Alleen voor de rokers, dat is eigen keuze.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:17 schreef Pinball het volgende:
[..]
Nee hoor.
-Het is schadelijk voor ieders gezondheid.
Dat is alleen maar een mening.quote:-Het stinkt
Dat geld voor veel meer dingen.quote:-Het is (brand)gevaarlijk.
Ik zie geen argumenten voor een rookverbod.quote:Dat zijn mijn uitgangspunten.
Nee hoor, ik kan gewoon roken aan de bar.quote:Dat jij het daar niet mee eens bent, is jouw probleem.
Geen argument voor een verbod.quote:En dat je het er nooit mee eens zult zijn zolang je rookt is ook helemaal jouw probleem.
[..]
Er zijn idd geen argumenten nodig voor (keuze)vrijheidquote:Jouw uitganspunt is dat je wilt roken. Jij hebt helemaal geen argumenten nodig.
Wellesnietessen zou je wel willen natuurlijk. Het is echter uitgebreid onderzocht en er is geen bewijs naar boven gekomen van de schadelijkheid van meeroken en er zijn hele sterke aanwijzingen dat het niet schadelijk is. Dat jij dan graag 'welles' wilt roepen is jouw probleem.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:31 schreef Pinball het volgende:
Als je niet gelooft dat meeroken schadelijk is kan ik me voorstellen dat het rookverbod een hele bittere pil is. Maar het is wel schadelijk, en daarop is het rookverbod gebaseerd. Daar wil je misschien nóg 34 topics over wellesnietessen, maar ik heb persoonljik wel wat beters te doen.
Hoe kunnen ze daar nou last van hebben? Als er een geestelijk gehandicapte naast me komt zitten wil ik best niet-roken, maar van een volwassen handelingsbekwame burger verwacht ik dat die zelf kan beslissen of die in een rookomgeving wil zijn of niet.quote:En die hele 'niemand dwingt jou om naar de kroeg te gaan' discussie is ook al 100 keer voorbijgekomen hier.![]()
Niemand dwingt jou om te roken, daar bestaat geen enkele verplichting of maatschappelijke druk toe. Maar als ik naar de kroeg ga heeft niemand daar last van (integendeel, dat is fijn voor de eigenaar), en als jij rookt hebben de mensen om je heen daar wèl last van.
Dan ga je toch lekker flipperen in een kroeg waar niet gerookt mag worden? Jij hebt geen recht op mijn gezelschap, hoe aanlokkelijk dat ook is.quote:Daarom is mjin recht om naar de kroeg te gaan belangrijker dan jouw recht op je 'inidividuele als volwassenen gekozen levensstijl'.
Voor het verbod kon je ook naar rook-vrije gelegenheden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:24 schreef Pinball het volgende:
[..]
Sinds het rookverbod is praktisch alles rookvrij, dus dat ben ik niet met je eens.
[..]
Omdat het onnodige regelgeving is en omdat het slechts 1 voorbeeld is van structurele vrijheids- en keuzebeperking vanwege verkeerde redenen of pertinente leugens. Je moet persoonlijke keuzes van mensen (dood, sex, drugs) niet verbieden.quote:Waarom maak je je dan zo druk?
Ik denk idd aan de toekomst, ook jouw toekomst, zie boven.quote:Oh, omdat je weet dat dat binnenkort ook afgelopen is, daarom.
[..]
Als jij mensen verplicht zich aan jouw idealen te conformeren ben je fascistisch. Dat heeft niets met (oorlogs) misdaden te maken.quote:
Niet-rokers eten jodenbabies en verkrachten lieve puppies!
Laat je nakijken, mafkees.![]()
5x in de week, ik loop je er waarschijnlijk finaal uit.quote:Ik ga lekker even hardlopen.![]()
Je kent het misschien wel van TV: sport?
Moet je ook eens proberen, dat is goed voor je conditie.
Hmm, er is vandaag wat om 18:15 met Cafe De Kachel, zo te lezen moet het met het rookverbod/de zaak wat te maken hebbenquote:Naam: Marina | 15-01-2009 | 22:20
Oh, ik stik haast...ik lees net het bericht op onze mailinglist van wiel....hoe ging het?????? Hebben jullie nog wat kunnen zeggen....ooooooh spannend hè? Morgen 18.15 uur.....IK zit er KLAAR VOOR!!!! Denk aan jullie...XXX XXX XX Marina
Uuuhm waar gaat dit over/ wat hebben wij hiermee te maken?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Hmm, er is vandaag wat om 18:15 met Cafe De Kachel, zo te lezen moet het met het rookverbod/de zaak wat te maken hebben
Er is een complot om een sigaret op te steken en jij bent ze al op het spoor?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:20 schreef MikeyMo het volgende:
Hmm, er is vandaag wat om 18:15 met Cafe De Kachel, zo te lezen moet het met het rookverbod/de zaak wat te maken hebben
wellicht dat ze iets te horen krijgen van de rechterlijke kant oid... ik weet het nietquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uuuhm waar gaat dit over/ wat hebben wij hiermee te maken?
?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
Ik bespeur overeenkomsten tussen de Anne Frank en de Achterkamer en het bovenstaande....
Nou, als het vermoeden van Weltschmerz waar is, dan riekt dit weer naar NSB-praktijkenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is een complot om een sigaret op te steken en jij bent ze al op het spoor?
*proest, wat ik postte was een copy-paste uit het gastenboek van De Kachel en waar ik op doel is dat het er op lijkt alsof er vandaag iets te gebeuren staat omtrent de zaak van de Kachel omtrent de overtreding van het verbod...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, als het vermoeden van Weltschmerz waar is, dan riekt dit weer naar NSB-praktijken
Jij bent een stinkende asociale verslaafde, ik denk dat ik het 'voorrecht' van jouw gezelschap graag aan me voorbij laat gaan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan ga je toch lekker flipperen in een kroeg waar niet gerookt mag worden? Jij hebt geen recht op mijn gezelschap, hoe aanlokkelijk dat ook is.
Stinken is wat jij vindt, ik vind tabak best lekker ruiken. En als een roker in een kroeg rookt, waar niemand gedwongen is om binnen te komen of binnen te blijven, is er ook geen sprake van schijt hebben aan de gezondheid van anderen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:41 schreef Pinball het volgende:
[..]
...
En 'stinkende asociale verslaafde' klinkt natuurlijk vrij lomp, maar daar komt het wel op neer. Rokers stinken, en degenen die schijt hebben aan de gezondheid van hun medemens zijn asociaal, en als je niet zonder nicotine kunt ben je verslaafd. Dus ja, ik kan het wel mooier zeggen, maar dit is wel lekker duidelijk.
Je hebt nogal moeite met de betekenis asociaal is het niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:41 schreef Pinball het volgende:
[..]
Jij bent een stinkende asociale verslaafde, ik denk dat ik het 'voorrecht' van jouw gezelschap graag aan me voorbij laat gaan.![]()
En 'stinkende asociale verslaafde' klinkt natuurlijk vrij lomp, maar daar komt het wel op neer. Rokers stinken, en degenen die schijt hebben aan de gezondheid van hun medemens zijn asociaal, en als je niet zonder nicotine kunt ben je verslaafd. Dus ja, ik kan het wel mooier zeggen, maar dit is wel lekker duidelijk.
En nu is het vrijwel overal rookvrij, dat is een flinke verbetering.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor het verbod kon je ook naar rook-vrije gelegenheden.
Dat is ook niet verboden, je mag jezelf nog steeds doodroken.quote:Omdat het onnodige regelgeving is en omdat het slechts 1 voorbeeld is van structurele vrijheids- en keuzebeperking vanwege verkeerde redenen of pertinente leugens. Je moet persoonlijke keuzes van mensen (dood, sex, drugs) niet verbieden.
Jij weet helemaal niet wat vrijheid is. Je kan nog geen dag zonder peuken, kom mij dan niet vertellen over vrijheid en toekomst.quote:Ik denk idd aan de toekomst, ook jouw toekomst, zie boven.
quote:Als jij mensen verplicht zich aan jouw idealen te conformeren ben je fascistisch. Dat heeft niets met (oorlogs) misdaden te maken.
Alleen als ik je pakje peuken jat. Dat is meestal het enige waarvoor rokers in beweging komen.quote:5x in de week, ik loop je er waarschijnlijk finaal uit.
Ja, als roker ruik je dat niet meer. Maar geloof me: jullie stinken. Iedereen die niet rookt ruikt dat, vraag maar na.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:46 schreef Casos het volgende:
[..]
Stinken is wat jij vindt, ik vind tabak best lekker ruiken. En als een roker in een kroeg rookt, waar niemand gedwongen is om binnen te komen of binnen te blijven, is er ook geen sprake van schijt hebben aan de gezondheid van anderen.
Mooi, ik ben zelf ook nogal van het harmoniemodel. Mijn suggestie is dan ook dat jij en mensen met een vergelijkbare voorkeur qua luchtkwaliteit mijn gezelschap aan zich voorbij laten gaan. Daarvoor moet je echter wel zelf voorbijlopen aan die kroegen die mijn gezelschap meer op prijs stellen dan dat van jou en je soortgenoten. Maar dat kunnen er allicht niet veel zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:41 schreef Pinball het volgende:
Jij bent een stinkende asociale verslaafde, ik denk dat ik het 'voorrecht' van jouw gezelschap graag aan me voorbij laat gaan.
Ik geur naar tabak.quote:En 'stinkende asociale verslaafde' klinkt natuurlijk vrij lomp, maar daar komt het wel op neer. Rokers stinken,
Klopt, maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken?quote:en degenen die schijt hebben aan de gezondheid van hun medemens zijn asociaal,
Lang leve de uitvinding van het woordenboek.quote:en als je niet zonder nicotine kunt ben je verslaafd.
Je houdt een pleidooi tegen het rookverbod, het enige onduidelijke is dan ook waarom je dat giet in de vorm van een argumentatie tegen mijn opvattingen.quote:Dus ja, ik kan het wel mooier zeggen, maar dit is wel lekker duidelijk.
Nee hoor, ik heb daar een prima beeld van.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:47 schreef Chewie het volgende:
Je hebt nogal moeite met de betekenis asociaal is het niet?
ik denk niet dat er een stiekeme rookfuif gepland staat, ik vermoed enkel dat er nieuwe ontwikkelingen achter de schermpjes plaatsvinden omtrent de zaak tegen het rookverbod. Daar ben ik benieuwd naar...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zit maar een beetje te fucken.
Maar wel heb ik 2 vragen: hoe kom je er zo bij om het gastenboek van de kachel erop na te slaan? en waarom denk jij dat er een stiekeme rookfuif staat gepland? Dat kan ik niet opmaken uit dat bericht.
Het mooie van het rookverbod is nou juist dat het probleem wordt neergelegd bij de veroorzakers: de rokers.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mooi, ik ben zelf ook nogal van het harmoniemodel. Mijn suggestie is dan ook dat jij en mensen met een vergelijkbare voorkeur qua luchtkwaliteit mijn gezelschap aan zich voorbij laten gaan. Daarvoor moet je echter wel zelf voorbijlopen aan die kroegen die mijn gezelschap meer op prijs stellen dan dat van jou en je soortgenoten. Maar dat kunnen er allicht niet veel zijn.
[..]
Niet waar! Je bent gewoon een vieze NSB-er en een fascist, hoerenjong!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:02 schreef MikeyMo het volgende:
Ik kijk wel vaker naar gastenboekjes van horecagelegenheden die in het nieuws zijn...
Foute aanname die je doet, ik rook nl. niet. En stank is geen reden voor een verbod.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:54 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ja, als roker ruik je dat niet meer. Maar geloof me: jullie stinken. Iedereen die niet rookt ruikt dat, vraag maar na.
En als ik in een kroeg zit, en jij komt binnen en begint te roken, dan moet ik dus maar naar buiten?
En dat vind jij niet asociaal?
Nogmaals hoe wordt jouw gezondheid geschaad in een kroeg waar jij niet hoeft te komen en je genoeg keus hebt om een rookvrij alternatief te vinden?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:00 schreef Pinball het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb daar een prima beeld van.![]()
Mensen die zonder blikken of blozen de gezondheid van de mensen om hun heen op het spel zetten zijn asociaal.
Ik heb geen behoefte om met jou in dezelfde ruimte te zijn, jij kunt de aandrang om met mij in dezelfde ruimte te zijn ook weerstaan, dus wat is dan het probleem?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:06 schreef Pinball het volgende:
Het mooie van het rookverbod is nou juist dat het probleem wordt neergelegd bij de veroorzakers: de rokers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |