nummer een paar dagen geleden en moest echt ff m'n hersens laten kraken voor de naam van de zangeres (is uiteindelijk ook niet gelukt: viva googlequote:Op maandag 19 januari 2009 11:52 schreef cafca het volgende:
I've never been to me van Charlene (?)
Olivia Newton Johnquote:Op maandag 19 januari 2009 15:15 schreef ranja het volgende:
ah, de orginele Have you never been mellow? wie zong dat ook weer...
Roberta Flack en die is donkerquote:Op maandag 19 januari 2009 15:17 schreef MadMaster het volgende:
ah, de orginele Killing Me Softly? wie zong dat ook weer...
Origineel volgens mij...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:17 schreef ranja het volgende:
die coverde het toch ook
anders moet het een ander zijn...
Opgezocht en ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:20 schreef Grobbel het volgende:
Ik ken de versie van Roberta Flack, maar dat zal wel de coverversie van '73 zijn... Geen idee van wie het origineel is.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:57 schreef ranja het volgende:
Wie is 'hij' in Killing Me Softly with His Song' van/ Roberta Flack / Fugees etc?
Toen was ik op vakantiequote:Op maandag 19 januari 2009 15:40 schreef cafca het volgende:
Toch is ze wel eens eerder langsgekomen hier:
[..]
Dat was Don McClean, maar wie zij isquote:Op maandag 19 januari 2009 15:40 schreef cafca het volgende:
Toch is ze wel eens eerder langsgekomen hier:
[..]
Hint:quote:Op maandag 19 januari 2009 15:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat was Don McClean, maar wie zij is
Waarschijnlijk wel, maar misschien gaat er ergens een belletje rinkelen....quote:Op maandag 19 januari 2009 15:47 schreef MadMaster het volgende:
Dan weet ik nog maar de helft, denk ik...
Juist. het duitse zusje van Robert Longquote:Op maandag 19 januari 2009 16:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Lori Lieberman
tsja, ze komen me zeer bekend voor, maar de 20 eurocent willen nog ff niet vallen....quote:Op maandag 19 januari 2009 16:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
One hit wonder uit 1991
Ik moest even denken, maar nee..quote:Op maandag 19 januari 2009 18:55 schreef bartrid het volgende:
Olivia Tremor Control of zoiets?
Sack + 1quote:Op maandag 19 januari 2009 18:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
The Kevin Costners?
Allemaal dyslectischquote:Op maandag 19 januari 2009 19:20 schreef Burnett het volgende:
beatles, byrds, monkees?
quote:
think commercial...quote:Op maandag 19 januari 2009 22:35 schreef knars het volgende:
allemaal een gastrol gehad bij The Simpsons?
close..., but noquote:Op maandag 19 januari 2009 22:51 schreef MadMaster het volgende:
Allemaal reclame gemaakt voor Coca Cola?
Ja, dan heb je ook nog Heaven 17, maar wat dat allemaal met die genoemde personen te maken heeftquote:Op dinsdag 20 januari 2009 01:05 schreef Burnett het volgende:
[..]
iets met een band die haar naam ontleent aan de film waar dit personage in speelt...
Allemaal reclame gemaakt voor de Opel Temptation?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:19 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ja, dan heb je ook nog Heaven 17, maar wat dat allemaal met die genoemde personen te maken heeft
quote:O Freunde, nicht diese Töne!
Sondern laßt uns angenehmere anstimmen,
und freudenvollere.
Freude! Freude!
ofwel de negende van the good old ludwig von!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:47 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Ode an die Freude van beethoven?
quote:The band was put together in 1974 with help from Fleetwood Mac manager Clifford Davis and drummer Mick Fleetwood, to perform as Fleetwood Mac on a US tour, because of outstanding contractual obligations. Unfortunately, Mick Fleetwood did not join the tour as planned and later denied any knowledge or involvement, and part way through the tour it became obvious to audiences that there was no original member of Fleetwood Mac in the band, and the tour collapsed.
rose from the ashes of this debacle. They initially had a hit single in november 1975 with "
?", the lyric of which was actually a direct attack on Mick Fleetwood for his failure to join the band on the ill-fated Fleetwood Mac tour. They followed this up with an album, entitled
.
Parkeer 'm verder maar: iemand anders maag verder. Tijdgebrek..quote:My friends they listen to the things I say
They listen and they hear more everyday
But I know they never understand it
Because it was no accident you planned it.
Oja-erlebnisquote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:38 schreef schaap001 het volgende:
stukkie lyrics uit de hit:
[..]
Parkeer 'm verder maar: iemand anders maag verder. Tijdgebrek..![]()
[ afbeelding ]
quote:I've been thinking 'bout what you have done to me
The damage is much deeper than you'll ever see
dat klopt... maar de vraag was nou net: WIE?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:15 schreef maxh het volgende:
Why did you do it, why did you do this thang to me
geen idee van wie though
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:53 schreef WeezerButler het volgende:
Stretch - Why did you do it
Jammer nou dat bukgeit de laatste tijd zo weinig binnenvalt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:29 schreef WeezerButler het volgende:
Neuh, de clown is later een solo carriere en daarna een andere band gestart.
Foto is een NL band uit Groningen
een single van zijn solo projectquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:31 schreef schaap001 het volgende:
Staat me iets bij van Hollywood Seven of was dat de single...
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:34 schreef dragems het volgende:
ja als hij het niet zeker weet zoek ik het op want hij weet het antwoord op zijn eigen vraag niet. dat van Alides Hidding wist ik omdat mijn moeder groot fan is van time bandits
lol sorry mijn fout keek verkeerdquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik heb de vraagsteller helemaal geen twijfels zien uiten.
Ik dacht Boozy Lolquote:Op woensdag 21 januari 2009 08:53 schreef schaap001 het volgende:
Dus de bandnaam is Boozy? Nooit van gehoord...
quote:"" was doubly significant in British pop music history. It was the first major hit for Island Records (although it was actually released via Fontana Records because Chris Blackwell, Island's owner, did not want to overextend the label's then-meagre resources; in the U.S. the record appeared on the Smash Records subsidiary of Mercury Records), and
was the first artist to have a hit that was recorded in the bluebeat style. (She was billed as 'The Blue Beat Girl' on the single's label in the U.S.) This was a music genre that had recently emerged from Jamaica, and which, as with ska, was a direct ancestor of reggae.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:34 schreef dragems het volgende:
ja als hij het niet zeker weet zoek ik het op
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:39 schreef Charmian het volgende:
Wat mag wel en wat mag niet?Opzoeken is verboden!!!
quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:45 schreef Burnett het volgende:
my boy lollipop?
dat van die single ja, maar antwoord had ik al gegeven lol toevallig dat me moeder fan is en een kennis geluidsman was van boozyquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |