Nee, dat zal niet altijd werken maar dat hoeft ook niet, uiteindelijk komt dan natuurlijk de vraag of je bij die werkgever nog wil blijven werken. Uiteindelijk blijft het toch een vrije keus om te werken bij een bepaalde werkgever.quote:
Bij de PTT zijn zat baantjes in de frisse open luchtquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dat werkt altijd
Vandaar dat die dame die bij de PTT werkte destijds jaren heeft moeten procederen.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:47 schreef DS4 het volgende:
Dat mag jij vinden, de overheid heeft anders beslist. Leer ermee te leven.
Ik vind dat zelf ook wat mallotig, maar het gaat hier niet om vrachtwagens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:46 schreef sneakypete het volgende:
Ik heb gesproken met een ondernemer die een transportbedrijf had. Hij is beboet voor het roken van een peuk in de cabine van zijn eigen vrachtwagen in België. Zo ver is de antirookmaffia doorgeslagen, ja.
De Arbowet heeft daar maatregelen voor.quote:Als ik een zeecontainer met autobanden los op mijn werk is dat op de lange termijn ook schadelijk voor mijn rug, laden en lossen dus verbieden?
Ook hier geldt "maatregelen" en niet zo'n beetje ook.quote:Asbestverwijdering verbieden?
Logischerwijs is besloten dat hier geen goed alternatief is.quote:Defensie afschaffen omdat het gevaarlijk werk is?
?quote:Prosititutie verbieden omdat er veel smeerlappen op afkomen?
Nee, want ook dat is te regelen zonder ook maar iets aan de core business te veranderen.quote:En zoniet, is meeroken in een bruincafé dan niet óók een risico van het vak?
Done to death.quote:Waar zijn toch al die idealisten die niet zelf gewoon een mooi bedrijf beginnen waar niet gerookt wordt? Reken maar dat al die onderdrukte niet-rokers in de rij staan voor zo'n levensverlengend baantje..
Het is uiteindelijk ook jouw vrije keus om op straat te fietsen. Zo'n onzinargument...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Uiteindelijk blijft het toch een vrije keus om te werken bij een bepaalde werkgever.
Nee, de straat is een publieke ruimte, het kantoor/cafe is dat niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:52 schreef DS4 het volgende:
Het is uiteindelijk ook jouw vrije keus om op straat te fietsen. Zo'n onzinargument...
Je mag van mij ook gefrusteerd blijven rondlopen, see if I care... maar of dat nu heel bevordelijk is voor jouw gezondheid. Straks moeten we het rookverbod nog terugdraaien omdat een rookverbod nog meer gezondheidsschade, met name psychisch, opleverde dan meeroken...quote:
Goed idee. Ga jij het even mondiaal regelen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom zijn wapens nog niet verboden
Een circuit bijvoorbeeld, en dan zeiken dat je er recht op hebt dat iedereen rustig rijdt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:44 schreef DS4 het volgende:
Zoals het verkeer? O nee, dat is dan weer anders...
Schrijf een manifest, grijp de macht met behulp van proletariaat en sticht je heilstaat, dan kan iedereen elke ruimte gebruiken waar die volgens jou voor bedoeld is, of waarvoor jij het bedoelt, nog beter. Misschien moet je dan ook instructies laten drukken en die overal ophangen, zodat er geen misvatting kan zijn over wat de bedoeling is volgens DS4 van de plek waar je bent.quote:De gedachte dat de horeca bedoeld is om te roken is idioot. Het is een plek waar mensen komen om drank en voedsel te nuttigen (alsmede te tukken, maar de Ho speelt in deze discussie niet echt een rol). En het beleid is dat iedereen daar vooral overal moet kunnen komen.
Klopt, als de VVD en anderen hier zich weer herinneren dat liberalisme iets verder strekt dan alleen belastingtarieven, dan moeten ze zich tegen het verbod keren.quote:Daar kun je vanalles van vinden, maar als je besluit dat een verbod nodig is, dan moet je ook handhaven. "Men werkt niet mee" is geen goede reden.
Met inzicht an sich ben ik al tevreden, en ja dat zal nieuw zijn. Het feit dat meeroken niet of nauwelijks schadelijk is, is al vrij lang bekend. Alleen dat heeft natuurlijk geen enkele invloed op het inzicht dat roken met alle middelen tegengegaan moet worden.quote:Het zou wat anders zijn als er nu een rapport verschenen was waaruit hele nieuwe inzichten blijken, meer bijzonder dat blijkt dat meeroken niet schadelijk is.
Hangt ervan af wat je motieven zijn.quote:Dat zou WEL een goede reden zijn om het roer om te gooien.
Geen zorgen, ik druk op het kruisje en de discussie is al verdwenen uit mijn hoofd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:53 schreef DS4 het volgende:
Je mag van mij ook gefrusteerd blijven rondlopen, see if I care... maar of dat nu heel bevordelijk is voor jouw gezondheid.
Laat ik het anders zeggen: als jij mijn terrein op komt fietsen... Mijn terrein, stukken minder openbaar, er staat zelfs een hek omheen en toch mag ik daar niet mij zodanig gedragen dat iemand die op mijn terrein komt gevaar loopt. In theorie moet ik dus mijn snelheid aanpassen voor het geval dat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee, de straat is een publieke ruimte, het kantoor/cafe is dat niet.
A leidt tot B. Maar het is even mallotig om het roken te verbieden in een éénmanshorecazaak waar de eigenaar rookt, waar of niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat zelf ook wat mallotig, maar het gaat hier niet om vrachtwagens.
¨quote:De Arbowet heeft daar maatregelen voor.
Waarmee bewezen is dat het vooral eeen relatief kleine groep is die het weer zo nodig moet afdwingen, ipv andersom.quote:Logischerwijs is besloten dat hier geen goed alternatief is.
Done to death.
Wil je alsjeblieft nooit meer zeggen dat je maar iets in de buurt van het liberalisme te maken hebt. Dank u.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:46 schreef DS4 het volgende:
Ook daar mag je vanalles van vinden, het besluit is er nu eenmaal en er zijn geen nieuwe inzichten.
Op de Nordschleife moet je op de publieksdagen inderdaad defensief rijden. Je kan daar echt worden verwijderd als je als een idioot je daar gedraagt. Dat gebeurt overigens zelden, de echte idioten hebben meestal maar een paar bochten nodig...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Een circuit bijvoorbeeld, en dan zeiken dat je er recht op hebt dat iedereen rustig rijdt.
Open eens een café en zorg dat er niets te eten en te drinken is, misschien dat het kwartje dan gaat vallen.quote:Schrijf een manifest, grijp de macht met behulp van proletariaat en sticht je heilstaat, dan kan iedereen elke ruimte gebruiken waar die volgens jou voor bedoeld is, of waarvoor jij het bedoelt, nog beter. Misschien moet je dan ook instructies laten drukken en die overal ophangen, zodat er geen misvatting kan zijn over wat de bedoeling is volgens DS4 van de plek waar je bent.
Het idee dat mensen zelf een bedoeling kunnen hebben met het verblijf in een horecagelegenheid.... dat kan niet goed gaan.
Ik ben het niet met je eens dat liberalisme zo ver gaat dat je ook andermans gezondheid moet mogen schaden. Even afgezien van de discussie of dat zo is (want ik ken jouw standpunt, jij kent mijn standpunt, daar gaat niets in veranderen).quote:Klopt, als de VVD en anderen hier zich weer herinneren dat liberalisme iets verder strekt dan alleen belastingtarieven, dan moeten ze zich tegen het verbod keren.
Gewoon volhouden...quote:Met inzicht an sich ben ik al tevreden, en ja dat zal nieuw zijn. Het feit dat meeroken niet of nauwelijks schadelijk is, is al vrij lang bekend.
Nee, dat hangt er niet vanaf. Je moet gewoon de juiste zaken betrekken bij afwegingen. En geen onzinnige zaken.quote:Hangt ervan af wat je motieven zijn.
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Geen zorgen, ik druk op het kruisje en de discussie is al verdwenen uit mijn hoofd.
Er is geen alternatief voor rook-horeca.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:51 schreef DS4 het volgende:
Logischerwijs is besloten dat hier geen goed alternatief is.
Maar dat is toch heel iets anders. Voor het vooroorzaken van lichamelijke schade is het strafrecht in het leven geroepen, en daar sta ik natuurlijk wel volledig achter. Maar dat is op de persoon gericht en niet algemeen geldend, namelijk alleen in de gevallen dat er lichamelijke schade optreedt. Verder kan ik dan natuurlijk een claim indienen voor vergoeding van die schade. Het gaat er dan om dat ik schade ondervind, schade waarvan niet van te voren duidelijk was dat die zou ontstaan, bij het betreden van jouw terrein. In dat geval kan ik natuurlijk die schade claimen. Bij roken op de werkplek is dat anders, je weet dat er gerookt wordt, dat ruik je wel de sollicitatie en dus is het niet iets waarvan het van te voren duidelijk was.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:56 schreef DS4 het volgende:
Laat ik het anders zeggen: als jij mijn terrein op komt fietsen... Mijn terrein, stukken minder openbaar, er staat zelfs een hek omheen en toch mag ik daar niet mij zodanig gedragen dat iemand die op mijn terrein komt gevaar loopt. In theorie moet ik dus mijn snelheid aanpassen voor het geval dat.
Zoals jij ook een eventuele hond zodanig bij je moet houden dat hij de postbode niet in zijn reet bijt. Vrijwillig postbode geworden hoor, echt waar!
Jawel hoor, rook vrije horecaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is geen alternatief voor rook-horeca.
Als hij de deur op slot houdt wel. Anders verandert de situatie wel. Alleen telt dan niet meer het belang van de rookvrije werkplek, daar er geen werkplek is (alhoewel, ik kan mij nog wel mensen voorstellen die voor hun werk daar moeten zijn).quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:58 schreef sneakypete het volgende:
A leidt tot B. Maar het is even mallotig om het roken te verbieden in een éénmanshorecazaak waar de eigenaar rookt, waar of niet?
Het zal misschien niet altijd goed werken, maar de intentie is er. Dat overheden en wetten niet feilloos zijn wil ik je best meegeven.quote:Jij werkt duidelijk in een andere sector dan ikDie arbo is een wassen neus, in de praktijk kiezen bedrijven zelf een invulling van de wet. Als ik mijn hele leven het maximum van de arbo zou tillen, was ik op mijn vijftigste zeker versleeten.
Nee, dat is niet zo. Maar die discussie vind ik helemaal niet interessant.quote:Waarmee bewezen is dat het vooral eeen relatief kleine groep is die het weer zo nodig moet afdwingen, ipv andersom.
Dat jij het liberalisme veel te ruim op vat is jouw probleem.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Wil je alsjeblieft nooit meer zeggen dat je maar iets in de buurt van het liberalisme te maken hebt. Dank u.
Ondertussen hebben militairen wel het recht om te kiezen voor een beroep waar je risico's loopt. Waarom mogen rokende horeca medewerkers dat dan niet? Is geweld zo veel heiliger dan genot? Militairen mogen zichzelf wel doodlopen op een bermbom omdat het politici goed uitkomt? Maar kroegpersoneel mag niet af zien van de anti-rook plicht? Fascisme!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goed idee. Ga jij het even mondiaal regelen?
Dat was dus in het verleden zo, voordat er recht was op een rookvrije werkplek. En de praktijk was dus dat overal gerookt werd. Dus wat heb je dan te kiezen als werknemer? Komt uiteindelijk neer op werken of niet werken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar dat is toch heel iets anders. Voor het vooroorzaken van lichamelijke schade is het strafrecht in het leven geroepen, en daar sta ik natuurlijk wel volledig achter. Maar dat is op de persoon gericht en niet algemeen geldend, namelijk alleen in de gevallen dat er lichamelijke schade optreedt. Verder kan ik dan natuurlijk een claim indienen voor vergoeding van die schade. Het gaat er dan om dat ik schade ondervind, schade waarvan niet van te voren duidelijk was dat die zou ontstaan, bij het betreden van jouw terrein. In dat geval kan ik natuurlijk die schade claimen. Bij roken op de werkplek is dat anders, je weet dat er gerookt wordt, dat ruik je wel de sollicitatie en dus is het niet iets waarvan het van te voren duidelijk was.
Wat dacht je van rookvrije horeca. Het schijnt te bestaan...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is geen alternatief voor rook-horeca.
Dat is geen alternatief voor rook-horeca, want er word daar niet gerookt.quote:
Jij bent ook al zo domquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat dacht je van rookvrije horeca. Het schijnt te bestaan...
MHOEhahahahahaquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij het liberalisme veel te ruim op vat is jouw probleem.
Economisch delict: check. Lichamelijke schade: check.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar dat is toch heel iets anders. Voor het vooroorzaken van lichamelijke schade is het strafrecht in het leven geroepen, en daar sta ik natuurlijk wel volledig achter. Maar dat is op de persoon gericht en niet algemeen geldend, namelijk alleen in de gevallen dat er lichamelijke schade optreedt.
Mijn auto hoor je aankomen, dat kan ik je echt vertellen...quote:Verder kan ik dan natuurlijk een claim indienen voor vergoeding van die schade. Het gaat er dan om dat ik schade ondervind, schade waarvan niet van te voren duidelijk was dat die zou ontstaan, bij het betreden van jouw terrein. In dat geval kan ik natuurlijk die schade claimen. Bij roken op de werkplek is dat anders, je weet dat er gerookt wordt, dat ruik je wel de sollicitatie en dus is het niet iets waarvan het van te voren duidelijk was.
Omdat legers die niet mogen vechten een beetje zinloos zijn en een café waar niet mag worden gerookt wel bestaansrecht heeft.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ondertussen hebben militairen wel het recht om te kiezen voor een beroep waar je risico's loopt. Waarom mogen rokende horeca medewerkers dat dan niet?
Als ik van maastricht naar groningen moet is de fiets nog steeds een alternatief voor de auto. Geen alternatief waar ik tevreden mee ben, maar iedereen tevreden is leuk als doel... realistisch is anders.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is geen alternatief voor rook-horeca, want er word daar niet gerookt.
Komende van jou is het een compliment, dus: dank.quote:
Er is geen alternatief voor loodhoudende benzine, want in loodvrije benzine zit geen lood.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is geen alternatief voor rook-horeca, want er word daar niet gerookt.
Jij wil ook een compliment van PV is het niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er is geen alternatief voor loodhoudende benzine, want in loodvrije benzine zit geen lood.
Voor het verbod was er geen rook-vrije horeca volgens de anti-rook fascisten., Er was dus duidelijk GEEN bestaansrecht voor de niet-rook horeca.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat legers die niet mogen vechten een beetje zinloos zijn en een café waar niet mag worden gerookt wel bestaansrecht heeft.
Dat klopt! Goed zo!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er is geen alternatief voor loodhoudende benzine, want in loodvrije benzine zit geen lood.
Ze bestaan nu, dus is er een bestaansrecht.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor het verbod was er geen rook-vrije horeca volgens de anti-rook fascisten., Er was dus duidelijk GEEN bestaansrecht voor de niet-rook horeca.
Ik weet verdomd zeker dat legersworden afgeschaft als ze niet meer mogen vechten. Dat is nl. waar ze voor zijn. Core business.quote:De vergelijking staat als een huis. Iedereen heeft het recht op een veilige werkomgeving, maar als mensen daar van af willen zien mogen ze militair worden. Dezelfde "uitzondering" kunnen we maken voor horeca personeel.
Behalve dan dat een auto wel op loodvrije benzine loopt en de horeca zonder rook niet.quote:
Huh? Ik heb gedroomd dat al die andere mensen er waren? Huh? Echt? Huh?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Behalve dan dat een auto wel op loodvrije benzine loopt en de horeca zonder rook niet.
Ho, das vreemd, ik ben al in heel wat horeca gelegenheden geweest sinds het rookverbod, die liepen best aardig dacht ik zoquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Behalve dan dat een auto wel op loodvrije benzine loopt en de horeca zonder rook niet.
Zullen we dezelfde discussie eens voeren over topsalarissen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze bestaan nu, dus is er een bestaansrecht.
[..]
Je gaat voorbij aan het punt dat mensen mogen af zien van hun rechten als ze het juiste beroep kiezen. Behalve als het over horeca en roken gaat, want daar hou je niet van.quote:Ik weet verdomd zeker dat legersworden afgeschaft als ze niet meer mogen vechten. Dat is nl. waar ze voor zijn. Core business.
We verbieden alle auto's behalve paarse met groene stippen. Hé, iedereen wil een paarse auto met groene stippen, wat een populaire kleur!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Huh? Ik heb gedroomd dat al die andere mensen er waren? Huh? Echt? Huh?
We verbieden alle auto's behalve paarse met groene stippen. Hé, iedereen wil een paarse auto met groene stippen, wat een populaire kleur!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ho, das vreemd, ik ben al in heel wat horeca gelegenheden geweest sinds het rookverbod, die liepen best aardig dacht ik zo
Als jij mij aantoont dat deze salarissen derden raken ben ik bereid om na te denken over regels.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zullen we dezelfde discussie eens voeren over topsalarissen?![]()
Er speelt ten eerste meer dan alleen die enkele werknemer en ten tweede geldt voor iedere werkplek dat deze rookvrij moet zijn. Je doet net alsof Horeca de uitzondering is, terwijl juist de uitzondering is opgeheven.quote:Je gaat voorbij aan het punt dat mensen mogen af zien van hun rechten als ze het juiste beroep kiezen. Behalve als het over horeca en roken gaat, want daar hou je niet van.
Ik heb niet gezegd dat iedereen rookvrije horeca wil. Vind ik ook niet interessant, weet je nog?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We verbieden alle auto's behalve paarse met groene stippen. Hé, iedereen wil een paarse auto met groene stippen, wat een populaire kleur!
Dat willen ze eigenlijk ook wel volgens mij, maar ze gaan eerst maar eens pogen om keuzevrijheid voor de kleine horecaondernemer te regelen naar Deens en Spaans model aldus Zijlstra gisteren bij P&W. Op zich vind ik het wel getuigen van realiteitszin, want afschaffing gaat sowieso nooit een meerderheid in de kamer krijgen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:29 schreef Isegrim het volgende:
Misschien kan de VvD beter pleiten voor het afschaffen van dit soort volstrekt debiele wetten. Dan doen ze hun predikaat 'liberaal' misschien ooit nog eens eer aan.
Precies, de vraag naar horeca blijft gewoon bestaan, je begint het al een beetje te begrijpenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We verbieden alle auto's behalve paarse met groene stippen. Hé, iedereen wil een paarse auto met groene stippen, wat een populaire kleur!
Inflatie, kredietcrisis, vriendjespolitiek, kosten producten, ben je de 84 topics met Echt gaaf vergeten?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij mij aantoont dat deze salarissen derden raken ben ik bereid om na te denken over regels.
[..]
Dat is een stelling, geen feit. De werkplek van een militair is ook niet bommenvrij, die keuze mag wel gemaakt worden. Ik vind dat iedere werknemer dat soort keuzes moet kunnen maken. Ik wil van all dit soort totaalverboden af. Als werknemers daardoor in problemen komen moet daar maar een andere oplossing voor bedacht worden.quote:Er speelt ten eerste meer dan alleen die enkele werknemer en ten tweede geldt voor iedere werkplek dat deze rookvrij moet zijn.
Daar ben ik blij om, maar het is de verkeerde kant opgeheven.quote:Je doet net alsof Horeca de uitzondering is, terwijl juist de uitzondering is opgeheven.
Nee, dan lijden ze pas echt gezichtsverlies, ze kunnen niet meer terugkrabbelen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat willen ze eigenlijk ook wel volgens mij, maar ze gaan eerst maar eens pogen om keuzevrijheid voor de kleine horecaondernemer te regelen naar Deens en Spaans model aldus Zijlstra gisteren bij P&W. Op zich vind ik het wel getuigen van realiteitszin, want afschaffing gaat sowieso nooit een meerderheid in de kamer krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |