Daarom is geen reden.quote:
Verzin eens een leuke!quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:11 schreef dawg het volgende:
Nou, hebben we dat ook weer gehad. Stelling iemand?
De stelling van vandaag:quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:11 schreef dawg het volgende:
Nou, hebben we dat ook weer gehad. Stelling iemand?
Het moet inderdaad wel van twee kanten komen. Maar dat is in alles met een relatie. Het is een kwestie van geven en nemen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:18 schreef automatic_ het volgende:
Ehm... Tot op een zeker hoogte wel ja
Ik denk dat je beide jezelf moet aanpassen, maar niet teveel. Je eigen "ik" moet niet verdwijnen
Al kan ik mijzelf niet aanpassen aan iemand die de hele dag stoned is ofzo, dan haak ik af & wil ik mij ook niet aanpassen.
Dat is ook onzinquote:Op donderdag 15 januari 2009 12:23 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat singles meer aan sex denken dan stelletjes.
Wat je zelf al zegt, tot op zekere hoogte.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:17 schreef tijnbrein het volgende:
De stelling van vandaag:
In hoeverre bij ben jij bereidt om concessies te doen in betrekking tot de leefstijl van een eventuele partner?
Leefstijl is wel erg breed inderdaad. Misschien iets specifieker. Bijvoorbeeld zou je veganist worden omdat je partner dat wil?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
In welke zin leefstijl?
Ik kan daar zoooveel dingen van maken, en in een hoop dingen kan en wil ik me best ver aanpassen (zonder mezelf kwijt te raken uiteraard) maar er zijn ook dingen waarin ik dat niet kan en niet zou willen.
(zeker mbt mn gevoelsleven)
Ik denk dat je ook een relatie aangaat met de veronderstelling dat je bij elkaar "past" en dat je niet al te veel concessies hoeft te doen om het samen gezellig te hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
In welke zin leefstijl?
Ik kan daar zoooveel dingen van maken, en in een hoop dingen kan en wil ik me best ver aanpassen (zonder mezelf kwijt te raken uiteraard) maar er zijn ook dingen waarin ik dat niet kan en niet zou willen.
Dat zijn oneerbare eisen IMOquote:Op donderdag 15 januari 2009 12:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Leefstijl is wel erg breed inderdaad. Misschien iets specifieker. Bijvoorbeeld zou je veganist worden omdat je partner dat wil?
quote:
oke ik deed er wel eenquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:59 schreef Techno het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe baan dan? Dat werk... moet je anderen laten doen.
Nietquote:Op donderdag 15 januari 2009 12:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De stelling van vandaag:
In hoeverre bij jij bereidt om concessies te doen in betrekking tot de leefstijl van een eventuele partner?
Dit.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
In welke zin leefstijl?
Ik kan daar zoooveel dingen van maken, en in een hoop dingen kan en wil ik me best ver een beetje aanpassen (zonder mezelf kwijt te raken uiteraard) maar er zijn ook dingen waarin ik dat niet kan en niet zou willen.
Inderdaad, die kant wilde ik ook op met mijn stelling. Waar ligt jouw grens wat ben jij bereidt te doen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:32 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat zijn oneerbare eisen IMO![]()
Dat is hetzelfde dat je iemand vraagt van godsdienst te wisselen.
No way.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:30 schreef tijnbrein het volgende:
Bijvoorbeeld zou je veganist worden omdat je partner dat wil?
Ik respecteer het wel maar ik zou het niet als partner willen hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:49 schreef Ripley het volgende:
Veganist worden of gelovig, dat zou ik niet doen. Want ik kan wel respecteren dat iemand anders op die manier denkt, maar het is niet mijn manier
Ik zie dan alleen maar een hoop "problemen" op komen en ik weet niet of ik daar zo'n zin in zou hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:49 schreef Ripley het volgende:
Veganist worden of gelovig, dat zou ik niet doen. Want ik kan wel respecteren dat iemand anders op die manier denkt, maar het is niet mijn manier
Dat is een goede vraag. Ehm.. als je bepaalde zaken streng naleeft. O.a. geen seks voor het huwelijk en noem nog maar wat klassiekers op.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:51 schreef dawg het volgende:
Maar gelovig, wat verstaan jullie daar precies onder dan?
Ik denk dat een veganist mij ook niet wilt. Alles wat zij bespaard eet ik dubbel en dwarsquote:Op donderdag 15 januari 2009 12:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik respecteer het wel maar ik zou het niet als partner willen hebben.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:50 schreef automatic_ het volgende:
Techno; ik wacht hè
En ik zou noooit veganist worden, want dan sterf ik meteen
Iemand gelooft, maar gaat niet (vaak) naar de kerk, heeft een bijbel onder zijn bed liggen, en discussies over de evolutietheorie lopen altijd uit op irritatie en frustratie. Om maar even een voorbeeld te noemen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:53 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Ehm.. als je bepaalde zaken streng naleeft. O.a. geen seks voor het huwelijk en noem nog maar wat klassiekers op.
Ik vind het niet erg als iemand gelooft dat "iets is". Officieel ben ik ook Katholiek, maar ik doe er niets mee. Ik hoef alleen niet elke dag een preek aan te horen over God of als iets tegen zit "Tja, dat zou God dan zo willen hè"
Waar geloof je dan in als ik vragen mag?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:59 schreef Duimelot het volgende:
als iemand wil geloven prima, als iemand zijn geloof wil uitoefenen prima
zolang het onze relatie dan niet in de weg staat
als hij elke zondag om 8:30 in de kerk wil zitten en daardoor nooit wil gaan stappen
op zondagmiddag met de kerkgroep wil gaan wandelen en daardoor nooit eens wat leuks met mij kan gaan doen
dan zou het me wel kunnen gaan storen ookal hoef ik van hem niet te geloven
bekeren is zowiezo niet aan mij besteeds, wat ik geloof staat vast als een rots
ik denk niet dat dit de plek is om daar te diep op in te gaan, maar in t heel kort: in reïncarnatie!quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waar geloof je dan in als ik vragen mag?
Ja, toen jij net op Fok kwam postte je ook in singles, toch?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:01 schreef Misstique het volgende:
Singles ouwe stijl..
Metstellingen
.
Klopt. Leuk om te zien dat het in ere hersteld is.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:04 schreef dawg het volgende:
Ja, toen jij net op Fok kwam postte je ook in singles, toch?
Reïncarnatie. Interessant. Geloof jij dan ook dat als je goed leeft je volgende leven beter is en als je slecht leeft je volgende leven slecht is?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:03 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik denk niet dat dit de plek is om daar te diep op in te gaan, maar in t heel kort: in reïncarnatie!
nee, ik geloof dat je leeft om ervan te leren. Dat je ervaringen opdoet in het leven als mens en hier je les uit moet leren. Hierdoor 'groei' je en kom je in een volgend leven dan wel dus een stukje 'beter' terug.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Reïncarnatie. Interessant. Geloof jij dan ook dat als je goed leeft je volgende leven beter is en als je slecht leeft je volgende leven slecht is?
ik ben dus atheist, geloof niet in een god maar geloof wel ietsquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:13 schreef Howl het volgende:
Atheïsten geloven nog dat god niet bestaat. Ik ben agnost. Ik geloof dus nergens in. Het kan me niet veel schelen of een eventuele partner een geloof heeft. Maar het wordt wat anders als ik opeens ook in haar sinterklaas, allah, jehova, paashaas of wat dan ook moet geloven.
*sluit aan bij ^quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:13 schreef Duimelot het volgende:
nee, ik geloof dat je leeft om ervan te leren. Dat je ervaringen opdoet in het leven als mens en hier je les uit moet leren. Hierdoor 'groei' je en kom je in een volgend leven dan wel dus een stukje 'beter' terug.
Beter in de zin van dat je als geest/ ziel weer meer hebt ervaren en geleerd etc.
Die groei kan ook doorgaan in andere zintuigen, ik denk dan ook dat het ooit heel normaal is dat mensen een beter ontwikkeld zesde zintuig hebben en bv telepatie, helderziendheid e.d. gewoon bij het leven hoort.
Ik geloof dus ook in 'geesten' en dat deze hier 'rondzweven' tot ze er weer aan toe zijn weer nieuwe ervaringen op te doen en een leven in menselijke vorm gaan aannemen.
en om t nog zweveriger te maken :
Ik geloof ook dat een kind zijn ouders kiest juist om de lessen die hij dan later kan leren, want door zijn ouders te kiezen kiest hij ook een bepaald leven.
Dit is niet echt aan mijn besteed. Ik geloof niet in dat soort dingen. Maar iedereen zijn/haar geloof.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:13 schreef Duimelot het volgende:
[..]
nee, ik geloof dat je leeft om ervan te leren. Dat je ervaringen opdoet in het leven als mens en hier je les uit moet leren. Hierdoor 'groei' je en kom je in een volgend leven dan wel dus een stukje 'beter' terug.
Beter in de zin van dat je als geest/ ziel weer meer hebt ervaren en geleerd etc.
Die groei kan ook doorgaan in andere zintuigen, ik denk dan ook dat het ooit heel normaal is dat mensen een beter ontwikkeld zesde zintuig hebben en bv telepatie, helderziendheid e.d. gewoon bij het leven hoort.
Ik geloof dus ook in 'geesten' en dat deze hier 'rondzweven' tot ze er weer aan toe zijn weer nieuwe ervaringen op te doen en een leven in menselijke vorm gaan aannemen.
Ik geloof ook dat een kind zijn ouders kiest juist om de lessen die hij dan later kan leren, want door zijn ouders te kiezen kiest hij ook een bepaald leven.
Sterker nog, ik vind het nogal wat om te impliceren dat iemand voor een bepaald leven kiest, of heeft gekozen, wanneer en op wat voor manier dan ook.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:20 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dit is niet echt aan mijn besteed. Ik geloof niet in dat soort dingen. Maar iedereen zijn/haar geloof.
Hoe is het daar?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:17 schreef Murmeli het volgende:
ah hier zitten jullie.....
ik snapte al niet waarom re het vorige topic dichtgooide...
Hoi, Murmeliquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:17 schreef Murmeli het volgende:
ah hier zitten jullie.....
ik snapte al niet waarom re het vorige topic dichtgooide...
Ik ook. Maar ik dacht ik laat de inhoud maar even buiten beschouwing.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:21 schreef dawg het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vind het nogal wat om te impliceren dat iemand voor een bepaald leven kiest, of heeft gekozen, wanneer en op wat voor manier dan ook.
Agnost betekent zoiets als "Iemand die het niet weet". Ik weet niet of er een god is. Ik weet niet wat er na de dood komt. Misschien de hemel, de hel of nog een leven in een ander lichaam. Misschien ook niets.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:15 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik ben dus atheist, geloof niet in een god maar geloof wel iets
ik kan mij niet vinden in een agnost, helemaal niets geloven. Je leeft je gaat dood en meer niet. Wat houd je dan tegen om niet meten een eind aan je leven te maken
zo ik ben er weer vandoor pauze is om
tot later
Weer wat geleerd. Ik zeg altijd dat ik atheist ben, maar ik voel het meer zoals jij het nu omschrijft. Agnost dus.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:23 schreef Howl het volgende:
[..]
Agnost betekent zoiets als "Iemand die het niet weet". Ik weet niet of er een god is. Ik weet niet wat er na de dood komt. Misschien de hemel, de hel of nog een leven in een ander lichaam. Misschien ook niets.
Zo zie ik het. Ik zeg niet dat er niks is. En ik zeg ook niet dat er wel wat is. Ik sta er voor open dat er iets kan zijn. Maar voor ik weet dat er iets is moet ik het eerst zelf meegemaakt hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:23 schreef Howl het volgende:
[..]
Agnost betekent zoiets als "Iemand die het niet weet". Ik weet niet of er een god is. Ik weet niet wat er na de dood komt. Misschien de hemel, de hel of nog een leven in een ander lichaam. Misschien ook niets.
Ik denk dat ik toch meer richting agnost zit dan richting atheist. Voor mijn gevoel leef je idd en ga je vervolgens dood. Niks meer niks minder. Lering eruit halen enzo, dat snap ik allemaal niet echt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:15 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ik ben dus atheist, geloof niet in een god maar geloof wel iets
ik kan mij niet vinden in een agnost, helemaal niets geloven. Je leeft je gaat dood en meer niet. Wat houd je dan tegen om niet meten een eind aan je leven te maken
zo ik ben er weer vandoor pauze is om
tot later
Ik sta daar eigenlijk nooit zo bij stil. Wat vind je er 'nogal wat' aan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:21 schreef dawg het volgende:
Sterker nog, ik vind het nogal wat om te impliceren dat iemand voor een bepaald leven kiest, of heeft gekozen, wanneer en op wat voor manier dan ook.
Pas je op voor kannibalen. Die schijnen daar nog te zitten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:26 schreef Murmeli het volgende:
zo ben er weer, de pc hier doet erg raar
maar leujke vakantie ja. morgen naar sumatra de jungle in enzo
door mensen als jij worden mensen als char en uri geller rijkquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:13 schreef Duimelot het volgende:
[..]
nee niet meer, ie heb ik al opgegeten in mijn nasi gorengquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Pas je op voor kannibalen. Die schijnen daar nog te zitten.
Wij kunnen ook serieus zijn van tijd tot tijd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:31 schreef Belsezar het volgende:
Wat een serieus onderwerp zeg!
Ik ben ook atheist als ik het zo lees
Tja om nou te zeggen dat ik ontken dat er een god is. Tja misschien wel, maar dat komt omdat je dan als agnost zegt dat je niet van god kan wetenquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:31 schreef Belsezar het volgende:
Wat een serieus onderwerp zeg!
Ik ben ook atheist als ik het zo lees
Ik vind niet dat je kunt impliceren dat iemand die heel veel ellende mee heeft gemaakt, of meemaakt, op wat voor manier dan ook, daarvoor gekozen heeft, op wat voor manier dan ook, omdat er nog wat geleerd moest worden in dit leven, op wat voor manier dan ook. Dan ga je compleet voorbij aan de ellende en die persoon zelf.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:27 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik sta daar eigenlijk nooit zo bij stil. Wat vind je er 'nogal wat' aan?
Die lachen zich de tering met hun criminele praktijken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:31 schreef rival het volgende:
[..]
door mensen als jij worden mensen als char en uri geller rijk
ach mijn oom is er ook rijk mee geworden, maar die noemde zichzelf gewoon goochelaar!quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:33 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Die lachen zich de tering met hun criminele praktijken.
Ow... bedoel je het zo. Ik dacht dat je het over een godsdienst had. Als ik het woord 'gelovig' hoor, koppel ik dat aan een godsdienst.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:33 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je kunt impliceren dat iemand die heel veel ellende mee heeft gemaakt, of meemaakt, op wat voor manier dan ook, daarvoor gekozen heeft, op wat voor manier dan ook, omdat er nog wat geleerd moest worden in dit leven, op wat voor manier dan ook. Dan ga je compleet voorbij aan de ellende en die persoon zelf.
Gelukkig maar. Anders zouden wij jouw gaan missen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
nee niet meer, ie heb ik al opgegeten in mijn nasi goreng
Lekker eten hier trouwens als je van pittig houdtaanradertje
Ik heb jou nog nooit zovaak hetzelfde horen zeggen in 1 zinquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:33 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je kunt impliceren dat iemand die heel veel ellende mee heeft gemaakt, of meemaakt, op wat voor manier dan ook, daarvoor gekozen heeft, op wat voor manier dan ook, omdat er nog wat geleerd moest worden in dit leven, op wat voor manier dan ook. Dan ga je compleet voorbij aan de ellende en die persoon zelf.
Maar een goochelaar is geen oplichter. Daar weet je dat het trucage is.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:34 schreef rival het volgende:
[..]
ach mijn oom is er ook rijk mee geworden, maar die noemde zichzelf gewoon goochelaar!
Het was een reactie op tijnbrein die reageerde op het relaas van duimelot.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:35 schreef MNR het volgende:
[..]
Ow... bedoel je het zo. Ik dacht dat je het over een godsdienst had. Als ik het woord 'gelovig' hoor, koppel ik dat aan een godsdienst.
Maar wat heeft dat te maken met iemand die een relatie heeft en gelovig is? (daar ging het toch over?)
Enjoy the flingquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:34 schreef Murmeli het volgende:
singles are getting serious
kan at niet een andere keer hahahahahahhaa (ja ik ben een heel klein beetje aangeschoten sorry)
Deed ik expres.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:35 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Ik heb jou nog nooit zovaak hetzelfde horen zeggen in 1 zin
Als jij iets leuks weet om het over te hebben gooi het in de groep.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:34 schreef Murmeli het volgende:
kan at niet een andere keer hahahahahahhaa (ja ik ben een heel klein beetje aangeschoten sorry)
Ik ben zeker agnost. Voor mij is dat dus "nergens in geloven". Ik sta open voor spiritualiteit. Maar ik heb ook iets tegen religiies.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:25 schreef JonKeL het volgende:
[..]
Zo zie ik het. Ik zeg niet dat er niks is. En ik zeg ook niet dat er wel wat is. Ik sta er voor open dat er iets kan zijn. Maar voor ik weet dat er iets is moet ik het eerst zelf meegemaakt hebben.
Maar aan de post hierboven te zien ben je dan geen agnost. Wat dan wel?
Ah, vandaar dat ik het niet begreepquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:36 schreef dawg het volgende:
Het was een reactie op tijnbrein die reageerde op het relaas van duimelot.
heej, oh at is balen zeg. enig idee waarop het is misgelopen? kan je misschien de volgene keer daaarop- voorbereidenquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:35 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Anders zouden wij jouw gaan missen.![]()
Even een update over mijzelf. Ik zoek nog steeds werk. Helaas is dat gesprek niets geworden.
hihi ik kan ook niet denken, heb honger. ow buiten allerlei inidiaas gezang ofzo grappigquote:
Single blijft reislustig ondanks kredietcrisisquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:34 schreef Murmeli het volgende:
Ik had ook niet anders verwachtquote:
quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:39 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Ik had ook niet anders verwacht
Het gesprek dat ging goed. Maar ik twijfelde of ik die functie wel echt leuk zou gaan vinden het was totaal iets anders dan ik altijd al had gedaan. En bij het bedrijf was ook twijfel of ik wel geschikt zou zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
heej, oh at is balen zeg. enig idee waarop het is misgelopen? kan je misschien de volgene keer daaarop- voorbereiden
Je kan wel merken dat je wat op hebtquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:42 schreef Murmeli het volgende:
Haha ja hoor volgen jaar weer als ik de kans krijgsparen dus
nee geen vakantieliefdes. ben zo niet over mijn ex heenkreeg gister mail van een kennis van hem over at ik nog geld terug krijg van wintersport en ik zat gewoon te trilllen
maargoed, wel fijn van at geld. jheb lekker een mail tgerug gestuurd (die ging ook naar mn ex haha) fdat ik at geld hier ga opmaken in Maleisie
grinnik
vals he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |